Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 51
Members: 0
Total: 51

@TKO..

Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu!
Dilulus terbit pada Tuesday, June 24 @ 00:33:26 MYT oleh greenboc

Artikel Oleh khairulfaizi

"
a 
Sumber gambar daripada Malaysiakini.com

Apabila saya membaca berita daripada Utusan Online, Malaysiakini dan Berita Harian Online mengenai empat orang ahli Parlimen mengayuh basikal ke Parlimen pada sebelah pagi tadi, saya kira tindakan yang dilakukan oleh mereka berempat ini adalah satu tindakan politik yang cukup bijak.

Walaupun keempat-empat Ahli Parlimen tersebut, YB Tian Chua, YB N Gobalakrisnan (Padang Serai); YB Zulkifli Noordin (Kulim Bandar Baru); dan YB Hee Loy Sian (Petaling Jaya Selatan) berbasikal dari Bank Negara mulai jam 9.30 pagi dan tiba di Parlimen selepas 10 minit mengayuh basikal mereka (saya tidak pasti basikal tersebut dibeli atau dipinjam daripada orang lain) namun ia adalah sebagai tanda protes mereka kepada kerajaan yang menaikkan harga minyak baru-baru ini.

Sekali pandang daripada beberapa keping gambar yang diperolehi daripada laman web, kelihatan mereka ini bagaikan pelakon dalam Seniman Bujang Lapok yang melibatkan P Ramlee, Aziz Satar dan S. Samsudin yang mengayuh 'basikal tua' dalam cerita tersebut. Cuma bezanya, mereka bukan pelakon tetapi ahli Parlimen yang berkayuh untuk menghadiri sidang Parlimen pada hari ini.

Ada pelbagai cara untuk menunjukkan sikap kita terhadap bantahan kenaikan harga minyak dengan cara mengadakan himpunan aman, edaran risalah, kempen mengutip tandatangan, mengadakan ceramah dan menulis di dalam blog namun berbasikal ke Parlimen tetap menjadi kaedah yang cukup istimewa bagi saya.

Saya sememangnya tidak terfikir bahawa ada ahli Parlimen yang sanggup melakukan tanda protes seperti ini namun ianya telah berlaku. Bukan mudah untuk mengayuh basikal dalam usia yang sudah agak berumur, silap-silap patah pinggang dibuatnya. Saya yang jauh lebih muda daripada mereka pun belum tentu bersedia untuk mengikuti jejak kayuhan mereka ini.

Namun, yang paling menarik mengulas tindakan mengayuh basikal ke Parlimen ini adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Nazri Aziz. Beliau berkata ;

“Dahlah kayuh pun setakat dari Bank Negara saja... saya harap kalau sungguh-sungguh sangat, teruslah berbasikal ke Parlimen setiap hari selagi kerajaan tidak penuhi tuntutan mereka (turunkan minyak).

“Jangan setakat kayuh hari ini sahaja, budak darjah enam pun boleh. Pada saya yang penting empat orang ini kena ingat, mereka adalah Ahli Parlimen, ruang tersedia untuk mereka berhujah bagi mengatasi masalah, bukan gimik macam ini.
“Apakah mereka ini ingat kalau dengan kayuh basikal kerajaan boleh turunkan harga minyak?” kata Mohamed Nazri ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Kesian Datuk Nazri, ulasannya terhadap perkara ini lebih bersikap kebudak-budakan. Kalau ikutkan hati, terasa malas untuk membuat ulasan Datuk Nazri ini, nak cabar dia pun rasanya tidak berapa sesuai. Tapi, jika dia rasa bahawa setakat mengayuh basikal, budak darjah enam pun boleh, Datuk Nazri kayuhlah sendiri, kita tengok dia boleh kayuh atau tidak. Silap-silap sebelum sampai ke Parlimen dia dah tumbang di tepi jalanraya.

Sama ada tindakan keempat-empat ahli parlimen tersebut sebagai gimik atau tidak, yang pastinya niat mereka untuk berjuang mendesak kerajaan menuruhkan harga minyak tetap diteruskan walaupun jalannya sukar. Ini lebih baik daripada Datuk Nazri memperlekehkan orang lain mengayuh basikal ke Parlimen tetapi beliau mengundi untuk menyokong tindakan kerajaan menaikkan harga minyak.

Duduk diam-diamlah Datuk Nazri...janganlah cemburu.

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
23 Jun 2008, 10.07 malam
"

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Artikel
· News by greenboc


Most read story about Artikel:

Kakitangan TV3 : Dulu khalwat sekarang berbikini

Berita Murtad Dato Azhar Mansor

Sedikit Kisah Remaja Melayu Murtad

Pengalaman Masuk Dalam Kaabah

Hati Budi Hadhari: Telefon Satelit & Najib Razak Yang Berbohong

Article Rating
Average Score: 4
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu!" | Login/Create an Account | 52 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by airasiana on Tuesday, June 24 @ 00:42:10 MYT
(User Info | Send a Message)
Cuba hayati lirik lahu "BASIKAL TUA" oleh Allahyarham sudirman!!



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by airasiana on Tuesday, June 24 @ 00:43:16 MYT
(User Info | Send a Message)
Siapalah nak cemburu, kecuali badut-badut SARKIS!!!



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by airasiana on Tuesday, June 24 @ 00:47:48 MYT
(User Info | Send a Message)
Tak habis-habis SARKIS...itulah simbolik naik basikal!!SARKIS hanya untuk menghiburkan rakyat malaysia dengan adegan lucu yang tidak di lihat sebelum ini...YB Zul naik motor besar ke Parlimen, dapat title YB MAT REMPIT, sekarang ni pulak naik basikal...YB badut basikal..Lawak yang paling akau enjoy sekarang ni...



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by airasiana on Tuesday, June 24 @ 00:51:24 MYT
(User Info | Send a Message)
Kalau MP PR berfikiran begini, memang tak hairan PARLIMEN akan jadi SARKIS...Nanti kalau ada pelancung tanya,  Bangunan apa tu ?? Kenalah jawab ..Bangunan SARKIS!!!



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by airasiana on Tuesday, June 24 @ 00:54:02 MYT
(User Info | Send a Message)
PR ada banyak YB yang boleh jadi RAJA LAWAK!!! Mr Bean pun ada!!!Aku tak sabar tunggu show mereka yang seterusnya...Semakin mengancam sekarang!!!!



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by DBE369 on Tuesday, June 24 @ 00:58:41 MYT
(User Info | Send a Message)

LEBIH BAIK PR ADA YB YANG RAJA LAWAK..DARI YB Beruk Natang yang RAJA ROMPAK HASIL NEGARA...RAJA BETINA..RAJA JUDI...ASIARANA RAJA APA? HEHEHEHEHEH ..TOLONG JAWAB KEKAWAN




Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by airasiana on Tuesday, June 24 @ 00:59:29 MYT
(User Info | Send a Message)
Impian aku nak tengok SARKIS menjadi kenyataan...SARKIS!!,SARKIS,,sekarang betul-betul sarkis basikal!!!!Kalau muka dia orang kasi cat sikit, dan letak belon warna-warni dekat bontot basikal tu, mesti dapat perhatian banyak lagi penonton..TV3 pun datang buat live coverage!!!



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by toksikai on Tuesday, June 24 @ 01:00:37 MYT
(User Info | Send a Message)
Aku rasa airasiana adalah budak darjah 6 seperti yang dikatakan oleh Tok Nazri tu.Dia tak habih2 ngan badut dan sarkas.Bagi aku yang suka sarkas dan badut ni hanya budak2 yang belum matang dan yang suka hisap puting susu aje.
Segolongan lah kau nampaknya airasiana dengan Dato Nazri yang macam budak hingusan tu...kah..kah..kah...



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by aminz on Tuesday, June 24 @ 01:08:59 MYT
(User Info | Send a Message)
Airasiana Raja  Pencacai  Umno Bawahan yg  nilainya kain batik je....



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by toksikai on Tuesday, June 24 @ 01:11:12 MYT
(User Info | Send a Message)
AIRASIANA SUKA PADA BADUT DAN SARKAS JADI KITA NAMAKAN AIRASIANA BADUT TONGONG KAKI BODEK UMNO/BN
KAH...KAH..KAH...



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by airasiana on Tuesday, June 24 @ 01:21:10 MYT
(User Info | Send a Message)
Badut-badut PR terus dengan SARKISNYA...aku semakin teruja...sudah banyak badut masuk show....



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by airasiana on Tuesday, June 24 @ 01:28:02 MYT
(User Info | Send a Message)
bADUT PALIMEN



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by tinta_islam on Tuesday, June 24 @ 01:43:25 MYT
(User Info | Send a Message) http://jamaahkite.blogspot.com
Nasihat ana, jangan dilayan provokasi airasiana tu buang masa saja. Makin kita layan, makin melalut la dia. Kita terpaksa bayar sendiri untuk surf internet dan komen pasal isu-isu semasa sedangkan dia itu UMNO bayar gaji untuk merapu dan melalut kat sini. Jangan buang masa dan duit kita melayan pencacai ni!



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by nx105 on Tuesday, June 24 @ 02:10:25 MYT
(User Info | Send a Message)
airasiana:

kata2 ko sudah menjerumuskan ko ke seorang yg bersifat MUNAFIK. sikap ko tak lebih mcm Abdulah Bin Ubai (bapak munafik zmn Nabi)....

aku pun tak tahu ko ni ISLAM atau tidak??????????? takut2 hanya manusia berbangsa melayu aja...tak de nilai disisi ALLAH TA'ALA



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by muz_80 on Tuesday, June 24 @ 08:03:56 MYT
(User Info | Send a Message)
Tahniah kepada 4 ahli parlimen tersebut.. mereka telah menyampaikan mesej rakyat kepada kerajaan.. Tidak seperti ahli parlimen kerajaan, tidah memahami masalah rakyat... lebih2 lagi nazri aziz!



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by Batuaked on Tuesday, June 24 @ 08:43:42 MYT
(User Info | Send a Message)

Kenapala ada orang bertaraf menteri yang tak cerdik benar bagi komen.  Budak darjah enam memang boleh naik basikal, lebih kecik dari tu pun berlambak, lagi terer ada, siap konar baring lagi.  Tapi yang yang tak boleh nya adalah orang-orang yang dikira berumur belum tentu boleh naik, macam dia, cuma naik tengok boleh ke tak? 



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by viperhydra89 on Tuesday, June 24 @ 09:12:32 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.syadanlair.blogspot.com
Fuh,aku ingat saje2 cakap jer nk berbasikal,rupe2nye mmg ade yg sanggup!
wakaka,apa2 pun,tahniah la buat 4 org MP berkenaan.
Usaha anda semua dihargai.


aku masih lagi dapat lihat komen airasiana kat sini.
Nampaknye mmg moderator xleh sekat post dye nie...



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by cikguni on Tuesday, June 24 @ 09:20:24 MYT
(User Info | Send a Message)

Selain mengurangkan minyak, berbasikal dapat mengurangkan berat badan dan dapat menyihatkan badan kalau selalu diamalkan. Tak perlu makan ubat pelangsing atau buat pembedahan yang memakan belanja yang besar. Diharap menteri-menteri bee end yang badan macam tong drum boleh ikut jejak langkah ahli perlimen PKR ini.




Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by mamijarum on Tuesday, June 24 @ 09:28:55 MYT
(User Info | Send a Message)
usah dilayan aje puak2 bn yg buat bising2 kat sini ... pedulikan sb dia dah tak ada modal lagi semua org dok hentam dia aje.





Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by PASisOK on Tuesday, June 24 @ 09:32:07 MYT
(User Info | Send a Message)
Saya sangat tidak berpuas hati bila nazri cuba membawa satu idea yg ahli parlimen tidak layak mengayuh basikal dan hanya budak sekolah sahaja yang jenis mengayuh basikal ni. Apa la kuno punya orang yg anggap jawatan sbg ahli parlimen ini menjadikan mereka sangat kaya smapaikan tidak layak utk berbasikal. apa sudah jadi dgn negara kita, lupakah mereka bagaimana mereka perlu jaga amanah rakyat sebaik mungkin tetapi apa yg berlaku adalah mereka sapu duit rakyat dan menjadi kaya raya. lekas lah bertaubat semoge setiap sen yg tidak halal tidak akan menjadi bahan bakar di neraka , sama2 lah kita berdoa semoga amanah dipegang dgn penuh berhati2 supaya kita akan tergolong dlm golongan orang yg sentiasa menjaga hukum allah



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by bashery on Tuesday, June 24 @ 09:33:42 MYT
(User Info | Send a Message)
BAGI YG SUKA BERMEWAH2, MEMANGLAH NAMPAK ORANG NAIK BASIKAL TU MACAM SARKIS. MEREKA BANYAK BUAT LAWATAN KELUAR NEGERI, TAPI YG MEREKA NAMPAK, KERETA MEWAH, KENDERAAN MEWAH, HOTEL MEWAH, JET PERIBADI MEWAH, DAN MACAM2 KEMEWAHAN.
YG MEREKA TAK PANDANG, ORANG2 HOLLAND BERBASIKAL SEBAB MEREKA MENGANGGAP UDARA BERSIH ITU SATU KEMEWAHAN, POLIS DAN UNIT KESELAMATAM BERBASIKAL DISEATTLE DAN MIAMI DIBENTUK KHAS UNTUK MOBILITI, DAN DI REP. CINA, PEKERJA2 BERBASIKAL ITU DIANGGAP SUMBER KPD PEMBANGUNAN EKONOMI YG DINAMIK.
KALAU RAMAI YG BERBASIKAL BUKANKAH ELOK UNTUK KESIHATKAN BADAN, KEBERSIHAN UDARA, JIMATKAN SUBSIDI KERAJAAN, DAN TENTUNYA LEBIH PRODUKTIF DARI MAT2 REMPIT YG HANYA TIDUR KALAU TAK MEREMPIT.
SEPATUTNYA KERAJAAN BERI GALAKKAN PENGGUNAAN BASIKAL DIBANDAR2, ADAKAN LALUAN DAN PRASARANA UNTUK MEREKA YG BERBASIKAL, BUKAN MENGANGGAP MEREKA SEBAGAI PARASIT.
TAPI BIASALAH, PERANCANGAN BN SELALUNYA 'BILA TERANTUK BARU MENGADUH', BILA ADA MASYUUUUK..BARU LAJU.
CUBA2LAH ADAKAN EVOLUSI SIKIT, KEMAJUAN BUKAN HANYA KEMEWAHAN..UBAH2LAH SIKIT OTAK FEUDAL TUH....



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by putera_ktn on Tuesday, June 24 @ 09:48:28 MYT
(User Info | Send a Message)
Teringat kembali kat lagu arwah Sudirman seperti-BASIKAL TUA, SERBA SEDERHANA dan banyak lagi yang mempunyai unsur-unsur lagu rakyat. Cuba kita hayati setiap keindahan lagu dan liriknya..ada maksud dan makna tersirat. Nampaknya apa yang Sudirman lihat dahulu masih tidak dapat dilihat oleh pemimpim kita hari ini.

Betapa malangnya kita rakyat Malaysia mendapat orang yang mempunyai pemikiran dan pendapat seperti datuk tadi.Berkata hanya untuk sekadar untuk berkata,tak kira ada nilai atau tidak.Cuba fikir-fikirkan....



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by aqiffahrin on Tuesday, June 24 @ 09:51:06 MYT
(User Info | Send a Message)
rajin tul asiana tu post comment kat sinii ekkk...aper la dier dpt...aku rasa bukan pencacai umno ni....umno pon xnak la pencacai jenis ni...mana ader nilai mamat ni...cam kureng jerk!



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by Wareh on Tuesday, June 24 @ 10:04:53 MYT
(User Info | Send a Message)
sodih den tengok airasiana ni.. ibarat orang gilo yg tau yg dio gilo...den bukan nak melatah dengan kegilaan airasiana ni... tp kadang2 den fikir2 ado jugak orang gilo macam ni... dlm psikologi jenis ni ado satu kecelaruan mental... orang yg kecelaruan ni suka apabila org respon terhadap dio... dio rasa superior bila sumo orang tertarik dgn dio...Oleh itu jgn terlalu emosi dgn org yg menghadapi kecelaruan ini... sbb airasiana rasa glamour gila bila org respon tulisan dio...airasiana den nasihatkan buleh jumpa ahli psikologi atau kaunselor yg bertauliah utk mengatasi kecelaruan anda....



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by mhg on Tuesday, June 24 @ 10:46:58 MYT
(User Info | Send a Message)
“Jangan setakat kayuh hari ini sahaja, budak darjah enam pun boleh. Pada saya yang penting empat orang ini kena ingat, mereka adalah Ahli Parlimen, ruang tersedia untuk mereka berhujah bagi mengatasi masalah, bukan gimik macam ini.
“Apakah mereka ini ingat kalau dengan kayuh basikal kerajaan boleh turunkan harga minyak?” kata Mohamed Nazri ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

ni lah jawapan budak darjah 6..paling tinggi pun tingkatan 3..kalu dia jeles,try la lawan luma basikal dari bank negara ke parlimen sama2 dengan 4 org yb PR tuh..takat cakap buang karan jer..tentang airasiana tuh, aku rasa dia badut [email protected] tak badut pun pengacara sarkis



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by shagohod87 on Tuesday, June 24 @ 23:38:12 MYT
(User Info | Send a Message)
This Nazri is a bastard 4 makin stupid comments such as "I oppose the death penalty"
Kebudak-budakan konon



Re: Berbasikal Ke Parlimen, Datuk Nazri Cemburu! (Score: 1)
by shagohod87 on Tuesday, June 24 @ 23:41:06 MYT
(User Info | Send a Message)
Hoi,airasiana ni menyampah betul
Agaknya berapa lama dia sudah berzina dengan UMNO?
Dia ni anak haram ke?
Ibu bapak dia mesti terencat akal, tal boleh didk dia betul2


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.