Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Sejarah Memindahkan 2 Makam Sahabat RASULULLAH S.A.W    Penjelasan Jakim: Puasa sunat hari Arafah    Pemimpin Umno Sabah ditahan oleh SPRM    Krisis Pakatan: Di belakang risiko ada peluang    Azmin jangan jadikan musuh orang lain sebagai musuh    Kes dadah: Pingat emas pertama Malaysia lebur    Ayuh ubah wajah PAS    Tunjukkan PAS Ada 'Tuan'.    Kisah kehidupan orang Melayu yang hidup merempat di ibu kota    Ini Bukti PasMa Perancangan PKR dan Geng Anwar Dalam PAS  
Iklan Kiri

Produk Untuk Suami

Rawatan Dadah Secara Islam


Natural Energy Enchancer

Super Baja Super Hasil

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Puas

Produk Keluarga Bahagia

DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: reiscare
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33357

People Online:
Visitors: 0
Members: 55
Total: 55

Online Now:
01 : janggidost
02 : Missbintang
03 : kuliah2014
04 : mr_j
05 : cerminusia
06 : kurt
07 : kaywhy
08 : muhad
09 : whitemoon
10: abanag
11: ramlisdar
12: gorbal2000
13: zaminc
14: ibubapa
15: NovemberRain
16: Mursyid
17: sangkelembai20
18: bukitkeplu
19: nyortua
20: cekMat
21: Pejuang_Islam
22: observer
23: TOK_GURU
24: darmaopah
25: ulitmayang
26: sp4n4r
27: naoki
28: mrshade
29: sebatang_kara
30: Serban7
31: Ahmad_Zulfaqar
32: qaffah
33: ducktape
34: sder
35: TokWanSarawak
36: Kluangman
37: tukulbulat
38: warhammer
39: kelibendang
40: BapakDemokrasi
41: zdie81
42: WARIYA
43: razzims
44: haizamm
45: damarq
46: SilverSky
47: bittun
48: hantam
49: A07
50: godeigogo
51: saudagar_
52: miharludba
53: ogehyargeggih
54: Abubasyir
55: Matikang
Statistik Pembaca
We received

297448568
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

145956

· Semalam

180571


Purata Hits
· Sejam

14,513

· Sehari

271,395

· Sebulan

8,262,460

· Setahun

99,149,523


Server Masa Server
· Masa

18:11:17

· Tarikh

30 Sep 2014

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Tarikat Kesufian Zikir
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tarikat Kesufian Zikir
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abu_sirr
Major
Major


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 13316
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 12:06 pm    Post subject: Reply with quote


TOK_BATIN wrote:
Tok tanya ni bukan ada niat lain, nak tambah ilmu....
maklumlah tok ni sekolah tak tinggi mcm kamu semua, mac ikan lepu, tuan rafeei, mattoo7, zulzulkifli dll..... tok ni sedari muda asyik menjerat ayam hutan, mencari rotan, memburu, panjat petai dan cari akar kayu saja...

Setinggi2 tok belajar pun setinggi pokok petai saja, semasa belajar mengabil petai dgn apai tok dulu...
dgn itu oleh apai tok, tok telah di anugerahkan dgn ijazah sarjana:
Master ini panjat petai and cari akar kayu.....

Tinggi pokok petai tuu.. Tok Batin Ooii.. BAHAYE!!!

_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
abu_sirr
Major
Major


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 13316
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 12:09 pm    Post subject: Reply with quote

abu_sirr wrote:
Apa udoh jadik nie.. bab2 gini masok thread politik.. takut kena LOCK ker..???
Laughing Laughing Laughing

Hahaaaa... Udoh pindah thread maa.. Wink
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
guojing
Prebet
Prebet


Joined: Aug 12, 2011
Posts: 298

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

marilah pakat ramai2 kita berzikir... jernihkan hati nurani... buang karat2 yg ada dlm diri...hingga terpancar nurNya dihati sanubari...

jom..
jom..
jom..
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 2:33 pm    Post subject: Reply with quote

abu_sirr wrote:
TOK_BATIN wrote:
Salam tuan,
izinkanlah Tok sakai jakun lagi wahabi ni bertanya soalan....

Benarkah dgn berzikir boleh menjadikan / mengeluarkan minyak petrolium di sesuatu negeri....

Tok tanya dgn ikhlas, bkn ada niat lain, semata2 kerana ingin tahu...
kerana didlm kitab wahabi tok tak ada.....

hrp tuan tak marah atau salah faham...
TOK_BATIN wrote:
Fuhhh... hebat nya....

kalau begitu dgn mengamalkan zikir kesufian ini boleh memenangkan kita dlm peperangan? benarkah begitu?
TOK_BATIN wrote:
mmm..........
Ada apa2 perbezaan dgn faham Jabariyah?

Kitab Wahabi Tok.. Habaq lagu mana eekk..???


versi tok batin atau mana2 wahhabi yg malas zikir

1) mula2 buat2 tanya sambil merendah diri
2) pastu minta dalil
3) pasa dapat dalil mempersoalkan pulak
4) last sekali baru menghukum

tp dia sendiri takda sikit pun cita2 nak berzikir

org mcm ni dia takda sifat merendah diri
selalunya asyik meninggi diri

mcm org atas langit
tengok ke bawah dipandang lekeh
maklumlah tak setaraf

kalau ada kalangan ahli sufi yg meninggi diri
tu bukan ahli sufi
itu lah org tertipu dgn diri sendiri

selalunya ahli sufi adalah org mengamalkan feqah dan faham apa itu feqah
kalau tidak menguasai feqah
maka mudahlah dicop ahli sesat, ahli bidaah
dan sbgnya
Back to top
View user's profile Send private message
dhikr
Koperal
Koperal


Joined: Jul 22, 2011
Posts: 853

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 2:36 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
kalau ada kalangan ahli sufi yg meninggi diri
tu bukan ahli sufi
itu lah org tertipu dgn diri sendiri

selalunya ahli sufi adalah org mengamalkan feqah dan faham apa itu feqah
kalau tidak menguasai feqah
maka mudahlah dicop ahli sesat, ahli bidaah
dan sbgnya


hermmm bukan ahli sufi ke..atau ahli sufi yg rosak
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 2:38 pm    Post subject: Reply with quote

dhikr wrote:
Quote:
kalau ada kalangan ahli sufi yg meninggi diri
tu bukan ahli sufi
itu lah org tertipu dgn diri sendiri

selalunya ahli sufi adalah org mengamalkan feqah dan faham apa itu feqah
kalau tidak menguasai feqah
maka mudahlah dicop ahli sesat, ahli bidaah
dan sbgnya


hermmm bukan ahli sufi ke..atau ahli sufi yg rosak


pada zahirnya nampak ahli sufi
tp pd hakikatnya bukan

namun manusia menghukum atas yg zohir saja
hok bathin Allah je tau

hok ambe ckp ni ahli sufi sebenar
bukan ketua ajaran sesat deh
Back to top
View user's profile Send private message
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 3:02 pm    Post subject: Reply with quote

delete.

Last edited by ikanlepu on Mon Jan 14, 2013 8:42 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
midmando
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 31, 2005
Posts: 2885

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 6:46 pm    Post subject: Reply with quote

jaketkulit wrote:
versi tok batin atau mana2 wahhabi yg malas zikir

1) mula2 buat2 tanya sambil merendah diri
2) pastu minta dalil
3) pasa dapat dalil mempersoalkan pulak
4) last sekali baru menghukum

tp dia sendiri takda sikit pun cita2 nak berzikir

org mcm ni dia takda sifat merendah diri
selalunya asyik meninggi diri

mcm org atas langit
tengok ke bawah dipandang lekeh
maklumlah tak setaraf

kalau ada kalangan ahli sufi yg meninggi diri
tu bukan ahli sufi
itu lah org tertipu dgn diri sendiri

selalunya ahli sufi adalah org mengamalkan feqah dan faham apa itu feqah
kalau tidak menguasai feqah
maka mudahlah dicop ahli sesat, ahli bidaah
dan sbgnya


sesiapa yg bertambah ilmunya tetapi tidak bertambah amal nya.... dia di dalam bahaya....
Back to top
View user's profile Send private message
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 7:19 pm    Post subject: Reply with quote

delete.

Last edited by ikanlepu on Mon Jan 14, 2013 8:43 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 7:22 pm    Post subject: Reply with quote

delete.

Last edited by ikanlepu on Mon Jan 14, 2013 8:43 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
TOK_BATIN
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 1886
Location: Tok Batin Jakun Sakai Al Wahabi

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 10:55 pm    Post subject: Reply with quote

abuadil_alkaff wrote:
kengkawan12 wrote:
TOK_BATIN wrote:
Quote:
mmm..........
Ada apa2 perbezaan dgn faham Jabariyah?


Bukan fahaman Jabariah TOK , Tapi Fahaman Orang ASLI sesat yang bakal kematian TOK BATIN.

TOK BATIN adalah satu kefahaman sesat orang asli ytang memuja pokok kayu.
ayat2 yg tak seronok dibaca...


Begitu lah tuan abu...

Bila org tak ada hujah, tapi nak tunjuk pandai....
Org bercakap, maka kita pun nak bercakap.. tapi melalut....

Jarang sekali yg mampu mencontohi imam abu hanifah, berhujah berdepan di atas mimbar... atau mencontohi ahmad deedat....

Apa kena mengena dgn kefahaman org asli tok batin?
kaum tok memuja pokok dlm keadaan jahil, tak tahu....
bahkan ada suku sakai tok yg di pendalaman tak tahu pun pasal islam, kalau mati, mati dlm tak menerima seruan, insyaalah ke syurga sebagai ahli fitrah......

Bagaimana dgn kaum melayu yg dlm keadaan tahu tapi memuja syeikh, keramat dan kuburan?

Jadi sebaik nya jgn perlekeh kan berkaitan dgn kaum, sama sahaja, ada kaum asli yg baik, dan ada melayu yg buruk, yg memuja batu... minta no ekor... ada melayu yg hipokrit....... babi, monyet tak boleh di makan... haram..... tp arak, tuak masam boleh pula di minum.......
Back to top
View user's profile Send private message
TOK_BATIN
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 1886
Location: Tok Batin Jakun Sakai Al Wahabi

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 11:06 pm    Post subject: Reply with quote

ikanlepu wrote:
jaketkulit wrote:


versi tok batin atau mana2 wahhabi yg malas zikir

1) mula2 buat2 tanya sambil merendah diri
2) pastu minta dalil
3) pasa dapat dalil mempersoalkan pulak
4) last sekali baru menghukum

tp dia sendiri takda sikit pun cita2 nak berzikir

org mcm ni dia takda sifat merendah diri
selalunya asyik meninggi diri

mcm org atas langit
tengok ke bawah dipandang lekeh
maklumlah tak setaraf

kalau ada kalangan ahli sufi yg meninggi diri
tu bukan ahli sufi
itu lah org tertipu dgn diri sendiri

selalunya ahli sufi adalah org mengamalkan feqah dan faham apa itu feqah
kalau tidak menguasai feqah
maka mudahlah dicop ahli sesat, ahli bidaah
dan sbgnya


Org yg malas zikir (atau anti-zikir) anti jg dgn ilmu 'rasa'; bila solat, solatnyer mcm Cina sembah to'kong - tunduk mangkit kasi siap itu rukun solat saja. Janji buat pastu salam.

Sama cam Cina, angguk2, goyang2 colok di tangan pastu pacak dlm pasu (salam diaorang!). No feeling.

Ada satu kwn Wahhabi tu... abih solat dia bangun dok di belakang dok perati jemaah wirid n zikir. Seakan pelik baginyer. Satgi dia komen ler sambil dlm nada lawak.

Sian org yg tertipu ini.


ooo.... kalau kita mengamalkan zikir maka ilmu rasa kita akan tinggi lah?
Jadi kita akan dapat rasa hanya solat kita yg sempurna, dan dapat rasa bahawa solat org lain tak ada apa2... umpama cina sembah tokkong sahaja... fuuuhhhh tinggi nya deria rasa ahli zikir ni.....

Dek kerana tinggi nya deria rasa ahli zikir ni maka deria rasa dan pengetahuan nya yg amat tinggi.... bila ada org kemalangan, serta merta kita dapat rasa bahawa sahih di sebabkan org tu tak solat... dan kalau dia mati akibat kemalangan tu, secara automatik kita dapat rasa mayat tu jadi lauk iblis..... fuuuhhhh tabik akuk pada pengetahuan yg tinggi pada ahli zikir yg teramat tinggi deria rasa nya ni............
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Major
Major


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 13316
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 11:11 pm    Post subject: Reply with quote

TOK_BATIN wrote:
Begitu lah tuan abu...

Bila org tak ada hujah, tapi nak tunjuk pandai....
Org bercakap, maka kita pun nak bercakap.. tapi melalut....

Jarang sekali yg mampu mencontohi imam abu hanifah, berhujah berdepan di atas mimbar... atau mencontohi ahmad deedat....

Apa kena mengena dgn kefahaman org asli tok batin?
kaum tok memuja pokok dlm keadaan jahil, tak tahu....
bahkan ada suku sakai tok yg di pendalaman tak tahu pun pasal islam, kalau mati, mati dlm tak menerima seruan, insyaalah ke syurga sebagai ahli fitrah......

Bagaimana dgn kaum melayu yg dlm keadaan tahu tapi memuja syeikh, keramat dan kuburan?

Jadi sebaik nya jgn perlekeh kan berkaitan dgn kaum, sama sahaja, ada kaum asli yg baik, dan ada melayu yg buruk, yg memuja batu... minta no ekor... ada melayu yg hipokrit....... babi, monyet tak boleh di makan... haram..... tp arak, tuak masam boleh pula di minum.......


_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 11:21 pm    Post subject: Reply with quote

delete.

Last edited by ikanlepu on Mon Jan 14, 2013 8:44 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 11:25 pm    Post subject: Reply with quote

delete.

Last edited by ikanlepu on Mon Jan 14, 2013 8:44 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 71, 72, 73  Next
Page 2 of 73

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.