Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Senario analisis yang kedua Dr Zuhdi dalam Perbincangan AJK PAS PUSAT!!!    Mana Polis Trafik Terengganu - Tidur ke??    PKR Cipta Budaya ‘Rampasan Kuasa’ – Mohd Zuhdi    Dr Zuhdi "kambing hitam" media siber    Jawatan Menteri Besar: Wan Azizah sudah bersedia atau Anwar tidak sabar?    Jika Anwar Tidak Bohong Sila Kemukakan Minit - Kata Sumber PR    Saifudin Nasution Cuba Fithnah Pimpinan PAS Kedah Pula!    China siasat Microsoft    Undian: Majoriti mahu Abdul Khalid dikekalkan sebagai MB Selangor    Jangan semua pakat nak jadi NAKHODA & HERO...  
Iklan Kiri

Produk Untuk Suami

Rawatan Dadah Secara Islam


Natural Energy Enchancer

PRODUK SUAMI ISTERI TERMURAH

Super Baja Super Hasil

Biofactor 9

Produk Untuk Suami Isteri

Perniagaan Online

VCOFERA drp buah kelapa

AutoPilot

DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: Citra
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33351

People Online:
Visitors: 0
Members: 31
Total: 31

Online Now:
01 : zamalakazam
02 : Revo
03 : pemudans72
04 : nasya
05 : nabila2009
06 : osman_jailani
07 : Amin_bp
08 : ubaih
09 : cabai
10: jet
11: sebatang_kara
12: irwan_budiman
13: bleach9555
14: majordomo
15: matdek
16: ehem2
17: Mursyid
18: lancerwrx40
19: BayangDiAir
20: midmando
21: penjejakbadai
22: mrshade
23: abuadil_alkaff
24: ayah_cik
25: katilempuk
26: kaywhy
27: megat_komeng
28: keraskekong
29: Deathcrane
30: sangkelembai20
31: kunalgegawan
Statistik Pembaca
We received

278586375
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

7449

· Semalam

113676


Purata Hits
· Sejam

14,806

· Sehari

254,185

· Sebulan

7,738,510

· Setahun

92,862,125


Server Masa Server
· Masa

01:11:51

· Tarikh

31 Jul 2014

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Tarikat Kesufian Zikir
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Tarikat Kesufian Zikir
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TOK_BATIN
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 1748
Location: Tok Batin Jakun Sakai Al Wahabi

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 11:38 pm    Post subject: Reply with quote

ikanlepu wrote:
abu_sirr wrote:



Org asli pun tau mencari tuhannyer dgn mencipta patung 'mah meri' utk timbulkan rasa takut lalu disembah minta semangat.

Lain drp Tok_Batin Melayu je yg ckp pandai, tp lompong di dalam.


Lepu lepu....

Berbicara lah secara matang....
jgn jadi seperti budak kecil....

sebagai ahli zikir, tutur kita biar lah bernas, bicara kita biar lah berisi, kata kita biar lah masin....

ilmu rasa rasa ni tak laku di buat hujah.... mmmm rasa hanya aku lah yg berisi.... rasa org lain lompong didalam.....
tak pe... teruskan lagi zikir kau tu lepu.... mudah2an hati kita sama2 bersih dari rasa riak, rasa hanya aku yg sempurna, rasa hanya aku yg berisi.. rasa org lain lompong.....

Kita berbicaralah atas benda yg berfaedah, atau lebih baik kita diam sahaja....
Jgn asal org bercakap kita nak brcakap, cakap org boleh di pegang, cakap kita di gelak org....

Wallahu alam... wassalam
Back to top
View user's profile Send private message
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Sun Jan 13, 2013 11:41 pm    Post subject: Reply with quote

delete.

Last edited by ikanlepu on Mon Jan 14, 2013 8:41 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
TOK_BATIN
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 1748
Location: Tok Batin Jakun Sakai Al Wahabi

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 12:00 am    Post subject: Reply with quote

Ok lah lepu....
Kini baru aku faham siapa kau lepu....
maaf kan lah aku selama ni kerana selalu tertanya2 kenapa kau berkelakuan seperti budak2.....
kini aku faham... org kelantan dan terengganu sebut isim.....
kalau kurang jelas boleh tanya saudara kita tuan zulzukifli atau abg jay... dia org kelantan.... nanti dia boleh jelaskan apa itu isim.....

ok bye....
Back to top
View user's profile Send private message
TOK_BATIN
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 1748
Location: Tok Batin Jakun Sakai Al Wahabi

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 12:07 am    Post subject: Reply with quote

[quote="abu_sirr"]
TOK_BATIN wrote:
Salam tuan,
izinkanlah Tok sakai jakun lagi wahabi ni bertanya soalan....

Benarkah dgn berzikir boleh menjadikan / mengeluarkan minyak petrolium di sesuatu negeri....

Tok tanya dgn ikhlas, bkn ada niat lain, semata2 kerana ingin tahu...
kerana didlm kitab wahabi tok tak ada.....

hrp tuan tak marah atau salah faham...
TOK_BATIN wrote:
Fuhhh... hebat nya....

kalau begitu dgn mengamalkan zikir kesufian ini boleh memenangkan kita dlm peperangan? benarkah begitu?
TOK_BATIN wrote:
mmm..........
Ada apa2 perbezaan dgn faham Jabariyah?

Kitab Wahabi Tok.. Habaq lagu mana eekk..???

Ya sababat ku abu sirr...
Tok sakai al jakuni suka forum yg sebegini... kita berhujah mencari kebenaran.... jika terserlah kebenaran yg tuan bawakan, akan kami ikut....

Begini tuan abu sirr...
Bagi tok yg wahabi ini... apa saja tak boleh lari dari 3 rukun, spt dlm solat, ia itu Qauli, feeli dan Qalbi....
Begitu juga zikir..... zikir dlm bahasa melayu nya ialah ingat....
maksud nya kita sebut di mulut, laksanakan dgn perbuatan dan ingatkan di kalbu....

Boleh kah tok teruskan lagi wahai tuan abu sirr?....
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Kapten
Kapten


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 11835
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 12:10 am    Post subject: Reply with quote

TOK_BATIN wrote:
Boleh kah tok teruskan lagi wahai tuan abu sirr?....

Dipersilakan dgn.segala hurmatnya.. Very Happy
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
TOK_BATIN
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 1748
Location: Tok Batin Jakun Sakai Al Wahabi

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 12:21 am    Post subject: Reply with quote

abu_sirr wrote:
TOK_BATIN wrote:
Boleh kah tok teruskan lagi wahai tuan abu sirr?....

Dipersilakan dgn.segala hurmatnya.. Very Happy


Bila kita ingat pada seseorg,
Tak memadai kita hanya menyebut2 nama nya sahaja...

seperti kita ingat pada abu sirr...
ada kah tanda ingat jika sekadar menyebut Ya abu sirr ya abu sirr berulang kali......

Analogi nya begini....
seperti kita ingatkan ayak kita....
tak memadai kita hanya sebut ya ayah ya ayah......
tetapi hendak lah kita ingat segala ajaran, suruhan dan larangan bapa kita.......dan melaksanakan nya.... mulut kita sebut, hati kita ingat dan anggota kita me laksana kan nya...
Back to top
View user's profile Send private message
abu_sirr
Kapten
Kapten


Joined: Apr 06, 2011
Posts: 11835
Location: Bawoh langit.. ataih bomi..

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 12:25 am    Post subject: Reply with quote

TOK_BATIN wrote:
Bila kita ingat pada seseorg,
Tak memadai kita hanya menyebut2 nama nya sahaja...

seperti kita ingat pada abu sirr...
ada kah tanda ingat jika sekadar menyebut Ya abu sirr ya abu sirr berulang kali......

Analogi nya begini....
seperti kita ingatkan ayak kita....
tak memadai kita hanya sebut ya ayah ya ayah......
tetapi hendak lah kita ingat segala ajaran, suruhan dan larangan bapa kita.......dan melaksanakan nya.... mulut kita sebut, hati kita ingat dan anggota kita me laksana kan nya...

Peerghh!!! Waa caya laa sama Tok.. Shocked
_________________
"SINGKATNYA HIDUP INI"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 1:13 am    Post subject: Reply with quote

TOK_BATIN wrote:
abu_sirr wrote:
TOK_BATIN wrote:
Boleh kah tok teruskan lagi wahai tuan abu sirr?....

Dipersilakan dgn.segala hurmatnya.. Very Happy


Bila kita ingat pada seseorg,
Tak memadai kita hanya menyebut2 nama nya sahaja...

seperti kita ingat pada abu sirr...
ada kah tanda ingat jika sekadar menyebut Ya abu sirr ya abu sirr berulang kali......

Analogi nya begini....
seperti kita ingatkan ayak kita....
tak memadai kita hanya sebut ya ayah ya ayah......
tetapi hendak lah kita ingat segala ajaran, suruhan dan larangan bapa kita.......dan melaksanakan nya.... mulut kita sebut, hati kita ingat dan anggota kita me laksana kan nya...


hok ni lah yg ahli sufi buat
yg ada golongan mcm hangpa ni kata sesat lah
isim lah
mabuk lah
minta dalil lah itu ini

yg tok batin ckp ni lah ilmu arsa yg ada pd ahli hakikat
ada pd org2 makrifat
tok batin cuma bercakap
tp mereka merasa

tok batin cuma pandai menerangkan gula itu manis
madu itu manis
tp org hakikat dan makrifat merasai manisnya gula
mengecapi manisnya gula

dek kerana tok batin pun pernah rasa gula
org sufi pun juga merasa gula
maka rasa manis antara dua golongan ini berbeza
walaupun kelihatan dan natijah dari rasa ke dua2 golongan ini adalah manis disebabkan makan gula

itu contoh bg makan gula atau makan durian
yg ahli hakikat pernah makan
dan org syariat pun pernah makan
tp kalau arsa bertuhan pula bagaimana
melihat Allah pula bagaimana?

org syariat melihat Allah dgn dalil dan teori
sedangkan ahli hakikat makrifat melihat Allah dgn rasa di hati

p/s-cuma bila kita tak sampai ke tahap itu
jgn lah jd sesetengah golongan memperlekehkan setengah ahli sufi hok lain
contohnya adik tok batin nama mrskamal tu hehehe
ada segolongan pulak minta dalil
katanya ilmu rasa ni nabi tak ajar dulu Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
ayobhussin
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: May 07, 2008
Posts: 2185

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 9:51 am    Post subject: Reply with quote

Apa yg sya dok perati.... puak puak fahaman kamu muda/wahabi.... selepas bagi salam sembahyang.... mereka terus saja bangun macam kelkatu keluar dari sarang.... tanpa berdoa dan berzikir....

mereka kata mereka berzikir dan berdoa bersedirian.... kita dok perati mereka auta saja.... tak pernah berdoa dan berzikir pun lepas solat...

Saya dah banyak kali solat bersama mereka....!

Inilah penipu agama.... WAHABI !




Ingat tak kisah Tha'labah ? Nabi menegurnya kerana berkelakuan seperti munaafiq yakni = lepas beri salam kanan kiri terus bangun tanpa berzikir dan berdo'a bersama Imam ?!
_________________
http://ayobhussin.com
https://www.facebook.com/ayob.hussin
http://inilahjalansufi.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
ayobhussin
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: May 07, 2008
Posts: 2185

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 9:55 am    Post subject: Reply with quote

Alquran.... Penyuluh org beriman... Panduan hingga hari Qiamat.








_________________
http://ayobhussin.com
https://www.facebook.com/ayob.hussin
http://inilahjalansufi.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
TOK_BATIN
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Apr 24, 2008
Posts: 1748
Location: Tok Batin Jakun Sakai Al Wahabi

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 10:14 am    Post subject: Reply with quote

ayobhussin wrote:
Apa yg sya dok perati.... puak puak fahaman kamu muda/wahabi.... selepas bagi salam sembahyang.... mereka terus saja bangun macam kelkatu keluar dari sarang.... tanpa berdoa dan berzikir....

mereka kata mereka berzikir dan berdoa bersedirian.... kita dok perati mereka auta saja.... tak pernah berdoa dan berzikir pun lepas solat...

Saya dah banyak kali solat bersama mereka....!

Inilah penipu agama.... WAHABI !




Ingat tak kisah Tha'labah ? Nabi menegurnya kerana berkelakuan seperti munaafiq yakni = lepas beri salam kanan kiri terus bangun tanpa berzikir dan berdo'a bersama Imam ?!


Salam.
1.Sebaik nya tuan ayob tanya lah mereka.....
tentu mreka akn bagi jawapan, samada ada nas mereka berbuat begitu atau kerana malas atau kerana saja2 ikutan....

Kalau tuan ayob datang ke kemaman terengganu, pergi lah solat di pusat pengajian taman islam bakau tinggi, kelolaan jemaah kita juga... di situ akan di temui seorg imam yg lepas solat, akan terus bangun dan meninggalkan jemaah sendiri2.... tuan ayob boleh tanya dia....

2. Wirid selepas solat tu baik di buat, itu kan tertera dlm kitab2... tapi kan tak termasuk rukun 13, jadi kenapa kalau tak amalkan nya di kata kan PENIPU AGAMA? lain lah kalau menipu harta anak yatim, menipu wang zakat, tipu harta pusaka, itu baru lah di namakan penipu atau pendusta agama, walau pun mereka berzikir terhingguk2 10 ribu kali sehari....tuan ayob boleh rujuk surah al furqan yg mahfum nya:

Tahu kah engkau org yg mendustakan agama? ia itu org yg menganiaya anak2 yatim, dan tidak mahu memberi makan kpd org2 miskin, kecelakaan lah bagi mereka yg solat......

Ya..walau pun mereka solat.....
Back to top
View user's profile Send private message
zulzulkifli
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jan 17, 2012
Posts: 2172

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 10:20 am    Post subject: Reply with quote

kengkawan12 wrote:
TOK_BATIN wrote:
Quote:
mmm..........
Ada apa2 perbezaan dgn faham Jabariyah?


Bukan fahaman Jabariah TOK , Tapi Fahaman Orang ASLI sesat yang bakal kematian TOK BATIN.

TOK BATIN adalah satu kefahaman sesat orang asli ytang memuja pokok kayu.



betul tuh.....
tok batin istilah laing bagi BOMOH, DUKUN , PAWANG hok sahabat dengan jinn dan syaitan.......
sebab tuh dio ning suko lawan ahli zikir....
dio takut sangat dengan ahli zikir.....


Tuhan bui AMARAN.....syaitan tuh musuh yang nyata bagi kamu....
tapi tok batin kejo puja syaitan....

sebab tuh ambo menyampah dengan manusio2 lagi nih.....

taubat la tok batin sakai makai.....
kalu nok selamat la...
Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
ayobhussin
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: May 07, 2008
Posts: 2185

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 11:23 am    Post subject: Reply with quote

Tuan Tok_Batil :

Bukan tujuan saya nak kata depa tu penipu agama.....

Mereka kaum muda/wahabi ke sana ke mari terus menerus menjaja dan menggalakkan orang ramai mengikut mereka supaya tak perlu berzikir dan berdo'a lepas solat... itulaaah sebenarya yg menjadi masalahnya. !ان هذه هى الحقيقة

Bukannya mereka menggalakkan org ramai bersama berzikir dan berdo'a, malah cuba menghilangkan budaya berzikir dan berdo'a yg mana benda ini telah di'amalkan ratusan tahun sejak para pendakwah datang ke nusantara lagi.... Ulama besar dan tokoh penulis kitab sangat menggalakkan bahkan kita lihat di pondok pondok (gudang ilmu agama ) tak pernah meninggalkan Sunnah ini !

Kenapa kamu kaum wahabi/muda nak musnahkan segalanya !
_________________
http://ayobhussin.com
https://www.facebook.com/ayob.hussin
http://inilahjalansufi.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
zulzulkifli
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jan 17, 2012
Posts: 2172

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 11:26 am    Post subject: Re: Tarikat Kesufian Zikir Reply with quote

midmando wrote:
Dalil/Nas nya Tarikat Kesufian Zikir

"Perumpamaan orang yg ingat akan Allah dgn orang yg tidak ingat Allah laksana orang yg hidup dgn orang yg mati" HR Bukhari

"Dengan namaMu ya Allah aku mati dan hidup" HR Bukhari dan Muslim

"Apabila suatu kaum duduk di majlis, lantas tidak berzikir kpd Allah dan tidak membaca selawat kpd Nabinya, pastilah ia menjadi kekurangan dan penyesalan mereka, maka jika Allah mengkhendaki boleh menyiksa mereka dan jika menghendaki mengampuni mereka" HR Tarmizi

"Barangsiapa yg duduk di suatu tempat, lalu tidak berzikir kpd Allah di dalamnya pastilah dia mendapat hukuman dari Allah, barangsiapa yg berbaring dalam suatu tempat lalu tidak berzikir kpd Allah, pastilah mendapat hukuman dari Allah" HR Abu Daud

"Perumpamaan rumah yg digunakan utk zikir kpd Allah dgn rumah yg tidak digunakannya, laksana orang hidup dgn yg mati" HR Muslim

"Barangsiapa yg membaca: Mahasuci Allah dan aku memujiNya dalam sehari 100x, maka kesalahannya dihapuskan sekalipun seperti buih air laut" HR Bukhari dan Muslim


Kaedah

Sebelum berzikir bacalah

أعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم

Kemudian bacalah isti'azah@a'uzubillah

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

Kemudian istgfar

اَسْتَغْفِرُاللهَ

Bacaan Zikir nya

Dan berzikir lah

سُبْحَانَ اللَّهِ

@

الْحَمْدُ لِلَّهِ

@

اللَّهُ أَكْبَرُ

@

لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ

dsb.

yg kesemuanya boleh lah dibuat sebanyak yg anda ikhlas dan mampu melakukan, lagi banyak lagi baik..... contoh nya 1,000,000x ker.... berapa ker.... sebab anda melakukan nya secara sendirian atau pun kepada beberapa yg ditentukan jika anda melakukannya secara berjemaah spt 33x, 100x, 1000x


midmando.....
mung nok ghoyak ga dio gak...?
Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
WARIYA
Sarjan
Sarjan


Joined: Jan 18, 2010
Posts: 1152
Location: Galaksi Bima Sakti

PostPosted: Mon Jan 14, 2013 11:28 am    Post subject: Reply with quote

mohon sekalian..

saya tercari cari doa ismu a'azam yg ingin diamalkan..

saper ade info pasal doa ni...
_________________
Xperia Z2-World's best camera and camcorder!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 71, 72, 73  Next
Page 3 of 73

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.