Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Roti - Iklan Raya PAS Gombak 2014    Baju tulisan ayat suci al-Quran, jangan mudah menghukum - DrMaZa    TransAsia Airways terhempas semasa mendarat di Taiwan, membunuh sekurang-kurangnya 47 orang    Anwar: Cara Najib kendali isu MH17 betul    Apa di sebalik kemurkaan Sultan Selangor terhadap Khalid Samad    Mazidul Akmal masih menerima rawatan di Hospital Pantai    DBKL jangan zalim, tanggalkan besi di bangku awam    Ini Lawak Antarabangsa - Tentera Isreal Tembak Kaki Sendiri!    4 tempat pelik dalam al-Quran    Nasihat MAS Mansuh Hidangan Arak dan Menilai Pakaian Pramugari  
Iklan Kiri

Produk Untuk Suami

Rawatan Dadah Secara Islam


Natural Energy Enchancer

PRODUK SUAMI ISTERI TERMURAH

Super Baja Super Hasil

Biofactor 9

Produk Untuk Suami Isteri

Perniagaan Online

VCOFERA drp buah kelapa

AutoPilot

DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: Citra
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33351

People Online:
Visitors: 0
Members: 27
Total: 27

Online Now:
01 : sixthsense
02 : habaqmai
03 : matt007
04 : AzmanAtan
05 : zulmajdi
06 : Serban7
07 : madarid1
08 : Iqbal
09 : alang
10: intersect_22
11: jinmiskin
12: pok_aji
13: abuadil_alkaff
14: Cempedak
15: bardioslave
16: PUTIQ
17: hijau
18: mRAkmal
19: tukaunama
20: cerminusia
21: WarkahPerantau
22: ducktape
23: orang_awam
24: kazuma
25: AhLi
26: rozmal
27: abu_sirr
Statistik Pembaca
We received

277887354
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

137522

· Semalam

173902


Purata Hits
· Sejam

14,921

· Sehari

253,547

· Sebulan

7,719,093

· Setahun

92,629,118


Server Masa Server
· Masa

23:20:49

· Tarikh

24 Jul 2014

· Zon

+0800

Anonymous Online
TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Renungkanlah.......
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Renungkanlah.......
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
syikh
Major Jeneral @ Moderator
Major Jeneral @ Moderator


Joined: Jul 28, 2010
Posts: 290
Location: kuala terengganu

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 1:54 pm    Post subject: Reply with quote

Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed maap gangu...ana rasa semua bolih rujuk pada thread syarahan hikam.. ( nak refer link tak pandai) posting olih matt007 kalu tak silap ana...maap deh Wink Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bijigetah
VeteranTKO
VeteranTKO


Joined: Jan 31, 2008
Posts: 3576
Location: Didalam Rahmat dan Redha Allah insyaallah.

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 2:03 pm    Post subject: Reply with quote

Waalaikumussalam Sheikh Hijau.

Alhamdulillah.

Sheikh Hijau sorang ajer yang cakap atas konteks isu pada tajuk thread ni.
Komen lain rasa tak bahas berkenaan masalah kesilapan Fahaman HIAL tu.
Apa pendapat sheikh, komen yang lain tu nak cari apa?
Nak beritahu apa?
Nak tunjuk apa?
Kemana nak dibawa isu?
Nak tunjuk hebat tahu serba serbi dan boleh bahas dimana mana sekalipun?
Nak bagitahu semua jelata kasyaf sampai boleh tahu dalam qalbi orang lain yang bukan geng mereka?
Biasa hemah macam tu adalah bagi mereka yang tertipu dengan nafsu.

Wallahu a'lam
_________________
BG signature
Back to top
View user's profile Send private message
bijigetah
VeteranTKO
VeteranTKO


Joined: Jan 31, 2008
Posts: 3576
Location: Didalam Rahmat dan Redha Allah insyaallah.

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 2:20 pm    Post subject: Reply with quote

Sudara Syikh

Alhamdulillah.

Sukacita BG maklumkan dalam Hikam tu betul punya Ilmu Hakikat Insan.
Tapi Hakikat Insan Ahmad Laksamana (HIAL) tu silap besar dalamnya.

Sudara Syikh maksudkan dari komen tu nak menyatakan keduanya sama ka?
Bior betol yoep...

wallahu a'lam
_________________
BG signature
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

syikh wrote:
Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed maap gangu...ana rasa semua bolih rujuk pada thread syarahan hikam.. ( nak refer link tak pandai) posting olih matt007 kalu tak silap ana...maap deh Wink Wink Wink


tima kasih tuan syikh Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 2:25 pm    Post subject: Reply with quote

bijigetah wrote:
Sudara Syikh

Alhamdulillah.

Sukacita BG maklumkan dalam Hikam tu betul punya Ilmu Hakikat Insan.
Tapi Hakikat Insan Ahmad Laksamana (HIAL) tu silap besar dalamnya.

Sudara Syikh maksudkan dari komen tu nak menyatakan keduanya sama ka?
Bior betol yoep...

wallahu a'lam


mengapa lah kitab sesat yg dibuat modal untuk buka thread
pasti ada suatu niat dalam hati lantas membuka thread tersebut
dan pasti nak ditujukan pd sesiapa sebab itu ianya dibuka

cuba jelaskan
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 2:28 pm    Post subject: Reply with quote

bijigetah wrote:
Waalaikumussalam Sheikh Hijau.

Alhamdulillah.

Sheikh Hijau sorang ajer yang cakap atas konteks isu pada tajuk thread ni.
Komen lain rasa tak bahas berkenaan masalah kesilapan Fahaman HIAL tu.
Apa pendapat sheikh, komen yang lain tu nak cari apa?
Nak beritahu apa?
Nak tunjuk apa?
Kemana nak dibawa isu?
Nak tunjuk hebat tahu serba serbi dan boleh bahas dimana mana sekalipun?
Nak bagitahu semua jelata kasyaf sampai boleh tahu dalam qalbi orang lain yang bukan geng mereka?
Biasa hemah macam tu adalah bagi mereka yang tertipu dengan nafsu.

Wallahu a'lam


kepada siapa nak ditujukan kitab yg dikatakan sesat ini?
masih kah ada saki baki sakit hati dalam diri

kehebatan BG adalah dari tulisannya yg lembut gigi dari lidah
tetapi niat sebenar hatinya hanya Tuhan saja yg menilainya

antara bibit perpecahan yg mahu ditimbulkan oleh BG
dan mahu menerbitkan keraguan kepada org2 yg cuba mendekati jalan sufi

kita lihat seterusnya
akan semakin rancak bila ada yg menyokong mereka
lihat sajalah nanti
Back to top
View user's profile Send private message
bijigetah
VeteranTKO
VeteranTKO


Joined: Jan 31, 2008
Posts: 3576
Location: Didalam Rahmat dan Redha Allah insyaallah.

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 2:32 pm    Post subject: Reply with quote

Sudara jaketkulit yang dihormati.

Alhamdulillah.
Terimakasih.

Ianya dibuka sebagai renungan bersama.
Bukankah dahulunya ia diambil pakai sebagai tidak sesat?
Didalam sini di TKO ni?
Asal ada yang membantah maka HAIL ini disandar kepada Hikam, pada waktu dahulunya. Sudara sudah lupa?
Sedang keduanya tidak sama.
Jika nak diambil sebab tujuan thread ini salah maka mengapa seluruh thread dalam TKO ni berkisar dengan hal politik yang bertujuan menghentam antara dua penyokong fahaman politik tidak dikasyafkan sebagai ada 'niat lain'?


wallahu a'lam
_________________
BG signature
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 2:37 pm    Post subject: Reply with quote

bijigetah wrote:
Sudara jaketkulit yang dihormati.

Alhamdulillah.
Terimakasih.

Ianya dibuka sebagai renungan bersama.
Bukankah dahulunya ia diambil pakai sebagai tidak sesat?
Didalam sini di TKO ni?
Asal ada yang membantah maka HAIL ini disandar kepada Hikam, pada waktu dahulunya. Sudara sudah lupa?
Sedang keduanya tidak sama.
Jika nak diambil sebab tujuan thread ini salah maka mengapa selutuh thread dalam TKO ni berkisar dengan hal politik yang bertujuan menghentam antara dua penyokong fahaman politik tidak dikasyafkan sebagai ada 'niat lain'?


wallahu a'lam


mungkin ada kesilapan dari segi penerangan BG
tidak siapa pun yg mengaji kitab ini
hanya ruslan paip sahaja rasanya

dan yg lain hanya mempersoalkan ttg tok wali yg ngaku jd wakil tuhan
mempertikaikan buku atau tulisan ini
kemudian dijaja oleh anak muridnya dgn rakus

bahkan telah dipesan oleh aku jgn suka menyesatkan org lain
sedangkan kita sendiri tiada ilmu mendalam bab hakikat dan makrifat
teguran aku tak diterima
dan semakin menjadi2 menyesatkan tuan kitab

pabila bertanya dimanakah sesatnya
puak2 tersebut bungkam tak mampu mebalas hujah
dari hakikat insan laksamana
sampai penerangan dgn kitab lain berhubung hakikat insan
last diakui hakikat insan laksama saja ygs esat
yg lainnya tidak

habis dans elesai di situ
tiada seorang yg mahu emmbuka lembaran yg difatwakans esat oleh JAKIM
namun puak2 tersebut amsih lg menjaja dan sering pin point salik dalam ni yg taks ehaluan dgnnya
maka apakah kiranya thread ini dibuka
untuk menegmbalikan nostalgia lama
atau mahu mereka2 ini ebrdebat semula

kali ini bukan dgn IW tetapi dgn BG pula???
Back to top
View user's profile Send private message
bijigetah
VeteranTKO
VeteranTKO


Joined: Jan 31, 2008
Posts: 3576
Location: Didalam Rahmat dan Redha Allah insyaallah.

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 2:39 pm    Post subject: Reply with quote

Sheikh jaketkulit

Alhamdulillah.

Letakkanlah segala label yang termampu.
Biasa dituduh murtad oleh wahabi.
Biasa dikatakan gile kuasa oleh mereka nun...
Biasa diserang peribadi.
Sebabnya mudah, bukan bersama dalam satu geng dengan mereka yang suka melabel dengan sifat kasyaf.

Jika dikatakan pencetus pemecah belah silakan.
Tapi hadam dahulu Sheikh jaketkulit.
Hakikat Insan Ahmad Laksamana bukan yang sama Ilmunya sperti didalam Hikam.
Orang sufi tidak mudah menuduh dengan sembarangan sperti sheikh lakukan sekarang.
Tuduhan sheikh itu sama maknanya MEMBENARKAN Fahaman Hakikat Insan Ahmad Lakasamana itu sama dengan apa yang dicoretkan didalam Hikam.

silakan sheikh perkatakan segala yang mampu oleh mu.

wallahu a'lam
_________________
BG signature
Back to top
View user's profile Send private message
ayambapok
Koperal
Koperal


Joined: Jun 23, 2010
Posts: 674

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 3:06 pm    Post subject: Reply with quote

Bila sesuatu itu dikatakan sesat n salah maka mestilah ada yg betulnya, bila ada barang hitam maka mestilah ada putihnya, so kita tanyalah mana yg putihnya, maka terangkanlah pada kami, bukan uji atau nak tunjuk apa2 wslaupun ada yg kata eksyen, tapi itulah yg sepatutnya BG kena bagi tahu, barulah org boleh terima yg apa yg dikata atau dikemukakan tu salah

Kalu tak reti nak explain maknanya kita hanya meraba2 dlm gelap n hanyalah pak turut saja, org kata salah kita pun angguk2 n geleng2 konon faham walhal setiap ilmu ada ahlinya, so yg menuduh tu ahlinya kah?? Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
ayambapok
Koperal
Koperal


Joined: Jun 23, 2010
Posts: 674

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 3:16 pm    Post subject: Reply with quote

Adakah yg mulia BG ahli hakikat n makrifat macam syeikh jaket, tn ruslan, tuan ikang, sahabat wadi n tn mat dll?? Laughing Wink

Kalau ya, setiap soalan mesti ada jln penyelesaiannya n setiap tuduhan mesti ada sokongan n alasannya, itulah org2 jahil mcm kami mahukan dari yg mulia tuan BG
Back to top
View user's profile Send private message
ayambapok
Koperal
Koperal


Joined: Jun 23, 2010
Posts: 674

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 3:28 pm    Post subject: Reply with quote

bijigetah wrote:
Waalaikumussalam Sheikh Hijau.

Alhamdulillah.

Sheikh Hijau sorang ajer yang cakap atas konteks isu pada tajuk thread ni.
Komen lain rasa tak bahas berkenaan masalah kesilapan Fahaman HIAL tu.
Apa pendapat sheikh, komen yang lain tu nak cari apa?
Nak beritahu apa?
Nak tunjuk apa?
Kemana nak dibawa isu?
Nak tunjuk hebat tahu serba serbi dan boleh bahas dimana mana sekalipun?

Boleh tuan yg mulia buat tak nampak eh, tuan yg mulia kata tafsiran kalimah tauhid dlm HI tu silapkan, then itulah apa yg kita tanya, mana yg betulnya, apa yg dipersoal hanya berkisar atas apa telah tuan yg mulia pastekan atau coretkan, kenapa buat tak nampak pula???

Mmg la betul apa yg tuan jaket katakan, tuan hanya menunjuk2 kealiman tuan dlm lemah lembut kata2 tapi dlm hati entah apa yg ada, sila bangkang kalau tak setuju yg mulia Wink

Jgn sekadar pandai berkata2 tapi melarikan diri serta berdalih atas apa yg telah diperkata Wink
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 4:18 pm    Post subject: Reply with quote

bijigetah wrote:
Sheikh jaketkulit

Alhamdulillah.

Letakkanlah segala label yang termampu.
Biasa dituduh murtad oleh wahabi.
Biasa dikatakan gile kuasa oleh mereka nun...
Biasa diserang peribadi.
Sebabnya mudah, bukan bersama dalam satu geng dengan mereka yang suka melabel dengan sifat kasyaf.

Jika dikatakan pencetus pemecah belah silakan.
Tapi hadam dahulu Sheikh jaketkulit.
Hakikat Insan Ahmad Laksamana bukan yang sama Ilmunya sperti didalam Hikam.
Orang sufi tidak mudah menuduh dengan sembarangan sperti sheikh lakukan sekarang.
Tuduhan sheikh itu sama maknanya MEMBENARKAN Fahaman Hakikat Insan Ahmad Lakasamana itu sama dengan apa yang dicoretkan didalam Hikam.

silakan sheikh perkatakan segala yang mampu oleh mu.

wallahu a'lam


aku bercakap dari pengalaman berhujah dgn BG satuw aktu dulu
aku juga pernah berkata
walaupun BG sependapat dgn ku dalam hal menolak wahhabi dan politik
namun dalam memeprkatakan hal tasawuf dan keyakinan tok wali ngaku jd wakil tuhan
maka aku tidak sependapat dgn mu
dan disebabkan itu
kamu tidak lg senang dgn aku
ini pointnya

kemudian bila kitab ahmad laksamana di amuk giler oleh puak petai bubus
maka BG datang tumpang sekaki
walhal BG sedar tiada yg membenarkan dan tiada yg mengiyakan
kerana tiadalah mereka itu mengaji dgn kitab berkenaan

tetapi mereka bukan lah org yg senang2 menuduh dan menyesatkan org lain
demikian itu mereka meminta di mana sesatnya tulisan dalam kitab tersebut
oleh kerana desakan yg kuat maka dilabelkan org yg menyoal sbg pendukung kitab sesat
sebab apa aku kata mereka tdiak berani menuduh
kerana kitab atau ilmu yg di bahaskan bukan ilmu feqah bukan tauhid
tp ilmu tasawwuf yg tinggi2
maka berhati2 adalah lebih baik dari membuat tuduhan melulu

BG jgn lah berselindung kerana kamu adalah org kuat menyatakan sokongan pd geng petai bubus
aku tak kisah dgn sokongan itu
sebab terpulang pd individu
namun meredhai perbuatan petai bubus melabelkan seseorang dgn pendukung kitab sesat
sewajarnya tidak berlaku kalau kau benar2 ingin mencari kebenaran

adakah wajar dilabel kan sesat kpd org yg tak pernah mengaji kitab yg dianggap sesat oleh puak2 tertentu?

kefahaman org berbeza2
sedangkan tuan guru yg aku jumpa juga tidak terus mengatakan sesat
malah menasihati
kalau nak baca kitab tu
hendaklah dipimpin oleh seorang guru yg mahir
maksudnya ada yg boleh diterima terus
dan ada yg perlu kepada penapisan

kalau tdiak dibongkarkan hakikat insan ygs ebenar
harus kamu dan puak2 kamu terus menghukumi ilmu hakikat insan ini sesat walaupun ia tidak merujuk kepada tulisan ahmad laksamana
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 4:20 pm    Post subject: Reply with quote

ayambapok wrote:
bijigetah wrote:
Waalaikumussalam Sheikh Hijau.

Alhamdulillah.

Sheikh Hijau sorang ajer yang cakap atas konteks isu pada tajuk thread ni.
Komen lain rasa tak bahas berkenaan masalah kesilapan Fahaman HIAL tu.
Apa pendapat sheikh, komen yang lain tu nak cari apa?
Nak beritahu apa?
Nak tunjuk apa?
Kemana nak dibawa isu?
Nak tunjuk hebat tahu serba serbi dan boleh bahas dimana mana sekalipun?

Boleh tuan yg mulia buat tak nampak eh, tuan yg mulia kata tafsiran kalimah tauhid dlm HI tu silapkan, then itulah apa yg kita tanya, mana yg betulnya, apa yg dipersoal hanya berkisar atas apa telah tuan yg mulia pastekan atau coretkan, kenapa buat tak nampak pula???

Mmg la betul apa yg tuan jaket katakan, tuan hanya menunjuk2 kealiman tuan dlm lemah lembut kata2 tapi dlm hati entah apa yg ada, sila bangkang kalau tak setuju yg mulia Wink

Jgn sekadar pandai berkata2 tapi melarikan diri serta berdalih atas apa yg telah diperkata Wink


ha kand ah ada org tanya
nanti ambe pulak tanya
lepas tu org lain pulak tanya

tp jawapannya?
tetap tiada
sebab yg mengeluarkan thread tak tau ttg ilmu hakikat dan makrifat

bukan kah aku sudah kata awal2 lg
adakah dibukanya thread ini
untuk menyebabkan org lain ebrdebat dgn BG pula?
Back to top
View user's profile Send private message
jaketkulit
Staf Sarjan
Staf Sarjan


Joined: Jul 01, 2008
Posts: 1507

PostPosted: Sun Jan 27, 2013 4:21 pm    Post subject: Reply with quote

ayambapok wrote:
Adakah yg mulia BG ahli hakikat n makrifat macam syeikh jaket, tn ruslan, tuan ikang, sahabat wadi n tn mat dll?? Laughing Wink

Kalau ya, setiap soalan mesti ada jln penyelesaiannya n setiap tuduhan mesti ada sokongan n alasannya, itulah org2 jahil mcm kami mahukan dari yg mulia tuan BG


masukkan semua sekali nama di atas sbg org jahil
kerana kami bukan 'ahlinya'
kami hanya org yg menelusuri jalan kesufian bersama guru2 mursyid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 2 of 9

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.