Tranung Kite dot net

SUMBANGAN MEMBANTU LAMAN INI
Bank Islam Cawangan Dungun No : 13044-01-0009696
Nama Pemegang : Dewan Pemuda Pas Kawasan Dungun

Keganasan di Selatan Thailand-Angkara siapa?

Assalamualaikum semmua rodong,

kita adalah saudara se-Islam tak kira warga Malaysia atau Warga Melayu yg dijajah oleh Siam laknatullah;

Ya ayyuhal Ikhwah...
Dunia diharukan lagi dengan keserakahan Amerika dan sepupunya Israel beserta awok-awok (pinjang bahase org tganung) nye Britain, Perancis, Sepanyol dan ahli2 Nato yang lain, tak kurang juga Poland yg naik tocang sekarang ni, beserta Rusia, India dan China yg masih giat menyembelih Saudara kita yg berbangsa Chechen, Kashmiri dan Cina Islam Uygur-Urumqi-apasajalah suku mereka. Koi berpendapat sudah jadi wajib kita bangkit secara bersenjata sekarang. Seperti biasa, negara2 islam yg berketuakan pencacai-pencacai sekular dan penakut lagi dayus mendiamkan diri, mesir yg besar dan ramai tenteranya pun telah sekian lama ada hubungan diplomatik, padahal palestin itu hanya sepelaung dari wilayah mereka.

Kalau saudarakoi berpendapat Palestin, Iraq dan Afghanistan itu jauh, mari koi bawok kita melawat Patani ataupun sekarang digelar Selatan Thailand. sila rujuk website www.pulo.org untuk membaca sejarah ringkas dan tak ringkas Patani kerana ini akan menambahkan pengetahuan saudarakoi yg org kelantan, terengganu, kedah dan perlis adalah amat bernasib baik kerana terselamat dari penjajahan Siam. Selepas perjanjian dengan bekas penjajah kita yg terkenal dgn "gentleman"nya, British negeri2 melayu utara telah dipecahkan kepada dua blok, iaitu Patani sbg satu blok, dan kelantan, terengganu, kedah dan perlis sbg satu lagi blok.

Siam dgn segera memecahkan Patani kpd 5 negeri untuk menyukarkan mereka bersatu padu kepada Pattani, Narathiwat(Menara), Satun (Sentul), Songkhla (Senggora) dan Yala ([email protected]). Malang, 14 juta kali malang, orang2 melayu di Patani sekarang telah mabuk dan lupa kekejaman Siam. Mereka kini lebih selesa berbahasa siam yg dianggap bahasa bertamadun, sedangkan bahasa siam hanya laku di Thailand, mcm di Burma, laos dn kemboja sdgkan bahasa melayu adalah antarabangsa dan menduduki tempat ke-7 di dunia ,(kalau koi tak silap, kala silap maaf koi pinta) dituturkan di Malaysia, Indonesia, Singapura, Patani, Selatan Filipina, sedikit di Sri Lanka dan di Afrika Selatan, juga dikaji di Belanda, England dan Rusia. Minda mereka telah dibasuh sehingga ada yg menganggap mereka Muslim Thai bukan melayu islam (ada koi keney sorang, ari2 koi jumpa dan bebulu telinga koi dengor dia puji Siam ari2).

Kebangkitan di selatan Thailand bukan perkara baru. Sejak zaman Kesultanan Melayu Patani hingga sekarang. arus baru kebangkitan bermula pd tahun2 70-an dan ramai yg mati ditembak oleh kerajaan siam dan tak kurang juga yg terpaksa berundur ke Malaysia dan dilindung oleh Kerajaan Malaysia yg prihatin nasib bangsanya ketika itu (di bawoh pimpinan Tun abdul Razak).

Pergolakan terbaru Januari baru2 ini hingga sekarang, adalah berpunca dari pihak kerajaan sendiri. Adik-beradik ipor koi sendiri menjelaskan benda ni memang jadi permainan siam sejak beratus tahun. Buat kacau, org melayu melawan, keluar kenyataan Pengganas yg buat, tambah2 keadaan dunia sekarang yg menjadikan org islam ni kambing hitam atas segala-galanya, lagi la puok2 durjana ni ambik peluang. Dulu semasa anjing penjajah, Wan Mohd Noor Matha (Abe Nor) menjadi speaker Parlimen Siam , dia memabntu luluskan undang2 yg Thailand adalah negara yg tak boleh dipecahkan dan sekarang selepas jadi menteri pengangkutan dia jadi Menteri Dalam negeri Pulak, macam dolbadawi zmn mahatir dulu.. Tangkap dan bunuh anak bangsa sendiri demi memuaskan hati Siam.

Koi membuka topic ini bukan kerana koi ni ada berdarah Patani (ramai org Kelantan, kedah, terengganu, perlis dan Pahang mempunyai salasilah dari Patani), ataupun isteri koi orang negeri Menara, tapi lebih kepada kesedaran kita sebagai org Islam. Thaksin baru2 meluluskan 1,300 juta baht untuk pendidikan di selatan Thai, sebagai gula2 pembangunan, sedangkan Bahasa Thai diagungkan sebagai bahasa pengantar dan bahasa melayu hanya layak ditutrkan di rumah2 shj. Thaksin berjumpa ketua2 kampung di 5 negeri tersebut dan mmeberi mesej jangan sesekali terfikir untuk berpisah dgn thailand. tambahan pula penemuan reservoir minyak yg amat besar di Patani hingga ke kelantan telah membuatkan nafsu siam bergelodak, membuak-buak bagai buih ketupat untuk harta kita org Islam.

Jika saudarakoi semua mengatakan, "Aku peduli apa, tu negara diorang, aku ambik tahu hal Malaysia dahlah..", renungilah ayat ini:

maksudnya dalam bahasa melayu:

5:57 Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi Kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.

atas asas inilah orang2 patani berjuang. tambahan pula pada tahun 1900-an ada seorang ulamak yg amat disegani di Patani, iaiitu Hj sulong telah dipanggil untuk berunding dan hilang beserta rombongannya, kuburnya tak tahu di mana, dan terbaru dalam seminggu-dua ini, seorang peguam telah diculik polis (org melayu patani panggil 'sedadu=soldadu') siam (diakui sendiri oleh thaksin). Mungkin mnegalami nasib yg sama dgn hj sulong. Siam ini satu kelompok manusia chauvinist dan penuh dengan muslihat dan konspirasi. mereka bangga sebagai bangsa "Thai" bermaksud "bebas" tak pernah dijajah. "Haa..ghanno tok sey keno jajohnyo , nga oghe putih yo bbagi kawase, nga jepung yo buwi jale masuk ko Koto baru nga Changloon, oghe melayu kito la hok sokmo-sokmo jadi mangsonyo.." kata koi ke org rumoh dalam loghat kelantan.

Org rumoh koi pun dulu bangga dengan Thailand, cuma dia tak pandai berbahasa Thai sebab sepanjang hidup dia sekolah di malaysia walaupun masih tinggal di Sg Golok, tapi setelah koi sedarkan konspirasi jahat Siam, Alhamdulillah dia sedar.

oleh itu, saudarakoi semmer, mohla kita sama2 mencari jalan, terutama setelah PM tersayang kita bersepakat dengan siam laknatullah untuk menangkap org2 Patani yg berundur ke Tanah Melayu kita, untuk memabntu saudara seislam kita.

Sekurang-kurangnya, sembaahyanglah hajat untuk saudara2 kita di Patani dan di Iraq, wa fil palastin, wa fi Afghonistaan, wa fi Kashmir, Wa fi Sheshen, wa fii Malizia, wa fi Filifin, wa fi Asyeh, Wa fi as-Siin, wa fii kulli mkaan, doalah untuk kemenangan mereka, moga Islam kembali gemilang di bumi Allah ini.

Koi akan paste kan artikel2 yg menarik untuk direnungi dan dipelajari. Ameen.

............................................................

Assalamualaikum abang webmaster

tujuan koi hantor email tadi tu utuk mengajak seluruh rakyat malaysia membantu org2 seagama sebangsa sebahasa dgn kita di apa yg dipanggil selatan thailand. Kita org PAS pun hanya kisahkan hal dlm negara saja. Global la sikit, dah wajib kita berjihad ni, org islam dianiaya di Siam. apa peranan pihak abang webmaster?

Harap email koi dapat disiarkan, dan export ke Harakahdaily sebab koi naik boring ngantor zaman 99 dulu, terus fobia nok ngantor surat ke web parti-pas atau harakahdaily. tk penohnya keluor... bukan koi nak glemer, tapi nak bagi pendapat dan ajak org bantu bukan saja adik-adik beradik koi, adik-beradik awok jugek...

Ma'assalaamah wa ilalliqa' ya akh





___________________________
Terbitan : 17 April 2004

Ke atas Ke atas Home Home

Diterbitkan oleh :
Lajnah IT, DPP Kawasan Dungun, Terengganu
http://clik.to/tranung atau http://www.tranungkite.cjb.net
Email : [email protected]
atau : [email protected]

Pandangan dalam laman ini tidak semestinya menunjukkan sikap DPPKD
(Dewan Pemuda Pas Kawasan Dungun, Terengganu)