Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi 12 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Otai Reformis tolak Dr Mahathir, Saari Sungib lepas jawatan pengerusi    Amaran Keras Al-Qassam Berikutan Serangan Israel Terhadap Masjid Aqsa    Warna kegemaran Rasulullah    HARAPAN sedang muktamad perlembagaan, rancang daftar minggu depan    India Muslim boleh dianggap Melayu, tapi bukan Bumiputera, kata pakar    Tular 74 Kontena Daging Babi Konon Lolos Sah Palsu    Tingkatkan had umur perkahwinan sahaja tidak cukup, kata PAS    Sistem pengangkutan awam era Dr M muflis Kata Blogger Pro Kerajaan    PH raih lebih banyak sokongan ‘Melayu’ - Kata Kajian Invoke Rafizi    PAS minta PKR henti politik munafik  
Infomation
Iklan Kiri















               
UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]/* */
 
 
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Warga Kerja TKO V12

Penasihat
Ust Jamaluddin Al Hafiz

Administrator
-Penasihat-
CyberShot
cybershot
@live.com.my

-Server-
Musafir
musafir
@myfikir.com


-WebDesign-
Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com


WebMaster
Ketam Batu
ketambatu2010
@gmail.com


Pemengang Amanah
Mohamed Ibrahim Sini Mohamed
m.ibrahim786
@gmail.com

Bekas PA
Zulkfly Abdullah


Pemb. WebMaster
PenjualCendol 
(Ketua Editor)
Juragan
Teori
Lararatu
Aya (SOL)
BudakJalanan (DD)
PenorehGetah (TKOD)
KerisSakti
mmas_forever
wan_jtk
memo
KuntaKinte (MR)
Nabila (WK)
Munir (UO)
CikguCyber (CC)
 
Editor Sabah @ Sarawak
AnaqSabah
anaqsabah
@gmil.com


Lain-lain negeri masih kosong..
kalau berminat sila pohon!

Moderator Forum
Ketua Moderator
Insani
insaniyy
@yahoo.com.my


Penolong Mod
Voice
voice
@yopmail.com


Setiausaha Mod
khalilah
sushafareen
@yahoo.com


Untuk lain-lain moderator
sila lihat di Forum

Bahagian Pengiklanan
Abu Bakar bin Mat
tranung2006
@gmail.com


bekas PI

Abdullah Othman
dollahharimau
@gmail.com


Disebalik Tabir
[email protected]/* */
Alisha
Nabila
nabilaatiqah
@gmail.com
 


DJ TKO.fm
@Abdullah

Bekas WebMaster
Tok Ayah
tokayah
@hotmail.com

Abu Jihad
abujihad98
@gmail.com

Tok Penghulu
tokpenghulu
@hotmail.com

Cucu Bavoo
monelbavoo
@hotmail.com

Linux Pro
linuxpro99
@hotmail.com

 Din.Cryptos
tranung2006
@yahoo.com

Songkok Putih
songkokputih
@gmail.com

Cybersnipper
cybersnipper09
@gmail.com

PenjagaKubur
penjagakubur96
@gmail.com

  
Semenjak
13 Mac 1999
© Tranung Kite™

Rangking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2009 Tranung Kite
Pembaca Online
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: antilebong
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 33381

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0
Statistik Pembaca
We received

469757448
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

41645

· Semalam

66120


Purata Hits
· Sejam

9,690

· Sehari

214,305

· Sebulan

6,524,409

· Setahun

78,292,908


Server Masa Server
· Masa

15:18:55

· Tarikh

20 Sep 2017

· Zon

+0800

Anonymous Online

Tawaran Istimewa Web Hosting
- masih ada satu iklan kosong di ruang ini -

Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah.
Posted on Saturday, May 20 @ 06:47:07 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu



Respon "

Isu buku becoming hannah, tulisan hannah yeoh, politikus dap, telah menjadi satu isu yang agak hangat sekarang. Ia bermula dengan kritikan dr kamarul zaman, dari pas, dalam satu tulisannya yang tersiar di detikdaily ini. Maka kabarnya hannah telah membuat laporan polis terhadap dr kamarul dan dibalas dengan laporan polis juga oleh dr kamarul.


Pada penulis, dr kamarul telah menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang muslim. Dan tindakandr kamarul zaman wajib disokong oleh setiap individu yang mengaku muslim.

Apakah tanggungjawab seorang muslim? Jawaban yang biasa ialah tanggungjawab seorang muslim ialah menunaikan suruh dan meninggalkan tegah Allah. Memang itulah jawabannya. Namun apakah perinciannya?

Suka penulis nyatakan, tanggungjawab seorang muslim ada empat, iaitu pertama wajib belajar islam, kedua wajib mengamalkan islam, ketiga wajib menyebarkan islam dan keempat wajib mempertahankan islam. Yang pertama wajib kerana belajar adalah wajib. Yang kedua wajib kerana diciptakan manusia dan jin tidak lain untuk beribadah. Yang ketiga wajib kerana dakwah. Dan yang keempat wajib kerana jihad. Semuanya ada dalil yang kukuh dari quran dan hadith.

Maka dr kamarul zaman telah menjalankan tanggungjawabnya yang keempat iaitu mempertahankan islam dari anasir bukan islam. Penulis percaya tanggungjawab yang pertama dan kedua beliau telah amalkan, termasuk tanggungjawab ketiga melalui jamaah pas.

Ada yang berkata, imannya tidak goyah dan tidak tercabar langsung dengan membaca becoming hannah. Memang tidak akan tergoncang walau sedikit. Malah penulis memiliki bible terbitan bible sociaty of malaysia. Apa tahapnya buku tulisan hannah dengan bible yang didakwa penganut kristen sebagai kitab tuhan? 

Namun apabila disebut tanggungjawab muslim keempat iaitu mempertahankan islam, ia mempunyai ruang skop yang luas. Jika kita tidak tercabar kerana hebatnya iman kita, bagaimana dengan anak-anak kita? Jika anak-anak kita tidak tercabar imannya, bagaimana dengan anak-anak jiran kita? Hadith mengatakan setiap muslim ibarat satu jasad, jika sakit satu anggotanya maka seluruh tubuh merasa sakit.

Sering kita dengar anak-anak orang islam yang tidak tahu membaca quran malah tidak tahupun rukun islam. Dan mereka inilah yang menjadi sasaran gerakan yang mahu menyelewengkan mereka dari islam. Dan apa yang dr kamarul lakukan ialah untuk mempertahankan islam, mempertahankan aqidah umat islam selain dari dirinya dan selain orang yang merasakan imannya taraf kamil. Bukan umat islam sahaja menjadi sasaran malah penganut agama lain seperti hindu dan budha juga. Ini dinyatakan oleh dr chandra muzaffar dalam satu tulisannya.

Penulis tidak rasapun diejek atau direndahkan oleh dr kamarul. Kerana penulis amat faham hala tuju dan hujung jatuh (Istilah makrifat hj ahmad laksamana) kritikannya terhadap becoming hannah. Kritikannya terarah kepada anak-anak islam yang kurang mantap aqidah. Kita masih ingat kes aisyah bukhari. Siapa boleh lupa seorang muslim dimurtadkan. Dan umat islam bangkit memprotes besar-besaran untuk menunaikan tanggungjawab keempat itu.

Mahu diharamkan buku itu? Penulis setuju ia diharamkan. Kerana menurut tulisan dr kamarul, ia mempunyai maksud tersirat apabila cerdik panai kristen luar negara dijemput pulang ke malaysia. Untuk apa dikhususkan cerdik pandai kristen jika hanya mahu memperbaiki malaysia dari kebobrokan? Apakah tidak cukup dengan undang-undang sekular, seperti yang diagung-agungkan dap, maka cerdik pandai kristen di panggil membantu?

Ada yang menentang buku itu diharamkan dengan alasan ia tidak menggugat islam. Jika ia diharamkan, dakyah kristen di utube, facebook dan laman blog juga harus diharamkan. Penulis katakan ia adalah saranan yang dangkal. Sebab dakyah kristen di internet mudah dibantah. Jika sesiapa mempunyai akaun facebook, banyak group dan orang perseorangan yang membantah dakyah kristen, terutama dari indonesia. Penulis cukup banyak melakukan debat dengan penganut kristen dari indonesia yang banyak menyelewengkan islam, di facebook, malah pernah secara langsung melalui yahoo mesenger, secara online live. Penulis tidak setuju laman-laman itu disekat oleh skmm kerana dengannya mujahid cyber dapat membantahnya.

Ramai yang tidak sedar bahawa kristenisasi telah meletakkan asas yang kukuh dalam sistem pembelajaran negara. Islam dipisahkan dari negara. Islam diajar dari peringkat sekolah hingga universiti hanya menekankan ibadah amaliah sedang hukum jenayah dipadamkan dari kokurikulum pelajaran. Inilah kejayaan terbesar orientalis terhadap islam. Orientaslis adalah gerakan kristen dunia. 

Jangan ada yang terasa dan membuat kesimpulan bahawa dr kamarul menganggap semua semua umat islam malaysia imannya nipis, senipis kulit bawang. Fahami dahulu skop mana yang difokuskan dr kamarul sebagai menjalankan tanggungjawabnya sebagai muslim. Main borong menunjukkan kurangnya fahamnya kita terhadap tanggungjawab seorang islam.

Penulis tidak mengatakan hannah yeoh akan memurtadkan orang islam. Kerana hannahpun tahu akibatnya. Mungkin hannah akan didakwa dengan enakmen tertentu undang-undang negara. Namun, oleh kerana bukunya telah menjadi polimik, hannah harus menjelaskan maksud buku itu apakah ia tidak bertepatan dengan apa yang didakwa oleh dr kamarul zaman. Malah dr kamarul mendakw, dalam buku tersebut hannah mengatakan jawatan politiknya telah digunakan untuk melakukan diayah kristen digereja terhadap orang muda. Hannah harus membuat satu sidang media, jemput semua ilmuan islam mahupun kristen dan menjawab persoalan yang timbul dari buku beliau.

Wassalam.

"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
shahil
Posted on Saturday, May 20 @ 06:47:07 MYT
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu







Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada [email protected]. Dapatkan maklumat lanjut di SINI

  1. BISNES Makanan POPULAR - KEK, Putu, BUN, Pau, PIZZA, Taufufah, CAKOI, Murtabak, BisnesAir & Banyak.Pelajari Disini >>>

  2. Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift! 

  3. Ingin Jadi Tokey EMAS? Modal Hanya RM380 (Seumur Hidup). PERCUMA Syiling 0.5g 999.9 

  4. Income pencen saya setiap hari. 1 point =Rm1... selama guna Tronexus saya dibayar… 


 
Klik untuk pakej iklan

* terdapat ruang iklan kosong di sini sila hubungi [email protected] gmail.com
Artikel Hari Ini

Otai Reformis tolak Dr Mahathir, Saari Sungib lepas jawatan pengerusi

Amaran Keras Al-Qassam Berikutan Serangan Israel Terhadap Masjid Aqsa

Warna kegemaran Rasulullah

HARAPAN sedang muktamad perlembagaan, rancang daftar minggu depan

India Muslim boleh dianggap Melayu, tapi bukan Bumiputera, kata pakar

Tular 74 Kontena Daging Babi Konon Lolos Sah Palsu

Tingkatkan had umur perkahwinan sahaja tidak cukup, kata PAS

Sistem pengangkutan awam era Dr M muflis Kata Blogger Pro Kerajaan

PH raih lebih banyak sokongan ‘Melayu’ - Kata Kajian Invoke Rafizi

PAS minta PKR henti politik munafik

[ Artikel seterusnya.. ]
Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Related Links
· More about Respon
· News by KetamBatu


Most read story about Respon:

Sultan Terkejut Dengan Nurul Izzah, Rakyat Lagi Terkejut Dengan Tengku Amir

Fathul Bari ni bodoh ke apa?

Misteri Masej Philip Wood Penumpang MH370 Membuat Posting Minta Tolong Dari Diego Garcia??

Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin sudah melampau ...

Berdiri Bulu Roma!!!
Article Rating
Average Score: 5
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad

Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan

"Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah." | Login/Create an Account | 10 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah. (Score: 1)
by sangkelembai20 on Saturday, May 20 @ 07:26:53 MYT
(User Info | Send a Message)

nampak nyer jentera dap termasuk pan sedang cuba utk twist kan ceta nie.. tgk saje posting infoterkini... macam biasa cuba jadi setan...

 pada aku.. hanna tak salah.. dia cuba menjadi kristian yg baik sesuai dgn pegangannyer...

 dr kamarul juga seorg yg baik.. kerna menunaikan tanggungjawab utk memberi maklumat kpd org ramai tentang sikap dap.. kes hanna hanyalah cth sikap dap.. bukan hanna yg jadi isu.. tapi dap..

 tapi kes telah di twist oleh pan - dap.. pan dap cuba mendivert kpd umum bahwa kamarul menyerang hanna.. tindak balas lapuran polis dr kamarul telah diertikan kpd umum oleh pan dap sebagai serangan kpd hanna.. wal hal ianya cuma tindak balas terhadap lapuran polis dari hanna..  main isu nyer adalah polisi dap.. kes hanna cuma untuk pembuktian sahaja...

 diharapkan saudara seislam sila rajin rajin buat komen dlm internet utk support kamarul.. jangan biarkan pengkhianat pan - dap terus berleluasa.. 




Re: Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah. (Score: 1)
by irwan_budiman on Saturday, May 20 @ 09:04:01 MYT
(User Info | Send a Message)
jangan lupa syeikh!!
hanna yeoh nie lah orangnyer, telah menghalang usul pemerkasaan mahkamah syariah negeri selangor daripada dibentangkan dalam dewan undangan negeri selangor tahun lepas. pompuan kabaret nie menggunakan kuasa sebagai speaker dun. timbalan speaker, wakil rakyat Pas nyaris-nyaris nak resign. azmin ali pujuk. menangis tuanku sultan. jahat!!

ustaz ahmad awang dan ustaz abdu ghani.
dulu hang tibai agamawan umno, ulama' as-su'.
hari nie, ALLAH tunjuk. kamu pun sama saja dengan mereka.
ntah-ntah jauh lebih teruk dan bahaya.
ulama' as-su' dan pengkhianat Rsaw dan khulafa' ar-rasyidin.
demi ALLAH!! aku akan adu hal kamu berdua kepada Rsaw di akhirat nanti. 
 



Re: Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah. (Score: 1)
by Mena0L on Saturday, May 20 @ 10:11:36 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.google.com

Kenapa nak diharamkan buku itu? Setahu saya, buku itu bukan mengajak kepada kristien. Tapi menceritakan hala tuju dan antaranya objektif penulis untuk mengkristiankan Malaysia. Jika diharamkan, maka generasi sekarang dan akan datang tidak akan mengetahui wujudnya ahli politik yang mempunyai agenda jahat terhadap Islam. Harus disebarkan kandungan buku tersebut untuk membuka mata mereka yang lena selama ini apa yang mereka sokong bakal memusnahkan mereka dunia akhirat.

Bagi saya Hannah tidak bersalah. Itu memang kerja mereka. Yang akan menjadi bersalah adalah kita jika kita tak sedarkan puak yang menyokong mereka ini yang beranggapan semua yang mereka buat hanya satu iaitu untuk menyelamatkan Malaysia.




Re: Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah. (Score: 1)
by Alang on Saturday, May 20 @ 10:34:31 MYT
(User Info | Send a Message)
Pilihan pada umat Islam di Malaysia. Pilih PH bermakna restu Dap sebagai berkuasa yang bersifat cahuvinist, rasist, pendakyah kristien. Fahaman liberal diberi ruang seluas2nya dan kelonggaran amalan berugama digalak terhadap Islam, Buddha dan Hindu.
Pilih BN ada kurang sikit bahawa 'kebiawakannya' tetapi ia tetap akan sedikit demi sedikit merosak masyarat melayu dan Islam mereka. Unless puak2 agamawan yang 'menyeludup' dalam Umno sekarang dapat menguasai parti dimasa akan datang. Tapi mereka mungkin akan hanyut dengan hiburan 'dunia' yang ada dalam umno.
Kalau dengar petikan ucapan LKS semasa 13 mei dulu mereka lebih fokus untk dapat kuasa dan menghantar melayu 'kedalam hutan'. Lihat apa yang berlaku sekarang memang sedikit demi sedikit melayu masuk ke 'hutan' kerana tidak mampu dengan kehidupan dibandar2 sekarang.  Peringkat kedua jenerasi baru dalam Dap ialah dengan dakyah fahaman krsitien kedalam masyarat. 




Re: Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah. (Score: 1)
by InfoTerkini on Saturday, May 20 @ 10:47:58 MYT
(User Info | Send a Message)

nak jadi kristian yg baik .. ahli politik kristian yg baik pun susah .... sebenarnya kat bumi malaysia ni nak jadi muslim yg baik pun susah juga ... tengok saja ahli AMANAH parti islam progresif yg baik pejuang rahmat utk semua sentiasa dimusuhi dan tak disenangi oleh kelompok islam Pas dan melayu Umno .. pas menghakmilik islamumno pula melayu ..

melayu islam di luar dpd dua parti bengap ini dianggap penentang islam dan pengkhianat bangsa ... ini lah malaysia tanah air ku .. amat sedih!




Re: Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah. (Score: 1)
by kumis on Saturday, May 20 @ 12:40:07 MYT
(User Info | Send a Message)
assalamualaikum. irwan cuba baca betul betul apa dr kamarul tulis tentang undang undang negeri selangor dan baca apa yg hannah tulis..buat apalah bodoh sangat irwan budiman. salam



Re: Tanggungjawab muslim, hannah yeoh dan becoming hannah. (Score: 1)
by ishaazman on Sunday, May 21 @ 10:27:24 MYT
(User Info | Send a Message)
As salam, IT bukan orang islam rasanya, kerana cara beliau menulis memang seperti orang kristian, jadi memang tugas penyebar agama ini, menentang dan memburukkan segala apa bersangkut paut dengan Islam, kita berdoa semoga Allah lindungi orang2 Islam dari menjadi mangsa fitnah mereka.



BERITA & INFORMASI
Alternatif...
Buletin Online
CPI Asia
Detik Daily
Free Malaysia Today
Gegar Kelantan
Harakah Daily
Kedah Lanie
KLToday
KLpos
Laman [email protected]
Mahasiswa Kini
Malaysia Digest
Malaysia Insider
Malaysia Kini
Malaysia Kini (BM)
Malaysia Today
Merdeka Review (BM)
Minda Rakyat
NewsKini
Pahang Kini
Peghelih La
Roket Kini
Sabahdaily
Sarawak Report
Selatan Online
Siasah
TranungKite Online
TVS News
Utara Online
Warta Utara Baru!
Malaysia Transform Baru!

Info Negeri PR...
Buletin Kelantan
Buletin Mutiara
Selangor Kini
Warta Kedah

Perdana...
Bernama
Berita RTM
Berita Harian
Harian Metro
Kosmo
News Staits Time
Sinar Harian
The Star
The Star (BM)
The Sun
Utusan Melaysia
AUDIO & VIDEO
Isu Semasa...
MalaysiaKini TV
MP PAS
Kelantan TV
Koleksi Video PR
Malaysia Tube
Radio Web Selangor
Terengganu Kini
TVceramah
WebTV PAS
Youtube Buletin Online
Youtube PAS
Youtube TerengganuKini

Lain-lain...
Grapes Nasyid
Koleksi Ust Azhar
Kuliah.net
My Ceramah
My Maktabaty
One Kuliah Baru!
Koleksi Radio Online Kandangan TV Online
LUAR NEGARA
Al Jazeera (English)
Al Manhaj
Al-Sofwah.or.id
Kavkazcenter.com
Palestine Kini
Republika Online
LAMAN PORTAL
Al-Ahkam
Halaqah.Net
Hanan.Com
I Luv Islam
Lowyat Net
Portal Pendidikan
My Pendidik
TKO Daily
Ukhwah.com
INSTITUSI PENDIDIKAN
KIDU
KUDQI
KUIZM
KUIN
Maahad Darul Quran
Markaz Darul Bayan
SMI Darul Bayan
SRI Darul Bayan
SRAB Zainal Abidin
SRI Darul Iman
SRI Al-Irsyad, Balok
SRI Al-Irsyad, Kuantan
SRI At-Taqwa, Perlis
SRI Al-Hafidz, Sabah
Maahad Al-Ansoriyy
Madrasah Insaaniyyah
Pondok Pinang Merah
PAKATAN RAKYAT
Pakatan Rakyat
Parti Islam Se-Malaysia
Parti KeAdilan Rakyat
Parti Tindakan Demokrasi
PAS
Dewan Ulamak Pusat
Dewan Pemuda Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Negeri
PAS Perlis
PAS Kedah
PAS Pulau Pinang
PAS Perak
PAS Selangor
PAS Negeri Sembilan
PAS Melaka
PAS Johor
PAS Kelantan
PAS Terengganu
PAS Pahang
PAS Sabah
PAS Sarawak
PAS W. Persekutuan

PAS Kawasan
P001 Padang Besar
P002 Kangar
P006 Kubang Pasu
P008 Pokok Sena
P009 Alor Star
P011 Pendang
P012 Jerai
P014 Merbok
P016 Baling
P028 Pasir Puteh
P030 Jeli
P031 Kuala Krai
P034 Setiu
P035 Kuala Nerus
P039 Dungun
P054 Gerik
P055 Lenggong
P057 Parit Buntar
P059 Bukit Gantang
P063 Tambun
P067 Kuala Kangsar
P068 Beruas
P072 Tapah
P073 Pasir Salak
P075 Bagan Datoh
P076 Teluk Intan
P077 Tanjung Malim
P082 Indera Mahkota
P085 Pekan
P086 Maran
P087 Kula Krau
P088 Temerloh
P090 Bera
P091 Rompin
P092 Sabak Bernam
P094 Hulu Selangor
P095 Tanjung Karang
P096 Kual Selangor
P108 Shah Alam
P111 Kota Raja
P125 Putrajaya
P126 jelebu
P129 Kuala Pilah
P131 Rembau
P133 tampin
P135 Alor Gajah
P137 Bukit Katil
P138 Kota Melaka
P139 Jasin
P141 Sekijang
P146 Muar
P166 Labuan
P182 Pensiangan

Pemuda PAS
Perlis
  Padang Besar
Kedah
  Langkawi
  Jerlun
  Kubang Pasu
  Padang Terap
  Sungai Petani
  Baling
  Padang Serai
  Kulim
Kelantan
  Machang
  Kuala Krai
  Jeli
Terengganu
  Besut
  K. Terengganu
  Marang
  Dungun
  Kemaman
Pulau Pinang
  Bukit Bendera
Perak
  Parit Buntar
  Bagan Serai
  Bukit Ganntang
  Sungai Siput
  Tambun
  Ipoh Timur
  Batu Gajah
  Kuala Kangsar
  Parit
  Kampar
  Gopeng
  Tapah
  Lumut
  Teluk Intan
  Tanjung Malim
  Bagan Datoh
Pahang
  Lipis
  Raub
  Jerantut
  Kuantan
  Paya Besar
  Pekan
  Maran
  Kuala Krau
  Termerloh
  Rompin
Selangor
  Sabak Bernam
  Hulu Selangor
  Gombak
  Ampang
  Hulu Langat
  Puchong
  PJ Selatan
  PJ Utara
  Shah Alam
WP Kuala Lumpur
  Batu
  Wangsa Maju
  Segambut
  Lembah Pantai
WP PutraJaya
  Bagan Datoh
PIMPINAN
Pimpinan PAS
Tuan Guru Nik Aziz
Tuan Guru Hadi Awang
Tn Hj Mohamad Sabu
YB Husam Musa
YB Mahfuz Omar
Tuan Guru Harun Taib
Ust Nasrudin Tantawi
YB Siti Zailah
Ust. Idris Ahmad
Dr. Mohd Hatta
Hanipa Maidin
YB Syed Azman
Tn Hj Hanipa Maidin
YB Khalid samad
Ust. Mohd Amar Abdullah
YB Zulkefly Ahmad
YB hasan Ali
Dr. Siti Mariah
Dr. Hj. Mahfodz Mohamed
Ustzh Nuridah
YB Siti Mariah
Ust. Abu Bakar Hussian Baru!

Pimpinan Pemuda PAS
Ust Nasrudin Hasan
Ust Nik Abduh
Khairul Faizi
Ust Riduan Mohamad Nor
Ust Mohd Yusni Mat Piah
YB Ust Mohd Nor Hamzah
Ust Fadhli Shaari
Ust Syed Abdul Kadir
YB Ust. Mohd Nasir Zakaria
Suhaizan Kaiat
YB Firdaus Jaafar
Dr. Suhazeli Abdullah
Herman Samsudeen

Pimpinan PKR
Anwar Ibrahim
Wan Azizah
Azmin Ali
Nurul Izzah
Tian Chua
Mansor Othman
Elizabeth Wong
Badrul Amin
Hee Lot Sian
Khalid Jaafar
Haniza Talha
Fariz Musa

Pimpinan DAP
Lim Kit Siang
Karpal Singh
Tan Seng Giaw
Lim Guang Eng
M. Kula Segaran
Fong Kui Lun
Teresa Kok Suh Sim
Lip Li Peng
Chong Eng
Liew Chi Tong
Tony Pua
Boo Cheng Hau
Wong Hon Wai
V.Sivakumar
SIASAH & SEMASA
Ajijoi
Al Brangi
Al Banjari
A L- H U S S E Y N
Al-Kundangi
A.M.K.NS.
Amin Iskandar
Anak Sungai Derhaka
Asam Lambunau
Attakiri
Bancuh Baru!
Beras Terpilih
Beras Melaka
Biaq Pi La
Bicara Khairul Faizi
Bloglist TKO
Bota Online Baru!
Budak Balun
Bumi Perak
Cenangau
Cikgu Nuri?s Online
Cina Islam
Edyesdotcom
GreenBoc
Go Malaysia
Hamirdin
Harapan malaysia
Halim Islam Online
Ibnu Hasyim
Ibrahim Baba
Ikut Suka Aku
Islam Return
Jiwo Klate
Kamarudin Sidek
Kalam Perantau
Kerabu Bersuara
Kide Picture
Kopitiam Bang Nan
Lagenda Buta
Lanh14
Lot 250
Love Perak
Mai Bincang-bincang
Malaysia Waves
Mengejar Cahaya
Merah Hitam
Merah Tinta
Milo Suam
Minda Lutfi
Minda Rakyat
MutaLigat
Nik Hasan Zzmi
Orang Klawang
Oh! Rakyat
Peghelih La...
Penarik beca
Penawar Rindu
Penoreh Getah
Penoreh Getah II Baru!
Perisik Rakyat
Pink Turtle
Rencana Rakyat
Roslan SMS Corner
SharpShooter
Sisi Bukit Baru!
Shahbudin
Sofi Wahab
Sokong PR
Suhaimi Saad
Suhaimi Taib
Suhaizan Kayat
Tarmizi Mohd Jam
Tawan Pekan
Tempayan Retak
Tempe Goreng
Tebas
Tok Pijat
Tun Telanai
Tukar Tiub
Tukul Besi
Ummni Anni
Ust. Nik Nasri
Ust. Saiful Bahri
Wan Nordin Yaacob
Warkah Daily
Warta Maya
Wartawan Laman Reformasi
Zul Mamak
Harism Ibrahim
Barking Magpie
Zorro Unmasked
BICARA AGAMA
Al-Ahkam
Al-Fikrah
E-Fatwa Malaysia
Fatwa Online
Ust. Azhar Idrus
Ust. Amin
Ust. Hasrizal
Ust. Zaharuddin
Dr. Mohd Asri
Dr. Abdul Basit
Darul Mujahidin
Harun Yahya
Ilmu & Ulama
Islam Online
Jarum Emas
Kajian Quran
Surau 2Faber
Tarbawi Baru!
TKO Offline
We Choose Islam Baru!
WEBLOG UMUM
Abu Nuha Corner
Aizek.Net Baru !
Al Belurani
Amirulreza
Bayu Gunung
Cili Merah
CikguCyber Baru !
Dairy Muslim
Desa Kerayong
Farid Rashidi
Fikir2 Renung2
Gaya Peneroka
Hati Sufi
Jiwa Kita Merdeka
Kembara Salik
Kereta Mayat
Minta 5 Minit
Nota Tercicir Baru !
Open Minda Baru !
PapaSiber
Perkhimatan Pelajaran Baru!
Rosli Salem
Satu Umat
Syakur Ibrahim
Unpublished Notes
UMNO & BN
Dr. Fathul Bari
PERTUBUHAN & NGO
Amal Malaysia
Aliran
BERSIH
Fomca
Halal Jakim
MAMPAT
Muslim Consumer
Nadwah Pahang
Persatuan Ulama Malaysia
Skuad Waja Terengganu
Suaram
UMUM/LAIN-LAIN
Ahnaf Khat
Guru Tajweed Syatibi Baru!
Grafik Photoshop
Health Tips
Quran Online
Quran Flash
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : [email protected] atau Webmaster : [email protected]

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.