Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Dr M akan dipanggil berhubung isu Bugis - IGP    Najib tak ada kroni?    Jadual Gaji Kakitangan Kerajaan 2018    Peguam AS bidas TPM kerana tidak benarkan bertemu Anwar    Penerbit buku saman Kedai Buku 1Malaysia    Tips Penting Kembara Kota Paris    Janji Atasi Masalah Hakisan Menjelang 2018.. Sedangkan 2017 Berbaki Beberapa Minggu Sahaja Lagi    Siapa cakap pasal syurga dan neraka?    Jeming (PAN) sedia rempuh PAS Kelantan dengan bantuan UMNO...Tak percaya? Tanyalah Wan Rahim    Memali dan Amanat Hadi...  
Infomation
Iklan Kiri


UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Statistik Pembaca
We received

477035951
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

121080

· Semalam

151423


Purata Hits
· Sejam

9,425

· Sehari

217,626

· Sebulan

6,625,499

· Setahun

79,505,992


Server Masa Server
· Masa

21:07:32

· Tarikh

13 Dec 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - HANCUR sudah legasi melawan UMNO di dalam PAS!
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

HANCUR sudah legasi melawan UMNO di dalam PAS!
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
InfoTerkini
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1565

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 8:14 am    Post subject: HANCUR sudah legasi melawan UMNO di dalam PAS! Reply with quote

Quote:
HANCUR SUDAH LEGASI MELAWAN UMNO DI DALAM PAS

Terbaru, ucapan Hadi Awang di Alur Limbat, Terengganu. Apabila secara berterus terang dan terbuka Hadi menyatakan bahawa politik matang Pas adalah hanya untuk perintah Kelantan, Tganu, Kedah dan Selangor saja, manakala lain2 negeri biarlah Umno/Bn perintah atas alasan Pas tidak cukup kekuatan untuk sapu semua.

PH berkali2 tawarkan kerjasama dengan Pas kerana kita faham memang Pas tidak cukup kekuatan sepertimana alasan Hadi itu. Namun, Hadi meletakkan syarat berbagai2 seolah2 parti2 di dalam PH lebih teruk, dahsyat dan zalim dari Umno. Maka jelaslah bahawa Pas di bawah Hadi restu dan redha Umno/Bn terus menjadi kerajaan. Rupa2nya, beliau hanya menanti saat ketiadaan Mursyidul Am, Tuan Guru Nik Aziz untuk beliau laksanakan cita2nya.

Tambah Hadi lagi, Umno pun sudah selesa dengan Pas. Maka, bagi Hadi wajarlah Umno terus memerintah demi Melayu Islam. Kalau ditanya kpd ahli2 dan para penyokong di bawah, pasti mereka akan kata tindakan Hadi itu adalah bijak, tepat dan benar kerana telah dipandu oleh "Solat Istikhorah".

Aku ingin bertanya khabar Ustaz Tuan Ibrahim. Terasa juga ingin bertanya khabar PJ Pas Pahang, Ustaz Rosli Jabar yg aku kenali dulu amat tegar anti Umno nya sehingga dibuat buku yg hampir keseluruhannya menceritakan betapa zalimnya Umno. Buku itu beliau hadiah kpd aku agar aku kenali Umno dan mahu aku tahu mengapa beliau melawan Umno. Sekarang aku dah kenal Umno. Bagaimana pula dengan Ustaz? Aku harap Ustaz Rosli tidak lupa apa yg beliau tulis di dalam bukunya.

Benar, Pas tidak ber'UG' dengan Umno. Umno pun tidak harap Pas ber"UG" dengan parti keris telanjang tersebut. Umno sedar mereka sudah hilang sokongan dari parti2 komponennya seperti MCA, Gerakan dan MIC. Parti2 komponen di Sabah pun menunggu saat untuk dibenamkan oleh Parti Warisan di bawah Shafie Apdal. Siapa lagi yg boleh Umno harapkan waktu parti itu mahu tengelam? Tentulah Pas kerana Umno punyai pengalaman luas di dalam mempermainkan Pas. Arwah Tok Guru Nik Aziz sedar ini dan beliau sering pesan kpd pemimpin2 Pas tentang 'kelecekan' Umno. Beliau pernah berkata, selagi beliau hidup tiada 'kerjasama politik' dengan Umno.

Apakah dengan sengaja membenarkan Umno memerintah di beberapa negeri lain yg lebih banyak dari yg Pas mahu perintah, adakah itu bukan 'kerjasama politik'?.

Sekali lagi kita harus faham, Umno tidak perlu kepada "UG". Umno cuma mahu Pas 'lindungi'nya dari hilang kuasa. Dan, cita2 Umno kini menampakkan hasil yg positif.

Takziah kpd Pas.
Dari Umno dia datang, kepada Umno dia kembali.
Back to top
View user's profile Send private message
InfoTerkini
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1565

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 8:21 am    Post subject: Reply with quote



Quote:
NASIHAT PERCUMA DAN IKHLAS UNTUK PAS, BERGABUNG DENGAN UMNO ADALAH PILIHAN YANG TERBAIK

Dalam usaha mengekalkan kuasanya, Najib Razak jelas kepingin benar untuk menjalin kerjasama dengan Pas dalam PRU 14 akan datang ini.

Selain menunjukkan banyak sikap lunak, tidak bermusuh, bekerjasama dalam beberapa program dan berkompromi berkaitan Akta 355, dalam lawatan ke Kelantan baru-baru ini, Najib juga mengatakan tidak mustahil wujud kerjasama antara UMNO dan Pas.

Kata beliau, segala kemungkinan boleh berlaku dalam hubungan antara Pas dengan UMNO, namun setakat ini kedua-dua parti akan meneruskan kerja masing-masing tanpa ada kerjasama.

Najib juga dilihat amat berhati-hati dalam mengulas usaha UMNO untuk merampas kembali Kelantan, sebaliknya hanya berkata, "kita akan menampilkan UMNO sebagai parti yang penuh bertanggungjawab dan terbaik supaya rakyat Kelantan akhirnya dapat membuat penilaian."

Bagaimanapun, kenyataan Najib itu segera dipangkah oleh Naib Presiden Pas yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan, Mohd Amar Nik Abdullah dengan menegaskan, UMNO tetap akan mereka lawan dalam pilihanraya akan datang nanti.

Kata beliau, kerjasama UMNO dengan Pas hanya berkaitan isu agama, negara serta masyarakat dan bukan melibatkan kerjasama politik.

Dalam pilihanraya, memang kita tetap akan lawan UMNO, tambahnya lagi.

Tetapi itu kata Naib Presiden Pas, lain pula kata-kata yang dilafazkan oleh Presiden Pas sendiri, Hadi Awang.

Dalam video yang kini viral di media sosial yang didakwa diucapkan bulan lalu di Terengganu, Hadi antara lain membayangkan perlunya kerjasama antara UMNO dengan Pas bagi membolehkan "sifir politik menang-menang" dapat dicapai.

"Sebab itu bagi Terengganu, bagi Kelantan, bagi Kedah, bagi Perak, bagi Selangor, biar PAS memimpin. Negeri lain UMNO nak lagi bagi ke dia.

"Kalau boleh nak perintah habis, nak telan habis. Tapi mulut kita luas mana nak telan habis? Kita kena ukur dengan saiz kita sendiri. Kita memerlukan satu kerjasama untuk mengekalkan kuasa politik Islam.

"Ini sangat penting. Kita kena sedar. Ini budaya politik matang dan sejahtera yang kita lakukan pada hari ini. Orang UMNO pun selesa. Mereka pun tak mahu tegang, tak mahu berbalah lama. Tak mahu keras. Lembut.

"Lembut inilah kita boleh berdialog. Kita boleh berbincang untuk mencari mana benar, mana salah. Kalau silap kena perbetul..."demikian antara kata-kata Hadi dalam video tersebut.

Lalu, apa pilihan terbaik buat Pas? Ikut seperti kata Hadi atau Mohd Amar?

Dalam konteks Hadi, beliau jelas ingin bekerjasama dengan UMNO dan mengimpikan lima negeri sebagai bayangan untuk digenggam. Mohd Amar pun tentunya akan setuju dengan kerjasama itu jika ia akhirnya memudahkan lagi Pas berkuasa di Kelantan dan beliau boleh kekal lagi sebagai Timbalan Menteri Besar atau akan dinaikkan pangkat sebagai Menteri Besar.

Pendirian Hadi memang tidak jauh berbeza dengan Najib yang menyatakan segala kemungkinan boleh berlaku dalam hubungan kedua-dua parti. Najib tentunya tidak sukar untuk bersetuju jika melalui kerjasama itu, beliau lebih mudah lagi mengekalkan kuasanya sebagai Perdana Menteri dan sekaligus menyingkirkan musuh utamanya, Tun Mahathir Mohamad dalam perhitungan hidup mati PRU 14 akan datang nanti.

Bagi Najib, apalah sangat kuasa di lima negeri itu jika diserahkan kepada Pas melalui formula kerjasama antara kedua parti kerana yang lebih penting baginya ialah kuasa di pusat dapat dipertahankan dan sekaligus membolehkan ruang bicara di mahkamah dan kamar penjara dapat dielakkannya.

Biar pun Najib dikenali di seluruh dunia sebagai pemimpin kleptokrasi manakala Pas memperjuangkan agama, Pas juga seharusnya sedar mereka adalah parti politik dan pemimpin-pemimpinnya pula adalah orang politik yang tidak terkecuali daripada dahagakan kuasa.

Maka, bekerjasama dengan UMNO adalah pilihan terbaik buat Pas. Lupakanlah Bersatu, PKR atau Pakatan Harapan. Lupakanlah juga untuk bertanding secara sendirian dan menggembleng tenaga dalam perebuatan tiga penjuru.

Impian menguasai lima negeri lebih mungkin dapat dicapai hanya jika Pas bekerjasama dengan UMNO, bukan bersama dengan Pakatan Harapan atau mewujudkan kerjasama lain dengan Bersatu dan PKR. Jika bersendirian, lagilah mustahil untuk menguasai lima negeri itu.

Dengan bekerjasama atau bergabung dengan UMNO, pertandingan PRU 14 akan menjadi satu lawan satu dengan Pakatan Harapan. Pas akan bertanding lebih banyak kerusi di lima negeri sebagaimana disebut Hadi dalam video itu.

Sebagai imbalannya, Pas akan bertanding sedikit kerusi Parlimen untuk membolehkan Najib terus kekal dengan kuasanya. Bagaimanapun, di mana calon Pas atau UMNO bertanding, jentera Pas akan saling bekerjasama dengan jentera UMNO dan BN untuk berlawan dengan Pakatan Harapan.

Sudah tentu, bukan saja lima negeri itu lebih mudah digenggam Pas kerana mendapat sokongan UMNO, bahkan calon kedua-dua parti di kawasan Parlimen majoriti Melayu juga akan mengaut lebih banyak kemenangan lagi kerana gabungan UMNO dengan Pas mampu membentuk penguasaan undi Melayu sekurang-kurangnya sehingga 60 peratus.

Berbanding bertanding sendirian dan membiarkan berlaku pertandingan tiga penjuru, ia sebenarnya lebih berisiko buat Pas. Boleh jadi mereka akan menang banyak kerusi dan boleh jadi juga akan menyebabkan kalah lebih banyak.

Katalah Pas menang banyak kerusi dan BN atau Pakatan Harapan tidak cukup jumlah untuk membentuk kerajaam, ia akhirnya menyebabkan parti itu masih perlu berunding untuk memilih pihak mana yang mereka ingin bergabung. Ia tentu merumitkan dan membuang masa.

Dengan membiarkan berlaku pertandingan tiga penjuru pula, secara kasarnya memang ia memperlihatkan seolah-olah Pas mahu memberi kelebihan kepada UMNO dan BN, tetapi Najib juga boleh melupakan atau membuang terus Pas jika kemenangan besar memihak kepadanya. Ini kerana tiada perjanjian atau sebarang ikatan yang dipersetujui.

Bertanding tiga penjuru lebih mungkin menyebabkan Pas jadi "lebai malang" atau seperti "habis madu sepah dibuang". Ini kerana bagi Najib, yang penting ialah dapat mengekalkan kuasa, lagi pun tiada rakan yang kekal dalam perebutan kuasa, lebih-lebih jika tiada sebarang perjanjian.

Sebaliknya dengan memetrai kerjasama politik dengan UMNO dan BN dalam keadaan Najib sedang terumbang-ambing sekarang adalah peluang keemasan bagi Pas. Tawar-menawar pasti akan memihak kepada mereka dan dapat memerintah lima negeri adalah "rahmat besar amat yang amat bodoh" untuk ditolak oleh Pas.

Sebagai parti politik dan bukan gerakan tabligh, cerahnya masa depan Pas ialah bersama UMNO dan BN, bukan bekerjasama dengan Bersatu atau PKR, dan bukan juga dengan bertanding sendirian. Lupakanlah soal salah laku atau imej kleptokrasi yang melingkari Najib, lagi pun bila sudah sama-sama menang nanti, bolehlah Pas lebihkan masa memberi nasihat, bimbingan atau usrah kepada Perdana Menteri dan seluruh rakan-rakan pemimpin dalam UMNO.

Kepada Pas, segera dan jangan buang masa lagi untuk bekerjasama dengan UMNO dan BN kerana peluang terbaik untuk mereka sedang terhidang di depan mata. Peluang terbaik ini pula tidak mungkin selalu menjelma.

Kali ini, saya beri khidmat nasihat ikhlas dan percuma untuk Pas. (ShahbudinHusin 14/03/2017).

http://shahbudindotcom.blogspot.my/2017/03/nasihat-ikhlas-untuk-pas-bergabung.html
Back to top
View user's profile Send private message
Mena0L
Koperal
Koperal


Joined: Nov 22, 2006
Posts: 892

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 9:24 am    Post subject: Reply with quote

Bagi orang macam ko, tak kisah le DAP ke PKR ke yang menang asal menang. Aku tak mo kata PAN ... geli aaa aku nak kata PAN menang !!! .. Bahagian mana yang ko tak faham apabila TGHH kata biar POLITIK ISLAM YANG MENANG ???

ATGNA pernah berkata, jika UMNO amik Islam 100%, PAS bubar.

Tapi orang macam ko tak ambik kesah pun.

BEBAL TETAP BEBAL.

Nak ingatkan ko je ... kisah saudara seagama aku yang meninggal dilanggar pemandu mabuk tu. Aku tak tau la ko ada amik iktibar dari kejadian tu ke tidak.... tapi iye la .. aku rasa ko tak ambik kesah ponnnnn.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
tp-link
Sarjan
Sarjan


Joined: Aug 04, 2014
Posts: 1095

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 11:36 am    Post subject: Reply with quote

jka waktu ini saya adalah presiden PAS saya akan ucap perkara yg sama hadi ucapkan itu..

kita kena lihat kekuatan sebelum bermadah utk tawan satu negara berbanding negeri..

jd di mana silap ucapan hadi itu..
Back to top
View user's profile Send private message
nyortua
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 24, 2007
Posts: 2642

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 1:10 pm    Post subject: Reply with quote

mailman wrote:
PasShit
PasBullshit

president bodo
ahli pun bodo
penyokong dlm tko ni lg2 la bodo..

barua president....bodo nk mampos....


Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


kahkah...sama cam katilempuk jer perangai....pathetic

in real life aku yakin mung ning jenis miskin boddo
Back to top
View user's profile Send private message
Osman_Jailani
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: May 02, 2012
Posts: 1953
Location: Studio Jalan Ampas

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 2:18 pm    Post subject: Reply with quote

dah jelas dah tu.. jadi sder xyah ler teruskan projek langgar hadi 2 tu.. tak gitu nyortua? Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
InfoTerkini
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jun 21, 2012
Posts: 1565

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 2:28 pm    Post subject: Reply with quote

tp-link wrote:
jka waktu ini saya adalah presiden PAS saya akan ucap perkara yg sama hadi ucapkan itu..

kita kena lihat kekuatan sebelum bermadah utk tawan satu negara berbanding negeri..

jd di mana silap ucapan hadi itu..


silap?
siapa yg kata silap .. tak silap .. bukan satu kesilapan
kerana dari ucapan itu terpancar keikhlasan, kesungguhan dan harapan ..

yg silapnya kamu kerana tak ada keyakinan .. sebenarnya pembangkang yg bersatu ada cukup kekuatan utk tawan negara dan mengakhiri dinasti UMNO .. jadi mengapa nak hadkan negeri saja sedangkan kamu boleh melakukan lebih daripada itu .. apakah ini suatu keluarbiasaan atau suatu kecelaruan?
Back to top
View user's profile Send private message
Osman_Jailani
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: May 02, 2012
Posts: 1953
Location: Studio Jalan Ampas

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

InfoTerkini wrote:
tp-link wrote:
jka waktu ini saya adalah presiden PAS saya akan ucap perkara yg sama hadi ucapkan itu..

kita kena lihat kekuatan sebelum bermadah utk tawan satu negara berbanding negeri..

jd di mana silap ucapan hadi itu..


silap?
siapa yg kata silap .. tak silap
terpancar dari ucapan itu keikhlasan, kesungguhan dan harapan

yg silapnya kamu kerana tak ada keyakinan .. sebenarnya pembangkang yg bersatu ada cukup kekuatan utk tawan negara dan mengakhiri dinasti UMNO .. jadi mengapa nak hadkan negeri saja sedangkan kamu boleh melakukan lebih daripada itu .. apakah ini suatu keluarbiasaan atau suatu kecelaruan?


xpe, bior kita kapankan dua parti dinasor ni serentak pasal dah tak releven menjaga rakyat. Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Mena0L
Koperal
Koperal


Joined: Nov 22, 2006
Posts: 892

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 2:52 pm    Post subject: Reply with quote

KUALA LUMPUR Penasihat DAP, Lim Kit Siang membayangkan pluralisme akan menjadi asas kepada pemerintahan Malaysia jika Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Malah, pemimpin veteran DAP itu tanpa berselindung menegaskan pluralisme adalah kekuatan Malaysia yang perlu diterima oleh seluruh rakyat negara ini termasuk penganut agama Islam.


Yang macam nih ko nak sokong????

Aku tak mo anak-anak dan cucu cicit aku cuma tertulis je kat kad pengenalan beragama islam, tetapi juga percaya bahawa kristian tu pun benar, hindu pun benar, budha pun benar!!! Apa ko ingat al-quran Kalam Allah tu saja-saja ka beri amaran hanya Islam yang benar?? Nak ikut alquran ka nak ikut LGE?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
zulfan
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Dec 27, 2009
Posts: 3229

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 3:08 pm    Post subject: Reply with quote

Satu masa dulu dap kuat menentang mahathir yg pada ketika itu pm aka presiden umno dan anwar pada ketika itu dan tpm aka timb presiden umno..

Umno ibarat kenderaan, pm dan tpm ibarat pemandu dan co-pilot..

Kalau kereta langgar org, hang nk marah kereta atau pemandu...
_________________
orang baik ramai teman. tapi orang yang menyeru kepada kebaikan ramai musuh


Back to top
View user's profile Send private message
abuadil_alkaff
Leftenan
Leftenan


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 9638
Location: pondok salafi

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 3:18 pm    Post subject: Reply with quote

mailman wrote:
PasShit
PasBullshit

president bodo
ahli pun bodo
penyokong dlm tko ni lg2 la bodo..

barua president....bodo nk mampos....


Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
pasal ape awak memusuhi Islam?
Back to top
View user's profile Send private message
tigasuku
Sarjan
Sarjan


Joined: Dec 21, 2010
Posts: 1260

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 5:17 pm    Post subject: Reply with quote

Mena0L wrote:
KUALA LUMPUR Penasihat DAP, Lim Kit Siang membayangkan pluralisme akan menjadi asas kepada pemerintahan Malaysia jika Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Malah, pemimpin veteran DAP itu tanpa berselindung menegaskan pluralisme adalah kekuatan Malaysia yang perlu diterima oleh seluruh rakyat negara ini termasuk penganut agama Islam.


Yang macam nih ko nak sokong????

Aku tak mo anak-anak dan cucu cicit aku cuma tertulis je kat kad pengenalan beragama islam, tetapi juga percaya bahawa kristian tu pun benar, hindu pun benar, budha pun benar!!! Apa ko ingat al-quran Kalam Allah tu saja-saja ka beri amaran hanya Islam yang benar?? Nak ikut alquran ka nak ikut LGE?


Sebelum aku teruskan...nk tanya, mana dpt berita tu?

Bkn tak percaya, tp kadang2 ketakutan kita pd DAP melebihi segala-galanya.

Cuba perhatikan baik2...
Kalau PAS masuk PH...kalau, OK?

Bermakna kerusi Islam lebih byk dlm pembangkang. Buktinya, tgk je PRU lepas...brp byk kerusi org Islam di kalangan pembangkang berbanding BN. Cuma, masalahnya...sebab momokan UMNO terhadap DAP, org cina swing pd pembangkang, manakala, org Islam rata2 pilih UMNO.

Kesannya, pembangkang ramai non muslim yg menang...

Skang ni...UMNO mainkan sentimen yg sama. Ulang dan ulang.
Malangnya, PAS terkeliru dgn perjuangan sendiri...tak percaya pd kerjasama dan memilih utk berada di blok ketiga.

Percayalah, makin susut ahli parlimen muslim dlm parlimen. Siapa yg rugi? Kemenangan Islam?

Sebelum ko bercakap tentang pluralisme dakwaan DAP, tgk dulu hakikat negara kita. Semua agama bebas amalkan ajaran masing2...malah, kita (islam) sendiri pun tak mampu menyampaikan dakwah kpd non muslim.

Kalau ko tak percaya, cuba la ko dakwah org buddha @ hindu utk convert islam.
Back to top
View user's profile Send private message
anjv
Koperal
Koperal


Joined: Sep 18, 2008
Posts: 622

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 5:44 pm    Post subject: Reply with quote

masa bapak ada dia diam..
cakap nak beli mini kuuper perlahan2

bila bapak dah tade..
terus ajak kawan2 jual agama
dapat duit ..mana tau kot2 jadi menteri

kah kah


tahap busuk!
Back to top
View user's profile Send private message
anjv
Koperal
Koperal


Joined: Sep 18, 2008
Posts: 622

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 5:45 pm    Post subject: Reply with quote

Mena0L wrote:
KUALA LUMPUR Penasihat DAP, Lim Kit Siang membayangkan pluralisme akan menjadi asas kepada pemerintahan Malaysia jika Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Malah, pemimpin veteran DAP itu tanpa berselindung menegaskan pluralisme adalah kekuatan Malaysia yang perlu diterima oleh seluruh rakyat negara ini termasuk penganut agama Islam.


Yang macam nih ko nak sokong????

Aku tak mo anak-anak dan cucu cicit aku cuma tertulis je kat kad pengenalan beragama islam, tetapi juga percaya bahawa kristian tu pun benar, hindu pun benar, budha pun benar!!! Apa ko ingat al-quran Kalam Allah tu saja-saja ka beri amaran hanya Islam yang benar?? Nak ikut alquran ka nak ikut LGE?



kalau pun aku tolak dap

tak semestinya haji wang itu suci

booooo
Back to top
View user's profile Send private message
abuadil_alkaff
Leftenan
Leftenan


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 9638
Location: pondok salafi

PostPosted: Thu Mar 16, 2017 6:54 pm    Post subject: Reply with quote

anjv wrote:
Mena0L wrote:
KUALA LUMPUR Penasihat DAP, Lim Kit Siang membayangkan pluralisme akan menjadi asas kepada pemerintahan Malaysia jika Pakatan Harapan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Malah, pemimpin veteran DAP itu tanpa berselindung menegaskan pluralisme adalah kekuatan Malaysia yang perlu diterima oleh seluruh rakyat negara ini termasuk penganut agama Islam.


Yang macam nih ko nak sokong????

Aku tak mo anak-anak dan cucu cicit aku cuma tertulis je kat kad pengenalan beragama islam, tetapi juga percaya bahawa kristian tu pun benar, hindu pun benar, budha pun benar!!! Apa ko ingat al-quran Kalam Allah tu saja-saja ka beri amaran hanya Islam yang benar?? Nak ikut alquran ka nak ikut LGE?



kalau pun aku tolak dap

tak semestinya haji wang itu suci

booooo
dalam agama awak, ada manusia suci ke? sidharta gautama dan Lao Tze contoh manusia suci ka?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.