Balik Semula Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Bagaimana berintraksi dgn kematian bukan islam-cara zahir dan ....    si hitam manis yang menggoda    Berita Yang Tidak Disiarkan Oleh Media Arus Perdana : ABIM Minta Tun Bertaubat    Pertukaran MB, Ahmad Said tak berani komen    Lebih 200 orang dibunuh di Masjid dan 400 orang lagi cedera    Misteri Kehilangan Ustazah Sebulan lalu Terjawab    Tun Daim miliki bank di Bangladesh?    Selapas 14 Tahun Baru Tun Daim Sedar Pasal Menteri Kewangan    Bila kerajaan mahu dedah senarai kargo MH370? Dr Syed Husin    Pelakon Mak Mah Bakal Nikah Peneroka Felda  
Iklan Kiri

Produk Untuk Suami

Rawatan Dadah Secara Islam


Natural Energy Enchancer

PRODUK SUAMI ISTERI TERMURAH

Super Baja Super Hasil

Biofactor 9

Baik Untuk lelaki

Al Quran Digital Read Quran

program buat duit dengan prepaid

DOUBLE STEM CELL berupaya mengatasi, merawat serta mencegah masalah & penyakit

Baik untuk Lelaki atau suami

Baik untuk Lelaki atau suami

Sumbangan untuk akhirat

Krim Haura Kembalikan Kelakianmu

http://www.biovco.com/fb.php?id=bio&ref=tko

DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: yusmarmka
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33349

People Online:
Visitors: 0
Members: 30
Total: 30

Online Now:
01 : orang_awam
02 : botak
03 : mofza
04 : jinmiskin
05 : tormentor
06 : Mamu_Moden
07 : Iqbal
08 : Realist
09 : viva96
10: mrshade
11: cerminusia
12: abanghensem
13: PUTIQ
14: asfaridh68
15: abuadil_alkaff
16: keraskekong
17: cikwan
18: Alang
19: NAZA_FORZA
20: kmm
21: versatile
22: makannasi
23: ayatola
24: bekokcobbong
25: ayobhussin
26: Sarip
27: markchilly
28: tukaunama
29: MrEmas
30: boloqaroq
Statistik Pembaca
We received

259565397
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

278722

· Semalam

377978


Purata Hits
· Sejam

16,023

· Sehari

236,830

· Sebulan

7,210,150

· Setahun

86,521,799


Server Masa Server
· Masa

19:49:01

· Tarikh

23 Apr 2014

· Zon

+0800

TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Budaya Makan Gaji punca Melayu Penakut??
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Budaya Makan Gaji punca Melayu Penakut??
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ashrof1
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 05, 2008
Posts: 1640

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 1:13 pm    Post subject: Budaya Makan Gaji punca Melayu Penakut?? Reply with quote

'Ahli akademik hanya mahu Datuk, naik pangkat'

Lee Long Hui
11:49AM Jan 23 2013

Kakitangan fakulti di universiti tempatan didakwa 'terlalu takut untuk memperjuangkan kebebasan akademik kerana ia boleh menjejaskan peluang mereka untuk naik pangkat atau menerima anugerah seperti datuk'.

Dakwaan tersebut dibuat di forum mengenai 'Kebebasan
Akademik dan Hak' malam tadi oleh bekas profesor undang-undang Abdul Aziz Bari dan pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Maszlee Malik.

"Mereka pergi ke Amsterdam atau Geneva untuk dianugerahkan pingat emas, menginap di hotel lima bintang ... selepas itu, mereka pergi ke Kementerian Pengajian Tinggi untuk mendapatkan lanjutan (kontrak mereka) untuk menjadi naib canselor atau timbalan naib canselor. Ini yang berlaku sekarang," dakwa Abdul Aziz.

Pakar undang-undang perlembagaan itu berkata tidak ada gunanya menyalahkan kerajaan atau Umno bagi keadaan tersebut kerana ahli akademik sendiri yang didakwanya malas.

Katanya, mereka tidak mempunyai idea baru, tidak menjalankan penyelidikan, tidak mengarang apa-apa - semua kerana takut.

Beliau mendakwa mereka masuk ke universiti (atau menjadi
profesor, timbalan dekan, dekan, naib canselor atau rektor) dengan 'menarik kabel' - dan menjadi takut.

"... mereka tidak menggalakkan kebebasan akademik, tugas mereka adalah untuk memastikan universiti dikekalkan sebagai sebahagian daripada birokrasi kerajaan," tambahnya.

Pada masa yang sama, dakwanya, ahli akademik yang bercakap untuk masyarakat luar kampus dianggap sebagai orang yang tidak diingini di universiti, sepertimana yang berlaku pada dirinya.

"Kami tidak mendapat geran penyelidikan, kami tidak mempunyai ruang untuk bercakap, kami dianggap sebagai subversif, dan akhirnya ditekan untuk meninggalkan universiti," tambahnya.,

Aziz Bari berhenti daripada UIAM pada akhir tahun 2011 selepas membuat kritikan secara terbuka terhadap Sultan Selangor.

Menyuarakan pandangan yang sama, Maszlee (kanan) berkata
budaya naungan dan takut di universiti sekarang, begitu menjejaskan ahli akademik dan pelajar.

Beliau mendakwa, ahli akademik bergantung kepada tuan politik mereka untuk dicalonkan bagi anugerah 'Datuk' atau 'Datuk Seri', atau kenaikan pangkat, dan mereka takut menerima surat amaran.

"Mereka telah hilang keberanian mereka, identiti dan keupayaan untuk berfikir. Mengapa? (Ini kerana) hati mereka diselubungi ketakutan.

"(Pelajar) takut (Pinjaman Pengajian Tinggi Nasioanal) akan ditarik balik. Mereka takut dapat markah rendah, takut dibuang universiti, takut segala-galanya," tambahnya.
_________________

........

 

Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Mahathir

Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib

“8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup, tdk st

Back to top
View user's profile Send private message
ashrof1
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 05, 2008
Posts: 1640

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 1:14 pm    Post subject: Reply with quote

org barat sanggup hadapi mati atau hilang segalanya semata2 untuk menjelajah sesuatu yang tak pasti demi perkembangan tamadun mereka...kita???
_________________

........

 

Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Mahathir

Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib

“8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup, tdk st

Back to top
View user's profile Send private message
sadin
Rekrut
Rekrut


Joined: Dec 20, 2008
Posts: 79

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 1:19 pm    Post subject: Reply with quote

abihtu takkan nak bagi bangla dan indon keje kerajaan m'sia plak?
Back to top
View user's profile Send private message
voice
Major General @ Super Mod
Major General @ Super Mod


Joined: Dec 11, 2006
Posts: 1637
Location: Never underestimate the power of idiots in large groups

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 1:24 pm    Post subject: Reply with quote

Gaji ashrof1 sebulan berapa?
Back to top
View user's profile Send private message
ohdarling
Sarjan
Sarjan


Joined: Nov 10, 2008
Posts: 1168

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 1:32 pm    Post subject: Reply with quote

voice wrote:
Gaji ashrof1 sebulan berapa?
pendapatan voice berapa sebulan Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
voice
Major General @ Super Mod
Major General @ Super Mod


Joined: Dec 11, 2006
Posts: 1637
Location: Never underestimate the power of idiots in large groups

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:04 pm    Post subject: Reply with quote

ohdarling wrote:
voice wrote:
Gaji ashrof1 sebulan berapa?
pendapatan voice berapa sebulan Laughing Laughing
Sibuklah hang... Laughing

Gaji saya saya cari sendiri. Kais pagi makan pagi bang.
Back to top
View user's profile Send private message
kedi
Koperal
Koperal


Joined: May 23, 2012
Posts: 756

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:11 pm    Post subject: Reply with quote

melayu sebenarnya bukan penakut, tetapi kezaliman yang dilakukan ke atas orang melayu biasanya tiada pembelaan dari orang melayu sendiri. sejarah telah membuktikan bahawa orang melayu memang berani, peristiwa memali, al maunah, dan ramai lagi melayu yang mati dalam lokap polis tapi apakah pembelaannya berbanding bangsa lain, orang cina bangun bila ianya melibatkan bangsanya contohnya Teoh Beng Hock, gambar tahanan lokap disuruh berbogel samapai PM minta maaf last sekali perempuan melayu yang disuruh bogel tiada pembelaan yang bersungguh-sungguh.
Back to top
View user's profile Send private message
sifu_tanpanama
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 09, 2008
Posts: 1211
Location: Kampung Embah Baitul Makmur

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

Makan Gaji menyebabkan melayu jadi pengecut dan mudah di takutkan dengan sampah sarap seperti Umnok.

Jika hang keje gomen, mampuih di ugut Lanun Umnok ni, jika tak menyebelahi Lanun maka gantung tugas, di turunkan pangkat ler jawabnya.

Jika kereja swasta pun, sama gak, Umnok menyelinap melalui kuasa Kerajaan mengugut majikan swasta seperti yang berlaku pada kakitangan Bank Kapal Selam tu.

tapi walau bagaimana pun, aku puji yang kerja niaga jual stokin,beg duit,tali pinggang, mereka angkut barang-barang dari meja ke meja kedai makan, janji niaga, bila mereka rasa dah cukup hasil yg di target untuk hari tu, maka mereka berhenti, esok jual lagi.

Jangan angkut dvd dah ler, kang kantoi tak pepasal jer.

sebenarnya niaga bukan susah pun, niaga je ler, kerepek ke, kacang ke, barang pakaian ke, cuma yang penting usaha je ler, kalau malas susah ler, dua penyakit tiada ubatnya adalah Penyakit Malas dan Panjang Angan-Angan (Panjang angan- angan ni, usahanya takde, tapi harapannya menggunung jadi jutawan..yg ni memang takde ubatnya.)

Jangan berhenti kerja dan jadi pemain nombor ekoq atau penjudi profesional udah ler.

Bijak pintar dalam sistem mengira dan komputer, tapi yang di hasilkan adalah program,kursus,sistem komputer mengenai pengiraan nombor ekoq...hancur...hancur.

Aku tak salahkan mereka ni, mungkin kesempitan hidup, tiada peluang atau peluang di tutup majikan untuk naik pangkat dan naik gaji.

Tapi aku salahkan Umnok dan Kerajaan yang memerintah 55 tahun, ini yang di namakan kroni kaya raya, rakyat jelata pula merempit sana sini, hingga ke tahap bermain nombor melara sana sini.

Damn Umnok...



Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
ashrof1
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 05, 2008
Posts: 1640

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:32 pm    Post subject: Reply with quote

sadin wrote:
abihtu takkan nak bagi bangla dan indon keje kerajaan m'sia plak?


org lain pun makan gaji...tapi jangan la kalau bos suruh makan taik pun kau makan taik...!!
_________________

........

 

Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Mahathir

Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib

“8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup, tdk st

Back to top
View user's profile Send private message
ashrof1
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 05, 2008
Posts: 1640

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:33 pm    Post subject: Reply with quote

voice wrote:
ohdarling wrote:
voice wrote:
Gaji ashrof1 sebulan berapa?
pendapatan voice berapa sebulan Laughing Laughing
Sibuklah hang... Laughing

Gaji saya saya cari sendiri. Kais pagi makan pagi bang.


samala...cukuplaa gaji saya....kais pagi makan setahun...kasi petang makan 2 tahun..
_________________

........

 

Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Mahathir

Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib

“8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup, tdk st

Back to top
View user's profile Send private message
voice
Major General @ Super Mod
Major General @ Super Mod


Joined: Dec 11, 2006
Posts: 1637
Location: Never underestimate the power of idiots in large groups

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:36 pm    Post subject: Reply with quote

Memang payah nak memerdekakan diri bila makan gaji terutamanya dalam keadaan sekarang bilamana tekanan penguasa yang terlalu mencengkam. Ada sesetengah tu pulak, masih lagi mengamalkan budaya "tuan dan hamba".
Back to top
View user's profile Send private message
ohdarling
Sarjan
Sarjan


Joined: Nov 10, 2008
Posts: 1168

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:37 pm    Post subject: Reply with quote

gila kaya TT..hahaha
Back to top
View user's profile Send private message
sifu_tanpanama
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 09, 2008
Posts: 1211
Location: Kampung Embah Baitul Makmur

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:37 pm    Post subject: Reply with quote

ashrof1 wrote:
voice wrote:
ohdarling wrote:
voice wrote:
Gaji ashrof1 sebulan berapa?
pendapatan voice berapa sebulan Laughing Laughing
Sibuklah hang... Laughing

Gaji saya saya cari sendiri. Kais pagi makan pagi bang.


samala...cukuplaa gaji saya....kais pagi makan setahun...kasi petang makan 2 tahun..




Kais air liur..dapat ler air liur je cam janji Jebon di klate tu.



Sebelum ni Det ngan Pak Lah pun dapat air liur gak ngan rakyat klate.



Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
speedganu
Major Jeneral @ Moderator
Major Jeneral @ Moderator


Joined: Jun 17, 2007
Posts: 2038
Location: "berpijak di Bumi Allah SWT"

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:48 pm    Post subject: Reply with quote

ashrof1 wrote:

samala...cukuplaa gaji saya....kais pagi makan setahun...kasi petang makan 2 tahun..


kaki projek kelas A jugok TT ni...tengok pada gaya
Back to top
View user's profile Send private message
mdmae
Koperal
Koperal


Joined: Jun 14, 2008
Posts: 616
Location: Jitra

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

Budaya Makan Gaji punca Melayu Penakut??

Aku tak berapa setuju, sebenarnya Budaya Subsidi, Budaya Ketuanan Melayu punca utama Melayu menjadi Penakut!

Melayu ditakut2kan jika BN kalah maka Melayu tidak akan dapat subsidi lagi!

Melayu ditakut2kan jika BN kalah maka Melayu tidak akan dapat menjadi tuan lagi!

skrg ni ada budaya baru pulak ie. budaya rekaan UMNu yg dinamakan budaya Tanggung Hutang PTPTN, Budaya Bayaran Rasuah 1Malaysia dan seumpamanya.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.