Balik Semula TranungKite Online Sertai Facebook TKO RSS Feed Hantar Artikel Forum Borak Siber Semakan Akaun Jalinan Siber Topik Artikel Topik Berita Topik Artikel Arkib Berita Iklaneka Hubung Kami Masuk Keluar

     Create an account     
Terbaru...   Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib    Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja    Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid    Ostad-ostad Perkasa...    Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?    Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman    Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan    Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’    AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan    Hantaran Petunangan Paling Sepoi!  
Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Akhbar Hari Ini..
Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online. [Baca boleh, percaya kena fikir dulu!]
* Dibuka pada paparan windows yang sama
Bernama
Currently there is a problem with headlines from this site
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
User Info
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: keturah
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 32624

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Ahli TKO Online
BN Yang Hitam Atau Hati Saya Yang Hitam?
Posted on Friday, March 11 @ 16:47:42 MYT
Dilulus untuk paparan oleh SongkokPutih

Artikel Oleh MF Othman

Saya tidak pasti adakah saya mempunyai hati yang hitam. Saya merasakan demikian kerana saya mula bersangka tidak baik terhadap kerajaan yang dipimpin Barisan Nasional yang di tunjangi oleh UMNO. Semua maklum bahawa parti lain hanyalah kelihatan mengekor sahaja. MCA walaupun kelihatan agak vokal didalam beberapa siri pilihanraya kecil baru-baru ini, ramai yang menganggap ianya lakonan yang kaku dan tidak laku - semata-mata hanyalah untuk mendapat sokongan komuniti Cina. Kononnya dengan bertindak ‘lawan arus' akan dapat memikat undi kaum Cina.

Malangnya ianya tidak berlaku kerana kaum Cina sebenarnya sudah muak dengan sikap pak turut MCA selama ini terhadap UMNO. Kalaulah Menteri dikalangan UMNO ada sedikit perasaan hormat terhadap presiden parti komponen termasuk MCA, mengapakah pengumuman yang begitu penting iaitu subjek sejarah yang dijadikan subjek wajib lulus peperiksaan SPM telah diumumkan semasa perhimpunan Agung UMNO tidak lama dahulu dan bukannya didalam mesyuarat kabinet yang ahlinya terdiri daripada wakil semua semua parti?.

Begitu juga dengan parti MIC yang kelihatan agak janggal apabila Presidennya hanyalah menyandang jawatan Timbalan Menteri manakala Setiausaha Agungnya menyandang jawatan yang lebih besar iaitu sebagai Menteri Sumber Manusia.

Maksudnya Presiden parti menjadi lebih junior dan ‘lebih budak' dari setiausahanya sendiri. Haha. Tolong jangan gelak sehinggalah Datuk Presiden MIC yang baru itu berjaya menjadi Menteri yang penuh. Semua orang tahu bahawa kunci untuk Datuk G. Palanivel menjadi Menteri Penuh bukanlah berada ditangan Najib sebaliknya berada ditangan Datin Seri Rosmah. Bukankah Isa samad adalah diketahui orang rapat dengan Rosmah Mansur?. Jadi tidak perlu dihairankan sangat ‘kelapa otak' kita mengapakah tiba-tiba dia dilantik sebagai pengerusi FELDA walaupun mempunyai rekod telah melakukan jenayah rasuah. Kan rasuah berlaku dimana-mana pun?.Kah kah kah.

Kata Allahyarham P.Ramlee, ‘Jangan fening-fening'. Kan kita sebuah negara Malaysia Boleh. Dan sebab itulah semuanya telah menjadi kacau bilau, cuma ianya tidak ‘berapa nampak sangat' disebabkan ianya disembunyikan didalam seluar dalam BN saja.

Belum lagi cerita tentang parti PPP yang kemelutnya masih tidak berkesudahan. Begitulah juga hubungan UMNO dan gerakan di Pulau Pinang. Dan, apabila kita semua membuka semula riwayat tentang UMNO dan Gerakan di Pulau Pinang, janganlah lupa untuk mengucapkan jutaan tahniah dan mengangkat tangan ‘tabik' terhadap salah seorang pemimpin umno negeri itu yang bertindak mengoyakkan gambar Koh Tsu Kon tidak lama dahulu.

Patut diberikan anugerah dan sepinggan nasi bungkus diatas keberaniannya yang menyamai Mike Tyson yang bertindak menggigit lawannya ketika Khairi Jamaluddin masih belum mengenali Nori Abdullah. Ketika Ibrahim Ali belum lagi mendapat idea menubuhkan perkasa walaupun kejadian perkosa telah banyak dilaporkan. Ketika Pak Lah belum lagi menghidapi penyakit suka tidur terutamanya ketika mesyuarat yang dihadirinya. Ketika Nazri Aziz belum lagi berani menuduh Tun Dr Mahathir sebagai seorang yang rasis dan juga ketika nama ‘Mr. Y' belum lagi muncul dalam kes sodomi 2 Anwar.

Mengapa saya mula bersangka tidak baik terhadap kerajaan?. Kerana saya merasa kerajaan BN akan mengeksploitasi sepenuhnya kejadian dan seluruh peristiwa yang berlaku di Mesir, Tunisia dan Libya sekarang.
Bagaimana?. Mereka akan berleter macamlah kononnya Malaysia terlalu selamat untuk diduduki kerana tidak berlaku rusuhan yang sedemikian rupa. Untuk mengekalkan keamanan maka pilihlah BN. Hanya BN akan yang boleh menjaga rakyat walaupun sekian banyak kejadian jenayah yang berlaku - seolah-olah tidak dapat dibendung lagi. Masuk kereta kena ragut. Atas motor kena ragut. Berjalan kaki kena ragut. Malah sudah ada kejadian kena ragut didalam halaman rumah sendiri.

Pihak Menteri ataupun Polis boleh memberikan pelbagai data yang entah betul atau tidak untuk mengesahkan bahawa kejadian jenayah semakin menurun, tetapi persoalan yang lebih besar ialah adakah rakyat merasa selamat dan dijamin keselamatannya?. Siapa yang peduli tentang indeks KPI jenayah yang dikatakan semakin menurun kalau nak keluar bersendirian pun takut?. Kalau kes jenanyah masih banyak berlaku?. Kalau banyak kes kehilangan masih banyak tidak dapat diselesaikan?. Kalau...kalau....dan kalau?. Dan malangnya pihak Menteri merasa begitu puashati dan bangga kononnya telah melepasi tahap KPI?. Sekali lagi, siapa yang peduli?.

Begitu juga tentang kenaikkan minyak yang bakal berlaku tidak berapa lama lagi. Libya adalah antara pengeluar minyak terbesar dan sedang terancam. Jadi dengan mudah BN akan menggunakan isu ini untuk menaikkan minyak. Modus operandinya senang. Sebelum menaikkan minyak, kerajaan akan menggambarkan betapa subsidi yang ditanggungnya adalah amat besar. Tapi kerajaan terpaksa tanggung juga kerana ‘nak tunjuk bahawa baiknya mereka'.

Tapi akan sampai satu masa, mereka akan naikkan juga kerana tidak mampu lagi tanggung. Jadi masa kenaikkan ini berlaku, mereka akan merasa rakyat akan bersimpati dengan masalah dan bebanan yang kerajaan hadapi. Jadi, rakyat akan menerimanya dengan penuh redha dan simpati.

Memang kerajaan mempunyai kepakaran untuk mempergunakan sepenuhnya permainan psikologi untuk mempengaruhi seterusnya mempermainkan rakyat. Sehingga didalam piliharanya kecil baru-baru ini iaitu di Kerdau dan Merlimau, bagaimana digambarkan betapa dengan usaha kerajaan BN lah yang menyebabkan harga getah, kelapa sawit dan emas naik. Haha. Ini kelihatannya lebih lawak daripada kepala bapak segala lawak yang wujud di Malaysia.

Sedangkan semua tahu bahawa kenaikkan tersebut langsung tidak mempunyai kaitan dengan kerajaan BN. Ianya adalah kenaikan seluruh dunia. Tidak kira sesiapapun yang memerintah ketika ini akan merasai kenaikkan tersebut. Tapi bagaimana digambarkan betapa rakyat perlu berterima kasih kepada kerajaan kerana kenaikkan harga komoditi dan barangan tersebut. Kalau tiada BN maka penoreh getah tidak mungkin akan dapat merasa duit beribu sebulan. Peneroka juga tidak akan merasa sedikit mewah daripada dahulu. Peniaga emas pun tidak mungkin akan dapat untung lebih. Inilah penipuan terancang yang dilakukan kerajaan BN.

Beberapa hari yang lepas, Datuk Seri Najib telah melancarkan skim ‘Rumah Pertamaku'. Peminjam akan dapat pinjaman secara penuh iaitu seratus peratus tanpa perlu membayar wang pendahuluan. Semasa ucapannya itu dia telah menyeru pihak bank agar jangan terlalu berkira sangat dari segi keuntungan untuk memberikan pinjaman tersebut demi kebaikkan rakyat.

Eh, biar betul?. Kerajaan memberikan nasihat kepada bank agar jangan berkira?. Kan kerajaan juga berkira dengan rakyat untuk memberikan subsidi petrol, gas, minyak masak dan gula?. Kerajaan sendiri amat berat hati untuk menolong rakyat, jadi janganlah pula mengharapkan pihak lain pula untuk mengambil tanggungjawab yang kerajaan sendiri ‘berat hati' untuk memikulnya.

Sekiranya kerajaan benar-benar serius untuk membantu rakyat ialah dengan mengawal dan membantu rmenurunkan harga rumah yang semakin menggila sekarang. Kalau dapat pinjaman penuh pun - dengan harga rumah yang mahal, tentulah bayaran bulanan nanti akan turut menjadi tinggi. Dengan kenaikkan kos sara hidup yang semakin tinggi, program ‘rumah pertamaku' tadi tentulah menjadi tidak begitu bererti kerana apalah maknanya kalau ‘dapat rumah' tapi ‘hidup merana dan sengsara'. Silap-silap tengah bulan dah ‘pokai'. Maknanya rakyat mendapat rumah, tetapi menjadi semakin ‘miskin'. Kualiti hidup menjadi semakin menurun.

Akhirnya hati hitam saya menyatakan - lagi lama Pakatan Rakyat memerintah walaupun diperingkat negeri, lagilah betapa sengsaranya BN. Ini kerana rakyat akan mula membandingkan kebajikan yang telah dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat dan BN. Rakyat akan mula nampak dan celik siapakah yang sebenarnya ikhlas untuk membantu mereka.

Lagi banyak kebajikan yang dilakukan PR, bermaksud lagi banyak kebajikan yang BN ‘terpaksa buat' kononnya untuk rakyat demi untuk terpilih semula semasa pilihanraya. Kebajikan inilah yang BN ‘amat berkira dan tidak mahu' melakukannya kerana kalaulah dia ikhlas ingin melakukannya semasa tempoh 50 tahun lebih merdeka, tentulah hidup dan kualiti rakyat pasti akan jauh lebih berbeza daripada yang kita alami sekarang. Tengok sahaja Singapura dan bandingkan dengan kualiti hidup rakyat Malaysia.

Namun, apa boleh buat. Sesetengah tempat yang amat fanatik Umno dan BN - kalau letak calon kayu pun boleh menang!.





Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada [email protected]. Dapatkan maklumat lanjut di SINI


 
Artikel Hari Ini

Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib

Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja

Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid

Ostad-ostad Perkasa...

Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?

Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman

Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan

Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’

AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan

Hantaran Petunangan Paling Sepoi!

[ Artikel seterusnya.. ]
Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Related Links
· More about Artikel
· News by SongkokPutih


Most read story about Artikel:

Cukup-Cukuplah Ridhuan Tee, Takkan Tak Kenyang Lagi ?

Bekas Permaisuri Agong Ke Mahkamah: Kerna Cinta Atau Batinnya Derita?

`Anak Saya Berkemban Itu Perkara Remeh ' - Cikgu Fathi

Gambar Rosmah Mansor di lokasi pembunuhan Altantuya?

Awek siapakah ni?

Kisah Sb Menyamar Sebagai Ahli Pas Ampang

Maaf Azmin, Wanita Itu Bukan Keluargamu Tatapi Dia Lebih Teruk Dari Pelacur

Siri 4 : Fakta MENGEJUTKAN Disebalik Serangan Bukit Kepong

Ini Jawapan Kenapa Rosmah Tak Mau Pakai Tudung...

Pengantin Perempuan Berbillion Dollar
Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad

Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


Klik untuk pakej iklan

Iklan F
"BN Yang Hitam Atau Hati Saya Yang Hitam?" | Login/Create an Account | 5 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: BN Yang Hitam Atau Hati Saya Yang Hitam? (Score: 1)
by cempedak on Friday, March 11 @ 17:04:55 MYT
(User Info )

Nice Artical Tetapi mampu kah orang kebanykkan memahaminya lebih2 lagi warga warga kampung dan Felda!

 inilah yang membuat mengapa warga warga Urban dan semi Urban menolak BN walau apa janji sekalipun di tabur

l




Re: BN Yang Hitam Atau Hati Saya Yang Hitam? (Score: 1)
by wansaufee on Friday, March 11 @ 19:45:48 MYT
(User Info )
hahaha satu olahan yg menarik dgn ayat2 yg sempoi... teruskan menulis bro..



Re: BN Yang Hitam Atau Hati Saya Yang Hitam? (Score: 1)
by OrangBiasa on Friday, March 11 @ 21:57:46 MYT
(User Info )

 

    Senjata paling ampuh Gomen iatu Mind Control@ MEDIA yang  kita semua kena pecahkan .Kokongan menatang ni yang perlu kita berusaha robohkan untuk meruntuhkan [email protected] rakyat boleh bangun dari lamunan mimpi2 & khayalan yang diciptakan untuk mereka oleh puak2 ni.




Re: BN Yang Hitam Atau Hati Saya Yang Hitam? (Score: 1)
by sam08 ([email protected]) on Saturday, March 12 @ 06:28:06 MYT
(User Info ) http://www.sam08.wordpress.com
Aku pun tak faham, sampai kini, susah betul org2 kampung dan Felda nak sedar, bahawa mereka dah 50 thn ditipu dan disamun oleh Umno. Tiba pilihanraya, semua jadi gelap mata. Sedih la, melihat mcmana org2 Melayu di kampung2 dan Felda kena jual. Lagi sedih, majoritinya golongan warga tua. Agaknya sampai mati tak sedar kena tipu.



Re: BN Yang Hitam Atau Hati Saya Yang Hitam? (Score: 1)
by Mchinese on Saturday, March 12 @ 08:01:32 MYT
(User Info )

Beginilah, Biar saya terus terang:

 Bn = Hitam

PAS= Kelabu

 

yang putih rakyat tak suka




BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.