Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   ADUN DAP Tanjung Bungah pula dihalang urus bantuan banjir    ‘Ingat barang saja GST, ibadah pun GST’    PAS tak minta nama lagi, kita malu nak tanya, kata PKR Kelantan    Selepas PAS dan Umno, kini giliran PH protes di kedutaan AS    Acuan Gabungan Politik Malaysia Terbentuk Di Hadapan Kedutaan Amerika    Isteri Ketua Polis Negara meninggal dunia    Saya ahli Umno tapi belum daftar kata Azwan Ali    Nur Jazlan hanya 'budak hingusan' kata Mahathir    BN Kelantan perlu 300,000 undi untuk menang    Dr Mahathir cabar Trump sasar China, bukan buli Palestin  
Infomation
Iklan Kiri


UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Statistik Pembaca
We received

477240072
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

94816

· Semalam

96784


Purata Hits
· Sejam

9,420

· Sehari

217,719

· Sebulan

6,628,334

· Setahun

79,540,012


Server Masa Server
· Masa

23:54:47

· Tarikh

15 Dec 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online

Tawaran Istimewa Web Hosting
- masih ada satu iklan kosong di ruang ini -

Kini Ahli UMNO boleh Hadir Ke Program & Aktiviti PAS
Posted on Friday, March 17 @ 08:17:07 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah



Artikel

Ramai penganalisis yang cenderong kepada Pakatan Harapan menulis dan membuat analisis kononnya PAS sudah berubah. Begitu juga bekas Ketua Editor Harakah pun membuat analisis yang sama.

Persoalannya adakah PAS berubah?

Saya melihat ramai penganalisis walaupun bertaraf profesor membuat kesimpulan dan analisis tanpa hujah dan fakta yang kukuh. Mereka bercakap atas dasar persepsi dan kekecewaan kerana PAS tidak bersama Pakatan Harapan. Mereka rasa ini masa dan peluangnya UMNO boleh dijatuhkan. Malangnya PAS bersama. Mereka sangat marah kepada PAS. Analisis dan kesimpulan bersifat 'menghukum' membuatkan penganalisisan dan penulis mereka menjadi 'kaku dan basi'

Saya juga pernah berhujah dengan penulis buku. Mereka menjadikan persepsi sebagai 'tuhan' kepada cara penulisan politik mereka sedang Islam mengajar kita bagaimana Islam seharusnya didahulukan dalam semua aspek. Penulis ini masih belum memahami Islam itu adalah "Akidah dan Kaedah". Laillah ha illallah itu ialah penghayatan termasuk dalam gambaran pemikiran. Malang bagi kita kalau gambaran pemikiran kita masih belum Islam.

Siapa tak kenal Rasulullah s.a.w. seorang yang digelar al-amim. Beliau pernah mendamaikan pemimpin Quraisy yang berbalah tentang hajarul aswad. Beliau dia puji mempunyai daya fikir yang cerdas dan bernas menyelesaikan masalah.

Malah semasa di kepung ketika hijrah Rasulullah s.a.w. beliau sempat meminta Saidina Ali menjaga barangan yang disimpan oleh orang Quraisy untuk dipulangkan. Baginda dikenali sebagai seorang yang amanah. Baginda tak bawa lari barangan itu kerana ini peluang dan kesempatan seperti ada pempinan yang kononnya Islam membawa lari kerusi dan jawatan atas dasar itu hak 'mutlak' mereka.

Sifat Rasulullah s.a.w. dipuji. Tapi apa persepsi yang dibina oleh penduduk Quraisy kepada Rasulullah s.a.w.  Rasulullah penipu, pembohong, gila kuasa, ahli sihir dan bermacam-macam gelaran yang sangat buruk. Ini dipanggil POLITIK JAHAT BERASASKAN PERSEPSI.

Kita juga tahu cerita bagaimana Nabi Nuh a.s. dimana tidak mendapat sokongan masyarakat kerana ada masyarakat (bukan penganalisis atau penulis) yang cipta persepsi buruk kepada Nabi Nuh a.s.

Pada masa itu, bagaimana ibubapa mengajar anak kecil bahawa orang tua ini adalah pendusta, gila dan bermacam-macam tuduhan sehingga anak-anak kecil mengejek Nabi Nuh a.s. sebagai orang tua yang gila. Tidak hairan Nabi a.s. hidup hampir 1000 tahun hanya mendapat sokongan sekitar 80 orang sahaja.

Bagi saya persepsi buruk PAS bukan ciptaan masyarakat tetapi ciptaan penganalisis, penulis dan mereka yang tidak sependapat dalam pendekatan dakwah dengan PAS. Mereka menghukum PAS dengan tulisan-tulisan dan analisis yang sangat bias dan jahat. Pasal itu kita kena faham persepsi ini ciptaan siapa, penulis atau masyarakat?

PAS tidak berubah, tapi pendekatan PAS berubah dan ada kelainan dengan sebelumnya. Pendekatan politik bergantung kepada keadaan semasa seperti masa, masyarakat, budaya soisla dan sebagaimana. Jadi tidak hairan pendekatan politik PAS berbeza setiap negeri.


Saya pernah mendengar daripada almarhum Ustaz Harun Taib dalam satu program parti mungkin 20 tahun yang lalu, beliau ada mencerita bagaimana untuk mendekati orang-orang UMNO yang sangat taa'sud yang mana orang PAS tak boleh menjijaki tanah rumahnya. (dulu PAS dan UMNO sangat bertentangan terutamanya di Pantai Timur)

Beliau berkata, ahli PAS perlu peka dengan ahli UMNO. Melihat dan mengkaji di mana boleh dimasuki. Dia memberi contoh bagaimana dia mendekati orang UMNO yang keras. Dia kata dia melihat di rumah orang UMNO itu ada beberapa pokok nangka sedang berputik. Dia datang dan memberitahu nak beli buah nangka kerana melihat pokoknya sangat baik (puji).

Orang UMNO bila datang nak membeli dia tak marah dan cakap pokok masih berputik. Ustaz Harun cakap tak apa, saya "cok dulu" (bahasa Terengganu yang bermaksud membuat tempahan buah yang putik itu). Ketika itu dia bercakap sekadar di luar pagar sahaja.

3 atau 4 hari kemudian dia datang lagi. Orang UMNO tanya nak buat? Dia cakap nak lihat putik nangka tu, besar mana dah sekarang? (kerana dah tempah nak beli). Masih bercakap di luar pagar.

Seminggu kemudian datang lagi untuk melihat putik nangka tadi. Tapi kali ini orang UMNO itu ajak masuk dan duduk di tangga (rumah kampung) serta berbual sambil dihidangkan dengan teh 'o' kosong tanpa kuih. Semasa ini jangan bercakap isu politik sekadar bertanya khabar.

Saya tak nak panjangkan cerita ini. Pembaca boleh tahu kesudahannya. Pasal itu Ustaz Harun Taib bertanding di Manir tidak pernah kalah. Siapa tak kenal Ustaz Harun Taib seorang yang dikatakan lebih keras daripada Ustaz Abdul Hadi Awang. Itu persepsi yang dibina oleh orang yang tak suka Ustaz Harun Taib samada dia UMNO atau dikalangan PAS sendiri yang kini telah sudah menjadi PAN.


Perkara yang sama juga dengan isu "Sembahyang Dua Imam" dan "AMANAT HADI". Ada orang PAN kata Presiden PAS tak ikut Amanat dia sendiri. Ini mesti tak faham. Kalau nak jawab hujah bodoh ini saya boleh dikata yang buat amanat ini adalah penjual CD, dia kini dah jadi UMNO. Dulu buat amanat jual dapat untung kemudian dia sendiri jadi UMNO.

Sebenarnya, isu ini perlu difahaman bagaimana pendekatan PAS pada masa itu yang menekankan tentang akiqah dan batas-batas iman dan kufur kerana pada masa itu orang Islam boleh bercakap mudah tentang agama seperti politik tidak ada dalam Islam. Kalau buat hudud nanti boleh makan sup tangan dan sebagainya. PAS mengambil pendekatan yang lebih keras pada masa itu bersesuai dengan kefahaman agama yang sangat sempit.

Saya mendengar Wan Rahim bos parti PAN Kelantan mengatakan dia cuba sekat penyebaran solat dua iman masuk ke Kelentan kerana Tok Guru Nik Aziz tak nak perkara ini berlaku di Kelantan. Dia ni walaupun lama dalam PAS tapi cetek tentang pendekatan Islam, tentang cara dan gaya PAS berpolitik mengikut Islam.

Politik mengikut setempat. Pendekatan juga berbeza bagi setiap negeri. Misalnya Tok Guru Nik Aziz mengeluar kenyataan jika diberi gula kita kacau, diberi kain kita pakai. Cara Tok Guru Nik Aziz untuk mengatasi masalah serangan rasuah UMNO di Kelantan.

Tapi pendekatan ini tidak boleh diamal di Terengganu, Tok Guru Haji Abdul Hadi membuat kenyataan tertutup untuk tidak menerima pendekatan ini di Terengganu kerana bila seseorang mengambil apa yang dirasuahkan oleh UMNO mereka makan benda yang tak betul (haram). Perkara ini boleh merosakkan hati dan akhirnya mereka terlali dan boleh 'lari serta cenderong kepada UMNO'. Orang Terengganu berbeza dengan orang Kelantan. Jadi apa yang nak dihebohkan kerana itu adalah pendekatan politik negeri masing-masing.



Takkan Wan Rahim tak tahu Khalid Samad membuat pendekatan ba'aih TALAK ISTERI 3 dalam PRU-12 di Selangor sedangkan PAS Pusat tak setuju dan negeri-negeri lain tak buat pun. Khalid Samad membela diri dan menulis dia seperti Tariq Ziaq yang membakar kapal. Apa salahnya.


Si Husam Musa pula mengambil idea Khalid Samad di bawa ke Kelantan untuk PRU-13 kerana Kelantan genting pada masa itu hanya tinggal perbezaan satu adun sahaja. Tok Guru Nik Abdul Aziz setuju.

Kini Husam Musa mengatakan Sumpah Bai'ah TALAK 3 ISTERI tak betul. Kan itu namanya SASAU dia yang bawa kepada Tok Guru dia pula kata tak betul.

Sekarang dunia makin maju. Maklumat boleh sampai kepada kita terus melalui media sosial. PAS perlu pendekatan yang berbeza dengan UMNO bagi PRU-14 nanti.

Kalau dulunya PAS terpaksa masuk ke program UMNO tapi kini orang UMNO boleh datang ke program PAS. Malah ada UMNO negeri memberikan kebenaran secara umum kepada ahli UMNO dan disiarkan dalam media mereka bahawa ahlinya boleh hadir dalam program-program tertentu PAS.

Adakah ini politik PAS yang bodoh? Tolong jawab.


Penganalisis, penulis dan sesiapa sahaja yang membuat tuduhan PAS dan UMNO akan bergabung akan kecewa kerana fitnah mereka semenjak 2008 lagi tidak akan berlaku.

Kini 2017 hampir 9 tahun berlalu UMNO-PAS masih berperang dan Insya-Allah, PAS akan bertanding lawan UMNO lagi pada PRU-14 nanti. Kebodohan mereka mempercayai cerita-cerita persepsi tanpa fakta dan bukti yang kukuh akhirnya membuat mereka akan terpinggir dalam PERJUANGAN ISLAM dan menegakkan hukum Allah.

Apa mereka nak jawab dihadapan Allah s.w.t. nanti? Adakah solat dan sedekah mereka mampu menghapuskan fitnah dan tuduhan yang tidak benar yang mereka sebar secara sedar atau tidak sedar itu. Adakah mereka juga akan tergolong dikalangan orang muflis di akhirat nanti?

Rasulullah SAW bersabda: “Tahukah kalian siapakah orang yang muflis itu?”

Mereka menjawab : “Orang yang muflis di kalangan kami adalah orang yang tidak memiliki dirham dan tidak pula memiliki harta/barang.”

Rasulullah SAW bersabda: “Sesungguhnya orang yang muflis dari umatku adalah orang yang datang pada hari kiamat dengan membawa pahala solat, puasa dan zakat. Namun ia juga datang dengan membawa dosa kezaliman. Ia pernah mencerca si ini, menuduh tanpa bukti terhadap si itu, memakan harta si anu, menumpahkan darah orang ini dan memukul orang itu. Maka sebagai tebusan atas kezalimannya tersebut, diberikanlah di antara kebaikannya kepada si ini, si anu dan si itu. Hingga apabila kebaikannya telah habis dibahagikan kepada orang-orang yang dizaliminya sementara belum semua kezalimannya tertebus, diambillah kejelekan/kesalahan yang dimiliki oleh orang yang dizaliminya lalu ditimpakan kepadanya, kemudian ia dicampakkan ke dalam neraka.” (Hadis Riwatay Muslim 6522)








Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada [email protected]. Dapatkan maklumat lanjut di SINI

  1. BISNES Makanan POPULAR - KEK, Putu, BUN, Pau, PIZZA, Taufufah, CAKOI, Murtabak, BisnesAir & Banyak.Pelajari Disini >>>

  2. Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift! 

  3. Ingin Jadi Tokey EMAS? Modal Hanya RM380 (Seumur Hidup). PERCUMA Syiling 0.5g 999.9 

  4. Income pencen saya setiap hari. 1 point =Rm1... selama guna Tronexus saya dibayar… 


 
Klik untuk pakej iklan

* terdapat ruang iklan kosong di sini sila hubungi [email protected] gmail.com
Artikel Hari Ini

ADUN DAP Tanjung Bungah pula dihalang urus bantuan banjir

‘Ingat barang saja GST, ibadah pun GST’

PAS tak minta nama lagi, kita malu nak tanya, kata PKR Kelantan

Selepas PAS dan Umno, kini giliran PH protes di kedutaan AS

Acuan Gabungan Politik Malaysia Terbentuk Di Hadapan Kedutaan Amerika

Isteri Ketua Polis Negara meninggal dunia

Saya ahli Umno tapi belum daftar kata Azwan Ali

Nur Jazlan hanya 'budak hingusan' kata Mahathir

BN Kelantan perlu 300,000 undi untuk menang

Dr Mahathir cabar Trump sasar China, bukan buli Palestin

[ Artikel seterusnya.. ]
Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Related Links
· More about Artikel
· News by PenorehGetah


Most read story about Artikel:

PANAS!! Video Ahli Parti Syaitan sedang beribadat tersebar!! Saksikan!!

Senarai Kekayaan Anak-Anak Menteri Malaysia.Gila Punya Kaya...

Ustazah Mashitah jelaskan hukum beliau salam dan cium Tangan Pak Lah?

Inilah punca katak Ibrahim Ali marah sangat pada Anwar Ibrahim

Adolf Hitler Peluk Islam & Meninggal di Indonesia
Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad

Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan

"Kini Ahli UMNO boleh Hadir Ke Program & Aktiviti PAS" | Login/Create an Account | 2 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Kini Ahli UMNO boleh Hadir Ke Program & Aktiviti PAS (Score: 1)
by Alang on Friday, March 17 @ 09:05:20 MYT
(User Info | Send a Message)
Dap tau orang melayu boleh dibeli. Dalam keadaan mereka berterus terang dan terbuka menentang Islam ramai juga kalangan melayu Islam yang tetap percaya dengan Dap. 



Re: Kini Ahli UMNO boleh Hadir Ke Program & Aktiviti PAS (Score: 1)
by irwan_budiman on Friday, March 17 @ 18:08:07 MYT
(User Info | Send a Message)
salam.

pesanan untuk diriku sendiri dan mereka yang lain.
jangan sertakan diri di dalam kalangan munafiq dan fasiq.
apalagi mengambil teman, guru dan pimpinan kalangan nasrani dan yahudi.
non-muslim itu kafir namanya. bukan saudara.
yang bawa semboyan saudara nie, adalah mereka yang bodoh lagi sombong.
mereka ini akan rugi segala macam. dunia sudah tentu. akhirat lagi lah tentu. bangkrapsi!!
jauhkan diri daripada golongan ini.
bahaya!! ancaman besar kepada ilmu-iman-amal islami.
ini pesanan bukan main-main bro.
syahadah kena jaga. amanah ALLAH dan Rsaw tue.
hak ALLAH dan hak Rsaw, jangan buat jaja tepi jalan. bala nanti.

jazakaLlah.



BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.