Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 39
Members: 0
Total: 39

@TKO..

TranungKite Online :: View topic - HANGAT: PEDERI BESAR-MASUK ISLAM
 FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Private MessagesPrivate Messages   MasukMasuk 

HANGAT: PEDERI BESAR-MASUK ISLAM
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    TranungKite Online Forum Index -> Borak Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
abdinabu
Kadet
Kadet


Joined: May 23, 2007
Posts: 1509

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 1:19 am    Post subject: HANGAT: PEDERI BESAR-MASUK ISLAM Reply with quote

Kalau orang biasa terperangkap dengan Kristian.... murid2 yang tuang sekolah, berpeleseran.... yg kehabisan wang.... main2 gitar... kehilangan arah tujuan... AKHIRnya mereka diperangkap untuk sesat dalam kegelapan. Itu semua aku tak heran... sememangnya mereka itu ibu bapanya tidak pedulik samada mereka itu taat paada ajaran agama atau tidak... kerana ibu bapa mereka sendiri agamanja hanya hari Raya setahun sekali walaupun puasanya susah dikira kalau ada satu hari.. jadi melihat ibu bapanya bagaikan kencing berdiri lantas anaknya kalau kencing belari juga biasa.

Tapi berita ini amat luar biasa sekali.... untuk itu dijemput adek, kakak, tuan, puan untuk menelusuri cerita mengenai PEDERI BESAR MASUK ISLAM di: http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/2008/01/paderi-besar-sabah-masuk-islam.html
silakan...
kemudian kita cuba cerahkan melalui perbincangan Insya Allah!!!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
abdinabu
Kadet
Kadet


Joined: May 23, 2007
Posts: 1509

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 1:59 am    Post subject: Reply with quote

Kaitan PEDERI BESAR SABAH dengan cerita bagaimana dia masuk islam... dan dimana ia memeluk Agama Islam ialah di Masjid SDA ini....
http://ambuyatel-binangkit.blogspot.com/2008/10/masjid-sda-kkinabalu-sabah.html
teruskan....
Bukalah perbincangan.
Mr. Green
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
abdinabu
Kadet
Kadet


Joined: May 23, 2007
Posts: 1509

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 6:32 am    Post subject: Reply with quote

Kalau orang biasa dari kalangan Kristian memeluk Agama Islam kerana bertemu jodoh dengan pasangan beragama Islam, kita tak heran. Kalau seorang pagawai tinggi kerajaan yg terkenal sebagai menteri2 memeluk Islam kita kata Al-HamduliLlah, walau apapun sebabnya.

Tapi apabila Pederi apatah lagi yg besar yang kecil pun kita memang merasa heran. Sebab mereka bukan calang-calang orang... mereka bertaraf Sang Kiyai, mereka bertaraf alim-ulamak, mereka bertaraf imam-imam, mereka bertaraf ustaz-ustaz....

Maknanya... mereka tidak akan meninggqalkan agama mereka yg asal dan memeluk agama Islam yg selama ini mereka paling benci, paling musuhi, paling dendam.... dan sebagainya.... MELAINKAN mereka menganut agama Allah yg benar ini kerana Hidayah Allah yg terlalu mahal. ...sedangkan untuk mendapatkan hidayah ini mereka melalui ranjau dan duri.... mengaji dan mengkaji sepenuh hati.... Allah menilai keikhlasan mereka dan ganjaran dari keikhlasan mereka itu Allah SWT anugerahkan hidayah ke arah Islam dan Iman.

Mereka ini bagaikan peribahasa setelah mendapat hidayah yg tidak ternilai itu akan "Menggenggamnya biar sampai jadi arang". Kebanyakan mereka akan berusaha mendakwah golongan mereka dahulu supaya sama-sama menikmati kemanisan Islam dan kelazatan Iman.

Kita yg BAKA ISLAM... dapat Islam kerana keturunan.... ramai yg lalai dan leka... sehingga tidak merasai kemanisan Islam apatah lagi nikmatnya Iman ... bila kita meninggalkan TaaT.... kita makin hanyut dibawa arus kemordenan nafsu... yg dijadikan syaitan untuk memerangkap anak Adam hingga bersama-samanya menghuni neraka Jahannam.

Wal 3iyazu biLlahi min zalik!
Idea Idea Idea
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
raja_athar
Leftenan
Leftenan


Joined: Oct 24, 2007
Posts: 3288

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 7:16 am    Post subject: Reply with quote

...tidak ada satu makhluk pun dapat menghalang kekuasaan Allah...Dia kan memberi hidayah kepada siapa yang dia suka...
Back to top
View user's profile Send private message
Ambak
Pegawai Waran
Pegawai Waran


Joined: Oct 05, 2008
Posts: 1003
Location: Tengah mencari rumah baru

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 7:33 am    Post subject: Reply with quote

Ini sudah kira bagus... lepas seorang Paderi mesti ada lain lagi... aku belum sempat tengok pun tapi memang aku pernah dengar tentang kisah.... cuma al-kisahnya bukan berlaku kat Malaysia... di negara jiran...
Back to top
View user's profile Send private message
Tok_Nebe
Sarjan
Sarjan


Joined: Sep 18, 2008
Posts: 434

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 7:44 am    Post subject: Reply with quote

alhamdulillah `ala ni`amu imani...
Back to top
View user's profile Send private message
Redland
Pegawai Waran
Pegawai Waran


Joined: Apr 29, 2008
Posts: 1026
Location: Redland

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 7:53 am    Post subject: Reply with quote

Taniah
Back to top
View user's profile Send private message
Mat_Sempoi
Sarjan
Sarjan


Joined: Jul 14, 2007
Posts: 727

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 8:02 am    Post subject: Reply with quote

Alhamdulillah.....
Back to top
View user's profile Send private message
kiki
Pegawai Waran
Pegawai Waran


Joined: Mar 11, 2008
Posts: 1268

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 8:08 am    Post subject: Reply with quote

jika kita hanya mengikut tanpa belajar dan bersungguh sungguh mencari agama dan tuhan sebenar, agama apa sekalipun yang kita anuti kita tak akan temui kebenaran tersebut dan tidak akan menerima hidayah dariNya.

Tidak hairan kerana ramai paderi menganut Islam kerana mereka mencari TUHAN dalam hidup mereka.

Dalam bible, kalau diteliti kadungannya hanya menceritakan tuhan yang satu.
Dogma dogma kristian tentang trinity, original sin etc TIDAK ada dlm bible kalau mereka betul betul mencari.

peace
Back to top
View user's profile Send private message
ilsor
Kopral
Kopral


Joined: Jun 10, 2008
Posts: 172

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 8:20 am    Post subject: Reply with quote

Alhamdulillah.....

Tanda2 kuasa Allah

Yang Ammno Nak menyesatkan orang lain
Back to top
View user's profile Send private message
siput
Leftenan Jeneral
Leftenan Jeneral


Joined: Aug 02, 2005
Posts: 2153
Location: ngatEr rawEr

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 8:20 am    Post subject: Reply with quote

orang islam yang "alim" takkan tukar agama .. kecuali orang-2 jahil yang tak suka perkara agama ..

tetapi ..

orang-2 kristian atau kapir agama lain yang menukar agama kepada ISLAM ialah dikalangan orang cerdik pandai ..

itulah kuasa allah yang sangat hebat mentadbir alam .. percaturan yang maha sempurna .. kembali-lah pada allah ..
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
TASUKAUMNO
Kopral
Kopral


Joined: Oct 13, 2008
Posts: 186

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 8:22 am    Post subject: Reply with quote

Tapi matlamat barat dia bukan nak terus kristiankan orang islam, tapi mereka cuba melalaikan org islam dgn cara muzik keterlaluan, sukan melintasi waktu solat dan macam hiburan yg menyeronokkan. JADI matlamat mereka adalah supaya kita lalai dari membuat amal. dan seturusnya lupa akan nabi muhamad saw dan Allah. So apakah peranan kita untuk menandatangani masalah LALAI ini?
Back to top
View user's profile Send private message
muaz_in
Kopral
Kopral


Joined: Apr 13, 2006
Posts: 193

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 8:33 am    Post subject: Reply with quote

Saya terbaca tentang Gereja bertukar jadi Masjid..
Maaf jika pendapat saya bertentangan;

Bukan saya menentang, tetapi pertukaran tersebut nampaknya bukanlah disebabkan pertukaran akidah, tetapi pertukaran hartanah sahaja...

Dengan pembelian 1 juta, adakah kita kesempitan sehingga tidak dapat dibangunkan satu bangunan masjid yang baru?

Saya tidak nampak sebagai kemenangan moral, kerana gereja itu dibeli, bukan ditukar kepada masjid atas sebab penguasaan Islam atas penduduk setempat.

Bagi saya yang pernah ada kawan di Sabah, Seventh Day Adventis salah satu firqah dalam Kristian, dan amalan dalam agamanya mirip seperti Islam dalam beberapa hal..Dimaklumkan bahawa penganut SDA perempuan memakai tudung seperti perempuan Islam..

Saya tidak dapat bayangkan bagaimana pula 1 juta itu digunakan pula oleh SDA untuk mengembangkan ajaran mereka..

Mohon pencerahan, kiranya saya tersilap..
Back to top
View user's profile Send private message
iatoes
Staff Sarjan
Staff Sarjan


Joined: Oct 18, 2008
Posts: 883

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 8:50 am    Post subject: Reply with quote

Harap2 banyak berita sebegini di paparkan dalam internet....
Back to top
View user's profile Send private message
abdinabu
Kadet
Kadet


Joined: May 23, 2007
Posts: 1509

PostPosted: Wed Nov 05, 2008 8:53 am    Post subject: Reply with quote

Al-Hamdu liLlah... ana rasa ana dari kalangan hamba Allah SWT yg bertuah, kerana kalau tak DATUK ana (bapa kepada bapa ana) memeluk agama ISLAM .... entahlah apa agama saya sekarang. Masih ramai lagi sedara mara ANAK CUCU BINANGKIT yg masih pagan atau menganut agama lain....

Al-Hamdu liLlah...
Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    TranungKite Online Forum Index -> Borak Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.