Klik untuk balik ke Laman Tranung Kite UMNO
PEROMPAK
WANG
RAKYAT !


MUSTAHAK & PENTING (Urgent & Important) buat seluruh rakyat

BERPILIHANRAYA.....KITA SUDAH....
BERCERAMAH..........KITA SUDAH
BERDEMONTRASI....KITA SUDAH
KENA BELANTAN @AIR KUNING...KITA SUDAH
BERHARI KELUARGA......KITA SUDAH
BERBOIKOT MEDIA....KITA SUDAH...
BERKONVOI..............KITA SUDAH
HANTAR BERBAKUL MEMORANDUM.....PUN KITA SUDAH
BERDOZEN LAPURAN POLIS......JUGA KITA SUDAH
SEBARAN INFO RUANG SIBER.......TENGAH DAN SUDAH
BAGI IDEA PADA MP..........JUGA SUDAH
SOUND UNDI TAKCAYA DIPARLIMEN......LAMA DULU SUDAH

APA YANG TERHASIL?

APA LAGI.......SEMUA SUDAH...TAPI HANYA SATU YANG BELUM KITA CUBA....SEKARANG KITA BAWAK BERTENANG. HANYA RAKYAT YANG PUNYA HARGA DAN MARUAH DIRI SAJA YANG DAPAT MENYELESAIKAN KEMELUT INI.

WAKIL RAKYAT DAN PARLIMEN UMNO/BN LAH YANG PERLU MEMBAYAR AKAN HARGA BAGI SEGALA KEMELUT INI.....RAKYAT YANG AKAN MENETAPKAN HARGANYA....

JADI APA KATA MULAI DARI SAAT, MINIT DAN JAM INI, KITA UBAH STRATEGI DENGAN MELIBATKAN SETIAP INDIVIDU RAKYAT KAWASAN MASING DISELURUH NEGARA. PERLU DIKETAHUI BAHAWA TINDAKAN KITA INI TIDAK AKAN MEMPUNYAI APA RISIKO ATAU IMPLIKASI DARI SUDUT SUDUT UNDANG UNDANG. HAK YANG PALING PERIBADI DAN TAK ADA SIAPA YANG BOLIH GUGAT. RAIS YATIM AL BAKARRRI JAMBATANNI..... TULUNG FAHAM INI.

BEGINI.... SETIAP DARI KITA TERMASUKLAH KELUARGA DAN ANAK ANAK KITA HENDAKLAH MEMASANG SATU TEKAD AGAR MENGAMBIL SIKAP:

1. UNTUK MENJAUHKAN DIRI DARI MENGHADIRKAN DIRI DALAM APA JUGA MAJLIS MEREKA SAMADA PERIBADI ATAU RASMI.

2.JANGAN SEKALI KALI BERSAMA MENYAMBUT KEDATANGAN MEREKA. JANGAN JADIKAN KUNJUNGAN MEREKA SEBAGAI ACARA SETEMPAT YANG KUNUNNYA HEBAT.

3. JANGAN CUBA MEMBUAT SEBARANG INTERAKSI, KOMUNIKASI ATAU APA JUA BENTUK YANG DAPAT DIEKSPLOITASI DAN MENUPILASIKAN OLIH WAKIL RAKYAT UMNO/BN TERUTAMANYA PARA PARA MENTERI.

ADALAH DIBERITAHU BAHAWA MEREKA MEREKA INI SEBENARNYA MEMPERGUNAKAN KITA SEBAGAI RAKYAT SEMATA MATA UNTUK SURVIVAL POLITIK MEREKA. MEREKA AKAN MENGARAHKAN TV UNTUK MEMFOKUS SUDUT YANG MENAMPAKKAN "BETAPA RAMAI" SAMBUTAN TERHADAP MEREKA. AKHIRNYA KITA JUGA YANG DIPERBODOHKAN. HANYA KERANA DUIT RMPULUH NILAINYA (jika ada yang datang menyogok, lapurkan kepada polis, ambil salinan dan hantarkan kepada webmaster) , HANYA KERANA SATU NASI BUNGKUS, APAKAH TERGAMAK NILAI DIRI KITA TERGADAI.

4. TAK PAYAH NAK SALAM DENGAN TANGAN TANGAN KOTOR MEREKA YANG PENUH SETIA MENYOKONG SEORANG MANUSIA YANG TELAH MENGHINA ALLAH DAN NABI S.A.W. PADA MEREKA MEREKA, KITA INI HANYA BERNILAI DAN BERMAKNA BILA MENJELANG TIBA DEMAM PILIHANRAYA. APAKAH NILAI DIRI SEMURAH ITU?. Alasan...1001 macam alasan ada pada diri kita.

NATIJAHNYA, APABILA MEREKA TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN DAN TAK DIPERDULIKAN OLIH ORANG RAMAI, MAKA MEREKA PASTI AKAN MERASA TERTEKAN DAN INSYA'ALLAH JIWA MEREKA AKAN MEMBERONTAK DAN SEKALIGUS AKAN TERCETUS INSIDEN "UNDI TIDAK PERCAYA KEPADA SIPM HAPRAK DAN PARA MENTERI BESAR"

JIKA SELAMA INI PUN, APA SANGATLAH JASA MEREKA?, YANG PASTI BARU SATU TAHUN JADI YB...KERETA MENJALAR...RUMAH..UHH MAK BESAR MEGAH...BINI DUA TIGA. APA YANG MENGUNTUNGKAN RAKYAT?????. senang mereka atas derita rakyat. IKHLASLAH TERHADAP DIRI SENDIRI.

RAKYAT LAH ...RAKYATLAH ...YANG PUNYA HARGA DAN MARTABAT DIRI PERLU MENGGUNAKAN HAK YANG PALING PERIBADI INI UNTUK MENAMATKAN SEGALA KEMELUT YANG ADA INI...PERCAYA LAH DAN BERTINDAK SEGERA.

SATU TREND YANG KITA NAMPAK....MAJLIS JOGATHON SEKOLAH SEDANG RANCAK DIADAKAN.....YANG AKAN DATANG ANTARA LAIN IALAH MB SELANGOR (anak Mat Toyo) AKAN DATANG KE SEK MEN BUKIT SENTOSA RAWANG PADA 28HB OGOS INI.... JADI SEBAGAI SALAH SATU TITIK PERMULAAN ...JANGAN HADIRKAN DIRI KEMAJLIS YANG TIDAK ADA KEBERKATAN ITU. AYUH SEBAR IDEA INI DAN PASANGKAN TEKAD LAKUKAN IKHTIAR YANG SATU INI, YANG TIDAK ADA UNSUR MILITAN MILITAN,AFGHANISTAN ATAU HINDUSTAN. DAN YANG PENTING,ISTIQAMAH SEHINGGA KEJAYAAN DAPAT DIRANGKUL PENUH KESYUKURAN. KALAU TIDAK.......HABIS DAN HANCUR DAN JANGAN DIRATAPI JIKA HAK PERIBADI ANDA DIRAMPAS SEWENANG WENANG DIHARI MUKA.

PIHAK BA, NGO...MULAKAN STRATEGI INI DALAM MISSI "BISIK BISIK" ANTARA SATU SAMA LAIN.

"KEBEBASAN JIWA DAN PERIBADI ADALAH JANIN PERMULAAN KEARAH KESEJAHTERAAN DAN KEADILAN SEJAGAT".

pensil kayu






        
Ke atas    Balik Menu Utama    Tarikh artikal diterbitkan : 9 Ogos 2001

Diterbitkan oleh : Lajnah Penerangan dan Dakwah DPP Kawasan Dungun, Terengganu
Laman Web : http://clik.to/tranung dan Email : [email protected]