Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Cuti sebulan bagi bapa jika pembangkang kuasai Putrajaya?    Kementerian kesihatan siasat 10 produk stevia palsu    Wan Azizah dimasukkan ke hospital    Antara Asri Haji Muda dengan Tok Guru Nik Aziz, PANpun tak kenal.    PKR tak pernah putuskan hubungan dengan sahabat, tapi selalu cela sahabat.    Watak Mahathir Dalam Drama "Menantu Hantuk Kepala Mentua"    5 Petanda Anda Sudah Ketagih Gula    Perlunya Hidup Berjemaah    Islam Adalah Undang - Undang Tanah Air Kita    Bersahabat dengan Lutfi suatu anugerah  
Infomation
Iklan Kiri















UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: haruanlubuk
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33378

People Online:
Visitors: 0
Members: 15
Total: 15

Online Now:
01 : gorbal2000
02 : mahadeware
03 : tp-link
04 : ex-para
05 : gujiks
06 : makannasi
07 : yati7302
08 : ABM
09 : bihunlaksa
10: izharhalki
11: Ehsan
12: Lamtana
13: unser-kuning
14: terunaislam
15: rangka
Statistik Pembaca
We received

451162031
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

98678

· Semalam

109410


Purata Hits
· Sejam

10,228

· Sehari

205,822

· Sebulan

6,266,139

· Setahun

75,193,672


Server Masa Server
· Masa

21:52:06

· Tarikh

28 Mar 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Strategik PAS Bagi Menjayakan HUDUD Di Kelantan
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Strategik PAS Bagi Menjayakan HUDUD Di Kelantan
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 12:11 pm    Post subject: Strategik PAS Bagi Menjayakan HUDUD Di Kelantan Reply with quote



Pendedahan Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa bahawa hudud yang diperjuangkan parti itu tidak melibatkan hukuman rejam, potong kaki atau tangan dan salib adalah benar.

Perkara itu disahkan Pengerusi Jawatankuasa Teknikal Hudud, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah kepada Antarapos.

Mohd Amar menjelaskan menerusi Akta Mahkamah Syariah (Akta 355) yang ingin dipinda pada sidang Parlimen akan datang hanya melibatkan hukuman sebat sahaja.

Sebaik sahaja akta itu dipinda, barulah kerajaan negeri Kelantan akan memohon kebenaran Parlimen di bawah Perkara 76(a)(1) untuk memasukkan hukuman rejam, potong kaki atau tangan dan salib dalam pelaksanaan undang-undang Islam itu.

"Mungkin maksud dia (Husam) pindaan Akta 355 tu kerana pindaan itu tak libatkan rejam, potong tangan. Dia hanya menamakan hukuman yang sudah ada iaitu sebat. Kalau kita nak laksanakan rejam, potong tangan tu melibatkan rang undang-undang Perkara 76(a)(1).

"Pindaan Akta 355 tu betullah empat perkara sahaja.

"Di Kelantan tu ada semua tapi untuk membolehkan kita laksanakan keenam-enam kesalahan tu kita memerlukan pindaan kepada Akta 355 dan kebenaran Parlimen di bawah Perkara 76(a)(1)," katanya yang dihubungi Antarapos.

Tambah Timbalan Menteri Besar Kelantan ini lagi, sekiranya usul itu diluluskan di Parlimen barulah langkah seterusnya diambil.

"Tengok kemudian, kita nak selesai satu-satu sebab yang tu memerlukan rang undang-undang yang lain.

"Langkah pertama kita selesaikan yang ini dulu, kalau yang ni lulus sudah cukup baik untuk kita," katanya.

Malam tadi dalam satu forum di Shah Alam, Husam berkata enakmen hudud yang diperjuang kerajaan negeri Kelantan tidak melibatkan hukuman rejam, potong kaki atau tangan dan hukuman salib.

Sebaliknya ia terbatas kepada kes zina, minum arak dan qazaf sahaja.

Ini kerana menurut beliau, bidang kuasa Mahkamah Syariah di Kelantan tidak merangkumi kes-kes yang diletakkan di bawah kanun undang-undang sivil, seperti liwat dan merompak.

Husam juga mengakui bahawa ramai, termasuk ahli PAS sendiri yang belum diberikan penjelasan yang sewajarnya oleh pucuk pimpinan parti mengenai enakmen tersebut.

Beliau sendiri hanya sedar tentang perkara itu selepas berjumpa dengan Hadi usai solat Jumaat, semalam.

Hadi dan kerajaan negeri Kelantan sendiri tidak pernah memberikan penjelasan berhubung pendedahan Husam itu.

Sebelum ini, pemimpin PKR, Latheefa Koya menuduh undang-undang hudud yang diperjuang PAS tidak selari dengan ajaran Al-Quran.

Beliau juga bertegas orang Islam harus menyokong hudud Allah dan bukan versi 'buatan manusia'.
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 12:21 pm    Post subject: Reply with quote



- Apa itu Rang undang-undang persendirian Akta 355 ?
- Dulu kita bincang di peringkat DUN Kelantan. Sekarang dah boleh bawa ke Parlimen.

- Adakah PAS diperangkap UMNO???
- "Kita nak berjalan bawa kereta sampai trafic light, lampu merah. Kita tak mati enjin lagi. Bila hijau kita jalanlah."

- Bila dah bawa, undi kalah, sekurang2nya kita tak berdosa kepada Allah.
- Pendirian PAS kita berpegang pd. prinsip/dasar/asas, tak boleh tolak ansur
- kita boleh berbeza pendapat dalam perkara furu'/cabang

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
melayunot
Prebet
Prebet


Joined: Aug 30, 2008
Posts: 184

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 12:49 pm    Post subject: Reply with quote

dah cetak ke belum.....
dah lantik orang ke belu,.....
tak ada apa apa lagi nih....rahsia...rahsia pas seorang.
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 12:52 pm    Post subject: Reply with quote

melayunot wrote:
dah cetak ke belum.....
dah lantik orang ke belu,.....
tak ada apa apa lagi nih....rahsia...rahsia pas seorang.
Guna Ilmu Kasyaf Sengal korang laa.. Arrow Laughing
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:


Presiden PAS itu berkata, gambaran diberi seolah-olah hudud akan menjadi agenda pertama parti itu sekiranya ia menang dan membentuk kerajaan persekutuan, tetapi hakikatnya, ia hanya sebahagian undang-undang Islam yang merangkumi pelbagai aspek termasuk undang-undang antarabangsa dan sivil.

"Dalam hudud, ada hukuman potong tangan untuk pencuri dan hukuman untuk penzina. Ini yang mereka pilih.

"... Dipilih oleh media dan banyak pihak lagi untuk membuatkan rakyat takut kepada Islam," katanya pada satu ceramah Ramadan dihadiri ratusan penyokong di ibu pejabat PAS di Pongsu Seribu, Pulau Pinang malam tadi.
Quote:


Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sementara itu, turut menyampaikan mesej halus kepada mereka yang menentang hudud dan puak progresif yang tidak berpuas hati dengan parti dan kepimpinan sekarang.

Beliau berkata, keindahan undang-undang Islam hanya boleh dilihat apabila ia dilaksanakan, dan ia akan memberi keyakinan kepada rakyat.

"Tetapi apabila hati sudah busuk, maka busuklah semuanya. Pandangan dan persepsi pun jadi buruk. Benda baik pun dikatakan buruk.

"Contohnya, apabila Hadi bentangkan enakmen hudud di Parlimen. Kalau berjaya, mereka akan kata sebab PAS bekerjasama dengan Umno. Kalau ia gagal, mereka akan kata sebab Umno tipu PAS,"
katanya.
PAS terus agenda hudud walau dimanipulasi musuh, kata Hadi
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
melayunot
Prebet
Prebet


Joined: Aug 30, 2008
Posts: 184

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 1:22 pm    Post subject: Reply with quote

khayal...

.cetak dulu, edar dulu pdf tuh.
orang lain di malaysia ini semua bodoh, tak tahu islam. dia sorang yang tahu islam.

Tapi rasa cerdik presiden ni, dalam parlimen ditanyanya zakat negeri, bagaimana dibahagikan untuk membangunkan ekonomi orang islam. dia orang jawab balik bodohnya, tanyalah kerajaan negeri yg menguruskan zakat, soalan sini untuk isu parlimen isu negara. nampak sangat 4 tahun dulu, sibuk dgn mikrofon ceramah sahaja, tak buat kerja MB.
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 1:30 pm    Post subject: Reply with quote

banyak fakta & bukti yg.menyerlahkan...


bahwa PANDA & the geng mmg.buduuss pong..


Laughing Laughing Laughing
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 2:41 pm    Post subject: Reply with quote



Tanpa mengira fahaman politik, kesemua Ahli Parlimen beragama Islam di negara ini perlu menyokong usul pelaksanaan Enakmen Mahkamah Jenayah Syariah Kelantan II atau hudud apabila dibawa ke Dewan Rakyat kelak.

Exco Pemuda UMNO, Dr. Fathul Bari Mat Jahya berkata sokongan kepada hukuman hudud yang dibawa kerajaan PAS Kelantan itu nanti akan menjadi cerminan sensitiviti, terutama apabila Islam merupakan agama rasmi Persekutuan.

"Saya menyeru seluruh Ahli Parlimen beragama Islam pada masa ini perlu membuktikan sejauh mana serius sensitiviti mereka terhadap agama. Jika kita tegas bahawa Islam adalah agama persekutuan, maka di mana suara kita ketika ini untuk mengangkat agama Islam di tempat sepatutnya? Sekarang ini buktikan. PAS bawa isu ini ke Parlimen. Buktikan perjuangan PAS selama ini untuk mengangkat isu hudud ini.

"Sepatutnya semua kena setuju tanpa berbelah-bahagi. Tak boleh nak rasa-rasa tak boleh begitu begini. Nak rasa apa lagi, sebab PAS nak buat. Kita kena sokong dari segi sokongan moral, jentera dan kaedah perlaksanaan misalnya," katanya ketika dihubungi Antarapos, hari ini.

Fathul Bari diminta mengulas bantahan dari pihak bukan Islam berkenaan hukuman hudud ini yang kononnya bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

DAP antara yang paling lantang menolaknya walaupun telah diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan pada 1993.

Bantahan itu susulan daripada langkah Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob bercadang membentangkan usul rang undang-undang persendirian menerusi ahli Parlimennya bagi membuat pengisytiharan enakmen berkenaan agar dapat dilaksanakan di negeri itu.

Ahmad menjelaskan, jika Parlimen meluluskan usul berkenaan, maka kerajaan Kelantan akan melaksanakan hudud seawal tahun hadapan.

Jika sebelum ini PAS dilihat sukar melaksanakan hudud atas alasan surat mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad pada 1970-an yang lalu, ujar Fathul ia tidak boleh diterima lagi memandangkan Parlimen sudah memansuhkan dokumen berkaitannya baru-baru ini.

"Pemimpin Umno sendiri telah terbuka dan menerima perlaksanaan ini. PAS kena bentang, sebelum ini PAS beri alasan berkenaan surat dari Tun Mahathir. Surat itu telah dibatalkan melalui kenyataan Datuk Seri Jamil Khir baru-baru ini di Parlimen. Maknanya surat-surat yang lama telah batal, dan kerajaan beri ruang untuk melaksanakannya," katanya.

Selain bertegas PAS perlu teguh dengan pendirian hukuman hudud di Kelantan, Fathul Bari juga mengingatkan bukan Islam di negara ini tidak lagi menjadikan isu ini sebagai satu sentimen yang menghalang perlaksanaannya.

"Yang bukan Islam jangan bangkitkan emosi konon Malaysia akan jadi rosak dengan hukum Islam. Jangan bangkitkan sentimen tidak bijaksana seperti itu.

"Saya minta MCA atau DAP jangan lihat hukuman hudud dari sudut hukuman itu sahaja, sedangkan kita bersama menentang jenayah yang berlaku di negara kita. Cuma berlaku kekhilafan dari kaedah hukuman. MCA dan DAP kena tahu apa itu hudud.

"(Jadi) Perlu ada sesi perbincangan supaya dapat dijelaskan ekpada yang bukan Islam. Saya sarankan hal ini lama dahulu. Saya sarankan Umno dahului dan menjadi perantara untuk bincang. Ia di luar dari kepentingan politik. Ia isu kebersamaan, keselamatan dan kepentingan negara," demikian menurutnya.

Pemimpin-pemimpin Umno sebelum ini mempertikaikan keikhlasan PAS untuk melaksanakan undang-undang hudud dengan merujuk kegagalan kerajaan negeri PAS menganjurkan sebarang kempen kesedaran terhadap undang-undangan itu untuk penduduk Kelantan.

PAS juga dilihat gagal membangunkan institusi-institusi seperti badan kehakiman dan penguatkuasa yang diperlukan untuk melaksanakan undang-undang berkenaan.
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
makannasi
Leftenan
Leftenan


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 9857

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 3:39 pm    Post subject: Reply with quote

abu_sirr wrote:
banyak fakta & bukti yg.menyerlahkan...


bahwa PANDA & the geng mmg.buduuss pong..


Laughing Laughing Laughing


Aku sokong....tapi sebenarnya mmg dah bodoh masa dalam pas lagi....kiranya dalam pas pun ramai yg bodoh belako...
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 3:50 pm    Post subject: Reply with quote

UFB Ulamak Muda UMNU, UKE, MAZA dll. pong FENING gak..

sbb.kata HUDUD PAS Tak ADIL..

kerna tak babitkan Non Muslim..

Laughing Laughing Laughing
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 5:58 pm    Post subject: Reply with quote

Dato' Tuan Ibrahim - UMNO Sudah Menukar Rentak, Mula "Minat" Majlis Islamik


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bujuk
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Jun 30, 2010
Posts: 339

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 6:03 pm    Post subject: Reply with quote

abu_sirr wrote:
UFB Ulamak Muda UMNU, UKE, MAZA dll. pong FENING gak..

sbb.kata HUDUD PAS Tak ADIL..

kerna tak babitkan Non Muslim..

Laughing Laughing Laughing


Memang la hudud yg PAS draf tu belum sempurna, sebabnya PAS bukan parti memerintah m'sia ni. Jadi kena buat sikit2 dulu, buat pada orang Islam dulu supaya orang kafir boleh nampak kebaikan hudud. Bila mereka nampak kebaikan dan kecantikan hukum baru boleh dilaksanakan pada semua. Itupun bab mencuri je.. bab zina, minum arak tak boleh hukum sama dengan muslim. Masalahnya awal2 lagi DAP dah tolak walaupun hanya pada muslim, apa cerita. Lagi sedih AMANAH dan penganut islam liberal pun tak nak juga.
Salahkah PAS nak laksanakan hudud?
Ustaz2 yg kata tak adil tu... dia buat apa untuk tegakkan hukum Allah? Dia nak jawab apa nanti bila dia memperkecilkan usaha PAS nak laksanakan hudud?
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 6:09 pm    Post subject: Reply with quote

hudud tidakakan boleh dilaksanakan tanpa ada sokongan BN - Dr Agus


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 6:29 pm    Post subject: Reply with quote

UMNU Perangkap PAS dengan Hudud - Ustaz Ahmad Awang (Mantan Naib Presiden PAS)


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Dec 13, 2015 6:50 pm    Post subject: Reply with quote

Dato' Husam Musa | Himpunan Anti GST & Pelaksanaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.