Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Otai Reformis tolak Dr Mahathir, Saari Sungib lepas jawatan pengerusi    Amaran Keras Al-Qassam Berikutan Serangan Israel Terhadap Masjid Aqsa    Warna kegemaran Rasulullah    HARAPAN sedang muktamad perlembagaan, rancang daftar minggu depan    India Muslim boleh dianggap Melayu, tapi bukan Bumiputera, kata pakar    Tular 74 Kontena Daging Babi Konon Lolos Sah Palsu    Tingkatkan had umur perkahwinan sahaja tidak cukup, kata PAS    Sistem pengangkutan awam era Dr M muflis Kata Blogger Pro Kerajaan    PH raih lebih banyak sokongan ‘Melayu’ - Kata Kajian Invoke Rafizi    PAS minta PKR henti politik munafik  
Infomation
Iklan Kiri















               
UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
 
 
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Warga Kerja TKO V12

Penasihat
Ust Jamaluddin Al Hafiz

Administrator
-Penasihat-
CyberShot
cybershot
@live.com.my

-Server-
Musafir
musafir
@myfikir.com


-WebDesign-
Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com


WebMaster
Ketam Batu
ketambatu2010
@gmail.com


Pemengang Amanah
Mohamed Ibrahim Sini Mohamed
m.ibrahim786
@gmail.com

Bekas PA
Zulkfly Abdullah


Pemb. WebMaster
PenjualCendol 
(Ketua Editor)
Juragan
Teori
Lararatu
Aya (SOL)
BudakJalanan (DD)
PenorehGetah (TKOD)
KerisSakti
mmas_forever
wan_jtk
memo
KuntaKinte (MR)
Nabila (WK)
Munir (UO)
CikguCyber (CC)
 
Editor Sabah @ Sarawak
AnaqSabah
anaqsabah
@gmil.com


Lain-lain negeri masih kosong..
kalau berminat sila pohon!

Moderator Forum
Ketua Moderator
Insani
insaniyy
@yahoo.com.my


Penolong Mod
Voice
voice
@yopmail.com


Setiausaha Mod
khalilah
sushafareen
@yahoo.com


Untuk lain-lain moderator
sila lihat di Forum

Bahagian Pengiklanan
Abu Bakar bin Mat
tranung2006
@gmail.com


bekas PI

Abdullah Othman
dollahharimau
@gmail.com


Disebalik Tabir
[email protected]/* */
Alisha
Nabila
nabilaatiqah
@gmail.com
 


DJ TKO.fm
@Abdullah

Bekas WebMaster
Tok Ayah
tokayah
@hotmail.com

Abu Jihad
abujihad98
@gmail.com

Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com

Cucu Bavoo
monelbavoo
@hotmail.com

Linux Pro
linuxpro99
@hotmail.com

 Din.Cryptos
tranung2006
@yahoo.com

Songkok Putih
songkokputih
@gmail.com

Cybersnipper
cybersnipper09
@gmail.com

PenjagaKubur
penjagakubur96
@gmail.com

  
Semenjak
13 Mac 1999
© Tranung Kite™

Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: antilebong
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33381

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Statistik Pembaca
We received

467935974
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

16872

· Semalam

52240


Purata Hits
· Sejam

9,788

· Sehari

213,474

· Sebulan

6,499,111

· Setahun

77,989,329


Server Masa Server
· Masa

08:29:34

· Tarikh

23 Aug 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Bahana RUU Hadi Tidak Boleh Dipandang Ringan - Melayu DAP
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Bahana RUU Hadi Tidak Boleh Dipandang Ringan - Melayu DAP
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39415
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Fri Jun 10, 2016 11:07 pm    Post subject: Bahana RUU Hadi Tidak Boleh Dipandang Ringan - Melayu DAP Reply with quote

Bahana RUU Hadi tidak boleh dipandang ringan



Kejutan akibat peristiwa yang berlaku pada hari terakhir persidangan Parlimen yang lalu masih lagi menghantui negara. Dalam satu tindakan persekongkolan antara PAS dan Umno, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Seri Azalina Othman Said telah mengemukakan usul di Parlimen untuk menyegerakan rang undang-undang persendirian oleh Presiden PAS Dato’ Seri Abdul Hadi Awang yang bertujuan untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965.

Jika diluluskan, pindaan ini akan memansuhkan had hukuman sedia ada “3-5-6” bagi mahkamah syariah, yakni penjara tiga tahun, denda tidak melebihi RM5,000 dan enam sebatan. Justeru, mahkamah syariah akan diperkasakan dengan kuasa untuk mengenakan sebarang bentuk hukuman yang dibenarkan dalam Islam, selain daripada hukuman mati.

Mengapa katakan ia bukan hudud?

Kekeliruan timbul ekoran percubaan oleh Umno dan PAS untuk mengurangkan kegemparan rang undang-undang ini. Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Razak, umpamanya, telah mencadangkan bahawa pindaan yang dicadangkan ini tidak bermaksud untuk melaksanakan hukum hudud, tetapi semata-mata untuk meningkatkan kuasa hukuman mahkamah syariah. Begitu juga, Hadi menegaskan bahawa rang undang-undang beliau hanyalah bertujuan untuk “mengangkat martabat” mahkamah syariah, dan bukan untuk memperkenalkan hukum hudud di Kelantan.

Kenyataan sebegini adalah cubaan untuk mengaburkan mata rakyat.

Sebagaimana yang kita semua sedia maklum, usaha PAS selama ini untuk melaksanakan hukum hudud dengan meluluskan Kanun Jenayah Syariah (II) 1993 di Kelantan dan Undang-undang Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) 2003 di Terengganu tidak pernah membuahkan sebarang hasil, atas sebab batasan dalam undang-undang persekutuan dan juga Perlembagaan Persekutuan.

Bagi membolehkan pelaksanaan hukum hudud, pindaan kepada undang-undang sedia ada perlu dibuat, dan oleh kerana kerajaan pusat sehingga kini tidak pernah menunjukkan sebarang kesanggupan untuk berbuat demikian, maka hudud tidak pernah dianggap sebagai satu kemungkinan. Sehinggalah kini.

Melalui rang undang-undang Hadi ini, kedua-dua halangan utama telah diselesaikan. Pertama, jenayah yang jatuh di bawah undang-undang persekutuan, seperti pencurian, rompakan dan liwat, telah dikecualikan. Ini adalah tindakan yang lantas memintasi persoalan Perlembagaan yang nyata, kerana percanggahan bidang kuasa tidak lagi timbul.

Kedua, pemansuhan had 3-5-6 yang sedia ada dalam Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) serta-merta membolehkan kebanyakan daripada hukuman yang ditetapkan di bawah hukum hudud, khususnya 100 sebatan untuk zina, 80 sebatan untuk qazaf (fitnah zina), 40-80 sebatan kerana mabuk dan hukuman penjara tanpa had jelas dengan penyitaan harta bagi mereka yang disifatkan sebagai sesat dan murtad.

Justeru, walaupun pengecualian jenayah persekutuan sememangnya bermakna bahawa enakmen hudud di Kelantan dan Terengganu tidak boleh dipakai secara keseluruhannya, pindaan kepada Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) pada dasarnya akan membolehkan pelaksanaan semua hukum hudud kecuali hukuman mati.

Oleh itu, memandangkan sebahagian besar daripada enakmen hudud akan diaktifkan dengan pindaan ini, maka adalah salah untuk mengatakan bahawa rang undang-undang Hadi ini tidak berkaitan dengan hudud.

Hukuman mati perbatasan tunggal

Kesan rang undang-undang Hadi tidak berakhir di situ. Dengan pemansuhan had hukuman sedia ada serta pengenaan perbatasan tunggal dalam bentuk hukuman mati, ia bermaksud bahawa apa-apa hukuman lain termasuk penyitaan harta, hukuman penjara tanpa had, pemotongan anggota dan sebarang bilangan sebatan, boleh dilaksanakan dengan mudah asalkan pindaan dilakukan kepada enakmen negeri yang berkaitan.

Sebagai contoh, kerana mahkamah syariah tidak mempunyai kuasa untuk menjatuhkan hukuman rejam sehingga mati kepada penzina sebagaimana ditetapkan dalam enakmen hudud, mereka sebaliknya boleh dihukum melalui beberapa alternatif, termasuk penjara seumur hidup, sebatan di khalayak umum atau pengasian.

Pada masa yang sama, mereka yang didapati bersalah kerana sesat dan murtad mungkin menghadapi hukuman teruk seperti penjara seumur hidup, atau apa sahaja hukuman selain hukuman mati. Di Malaysia, di mana terdapat golongan minoriti Islam seperti Syiah yang dianggap sesat, kemungkinan ini boleh membawa bahana yang menakutkan.

Senario ini menimbulkan kebimbangan apabila kita mengamati pengalaman pelaksanaan hukum hudud di negara-negara lain pada hari ini. Secara kelaziman, pelaksanaannya mendedahkan bias sosial yang jelas terhadap kumpulan terpinggir, termasuk wanita, orang miskin dan golongan minoriti. Apakah jaminan bahawa sistem ini akan mengadili mereka dengan adil?

Bahana daripada rang undang-undang Hadi ini tidak boleh dipandang ringan. Ia bukan sekadar memberi kuasa hampir mutlak kepada sistem undang-undang syariah dalam penentuan hukuman, ia juga akan terus memisahkan masyarakat kita serta menyekat kebebasan peribadi umat Islam. Walaupun agenda hudud ini mampu mencapai tujuan politik Umno dan PAS dalam jangka masa pendek, ia akan membawa bencana bagi negara kita dalam jangka masa panjang.

*Zairil Khir Johari ialah Ahli Parlimen Bukit Bendera

SUMBER
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
BRap
Prebet
Prebet


Joined: Nov 18, 2013
Posts: 225

PostPosted: Fri Jun 10, 2016 11:41 pm    Post subject: Reply with quote

xmsuk akal statement budak ni....
# mnyekat kebebasan peribadi umat isalam....umat Islam yg patuh dgn suruhan Allah SWT akn rase terkongkong ke...xtau lah kalau umat Islam jadi-jadian...mcm serigala jadian...siang jd manusia...mlm jd binatang...
#akn mnjadi bencana dlm jangka pnjang...bncana yg mcmana...x diperincikan...ni dah stndard prof kangkung.....ckp tnpa fakta dan data...
itu lah pemimpin pH yg xtau ujung pngkal...main tabur je....jnji abg long lim sayang....
Back to top
View user's profile Send private message
umnokurap
Sarjan
Sarjan


Joined: Nov 20, 2009
Posts: 1102

PostPosted: Fri Jun 10, 2016 11:44 pm    Post subject: Reply with quote

takutnya zairil ning.....takut x blh buat maksiat ke....wayhul lak ya zaril...
Back to top
View user's profile Send private message
naoki
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Oct 04, 2013
Posts: 2185
Location: gatai nak bebini...

PostPosted: Fri Jun 10, 2016 11:48 pm    Post subject: Reply with quote

BRap wrote:
xmsuk akal statement budak ni....
# mnyekat kebebasan peribadi umat isalam....umat Islam yg patuh dgn suruhan Allah SWT akn rase terkongkong ke...xtau lah kalau umat Islam jadi-jadian...mcm serigala jadian...siang jd manusia...mlm jd binatang...
#akn mnjadi bencana dlm jangka pnjang...bncana yg mcmana...x diperincikan...ni dah stndard prof kangkung.....ckp tnpa fakta dan data...
itu lah pemimpin pH yg xtau ujung pngkal...main tabur je....jnji abg long lim sayang....



betoi tu...bila masa pulak orgislam mesia ada kebebasan peribadi togok arak bezina murtad ni...ni takot bencana pada bisnis maksiatla...apa lagi
Back to top
View user's profile Send private message
sebatang_kara
Kadet
Kadet


Joined: Mar 18, 2010
Posts: 4726

PostPosted: Sat Jun 11, 2016 10:50 am    Post subject: Reply with quote

Nok wat guaner, dulu bapak tiri dia la yang hapuskan tulisan jawi dari sistem pendidikan Negara.
Back to top
View user's profile Send private message
makannasi
Kapten
Kapten


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 10821

PostPosted: Sat Jun 11, 2016 11:44 am    Post subject: Reply with quote

umnokurap wrote:
takutnya zairil ning.....takut x blh buat maksiat ke....wayhul lak ya zaril...


Macam mana nak peluk cium Diyana nanti
Back to top
View user's profile Send private message
irwan_budiman
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1368

PostPosted: Sat Jun 11, 2016 11:57 am    Post subject: Reply with quote

tak der halangan pun untuk seorang suami nak berpoligami.
tapi menjadi satu kesalahan moral dan hukum ALLAH apabila seorang suami tidak jujur dan berlaku curang terhadap isteri apabila bermain cinta dengan juniour di tempat kerja.

juniour...seorang anak perempuan yang masih mentah dalam segala hal membiarkan diri dipeluk-cium dengan seorang lelaki berstatus suami orang adalah jelas merupakan seorang perempuan yang tidak ada bimbingan agama yang telus daripada ibubapa di rumah. perempuan ini memerlukan seorang lelaki yang betul. tetapi...lelaki itu ternyata bukan lah lelaki yang betul. merosakkan anak orang tanpa memikirkan kesan akibat daripada perbuatannya.

kini lelaki yang sama menulis tentang hukum ALLAH dengan begitu naif dan prejudis.

teringat petikan Rsaw.
lelaki yang tidak baik akan dipasangkan dengan perempuan yang tidak baik. aku kasihankan isteri lelaki itu. ujian ALLAH untuk dia kerana dijodohkan seorang lelaki yang tiada roh Islam. puncanyer...si ayah tiri yang tak berguna. barangkali juga berpunca daripada ibu dan ayah kepada si ayah tiri tue sendiri. bukankah mereka dari era 60-an dan 70-an?? era islam di malaysia...seperti era apartheid di afrika. islam dihina terang-terangan oleh ummatnyer sendiri.
Back to top
View user's profile Send private message
majordomo
Koperal
Koperal


Joined: Aug 22, 2006
Posts: 604

PostPosted: Sat Jun 11, 2016 3:17 pm    Post subject: Reply with quote

kalo melalui RUU ni 100% hudud buleh dijalankan pon, apa nak takut...kita orang islam kena sokong lah...
Back to top
View user's profile Send private message
majordomo
Koperal
Koperal


Joined: Aug 22, 2006
Posts: 604

PostPosted: Sat Jun 11, 2016 3:19 pm    Post subject: Reply with quote

LGE kata
"kita bukan anti islam, tapi anti hudud"...
orang islam yang menyokong DAP pon tepuk tangan support LGE...

http://www.sinarharian.com.my/nasional/nafi-anti-islam-hanya-anti-hudud-1.529388
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 39415
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sat Jun 11, 2016 11:17 pm    Post subject: Reply with quote


DAP `Petik’ Nama Mahathir Bantah Hudud
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
zamalakazam
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Sep 18, 2008
Posts: 6009

PostPosted: Sun Jun 12, 2016 7:53 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Bahana daripada rang undang-undang Hadi ini tidak boleh dipandang ringan. Ia bukan sekadar memberi kuasa hampir mutlak kepada sistem undang-undang syariah dalam penentuan hukuman, ia juga akan terus memisahkan masyarakat kita serta menyekat kebebasan peribadi umat Islam. Walaupun agenda hudud ini mampu mencapai tujuan politik Umno dan PAS dalam jangka masa pendek, ia akan membawa bencana bagi negara kita dalam jangka masa panjang.

*Zairil Khir Johari ialah Ahli Parlimen Bukit Bendera




dia ni bodoh,jahil ato Islam ke kafir?
Back to top
View user's profile Send private message
irwan_budiman
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 04, 2006
Posts: 1368

PostPosted: Sun Jun 12, 2016 10:13 am    Post subject: Reply with quote

DAPur selalunyer akan memperalatkan sesiapa sahaja dan apa jua isu untuk meletakkan diri mereka adalah mangsa keadaan dan pada masa yang sama dilihat sebagai pembela hak orang ramai. hakikatnyer..ia tidak benar.

PANda satu ketika dulu mengenali DAPur lebih baik daripada kita. acapkali menyampaikan pesan berita akan kebiadaban DAPur. kini menjilat semula segala macam ludah dan muntah mereka sendiri di hadapan kita perihal DAPur. sudah kedengaran bahasa lunak-bahasa lunak mereka mengenai DAPur yang dulunyer agak sukar untuk didengarkan di mana-mana tapak ceramah mereka sendiri.

nyata...telah pun jelas isyarat daripada ALLAH akan siapa yang normal dan siapa yang tidak normal pada sudut pandangan yang jernih. masih ada lagi kesanggupan kita untuk mengambil PANda sebagai teman guru dan pimpinan??

sepertimana tulisan yutuba semalam.
ini lah mereka barangkali yang patut dikategorikan ular dan mak.
profesor kangkung versi umno pun ada.
ALLAHuRABBI wa astaghfiruLlahal'aziim.
Back to top
View user's profile Send private message
majordomo
Koperal
Koperal


Joined: Aug 22, 2006
Posts: 604

PostPosted: Sun Jun 12, 2016 10:39 am    Post subject: Reply with quote

PH nok sokong RUU atau HUDUD kena tanyer DAP dulu...hahaha
semua kena bersetuju dah...

kalo ade yg tak bersetuju, jadi semua tak bersetuju.
takdok doh bersetuju untuk tidak bersetuju

pkr - presiden orang islam
amanah - presiden orang islam
dap - boss orang kafir (big boss dap orang panggi presiden ke apa?)

tapi islam yang kalah...
Back to top
View user's profile Send private message
makannasi
Kapten
Kapten


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 10821

PostPosted: Sun Jun 12, 2016 11:49 am    Post subject: Reply with quote

majordomo wrote:
PH nok sokong RUU atau HUDUD kena tanyer DAP dulu...hahaha
semua kena bersetuju dah...

kalo ade yg tak bersetuju, jadi semua tak bersetuju.
takdok doh bersetuju untuk tidak bersetuju

pkr - presiden orang islam
amanah - presiden orang islam
dap - boss orang kafir (big boss dap orang panggi presiden ke apa?)

tapi islam yang kalah...


Yg bos pkr dan pan itu ikut islam ke atau atas ic je islam.... itu sbb dap kapir sentiasa menang
Back to top
View user's profile Send private message
BRap
Prebet
Prebet


Joined: Nov 18, 2013
Posts: 225

PostPosted: Mon Jun 13, 2016 12:09 am    Post subject: Reply with quote

makannasi wrote:
majordomo wrote:
PH nok sokong RUU atau HUDUD kena tanyer DAP dulu...hahaha
semua kena bersetuju dah...

kalo ade yg tak bersetuju, jadi semua tak bersetuju.
takdok doh bersetuju untuk tidak bersetuju

pkr - presiden orang islam
amanah - presiden orang islam
dap - boss orang kafir (big boss dap orang panggi presiden ke apa?)

tapi islam yang kalah...


Yg bos pkr dan pan itu ikut islam ke atau atas ic je islam.... itu sbb dap kapir sentiasa menang

boss dap tu kalipah....mane buleh lawan...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.