Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   RUU 355 bakal jadi bahan kempen PAS!    Suspek Bunuh, Bakar Dibawa Ke Lokasi Kejadian    Saya tak suka bincang isu ini. Tak mendatangkan hasil Kata M Nasir    Beza Antara ‘Kaya Gila’ Dengan ‘Gila Nak Tunjuk Kaya’    Sokongan Moral Untuk Cikgu Azizan    Tahukah Anda, Adnan Menderes adalah PM Turki yang Syahid di Tali Gantung    IMAMS dibatal sehari selepas dikuatkuasa    Saya tidak tahu ada bukan Muslim dalam IMAMS    Hanya seorang sahaja yang boleh mengajar Trump    Terengganu bentang bajet pilihan raya  
Infomation
Iklan Kiri


UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Statistik Pembaca
We received

477407936
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

70088

· Semalam

97329


Purata Hits
· Sejam

9,414

· Sehari

217,796

· Sebulan

6,630,666

· Setahun

79,567,989


Server Masa Server
· Masa

19:47:57

· Tarikh

17 Dec 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online

Tawaran Istimewa Web Hosting
- masih ada satu iklan kosong di ruang ini -

Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga
Posted on Thursday, January 16 @ 12:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur



Petua/Tips Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga

Hari ini aku cuti sebab aku nak kemas pokok bunga depan rumah aku yang agak lama terbiar dan tidak dibaja dengan baik. Memanglah tiap-tiap hari aku siram tapi tak trimming daun-daun dia.

Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga Lagi pun aku dah bosan dengan layout yang ada sekarang ni, sempena tahun baru ini biarlah ia berwajah baru sikit...hehehehe. Aku teringat pesanan arwah orang tua pernah nasihat kepada aku.

"Wahai anakku, kalau kau nak tanam bunga, jagalah dengan baik.Siramlah dia dengan air dan bajalah selalu. Kalau kau tak boleh jaga anakku, baik kau buang sahaja pokok tu. Daripada kau menyeksa pokok tu"

Ayat kat atas bukan sebiji macam arwah ayah aku cakap..hehehehehe. Ia lebih kasar sikit cuma aku menyedapkan sikit..hahahahaha.

Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga
Ada 2 tempat aku kemas iaitu satu dalam halaman rumah dan satu lagi kat luar rumah.

Sebenarnya dahulu aku tak letak pokok bunga luar rumah disebabkan jiran lama aku dahulu suka letak sampah depan laman rumah aku.

Dari aku gaduh-gaduh, baik aku letak pasu bunga depan rumah.

Secara tak langsug makin tambah ler pasu bunga aku kena jaga..huhuhuhuhu.

Pokok bunga ini tak susah nak jaga terutama kalau nak membajanya. Tak payah kau orang tukar tanah selalu.

Tips nak baja pokok ialah menggunakan baja tahi kambing!!! Biasanya kalau orang beli baja kambing ini ia akan cucuk atau tanam tahi kambing tu kat tanah kan. Bila selalu siram maka tahi kambing tu akan terlerai dan menjadi baja!!

Salah sebenarnya!!!. Tekniknya ialah kau rendam baja tahi kambing tu dalam baldi berisi air selama semalaman. Keesokkannya  kau siram pokok bunga kau dengan air rendaman baja tahi kambing tu...hehehehe.

Logiknya, bila baja tahi kambing tu jadi cecair maka ia mudah terlarut dalam tanah dan setiap 3 bulan sekali kau buat. Aku amalkan ini dan pokok aku gemuk macam aku...ahaks. Tak perlu beli tanah-tanah ini...
Cuba anda amalkan dan saya jamin pokok kau sentiasa subur..

Tapi lepas kau siram baja kambing tu, simen rumah kau basuh dengan air paip sebab air tahi kambing tu meleleh kat simen dari pasu bunga dan ia mengeluarkan aroma yang segar... tapi dalam 2 jam dah tak bau. Bau pun bukan kuat sangat.

Selepas kau siram pokok dengan tahi kambing, esok atau lusa baru kau siram dengan air paip. Kalau kau siram air nanti baja tahi kambing tu melarut keluar. Sia-sia ajer usaha kau.

Lupakan tentang tahi baja kambing. Hari ini mahu 4 jam aku mengemas pokok bunga. Dalam  hati ingatkan nak buang beberapa pokok bunga tetapi tah macam mana tetiba bertambah 2 pasu bunga lagi....huhuhuhu.

Mesti bini aku mengamuk punya sebab ada lagi 2 pasu bunga dalam rumah aku tak keluarkan lagi. Tu ler masalahnya kalau hobi kita dengan tersayang tak secocok. Bini aku suka rumah nampak lapang dan aku suka letak pokok bunga, memang tak belah punya...hehehehe.

Gambar atas adalah progress membersih pokok bunga aku...
Gambar bawah ialah kerja yang dah selesai. Hari ini aku berjaya ubah layout pokok bunga, racun rumput dan membaja pokok aku..... 

Terima kasih rakan-rakan kerana membaca entri pokok bunga aku. Ini pun nak buat entri..hahahaha.
Tapi OK ler, anda dapat teknik membaja bunga dengan cara yang cepat dan murah dan dijamin efektif...

Aku tak pernah kongsi teknik dengan sesiapa, cuma dengan rakan-rakan pembaca sahaja. Sebab aku sayang semua pembaca blogger aku...hehehehe.

Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga

Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga

Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga





Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada [email protected]. Dapatkan maklumat lanjut di SINI

  1. BISNES Makanan POPULAR - KEK, Putu, BUN, Pau, PIZZA, Taufufah, CAKOI, Murtabak, BisnesAir & Banyak.Pelajari Disini >>>

  2. Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift! 

  3. Ingin Jadi Tokey EMAS? Modal Hanya RM380 (Seumur Hidup). PERCUMA Syiling 0.5g 999.9 

  4. Income pencen saya setiap hari. 1 point =Rm1... selama guna Tronexus saya dibayar… 


 
Klik untuk pakej iklan

* terdapat ruang iklan kosong di sini sila hubungi [email protected] gmail.com
Artikel Hari Ini

RUU 355 bakal jadi bahan kempen PAS!

Suspek Bunuh, Bakar Dibawa Ke Lokasi Kejadian

Saya tak suka bincang isu ini. Tak mendatangkan hasil Kata M Nasir

Beza Antara ‘Kaya Gila’ Dengan ‘Gila Nak Tunjuk Kaya’

Sokongan Moral Untuk Cikgu Azizan

Tahukah Anda, Adnan Menderes adalah PM Turki yang Syahid di Tali Gantung

IMAMS dibatal sehari selepas dikuatkuasa

Saya tidak tahu ada bukan Muslim dalam IMAMS

Hanya seorang sahaja yang boleh mengajar Trump

Terengganu bentang bajet pilihan raya

[ Artikel seterusnya.. ]
Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Related Links
· More about Petua/Tips
· News by PenjagaKubur


Most read story about Petua/Tips:

(Tips) Cara Penggunaan Gear Yang Betul Untuk Kereta Auto

BONGKAR !!! Cuci buah pinggang dengan hanya RM1.00

Cara Paling Sempoi Untuk Check Mungkin WiFi Rumah Anda Dicuri

Jangan Beli Jika Tong Gas Ada Yang Macam ni!!!

Perhatian Para Wanita Bahaya Botol Air dalam kereta
Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad

Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan

"Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga" | Login/Create an Account | 3 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga (Score: 1)
by niyor on Thursday, January 16 @ 12:28:19 MYT
(User Info | Send a Message)
kalau dok kat kondo pakai taik lembu boleh tak



Re: Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga (Score: 1)
by sazazainal on Thursday, January 16 @ 23:12:47 MYT
(User Info | Send a Message)

aaadddoooiiii...brader niyor.....lu bakar "line"...bikin panas daaahhhhhh....

huhuhuhu...cheers....eheheheh




Re: Tips Mengemas Dan Membaja Pokok Bunga (Score: 1)
by sazazainal on Thursday, January 16 @ 23:12:49 MYT
(User Info | Send a Message)

aaadddoooiiii...brader niyor.....lu bakar "line"...bikin panas daaahhhhhh....

huhuhuhu...cheers....eheheheh




BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.