Balik Semula TranungKite Online Sertai Facebook TKO RSS Feed Hantar Artikel Forum Borak Siber Semakan Akaun Jalinan Siber Topik Artikel Topik Berita Topik Artikel Arkib Berita Iklaneka Hubung Kami Masuk Keluar

     Create an account     
Terbaru...   Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib    Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja    Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid    Ostad-ostad Perkasa...    Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?    Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman    Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan    Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’    AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan    Hantaran Petunangan Paling Sepoi!  
Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Akhbar Hari Ini..
Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online. [Baca boleh, percaya kena fikir dulu!]
* Dibuka pada paparan windows yang sama
Bernama
Currently there is a problem with headlines from this site
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
User Info
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: keturah
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 32624

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Ahli TKO Online
Tranungkite Online v11: Forums

www.tranungkite.net/v11 :: View topic - ALHAMDULILLAH! AL-AZHAR akhirnya bangun menyekat syiah..!!
 FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Lihat MasejLihat Masej   Log inLog in 

ALHAMDULILLAH! AL-AZHAR akhirnya bangun menyekat syiah..!!
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net/v11 Forum Index -> Borak Politik & Isu Semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ayatola
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 20, 2011
Posts: 1904
Location: Salahuddin Square, Gaza City..

PostPosted: Mon May 21, 2012 1:52 am    Post subject: ALHAMDULILLAH! AL-AZHAR akhirnya bangun menyekat syiah..!! Reply with quote


آخر تحديث: الأحد 29 جمادى الثانية 1433هـ - 20 مايو 2012م KSA 09:10 - GMT 06:10
شيخ الأزهر يقود تيارات إسلامية لمكافحة نشر التشيّع
يعقد اجتماعاً للتأكيد على رفض المصريين محاولات نشر المذهب الشيعي





setelah begitu lama dilihat kaku atau lemah menghadapi permainan silap mata dan tipu muslihat kaum syiah/rafidhah yg berhasrat merampas dan menjadikan semula Mesir sebagai sebuah negara Syiah spt sebelum kedatangan Sultan Salahuddin Al-Ayyubi dahulu...

kini.. alhamdulillah Al-Azhar yg diketuai oleh Syekhul Azhar sendiri sudah mula sedar dan berani mengorak langkah bertindak meminta semua pihak khasnya badan2 agama menyekat kegiatan dan pergerakan syiah di Mesir yg semakin aktif dan berleluasa sejak begitu lama.

Syaikhul Al-Azhar bermesyuarat pada hari ini (Ahad) 20/5/2012 bersama ulama2 dari wakil Salafi, Sufi, Ulama kalangan Habaib dan Al-Ikhwan Al-Muslimin untuk menyekat sebarang fahaman Syiah dari tersebar di Mesir...



Last edited by ayatola on Tue May 22, 2012 12:43 am; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile
ayatola
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 20, 2011
Posts: 1904
Location: Salahuddin Square, Gaza City..

PostPosted: Mon May 21, 2012 1:55 am    Post subject: Reply with quote

يعقد شيخ الأزهر، الدكتور أحمد الطيب، اليوم الأحد، اجتماعاً علمياً يضم السلفيين والصوفيين والأشراف والإخوان، لبحث التصدي لنشر المذهب الشيعى في مصر، باعتبار أن الأزهر معقل أهل السنة والجماعة، نقلاً عن صحيفة "اليوم السابع" المصرية.

ويأتي الاجتماع من أجل إصدار بيان بخصوص ما تناقلته وسائل إعلام عن افتتاح أول حسينية بمصر، بعد زيارة عالم الدين اللبناني الشيعي علي الكوراني.

ومن المرجح أن يصدر بيان عن الاجتماع يؤكد رفض الأزهر والمصريين نشر المذهب الشيعي في مصر، مع التأكيد على إقامة العلاقات مع إيران مثلها مثل أي دولة في المنطقة، دون أن يشمل ذلك السماح بنشر المذهب الشيعي بمصر.
والخميس الماضي، ذكرت مصادر موثوقة في القاهرة في اتصال مع "العربية" أن السلطات المصرية أغلقت الحسينية، التي افتتحها مؤخراً الكوراني، المقيم في مدينة قم الإيرانية.

وقالت المصادر إن السلطات صادرت محتويات الحسينية من منشورات وملصقات وتسجيلات، وأبلغت الموجودين فيها بأن قرار الإغلاق نهائي.

وأثار افتتاح الحسينية قبل عدة أيام غضب الأزهر وفاعليات سُنية اعتبرتها خطوة لنشر التشيع في مصر، فيما رأى القائمون عليها أنها وسيلة لتعزيز التقريب بين المذاهب، على قاعدة مشتركة وهي حب أهل البيت.

واجتمع عدد من الشيعة، بينهم نساء، في هذه الحسينية بالقاهرة، وضربوا على صدورهم ورتّلوا قصائد رثاء إحياءً لذكرى مقتل عدد من أهل البيت في مناسبات اعتاد الشيعة إقامتها، خصوصاً في العراق وإيران وأفغانستان وباكستان ولبنان.

وكان الأزهر وعلماؤه وأعضاء مجمع البحوث الإسلامية‏ ووزارة الأوقاف‏ ونقابة الأشراف استنكروا زيارة قام بها إلى مصر رجل الدين الشيعي الكوراني، وقيامه بعقد ندوات دينية خاصة داخل بيوت عدد من الشيعة بالقاهرة والمحافظات، وإلقاء محاضرات عن أهل البيت بحضور شيعة مصريين.

ورفض الأزهر ونقابة السادة الأشراف هذه الزيارة، واعتبروها تبشيراً بالمذهب الشيعي، و"خطاً أحمر غير مقبول".


sumber berita:

http://www.alarabiya.net/articles/2012/05/20/215205.html
Back to top
View user's profile
Batak
Koperal
Koperal


Joined: Mar 10, 2009
Posts: 973
Location: Hutan Belantara

PostPosted: Mon May 21, 2012 2:07 am    Post subject: Reply with quote

Ajaran Syiah perlu dperangi dan di benteras habis-habisan dinegara ini. Fatwa ada tapi penguatkuasaan amat lemah.
Back to top
View user's profile
ayatola
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 20, 2011
Posts: 1904
Location: Salahuddin Square, Gaza City..

PostPosted: Mon May 21, 2012 2:25 am    Post subject: Reply with quote

ulama2 benua Hindi khasnya pasti senyum gembira dengan perkembangan ini..kerana mereka sejak sekian lama sudah menasehati dan menolak usaha2 al- Azhar menganjurkan pendekatan /taqreb mazhab sunni- syiah ini..

malah menganggapnya sebagai suatu yg sia2 sbb syiah sememangnya suatu agama dan ajaran yg sgt pelik dan ganjil terpesong jauh dari Islam sebenar yg tidak boleh dimasukkan dalam kelompok mazhab2 islam muktabar spt Hanafi,Maliki Syafie..dll..

bahkan sebelum tercetusnya revolusi iran tahun 1979 lagi ulama2 besar di benua Hindi (yg jumlah dan namanya sgt banyak utk disebutkan )..sudah lama menolak, menasehat dan menempelak usaha al-Azhar tersebut kerana mereka sudah arif dan masak dgn perangai taqiyyah kaum syiah tersebut..

Ini kerana mereka sudah lebih dulu membaca kitab2 syiah dlm berbagai bhs spt Parsi, urdhu termasuk arab sendiri...yang sudah masak akan rupa bentuk aqidah mereka selain telah lama bergaul dgn masyarakat syiah secara langsung..yg sudah kenal akan watak2 ulama mereka...maka kerana itulah mereka menghukum syiah sama spt Qadiani..sebagai golongan yg bukan Islam yakni terkeluar dari Islam sebenar!!

Cool Cool
Back to top
View user's profile
ayatola
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 20, 2011
Posts: 1904
Location: Salahuddin Square, Gaza City..

PostPosted: Mon May 21, 2012 2:55 am    Post subject: Reply with quote

mengapa ajaran Qadiani ditolak dan kita anggap sesat..sedangkan mereka juga berserban..berjanggut??

mereka juga punyai kitab2..ulama2..masjid2..sekolah2....maka atas alasan dan ukuran apa ulama Islam sepakat menolak Qadiani ni??

sedangkan apa pula kurangnya aqidah syiah...? Bagi yg tahu bahawa perbandingan aqidah syiah/Qadiani jelas menunjukkan aqidah syiah jauh lebih sesat dan kufur berbanding Qadiani..!


ulama2 islam benua Hindi yg mana di sana lah tempat lahirnya ajaran Qadiani ini telah menghukum mereka sebagai kafir...mereka juga menghukum syiah imamiyyah dgn hukum yg sama..atas prinsip aqidah islam yg suci



Bukankah kata2 " Hussein lebih Agung dari Allah.."
itu adalah suatu contoh ucapan kekufuran??
,,lihatlah sendiri:




Last edited by ayatola on Mon May 21, 2012 8:01 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile
ayatola
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 20, 2011
Posts: 1904
Location: Salahuddin Square, Gaza City..

PostPosted: Mon May 21, 2012 3:05 am    Post subject: Reply with quote



ulama syiah ini dijemput ke mesir baru2 ini utk merasmikan pusat2 agama syiah (Husainiyah)..kedatangan beliaulah yg mendorong kesedaran ulama Azhar supaya segera bertindak..

Jika Sultan Salahuddin al-Ayyubi sebelum pergi melawan Salib di Palestin...telah bersusah payah berjuang melenyap dan menyahkan pengaruh syiah dari kerajaan Mesir di zamannya ..mengapa pula kita cuai membiarkan mereka mahu merampasnya dan mensyiahkannya kembali.. ?
Back to top
View user's profile
imamsurau
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Sep 22, 2010
Posts: 2306
Location: Islam Itu Sesuai Dimana-Mana Dan Bila-Bila Masa.

PostPosted: Mon May 21, 2012 3:35 am    Post subject: Reply with quote

fahaman syiah memang patut dihapuskan diardu kinanah wakhususan fi malizi.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
ayatola
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 20, 2011
Posts: 1904
Location: Salahuddin Square, Gaza City..

PostPosted: Tue May 22, 2012 12:39 am    Post subject: Reply with quote

ALHAMDULILLAH....walau agak lewat namun lebih baik dari terus leka, lemah dan tertipu oleh gerakan syiah antarabangsa yg ditaja oleh Iran dll.
warga al- Azhar dan juga sebahagian para masyaikh Azhar berikrar untuk bersama-sama memelihara Mesir daripada segala fitnah.

Sebelum itu, satu Muktamar (Hatta La Takuna Fitnah) telah dianjurkan oleh para masyaikh di bawah Kementerian Wakaf di dalam Masjid Fath, Ramsis petang tadi. Muktamar ini dihadiri oleh para masyaikh Azhar, wakil salafi, wakil Ikhwan Muslimin dan ramai lagi....



Al-kurani adalah antara ulama syiah yg menegaskan memang berlakunya perubahan/tokok tambah dlm al-Quran..
Back to top
View user's profile
tukaunama
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Sep 29, 2006
Posts: 5885
Location: A Doctor in The Public Toilet. Yuck!!!

PostPosted: Tue May 22, 2012 12:45 am    Post subject: Reply with quote

imamsurau wrote:
fahaman syiah memang patut dihapuskan diardu kinanah wakhususan fi malizi.


sokong 100%.
syiah memang mengelirukan.
Back to top
View user's profile
katilempuk
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel


Joined: Jun 02, 2008
Posts: 19168
Location: Terajang UMNO ke dalam tong Sampah

PostPosted: Tue May 22, 2012 12:46 am    Post subject: Reply with quote

tukaunama wrote:
imamsurau wrote:
fahaman syiah memang patut dihapuskan diardu kinanah wakhususan fi malizi.


sokong 100%.
syiah memang mengelirukan.


sokom tukaunama !!!

memang mengelirukan.
Back to top
View user's profile
serol
Major Jeneral @ Moderator
Major Jeneral @ Moderator


Joined: Mar 11, 2008
Posts: 1872

PostPosted: Tue May 22, 2012 12:48 am    Post subject: Reply with quote

ayatola wrote:
يعقد شيخ الأزهر، الدكتور أحمد الطيب، اليوم الأحد، اجتماعاً علمياً يضم السلفيين والصوفيين والأشراف والإخوان، لبحث التصدي لنشر المذهب الشيعى في مصر، باعتبار أن الأزهر معقل أهل السنة والجماعة، نقلاً عن صحيفة "اليوم السابع" المصرية.

ويأتي الاجتماع من أجل إصدار بيان بخصوص ما تناقلته وسائل إعلام عن افتتاح أول حسينية بمصر، بعد زيارة عالم الدين اللبناني الشيعي علي الكوراني.

ومن المرجح أن يصدر بيان عن الاجتماع يؤكد رفض الأزهر والمصريين نشر المذهب الشيعي في مصر، مع التأكيد على إقامة العلاقات مع إيران مثلها مثل أي دولة في المنطقة، دون أن يشمل ذلك السماح بنشر المذهب الشيعي بمصر.
والخميس الماضي، ذكرت مصادر موثوقة في القاهرة في اتصال مع "العربية" أن السلطات المصرية أغلقت الحسينية، التي افتتحها مؤخراً الكوراني، المقيم في مدينة قم الإيرانية.

وقالت المصادر إن السلطات صادرت محتويات الحسينية من منشورات وملصقات وتسجيلات، وأبلغت الموجودين فيها بأن قرار الإغلاق نهائي.

وأثار افتتاح الحسينية قبل عدة أيام غضب الأزهر وفاعليات سُنية اعتبرتها خطوة لنشر التشيع في مصر، فيما رأى القائمون عليها أنها وسيلة لتعزيز التقريب بين المذاهب، على قاعدة مشتركة وهي حب أهل البيت.

واجتمع عدد من الشيعة، بينهم نساء، في هذه الحسينية بالقاهرة، وضربوا على صدورهم ورتّلوا قصائد رثاء إحياءً لذكرى مقتل عدد من أهل البيت في مناسبات اعتاد الشيعة إقامتها، خصوصاً في العراق وإيران وأفغانستان وباكستان ولبنان.

وكان الأزهر وعلماؤه وأعضاء مجمع البحوث الإسلامية‏ ووزارة الأوقاف‏ ونقابة الأشراف استنكروا زيارة قام بها إلى مصر رجل الدين الشيعي الكوراني، وقيامه بعقد ندوات دينية خاصة داخل بيوت عدد من الشيعة بالقاهرة والمحافظات، وإلقاء محاضرات عن أهل البيت بحضور شيعة مصريين.

ورفض الأزهر ونقابة السادة الأشراف هذه الزيارة، واعتبروها تبشيراً بالمذهب الشيعي، و"خطاً أحمر غير مقبول".


sumber berita:

http://www.alarabiya.net/articles/2012/05/20/215205.html


wal fadanng fasirun.... tak ada pokok kayuwil.... wal fadang u tarikuk....
minta ayatola tolong translatekan....
ana mafi ma'alum arabi.....

Wink
Back to top
View user's profile
orangmude
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Oct 24, 2008
Posts: 579

PostPosted: Tue May 22, 2012 12:52 am    Post subject: Reply with quote

Taqiyyah beb....

Mmnglah mengelirukan...
Back to top
View user's profile
archery
Kadet
Kadet


Joined: Oct 10, 2010
Posts: 4092

PostPosted: Tue May 22, 2012 12:57 am    Post subject: Reply with quote

bakal jadi cam iraq la pulak mesir , bakal tak aman sampai bila2 la tu Confused

Besar tol jasa2 pendemo jalanan Very Happy
Back to top
View user's profile
skuadpeninjau
Kadet
Kadet


Joined: Nov 06, 2009
Posts: 4828

PostPosted: Tue May 22, 2012 1:01 am    Post subject: Reply with quote

janji geng2 syiah jadian ni nikah mut'ah.

syok tu. Ayatollah pun layan sama.
Back to top
View user's profile
ayatola
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 20, 2011
Posts: 1904
Location: Salahuddin Square, Gaza City..

PostPosted: Tue May 22, 2012 1:02 am    Post subject: Reply with quote

serol wrote:
ayatola wrote:
يعقد شيخ الأزهر، الدكتور أحمد الطيب، اليوم الأحد، اجتماعاً علمياً يضم السلفيين والصوفيين والأشراف والإخوان، لبحث التصدي لنشر المذهب الشيعى في مصر، باعتبار أن الأزهر معقل أهل السنة والجماعة، نقلاً عن صحيفة "اليوم السابع" المصرية.

ويأتي الاجتماع من أجل إصدار بيان بخصوص ما تناقلته وسائل إعلام عن افتتاح أول حسينية بمصر، بعد زيارة عالم الدين اللبناني الشيعي علي الكوراني.

ومن المرجح أن يصدر بيان عن الاجتماع يؤكد رفض الأزهر والمصريين نشر المذهب الشيعي في مصر، مع التأكيد على إقامة العلاقات مع إيران مثلها مثل أي دولة في المنطقة، دون أن يشمل ذلك السماح بنشر المذهب الشيعي بمصر.
والخميس الماضي، ذكرت مصادر موثوقة في القاهرة في اتصال مع "العربية" أن السلطات المصرية أغلقت الحسينية، التي افتتحها مؤخراً الكوراني، المقيم في مدينة قم الإيرانية.

وقالت المصادر إن السلطات صادرت محتويات الحسينية من منشورات وملصقات وتسجيلات، وأبلغت الموجودين فيها بأن قرار الإغلاق نهائي.

وأثار افتتاح الحسينية قبل عدة أيام غضب الأزهر وفاعليات سُنية اعتبرتها خطوة لنشر التشيع في مصر، فيما رأى القائمون عليها أنها وسيلة لتعزيز التقريب بين المذاهب، على قاعدة مشتركة وهي حب أهل البيت.

واجتمع عدد من الشيعة، بينهم نساء، في هذه الحسينية بالقاهرة، وضربوا على صدورهم ورتّلوا قصائد رثاء إحياءً لذكرى مقتل عدد من أهل البيت في مناسبات اعتاد الشيعة إقامتها، خصوصاً في العراق وإيران وأفغانستان وباكستان ولبنان.

وكان الأزهر وعلماؤه وأعضاء مجمع البحوث الإسلامية‏ ووزارة الأوقاف‏ ونقابة الأشراف استنكروا زيارة قام بها إلى مصر رجل الدين الشيعي الكوراني، وقيامه بعقد ندوات دينية خاصة داخل بيوت عدد من الشيعة بالقاهرة والمحافظات، وإلقاء محاضرات عن أهل البيت بحضور شيعة مصريين.

ورفض الأزهر ونقابة السادة الأشراف هذه الزيارة، واعتبروها تبشيراً بالمذهب الشيعي، و"خطاً أحمر غير مقبول".


sumber berita:

http://www.alarabiya.net/articles/2012/05/20/215205.html


wal fadanng fasirun.... tak ada pokok kayuwil.... wal fadang u tarikuk....
minta ayatola tolong translatekan....
ana mafi ma'alum arabi.....

Wink


ente kena tanyak sama syekhul P.Lomree la kalo itu macam..


hehe......teks arab tu isi kandungannya lebih kurang yg dah saya tulis tu la jugak..kot ada yg tertinggal maaf la



Laughing Laughing
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net/v11 Forum Index -> Borak Politik & Isu Semasa All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Next
Page 1 of 11

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.