Balik Semula TranungKite Online Sertai Facebook TKO RSS Feed Hantar Artikel Forum Borak Siber Semakan Akaun Jalinan Siber Topik Artikel Topik Berita Topik Artikel Arkib Berita Iklaneka Hubung Kami Masuk Keluar

     Create an account     
Terbaru...   Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib    Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja    Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid    Ostad-ostad Perkasa...    Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?    Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman    Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan    Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’    AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan    Hantaran Petunangan Paling Sepoi!  
Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Akhbar Hari Ini..
Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online. [Baca boleh, percaya kena fikir dulu!]
* Dibuka pada paparan windows yang sama
Bernama
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
User Info
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: keturah
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 32624

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Ahli TKO Online
Tranungkite Online v11: Forums

www.tranungkite.net/v11 :: View topic - Mayat Yang Haram Di Sembahyangkan...
 FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Lihat MasejLihat Masej   Log inLog in 

Mayat Yang Haram Di Sembahyangkan...
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net/v11 Forum Index -> Borak Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
imuc
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 04, 2009
Posts: 1847
Location: KL

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:05 pm    Post subject: Reply with quote

boloqaroq wrote:
Tibai wrote:
.
Kau silap!
pedas wrote:
jawap tibai jawab

Tak kan sebagai mangkok hayun nak goreng mee mangkok hayun jer?
jawab tibai..silap jawab kau akan kena tibai
.
.
Apa kesilapan kau?
Menyokong tanpa usul periksa!
.
Ada lutut............ tapi kau tak nak gunakan untuk berfikir kan?
.
.


Aku tanya...itu pandangan mereka yang pakar dalam agama...tak ada salahnya...yang engCOW jatuh hukum 3 individu tu kufur...

Apa plak engCOW punya alasan? Tolonglah jawab dengan baik sebelum aku kata engCOW bongok... Wink


aku pon nak tanya soalan yang sama... apa yang TGHD ckp, hanya boleh membawa kepada kekufuran (sebab ramai lagi yang jahil dan akan membawa kepada silap faham), bukan confirm2 kufur..
Back to top
View user's profile
Tibai
Leftenan
Leftenan


Joined: Dec 30, 2009
Posts: 7717

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:27 pm    Post subject: Reply with quote

.
SEMUA AP UMNO adalah 'KAFIR'

Kau nih jenis tak faham-faham kan?
qashwaa wrote:
bro
jgn tarik aku lg dlm rumusan ko
jwb soalan aku dulu berkenaan perlembagaan & selari ngn tajuk

Kau tanya>>
Quote:
soalan aku:
utk 2/3 tu..pas je ke yg islam?
umno yg ramai tu xislam?

.
Aku jawab>>>
Tibai wrote:
Senang cerita... anggap sahaja 'oghang UMNO tolak hudud!'.............. okey?
Koghang jugak yang kata... 'Masa UMNO menguasai 2/3 Parlimen, Perlembagaan tak gak ditukar-tukar..!..... koghang kata cenggitu kan? Selak balik muka-muka sebelumnya!

Kau tak faham-faham lagi ker?

Bila UMNO tolak HUDUD............ anggap sahaja
Quote:
umno yg ramai tu xislam?
... adalah KAFIR!
.
Tak kan kau tak faham-faham lagik!

Terus sahaja aku kata KAFIR.......... supaya dapat 'mengesahkan' ....kalau mati mereka esok....menjadi 'Mayat Yang Haram DiSembahyangkan' mengikut TEORI koghang!.
.
Okey?
Tak faham lagi ker?....
Aku ulang........AP UMNO adalah 'KAFIR'!!! ---okey?

.
qashwaa wrote:
jwb soalan aku dulu berkenaan perlembagaan & selari ngn tajuk
aku tgu...apa jwpn ko
nk konar leh konar
tp...aku xlayan konar
jwb soalan aku...kita kongsi 1 per 1..
...Thread ini pasal aper?

Pasal 'Mayat Yang Haram Di Sembahyangkan...' kan........... bukan Perlembagaan kan!

Tapi aku jawab gak!
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sekarang giliran kau pula, jawab soklan akuk>>>
Tibai wrote:
.Bagaimana pulak yang ini>>>
Tibai wrote:

RUMUSAN?
Dalam kes 'Penggunaan Nama 'Allah' oleh orang bukan Islam'........ didapati makhluk-makhluk ini telah jatuh kufur>
1. Dr Mohd Asri Zainul Abidin;
2. Abdul Hadi Awang;
3. Ahmad Awang.
.
Kalau meninggal esok lusa....maka telah menjadi Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'. menurut TEORI koghang kan?

INGAT!
'syirik = KUFUR'
'Tolak Hudud = KUFUR'

'KUFUR = Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'
.
.
Apa komen koghang?
Helloooooo!!)))))
Sila selak Muka 9!
Sampai lah nih..sekor pun tak der berani jawab!..

Haa! Apa jawaban kau?
..jangan lak
Quote:
nk konar leh konar
tp...aku xlayan konar

.
.
Okey?

Aman!
.
Back to top
View user's profile
Tibai
Leftenan
Leftenan


Joined: Dec 30, 2009
Posts: 7717

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

.
Aduhai!
Mana ubi kayu aku nih haaaa?
boloqaroq wrote:

Aku tanya...itu pandangan mereka yang pakar dalam agama...tak ada salahnya...yang engCOW jatuh hukum 3 individu tu kufur...
Apa plak engCOW punya alasan? Tolonglah jawab dengan baik sebelum aku kata engCOW bongok...
Kau tak baca ker... 'FAKTA' yang aku tulis di m/s 9?

Aku ulang semula>>.
Tibai wrote:
.
Off Topic Jap!
~~~~~~~~~~~

Baca nih>>>Pasal Isu 'Penggunaan Nama 'Allah' oleh orang bukan Islam'>>

Quote:
Kenyataan tokoh ulama PAS Datuk Dr Haron Din - yang mengaitkan sokongan kepada keputusan mahkamah kes kalimah 'Allah' boleh membawa kepada kekufuran - dipertikaikan.

Membidas pengamal perubatan Islam itu, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, Dr Haron patut memberikan pandangan yang rasional dan tidak menafsirkan dengan salah pendapat orang lain.

Dr Mohd Asri Zainul Abidin wrote:
"Saya hendak tanya Dr Haron, kalau kita dengar orang bukan Islam berkata, 'Allah menciptakan alam', adakah kita hendak ambil tindakan pada mereka?

"Adakah kita hendak suruh mereka kata tuhan lain yang menciptakan alam?"


Sementara ahli majlis syura PAS, Ahmad Awang pula berpendapat isu akhidah dan keputusan mahkamah merupakan dua hal yang berbeza sama sekali.

Ahmad Awang wrote:
Kefahaman bahawa kalimah Allah itu eksklusif untuk orang Islam sahaja, saya percaya (kefahaman) itu lagi sesat.

“Sedangkan Allah itu tuhan semesta alam, tuhan kepada semua manusia,”
katanya, sewaktu diminta mengulas pandangan timbalan mursyidul am PAS.

Dr Haron hari ini dilaporkan berkata umat Islam yang menyokong keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur – membenarkan mingguan Katholik Herald The Catholic Weekly menggunakan kalimah Allah dalam penerbitannya – boleh membawa kepadakekufuran.
.
Dr Mohd Asri berkata kenyataan Dr Haron itu bertentangan dengan kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri berhubung perkara yang sama.

-----------> Hoooi sekelian mamat! Sila klik sini!
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Berbalik kepada petikan 'Pasal Isu 'Penggunaan Nama 'Allah' oleh orang bukan Islam'>>

Fakta 1: 'Menurut Agama Kristian 'TUHAN' sebagai Triniti iaitu terdiri daripada Tuhan Bapa, Tuhan Anak dan Roh Kudus.'
Fakta 2: ' Herald-The Catholic Weekly MAHU menggunakan kalimah 'Allah' dalam penerbitannya '
Fakta 3: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membenarkan Herald-The Catholic Weekly menggunakan kalimat itu'
.
.
Fakta 4: Harun Din:"“Dalam Islam, Allah adalah Esa (satu). Kalau ada yang menyekutukan Allah dengan Triniti, maka berlakulah syirik yang membawa kepada kufur. Kalau kita reda dengan yang kufur, kita jatuh kufur sama"

Fakta 5: Dr Mohd Asri Zainul Abidin: "Dr Haron patut memberikan pandangan yang rasional dan tidak menafsirkan dengan salah pendapat orang lain."

Fakta 6: Abdul Hadi Awang: berdasarkan kaedah Islam, penggunaan nama Allah pada asasnya dibenarkan kepada penganut agama Kristian dan Yahudi

Fakta 7: Ahmad Awang: Kefahaman bahawa kalimah Allah itu eksklusif untuk orang Islam sahaja, saya percaya (kefahaman) itu lagi sesat.".
.
.
RUMUSAN?
Dalam kes 'Penggunaan Nama 'Allah' oleh orang bukan Islam'........ didapati makhluk-makhluk ini telah jatuh kufur>
1. Dr Mohd Asri Zainul Abidin;
2. Abdul Hadi Awang;
3. Ahmad Awang.
.
.
Kalau meninggal esok lusa....maka telah menjadi Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'. menurut TEORI koghang kan?

INGAT!
'syirik = KUFUR'
'Tolak Hudud = KUFUR'

'KUFUR = Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'
.
Harun Din kata........ sesiapa yang sokong kepada keputusan mahkamah kes kalimah 'Allah' boleh membawa kepada kekufuran!

Yang sokong keputusan Mahkamah ialah Dr Mohd Asri Zainul Abidin; 2. Abdul Hadi Awang; dan 3. Ahmad Awang..
.
Maknanya. mengikut telahan Harun Din.......... '3 Abdul' nih (Dr Mohd Asri Zainul Abidin, Abdul Hadi Awang dan Ahmad Awang..) ADALAH kufur!
.
.
.
Ini pun kau tak faham lagi ker?
.
.


.
Back to top
View user's profile
zulzulkifli
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jan 17, 2012
Posts: 2031

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:40 pm    Post subject: Reply with quote

Tibai wrote:
.
SEMUA AP UMNO adalah 'KAFIR'

Kau nih jenis tak faham-faham kan?
qashwaa wrote:
bro
jgn tarik aku lg dlm rumusan ko
jwb soalan aku dulu berkenaan perlembagaan & selari ngn tajuk

Kau tanya>>
Quote:
soalan aku:
utk 2/3 tu..pas je ke yg islam?
umno yg ramai tu xislam?

.
Aku jawab>>>
Tibai wrote:
Senang cerita... anggap sahaja 'oghang UMNO tolak hudud!'.............. okey?
Koghang jugak yang kata... 'Masa UMNO menguasai 2/3 Parlimen, Perlembagaan tak gak ditukar-tukar..!..... koghang kata cenggitu kan? Selak balik muka-muka sebelumnya!

Kau tak faham-faham lagi ker?

Bila UMNO tolak HUDUD............ anggap sahaja
Quote:
umno yg ramai tu xislam?
... adalah KAFIR!
.
Tak kan kau tak faham-faham lagik!

Terus sahaja aku kata KAFIR.......... supaya dapat 'mengesahkan' ....kalau mati mereka esok....menjadi 'Mayat Yang Haram DiSembahyangkan' mengikut TEORI koghang!.
.
Okey?
Tak faham lagi ker?....
Aku ulang........AP UMNO adalah 'KAFIR'!!! ---okey?

.
qashwaa wrote:
jwb soalan aku dulu berkenaan perlembagaan & selari ngn tajuk
aku tgu...apa jwpn ko
nk konar leh konar
tp...aku xlayan konar
jwb soalan aku...kita kongsi 1 per 1..
...Thread ini pasal aper?

Pasal 'Mayat Yang Haram Di Sembahyangkan...' kan........... bukan Perlembagaan kan!

Tapi aku jawab gak!
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sekarang giliran kau pula, jawab soklan akuk>>>
Tibai wrote:
.Bagaimana pulak yang ini>>>
Tibai wrote:

RUMUSAN?
Dalam kes 'Penggunaan Nama 'Allah' oleh orang bukan Islam'........ didapati makhluk-makhluk ini telah jatuh kufur>
1. Dr Mohd Asri Zainul Abidin;
2. Abdul Hadi Awang;
3. Ahmad Awang.
.
Kalau meninggal esok lusa....maka telah menjadi Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'. menurut TEORI koghang kan?

INGAT!
'syirik = KUFUR'
'Tolak Hudud = KUFUR'

'KUFUR = Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'
.
.
Apa komen koghang?
Helloooooo!!)))))
Sila selak Muka 9!
Sampai lah nih..sekor pun tak der berani jawab!..

Haa! Apa jawaban kau?
..jangan lak
Quote:
nk konar leh konar
tp...aku xlayan konar

.
.
Okey?

Aman!
.



bahas dengan minah tibai sampa Qiamat pong tak jupo jalan.... Very Happy

sebab nyo bagi dio semo tuh otok ....

otok udang...
otok ketam....
otok kuda laut....

Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile
tormentor
Kapten
Kapten


Joined: Aug 21, 2010
Posts: 10062

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

orang kapir nak guna nama Allah.
org islam pulak jadi kapir.
Back to top
View user's profile
tormentor
Kapten
Kapten


Joined: Aug 21, 2010
Posts: 10062

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:42 pm    Post subject: Reply with quote

harun din kata ..sesiapa yang sokong kepada keputusan mahkamah kes kalimah 'Allah' boleh membawa kepada kekufuran!
Back to top
View user's profile
boloqaroq
Kapten
Kapten


Joined: Dec 31, 2007
Posts: 11252
Location: Jauhilah amNO Supaya Kita Tidak Terjerumus Dalam Kebinasaan...

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

Tibai wrote:

RUMUSAN?
Dalam kes 'Penggunaan Nama 'Allah' oleh orang bukan Islam'........ didapati makhluk-makhluk ini telah jatuh kufur>
1. Dr Mohd Asri Zainul Abidin;
2. Abdul Hadi Awang;
3. Ahmad Awang.
.
Kalau meninggal esok lusa....maka telah menjadi Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'. menurut TEORI koghang kan?

INGAT!
'syirik = KUFUR'
'Tolak Hudud = KUFUR'

'KUFUR = Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'
.
.
Apa komen koghang?
Helloooooo!!)))))


Perkara yang melibatkan agama...mana boleh pakai teori bodo serupa engCOW...mesti berlandaskan dalil dari Quran, hadis, ijmak & qias...

Aku ulang lagi sekali...di atas adalah pandangan ulamak yang bergantung pada pandangan & huraian yang datang mengikut soalan semasa oleh wartawan...

Aku dah paham maksud mereka...yang aku tak paham ialah ulasan dari engCOW mananya? Bagilah ulasan untuk menguatkan hujah engCOW...
Back to top
View user's profile
ABEJAY
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Feb 24, 2012
Posts: 3187

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

ikanlepu wrote:
Kita bkn sembrono, tapi ikut perintah Allah swt.

"Janganlah engkau sembahyang atas seseorang yang telah mati di antara mereka selama-lamanya dan jangan pula engkau berdiri di atas kuburnya (buat ziarah). Sesungguhnya, emreka itu kafir terhadap Allah dan rasulNya, dan mereka mati sedang mereka itu fasik". - A-tTaubah: 84

Ziarah kubur pun Allah swt larang...

"Janganlah engkau takjub kerana harta-benda dan anak-anak mereka. Hanya Allah menghendaki menyiksa mereka dengan demikian di dunia; dan keluar nafas mereka, sedang mereka orang kafir." - At-Taubah: 85

Ini khusus buat sang penguasa dari kalangan umno - tak kira sape pun.


jika dsai dan puak pKR mati..lgu mano? jgn paakat gi solat juga kan..krn puak pkr tuh kan libneral..lawan ALLAH TAALA...

bukankah liberal dan sekualr tuh sama jah...
Back to top
View user's profile
ABEJAY
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Feb 24, 2012
Posts: 3187

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

ikanlepu wrote:
Kita bkn sembrono, tapi ikut perintah Allah swt.

"Janganlah engkau sembahyang atas seseorang yang telah mati di antara mereka selama-lamanya dan jangan pula engkau berdiri di atas kuburnya (buat ziarah). Sesungguhnya, emreka itu kafir terhadap Allah dan rasulNya, dan mereka mati sedang mereka itu fasik". - A-tTaubah: 84

Ziarah kubur pun Allah swt larang...

"Janganlah engkau takjub kerana harta-benda dan anak-anak mereka. Hanya Allah menghendaki menyiksa mereka dengan demikian di dunia; dan keluar nafas mereka, sedang mereka orang kafir." - At-Taubah: 85

Ini khusus buat sang penguasa dari kalangan umno - tak kira sape pun.


jika dsai dan puak pKR mati..lgu mano? jgn paakat gi solat juga kan..krn puak pkr tuh kan libneral..lawan ALLAH TAALA...

bukankah liberal dan sekualr tuh sama jah...
Back to top
View user's profile
boloqaroq
Kapten
Kapten


Joined: Dec 31, 2007
Posts: 11252
Location: Jauhilah amNO Supaya Kita Tidak Terjerumus Dalam Kebinasaan...

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

Harun din kata " BOLEH MEMBAWA KEPADA KEKUFURAN"...ada dia menuduh 3 orang individu tersebut kufur seperti yang engCOW tuduh?
Back to top
View user's profile
qashwaa
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Dec 29, 2009
Posts: 7128

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:56 pm    Post subject: Reply with quote

Tibai wrote:
.
SEMUA AP UMNO adalah 'KAFIR'

Kau nih jenis tak faham-faham kan?
qashwaa wrote:
bro
jgn tarik aku lg dlm rumusan ko
jwb soalan aku dulu berkenaan perlembagaan & selari ngn tajuk

Kau tanya>>
Quote:
soalan aku:
utk 2/3 tu..pas je ke yg islam?
umno yg ramai tu xislam?

.
Aku jawab>>>
Tibai wrote:
Senang cerita... anggap sahaja 'oghang UMNO tolak hudud!'.............. okey?
Koghang jugak yang kata... 'Masa UMNO menguasai 2/3 Parlimen, Perlembagaan tak gak ditukar-tukar..!..... koghang kata cenggitu kan? Selak balik muka-muka sebelumnya!

Kau tak faham-faham lagi ker?

Bila UMNO tolak HUDUD............ anggap sahaja
Quote:
umno yg ramai tu xislam?
... adalah KAFIR!
.
Tak kan kau tak faham-faham lagik!

Terus sahaja aku kata KAFIR.......... supaya dapat 'mengesahkan' ....kalau mati mereka esok....menjadi 'Mayat Yang Haram DiSembahyangkan' mengikut TEORI koghang!.
.
Okey?
Tak faham lagi ker?....
Aku ulang........AP UMNO adalah 'KAFIR'!!! ---okey?

.
qashwaa wrote:
jwb soalan aku dulu berkenaan perlembagaan & selari ngn tajuk
aku tgu...apa jwpn ko
nk konar leh konar
tp...aku xlayan konar
jwb soalan aku...kita kongsi 1 per 1..
...Thread ini pasal aper?

Pasal 'Mayat Yang Haram Di Sembahyangkan...' kan........... bukan Perlembagaan kan!

Tapi aku jawab gak!
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sekarang giliran kau pula, jawab soklan akuk>>>
Tibai wrote:
.Bagaimana pulak yang ini>>>
Tibai wrote:

RUMUSAN?
Dalam kes 'Penggunaan Nama 'Allah' oleh orang bukan Islam'........ didapati makhluk-makhluk ini telah jatuh kufur>
1. Dr Mohd Asri Zainul Abidin;
2. Abdul Hadi Awang;
3. Ahmad Awang.
.
Kalau meninggal esok lusa....maka telah menjadi Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'. menurut TEORI koghang kan?

INGAT!
'syirik = KUFUR'
'Tolak Hudud = KUFUR'

'KUFUR = Mayat Yang Haram DiSembahyangkan'
.
.
Apa komen koghang?
Helloooooo!!)))))
Sila selak Muka 9!
Sampai lah nih..sekor pun tak der berani jawab!..

Haa! Apa jawaban kau?
..jangan lak
Quote:
nk konar leh konar
tp...aku xlayan konar

.
.
Okey?

Aman!
.


bro
mmg tajuk berkenaan 'mayat'
tp...perlembagaan tu...ko gak yg kaitkan...selak muka awl thread ni
jadi...aku berkenan ngn perlembagaan yg ko kaitkan...fhm?? aku bkn jenis nk lari & bkn jenis nk konar
ko pny rumusan tu aku xamik kisah sbb dh ada yg amik kisah

bro
kalo nk tibai pun, jgn langgor tajuk

jwpn yg ko beri ni pun utk selamatkan jwpn ko yg lain2 je...

aku nk ingatkan ko...kalo nk katakan perlembagaan, mcm ko kata, perlu 2/3 sokongan...kemudian perlembagaan sediada xde hudud...

jadi, jgn jumudkan pemikiran ko yg kata xleh buat...

kalo dlm parlimen ramai islam, WAJIB diorang sokong tanpa perbalahan sekaligus...ko xperlu nk konar byk2

skg ni ko nk naik angin lak aku psl perlembagaan & tajuk???

rumusan:

tajuk tu tuan tanah yg bukak

perlembagaan tu ko yg kait

soalan aku berkisar 'perlembagaan' yg ko kaitkan

& jwpn ko hanya utk selamatkan diri yg terbabas drpd tajuk yg tuan tanah nk perbincangkan

orite..

nk tibai leh tp jgn nk konar
nk tibai leh tp kalo kena tibai semula jgn naik angin
nk tibai leh tp jgn buat2 xnmpk tajuk
nk tibai leh tp jgn sampai berbangga diri

fhm???
Back to top
View user's profile
qashwaa
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Dec 29, 2009
Posts: 7128

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

boloqaroq wrote:
Harun din kata " BOLEH MEMBAWA KEPADA KEKUFURAN"...ada dia menuduh 3 orang individu tersebut kufur seperti yang engCOW tuduh?


bro
handle brader ni elok2
kuat sgt logiknya mengalahkan pendapat ulama'
berpijak pada bumi yg nyata umpama bumi ni tercipta sendiri

orite..

aku follow
Back to top
View user's profile
imuc
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 04, 2009
Posts: 1847
Location: KL

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 1:06 pm    Post subject: Reply with quote

boloqaroq wrote:
Harun din kata " BOLEH MEMBAWA KEPADA KEKUFURAN"...ada dia menuduh 3 orang individu tersebut kufur seperti yang engCOW tuduh?


boleh membawa kepada kekufuran dan kufur adalah 2 perkara berbeza...
dalam perjalanan dan telah sampai tempat tuju adalah 2 tempat bebeza...

mamat baru sampai hentian seremban, ko tuduh mamat dah sampai jb, sedangkan mamat taknak gi jb pon, ko pon cari la mamat kat jb, mmg tak jumpa la, yang jumpa, ubi kayu... Very Happy
soalannya, siapa yg bgtau ko mamat dah sampai jb? mamat x nak gi jb pon, org lain kata mamat hanya keluar ikut sungai besi.. ni mesti kes org lain bgtau mamat keluar ikut sungai besi, ko tgh syok mkn ubi kayu...

jap lagi kena tibai aku ni sebab citer pasal mamat Very Happy
Back to top
View user's profile
makannasi
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 454

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 1:09 pm    Post subject: Re: Mayat Yang Haram Di Sembahyangkan... Reply with quote

boloqaroq wrote:
Mereka yang menolak kewajipan hukum hudud...HARAM kita sembahyangkan...


tidak tepat kenyataan anda, boleh menyebabkan salah faham. ada kategori golongan manusia yg menolak hudud tapi tidak jatuh murtad/kufur/kafir.

kalau seseorang itu menolak hudud, dgn alasan belum sesuai untuk dilaksanakan tetapi setuju untuk dibuat sekiranya masa dan sesuai - ini golongan selamat.

kalau seseorg itu menolak hudud, sbb mmg tidak mahukan hudud - ini golongan sesat.
Back to top
View user's profile
imuc
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 04, 2009
Posts: 1847
Location: KL

PostPosted: Wed Jun 06, 2012 1:29 pm    Post subject: Re: Mayat Yang Haram Di Sembahyangkan... Reply with quote

makannasi wrote:
boloqaroq wrote:
Mereka yang menolak kewajipan hukum hudud...HARAM kita sembahyangkan...


tidak tepat kenyataan anda, boleh menyebabkan salah faham. ada kategori golongan manusia yg menolak hudud tapi tidak jatuh murtad/kufur/kafir.

kalau seseorang itu menolak hudud, dgn alasan belum sesuai untuk dilaksanakan tetapi setuju untuk dibuat sekiranya masa dan sesuai - ini golongan selamat.

kalau seseorg itu menolak hudud, sbb mmg tidak mahukan hudud - ini golongan sesat.


ada org perlu diterangkan secara detail untuk faham, dan ada org perlu diterangkan secara ringkas, dia dah faham sebab dia dah sedia ada ilmu tentang tu...
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net/v11 Forum Index -> Borak Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 16, 17, 18  Next
Page 12 of 18

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.