Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   'Rakyat Hakim Negara' perjuang isu rakyat    Penyebaran Video Lucah : UAI Enggan Komen !!!    Kenapa ISIS Tempur Habis-Habisan di Kobane?    Selepas Isu Anjing Isu Makan Katak Pulak - Ini Penjelasannya    DAP perlu hormati PAS sebagai PAS hormat perbezaan dengan DAP    Anwar dan ‘reformasi’ nya kini dipandang sepi?    AS ancam kenakan sekatan kepada negara beli minyak dari IS    Dominasi JIM dalam Pas?    Penutur lucah 'ale uto' golongan kurang kasih sayang?    Abdul Khalid akan 'let go' DUN Pelabuhan Klang - Dr Khir  
Iklan Kiri

Produk Untuk Suami

Rawatan Dadah Secara Islam


Natural Energy Enchancer

Super Baja Super Hasil

Biofactor 9

Rahsia Suami Gagah Istrei Sayang

Produk Puas

Produk Keluarga Bahagia

DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: yati7302
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33359

People Online:
Visitors: 0
Members: 29
Total: 29

Online Now:
01 : bung
02 : curut
03 : maafya
04 : megat_komeng
05 : matt007
06 : keraskekong
07 : versatile
08 : wanzarif
09 : KetamBatu
10: ibnukhir
11: hangdebat
12: cipanda
13: Novemberrain
14: duit_syiling
15: gujiks
16: sangkelembai20
17: kamarol66
18: almulk
19: ramlisdar
20: TOK_GURU
21: sebatang_kara
22: warhammer
23: kaywhy
24: Matikang
25: abanag
26: saudagar_
27: Mena0L
28: kapt_shiqaqi
29: ssecca
Statistik Pembaca
We received

301929811
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

120208

· Semalam

174471


Purata Hits
· Sejam

14,280

· Sehari

275,483

· Sebulan

8,386,939

· Setahun

100,643,270


Server Masa Server
· Masa

20:40:39

· Tarikh

24 Oct 2014

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Budaya Makan Gaji punca Melayu Penakut??
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Budaya Makan Gaji punca Melayu Penakut??
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:05 pm    Post subject: Reply with quote

Sedih tengok org Melayu - sanggup jd askar, naik trak dok dlm kem polish kasut pastu main pimpong. Cukup bulan tunggu gaji. Hidup yg langsung tkde produktif.

Anggota bomba pun sama - yg kita nampak sibuk bila ada kebakaran. Tu lori Bomba yg sibuk dgn sirennyer. Anggota Bomba ble rileks je... klu api marak sangat depa tunggu dlu kasi reda. Bila di balai lepak, melawak atau main takraw. Pun... tunggu cukup blan dpt gaji. Ciput.

Bkn kita nak menghina... itulah sifat Melayu di bidang apa pun. Ahli akademik dgn perangai inteleknyer - perasan hebat. Klu berjaya sesuatu tu cerita satu dunia. Klu berhimpun sesama depa tak nampak dunia luar dah - dunia depa je yg hebat!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
ashrof1
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 05, 2008
Posts: 1666

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:09 pm    Post subject: Reply with quote

ikanlepu wrote:
Sedih tengok org Melayu - sanggup jd askar, naik trak dok dlm kem polish kasut pastu main pimpong. Cukup bulan tunggu gaji. Hidup yg langsung tkde produktif.

Anggota bomba pun sama - yg kita nampak sibuk bila ada kebakaran. Tu lori Bomba yg sibuk dgn sirennyer. Anggota Bomba ble rileks je... klu api marak sangat depa tunggu dlu kasi reda. Bila di balai lepak, melawak atau main takraw. Pun... tunggu cukup blan dpt gaji. Ciput.

Bkn kita nak menghina... itulah sifat Melayu di bidang apa pun. Ahli akademik dgn perangai inteleknyer - perasan hebat. Klu berjaya sesuatu tu cerita satu dunia. Klu berhimpun sesama depa tak nampak dunia luar dah - dunia depa je yg hebat!



ini dinamakan takdir Allah...dah rezeki mereka begitu...tapi mereka tidak takut menghadapi kesusahan pekerjaan mereka kerana itulah sifat tugas mereka...yang menjadi masalah nya golongan professional yang dicucuk hidung tu
_________________

........

 

Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Mahathir

Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib

“8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup, tdk st

Back to top
View user's profile Send private message
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:16 pm    Post subject: Reply with quote

ashrof1 wrote:
ikanlepu wrote:
Sedih tengok org Melayu - sanggup jd askar, naik trak dok dlm kem polish kasut pastu main pimpong. Cukup bulan tunggu gaji. Hidup yg langsung tkde produktif.

Anggota bomba pun sama - yg kita nampak sibuk bila ada kebakaran. Tu lori Bomba yg sibuk dgn sirennyer. Anggota Bomba ble rileks je... klu api marak sangat depa tunggu dlu kasi reda. Bila di balai lepak, melawak atau main takraw. Pun... tunggu cukup blan dpt gaji. Ciput.

Bkn kita nak menghina... itulah sifat Melayu di bidang apa pun. Ahli akademik dgn perangai inteleknyer - perasan hebat. Klu berjaya sesuatu tu cerita satu dunia. Klu berhimpun sesama depa tak nampak dunia luar dah - dunia depa je yg hebat!



ini dinamakan takdir Allah...dah rezeki mereka begitu...tapi mereka tidak takut menghadapi kesusahan pekerjaan mereka kerana itulah sifat tugas mereka...yang menjadi masalah nya golongan professional yang dicucuk hidung tu


Ikhtiar manusia dok tang mana?
Sama jg bila merompak, mmg takdir Allah tp ikhtiar manusia mengelak drp setan-iblis ada kat mana?
Drp ikhtiar tu la dtgnyer pengiraan dosa- n pahala.

**Jgn semua dok hempuk, ooo... dah takdir Tuhan! Klu berzina tu plak, camne? Takdir jg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
qashwaa
Pegawai Waran I
Pegawai Waran I


Joined: Dec 29, 2009
Posts: 3316

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:21 pm    Post subject: Reply with quote

org melayu kojo gila pangkat...

sbb takut pangkat xnaik...tu yg menurut je...

padahal...pangkat xnaik pun...gaji ttp jln...sepatutnya leh kata "apa ada kisah xnaik pangkat..."
_________________
yang kurik itu kendi yang merah itu saga
Back to top
View user's profile Send private message
Amir_ziyad
Koperal
Koperal


Joined: Nov 01, 2009
Posts: 882

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:25 pm    Post subject: Reply with quote

Itulah namanya LUMRAH KEHIDUPAN.
Ada yang makan gaji, ada yg meniaga, ada yg profesional.
Dah kalau semua meniaga, korang nak jual barang niaga kpd siapa sebagai pelanggan ?Nak jual talipinggang, kasut, goreng pisang, nasi lemak, air tebu kpd monyet ker?

Ha bro ? Laughing

So, setiap orang/manusia sudah Allah tetapkan ranking kehidupannya berkadaran dengan tahap usaha, taraf pendidikan dan juga nasib masing2 yg ditentukan NYA.
_________________
Amir_ziyad
Back to top
View user's profile Send private message
katilempuk
Kadet
Kadet


Joined: Jun 02, 2008
Posts: 5406
Location: Terajang UMNO ke dalam tong Sampah

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:27 pm    Post subject: Reply with quote

aku nak komen sikitlah prof bari ni.

apa dia cakap tu betul.
melayu penuh dengan ketakutan.




=====
org puteh sifat dia berani.

bila dia kritik benda yg tak betul, rakan2 yang lain datang menolong dan menyebelahinya.

melayu tak begitu.

kalau seorang melayu berani mengkritik benda yg tak betuL, dan dia kena tindakan tatatertib, rakan2 yang lain tak berani bersuara lantang utk membantu.

Ini bukanlah semua
tapi mungkin majority setakat yg aku dapat lihat.


sebab itulah bangsa melayu bukannya bangsa yang dominan dan melayu bukan juga suatu bangsa penakhluk. (dibaca menakhluki bangsa lain.)

maka, mungkin sebab itu, Allah tempatkan kita di suatu negara panas-lembab yang 'kena' dgn sifat bangsa melayu itu sendiri iaitu lembab melalui penghijrahan di atas pilihan sendiri kerana mungkin tidak terdaya dek tekanan demi tekanan di tempat asal.


Bangsa penakhluk dan bangsa dominan yang lain ditempatkan di negara2 yang sejuk, yang mana membolehkan ummatnya cerdik berfikir utk mengatasi kesejukan itu dan akhirnya ia membuahkan ilmu pengetahuan dengan pantas sekali.

wallahuaklam.
Back to top
View user's profile Send private message
sifu_tanpanama
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 09, 2008
Posts: 1259
Location: Kampung Embah Baitul Makmur

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:31 pm    Post subject: Reply with quote

Umnok bukan makan gaji tapi Makan Suap tak ingat.

Bangga sungguh Satu Malaysia bila dapat tahu Malaysia dalam senarai Top Three paling banyak makan suap rakyatnya.

Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
voice
Major General @ Super Mod
Major General @ Super Mod


Joined: Dec 11, 2006
Posts: 1788
Location: Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:34 pm    Post subject: Reply with quote

katilempuk wrote:
aku nak komen sikitlah prof bari ni.

apa dia cakap tu betul.
melayu penuh dengan ketakutan.




=====
org puteh sifat dia berani.

bila dia kritik benda yg tak betul, rakan2 yang lain datang menolong dan menyebelahinya.

melayu tak begitu.

kalau seorang melayu berani mengkritik benda yg tak betuL, dan dia kena tindakan tatatertib, rakan2 yang lain tak berani bersuara lantang utk membantu.

Ini bukanlah semua
tapi mungkin majority setakat yg aku dapat lihat.
...dan pernah saya lalu. Rancang ramai-ramai, bila serang...jadi sorangggg!!! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Tibai
Kadet
Kadet


Joined: Dec 30, 2009
Posts: 4485
Location: Hujah berpandukan logik semata2, agak keterlaluan dlm hujah yg melibatkan sunnah dan hadis - Juragan

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:36 pm    Post subject: Reply with quote

.
Dalam TKO pun samerr!
.
Lain macam jerhh.....memacam lerh yang dapat!
_________________
Aman!
Back to top
View user's profile Send private message
Ikanlampam
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 02, 2012
Posts: 1206
Location: Atas konkrit

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 3:47 pm    Post subject: Reply with quote

Budaya ni sebenarnya dari peringkat kat U lagi dah nampak. Yang mana rujuk video listen tu. Si B bercakap, yang lain pakat tepuk. Si S bercakap pun yang lain pakat tepuk.

Budaya pakat setuju, pakat angguk, pakat saya setuju cadangan ditutup dah jadi budaya sejati melayu.
Back to top
View user's profile Send private message
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 4:06 pm    Post subject: Reply with quote

Cuba pi duduk kat mana2 tempat Melayu suka berhimpun/lepak; kat bwh flet di mana2 kwsn miskin. Cuba dengor apa perbualan mrk?

Kat situ ler tahap mentaliti mrk. Sian.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
ashrof1
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Aug 05, 2008
Posts: 1666

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 4:10 pm    Post subject: Reply with quote

ikanlepu wrote:
ashrof1 wrote:
ikanlepu wrote:
Sedih tengok org Melayu - sanggup jd askar, naik trak dok dlm kem polish kasut pastu main pimpong. Cukup bulan tunggu gaji. Hidup yg langsung tkde produktif.

Anggota bomba pun sama - yg kita nampak sibuk bila ada kebakaran. Tu lori Bomba yg sibuk dgn sirennyer. Anggota Bomba ble rileks je... klu api marak sangat depa tunggu dlu kasi reda. Bila di balai lepak, melawak atau main takraw. Pun... tunggu cukup blan dpt gaji. Ciput.

Bkn kita nak menghina... itulah sifat Melayu di bidang apa pun. Ahli akademik dgn perangai inteleknyer - perasan hebat. Klu berjaya sesuatu tu cerita satu dunia. Klu berhimpun sesama depa tak nampak dunia luar dah - dunia depa je yg hebat!



ini dinamakan takdir Allah...dah rezeki mereka begitu...tapi mereka tidak takut menghadapi kesusahan pekerjaan mereka kerana itulah sifat tugas mereka...yang menjadi masalah nya golongan professional yang dicucuk hidung tu


Ikhtiar manusia dok tang mana?
Sama jg bila merompak, mmg takdir Allah tp ikhtiar manusia mengelak drp setan-iblis ada kat mana?
Drp ikhtiar tu la dtgnyer pengiraan dosa- n pahala.

**Jgn semua dok hempuk, ooo... dah takdir Tuhan! Klu berzina tu plak, camne? Takdir jg.


itulah namanya takdir...takdir juga menyebabkan pembunuh dihukum bunuh...fahami maksud takdir dan juga maksud qada dan qadar
_________________

........

 

Hudud Adalah Rekaan Ahli Fekah Semata-mata - Mahathir

Negara akan huru-hara sekiranya Undang2 Islam dilaksanakan - Najib

“8 dpd 11 negara yg melaksanakan hudud dianggap sbg negara paling korup, tdk st

Back to top
View user's profile Send private message
ikanlepu
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: May 09, 2008
Posts: 2655
Location: Hidup Sesudah Mati

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 4:15 pm    Post subject: Reply with quote

ashrof1 wrote:
ikanlepu wrote:
ashrof1 wrote:
ikanlepu wrote:
Sedih tengok org Melayu - sanggup jd askar, naik trak dok dlm kem polish kasut pastu main pimpong. Cukup bulan tunggu gaji. Hidup yg langsung tkde produktif.

Anggota bomba pun sama - yg kita nampak sibuk bila ada kebakaran. Tu lori Bomba yg sibuk dgn sirennyer. Anggota Bomba ble rileks je... klu api marak sangat depa tunggu dlu kasi reda. Bila di balai lepak, melawak atau main takraw. Pun... tunggu cukup blan dpt gaji. Ciput.

Bkn kita nak menghina... itulah sifat Melayu di bidang apa pun. Ahli akademik dgn perangai inteleknyer - perasan hebat. Klu berjaya sesuatu tu cerita satu dunia. Klu berhimpun sesama depa tak nampak dunia luar dah - dunia depa je yg hebat!



ini dinamakan takdir Allah...dah rezeki mereka begitu...tapi mereka tidak takut menghadapi kesusahan pekerjaan mereka kerana itulah sifat tugas mereka...yang menjadi masalah nya golongan professional yang dicucuk hidung tu


Ikhtiar manusia dok tang mana?
Sama jg bila merompak, mmg takdir Allah tp ikhtiar manusia mengelak drp setan-iblis ada kat mana?
Drp ikhtiar tu la dtgnyer pengiraan dosa- n pahala.

**Jgn semua dok hempuk, ooo... dah takdir Tuhan! Klu berzina tu plak, camne? Takdir jg.


itulah namanya takdir...takdir juga menyebabkan pembunuh dihukum bunuh...fahami maksud takdir dan juga maksud qada dan qadar


Baik kamu belajar lg kasi faham... jgn sume dok hempuk atas Tuhan. Kamu yg ada akal (n disuruh tuntut ilmu tu buat apa?). Klu tak, bila org hidang nasi jgn suap... takdir akan tentukan nasi melompat masuk ke dlm mulut kamu.

Gitu kot? hehehe....

**Bab peranan iblis di sisi Allah pun kamu tak lepas lg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
sifu_tanpanama
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 09, 2008
Posts: 1259
Location: Kampung Embah Baitul Makmur

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 4:26 pm    Post subject: Reply with quote

Suratan Takdir itu adalah Gersang campur Syampu Rejoice sebenarnya.

Apa buktinya wahei Ahlil Nujummmm...

Tidak dapat ku terima
Dua cinta di dalam hati (2 dalam satu syampu rejoice)
Maafkanlah ku sayang




Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
zulfan
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Dec 27, 2009
Posts: 1786

PostPosted: Wed Jan 23, 2013 4:31 pm    Post subject: Reply with quote

kedi wrote:
melayu sebenarnya bukan penakut, tetapi kezaliman yang dilakukan ke atas orang melayu biasanya tiada pembelaan dari orang melayu sendiri. sejarah telah membuktikan bahawa orang melayu memang berani, peristiwa memali, al maunah, dan ramai lagi melayu yang mati dalam lokap polis tapi apakah pembelaannya berbanding bangsa lain, orang cina bangun bila ianya melibatkan bangsanya contohnya Teoh Beng Hock, gambar tahanan lokap disuruh berbogel samapai PM minta maaf last sekali perempuan melayu yang disuruh bogel tiada pembelaan yang bersungguh-sungguh.


sejarah telah membuktikan, yang berani akan digelar pengkhianat atau ke lokap. yang penakut akan digelar pejuang sedangkan semasa hayat hanya mengikut telunjuk bos.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
Page 2 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.