Balik Semula TranungKite Online Sertai Facebook TKO RSS Feed Hantar Artikel Forum Borak Siber Semakan Akaun Jalinan Siber Topik Artikel Topik Berita Topik Artikel Arkib Berita Iklaneka Hubung Kami Masuk Keluar

     Create an account     
Terbaru...   Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib    Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja    Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid    Ostad-ostad Perkasa...    Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?    Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman    Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan    Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’    AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan    Hantaran Petunangan Paling Sepoi!  
Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · coppermine
    · Downloads
    · FAQ
    · Forums
    · iklan
    · Journal
    · NukeSentinel
    · PHP-Nuke Tools
    · Recommend Us
    · Search
    · Shout Box
    · Statistics
    · Stories Archive
    · Surveys
    · Top 10
    · Topics
    · Video Stream

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Akhbar Hari Ini..
Berita-berita daripada akhbar tempatan hari ini untuk paparan anda melalui TKO Online. [Baca boleh, percaya kena fikir dulu!]
* Dibuka pada paparan windows yang sama
Bernama
  404 Not FoundNot Found

The requested URL /bernama/v5/rss/malay.php was not found on this server.

" target="new">404 Not Found


read more...
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking Forum
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
User Info
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: keturah
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 32624

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Ahli TKO Online
Ustaz Azhar Idrus mengelirukan?
Posted on Friday, April 22 @ 21:27:47 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu

Pendapat

Oleh: Abdullah Ngah

Tulisan saya ini tidak punya niat untuk memperlekeh dan mempertikaikan ilmu  agama sesiapa, hatta  Ustaz Azhar Idrus yang masih mendapat sambutan menggalakkan itu.

Ia sekadar ingat mengingat dan nasihat manasihati agar segala penyampaian ilmu agama tidak mengelirukan umat Islam.



Jika penyampaian yang keluar dari mulut ustaz ustaz Umno tidak mengapa, kerana mereka memang mengikut kemahuan kerajaan yang memerintah sehingga membuat umat Islam haru biru.

Tetapi ustaz Azhar Idrus mengajar diatas pentas PAS yang jauh berbeza dengan kaedah yang disampaikan oleh ustaz ustaz Umno.

Jika ustaz Azhar Idus mengajar atas pentas umno mungkin tak mengapa, walaupun mengelirukan kerana sememangnya itulah kemahuan kerajaan yang memerintah.

Keanya satu soalan yang ditanya oleh peminat Ustaz Idrus yang berbunyi: Apakah hukum orang ( mereka) yang menikah di golok (Thailanda)?

Jawapan yang diberi pendek saja dan berbunyi: “Tak sah” saya percaya jawapan ini mengelirukan ,kerana dari segi syarak ada pengantin lelaki dan ada pengantin perempuan, ada saksi, ada wali, ada mas kahwin nikah di golok itu sah. Cuma tak sah dari segi kerajaan, kerana tidak berdaftar.

Jikalau ustaz Azhar Idrus jawap dengan jawapan tak sah dari kerajaan jelas tak mengelirukan. Tapi dijawab dengan jawapan tak sah tanpa sebarang penjelasan, sedangkan tak sah nikah digolok itu kerana tak berdaftar dengan kerajaan bukan dari segi hukum syarak.

Kalau nikah digolak tak sah, maka semua pasangan yang lama dan belum berdaftar dengan pihak jabatan agama islam berkeluarga haram, malahan mereka berzina sepanjang perkongsian hidup. lamanya, kerana nikahnya tak sah.

Anak yang lahir juga adalah haram (zina), kerana lahir tanpa nikah yang sah.Persoalan yang timbul, siapakah ustaz Azhar yang mengajar diatas pentas sejak sekian lama itu.

Suatu masa dahulu saya pernah mempertikai Profesor Abdul Aziz Bari berdasar beberapa  kenyataan yang dibuat mengenai hala tuju PAS sangat bercanggah dengan dasar yang diperjuangkan PAS.

Alhamdulillah sekarang ini ramai sudah tahu dan faham siapa sebenar Profesor Abdul Aziz Bari.Namun begitu siapakah sebenarnya ustaz Azhar Idrus kerana cara penyampaannya ada persama dengan ustaz ustaz umno yang sangat mengelirukan sehingga antara pasangan terpaksa dipisahkan.

Dan paling malang sekali  perempuan yang dikatakan tak sah itu bernikah dengan lelaki lain juga dikatakan tak sah pula oleh pihak jabatan agama islam Terengganu suatu ketika dulu.

 Mungkin mereka masih isteri orang yang masih belum habis idahnya.Sebab itu nikahnya tak sah pasangan tersebut diperintah oleh mahkamah syariah negari  tinggal berasingan.kes kecuh seketika kerana mengelirukan.

Pelik tapi benar.






Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada [email protected]. Dapatkan maklumat lanjut di SINI


 
Artikel Hari Ini

Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib

Seminar Guru "Kasih diSemai" Daerah Baratdaya P.Pinang: Pejabat Pelaja

Panas: PKR edar muka-muka penyerang masjid

Ostad-ostad Perkasa...

Pemimpin PR Beri Tazkirah Perlu Tauliah..Pemimpin UMNO Macam mana ?

Misteri Kisah Baitulmaqdis dan Haikal Sulaiman

Kawasan Bekas MB Kedah Di Serang Kehijauan

Mahfuz: ‘Kasut dibaling nyaris terkena saya’

AMK Selangor Kesal Kelewatan PDRM Tangani Isu Keganasan

Hantaran Petunangan Paling Sepoi!

[ Artikel seterusnya.. ]
Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Related Links
· More about Pendapat
· News by KetamBatu


Most read story about Pendapat:

MPV Terbaik Buat Rakyat MALAYSIA !

FAHAMAN HEDONISME:Lambakan Pertandingan Hiburan Penyebab Melayu Lemah MATEMATIK

Ustaz Azhar Idrus mengelirukan?

Team Pemikir Muhyiddin Segaja Untuk Singkirkan Najib

Punca sebenar kemalangan ngeri bas ekspres di Melaka ? Sihir ? EVO ?

PANAS : Senibina Putrajaya - Illuminati dan Freemason?

Mengapa Anwar terus bertahan walau ditinggal pengikutnya?

Ustaz Azizan Buat Silap !!! Sepatutnya Lempar Saja Kerusi Kat Wartawan TV1 Tu

Sejarah Empayar Khazar ( Yajuj Majuj ).. mereka dah keluar?

Persamaan dan Perbezaan Video Lucah 1999 dan 2011
Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad

Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


Klik untuk pakej iklan

Iklan F
"Ustaz Azhar Idrus mengelirukan?" | Login/Create an Account | 54 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by bijigetah on Friday, April 22 @ 21:40:33 MYT
(User Info )

Tegur menegur tu baik. Tapi bukankah lagi baik penulis jumpa Ustaz Azhar dan bersemuka. Tegur berdepan dengan cara yang berhemah dan beradab. Bukan sebegini yang nampak sperti tiada adab dalam menegur. Dengan teguran dan sedikit persepsi peribadi akan menyebabkan fitnah keluar bila yang main terjah tak tahu hujung pangkal ikut sama bagi kritikan atau komen.

 

wallahu a'lam 




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by petehkaki on Friday, April 22 @ 21:40:48 MYT
(User Info )
sesiapa leh bagi penerangan bab sah nikah luar kawasan nie..



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by Apalalu on Friday, April 22 @ 21:48:11 MYT
(User Info )

Apakah penulis dengar sendiri jawapan daripada mulut Ustaz Azhar itu atau mendengarnya dari youtube?  Jika dari youtube faham-faham sajalah berbagai kemungkinan boleh berlaku; cakap tak habis kerana disunting.

Terlebih baik ialah menemui Ustaz Azhar itu dan disusuli dengan pertanyaan atau menulis surat kepadanya memberi tahu atau bertanya semula.  Memaparkan kepada umum adalah tidak molek kerana ia bukan kaedah menegur ulama yang betul.

.

 




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by sunlay on Friday, April 22 @ 22:00:26 MYT
(User Info )
apa hujah dia bro? ...



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by lanmmwgi on Friday, April 22 @ 22:00:38 MYT
(User Info )
aku sokong ustaz azhar idrus.....



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by maharajatoga on Friday, April 22 @ 22:06:35 MYT
(User Info )

salam.

 itu lebih baik tanya ust azhar. kita sedia maklum pernikahan itu adalah sah.

apa kaitan jika Ust Azhar tersilap kemudian cuba di nujum2 'siapa' ust azhar idrus? sikap ni tak baik. manusia tak sempurna. Kita ni hidup jangan nak cuba bangkitkan persepi pada masyarakat.

 

seperti juga pro aziz bahri. apa maksud"ramai sudah tahu dan faham siapa sebenar Profesor Abdul Aziz Bari."?

 

kamu yang menulis ni akan menyebabkan masyarakat akan prasangka. jauhi sikap macam ni.

 

Normal 0 21 false false false MS X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Aku tidak diperintahkan untuk meninjau hati manusia (menjangkakan niat manusia lain) dan mengorek perut mereka" ( Riwayat Al-Bukhari, no 4094, 4/1581 : Muslim, 2/742 )

 

 




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by bleach9555 on Friday, April 22 @ 22:17:22 MYT
(User Info )

SAlam saudara, cuba berjumpa sendiri dengan Ustaz Azhar....

 

Adakah jabapan TAK SAH itu didengari sendiri oleh oenulis atau melalui orang ke3??




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by mohdnoorawang on Friday, April 22 @ 22:18:13 MYT
(User Info )

dolah ni pandai cakap je, malah dolah ni rasa di hebat. tegur dan cal je ustaz iderus. dolah ni jenis suka rendahkan martabat orang,

tulislah dolah cerita lain.

 




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by yangsebenarnya on Friday, April 22 @ 22:31:19 MYT
(User Info )
wahai ABDULLAH , Nikah kat golok memang tak sah sebab kalau tak cukup syarat. ABDULLAH NGAJI KAT MANA ?



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by darultauhid on Friday, April 22 @ 22:41:45 MYT
(User Info )

betullah itu.. didik rakyat ikut undang-undang..walaupun ia tiada dalam agama, undang2 itu penting dalam menjaga urusan tertentu. contohnya wasiat dan pendaftaran warganegara.. jika tidak patuh, banyak masalah lain..

tak kan kita tidak patuhi lampu isyarat jalan raya...kikikiki




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by abuadil_alkaff on Friday, April 22 @ 22:50:16 MYT
(User Info )

maaf ambe mencelah sebab ambe tiada akses samada us azha, us abdullah atau mana2 ustaz dan pimpinan pas. kaedah fekah menyebut: yustahabbu alkhuruj minal khilaf" yang bermaksud, disukai keluar dari khilaf.

ambe amat rasa berbahagia jika mana2 ustaz atau pimpinan berhati2 dalam mengeluarkan pendapat yang memerlukan kemampuan berijtihad. mungkin jawapan terdesak yang selamat, sebut saja pendapat mana2 syeikh besar, misalnya qorodhowi, zuhaili, faisal maulawi atau MAZA!!!

Maaf sekali lagi, dulu beliau dikatakan mengeluarkan pendapat bahawa wanita haram jadi calon dalam pilihanraya.. resah dan gelisah pengikut pas.. bagi ambe, sepatut dan semestinya beliau membawa hujah bukan setakat menghukum terus.. sebaik2nya menjelaskan menurut format fatwa ulama muktabar misalnya ibn taimiyyah, ibn qoyyim, qorodhowi ataupun majlis fatwa kebangsaan.. ambe tak pernah ikuti kuliahnya, walaupun sebulan sekali dia datang kampong ambe, sebab dalam fekah, ambe ikuti manhaj syeikh rusila dan syeikh pulau melaka.... mungkin kedua2nya idola ambe...




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by dukalara on Friday, April 22 @ 23:04:07 MYT
(User Info )
Jawapan itu masih tergantung. Ia mesti ada 'tapi' dan 'kerana'. Harap dapat penjelasan daripada Ust Azhar sendiri.



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by jet on Friday, April 22 @ 23:15:47 MYT
(User Info )

ustaz azhar mudah ditemui. bersemuka dan bertanya terus dgnnya. jaga skit adab. nampak sgt antai ni bukan seorg yg berilmu....




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by besut_pas_no_2 on Friday, April 22 @ 23:28:42 MYT
(User Info )
Abdullah Ngah orang UMNO Terengganu, memang dia marah kat Ustaz Azhar orang PAS.



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by generasiBARU on Saturday, April 23 @ 01:14:43 MYT
(User Info )
ambe ade dengor ustaz azhar jawap soalan pasal kawen kat golok or luor negara nie..ada hukumnyer..panjang lebor ustaz azhar bagi penerangan..jelas jer ambe dengor..xdok pon seleweng2nyer...mung ni dok dengor abes kot abdullah ngah..klu cari kat youtube pon ada ,...panjang lebor ustaz jawap..yg sah ada syarat2nyer..yg xsah ada syarat2nyer...



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by muaz_in on Saturday, April 23 @ 01:41:02 MYT
(User Info )

Kalau orang acapkali dengar kuliah Ust Azhar Idrus, boleh mengagak 'kenapa'?

 sebab soalan menikah di Golok ini selalu sangat ditanya-tanya, setiap kali itu Ust Azhar menjawab..

Bagi saya, Ust Azhar menjawab atas kebiasaan atau senario bernikah di Golok sekarang..kalau dihalusi atas faktor2 yg lain mungkin akan timbul 3-4 hukum..

 kalau mengikut pendengaran saya, yang menjadi adat atau kebiasaaan sekarang ialah, membawa lari anak dara yang masih berwali untuk bernikah di Golok, dan menggunakan wali di sana... silapnya, pihak lelaki tidak meminta izin daripada wali si perempuan, sekurang2nya dengan sms, tetapi direct menggunakan wali hakim..

 harap boleh bertanya terus dengan Ust Azhar Idrus, sebelum saudara membentuk persepsi awam bahawa Ustaz Azhar mengelirukan..




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by matjejakrasul on Saturday, April 23 @ 02:21:35 MYT
(User Info )

ada bukti ke bos?

video itamputeh tak pa 




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by matstepe on Saturday, April 23 @ 03:53:31 MYT
(User Info )
pok  loh ni dok dengor abih penjelasan ustaz azhar...ustaz kadang2 suka wat maing dulu,pah tu baru dia terang jelas..pok loh ni kna banyok lagi gi dengor kuliah ustaz azhar...kan ada sesi soal jawab...hoh tanya ar mende nok tanya...ke guane



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by hanzarbosnia on Saturday, April 23 @ 04:14:34 MYT
(User Info )

biasa le tu khilaf dikalangan ustaz (asalkan PAS), imam syafie pun ada pendapat imam malik yang dia tak setuju,ulama-ulama pun ada berselisih pendapat..biasa le..

kalau semata-mata perkara khilaf ni pun kita nak kata orang lain mengelirukan, takkanlah kita nak kata imam malik, imam ahmad, imam hanafi pun keliru sbb tak sama pendapat dengan imam mazhab kita?




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by inspektorgajet on Saturday, April 23 @ 05:32:01 MYT
(User Info )
Saya rasa penulis  ni belum kenal sangat dengan Ustaz Idrus kot. sesiapa yang telah banyak mendengar ceramah Ust. Azhar Idrus akan faham cara jawapan dan stail jawapan dia. Atau mungkin saya rasa penulis terasa kerana penulis adalah salah saorang yang pernah bernikah di Tahiland kot,, Wallahualam..!!



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by strikeagle2001 on Saturday, April 23 @ 05:36:22 MYT
(User Info ) http://kepokgondel.wordpress.com

Bernikah diluar kawasan hanya dapat di walikan oleh wali hakim, tapi harus di fahami di sini wali hakim tersebut bukan lah boleh jadi sesiapa sahaja. Kerana wali hakim contohnya ialah jurunikah bertauliah. Sebab apa jurunikah bertauliah ialah sebab nya jika seseorang itu ingin bernikan diluar kawasan maka dia hendaklah mendapatkan wali hakim, wali hakim kalau di Terengganu ialah Al-Sultan sebagai Ketua Agama, dah jurunikah2 yg bertauliah ini adalah org yg diwakilkan oleh baginda utk kawasan2 tertentu, kerana mustahil baginda dapat menjadi wali utk seluruh negeri Terengganu.

Jika di Thailand hendaklah kita dapatkan siapakah diantara jurunikah2 tersebut yg telah diberi tauliah oleh Ketua Agama Islam bagi wilayah tersebut.

Yang tidak sah nikah di Thailand ialah daripada yg bernikah dengan jurunikah2 yg tidak mendapat tauliah tersebut.

Tauliah tersebut ialah sebahagian dari hukum. Di harap dptlah kita semua memahaminya.




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by usamabenladen on Saturday, April 23 @ 05:40:41 MYT
(User Info )

Salam serta selawat kepada Junjungan Besar Muhammad SAW semoga sentiasa diberkati Allah dan dilindungi Allah dari fitnah yang jahat dan memualkan... Pertamanya renunglah hakikat perkahwinan itu sendiri..

- perkahwinan bukan atas dasar nafsu semata-mata

-perkahwinan perlu saling melengkapi antara satu sama lain

-perkahwinan menyambungkan silaturahim antara kedua-dua pihak sama ada mertua,ipar duai dan sanak saudara kedua-dua pihak

-perkahwinan memerlukan restu semua pihak bukan seperti membeli rumah atau kereta

- perkahwinan perlu diiraikan agar tidak mengecilkan hati wali dan waris

- perkawinan akan melibatkan zuriat serta pusaka

-jangan bergaul bebas sebelum berkahwin mengakibatkan imam digolok pun terpaksa mengahwinkan pasangan kerana tidak mahu terus menyebarkan maksiat.

justeru atas dasar kahwin yang baik ini kenapa perlu dibuat digolok dengan berwali hakim kadang-kadang jarak perjalanan tidak cukup marhalah bahkan ada pasangan yg telah berzina, nak kahwin dua tapi tak mampu, dan cuba saudara kaji kesan mereka yg berkahwin dua itu mudarat lebih besar dari manfaatnya.

Kalaupun sah relakan anak perempuan saudara dinikahi digolok sahaja kalau rela saya sudi jadi pengantin lelakinya!!!




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by dacingbaru on Saturday, April 23 @ 05:40:51 MYT
(User Info )
SALAM... aku ni tak pandai beab-bab agama.... walau apa keadaan sekalipun sekiranya itulah jawapan ustz azhar idrus maka jawapan beliau mmg salah.... aku tak salahkan penulis tread ini.... namun utk kepastian moga semua jgn terlalu fanatik... letak saja no telefon ustaz idrus agar segala kesulitan drpd penulis tread dapat di selesaikan. bukankah lebih mudah dan senang drpd kita memaki atau memarahi penulis tread ini.... insyallah semuannya akan terlindung drpd dosa fitnah dan dosa memburukkan sesama saudara islam



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by manToi on Saturday, April 23 @ 06:06:50 MYT
(User Info )
 Janganlah macam itu Sheh,engkau angkat engkau junankan terus,berdepan dan bersemuka itu adab yang molek,janganlah segala jadi pahlawan cangkul ashik dok cangkul apa saja didepannya.



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by Dagang on Saturday, April 23 @ 06:33:01 MYT
(User Info )

Insyaallah,2-3 hari lg ust azhar kita jawak la kekgi. Biase ustaz bile tanya byk ngt soalang same,malah gok jawak,jawak ringkah-ringkah doh la.

Hok peting kite tunggu penjelasang ustaz lepas ni




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by mam on Saturday, April 23 @ 06:42:46 MYT
(User Info ) http://mam-rsperformance.blogspot.com/

satu lagi fitnah akhir zaman.

 




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by kapaktua on Saturday, April 23 @ 06:59:24 MYT
(User Info )
petikan "tak sah" pun mengelirukan....mungkin ada penjelasan lebih panjang dari ustaz azhar....



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by D8946 on Saturday, April 23 @ 07:23:51 MYT
(User Info )
boss,,,banyak2 soal jawab dlm kuliah ustaz azhar,,takder boss ustaz azhar main jawab tergantung cantu...dia musti terang satu per satu boss sampai si penyoal tu dpt jawapan......



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by Zekarisma on Saturday, April 23 @ 07:36:00 MYT
(User Info )

Siapa sebenarnya Abdullah Ngah? dan kenapa ketambatu luluskan artikelnya untuk disiarkan? adakah ketambatu juga secara peribadi tidak menyukai Ustaz Azhar?

Untuk pengetahuan Abdullah Ngah saya sendiri berada didalam kuliah semasa Ustaz Azhar menjawap soalan bab nikah di Golok. Ustaz telah memberikan dalil dan nas secara terpeinci.

Kalau kita tak tahu jgn sebarangan menulis dan kepada ketambatu dan tranungkite, jgn terlampau bodoh dan tidak profesional. Fikir dan buat study dulu baru siar.




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by Greeny on Saturday, April 23 @ 07:53:40 MYT
(User Info )

Salam,

Saya lihat dlm perspaktif nikah di Thailand semacam ada knotroversi penulis ini. Dan kalu x silap sy pd kuliah di gelung bilal pada 3-4 minggu sudah ada jawapannya dari Al Fadhil Ustaz Azhar Idrus yg mengatakan ia sah di sisi syarak tetapi perlu ada pendaftaran semula di Malayasia.

Sy selalu terdengar celaan pada Al Fadhil Ustaz Azhar Idrus yg mana dapat menjejaskan kredibliti beliau selaku pendakwah... apakah masyarat kita suka melihat pendakwah semacam beliau dibebani dgn segala tuduhan 2 liar? Jika kita x dpt berdakwah... jadilah pendengarnya.... jika tidak jgn jadi penghalangnya.




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by Botok on Saturday, April 23 @ 08:29:41 MYT
(User Info )
Mung ni nok pekena Ust Azhar ke PokLoh? Takdok la Ust Azhar jawab ringkas begitu je, kecuali dia bergurau dulu.. pastu baru jawab detail. Doksoh la nok tabur fitnoh. Kat youtube ada, mp3 kat internet pong banyok... cari la sket. Jangang dok senonoh gitu. Nampok BODO sangat!!!



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by remilin on Saturday, April 23 @ 10:08:48 MYT
(User Info )

hai encik dollah...encik dollah ni dgr smpai abis x ceramah die tu?ke amik tajuk jer?klu encik dollah nk tau,ustaz azhar ni suka berjenaka dlu sblm dia ulas ape yg di ckp supaya pendengar ceramah xbosan.

atau pon encik dollah xphm ceramah ustaz ni sbb ustaz azhar ni berckp dialeg terengganu...paham betol2 yer encik dollah...




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by ibnuaki on Saturday, April 23 @ 10:16:52 MYT
(User Info )
yang dilepaskan artikel berbaur fitnah macam ni apa citer? atau memang tujuan nak jadi penyambung lidah setan ke??



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by abanghensem on Saturday, April 23 @ 18:11:01 MYT
(User Info )
ramai gak peminat ostat ni sorang yer.... baru ni ostat ni datang ceramah kat tempat kau.... ramai gak yang datang....



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by tambuakar on Saturday, April 23 @ 18:57:31 MYT
(User Info )
boleh tegur tapi kalau boleh remove la gambo dia tu, cukup tulisan je, sebab dia akn berdakwah terus, ada baiknya terus ke facebook dia, bukan tegur terbuka,



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by fairlady on Saturday, April 23 @ 20:34:28 MYT
(User Info )
heran btol laa..benda mcm ni pun penulis nk wt isu...dlm kes mcm nih bnyk pendapat..kalu tak suka pendapat ust azhar pakai laa pendapat yg kata kawin kt  golok tu halal..habis cerita..bab cam ni pun kaitkan ngan politik..bodoh laa..



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by fikir2kan on Wednesday, April 27 @ 21:20:00 MYT
(User Info )

 

Lihat & dengar  sendiri penerangan panjang lebar dari Ustaz Azhar:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=GCsAlXKHCkg [www.youtube.com]

http://www.youtube.com/watch?v=zCpTlpvUNbE [www.youtube.com]

http://www.youtube.com/watch?v=JE7idmWxaWI [www.youtube.com]

 

 




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by belikong on Thursday, May 12 @ 00:55:06 MYT
(User Info )
abdullah ngah ni saje nk bikin panas...dah macam TV3 la pulak.nampak je fakta mengelirukan, terus kondem tanpa ambik penjelasan dari yg tuan badan.dah la ayat ko berbunga2 ckp bkn niat nk lekehkan ustaz.tajok ko pon dah macam sialan.ko jumpa la ustaz idrus dulu woi mintak penjelasan.



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by lidinyiur on Sunday, May 22 @ 18:08:05 MYT
(User Info )
Komen,,,,jangan guna akal cetek seperti UMNO atau dah memang UMNO...cara yang baik bersemuka dengan hujah yang ade nas. Dan membenarkan akan kebenaran.



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by zas on Tuesday, August 02 @ 01:19:10 MYT
(User Info )

Perlu diingat, nikah di mana2 pun sah jika wali benarkn & cukup syarat2 kahwin. Ttp xsah jika wali xbenarkn. Ttp brp byk kes yg nikah krn lari dr wali? Kalau wali benarkn knp perlu nikah di golok?

Lain la kalau nikah di luar mukim krn fisabilillah (belajar, bekerja dsb). Tetapi yg mjadi tidak sah jika si perempuan mmg tinggal dgn walinya. Ttp keluar rumah & bernikah tanpa pgetahuan @ kebenaran wali trsebut. 

Byk juga gadis yg menipu wali semata2 utk bernikah dgn kekasih.  Harap rujuk kitab2 muktabar sbl hina ulamak.

Jgn kita yg salah faham krn kekurangan ilmu mjadi bahan fitnah krn kealpaan dri kita sdiri....Wassalam. 




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by Al-Fayyad on Friday, December 02 @ 23:08:29 MYT
(User Info )

deme dengor mane nin? sape hok keliru? deme ke ustaz?

ustaz bg ilmu/ngajor lillahita'ala... jgn nok wat isu la... dok baik...

acu try test buka link hok bwh ni gok.....

http://www.youtube.com/watch?v=GCsAlXKHCkg



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by buragass on Saturday, January 21 @ 18:49:03 MYT
(User Info )
kerja ko asyik menyanggah je....UAI ni menyampaikan ilmu tak kire kpd sapa pun...kalau nak dpt jwpn lengkap pegi le jumpa sendiri atau rujuk yg pakar..apa pun pegi ngaji dulu lah.....



Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by sadruddin on Friday, March 30 @ 10:10:39 MYT
(User Info )

Ni mesti kes dengar tak habis...standardla,takat cut paste tajuk2...

Sebagai contoh pernah ditanya soalan: "Apa hukum pakai tudung?"

UAI jawab:"Pakai tudung tidak wajib."

lalu menyambung:"Yang wajibnya adalah menutup aurat.tak kisahla nak tutup dengan apa pun.kalau pakai tudung skali pun tetapi,tudung kecil,jarang (dalam erti kata tidak sempurna) maka apalah gunanya bertudung"

 

Wallau'alam.




Re: Ustaz Azhar Idrus mengelirukan? (Score: 1)
by pesilat_timur on Thursday, August 16 @ 04:00:14 MYT
(User Info )
jgn marah kat dollah...jgn duk jadi babi bodoh.. kita kan bebas bersuara..ustaz azhar pun bukan maksum..pelajaran pun ikut pondok gitu jee.. jgn ortodoks sgt..



BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.