Balik Semula Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Anwar kemuka 35 alasan rayu ketepi sabitan    Ucapan Berkenaan Hudud Oleh Ds Haji Najib    Tahniah kerajaan BN dan pengundi BN, kerana mu derita rakyat bertambah    Guna duit BR1M untuk berjudi    Madrasah Barisan Nasional Ahli Sunnah W`jamaah, Ek Eleh Nama Sempena Dpt RM2juta    Pembodek Cadang Sebatang Jalan Di Putrajaya Dinamakan "Lebuh Obama"    Terowong RM340 juta: Rakyat mahu penjelasan munasabah    Inilah Wajah Para Soldadu Maya Pemuda UMNO    Ramkarpal sengkang mata demi rayuan Anwar    Ahli Parlimen Pulai Pecahkan Tembelang Umno... Kah Kah Kah  
Iklan Kiri

Produk Untuk Suami

Rawatan Dadah Secara Islam


Natural Energy Enchancer

PRODUK SUAMI ISTERI TERMURAH

Super Baja Super Hasil

Biofactor 9

Baik Untuk lelaki

Al Quran Digital Read Quran

program buat duit dengan prepaid

DOUBLE STEM CELL berupaya mengatasi, merawat serta mencegah masalah & penyakit

Baik untuk Lelaki atau suami

Baik untuk Lelaki atau suami

Sumbangan untuk akhirat

Krim Haura Kembalikan Kelakianmu

http://www.biovco.com/fb.php?id=bio&ref=tko

DAPATKAN IKLAN BERPATUTAN DENGAN KAMI -- KLIK DI SINI
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: yusmarmka
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33349

People Online:
Visitors: 0
Members: 49
Total: 49

Online Now:
01 : mzamrias
02 : ofma81
03 : matjen
04 : tanjungaru
05 : matt007
06 : janggutmerah
07 : abuadil_alkaff
08 : cilimerah
09 : cerminusia
10: Aipokovot
11: kebaikan
12: bputaih
13: pak_lang
14: versatile
15: potyar
16: marangperapu
17: satekajang
18: veroza
19: mamu_moden
20: zulfan
21: BULAN
22: coklat_epal
23: ibumoden
24: darmaopah
25: RuslanPaip
26: abu_sirr
27: Tok_Batin
28: air_batu
29: sder
30: inderasipejuang
31: satu
32: NokiaBanana
33: kaywhy
34: mosri
35: kasmaria
36: voice
37: SMOL
38: megat_komeng
39: bardioslave
40: santai
41: mukhalil
42: 9999
43: ikanlampam
44: kmm
45: ehsan
46: viva96
47: razzims
48: sangkelembai20
49: tepaksireh
Statistik Pembaca
We received

260085104
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

150415

· Semalam

313880


Purata Hits
· Sejam

16,007

· Sehari

237,304

· Sebulan

7,224,586

· Setahun

86,695,035


Server Masa Server
· Masa

11:29:22

· Tarikh

25 Apr 2014

· Zon

+0800

TranungKite Online (TKO): Forum

www.tranungkite.net :: View topic - Semakan Daftar pemilih Ada No. Siri?
 Forum FAQForum FAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Semakan Daftar pemilih Ada No. Siri?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik
View previous topic :: View next topic  
Author Message
cpurosak
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Sep 15, 2008
Posts: 323

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:33 pm    Post subject: Reply with quote

MawarBiru wrote:
cpurosak wrote:
miharludba wrote:
Kenapa pengundi PR perlu takut...........???

Bukankah 5 mei nanti kerajaan PR..............???

No hal laaa........no. siri tuh.......

Patut nya puak2 BN laa yang perlu takut........... Very Happy Very Happy


Jangan terlalu confident...lebih baik kata insyallah...

namun kena selalu beringat... Al-Haq tanpa perancangan yg tersusun rapi akan dikalahkan oleh al-batil yg terancang dan tersusun rapi perancangannya.


Klu dah gigih USAHA, dan USAHA lg, pernah dgr senjata rahsia org Mukmin x? jgn tinggal solat, byk2 mengaji Al-Quran dan baca tafsirnya... pasti dpt TAHU JAWAPAN. Nak tahu rahsianya...? Wink

Akhirnya kita berserah dan bertawakkal kpdNya... in sya Allah... Very Happy


Insyallah ...semoga yang batil tu akan lenyap dari bumi Malaysia tercinta ni...
_________________

Berani berkata benar , walaupun pahit.

Back to top
View user's profile Send private message
MawarBiru
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Jun 17, 2008
Posts: 2403
Location: ~ With MUJAHIDIN ibu... ~

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:35 pm    Post subject: Reply with quote

cpurosak wrote:
MawarBiru wrote:

Klu dah gigih USAHA, dan USAHA lg, pernah dgr senjata rahsia org Mukmin x? jgn tinggal solat, byk2 mengaji Al-Quran dan baca tafsirnya... pasti dpt TAHU JAWAPAN. Nak tahu rahsianya...? Wink

Akhirnya kita berserah dan bertawakkal kpdNya... in sya Allah... Very Happy


Insyallah ...semoga yang batil tu akan lenyap dari bumi Malaysia tercinta ni...


Senjata Rahsia paling ampuh org Mukmin adalah DOA. Idea Wink
_________________
~ .........having hearts wherewith they understand not, and having eyes wherewith they see not, and having ears wherewith they hear not. These are as the cattle - nay, but they are worse! These are the neglectful. (Al'A'raf : 179) ~
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
kelintingkuning
Rekrut
Rekrut


Joined: Dec 19, 2010
Posts: 70

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:36 pm    Post subject: Reply with quote

ceklatnisang wrote:
start pru13 ni tadok doh nombor siri dekat kertas undi kan?


ada!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Namatimangan08
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Sep 02, 2008
Posts: 2989
Location: Dekat-dekat dengan Kajang

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:38 pm    Post subject: Reply with quote

Azraie wrote:
cpurosak wrote:
Azraie wrote:
nombor siri tu memang perlu kalau tidak kerani spr nanti nak teriak nombor apa? tak kan nak teriak nombor kad pengenalan, mahu kelam kabut agen mengundi. belum tengahari kerani dah tak ada suara.

Senarai Daftar Pemilih akan ada nombor siri jika Daftar Pemilih tu nak guna untuk PRU/PRK. Jika untuk tujuan semakan tak ada nombor siri...


itu yang teman faham.......

TT mungkin pengundi baru agaknya.


12x dah PRU sebelum ni...takder plak dengor Petugas SPR hilang halkum....dan dan jer PRU13 ni ...sibuk nak bernombor siri bagai....dah tu nombor siri tulah bukan nombor siri unik number...adakah ini cara untuk mengesan dan menghukum pengundi2 PR sekiranya dacing karat menang...?

jika dulu kerani akan mencatat nombor siri tersebut pada bahagian tunggul buku kertas undi, memang boleh tahu seseorang tu undi apa. tapi yang akan datang kerani tak dibenarkan pegang pen atau pensel, jadi tiada catatan dibuat. Tapi teman rasa depa pun tak lalu nak semak semua tu, kalau nak semak pun tentu kalangan pekerja SPR dah tentu maklumat ni sampai pada kita. orang atas mana mahu buat kerja rumit macam tu........

jangan risau pasal nombor-nombor tu...



Aku ada kawan...ada kat bilik sebelah ni... Pada pilihan raya yang lepas dia dan adik dia pergi mengundi. Di Penang. Beberapa minggu lepas tu adik dia terima surat..."Terima kasih kerana mengundi BN". Kawan aku tu tak undi BN..tak dapat pulak surat tsb walaupun mereka tinggal di rumah yang sama. Pelik kan?

Apapun itu bukan kes terpencil.... Sesiapa yang rapat dengan SPR boleh tahu siapa mengundi siapa WALAUPUN peruntukanundang2 tidak membenarkan perkara ini berlaku kecuali ada kebenaran mahkamah...
Back to top
View user's profile Send private message
Azraie
Major Jeneral @ Moderator
Major Jeneral @ Moderator


Joined: Nov 30, 2005
Posts: 1559

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:38 pm    Post subject: Reply with quote

muhad wrote:
Dua soalan/kemungkinan?,

1. Sekiranya no siri yg dipaparkan semasa semakan berlainan dgn yg tertera pada senarai semasa mengundi apa akan jadi? ANDAI kata hal begini boleh menghalang mengundi atau menyebab masalah maka kemungkinan sabotaj boleh berlaku kpd penyokong2 PR, dlm hal sengaja salah tulis.

2. Dalam satu senarai (pengundi), jika terdapat ulangan, ini boleh dikesan dengan merujuk kpd data2 peribadi. Ulangan boleh dikesan kerana semua data2 peribadi adalah sama. ANDAI kata no siri ini di ambil kira sebagai satu dari data tadi maka ulangan mungkin tidak dapat dikesana jika individu yg sama menggunakan no siri yg berlainan.

1. Rasanya tak berlaku, jika berlaku agen boleh buat bantahan dengan mengisi borang tertentu dan jika terlalu luar biasa wakil calon akan dihubungi untuk segera selesaikan.

2. tak mungkin nak sama semuanya, nombor K/P tentu berbeza tapi selang antara angka mungkin juga. bila seseorang tu bawa dokumen pengenalan dan ada tersenarai dalam daftar pemilih, jari tak ada dakwat dia layak mengundi. bantahan untuk senarai pemilih selepas ianya dipamerkan disetiap sukuan.

harap boleh faham nuuu.....
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
Azraie
Major Jeneral @ Moderator
Major Jeneral @ Moderator


Joined: Nov 30, 2005
Posts: 1559

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:42 pm    Post subject: Reply with quote

Namatimangan08 wrote:
Azraie wrote:
cpurosak wrote:
Azraie wrote:
nombor siri tu memang perlu kalau tidak kerani spr nanti nak teriak nombor apa? tak kan nak teriak nombor kad pengenalan, mahu kelam kabut agen mengundi. belum tengahari kerani dah tak ada suara.

Senarai Daftar Pemilih akan ada nombor siri jika Daftar Pemilih tu nak guna untuk PRU/PRK. Jika untuk tujuan semakan tak ada nombor siri...


itu yang teman faham.......

TT mungkin pengundi baru agaknya.


12x dah PRU sebelum ni...takder plak dengor Petugas SPR hilang halkum....dan dan jer PRU13 ni ...sibuk nak bernombor siri bagai....dah tu nombor siri tulah bukan nombor siri unik number...adakah ini cara untuk mengesan dan menghukum pengundi2 PR sekiranya dacing karat menang...?

jika dulu kerani akan mencatat nombor siri tersebut pada bahagian tunggul buku kertas undi, memang boleh tahu seseorang tu undi apa. tapi yang akan datang kerani tak dibenarkan pegang pen atau pensel, jadi tiada catatan dibuat. Tapi teman rasa depa pun tak lalu nak semak semua tu, kalau nak semak pun tentu kalangan pekerja SPR dah tentu maklumat ni sampai pada kita. orang atas mana mahu buat kerja rumit macam tu........

jangan risau pasal nombor-nombor tu...



Aku ada kawan...ada kat bilik sebelah ni... Pada pilihan raya yang lepas dia dan adik dia pergi mengundi. Di Penang. Beberapa minggu lepas tu adik dia terima surat..."Terima kasih kerana mengundi BN". Kawan aku tu tak undi BN..tak dapat pulak surat tsb walaupun mereka tinggal di rumah yang sama. Pelik kan?

Apapun itu bukan kes terpencil.... Sesiapa yang rapat dengan SPR boleh tahu siapa mengundi siapa WALAUPUN peruntukanundang2 tidak membenarkan perkara ini berlaku kecuali ada kebenaran mahkamah...

hahaha.... tak perlu rapat dengan spr pun tak pa... pakai akai saja...
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
ceklatnisang
Prebet
Prebet


Joined: Dec 28, 2010
Posts: 286
Location: jjabat krajaang

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:51 pm    Post subject: Reply with quote

kelintingkuning wrote:
ceklatnisang wrote:
start pru13 ni tadok doh nombor siri dekat kertas undi kan?


ada!!!


Kegunaan nombor siri kertas undi:

1- Apabila buku kertas undi dicetak, ia dicetak dalam kiraan 50 helai satu buku. Dengan adanya nombor siri, urusan semakan dan pengiraan dapat dipermudahkan.

2- Nombor siri kertas undi juga dicatatkan dalam Borang 13 sebagai elemen kawalan pengesahan bilangan kertas undi sebelum kertas undi dikira. Tanpa nombor siri, adalah sukar untuk mengetahui bilangan kertas undi yang sepatutnya berada dalam peti undi sebelum ia dibuka.

3- Sekiranya terdapat lebihan bilangan kertas undi dalam peti undi semasa proses pengesahan bilangan kertas undi dan sebelum kertas undi di kira, nombor siri kertas undi boleh disemak dengan Borang 13. Kertas undi yang nombor sirinya tiada dalam catatan Borang 13 akan dikeluarkan dan tidak akan dikira.

4- Nombor siri kertas undi juga digunakan sebagai elemen kawalan dalam urusan pengundian pos. Nombor siri kertas undi akan dicatatkan atas Borang 2 dan Sampul A. Ia bagi memastikan hanya kertas undi yang sama dikeluarkan kepada pengundi pos, akan dipulangkan dengan dokumen yang sama iaitu yang dicatatkan dengan nombor siri yang sama.



hahahaha padahal nok tahu ambe pakoh mende hahahaha
Back to top
View user's profile Send private message
muhad
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Apr 26, 2008
Posts: 554
Location: Kuala Lumpur

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:51 pm    Post subject: Reply with quote

Azraie wrote:
muhad wrote:
Dua soalan/kemungkinan?,

1. Sekiranya no siri yg dipaparkan semasa semakan berlainan dgn yg tertera pada senarai semasa mengundi apa akan jadi? ANDAI kata hal begini boleh menghalang mengundi atau menyebab masalah maka kemungkinan sabotaj boleh berlaku kpd penyokong2 PR, dlm hal sengaja salah tulis.

2. Dalam satu senarai (pengundi), jika terdapat ulangan, ini boleh dikesan dengan merujuk kpd data2 peribadi. Ulangan boleh dikesan kerana semua data2 peribadi adalah sama. ANDAI kata no siri ini di ambil kira sebagai satu dari data tadi maka ulangan mungkin tidak dapat dikesana jika individu yg sama menggunakan no siri yg berlainan.

1. Rasanya tak berlaku, jika berlaku agen boleh buat bantahan dengan mengisi borang tertentu dan jika terlalu luar biasa wakil calon akan dihubungi untuk segera selesaikan.

2. tak mungkin nak sama semuanya, nombor K/P tentu berbeza tapi selang antara angka mungkin juga. bila seseorang tu bawa dokumen pengenalan dan ada tersenarai dalam daftar pemilih, jari tak ada dakwat dia layak mengundi. bantahan untuk senarai pemilih selepas ianya dipamerkan disetiap sukuan.

harap boleh faham nuuu.....


Mudah2an begitulah hendaknya, baru lega, tq
Back to top
View user's profile Send private message
muhad
Lans Koperal
Lans Koperal


Joined: Apr 26, 2008
Posts: 554
Location: Kuala Lumpur

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:54 pm    Post subject: Reply with quote

ceklatnisang wrote:
kelintingkuning wrote:
ceklatnisang wrote:
start pru13 ni tadok doh nombor siri dekat kertas undi kan?


ada!!!


Kegunaan nombor siri kertas undi:

1- Apabila buku kertas undi dicetak, ia dicetak dalam kiraan 50 helai satu buku. Dengan adanya nombor siri, urusan semakan dan pengiraan dapat dipermudahkan.

2- Nombor siri kertas undi juga dicatatkan dalam Borang 13 sebagai elemen kawalan pengesahan bilangan kertas undi sebelum kertas undi dikira. Tanpa nombor siri, adalah sukar untuk mengetahui bilangan kertas undi yang sepatutnya berada dalam peti undi sebelum ia dibuka.

3- Sekiranya terdapat lebihan bilangan kertas undi dalam peti undi semasa proses pengesahan bilangan kertas undi dan sebelum kertas undi di kira, nombor siri kertas undi boleh disemak dengan Borang 13. Kertas undi yang nombor sirinya tiada dalam catatan Borang 13 akan dikeluarkan dan tidak akan dikira.

4- Nombor siri kertas undi juga digunakan sebagai elemen kawalan dalam urusan pengundian pos. Nombor siri kertas undi akan dicatatkan atas Borang 2 dan Sampul A. Ia bagi memastikan hanya kertas undi yang sama dikeluarkan kepada pengundi pos, akan dipulangkan dengan dokumen yang sama iaitu yang dicatatkan dengan nombor siri yang sama.



hahahaha padahal nok tahu ambe pakoh mende hahahaha


Keluar tajuk ceklat!!!
Back to top
View user's profile Send private message
kelintingkuning
Rekrut
Rekrut


Joined: Dec 19, 2010
Posts: 70

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:56 pm    Post subject: Reply with quote

ceklatnisang wrote:
kelintingkuning wrote:
ceklatnisang wrote:
start pru13 ni tadok doh nombor siri dekat kertas undi kan?


ada!!!


Kegunaan nombor siri kertas undi:

1- Apabila buku kertas undi dicetak, ia dicetak dalam kiraan 50 helai satu buku. Dengan adanya nombor siri, urusan semakan dan pengiraan dapat dipermudahkan.

2- Nombor siri kertas undi juga dicatatkan dalam Borang 13 sebagai elemen kawalan pengesahan bilangan kertas undi sebelum kertas undi dikira. Tanpa nombor siri, adalah sukar untuk mengetahui bilangan kertas undi yang sepatutnya berada dalam peti undi sebelum ia dibuka.

3- Sekiranya terdapat lebihan bilangan kertas undi dalam peti undi semasa proses pengesahan bilangan kertas undi dan sebelum kertas undi di kira, nombor siri kertas undi boleh disemak dengan Borang 13. Kertas undi yang nombor sirinya tiada dalam catatan Borang 13 akan dikeluarkan dan tidak akan dikira.

4- Nombor siri kertas undi juga digunakan sebagai elemen kawalan dalam urusan pengundian pos. Nombor siri kertas undi akan dicatatkan atas Borang 2 dan Sampul A. Ia bagi memastikan hanya kertas undi yang sama dikeluarkan kepada pengundi pos, akan dipulangkan dengan dokumen yang sama iaitu yang dicatatkan dengan nombor siri yang sama.



hahahaha padahal nok tahu ambe pakoh mende hahahaha


dah terang.....lagi bersuluh

Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
ceklatnisang
Prebet
Prebet


Joined: Dec 28, 2010
Posts: 286
Location: jjabat krajaang

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 4:56 pm    Post subject: Reply with quote

muhad wrote:


Keluar tajuk ceklat!!!


mitok maaf boh - selingan jer

cume nok kabor - undi dok rahsia pong
Back to top
View user's profile Send private message
baung
Rekrut
Rekrut


Joined: Jan 15, 2012
Posts: 3

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 5:04 pm    Post subject: Reply with quote

cpurosak wrote:
MawarBiru wrote:
Utk trace pengundi lah tu.... berjuta2 pengundi nak trace camne? gilos...
Shocked


Kes naya ni kalau puak dacing menang ...confirm kertas2 undi tu akan di analisa....terutama yang kerje gomen dan badan beruniform....siap la nanti kena transfer...

apa2 pun kita tumbangkan pengkhianat negara dan penipu rakyat 55 tahun ini....


ini jer cara akan bersihkan politik malaysia...INI KALI LAH..UBAH!!!! TAKBIR! ALLAHU AKBAR !!


Larat ke kalo dia menang dia nak tukau semua penjawat awam ke tempat lain???

Jika hanya 150,000 penjawat didapati membangkang BN.....hukuman tukau tempat lain.....larat ke dia nak bayar elaun pertukaran 150,000 org tu.
Jika 1 keluarga elaun pertukaran rm 5,000 x 150,000.00 = 750 juta.

Larat ke??????
Back to top
View user's profile Send private message
Azraie
Major Jeneral @ Moderator
Major Jeneral @ Moderator


Joined: Nov 30, 2005
Posts: 1559

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 5:04 pm    Post subject: Reply with quote

ceklatnisang wrote:
muhad wrote:


Keluar tajuk ceklat!!!


mitok maaf boh - selingan jer

cume nok kabor - undi dok rahsia pong

kan petugas, agen kena sign borang kerahsiaan (pink)
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
Duit_syiling
Sarjan
Sarjan


Joined: May 16, 2010
Posts: 1322

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 5:05 pm    Post subject: Reply with quote

MawarBiru wrote:
Duit_syiling wrote:
takut nk undi pr ker?


Watpe nak takut.. takut hanya pd Allah jikalau salah pilih pemimpin sok berjawablah di padang masyar... sanggup ke? Idea


so.. there's no need for this thread, kan??

ada no siri ker.. xder no siri ker..

nak undi pr.. undi jer..
Back to top
View user's profile Send private message
Azraie
Major Jeneral @ Moderator
Major Jeneral @ Moderator


Joined: Nov 30, 2005
Posts: 1559

PostPosted: Thu Apr 25, 2013 5:09 pm    Post subject: Reply with quote

baung wrote:
cpurosak wrote:
MawarBiru wrote:
Utk trace pengundi lah tu.... berjuta2 pengundi nak trace camne? gilos...
Shocked


Kes naya ni kalau puak dacing menang ...confirm kertas2 undi tu akan di analisa....terutama yang kerje gomen dan badan beruniform....siap la nanti kena transfer...

apa2 pun kita tumbangkan pengkhianat negara dan penipu rakyat 55 tahun ini....


ini jer cara akan bersihkan politik malaysia...INI KALI LAH..UBAH!!!! TAKBIR! ALLAHU AKBAR !!


Larat ke kalo dia menang dia nak tukau semua penjawat awam ke tempat lain???

Jika hanya 150,000 penjawat didapati membangkang BN.....hukuman tukau tempat lain.....larat ke dia nak bayar elaun pertukaran 150,000 org tu.
Jika 1 keluarga elaun pertukaran rm 5,000 x 150,000.00 = 750 juta.

Larat ke??????

depa pun tak ada hak nak dakwa, benda ni kan rahsia. jika depa mengaku ada menyemak kertas undi ada la pihak akan diheret ke makamah.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    www.tranungkite.net Forum Index -> Politik All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©

BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman M@rhean
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.