Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Nazri Berjaya “Ganggu” Mahathir    Patut, PAN Keluar PAS Buat Seminar Pemikiran Asri!    Kini kerajaan Pulau Pinang Meniru Kerajaan UMNO Cabut Bendera PAS    Pas Puji sikap bekas ketua hakim negara    Guan Eng: DAP Mahu Pakatan Harapan kekal nama    Pemimpin PAS Sengih Sampai Tak Boleh Tutup Mulut Kata Mat Sabu    PAS Bukit Mertajam kawasan ke-9 lulus usul putus hubungan dengan PKR    Minuman Tiger tanpa alkohol: Jika dibuat dari premis yang membuat arak, maka hukumnya adalah haram    Usah umat Islam ulamak pun    Wan Azizah: Mana janji k'jaan jaga kebajikan pesara polis?  
Infomation
Iklan Kiri















UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: haruanlubuk
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33378

People Online:
Visitors: 0
Members: 9
Total: 9

Online Now:
01 : wagasgaring
02 : ABM
03 : majordomo
04 : krianmai
05 : terunaislam
06 : kerisik
07 : Finex
08 : akulerr
09 : bihunlaksa
Statistik Pembaca
We received

450957302
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

3359

· Semalam

109313


Purata Hits
· Sejam

10,229

· Sehari

205,729

· Sebulan

6,263,296

· Setahun

75,159,550


Server Masa Server
· Masa

00:52:00

· Tarikh

27 Mar 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Lawak LITERAL
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Lawak LITERAL

 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Aug 01, 2016 2:31 pm    Post subject: Lawak LITERAL Reply with quote



_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Aug 01, 2016 2:39 pm    Post subject: Reply with quote




- kenapa taken LITERALLY isu MAKAN DEDAK
- tapi INTELEK Melayu nie rendah..nie masalahnya
- yg. CERDIK macam saya nie..cukop kureng

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Aug 01, 2016 3:09 pm    Post subject: Reply with quote

LITERAL MAZA vs UFB


KLIK FOTO utk. saiz besor maa..
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Aug 01, 2016 3:23 pm    Post subject: Reply with quote




_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Aug 01, 2016 3:35 pm    Post subject: Reply with quote

Di mana LITERAL nya..???


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Aug 01, 2016 4:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jangan Ketawa! Tahan!




_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"


Last edited by abu_sirr on Sun Mar 19, 2017 10:09 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Aug 01, 2016 8:49 pm    Post subject: Reply with quote


Quote:
Kemudian Ayah Chik merujuk kepada dua tiga pimpinan yang berbeza pendirian pula.

"Dalam PAS pula ada orang baru dan orang lama. Macam-macam jenis orang ada. Dulu orang masuk PAS termasuk kaki laga ayam. Mereka masuk PAS sebab marah pada polis yang rampas ayam-ayam laga mereka (yang digunakan untuk bertaruh). Mereka tak tahu kalau kita yang memerintah, lagi teruk mereka kena". Ayah Chik ketawa lagi. Seronok kami melihat raut wajahnya.

"Semua yang masuk kita susun proses tarbiyah untuk mereka. Berselisih pendapat dalam PAS juga berlaku sejak dulu lagi. Cuma bezanya dulu tiada whatsapp. Perselisihan tak sampai ke pengetahuan umum."

"Jika dibanding dengan Indonesia, perpecahan di kalangan mereka cukup merugikan Islam. Parti politik mereka mencecah 20 buah. Jika dicampur undi 5 calon presiden dari parti Islam dalam pilihanraya presiden baru-baru ini, mereka dapat 31%. Jokowi hanya meraih 21% undi." Ujar Ayah Chik kesal.

"Mereka (pimpinan PAS) yang tak faham tentang SIS ini kita sudah buat perjumpaan. Kita berbincang dengan mereka. Ada yang berpendapat SIS sekarang sudah berubah. Kita nyatakan, jika benar mereka sudah berubah, masyarakat masih tidak tahu. Tindakan membela itu hanya merugikan sokongan umat Islam. Dan saya meneliti, sebenarnya mereka tidak berubah pun. Ini masalahnya apabila maklumat yang diterima tidak tabayyun dengan tepat."

"Kepelbagaian ini wujud zaman Nabi lagi. Ada orang munafiq, ada juga jenis lemah iman. Sebab itu dalam memahami Islam perlu dipelajari asbabul nuzul. Baru tahu ayat itu turun pada golongan mana." Jawab Ayah Chik. Kami mengangguk faham.

[Untold Stories] Dari Mulut TGHH Sendiri
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"


Last edited by abu_sirr on Sun Mar 19, 2017 9:52 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Aug 01, 2016 11:16 pm    Post subject: Reply with quote


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Tue Aug 02, 2016 10:49 pm    Post subject: Reply with quote

abanghensem wrote:
yutuba wrote:
kalau ada data berapa ramai individu yang telah sesat kerana tok peti ni bagus jugak.

setakat ni ostat hollywood dan ostat kazem bollywood gagal mempengaruhi aku untuk minat cerita hindustan waalupun kerap berhindustan dalam ceramah.

Laughing
dunia akhir zaman.... bila ada ostat tegur ibadat kita buat salah mula di cop sesat.... tapi ostat yang cakap Nabi makang roti jala bebas plak buat ceramah....
Birber wrote:
Kekadang kena cerdik sikit tentang kata-kata sarkastik ni.... Kata-kata kinayah dan majaz lbh mudah difahami oleh orang kampong. Orang educated ni kadang-kadang lebh nk cari publisiti jer.

AKu bagi contoh " Kalau mengaji Quran jangan merangkak-rangkak"

Org kampong faham bahawa Baca quran itu biarlah lancar.

Orang terlebih ilmu kata : Haram baca Quran dalam keadaan merangkak. Duduk hukumnya Harus, berdiri harus, berlari harus, meniarap harus...

Begitulah faham orang yg merasakan diri nya tinggi dah bila ada PHD tamadun Islam je pun....

Begitu jgk dgn hadis dholalah....kalu dah dholal tu sesat lah nerakalah....Tanya balik apa beza Kullu bidatin dan Kulli Bidaatin...dh sebak pulak nak menjawab.

Kaum muslimin pernah bertanya kpd Sai Aisyah ra
Bilakah bermulanya kejahatan itu,
Sai. Aisyah menjawab: Kejahatan itu bermula bila manusia merasakan diri nya baik.

Syeikh Mahyudin Ibnu Arabi berkata didalam Risalah Qusairiyah...

Merasakan diri itu baik adalah bala yang amat besar.
*

Quote:
Dalam surat tersebut, Jabatan Mufti Perlis memberi sebab kerana beliau ‘sering terlibat dengan pem­bacaan riwayat-riwayat palsu’.

Sementara itu, katanya, ‘riwayat’ atau hadis palsu dimaksudkan dalam surat Jabatan Mufti Perlis adalah mengenai rakaman YouTube sedutan daripada satu ceramahnya yang menyatakan ‘kenduri Rasu­lullah SAW menghidangkan roti jala dengan kuah kari’.

Mengulas perkara tersebut, kata Mohd. Kazim, dalam ceramahnya, beliau hanya mengatakan perban­dingan bahawa di Malaysia, roti jala dicicah dengan kuah kari juga masih boleh dijadikan hidangan pada majlis kenduri.

“Saya cuma kata roti jala pun boleh dijadikan hidangan dalam kenduri masyarakat Islam untuk bagi orang faham,” katanya.

Beliau kesal kerana surat Jabatan Mufti Perlis itu menyebut ‘riwayat-riwayat palsu’ yang seolah-olah meng­gambarkan dirinya sudah banyak kali membacakan hadis tidak benar.

“Jika benar dakwaan itu, saya mahu tahu di mana dan bila saya membacakan hadis-hadis palsu yang didakwa. Jika benar, saya sedia memberikan penjelasan,” katanya.
Mufti Perlis bertindak gopoh – Ustaz Kazim
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Fri Aug 05, 2016 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

besut_pas_no_2 wrote:
Rasulullah s.a.w. bersabda: “Tahukah kamu siapakah orang yang muflis?”
Para sahabat menjawab: "Bagi kami orang yang muflis ialah orang yang tidak memiliki wang mahupun hartabenda”.

Lalu Rasulullah SAW bersabda lagi: "Sebenarnya orang yang muflis dalam kalangan umatku ialah mereka yang pada hari Kiamat datang dengan membawa pahala amal solat, puasa, zakat dan haji tetapi semasa di dunia mereka pernah
mencaci maki orang, menuduh tanpa bukti, memakan harta dengan zalim, membunuh dan memukul sesuka hati.

Lalu pada hari kiamat, orang yang di zalimi akan menerima pahala amal si penzalim. Jika pahala amalnya telah habis (diberikan) sedangkan kesalahan dan dosanya semasa di dunia kepada orang yang tidak berdosa masih banyak, maka Allah S.W.T akan memberi pula dosa orang yang dizalimi itu kepadanya sehingga semakin berat bebannya, lalu Allah S.W.T campakkan dia ke dalam neraka.”(Riwayat Muslim).

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Fri Sep 09, 2016 10:54 am    Post subject: Reply with quote


Manji wrote:
At my Islamic school, I asked too many questions, and got expelled at age 14. Later, studying Islam on my own, I made a truly surprising discovery: It is possible to reconcile faith with freedom.




Mula minit 1:00 - dengor jerk..barang siapa yg.banyak bertanya..maka lemahlah imannya..

Suara Moderate/Sederhana Malaysia
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sat Sep 17, 2016 10:25 am    Post subject: Reply with quote

Cara Memahami Al Quran dan Hadith Yang Sebenar Bukan Melalui Makna Zahir



Seorang pelajar bertanya kepada Fadhilatus Syaikh Usamah Al Azhari ;

“Apakah cara yang benar untuk memahami agama ini dan memahami Al-Qur’an dan Hadith?”

Fadhilatus Syaikh menjawab :”Baik,sebutkan kepadaku apa yang engkau faham dari ayat

[وَلَمَّا رَجَعَ مُوسَى إِلَى قَوْمِهِ غَضْبَانَ أَسِفًا قَالَ بِئْسَمَا خَلَفْتُمُونِي مِنْ بَعْدِي أَعَجِلْتُمْ أَمْرَ رَبِّكُمْ وَأَلْقَى الأَلْوَاحَ]
pada perkataan “wa alqa al-alwah”?

(Ayat yang menceritakan tentang Nabi Musa Alaihis Salam pulang dari bermunajat lalu melihat kaum Baginda menyembah berhala)

Pelajar itu menjawab : “Ayat ini bermakna Nabi Musa AlaihisSalam telah melempar lembaran wahyu yang dipegangnya akibat terlalu marah dengan perlakuan kaum Baginda”

Mendengar jawapan dari pelajar tersebut, Fadhilatus Syaikh menerangkan secara panjang lebar :

“Apabila engkau mentafsirkan perkataan أَلْقَى dengan makna melempar atau menghempas, ketika itu engkau telah melakukan kesalahan yang amat besar dalam memahami kalaamullah. Lembaran wahyu itu mengandungi kandungan Taurat. Taurat adalah kitab suci. Kefahaman engkau bahawa Saidina Musa melempar dan mencampakkan kitab suci akibat terlalu marah mengandungi kesalahan yang amat besar.

Pertamanya ia bercanggah dengan perkara pokok dalam agama iaitu Para Nabi adalah Maksum. Maksum bererti terpelihara dari melakukan sebarang perkara terlarang dalam syariat, walaupun hanya sekadar khilaf aula. Perbuatan melemparkan lembaran suci adalah haram hukumnya. Bagaimana engkau boleh faham bahawa Saidina Musa melemparkan lembaran wahyu yang suci itu? Kemudiannya, engkau cuba pula untuk merasionalkan kefahaman engkau itu dengan berkata perbuatan itu dilakukan kerana Saidina Musa terlampau marah ketika itu. Kefahaman ini lebih berat kerana engkau mengatakan bahawa Saidina Musa dapat ditewaskan oleh perasaan marah, sehingga melakukan perkara yang dilarang syarak, sedangkan kita dapat lihat orang-orang soleh biasa mampu mengawal marah mereka.

Kefahaman sebegini amat-amat bercanggah dengan persoalan maksumnya para Nabi.

“Oleh itu,cara yang benar untuk memahami ayat ini dengan betul adalah dengan kita mestilah menghimpunkan terlebih dahulu kesemua ayat dan hadith yang menyebut lafaz
أَلْقَى lalu kita teliti penggunaannya. Kita perlu lihat apakah makna lafaz ini dalam penggunaan bahasa Arab yang fasih. Apabila kita melihat kamus-kamus utama bahasa Arab, kita akan mendapati perkataan أَلْقَى membawa makna “meletakkan sesuatu dalam keadaan tenang”. Apabila kita menghimpunkan ayat Al-Qur’an yang menyebut perkataan أَلْقَى sebagai contoh ayat yang menyebutkan tentang Ibu Saidina Musa ingin menyelamatkan anaknya yang baru dilahirkan dari buruan Firaun :

وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ أُمِّ مُوسَىٰ أَنْ أَرْضِعِيهِ ۖ فَإِذَا خِفْتِ عَلَيْهِ فَأَلْقِيهِ فِي الْيَمِّ .

Adakah lafaz “فَأَلْقِيهِ” di sini bermaksud “lempar dan campaklah anakmu itu ke tali air”?

Tentu sekali tidak dapat digambarkan bahawa seorang ibu yang penyayang yang ingin memastikan keselamatan anaknya akan melempar dan mencampakkan anaknya ke dalam tali air itu. Pastinya makna yang tepat bagi lafaz itu adalah “letakkanlah anakmu itu dengan baik di tali air..”




Kemudian Fadhilatus Syaikh menghimpun dan menyebutkan ayat-ayat lain satu persatu (sekitar 10 ayat dan hadith) yang mengandungi perkataan الإلقاء untuk menjelaskan maksud sebenar dari perkataan tersebut yang mana akhirnya membuatkan kami semua yang hadir dapat faham makna sebenar bagi lafaz أَلْقَى yang disebut dalam kisah Nabi Musa setelah pulang dari bermunajat dengan Allah tersebut.

Fadhilatus Syaikh menegaskan lagi bahawa adalah menjadi satu kesalahan yang besar apabila kita cuba mentafsir dan memahami ayat Al-Qur’an dengan berpandukan penggunaan semasa di zaman kita bagi lafaz tertentu dengan mengabaikan makna asal dalam penggunaan bahasa arab.

Sebagai contoh perkataan أَلْقَى tersebut yang biasanya diguna pada zaman kita dengan makna يرمي yakni melempar dan menghempas,sedangkan makna asalnya berlainan dengan penggunaan hari ini.

Akhirnya,Fadhilatus Syaikh menekankan 4 syarat utama dalam memahami sebarang Ayat Al-Qur’an, Hadith atau sebarang perbahasan dalam persoalan agama:

1. Mestilah menghimpunkan segala ayat dan hadith yang berkaitan dengan tajuk perbincangan.

2. Mestilah berkemampuan untuk menyusun atur dan menggabungjalinkan segala dalil yang telah dihimpunkan tadi.

3. Mestilah memastikan ketepatan dalam mengeluarkan makna dari lafaz-lafaz ayat dan hadith tersebut dengan mengikuti disiplin istinbat yang betul ( lughah arabiah dan usul fiqh )

4. Kefahaman yang telah dikeluarkan tadi ditimbang dan disemak pula dengan perkara teras dan pokok dalam agama juga maqasid syariah.

HafizaAllahu Syaikhana As-Syaikh Usamah As-Sayyid Mahmud Al-Azhari yang telah mendidik dan menunjukkan buat kami akan jalan dan cara faham untuk mendalami agama dengan benar.

Bukan sekadar dakwaan dan semangat yang jauh dari panduan Ilmu.

Ditulis oleh:

Muhammad Noorazam Bin Bahador
Graduan Darul Ifta’ Al-Misriyyah.


Di sebalik Slogan “Kembali Kepada Al Quran dan Sunnah”
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Tue Mar 21, 2017 12:09 am    Post subject: Reply with quote

Antara Tahu & Faham



Soalan yg.pernah diajukan kpd. Sheikh Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradhawi

“...Saya mendengar ada yang bertanya: bagaimana pendapatku salah, sedangkan pendapatku berasaskan Hadis Rasulullah s.a.w., dan ia merupakan wahyu? Adakah wahyu boleh salah?”

“Saya menjawab kepada mereka: “ Hadis merupakan wahyu, tetapi kefahaman kamu tentang hadis tersebut bukan wahyu. Bahkan ianya (kefahaman kamu tersebut) merupakan pendapat, yang boleh jadi orang lain bercanggah dengan kefahamanmu tersebut, sepertimana ada antara para sahabat yang bercanggah dengan lafaz hadis dalam kisah Bani Quraidhah, dan mereka solat di pertengahan jalan, dan menurut Ibn Taimiyah, mereka adalah benar (dalam memahami hadis tersebut)

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ducktape
Leftenan Muda
Leftenan Muda


Joined: Jan 01, 2009
Posts: 5550

PostPosted: Tue Mar 21, 2017 3:49 am    Post subject: Reply with quote

Literal yg bertempat. Adakala literal tiada tempatnya diberikan tolak ansur.

https://youtu.be/W8_V7voRUcM
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major Jeneral @ Forumer
Major Jeneral @ Forumer


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 35825
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Wed Mar 22, 2017 11:57 pm    Post subject: Reply with quote


Benarkah Ahli PAS Taksub..???
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.