Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Cuti sebulan bagi bapa jika pembangkang kuasai Putrajaya?    Kementerian kesihatan siasat 10 produk stevia palsu    Wan Azizah dimasukkan ke hospital    Antara Asri Haji Muda dengan Tok Guru Nik Aziz, PANpun tak kenal.    PKR tak pernah putuskan hubungan dengan sahabat, tapi selalu cela sahabat.    Watak Mahathir Dalam Drama "Menantu Hantuk Kepala Mentua"    5 Petanda Anda Sudah Ketagih Gula    Perlunya Hidup Berjemaah    Islam Adalah Undang - Undang Tanah Air Kita    Bersahabat dengan Lutfi suatu anugerah  
Infomation
Iklan Kiri















UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: haruanlubuk
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33378

People Online:
Visitors: 0
Members: 13
Total: 13

Online Now:
01 : gold
02 : mahadeware
03 : ex-para
04 : gujiks
05 : makannasi
06 : ABM
07 : bihunlaksa
08 : izharhalki
09 : Ehsan
10: Lamtana
11: unser-kuning
12: terunaislam
13: rangka
Statistik Pembaca
We received

451162361
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

99008

· Semalam

109410


Purata Hits
· Sejam

10,228

· Sehari

205,822

· Sebulan

6,266,144

· Setahun

75,193,727


Server Masa Server
· Masa

21:55:46

· Tarikh

28 Mar 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - MAZA - Ulama perlu hati-hati beri pendapat
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

MAZA - Ulama perlu hati-hati beri pendapat
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 5:06 pm    Post subject: MAZA - Ulama perlu hati-hati beri pendapat Reply with quote



Golongan ulama disaran agar berhati-hati mengeluarkan pendapat berhubung sesuatu perkara supaya buah fikiran mereka itu tidak mengelirukan masyarakat.

Pensyarah Pengajian Islam Universiti Sains Malaysia, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata ulama yang tidak cukup pengetahuan untuk menyelesaikan permasalahan melibatkan hukum boleh melembabkan masyarakat dengan fatwa mereka yang salah.

"Ulama adalah orang yang berpengaruh, pandangan mereka diambil kira sebagai 'divine conclusion' oleh masyarakat. Jadi, golongan ulama harus beri pandangan yang boleh meningkatkan mentaliti umat," katanya ketika berucap pada seminar Ulama dan Kebangkitan Rakyat anjuran Yayasan Islam Pulau Pinang, di Georgetown hari ini.

Mohd Asri berkata sejarah membuktikan kebangkitan atau kejatuhan sesebuah masyarakat bergantung pada kekukuhan institusi ulama dan golongan itu harus memperkasa barisan mereka jika mahu menjadi pembela rakyat.

Beliau bagaimanapun berpendapat golongan ulama tidak semestinya menjadi pemerintah atau membentuk kerajaan sendiri untuk memandu rakyat sebaliknya harus berani menasihati pemerintah, jika wujud kepincangan dalam pentadbiran kerajaan.

"Pemimpin dan ulama adalah dua golongan yang memegang kepimpinan, ada pengaruh tersendiri dalam masyarakat," katanya.

Justeru, Mohd Asri berkata jika kedua-dua golongan itu bergabung dan tidak memanipulasi antara satu sama lain maka kerjasama itu dilihat mampu melahirkan masyarakat intelektual dan dapat mewujudkan sebuah negara yang teguh.

- Bernama

http://www.malaysiakini.com/news/210341
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
riddwan
Prebet
Prebet


Joined: Sep 11, 2012
Posts: 123

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 5:56 pm    Post subject: Reply with quote

ambe sering tertanya-tanya siapakah kat malaysia ni yang telah atau layak diiktiraf sbg ulama........???
Back to top
View user's profile Send private message
hijau
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Mar 21, 2007
Posts: 2387
Location: dalam nikmat Allah

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 6:14 pm    Post subject: Reply with quote

salam...

mcm ayam jantan... Laughing Laughing Crying or Very sad

subkhanakAllahummawabikhamdika
asyhaduallailahaillaanta
astaghfirukawaatubuilaik
Back to top
View user's profile Send private message
TOK_BATIN
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 2498
Location: Tok Batin Sakai Al Jakuni. Wahabi tegar selama nya.

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 6:24 pm    Post subject: Reply with quote

Ada benar nya apa yg di utara kan oleh DR MAZA ini....
Harap nya mereka2 yg di panggil ulama ini berani... berani kerana benar, takut kerana salah.
Jgn lah hendak nya para ulama ini hanya menjadi pegawai kerajaan, atau makan gaji atau makan upah, jgn lah jadi pak sanggup.. membenarkan saja apa saja majikan nya buat.... yg benar hendaklah benarkan, yg salah hendak lah kita betulkan....
Dulu masyarakat memandang tinggi pada yg di panggil ulama, tetapi jgn lah nanti jadi bahan mainan budak2... tak ada bisa... dah jadi ular air.....

JIka pemimpin2, (baik kerajaan atau pembangkang), menteri2 atau raja2 dan kerabat2 nya buat silap, perbetulkan.... tegur mereka dari berbuat maksiat, bermewah2an yg tak kena pada tempat nya, memekakan telinga dan memejamkan mata akan kesusahan rakyat, sedangkan itu semua amanah dan tanggungjawab mereka yg akan di persoal dan di pertanggungjawabkan nanti.....

Ingatlah...

1. Syaidina Umar R.A pernah berkata dlm ketakutan, jika seekor kambing mati di hulu sg furat atau mana2 wilayah Islam kerana kelaparan, apa aku nak jawab nanti......(betapa lah kehidupan kita...saban waktu masuk TV3 bersama mu... rupa nya karam sigh walia lebih perihatin dari org atasan kita)

2.Abu Zar pernah menegur dan memarahi muawiyah bila di dapati muawiyah membina istana besar di damsyik... Ku katakan pada mu, jika pembinaan ini hasil dari duit rakyat, ianya suatu perkhianatan, tetapi jika ianya dari duit mu sendiri, ia nya suatu pembaziran.....(betapalah kita dlm kehidupan rakyat menghipit, kita masih membina gedung istana besar, membeli kereta mewah, sdgkan yg sedia ada lebih dari mencukupi..)

3. Dizaman monggol meyerang wialyah2 islam, sultan meminta ibn taimiyyah memberi fatwa mewajibkan sekalian rakyat mengeluarkan derma, duit dan barang2 kemas serta harta benda utk belanja perang....

Tuanku...... saya akan hanya akan memggesa org ramai menggeluarkan itu semua setelah tuanku terlebih dahulu menggeluarka segala emas perak perhiasan isteri tuanku dan juga ahli2 istana tuanku.. tak selayak nya tuanku meminta rakyat menggeluarkan barang2 harta benda sedangkan tuanku, permaisuri dan ahli2 istana tidak berbuat demikian terlebih dahulu.... (betapalah kita di gesa berjimat cermat, sdgkan mereka bermewah2an... apa lagi yg nak kita jimatkan sdgnkan tak ada apa utk di jimatkan)


Tok sakai ini juga mencadangkan......
Baik pada anak2 raja, menteri2 atau sesiapa saja yg ingin menjadi pemimpin, jadikan kitab sirah para sahabat sebagai buku rujukan..... terutama khulafa arrasyidin, abu bakar, Umar, usman dan Ali..... jadikan cara hidup dan gaya pemerintahan mereka sebagai panduan.....
Tak memadai kita belajar pentadbiran sampai cambrige atau oxford atau haward kalau kita lupa akar umbi kita sendiri.... kita ada acuan kita sendiri.... sdgkan China dan Korea menggesa rakyat nya mendalami falsafah confuse dlm ilmu pentadbiran nya..... betapalah kita telah lengkap di tinggal du perkara, al qur'an dan assunah, di tambah lagi dgn para sahabat sebagai pedoman umpama bintang di langit....

Wallahu alam.
Back to top
View user's profile Send private message
tanpanama6
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Jun 30, 2010
Posts: 421
Location: Bebaskan Bumi Palestine

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 6:37 pm    Post subject: Reply with quote

Masyallah Tuan.... teruslah memberi peringatan kepada kami agar sentiasa

peringatan tersebut ada baiknya untuk kami.........

Laughing Laughing Laughing









_____________________________________________________________________
Allahumma yassir wala tu'assir. Rabbi tammim bilkhoir. Birokhmatikaya Arhamarrohimin
Back to top
View user's profile Send private message
Restoran
Sarjan
Sarjan


Joined: Aug 25, 2008
Posts: 1014

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 6:45 pm    Post subject: Reply with quote

TOK_BATIN wrote:
sdgkan China dan Korea menggesa rakyat nya mendalami falsafah confuse dlm ilmu pentadbiran nya.....


bukan falsafah confuse, tapi Confucius (551479 BCE)

jangan kompius nooo..

Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
feir
Rekrut
Rekrut


Joined: Nov 05, 2008
Posts: 34

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 7:27 pm    Post subject: Reply with quote

wasiat utk dirinya juga. dan org yg rasa dirinya ulamak
Back to top
View user's profile Send private message
mofza
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Jul 16, 2007
Posts: 5934
Location: atas bumi Allah yg fana...

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 7:32 pm    Post subject: Reply with quote

Tah la ssh gak nk bg pndpt pasai maza ni...
X pndai...bnyk sgt pndpt beliau.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abuadil_alkaff
Leftenan
Leftenan


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 9354
Location: pondok salafi

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 7:55 pm    Post subject: Re: MAZA - Ulama perlu hati-hati beri pendapat Reply with quote

abu_sirr wrote:


Golongan ulama disaran agar berhati-hati mengeluarkan pendapat berhubung sesuatu perkara supaya buah fikiran mereka itu tidak mengelirukan masyarakat.

Pensyarah Pengajian Islam Universiti Sains Malaysia, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata ulama yang tidak cukup pengetahuan untuk menyelesaikan permasalahan melibatkan hukum boleh melembabkan masyarakat dengan fatwa mereka yang salah.

"Ulama adalah orang yang berpengaruh, pandangan mereka diambil kira sebagai 'divine conclusion' oleh masyarakat. Jadi, golongan ulama harus beri pandangan yang boleh meningkatkan mentaliti umat," katanya ketika berucap pada seminar Ulama dan Kebangkitan Rakyat anjuran Yayasan Islam Pulau Pinang, di Georgetown hari ini.

Mohd Asri berkata sejarah membuktikan kebangkitan atau kejatuhan sesebuah masyarakat bergantung pada kekukuhan institusi ulama dan golongan itu harus memperkasa barisan mereka jika mahu menjadi pembela rakyat.

Beliau bagaimanapun berpendapat golongan ulama tidak semestinya menjadi pemerintah atau membentuk kerajaan sendiri untuk memandu rakyat sebaliknya harus berani menasihati pemerintah, jika wujud kepincangan dalam pentadbiran kerajaan.

"Pemimpin dan ulama adalah dua golongan yang memegang kepimpinan, ada pengaruh tersendiri dalam masyarakat," katanya.

Justeru, Mohd Asri berkata jika kedua-dua golongan itu bergabung dan tidak memanipulasi antara satu sama lain maka kerjasama itu dilihat mampu melahirkan masyarakat intelektual dan dapat mewujudkan sebuah negara yang teguh.

- Bernama

http://www.malaysiakini.com/news/210341
kalau abusirr reconcilekan pendapat MAZA dengan ustaz azha alangkah baguih nyer?
apakah abu sirr penuh dengan sirr?
Back to top
View user's profile Send private message
nama_takde
Rekrut
Rekrut


Joined: Jan 02, 2011
Posts: 74

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 7:58 pm    Post subject: Reply with quote

pendapat ulama yang mengelirukan.

undi MCA, MIC, Gerakan = haram.
Undi DAP, PKR = wajib.

Undi UMNO = neraka
Undi PAS = syurga.

prrrfffttthhhhh
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Sep 30, 2012 8:21 pm    Post subject: Re: MAZA - Ulama perlu hati-hati beri pendapat Reply with quote

abuadil_alkaff wrote:
kalau abusirr reconcilekan pendapat MAZA dengan ustaz azha alangkah baguih nyer?
apakah abu sirr penuh dengan sirr?

Fatwa literal???


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
zulzulkifli
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Jan 17, 2012
Posts: 2575

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 10:24 am    Post subject: Re: MAZA - Ulama perlu hati-hati beri pendapat Reply with quote

abu_sirr wrote:


Golongan ulama disaran agar berhati-hati mengeluarkan pendapat berhubung sesuatu perkara supaya buah fikiran mereka itu tidak mengelirukan masyarakat.

Pensyarah Pengajian Islam Universiti Sains Malaysia, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata ulama yang tidak cukup pengetahuan untuk menyelesaikan permasalahan melibatkan hukum boleh melembabkan masyarakat dengan fatwa mereka yang salah.

"Ulama adalah orang yang berpengaruh, pandangan mereka diambil kira sebagai 'divine conclusion' oleh masyarakat. Jadi, golongan ulama harus beri pandangan yang boleh meningkatkan mentaliti umat," katanya ketika berucap pada seminar Ulama dan Kebangkitan Rakyat anjuran Yayasan Islam Pulau Pinang, di Georgetown hari ini.

Mohd Asri berkata sejarah membuktikan kebangkitan atau kejatuhan sesebuah masyarakat bergantung pada kekukuhan institusi ulama dan golongan itu harus memperkasa barisan mereka jika mahu menjadi pembela rakyat.

Beliau bagaimanapun berpendapat golongan ulama tidak semestinya menjadi pemerintah atau membentuk kerajaan sendiri untuk memandu rakyat sebaliknya harus berani menasihati pemerintah, jika wujud kepincangan dalam pentadbiran kerajaan.

"Pemimpin dan ulama adalah dua golongan yang memegang kepimpinan, ada pengaruh tersendiri dalam masyarakat," katanya.

Justeru, Mohd Asri berkata jika kedua-dua golongan itu bergabung dan tidak memanipulasi antara satu sama lain maka kerjasama itu dilihat mampu melahirkan masyarakat intelektual dan dapat mewujudkan sebuah negara yang teguh.

- Bernama

http://www.malaysiakini.com/news/210341



kunon nyo suruh oghe hati2.....
kunon nyo la......
ucapan oghe dok ada otok..... Very Happy

sendiri dok sedar wat doso besar....
sibuk sesatkan oghe laing...
sibuk tuduh Ulama Sunnah amal bid'ah sesat....

kunon nyo nok bui nasihat....
punggung sendiri penuh najis....
malu la wei MAZA.....
Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
abuadil_alkaff
Leftenan
Leftenan


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 9354
Location: pondok salafi

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 11:40 am    Post subject: Reply with quote

nama_takde wrote:
pendapat ulama yang mengelirukan.

undi MCA, MIC, Gerakan = haram.
Undi DAP, PKR = wajib.

Undi UMNO = neraka
Undi PAS = syurga.

prrrfffttthhhhh
nama belum ada, nak bagi komen camner? gi daftar nama kat umno dulu, esok boleh mycard!!
Back to top
View user's profile Send private message
feihung
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Sep 03, 2012
Posts: 421

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 12:14 pm    Post subject: Reply with quote

Ulama palsu yang suka keluar pendapat ikut suka hati.
Back to top
View user's profile Send private message
abuadil_alkaff
Leftenan
Leftenan


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 9354
Location: pondok salafi

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 12:17 pm    Post subject: Reply with quote

feihung wrote:
Ulama palsu yang suka keluar pendapat ikut suka hati.
feihung ulama JATI ke?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.