Balik Semula TranungKite Online Sertai Facebook TKO RSS Feed Hantar Artikel Forum Borak Siber Semakan Akaun Jalinan Siber Topik Artikel Topik Berita Topik Artikel Arkib Berita Iklaneka Hubung Kami Masuk Keluar

     Create an account     
Terbaru...   Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib    Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja    Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid    Ostad-ostad Perkasa...    Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?    Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman    Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan    Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’    AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan    Hantaran Petunangan Paling Sepoi!  
Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Akhbar Hari Ini..
Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online. [Baca boleh, percaya kena fikir dulu!]
* Dibuka pada paparan windows yang sama
Bernama
Currently there is a problem with headlines from this site
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
User Info
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: keturah
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 32624

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Ahli TKO Online
Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia
Posted on Tuesday, February 21 @ 19:28:35 MYT
Dilulus untuk paparan oleh saddiqsigaraga

Analisis Isu Oleh: Yangretibase

"Beberapa kenyataan bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr Asri Zainul Abidin yang diucapkan dalam Majlis Himpunan Ulama, Cendekiawan Islam dan penulis maya kebangsaan pada 18 Februari 2012 sangat mengelirukan sehingga boleh menyesatkan orang awam.

Kenyataan pertama: "Agama sebagai senjata politik yang penggunaannya oleh pemimpin politik dilihat merendahkan marabat Islam dan boleh mengelirukan orang ramai".

Saya keliru dan saya tidak faham akan maksud "agama sebagai senjata politik". Saya juga keliru dan tidak faham bagaimana agama boleh digunakan sebagai senjata politik oleh pemimpin politik? Kenyataannya secara semberono sahaja, yakni kenyataan kosong tanpa beliau menyertakan bukti atau contoh yang konkrit.

Pada fahaman saya, "agama sebagai senjata politik" itu sama maksudnya dengan "agama sebagai alat politik". Kalau andaian saya itu benar, tidakkah kenyataan Dr Asri itu bermakna "politik mengatasi agama"? (Na'uzubillahi minzalik).

Pada pendapat saya, dalam apa sahaja urusan orang beriman, pendekatan agama wajib digunakan. Pendekatan agama merupakan pendekatan benar yang menyelamatkan kita daripada fahsya dan mungkar. Ingin saya bertanya kepada Dr Asri, siapakah atau sistem apakah atau kaedah apakah yang mampu merenda-rendahkan martabat Islam? Bukankah martabat Islam itu senantiasa terletak tinggi di mercu kemuncaknya di dalam pemeliharaan Allah SWT ? Kalau manusia Islam yang melakukan kejahatan, maka manusia itulah yang celaka.Celakanya manusia itui tidak sedikit pun menjejaskan martabat Islam!

Kenyataan kedua: "Sesetengah pemimpin politik semakin mengeksploitasikan agama sebagai satu landasan untuk meraih simpati semata-mata demi kepentingan peribadi masing-masing".

Jelas, kenyataan ini memberi makna bahawa agama boleh sahaja dieksploitasi oleh pemimpin politik. Pada saya, kenyataan ini kenyataan sesat serta berniat jahat. Lagipun, bolehkah agama dieksploitasi sedangkan agama itu kebenaran mutlak? Mengapa tidak diberikan contoh kes bagaimana pengeksploitasian agama boleh berlaku?

Bagaimanakah agama menjadi "landasan" untuk pemimpin politik meraih simpati semata-mata demi kepentingan peribadi masing-masing? Alangkah buruknya prasangka! Apa makna "agama sebagai landasan"? Tidakkah frasa ini memperlihatkan kejengkelan Dr Asri terhadap agama bahawa agama itu sekadar menjadi landasan kejahatan pemimpin politik; padahal agama Islam itu "landasan" kebenaran berdasarkan al-Quran dan al-Sunnah.

Kenyataan ketiga: "Memisahkan agama daripada politik mungkin dianggap negatif, tetapi kalau agama sering digunakan untuk tujuan politik yang menjurus kepada penyalahgunaan itu, ia lebih buruk".

Kenyataan ini melulu sahaja tanpa bukti dan contoh kes bagaimana agama digunakan untuk tujuan politik. Tanpa perlu dianalisis secara terperinci pun, nampak cukup jelas bahawa Dr Asri memang memisahkan agama daripada politik.

Kenyataan keempat: Bahaya, menggunakan agama Islam sebagai senjata untuk politik, untuk menegakkan yang salah dan untuk kepentingan kuasa semata-mata".

Saya ingin tanya Dr Asri, adakah beliau membuat kenyataan ini dengan penuh kesedaran? Kenyataan ini benar-benar memperlihatkan kejahatan fahamnya bahawa pemimpin politik boleh menggunakan agama Islam untuk "menegakkan yang salah". Astaghfirullahalazim!!! Betapa zalimnya agama Islam pada faham Dr Asri sehingga tergamak menegakkan yang salah, menghalalkan yang haram, mengharuskan yang batil dan seumpamanya!

Kenyataan kelima: " ......menjadikan agama sebagai mainan politik ......"

Hina sungguh taraf agama; sekadar menjadi mainan politik sahaja. Mengapa tidak dibuktikan?

Kenyataan keenam: " ...... fatwa politik sangat bahaya, agama perlu dibebaskan daripada mainan politik."

Pada fahaman saya daripada kenyataan di atas,  agama tidak boleh sama sekali dicampur-adukkan atau dihubungkaitakan dengan politik, tetapi agama Islam itu mesti diasingkan daripada politik. Dengan kata lain, bagi Dr Asri: AGAMA SUKU, POLITIK SUKU.

Saya berpendapat, setiap gerak-geri kita dikira dosa pahalanya oleh Allah SWT. Inikan pula aktiviti keterlibatan kita dalam politik. Sangatlah mustahil untuk sesiapa memisahkan agama daripada politik kerana aspek politik pemerintahan dan urus tadbir negara merupakan satu aspek terbesar dalam Islam yang kita sebagai khalifah Allah di muka bumi-Nya ini diamanahi untuk memakmurkannya supaya mencapai matlamat "baldatun toyyibatun warabbun ghofur".

Dr Asri, tolong maafkan saya kalau saya menamakan anda 'ulama parasit terbesar Malaysia' hingga ketika anda telah insaf akan kejahilan anda serta bertaubat. Wassalam.

"





Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada [email protected]. Dapatkan maklumat lanjut di SINI


 
Artikel Hari Ini

Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib

Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja

Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid

Ostad-ostad Perkasa...

Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?

Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman

Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan

Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’

AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan

Hantaran Petunangan Paling Sepoi!

[ Artikel seterusnya.. ]
Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Related Links
· More about Analisis Isu
· News by saddiqsigaraga


Most read story about Analisis Isu:

Penderitaan Batin Seorang Permaisuri, terpaksa guna 'benda itu'

Imej Video Diperbesarkan -UMNO Production Kecundang Teruk!!

Mana ANWAR Dari Jam 9.20 Hingga 11.49Pm Pada 21 FEB? Ni Jawapan Hamba

Bukti ZAKAYA, Setiausaha Sulit Najib ada rumah bernilai RM5juta

Tunku Mahkota Johor tidak menunjukkan contoh yang baik kepada rakyat?

Bumbung Istana Runtuh ~ Raja Cedera Parah

Teguran Kerajaan Rakyat kepada DYMM SULTAN SELANGOR

RM65 juta untuk Rosmah Mansur sekeluarga?

Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia

Kalau benar berita ini, Hassan Ali, you are too much!
Article Rating
Average Score: 1
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad

Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


Klik untuk pakej iklan

Iklan F
"Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia" | Login/Create an Account | 29 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by green14 on Tuesday, February 21 @ 19:35:45 MYT
(User Info )
Lohh cerita mamat gila publisiti ni lagi bosannnnn dari dulu laie mamat ni cam weng2 je kuar statement merapu siap boleh cancel2 stement lagi gua langsung xanggap dia mufti ka ulamak ka dia bg gua sama je cam org biasa malahan org biasa pun lagi cerdik dari dia.



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by mohdnoorawang on Tuesday, February 21 @ 19:50:48 MYT
(User Info )

BIASALH ASRI ORANG CERDIK DAN ADA PHDNYA. CAKAP MACAM HASSAN ALILAH. DARI DULU AKU TAK MINAT KULIAHNYA.

BAIK DENGAN USTAZ DONG LAGI BERKESAN. 

KITA PENING DENGAN CAKAP ASRI TU. ULAMA DUNIA KOK




Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by rakyatmesia on Tuesday, February 21 @ 19:53:01 MYT
(User Info )
ada betul juga asri kata. isu kepala babi, gereja dibakar apa bendanya? bukankah benda2 ni berkaitan dgn agama?



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by mfs on Tuesday, February 21 @ 20:15:54 MYT
(User Info )
Saya faham artikel dr asri ditujukan kpd JATI.



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by kamalbili5- on Tuesday, February 21 @ 20:47:18 MYT
(User Info )

bukan begitu maksud Dr Asri, Dr Asi mengulas tentang fenomena ahli2 politik yg menggunakan isu agama dgn cara murahan, seperti puak2 yg usung kepala lembu, isu nama Allah, isu israel, isu murtad, kepala babi dlm masjid...




Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by sadin on Tuesday, February 21 @ 21:02:00 MYT
(User Info )
mengutuk sana sini



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by karimshariff ([email protected]) on Tuesday, February 21 @ 21:10:51 MYT
(User Info )

memang aku faham apa maksud Dr Asri...kesimpulannya 'ISLAM itu memerintah bukan ISLAM itu di perintah'..

 

apa yg berlaku skrg ...manusia perintah ISLAM...contohnya jika sesuatu hukum ISLAM hanya di guna jika tak menyepit org tertentu...




Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by Iqbal on Tuesday, February 21 @ 21:48:09 MYT
(User Info )

Dari apa yg ente catatkan , Dr.Asri rasanya tidak tujukankn kepada ulama yang sebenar seperti TGNA, TGHH , Dto' Haron Din . Yang dia kenen ialah individu yang merasa diri dia ulamak. Senang cakap angkat bakul. Contoh terbaik ialah Hasan Akidah @ Hasan Beras Jati. Dia ni berlagak kununnya dia tersangat arif dan sangat-sangat mendalami ilmu agama. Yang dia reti terjemah ( bukannya tafsir) hanyalah sepotong dua ayat. Itu yang dia jaja keutara...keselatan...ketimur dan kebarat.

Jadi hasan Akidah @ Hasan Beras Jati blehlah digolongkan orang yang memperalatkan agama untuk kepentingan diri.

Memang ada kalanya komen Dr. Asri mengeliru dan memenigkan kepala bagi sesiapa yang tidak arif dalam ilmu agama.




Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by zidane13 on Tuesday, February 21 @ 22:01:34 MYT
(User Info )
Pelik, tranungkite ni post menda pecah belah ni...



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by muhad on Tuesday, February 21 @ 22:18:39 MYT
(User Info )
Jgn salah faham, tak semua Profesor itu Retibahase bah kan ada juga yg Takretibahase. Di marah, dikomen dan di bidas semua tidak berkesan. TAKRETIBASE lah katakan. Kenyataan ketiga itu sendiri seolah terdapt kelemahan dalam Islam yaitu tidah sesuai atau tak boleh campur dgn politik. Rasa nya untuk amalannya di terima Profesor ni kena mengcap syahadat semula.  



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by abuamir96 on Tuesday, February 21 @ 22:34:30 MYT
(User Info )
Cuma satu aje komen aku, dr asri lebih kurang dgn HA, riduan tee dll juga merasakan dia aje yg betul semua org lain salah. umno salah,PAS salah, PKR salah pendek kata semua salah hanya dia aje yg betul..........letih nak layan.



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by ulitmayang on Tuesday, February 21 @ 23:16:57 MYT
(User Info )
ulamak cari makan ,,,,,,,itu lah cabaran alim ulamak akhir zaman,,,,,,



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by Daoh on Wednesday, February 22 @ 02:16:45 MYT
(User Info )
Adakah pihak Tranungkite hanya mahu semua ulama dalam satu arah pemikiran sahaja dan tidak boleh menerima pendapat dan pandangan  yang lain.  Kalau yang lain seperti penulis diatas tulis kepada Dr Asri di label sebagai  parasit.  Hanya yang selari sahaja dengan rasa sendiri sebagai kalangan mesra ulama dari Tranungkite sahaja kah yang benar dan betul!  Amat mengeliru dan lebih membawa pecahbelah .



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by sumbatgol on Wednesday, February 22 @ 02:22:22 MYT
(User Info )

Sebenarnya ramai diluar sana lulusan agama yang lebih memahami Islam berbanding dengan Dr. Asri.

 




Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by badok on Wednesday, February 22 @ 05:23:41 MYT
(User Info )
jangan kalian panggil dah dia dlm mana mana forum atau ceramah pentas PAS... mmg dasar dia dasar Arab saudi ..dasar wahabi.. dasar yg tidak bolih melawan pemerintah ..dlm otak dia pemerintah adalah tuhan .... ni yg dia cuba bawak ...ini semua brain wash dari puak al saud.. kalau salafi tu wajib ikut... ni puak cari makan ... mengunakan agama utk hidup.. naik muntah aku baca komen dia ... najib pi meraikan pongal dia kata tak per..



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by abuadil_alkaff on Wednesday, February 22 @ 06:12:47 MYT
(User Info )
asri ulama hadis, bukan ulama syar'i. tentulah rumusan nye kadangkala tersasar..



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by wawi on Wednesday, February 22 @ 06:51:55 MYT
(User Info )

Berselisihan pendapat adalah lumrah kehidupan didunia ini, tetapi matlamat kita tetap satu iaitu memartabatkan agama Islam dan inilah yang hendak diketengahkan oleh Dr Maza. 

 




Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by midi on Wednesday, February 22 @ 09:38:23 MYT
(User Info )
Jika dihalusi, ia mungkin ditujukan kepada dua2 pihak sekular dan islamist. Tapi yang banyak kena ialah pihak sekular kerana mereka menggunakan islam ketika tertentu sahaja...seperti menggunakan ayat Allah untuk perpaduan umat Islam melayu walhal untuk survival parti mereka...wallahuaklam



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by tantari on Monday, February 27 @ 02:37:23 MYT
(User Info )
paling aku meluat bla dia kata sentuh isteri tak batal air sembahyang.....bahalol punya olang



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by sofiyyah on Tuesday, February 28 @ 23:43:29 MYT
(User Info )
ulasan bagi kenyataan ketiga : kalo 'kadang-kadang' gune agama dalam politik lagi nampak main2. politik adalah seiring dgn agama..agama adalah 'guide' bg politik..



Re: Dr Asri Zainul Abidin ulama parasit tertinggi di Malaysia (Score: 1)
by albukhary on Thursday, March 15 @ 08:26:30 MYT
(User Info )
Dr Asri menegur golongan ulama yang menggunakan agama Islam untuk kepentingan sendiri atau parti .  Yangretibase anda sebenarnya tak reti bahasa.  Golongan macam anda lah pelingkup agama.  Bila ada golongan atau ulama yang tak menyebelahi pihak anda, anda kutuk dan hina.  Kalau menyebelahi anda, melangit pujinya.  kentutnya pun berbau harum. Kyang dok mengata orang tak tahu apakah penghujung kehidupan kita.....syurga atau nera Yangretibase...anda tahu kah?



BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.