Balik Semula TranungKite Online Hantar Artikel Forum Borak Siber Semakan Akaun Jalinan Siber Topik Artikel Topik Berita Topik Artikel Arkib Berita Iklaneka Hubung Kami Masuk Keluar

     Create an account     
Terbaru...   Ceramah PGU - Cikgu Normala Sudirman    Peperiksaan Utama: Jangan Serahkan Kepada Sekolah    Sebangang - bangang Mahkluk yang lebih Bangang daripada Baboon    Matangkah Universiti Jika Anggap Mahasiswa Tidak Matang?    Pakatan Rakyat,Goodbye Putrajaya.?    Najib sekalipun calon, PAS tetap lawan-Presiden PAS    Siapa pun calon Umno, PAS tetap lawan- Nik Aziz    Rahimi Jadi 'C4' Untuk Ranapkan Anwar Selepas Saiful Gagal    Wanita Pertama Negara Maju Tidak Mahu Terbabit Dengan Program Rosmah    PADAN MUKA: Hari ni baru lah mangkuk ni nampak langit tu Tinggi  
Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · Kes Bunuh Sosilawati
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Private Messages
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream
    · Web Links

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Advertising/Iklan

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Dapat Portal Terbuka

Baik untuk kesihatan lelaki dan wanita

Koleksi Ceramah & Kuliah

Coklat Minda berkesan untuk peningkatan daya intelek..

teknik termudah untuk FAHAMI 'big picture' Al-Quran & HAFAZ surah idaman SEKALIGUS

Hanya serendah RM30 anda mampu memperolehi RM 11,000

Menjual Pelan -Pelan Rumah secara Online

- DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI
Berita Akhbar Hari Ini..

Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online.

• Polis mula siasat kes Rahimi
• 2 nelayan lemas, 4 hilang bot dirempuh kapal
• Penjanaan ekonomi digital
• Malaysia model masyarakat majmuk - Mufti Syria
• Bajet vokasional mungkin naik
• Air: Selangor tidak bersimpati kebajikan rakyat
• Majlis Raja-Raja perlu nyatakan pendirian
• Jauhi penggadai bangsa – Sultan Sharafuddin
• Bekalan air bersih: Kelantan terus ketinggalan
• Harga tenusu dijangka naik
• Malaysia ditawar tuan rumah persidangan antarabangsa ITU
• JLKN tumpu perkasa 500,000 bekas pelatih
• Kerajaan sedia rumah perlindungan gadis hamil luar nikah sejak 1975
• KPDNKK, SKMM kerjasama banteras muat turun percuma
• Kilang mi diarah tutup 2 minggu
• Pertandingan Seni Jawi Nusantara
• Ajar ikut falsafah pendidikan
• ARWP di Kaherah dirasmikan
• Allahyarham Abu Bakar selamat dikebumi
• Forum antarabangsa sempena Perhimpunan Agung UMNO
• Seminar nasib akhbar Melayudi UiTM esok
• Zaid sedia tanding Presiden PKR
• Kecoh: Bukti PKR parti gengster
• Serah wang ihsan November ini
• Ku Li Pengarah Pilihan Raya dan calon serentak?
• 26,560 Orang Asli didaftar pengundi
• Tindakan boikot Utusan Malaysia tidak rasional
• Polis kawal rumah Muhamad Rahimi
• 'Ugutan perlu dipandang serius'
• PKR nafi halang Rahimi
• Zaid mampu ‘bersihkan’ PKR – Reformis
• Kajian UIAM: Populariti kerajaan Barisan Nasional meningkat
• BN perlu lebih aktif beri penerangan - Mohamed Khir
• 25 ahli Pas Baling sertai UMNO
• Nik Aziz marah tarikh bertembung sidang DUN
• Banjir di Vietnam semakin buruk
• Michelle Obama wanita paling berpengaruh
• Pengikut Qadiani jangan lagi dakwa diri Islam
• TPM Thailand letak jawatan
• Pakistan belum bersedia
• Tentera Israel malukan wanita Palestin
• Facebook sedang dikemaskini
• Doktor mangsa rogol terima Ann Politkovskaya
• Anak orang terkaya dunia akan berkahwin
• India beli senjata Rusia AS$30 bilion

* Dibuka pada paparan windows yang sama.

Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
User Info
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
Security Code: Security Code
Type Security Code

(Register)
Membership:
Latest: Jiwa_Tenang
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 29683

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Tranungkite Online v10: Forums

www.tranungkite.net/v10 :: View topic - TASAUF: Salsilah VS Guru Murshid
 FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Lihat MasejLihat Masej   Log inLog in 

TASAUF: Salsilah VS Guru Murshid
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    www.tranungkite.net/v10 Forum Index -> Borak Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ideologi_wali
Guest





PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:11 pm    Post subject: Reply with quote

getzer wrote:
Sila taburkan peluru2 kamu itu utk menyerang PAS...aku amat mengalu2kannya..Jgn simpan kalau dah byk peluru, takut meletup dlm poket sendiri nnt...

Aku sebagai wakil sahabat2 aku yg lain di thread ini dgn ini menganugerahkan kemenangan kpd kamu dlm perbincangan dlm thread ini...Mereka takkan posting lg kerana kamu telah b erjaya mematahkan hujah2 mrk dgn begitu bergaya sekali..

Laughing Laughing Laughing


Peluru pertama:

Mula2 aku nak tanya, kenapa orang alim dalam PAS banyak yg makan gaji dengan kerajaan yang lawan Tuhan.. cuba beri dalil yg membolehkannya?

p/s: tentang kemenangan.. aku tak caripun kemenangan yg aku cari kebenaran.. kalau kamu nak menang dan nak cakap sangat tentang ilmu tasauf kamu, kamu bukalah tread kamu.. nanti aku masuk.. nak jugak aku tengok ilmu kamu setakat mana... tapi yg pertama dah kantoi.. sebab dulu kamu mengaku suka tengok TV.. yg lain akan menyusul.. INSYAALLAH macam ikan lepu yg dah terkantoi dengan kata2 yg tak muafakat dengan amalannya.. contoh manusia yg mengaku bersabar dan berakhlak dengan akhlak kanak2 tapi kena provoke sikit habis keluar penyakit dalam hati...

terus...kan..
Back to top
ideologi_wali
Guest





PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Sesungguhnya Allah jika mnghendaki mbinasakan seorang hamba, maka Dia mncabut dari orang itu rasa malu. Jika telah tercabut darinya rasa malu, engkau tidak menjumpai orang itu kecuali bergelimang dosa. Jika engkau tidak menjumpai kecuali bergelimang dosa, dicabut (pula) dari dirinya amanah.
Apabila telah dicabut darinya amanah, engkau tidak menjumpainya kecuali sebagai orang yang berkhianat dan dikhianati. Jika engkau tidak menjumpainya kecuali dalam keadaan berkhianat dan dikhianati, maka dicabut darinya rahmat (Allah).
Apabila telah dicabut darinya rahmat (Allah), engkau tidak menjumpainya kecuali dalam keadaan terkutuk dan terlaknat. Jika engkau tidak menjumpainya kecuali dalam keadaan terkutuk dan terlaknat, maka dicabut darinya ikatan dengan Islam. (HR. Ibnu Majah)
Back to top
ofma81
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 02, 2008
Posts: 1120

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:33 pm    Post subject: Reply with quote

Idealogi je wali...akhlak mcm orang awam
Back to top
View user's profile Send private message
mektot
Rekrut
Rekrut


Joined: Sep 25, 2008
Posts: 43

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

ideologi_wali wrote:
mektot wrote:
wma wrote:
sheikh abdullah membawa kebenaran ajaran nabi saw..iaitu islam,iman,ihsan..

cuba cerita skit, apa matlamat yg kamu ingin kan dlm iman, islam, ihsan tersebut? bagaimana cara, bagaimana pegangan, bagaimana lakuan dlm mencapai matlamat tersebut


Mencapai keredhaan dan ampunan Allah dalam setiap inci kehidupan yg berlandaskan Al Quran dan Sunnah, bukan bertanya itu ini tentang zat atau sifat Allah macam orang tak beriman..


ada ke manusia yg mencari lain dari keradhaan Allah? Bagaimana caranya, lakuannya utk matlamat tersebut?
bertanya tentang Allah tu salahlah ya incik i_w, so kalau salah apa pula pertanyaan yg betul incik iw?
Back to top
View user's profile Send private message
matjan
Rekrut
Rekrut


Joined: Sep 26, 2005
Posts: 55

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:35 pm    Post subject: Reply with quote

wma wrote:
saudara matjan..kami tahu kisah tokku ibrahim tok guru saudara tu...

kami tahu kisah mcm mana beliau kenal sheikh abdullah ,sebelum beliau kenal sheikh abdullah...beliau mengamal ilmu salah..ilmu pelik2..kalau tak caya tuan tanya sendiri tokku him tu..dan kenapa beliau kemudian lawan sheikh abdullah...

memburuk2 sheikh abdullah dlm buku beliau..

adakah itu adab namanya?kepada bekas guru beliau??...abis kalau sheikh kami tidak benar...marilah jupe sheikh kami...betulkan kesalahan kami...

setuju atau tidak..kite buat muzakarah....antara iptaf dan sheikh kami??


Salam saudara.., wma

saya tak nampak apa x2 kesalahan pada Tokku, sebelum ni programx2 yg di anjurkan oleh iptaf yg menjemput ulama x2 besar dari luar tidak ada apa x2 masalah..,

cth program yg diadakan di bukit jung , ramai ulama besar dari luar dtg, knp ulama ini tidak tegur Tokku kalau ia salah..,menyimpang dari jln kebenaran.., mcn Syeih Habib Umar ulama dari yaman, Syeih Redhaudin ulama dari indonesia yg ada madrasah sendiri di mesir, ada lagi ulama x2 yg saya tak ingat nama mereka... yg terima jemputan pihak iptaf.., tapi mereka tidak pula menolak jemputan iptaf..,

kalau kita sendiri tau sesseorg itu sesat adakah kita kan pergi ke program mereka.., ni kan pula ulama yg ramai org kenal.., mempunyai pengaruh yg kuat tidak pula menolak Tokku.
Back to top
View user's profile Send private message
mektot
Rekrut
Rekrut


Joined: Sep 25, 2008
Posts: 43

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

ofma81 wrote:
Idealogi je wali...akhlak mcm orang awam

Very Happy mmg awam pun, idea & segala , cuma tumpang nama aja bang
Back to top
View user's profile Send private message
ideologi_wali
Guest





PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

ofma81 wrote:
Idealogi je wali...akhlak mcm orang awam


Sejak bila aku mengaku aku wali... dan apa contoh akhlak orang awam yg kamu tahu..?
Back to top
ofma81
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 02, 2008
Posts: 1120

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:47 pm    Post subject: Reply with quote

kan betui aku kata !!.......
Back to top
View user's profile Send private message
ideologi_wali
Guest





PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:52 pm    Post subject: Reply with quote

mektot wrote:
ideologi_wali wrote:
mektot wrote:
wma wrote:
sheikh abdullah membawa kebenaran ajaran nabi saw..iaitu islam,iman,ihsan..

cuba cerita skit, apa matlamat yg kamu ingin kan dlm iman, islam, ihsan tersebut? bagaimana cara, bagaimana pegangan, bagaimana lakuan dlm mencapai matlamat tersebut


Mencapai keredhaan dan ampunan Allah dalam setiap inci kehidupan yg berlandaskan Al Quran dan Sunnah, bukan bertanya itu ini tentang zat atau sifat Allah macam orang tak beriman..


ada ke manusia yg mencari lain dari keradhaan Allah? Bagaimana caranya, lakuannya utk matlamat tersebut?

Contoh manusia yg mencari lain dari redha Allah, ialah manusia yg mencari redha makhluk termasuk dirinya sendiri atau anak isteri atau pemimpin hingga membelakangkan perintah Allah dan Rasul..

Cara nak dapat redha Allah beramal dengan Al Quran dan Sunnah baik sunnah zohir atau bathin..


bertanya tentang Allah tu salahlah ya incik i_w, so kalau salah apa pula pertanyaan yg betul incik iw?

Bertanyalah tentang bagaimana cara nak beramal atau memperelokkan amalan agar yakin dengan kekuasaan dan kesucian Allah..
Back to top
ideologi_wali
Guest





PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

mektot wrote:
ofma81 wrote:
Idealogi je wali...akhlak mcm orang awam

Very Happy mmg awam pun, idea & segala , cuma tumpang nama aja bang


Jadi kamu fikir kamu berdua berakhlak dengan akhlak orang khawas.. begitu...?
Back to top
ideologi_wali
Guest





PostPosted: Sun Dec 20, 2009 12:55 pm    Post subject: Reply with quote

ofma81 wrote:
kan betui aku kata !!.......


apa yang betul?
Back to top
ideologi_wali
Guest





PostPosted: Sun Dec 20, 2009 1:17 pm    Post subject: Reply with quote

matjan wrote:
wma wrote:
saudara matjan..kami tahu kisah tokku ibrahim tok guru saudara tu...

kami tahu kisah mcm mana beliau kenal sheikh abdullah ,sebelum beliau kenal sheikh abdullah...beliau mengamal ilmu salah..ilmu pelik2..kalau tak caya tuan tanya sendiri tokku him tu..dan kenapa beliau kemudian lawan sheikh abdullah...

memburuk2 sheikh abdullah dlm buku beliau..

adakah itu adab namanya?kepada bekas guru beliau??...abis kalau sheikh kami tidak benar...marilah jupe sheikh kami...betulkan kesalahan kami...

setuju atau tidak..kite buat muzakarah....antara iptaf dan sheikh kami??


Salam saudara.., wma

saya tak nampak apa x2 kesalahan pada Tokku, sebelum ni programx2 yg di anjurkan oleh iptaf yg menjemput ulama x2 besar dari luar tidak ada apa x2 masalah..,

cth program yg diadakan di bukit jung , ramai ulama besar dari luar dtg, knp ulama ini tidak tegur Tokku kalau ia salah..,menyimpang dari jln kebenaran.., mcn Syeih Habib Umar ulama dari yaman, Syeih Redhaudin ulama dari indonesia yg ada madrasah sendiri di mesir, ada lagi ulama x2 yg saya tak ingat nama mereka... yg terima jemputan pihak iptaf.., tapi mereka tidak pula menolak jemputan iptaf..,

Memanglah tak tolak sebab mereka tak tahu realiti sebenar pertembungan ideologi PAS yang ingin memperjuangkan ISLAM dengan umno yg ingin mempertahankan dasar sekularnya..

Kamu tahu tak tok guru pondok bukit jong yg dulu cukup kuat berpegang dengan dasar Islam PAS hingga melarang anak muridnya hadir dalam majlis tahlil atau lain majlis agama yg dibuat umno kini dia sendiri dah suka masuk dalam majlis anjuran umno yg memperjuangkan sekular. Mungkin hasil didikan Tokku Ibrahim yg berlindung dibalik ustaz kamal/iptaf.


kalau kita sendiri tau sesseorg itu sesat adakah kita kan pergi ke program mereka.., ni kan pula ulama yg ramai org kenal.., mempunyai pengaruh yg kuat tidak pula menolak Tokku.

Dah orang nak taja dan bayar perkhidmatan mereka.. tentulah mereka nak datang.. lagipun mereka tak tahu siapa Tokku yang berlindung dibalik nama Tokku bukan keturunan syed

kamu tahu tak salah seorang ulamak dari morocco yang dijemput iptaf, kos cukai barang yg dibelinya setelah shoping di Malaysia sahaja mencecah RM4000. Dan yg menanggung kos tersebut ialah pengikut2nya yg taksub kepada beliau.. yg lain tak tahulah aku sebab tak sampai lagi maklumat..

Dan satu lagi aku nak beritahu, wang bayaran dan kos perkhidmatan ulamak2 yg dijemput oleh iptaf itu dibayar dari hasil dari kutipan derma pondok tersebut. Iptaf juga mengenakan caj hasil dari pkhidmatan mereka...


Soalan cepumas.. tokku ibrahim bukan keturunan syed tu menyokong perjuangan umno atau pas?
Back to top
getzer
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Aug 08, 2008
Posts: 589
Location: on the way

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 1:53 pm    Post subject: Reply with quote

ideologi_wali wrote:
getzer wrote:
Sila taburkan peluru2 kamu itu utk menyerang PAS...aku amat mengalu2kannya..Jgn simpan kalau dah byk peluru, takut meletup dlm poket sendiri nnt...

Aku sebagai wakil sahabat2 aku yg lain di thread ini dgn ini menganugerahkan kemenangan kpd kamu dlm perbincangan dlm thread ini...Mereka takkan posting lg kerana kamu telah b erjaya mematahkan hujah2 mrk dgn begitu bergaya sekali..

Laughing Laughing Laughing


Peluru pertama:

Mula2 aku nak tanya, kenapa orang alim dalam PAS banyak yg makan gaji dengan kerajaan yang lawan Tuhan.. cuba beri dalil yg membolehkannya?

p/s: tentang kemenangan.. aku tak caripun kemenangan yg aku cari kebenaran.. kalau kamu nak menang dan nak cakap sangat tentang ilmu tasauf kamu, kamu bukalah tread kamu.. nanti aku masuk.. nak jugak aku tengok ilmu kamu setakat mana... tapi yg pertama dah kantoi.. sebab dulu kamu mengaku suka tengok TV.. yg lain akan menyusul.. INSYAALLAH macam ikan lepu yg dah terkantoi dengan kata2 yg tak muafakat dengan amalannya.. contoh manusia yg mengaku bersabar dan berakhlak dengan akhlak kanak2 tapi kena provoke sikit habis keluar penyakit dalam hati...

terus...kan..


bukalah thread lain kalau nk cerita psl org pas makan gaji dgn kerajaan tu..pasti ramai yg berminat...ke kamu nak aku yg bukakan..tp aku ni tidak berparti..lebih menyokong kpd gerakan2 Islam...

Ok, aku buka thread, "Keaiban2 Pas Pada Pandangan Ideologi wali."..ok x?
Kamu taburlah peluru2 u smpai abis..

hmm..bila aku kata tgk citer perang sbb layan anak2 sedara yg dtg ke rumah dah kira kantoi yea...
Lagi satu, ada ke aku kata aku suka tgk tv? kalau gitu kalau anak2 sedara dtg duk dlm biliklah..zikir saja tnpa layan skit pun tetamu yg dtg?

.....kalaulah boleh aku ceritakan semuanya, dah lama aku ceritakan sesuatu...tp tak apalah..amanah ttp amanah...aku takkan jadi org lain..prinsip ttp prinsip...aku takkan terikut rentak kamu..
Back to top
View user's profile Send private message
mektot
Rekrut
Rekrut


Joined: Sep 25, 2008
Posts: 43

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 1:54 pm    Post subject: Reply with quote

ideologi_wali wrote:
Soalan cepumas.. tokku ibrahim bukan keturunan syed tu menyokong perjuangan umno atau pas?

apa kaitan antara salsilah Vs mursik dgn perjuangan amno dgn pas pulok incik iw??? kurang balancing & alignment aku rasa Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
mektot
Rekrut
Rekrut


Joined: Sep 25, 2008
Posts: 43

PostPosted: Sun Dec 20, 2009 1:59 pm    Post subject: Reply with quote

ideologi_wali wrote:
mektot wrote:
ofma81 wrote:
Idealogi je wali...akhlak mcm orang awam

Very Happy mmg awam pun, idea & segala , cuma tumpang nama aja bang


Jadi kamu fikir kamu berdua berakhlak dengan akhlak orang khawas.. begitu...?

tok soh bandingla dgn yg cakap berguru dgn wali, anak murid tok wali lagi tapi gak org tengok yg ditulis tu cuma skima2 kitab kat kedai aja, siap dgn promosi akhir tahun lagi, ke guane gamok org tranung kite? Evil or Very Mad Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    www.tranungkite.net/v10 Forum Index -> Borak Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Mahasiswa Kini
ar-Romli
I Luv Islam
Terjah
Perak Bersatu
Ukhwah.com
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
Zul Mamak
Bicara Pria Malaysia
Wartamaya
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Orang Klawang
Tok Pepijat
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Lanh14
Polis Pencen
Kalam Perantau
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
DarulBayan
Politic Today
Ketua Perusuh
Blues Whereha
Lagenda Buta
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Betul Ka?
Polis Pencen
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Ekonomi Islam
Jangan Beli
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
sya~reformis
Mengejar Cahaya
Hanafiah Ahmad
Sidang Online
Gelombang Hijau
Zon Bukit Beruntung
ApSeReNaPeTe
Budu2U
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
al-Kerohi
Markaz Ehsan
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
Blog Rantau
Sekondakhati
Satu Pentafsiran
Pada Hemat Saya..
Hot Power
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
PAS Tanjung Malim
PAS Kuala Nerus
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
DPP Serdang
DPP Kuala Langat
DPP Temerloh
DPP Lembah Pantai
DPP Ladang
Pemuda Seremban
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
PP Sarawak
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
AMK Permatang Pauh
Keadilan Bayan Baru
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
Unit Amal Pahang
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Dr. Zulkifly Ahmad
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
Kembara Minda
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
Speak for Perak
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka
YB Dr. Nik Mazian
Adun Bunut Payong
Dr. Lo Lo

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Adun Sg Abong
PAS Kawasan Bakri
Pasti Kawasan Bakri
Warta Utara
SMK Lughatul Quran
Penulis Minda Rakyat
Pemuda PAS Pahang
SMI Darul Bayan
PPDC Groups
Pemuda Sang Saka
Madrasah Al Insaniyyah
PAS Miri
KL Today
Solleh AlFatimi
Amal Pahang
Dun Maharani
ANAK (ngo)
MalaysiaDigest
Minda Rakyat
CPIAsia
MerdekaReview
PAS Maran
DPP Kuantan
ANN - Alternatif News
Pemuda Kuala Krau
DPP Petaling Jaya Selatan
Budak Balun
Malaysiakini Ku
Kajian Quran
Demokrasi 93
Syabab Paka
lajnah Penerangan Paka
Kaki Kawa
Setiawangsa KL
Dairy Muslim
SharpShooter
Syabab Kapar
Hartal MSM
Aaaadoii
Dun Chini
JunduMay
Harapan Malaysia
SharpShooter
Terengganukin BlogSpot
Ikut Suka Aku
DPP Batu caves
Abu Nuha Corner
Milik Siapa Kita?
Ambuyat El-Binangkit
Bayu Gunung
Islam Return
PAS Padang Besar
Anak Sungai Derhaka
Meniti Nur12
Ustaz Nik Nasri
Laj. Penerangan Paka
PRK Manek Urai
Abu Nuha Corner
Albelurani
Ambuyat
Bayu Gunung
Abu Asy-Syaffaa\'
PAS Padang Besar
Dari Sungai Derhaka
Meniti Nur12
Al-Kundangi
DPP Kota Raja
N37 Batu Maung
Siakap Hijau
Farid Rashidi
Nedwah Pahang
mycurrentissue
Konsesi Dakwah
Ulamadaily
Muktamar PAS ke-55
Pria Malaya
Ahnafkhat-zuhud
Cakap Rakyat
BKRM
Budak2 Sukan
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.