Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 31
Members: 0
Total: 31

@TKO..

TranungKite Online :: View topic - TARBIYAH: peringatan untuk pemimpin dan pendokong PAS..
 FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Private MessagesPrivate Messages   MasukMasuk 

TARBIYAH: peringatan untuk pemimpin dan pendokong PAS..

 
Post new topic   Reply to topic    TranungKite Online Forum Index -> Borak Umum atau bersahaja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pria_malaya08
Pegawai Waran
Pegawai Waran


Joined: Jun 19, 2008
Posts: 1119

PostPosted: Tue Nov 25, 2008 10:25 pm    Post subject: TARBIYAH: peringatan untuk pemimpin dan pendokong PAS.. Reply with quote

TARBIYAH, BENTENG PAS MENGHARUNGI CABARAN

PAS adalah satu-satunya parti dalam Negara ini yang memperuntukkan aspek tarbiyah atau pendidikan sebagai satu disiplin penting dalam perjuangannya.

Hala tuju pentarbiyahan PAS berteraskan menyeru manusia kepada mentauhidkan Allah dengan menyokong dan mengangkat kalimat-kalimat perintah-Nya beragendakan “penyeruan kea rah yang makruf dan pencegahan kemungkaran”. Prinsip pentarbiyahan PAS ini bersandarkan al-Qurabn dan hadith.

Lalu dalam PAS, aspek pentarbiyahan ini bukan hanya diwajibkan malah diuruskan secara berjemaah oleh para ulama’ yang menjadi teraju qiyadah sehingga wajib dituruti dan dipatuhi oleh jundiyyah selaku ahli-ahli yang berdisiplin, kerana itu kekuatan parti hanya akan terserlah sekiranya aspek pentarbiayahan ini ditekan, dilaksana dan ilmunya dipraktikan dalam perjuangan.

Hanya PAS sahaja selaku gerakan Islam, memperuntukkan di dalam perlembagaannya penekanan pada aspek pendidikan rohaniah ini apabila fasal 14(2)(d) perlembagaan parti menyebut bahawa ahli-ahli PAS wajib,
“ Memperdalamkan ilmu pengetahuan khususnya tentang ajaran dan hukum-hukum Islam.”

Perkara tarbiyah ini akan diulang-ulang, disebut-sebut dan diperingatkan dalam setiap situasi dengan harapan agar ahli-ahli dan pemimpin PAS tidak akan lari atau tergelincir daripada prinsip dan dasar perjuangan parti.

Almarhum Prof Zulkifli Muhammad semasa berucap di hadapan wakil-wakil rakyat PAS Kelantan sejurus kemenangan PAS pada pilihan raya 1964 berkata:

“jadikanlah satu kewajiban tuan-tuan mulai hari ini mengaji pengajaran Islam supaya tuan-tuan memikul kewajiban tuan-tuan sebagai orang yang tahu apa yang diajarkan Islam. Jangan ada seorang pun yang takbur, yang merasa dirinya sudah pandai, bahawa dirinya sudah tahu apa pengajaran islam. Bahawa dirinya tidak perlu diajar oleh sesiapa kerana dia sudah menjadi wakil rakyat.” Demikianlah sepatutnya teguh dan kemasnya ikatan ahli-ahli PAS dalam perkara ini.

Kerana itu dalam muktamar yang lalu apabila Dato’ Seri Tua Guru Presiden menyentuh dalam ucapan pergulungannya, bahawa ahli-ahli PAS perlu membina parti menjadi parti yang perkasa dan membina diri masing-masing agar menjadi ahli yang perkasa sebagaimana ditunjukkan oleh Islam, maka beliau menekankan kepada aspek tarbiah. Kerana wasilah utama bagi mencapai penyususnan tanzim yang kukuh hanyalah melalui tarbiah harakiah islamiyah.

PAS kini melangkah melampaui usia setengah abad yang sudah pasti semakin mematangkan ahli-ahlinya dalam bertindak dan berfikir.
Kita bergerak dalam waqi’ yang sungguh mencabar dan berubah-ubah dengan begitu pantas. Atas kesedaran itulah maka akan hanyut dan barangkali lemas siapa sahaja yang tidak cermat dan memilih untuk memutuskan dirinya dari jemaah walaupun sekejap atau atas apa alasan sekalipun.

PAS kini berada dalam zon yng selesa hasil pencapaian besarnya dalam PRU ke-12 baru-baru ini. Disaat inilah sebeginilah aspek tarbiyah sangat penting dan perlu buat kita agar kite terus konsisten dalam perjuangan walaupun dalam keadaan mewah ini.

Timbalan Presiden, Ustaz Nasyaruddin Mat Isa semasa berucap di Konvensyen Tarbiyah peringkat negeri Pahang baru-baru ini berkata,

“ Keadaan ini menuntut PAS untuk menyediakan asas terbiyah yang kukuh kepada ahli dan pemimpinya. Sesungguhnya tanpad berpandukan ilmu dan tarbiyah yang ampuh lagi mantap, anggota dan pemimpin PAS tidak dapat memacu dan menggerakkan PAS jauh lagi untuk menghadapi mehnah (ujian) dan fitnah yang semakin mencabar.”

“ Penglibatan serius kita di medan politik terbuka tidak menjadi alasan untuk kita abaikan tarbiyah. Kesibukan berpolitik bukanlah sebab unutk kita tidak menghadiri usrah Cwanagan, Kawasan, Negeri dan Pusat.”

“ Kesibukan memegang partfolio sebagai Ahli PArlimen (MP) atau ADUN bukanlah lesen bahawa tarbiyah sudah tidak perlu lagi. Malah sebagai MP dan ADUNlah, jemaah perlu pertingkatkan tarbiyah mereka supaya memahami dan mematuhi arahan pempinan parti.”


Atas semangat yang samalah maka sesuai sangat kita mengingatkan diri kita akan apa yang pernah diwasiatkan oleh Almarhum Prof Zulkifli Muhammad ketika beliau menyandang jawatan Timbalan Yang Dipertua Agung PAS dan Ahli Palimen Bachok,

“ Rapatkalah diri saudara-saudara kepada al-Quran yang diturunkan oleh Tuhan dan rapatkanlah diri saudara-saudara kepada hadith yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. Jangan ada orang yang sombong, aku sudah tahu, jangan ada orang yang mengata, aku sudah luput. Kalau kita sudah luput dari mempelajari Islam, berhentilah dia dari menjadi ketua orang-orang Islam. Biarlah kita menghadapi Tuhan dengan hati yang suci. Dengan mengatakan aku sentiasa berjuang untuk Engkau, dan aku lengkapkan diriku untuk demikian.”

Semoga sistem tarbiyah yang kita warisi zaman-berzaman ini akan terus mengukuhkan dan mengentalkan perjuangan ini sehingga mampu kita melonjakkan ia demi menjulang cita-cita Islam yang suci.

sumber: akhbar cetak harakah


Last edited by pria_malaya08 on Wed Nov 26, 2008 3:57 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Masa7374
Kapten
Kapten


Joined: Apr 19, 2008
Posts: 4465
Location: Jawa Meru Selangor

PostPosted: Tue Nov 25, 2008 10:31 pm    Post subject: Reply with quote

Wallahualam bissawab!
Back to top
View user's profile Send private message
buduruun
Pegawai Waran
Pegawai Waran


Joined: Oct 20, 2008
Posts: 1098
Location: Bumi

PostPosted: Tue Nov 25, 2008 10:51 pm    Post subject: Reply with quote

Dicadangkan supaya bakal calon PRU 13 memiliki sijil ILHAM . . .
Back to top
View user's profile Send private message
YaAlifTaYa
Leftenan Jeneral
Leftenan Jeneral


Joined: Jul 05, 2005
Posts: 2035
Location: Kota Bharu, Bandaraya Islam.

PostPosted: Wed Nov 26, 2008 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Generasi pelapis muda hari ini adalah generasi pemimpin masa akan datang maka didiklah generasi pelapis hari ini menjadi Ulamak Professional atau Professional Ulamak dimasa akan datang.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SunanHayat
Pegawai Waran
Pegawai Waran


Joined: Sep 05, 2008
Posts: 1042
Location: anywhere

PostPosted: Sun Nov 30, 2008 5:54 pm    Post subject: Reply with quote

.
DUA bentuk tarbiyah dalam PAS..
1. tarbiyah Umum - Ceramah, kuliah TG, dsb.
2. tarbiyah kelompok kecil - usrah
.
yg no.2 tu lah yang paling berkesan tetapi paling sukar diadakan..
ada sape2 yg punya idea camne yang "memaniskan" usrah cawangan..
Question
Question
Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
dokrokchetong
Kopral
Kopral


Joined: Nov 29, 2008
Posts: 153
Location: ya allah kau buka lah pintu hati org2 yg menentangmu agar kembali ke pangkal jalan....AMIN

PostPosted: Sun Nov 30, 2008 6:00 pm    Post subject: Reply with quote

itu lah nk beza nya org pas dgn org umno..........kahkahkah umno takdok USRAH.kalau PAS kawasan anda tak de USRAH tak de beza nya PAS dgn UMNO..........kahkahkah jagn mrh Mr. Green
Back to top
View user's profile Send private message
SunanHayat
Pegawai Waran
Pegawai Waran


Joined: Sep 05, 2008
Posts: 1042
Location: anywhere

PostPosted: Sun Nov 30, 2008 6:10 pm    Post subject: Reply with quote

dokrokchetong wrote:
itu lah nk beza nya org pas dgn org umno..........kahkahkah umno takdok USRAH.kalau PAS kawasan anda tak de USRAH tak de beza nya PAS dgn UMNO..........kahkahkah jagn mrh Mr. Green

.
Ye betul..
Sebab tu lah PAS Terengganu lingkup..
Menang 1999 bukan kerana tarbiyah.., tapi pasal isu DSAI..
Sebenaqnya ALLAH nak bagi bukti/pengajaran bahawa bukan kuasa politik dan gula-gula pitih yang boleh menggerakkan tarbiyah..
ALLAH bagi peluang 5 tahun berkuasa dan berduit.., tetapi tarbiyah tidak meningkat pon..
.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
uma
Leftenan Jeneral
Leftenan Jeneral


Joined: Jun 05, 2005
Posts: 8788

PostPosted: Sun Nov 30, 2008 7:47 pm    Post subject: Reply with quote

SunanHayat wrote:
dokrokchetong wrote:
itu lah nk beza nya org pas dgn org umno..........kahkahkah umno takdok USRAH.kalau PAS kawasan anda tak de USRAH tak de beza nya PAS dgn UMNO..........kahkahkah jagn mrh Mr. Green

.
Ye betul..
Sebab tu lah PAS Terengganu lingkup..
Menang 1999 bukan kerana tarbiyah.., tapi pasal isu DSAI..
Sebenaqnya ALLAH nak bagi bukti/pengajaran bahawa bukan kuasa politik dan gula-gula pitih yang boleh menggerakkan tarbiyah..
ALLAH bagi peluang 5 tahun berkuasa dan berduit.., tetapi tarbiyah tidak meningkat pon..
.


bro,
minta pandangan,
nape kelantan dari thn 1990
x lingkup2,
wa rasa masa tu pon
menang atas sebab issue Ku Li gak.
bukan menang sorg2 tanpa sebarang pakatan.

mungkin bro,
leh bg sedikit respond.
Back to top
View user's profile Send private message
uma
Leftenan Jeneral
Leftenan Jeneral


Joined: Jun 05, 2005
Posts: 8788

PostPosted: Sun Nov 30, 2008 7:49 pm    Post subject: Reply with quote

bg wa,
kasi tarbiyah pimpinan & ahli
mantap akhlak & perbadi.
Back to top
View user's profile Send private message
avatar
Kopral
Kopral


Joined: Nov 06, 2008
Posts: 142

PostPosted: Sun Nov 30, 2008 8:17 pm    Post subject: Reply with quote

Masaalahnye PAS ni tarbiah diperingkat atasan dah manthop, bila smpai bawahan cam hampeh pun ada.
Back to top
View user's profile Send private message
pria_malaya08
Pegawai Waran
Pegawai Waran


Joined: Jun 19, 2008
Posts: 1119

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 12:28 am    Post subject: Reply with quote

Adab berjemaah yang mula dipinggirkan
Dilulus terbit pada Sunday, December 14 @ 11:48:46 MYT oleh TokBatin

Oleh ustnik


"Agak mual dan meluat apabila membaca 'pergeseran' yang dikatakan berlaku di antara beberapa pemimpin PAS-kecil atau besar. Isu yang agak besar atau dibesarkan di internet antaranya:

-krisis PAS Selangor dan kerajaan Selangor
-kumpulan 'Erdogan' atau promuzakarah
-cadangan Tok Guru pilih Mat Sabu calon PRK Kuala Terengganu

dan beberapa isu berkaitan.

Reaksi segera Ustaz Idris Ahmad dan Ustaz Nasarudin Hasan Tantawi cukup dimengerti, dan mesti dihayati.

Ada beberapa ulasan yang saya ingin kongsikan bersama bagi memperkasa Tarbiyyah dan adab berjemaah yang mula dipinggirkan.

1. PAS bukan hanya parti politik tapi gerakan Islam

Atas sifatnya sebagai gerakan Islam, maka ia punya ciri-ciri hebat berbanding parti politik biasa. Ciri-ciri ini mesti dihayati oleh pendokong, penyokong dan pemimpin. Kegagalan menghayati ciri-ciri ini menjadikan anda sebagai 'target' untuk melemahkan gerakan.

Fiqh Harakah dari Sirah Nabawiyah tulisan TGHH wajar menjadi santapan kembali. Usrah dan penghayatan usrah mesti diperhebat terutama di kalangan pemimpin Pusat atau yang memegang tampuk jawatan di peringkat Kerajaan Negeri PR.

Apabila dikatakan gerakan Islam, maka al-Quran dan Sunnah WAJIB menjadi pedoman, bukan cara berfikir seperti muktazilah di zaman moden.

2. Perbezaan pendapat adalah perkara biasa dalam jemaah

'Rambut sama hitam, hati lain-lain'. Siasah syariyah mesti diperkasa. Adab berbeza pendapat mesti diperturunkan. Internet, website, blog, portal digunakan untuk menarik massa kepada Islam dan menyokong gerakan Islam, bukan untuk mengajak 'berbalah' dan berhujah sesama sendiri. Medan yang lebih spesifik telah disediakan oleh jemaah untuk mengemukakan pandangan.

Keterbukaan tidak bermakna semuanya mesti 'ditelanjangkan' sebulat-bulatnya.

3. Tindakan tatatertib kepada mereka yang menyebar rahsia parti

Ini bukan gimik. Ini bukan main-main. Dalam sejarah Islam dan Sirah Nabi, kita ditunjuk oleh Nabi yang cukup berahsia tentang hijrah walaupun kepada Sahabat paling hampir. Nabi berkelubung di tengahari datang memberitahu Abu Bakar tentang hijrah supaya tidak diketahui oleh Musyrikin.

Teguran Ustaz Idris kena pada tempat dan masanya. Saya mencadangkan supaya diambil tindakan tatatertib kepada mereka yang memecahkan apa-apa keputusan yang dianggap rahsia oleh parti kepada mereka yang tidak bertanggungjawab-khususnya media atau SB-yang mencari peluang memporak-perandakan parti.

(Malaysiakini tolong jangan jadi batu api!)

4. PAS tak perlukan pro itu pro ini!

Kita diajar supaya Islam dan jemaah didahulukan. Pandangan boleh berbeza, tapi adalah satu perkara malang apabila perbezaan pandangan akhirnya mewujudkan istilah-istilah yang tak seronok untuk didengar.

Bertahun-tahun bagi mereka yang sudah biasa dengan usrah, tarbiyah, tamrin dan aktiviti tarbiah diajar untuk beradab dalam berjemaah. Tapi dalam jemaah seperti PAS yang terbuka untuk semua ini, pastinya cabaran sentiasa ada di hadapan, menghadapi manusia yang tiada tarbiah, media yang tiada tarbiah dan mungkin juga pemimpin yang naik tanpa tarbiah!"

http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=363&mode=thread&order=0&thold=0
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    TranungKite Online Forum Index -> Borak Umum atau bersahaja All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman M@rhean
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.