Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Tanpa Penglibatan Dewan Pemuda Pas Ternyata Himpunan #Tangkap Najib Gagal Tarik Perhatian Orang Ramai    Tindakan Disiplin: Mat Sabu Enggan Layan Amaran Presiden PAS    3 individu ditahan bantu siasatan laporan fitnah Sarawak Report - KPN    Saya tak pernah pecat timbalan kerana tak sokong saya, kata Dr Mahathir    Dr Mahathir kini dibiar sendiri    Muhyiddin perlu dipecat jika khianati parti – Azalina    Ditahan Bawa Wang Palsu Ke Mahkamah    Tuhan itu wujud    2 Pimpinan PAS Terengganu Berpaling Kepada GHB bantu Kukuhkan UMNO Terengganu - Kata Aktivis UMNO    Kenapa kini baru DAP persoal isu hudud? Soal Tuan Ibrahim  
Iklan Kiri
Rawatan Dadah Secara Islam

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Bathmate MALAYSIA

Produk Untuk Suami

Mengatasi Masalah Diabetes

NATURAL HUMAN PHEROMONES


DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: adiproper
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33373

People Online:
Visitors: 0
Members: 28
Total: 28

Online Now:
01 : hijau
02 : lancerwrx40
03 : jinmiskin
04 : warhammer
05 : unser-kuning
06 : bung
07 : abu_sirr
08 : matjon
09 : kmm
10: noCarRoad
11: metabox
12: abuadil_alkaff
13: lampoyang
14: sumbatgol
15: madjumas
16: Peng_U
17: Iqbal
18: hanggere
19: odorono
20: bihunlaksa
21: yutuba
22: yeke
23: nyortua
24: Finex
25: midi
26: sidney
27: gold
28: ulitmayang
Statistik Pembaca
We received

361098223
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

960

· Semalam

206295


Purata Hits
· Sejam

12,761

· Sehari

247,158

· Sebulan

7,522,880

· Setahun

90,274,556


Server Masa Server
· Masa

00:07:37

· Tarikh

02 Aug 2015

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Jika YB larikan kerusi, bermaruahkah Anwar, LKS?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Jika YB larikan kerusi, bermaruahkah Anwar, LKS?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abu_sirr
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 19925
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Wed Jul 29, 2015 5:29 pm    Post subject: Jika YB larikan kerusi, bermaruahkah Anwar, LKS? Reply with quote


Oleh Subky Latif

JIKA Islam tidak dapat laksanakan peraturannya tidak dapat berbuat apa-apa kepada umatnya yang murtad, maka tidak banyak yang PAS dapat buat jika wakil rakyat meninggalkan parti dan membawa lari kerusinya bersama.

Ia hanya boleh berkata kepada yang melompat itu, lompat setinggi mana yang lalu. Tetapi tinggalkan kerusi. Tiada apa yang suami dapat buat terhadap isteri yang ada buah hati lain melainkan menerima hakikat bercerai.

Jika kita seperti setengah negara Arab, isteri seperti itu ditembaknya saja. Kita tidak boleh buat begitu.

Kita boleh berfikir, wakil rakyat parti isteri tidak boleh lompat parti, jika politik wakil rakyatnya sudah tidak dapat terima partinya, jika dia bermaruah, jangan larikan kerusi sekali!

Jika lari dengan kerusi sekali, tidak usah loyar buruklah dengan menjustifikasi begitu dan begini bagi menghalalkan cara.



Jika dikatakan dia tidak perlu meletak jawatan, maka tentangan mereka dulu atas sikap tiga Adun Pakatan Rakyat Perak – dua dari PKR dan satu DAP – mengisytihar diri sebagai Adun Bebas hingga mati tidak bererti lagi.

Semuanya dari PAS, DAP dan PKR kutuk perbuatan tiga Adun itu hingga menyebabkan kerajaan Pakatan di Perak terkubur.

Seronokkah pimpinan PAS yang melompat itu melihat ada orang-orang yang membantah natijah lompat tiga Adun itu mengadakan tunjuk perasaan terhadap Raja dan gara-garanya ada yang terpenjara?



Paling kecewa atas kejadian itu ialah Menteri Besar Nizar Jamaluddin yang dilucutkannya kerana kejadian yang tidak bermoral itu. Tidak pernah berlaku dalam sejarah moden, Adun Pakatan bersidang di bawah pokok.

Jika wakil rakyat tidak merasa salah melarikan kerusi itu, maka mereka seolah-olah meredhai tindakan terkutuk Adun tiga serangkai Pakatan Perak itu dulu. Bukankah kejadian tidak bermaruah mereka dulu bukan sekadar menyayat hati sekalian ahli dan TG Haji Hadi Awang, bahkan ia lebih menyayat hari DS Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang dan pengikut parti masing-masing.



Adun PAS tidak menjadi angkara masa itu. Yang menjadi angkara ialah Adun orang lain.

Kita telah menyaksikan hati orang PAS itu telah dikecewakan, maka apakah orang tidak terkesan lagi jika orang dari darah dagingnya sendiri lari dengan membawa kerusi sekali.

Kiranya hingga akhir kerusi atas nama PAS itu tidak dipulangkan, tidak menyebabkan PAS merana seperti orang ditinggalkan kekasih.

Tetapi tindakan mereka itu tentu boleh menyusahkan Anwar Ibrahim yang sedang disusahkan oleh politik rakus Umno/BN sekarang. Anwar sudahpun bercakap tentang harapan barunya membuat Pakatan lain dengan keanggotaan PAS digantikan dengan orang PAS yang meninggalkan PAS.

Dan Kit Sing tiada pilihan melainkan menerima pemberontak PAS itu tetapi tentulah mereka tidak dilihat bermaruah jika menerima wakil rakyat yang melarikan kerusi bersekongkol dengan pakatan barunya.

Mereka sudah kutuk Adun mereka yang khianat dulu, maka mungkinkah bersetuju pula menerima wakil rakyat yang kira-kira perbuatan itu sama dengan Adun mereka dulu. Dulu kita kata Najib tidak bermaruah kerana menerima sokongan Adun luar tidak bermaruah. Jika Anwar dan Kit Siang pula pejam mata saja terhadap Wakil Rakyat yang melarikan kerusi itu, apa hendak dikatakan kalau Najib kata, kamupun serupa aku juga?

Apapun Anwar bebas menerima ganti PAS dalam harapan politik barunya, tetapi dia boleh dilihat bermaruah menasihatkan wakil rakyat yang melarikan kerusi iu pulangkan kerusi itu kerana Anwar sudah kutuk Adunnya yang membuat tahi dulu.

KLIK SUMBER
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mrshade
Kadet
Kadet


Joined: Jul 25, 2008
Posts: 4315

PostPosted: Wed Jul 29, 2015 5:57 pm    Post subject: Reply with quote

elok terangkan dulu jawapan A. tu .. cam ne boleh umno-bn perintah selangor jika 4 adun pas letak jawatang .. maaf ler yer, sebab bunyi nyer macam sarkas jer.. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
abuadil_alkaff
Leftenan
Leftenan


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 8842
Location: pondok salafi

PostPosted: Wed Jul 29, 2015 6:52 pm    Post subject: Reply with quote

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 19925
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Wed Jul 29, 2015 6:59 pm    Post subject: Reply with quote

mrshade wrote:
elok terangkan dulu jawapan A. tu .. cam ne boleh umno-bn perintah selangor jika 4 adun pas letak jawatang .. maaf ler yer, sebab bunyi nyer macam sarkas jer.. Laughing
yg. B tuu bunyik macam sotong paul jerk.. Laughing Laughing Laughing
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
makannasi
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 3897

PostPosted: Wed Jul 29, 2015 7:07 pm    Post subject: Reply with quote

Org mcm anwar dan lks mana ada harga diri...asal peroleh apa yg dihajat sanggup tipu 360°
Back to top
View user's profile Send private message
TOK_GURU
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 07, 2008
Posts: 1208

PostPosted: Wed Jul 29, 2015 11:24 pm    Post subject: Reply with quote

Bermaruah kalau kearah yg lebih baik.....
Back to top
View user's profile Send private message
awanbiru
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: May 27, 2006
Posts: 477

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 2:17 am    Post subject: Reply with quote

Assalaamu'alaikum wrh wbt...

Mungkin dah jadi pegangan/sikap/pendirian ramai dari kita untuk sentiasa cuba utk melihat 2 pilihan yg ada didepan mata dengan cuma 2 keputusan..."betul dan salah". Kalau yg melibatkan hukum syarak dah tentu xperlu dipersoalkan... Dalam politik sepatutnya kita perlu nilai semua fakta, berita2, cerita2, data2 atau apapun maklumat yg berkaitan isu yg dipertikaikan..

Cth diatas, A dianggap dengar arahan parti dan B Lari dari arahan parti. Nak pilih yg mana, A atau B? Padahal A menyokong individu yg x ikut arahan partinya dan PR. B, wpun dianggap mendahului parti, tapi keputusan parti dalam muktamar adalah memperkuat PR, dan yg B sokong adalah individu yg diterima oleh PR. Maka siapa betul dan siapa salah?

Seperti tulisan Fathi Aris Omar, pak Subki juga menulis utk membentuk pendangan umum dgn mengangkat mana2 fakta yg diingini dan menenggelamkan mana2 yg dirasa xdiperlukan. Untuk membandingkan tindakan 3 ADUN di Perak dulu dgn ADUN2 PAS yg menyertai GHB, saya akan kata xbertanggungjwb. Sebabnya kelihatannya penulis memang bertujuan supaya mereka dilihat sama dan dilihat dari sudut yg negatif, sedangkan maklumat mengenainya terlalu banyak. Persoalan, "kenapa" mereka mengambil tindakan itu akan sentiasa cuba ditenggelamkan atau diabaikan.

Dalam isu baiáh cthnya, pihak berkepentingan akan sentiasa menekankan akibat dari lompat parti(isteri tertalak 3) disebabkan baiáh yg dibuat. Siapa yg pernah persoalkan apa yg dah jadi dengan parti? Keputusan utk bersama PR, memperkuatkan PR semuanya keputusan muktamar, bukan keputusan mesyuarat AJK Pas Pusat. PAS memperjuangkan Islam yg syumul tapi MAm kata hudud nyawa PAS. Maka memang xsalahla kalau rakyat kelantan yg menderita akibat banjir minta bantuan dari DAP, sebab PAS cuma pentingkan hudud wpun TGHA pernah kata hudud cuma 0.0++1% dari hukum islam.

3 ADUN di perak yg lompat parti, apa yg mereka buat? Bersekongkol dgn BN yg PAS sendiri menganggap mereka musuh. Tapi ADUN PAS harini yg bersama GHB masih tetap menganggap BN musuh, menyokong dasar2 PR yg dipegang juga oleh PAS. Sebaliknya PAS yg mula kendur dgn UMNO khususnya. TGPresiden dan MA pun dah mengeluarkan kenyataan2 yg menyokong PM. Padahal isu yg mengelilingi PM xmampu lagi dipertahankan apalagi ditutup.

PR dianggap xbermaruah jika menerima ADUN yg dianggap "pemberontak PAS", tapi rasanya kita semua masih ingat satu isu yg pernah dibangkitkan, TGPresiden sendiri dikatakan mengajak ADUN PKR supaya lompat parti utk membentuk kerajaan di Selangor bersama UMNO dan Khalid Ibrahim. Pernah dengar penafian dari TGP atau AJK PAS Pusat? Apakah tindakan yg dibuat tu bermaruah kerana yg mengajak tu seorg yg dianggap TUAN GURU?

Wassallam...
Back to top
View user's profile Send private message
fatamorgana71
Prebet
Prebet


Joined: Jun 02, 2008
Posts: 157
Location: Perkukuh Pakatan Rakyat, Tawan Putrajaya

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 2:26 am    Post subject: Reply with quote

Kita kena akur dgn pimpinan PAS skarang....jangan menuduh bukan2 pd PM dan Umno BN. Semua itu fitnah. Rakyat tak ditindas pun. Org2 Umno ni lah yg bakal membantu menegakkan Islam di Malaysia. Semua yg digembar gemburkan terhadap PM dan Umno adalah fitnah. Selagi tiada bukti, kita biarkan. Rakyat kita tak la seteruk mana berbanding rakyat di Afrika yg kebuluran. Setakat USD 700 juta tu niat seselah kan aje lah.
_________________
Perkukuh Pakatan Rakyat
Tawan Putrajaya
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 19925
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 12:07 pm    Post subject: Reply with quote

awanbiru 1 wrote:
Mungkin dah jadi pegangan/sikap/pendirian ramai dari kita untuk sentiasa cuba utk melihat 2 pilihan yg ada didepan mata dengan cuma 2 keputusan..."betul dan salah". Kalau yg melibatkan hukum syarak dah tentu xperlu dipersoalkan... Dalam politik sepatutnya kita perlu nilai semua fakta, berita2, cerita2, data2 atau apapun maklumat yg berkaitan isu yg dipertikaikan..
awanbiru 2 wrote:
Cth diatas, A dianggap dengar arahan parti dan B Lari dari arahan parti. Nak pilih yg mana, A atau B? Padahal A menyokong individu yg x ikut arahan partinya dan PR. B, wpun dianggap mendahului parti, tapi keputusan parti dalam muktamar adalah memperkuat PR, dan yg B sokong adalah individu yg diterima oleh PR. Maka siapa betul dan siapa salah?
awanbiru 3 wrote:
Seperti tulisan Fathi Aris Omar, pak Subki juga menulis utk membentuk pendangan umum dgn mengangkat mana2 fakta yg diingini dan menenggelamkan mana2 yg dirasa xdiperlukan. Untuk membandingkan tindakan 3 ADUN di Perak dulu dgn ADUN2 PAS yg menyertai GHB, saya akan kata xbertanggungjwb. Sebabnya kelihatannya penulis memang bertujuan supaya mereka dilihat sama dan dilihat dari sudut yg negatif, sedangkan maklumat mengenainya terlalu banyak. Persoalan, "kenapa" mereka mengambil tindakan itu akan sentiasa cuba ditenggelamkan atau diabaikan.
awanbiru 4 wrote:
Dalam isu baiáh cthnya, pihak berkepentingan akan sentiasa menekankan akibat dari lompat parti (isteri tertalak 3) disebabkan baiáh yg dibuat. Siapa yg pernah persoalkan apa yg dah jadi dengan parti? Keputusan utk bersama PR, memperkuatkan PR semuanya keputusan muktamar, bukan keputusan mesyuarat AJK Pas Pusat.
awanbiru 5 wrote:
PAS memperjuangkan Islam yg syumul tapi MAm kata hudud nyawa PAS. Maka memang xsalahla kalau rakyat kelantan yg menderita akibat banjir minta bantuan dari DAP, sebab PAS cuma pentingkan hudud wpun TGHA pernah kata hudud cuma 0.0++1% dari hukum islam.
awanbiru 6 wrote:
3 ADUN di perak yg lompat parti, apa yg mereka buat? Bersekongkol dgn BN yg PAS sendiri menganggap mereka musuh. Tapi ADUN PAS harini yg bersama GHB masih tetap menganggap BN musuh, menyokong dasar2 PR yg dipegang juga oleh PAS. Sebaliknya PAS yg mula kendur dgn UMNO khususnya. TGPresiden dan MA pun dah mengeluarkan kenyataan2 yg menyokong PM. Padahal isu yg mengelilingi PM xmampu lagi dipertahankan apalagi ditutup.
awanbiru 7 wrote:
PR dianggap xbermaruah jika menerima ADUN yg dianggap "pemberontak PAS", tapi rasanya kita semua masih ingat satu isu yg pernah dibangkitkan, TGPresiden sendiri dikatakan mengajak ADUN PKR supaya lompat parti utk membentuk kerajaan di Selangor bersama UMNO dan Khalid Ibrahim. Pernah dengar penafian dari TGP atau AJK PAS Pusat? Apakah tindakan yg dibuat tu bermaruah kerana yg mengajak tu seorg yg dianggap TUAN GURU?

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
sangkelembai20
Kadet
Kadet


Joined: Sep 01, 2010
Posts: 4188

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 12:42 pm    Post subject: Reply with quote

Apa jua pkr dan DAP buat semua nya baik dan betul.

Yg tak betul tuh pas...

Benda tak elok jadi kat luar negara pun salah pas....

He.... He... Otak biyol abad ini...
Back to top
View user's profile Send private message
keri
Amaran Akhir
Amaran Akhir


Joined: Mar 25, 2008
Posts: 1637

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 4:52 pm    Post subject: Reply with quote

makannasi wrote:
Org mcm anwar dan lks mana ada harga diri...asal peroleh apa yg dihajat sanggup tipu 360°


duk makan duit rakyat berbillion ada harga diri ke?

satu pihak lagi duk menjual agama ada harga diri ke?
Back to top
View user's profile Send private message
KelapaKomeng
Prebet
Prebet


Joined: Feb 11, 2009
Posts: 225

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 4:55 pm    Post subject: Reply with quote

keri wrote:
makannasi wrote:
Org mcm anwar dan lks mana ada harga diri...asal peroleh apa yg dihajat sanggup tipu 360°


duk makan duit rakyat berbillion ada harga diri ke?

satu pihak lagi duk menjual agama ada harga diri ke?


Ada lg paghok...
Harga diri x dop... agama x dop... nok baham duit ghokyak pung x buleh...
Back to top
View user's profile Send private message
keri
Amaran Akhir
Amaran Akhir


Joined: Mar 25, 2008
Posts: 1637

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 5:00 pm    Post subject: Reply with quote

sangkelembai20 wrote:
Apa jua pkr dan DAP buat semua nya baik dan betul.

Yg tak betul tuh pas...

Benda tak elok jadi kat luar negara pun salah pas....

He.... He... Otak biyol abad ini...


kamu pun otak biyul jugak, duk kena tipu oleh hadi/msu munafiq tu, bila nak sedar ooooii, si jahil memeng mudah tertipu oleh mereka yg bertopengkan agama..hehehehehe

cer cerita apa yg pas utk kebaikan?
antaranya:

cipta hudud pas= utk jawatan di muktamar
sabotaj rakan dlm pru13
guna senarai cai utk menang, hehehe startegi atuk hang lah!

yang paling besar ialah memecahkan belahkan orang melayu dengan penubuhan pas.. rupanya pas serpihan umno...hahahahha

p/s: 31 Julai GHB di Jerteh Besut Terengganu, aku sanggup pi tengok walaupun jauh, dengar cite venue nya dekat pusat tarbiyah pas... tuan tanah nak masuk GHB ke? tanda2 awal kepupusan pas...
Back to top
View user's profile Send private message
makannasi
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Jan 28, 2009
Posts: 3897

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 6:13 pm    Post subject: Reply with quote

keri wrote:
makannasi wrote:
Org mcm anwar dan lks mana ada harga diri...asal peroleh apa yg dihajat sanggup tipu 360°


duk makan duit rakyat berbillion ada harga diri ke?

satu pihak lagi duk menjual agama ada harga diri ke?



itu ciri-ciri pkr dan dap...
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Leftenan Kolonel
Leftenan Kolonel


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 19925
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Thu Jul 30, 2015 6:21 pm    Post subject: Reply with quote

awanbiru 7 wrote:
PR dianggap xbermaruah jika menerima ADUN yg dianggap "pemberontak PAS", tapi rasanya kita semua masih ingat satu isu yg pernah dibangkitkan, TGPresiden sendiri dikatakan mengajak ADUN PKR supaya lompat parti utk membentuk kerajaan di Selangor bersama UMNO dan Khalid Ibrahim. Pernah dengar penafian dari TGP atau AJK PAS Pusat? Apakah tindakan yg dibuat tu bermaruah kerana yg mengajak tu seorg yg dianggap TUAN GURU?

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Luahan, Coretan & Motivasi All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.