Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 51
Members: 0
Total: 51

@TKO..

Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN
Dilulus terbit pada Thursday, August 28 @ 06:14:33 MYT oleh reformi

Kisah Pengajaran Oleh tunasharapan1

"

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan telahpun selamat menjalani Pembedahan Pintasan Koronari Jantung di IJN 19 Ogos lalu.  Setelah pembedahan selesai dilakukan di bilik Angiokardiologi, beliau telah diletakkan di bawah pemerhatian ICU selama 3 hari dan telah dipindahkan berehat di wad VIP pada 21 Ogos lalu.   Barangkali di ketika ini beliau sudahpun dibenarkan pulang ke rumah untuk berehat disamping keluarga.


Pembedahan pintasan itu terpaksa dilakukan kerana setelah pemeriksaan angiogram dilakukan didapati terdapat penyumbatan pada 4 saluran darah koronari di jantungnya. Maklumat kemasukaan KPN ke IJN pada 14 Ogos tidak diketahui ramai kerana tiada berita mengenainya dalam akhbar perdana.   Seminggu sebelumnya, ada teman memberitahu, KPN bersama pegawainya Rodwan Yusof sibuk turun naik hospital, dari Pusrawi ke Hospital Kuala Lumpur, dari Hospital Kuala Lumpur ke Hospital Selayang, dari Selayang ke HUKM, untuk mendapatkan doktor yang bersedia mengeluarkan laporan perubatan yang menyokong terdapat bukti Saiful Bukhari diliwat DSAI.  Ketika menjalankan tugas penting inilah Tan Sri Musa diserang sakit dada.



Dalam istilah perubatan penyakit saluran koronari tersumbat dipanggil Atherosclerosis iaitu terdapatnya plak-pak berwarna kuning didalam lapisan dalam saluran darah yang terbentuk dari kolesterol atau lemak.   Akibatnya saluran koronari menjadi sempit atau tersumbat menyebabkan darah beroksigen tidak akan sampai ke jantung. Serangan sakit dada berulangan boleh juga dirawat dengan pengambilan ubatan untuk mencairkan kolesterol dalam saluran darah jika keadaan tidak serius.   Jika kaedah ubatan tidak berkesan, pembedahan masih lagi boleh dielakkan dengan satu kaedah yang dipanggil Angioplasti Balon. Keadaan saluran darah koronari yang menyempit dengan lemak dan kolesterol yang menghadkan pengaliran darah beroksigen ke jantung disebut atheroma boleh dipulihkan dengan memasukkan balon melalui kateter dan balon ini dikembangkan di dalam saluran koronari di jantung bagi membolehkan saluran ini membesar dan darah dapat mengalir secukupnya ke jantung.   Dalam keadaan ini pesakit tidak perlu dibedah, cuma kateter dimasukkan ke jantung melalui saluran arteri dibahagian celah kelangkang.


Namun jika keadaan penyumbatan saluran koronari adalah serius ataupun lebih dari satu tempat, pembedahan pintasan koronari mesti dilakukan dengan segera.  Pesakit boleh memilih untuk tidak melakukan pembedahan ini ataupun menangguhkannya terlebih dahulu atas alasan adanya tugas negara yang lebih penting yang perlu diselesaikan segera, tetapi peluang baik yang menanti dihadapan ialah selepas pilihan ini dibuatnya , manusia itu tidak akan boleh bernyawa lagi.


Ketua Polis Negara telahpun menjalani pembedahan pintasan koronari kerana terdapat penyempitan di 4 saluran darah di jantungnya. Penyakit ini dikenali sebagai Coronary Arteri Disease.  Pembedahan pintasan dilakukan untuk memberhentikan degupan jantung agar 4 saluran arteri dibahagian lain di badan (biasanya di paha atau di dada) dapat diambil dan diletakkan saluran darah itu merentasi dari aorta ke bahagian jantung terlibat memintas saluran darah yang tersumbat.  Saluran darah yang tersumbat tadi tidak diusik, tetapi saluran darah dari bahagian lain anggota badan diambil untuk memintas saluran darah tersumbat tadi bagi membolehkan darah beroksigen dari oarta dapat mengalir terus ke bahagian jantung yang asalnya tidak dapat menerima kemasukan aliran darah yang cukup  akbat dari salur darah asal yang tersumbat tadi.  Dengan kata lain, saluran darah arteri yang diambil dari anggota lain di badan itu dijadikan sebagai saluran koronari baru bagi jantung.  Sebab itu ia dinamakan pintasan.  Uniknya manusia yang diciptakan Allah ini ialah pada setiap bahagian anggota badan, selalunya terdapat dua atau sepasang saluran darah yang mengalir untuk membekalkan darah ke sel-sel tubuh.  Keadaan inilah yang membolehkan ianya dapat digunakan sebagai alat ganti untuk memulihkan bahagian jantung yang rosak. Jika difikirkan amatlah indahnya ciptaan Tuhan apabila kita semua memiliki semua anggota secara berpasang iaitu sepasang mata, sepasang telinga, sepasang lubang hidung, sepasang tulang selangka dan belikat, sepasang bahu, sepasang lengan, sepasang siku, sepasang tangan, sepasang paha, sepasang lutut, sepasang betis dan sepasang kaki.  Dan di bahagian atas kepala kita sebenarnya memiliki sepasang otak, satu dikiri dan satu di kanan.


Ketika prosedur pembedahan dilakukan, pesakit berada dalam keadaan tidak sedarkan diri sepenuhnya.  Dadanya dibedah, tulang toraksnya dikuak untuk memudahkan para pakar jantung bersama pasukannya melihat jantung pesakit.  Aorta jantungnya diclamp dan pesakit disambungkan ke satu mesin khas yang dinamakan  'Heart-Lung Machine". Mesin inilah yang berfungsi sebagai jantung dan paru-parunya buat sementara sepanjang pembedahan dilakukan.   Degupan jantung 'dihentikan' dengan menyuntik sejenis larutan pottasium.  (Kalau tak 'dihentikan' nanti susahlah pulak nak jahit saluran darah baru ke jantung tu, sebab asyik bergerak saja).  Saluran darah dari  anggota lain di badan misalnya di bahagian paha atau dada yang telahpun dikenalpasti sebelum pembedahan dilakukan diambil dan dibawa ke jantung untuk dijahit menyambungi dari aorta memintas saluran darah yang tersumbat ke bahagian jantung terlibat agar darah beroksigen dapat mengalir dengan lancar. Setelah semua saluran koronari yang tersumbat dapat dipintas dengan mewujudkan saluran darah baru di jantung, degupan jantung dipulihkan semula, tulang toraks pesakit dirapatkan semula dan dada dijahit.   Sambungan pesakit ke 'Heart-Lung Machine' dipisahkan.  Bila prosedur selesai pesakit akan diletakkan dibawah pengawasan unit Kawalan rapi (ICU) antara 3 hingga 5 hari sebelum dipindahkan ke wad biasa.


Dan keadaan inilah yang telah dilalui oleh KPN Tan Sri Musa Hassan.  Kita memanjatkan kesyukuran kehadhrat Allah SWT kerana beliau telah selamat menjalani pembedahan.   Dan kita juga berdoa agar beliau kembali sihat semula dan dapat menjalankan tugas sebagai ketua polis di negara ini.  Kita juga tidak lupa untuk mengucapkan syabas dan terima kasih kepada pakar-pakar di IJN yang telah berjaya melakukan pembedahan ini sekaligus telah menyelamatkan nyawa KPN kesayangan PM & TPM.


Apa yang kita kesalkan ialah disaat-saat beliau menghadapi hari-hari pembedahan pintasan, tiada apa-apa iringan doa dari PM mahupun TPM.  Tiada kata-kata dari PM dan TPM mengajak rakyat negara ini untuk turut berdoa untuk kesejahteraan KPN.  Tiada syor dan permintaan kepada rakyat jelata di negara ini dari iman Hadhari mahupun timbalannya untuk beramai-ramai menunaikan solat hajat semoga pegawainya yang mengepalai pasukan polis itu melalui saat-saat mendebarkan dengan aman dan selamat.  PM asyik sibuk dengan urusan lawatan kerjanya dan TPMnya pula sibuk dengan sumpah laknatnya.  Bukankah selama ini pegawai inilah yang sangat besar peranannya dalam menjaga kepentingan kedua-dua menteri perdana ini?


Saya menyeru kepada ahli dan penyokong PAS & Pakatan Rakyat, marilah sama-sama mendoakan kesejahteraan KPN semoga beliau lekas sembuh dan kembali sihat sejahtera.  Oleh kerana puak-puak didalam UMNO-BN sana kelihatannya seperti 'kawan yang hanya mahu ketawa sewaktu bersuka saja, tetapi tak mahu menangis bersama sewaktu duka' kepada KPN, maka apalah ruginya jika kita melupakan sebentar perbezaan pendapat tentang politik untuk menyatakan simpati kita kepada KPN yang kini masih lemah untuk berdiri.  Bukankah Salahudin AlAyubi pun pernah melawat musuhnya yang terlantar sakit.


Kepada PM dan timbalannya ingin kita berpesan, selepas ini janganlah lagi membebani KPN ini dengan tugas-tugas yang boleh menyiksa jantungnya.  Benar, saluran koronari dijantungnya telah digantikan dengan yang baru, tetapi penyakit arterinya masih disitu, jika tidak dijaga, serangan itu masih boleh berlaku lagi pada saluran-saluran koronari yang lain.   Dan lebih membimbangkan beliau boleh terdedah dengan serangan angin yang menakutkan.  Bak kata Haji Bakhil dalam filem Nasib Si Labu-Labi, " Kau nampak anginnya Labu?" ' Ya encik, saya nampak angin tu berkemutih saja", " Angin apa tu Labu ?"  Jawab Labu' " Angin Ahmar ! "

"

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Kisah Pengajaran
· News by reformi


Most read story about Kisah Pengajaran:

Pasangan ‘melekat’ dikejar ke hospital

Dr Asyraf tersalah pilih parti politik sebagai wadah berdakwah

Dibelit Ular ketika Berzina...Renungan..

ALLAH MELIHAT APA YANG KAMU BUAT - AZMIL MUSTAFFA

Bila Paderi Terpaksa Buka Rahsia

Article Rating
Average Score: 5
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN" | Login/Create an Account | 12 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by CahayaKebaikan on Thursday, August 28 @ 18:31:19 MYT
(User Info | Send a Message)
Pimpinan Pakatan Rakyat patut pi melawat KPN ni, kasi tahu sikit sama dia, PR tidak jahat.... di sana ada hikmah..bia dia tahu...kuasa tidak kekal, hidup tidak kekal..yg kekal ialah ALLAH. Maka tunduklah kpd ALLAH...hidarilah dari kezaliman kpd rakyat demi memuaskan nafsu UMNO/BN



Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by poto on Thursday, August 28 @ 19:19:40 MYT
(User Info | Send a Message) http://youceramah.blogspot.com/
Anwar selesai angkat sumpah sebagai ahli Parlimen [youceramah.blogspot.com]



Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by trillion on Thursday, August 28 @ 19:58:56 MYT
(User Info | Send a Message)
Ingatlah betapa lemahnya manusia ini, hidup hanya sementara...jangan ingat boleh buat sesuka hati terutamanya kepada orang lain yang dianggap lemah. Kuasa Allah mengatasi segala-galanya. Bertaubatlah sebelum nyawa berada di halkum tetapi ingat dosa dengan manusia sukar dimaafkan oleh manusia berbanding dosa terhadap Allah!



Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by vespakana on Thursday, August 28 @ 20:48:19 MYT
(User Info | Send a Message)
Syukur pada ALLAH  KPN di rehat kan semasa pilihanraya pematang pauh sedang bermula dan hingga selesai..dan akhir  nya DSAI telah berjaya menjejak kaki ke parlimen..hinga saat ini KPN masih belum tahu DSAI telah selamat mengangkat sumpah sebagai MP pakatan rakyat..

Banyak hikmah  yang ALLAH telah tentu kan..di mana KPN juga salah seorang manusia yang paling takut jika DSAI berjaya ke parlimen.. jika KPN tidak di rehat kan oleh ALLAH di saat ini..pasti DSAI dan PR akan menghadapi cabaran amat besar dari pasukan harimau berantai milik umno ini..munkin ada nyawa pejuang PR yang akan melayang..maklum la KPN bukan sebarang orang..hingga kan altantuya di bom pun KPN boleh buat selamba je..

harapan saya semoga KPN dapat berehat dengan aman di atas TILAM yang amat istimewa di saat ini..moga KPN tak akan terkejut hingga menjejaskan jantung di saat DSAI mengangkat sumpah sebagai PM ke 6 nanti..

kepada KPN ..rajin rajin makan ubat na...
 




Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by fdisk on Thursday, August 28 @ 20:53:25 MYT
(User Info | Send a Message)
UCAPAN AKU..SEMOGA KPN PANJANG UMUR LA...SIHAT KEMBALI..DARI P.R.



Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by vespakana on Thursday, August 28 @ 20:58:31 MYT
(User Info | Send a Message)
ehemmmm..lupa pulak kita dengan peninju pro kita yang juga hingga kini tak mampu berdiri lagi...selamat berehat di atas kerusi roda..moga panjang umor dan sempat melihat DSAI menjejak kaki ke Putera jaya..dyusum ! duysum ! dusyum !...apa macam !

nanti jumpa chedet pesan sama dia...dah kemas barang lum ! moga sempat tengok DSAI jadi PM..

Hai chedet..ingat la badan dah uzor tapi hati je masih muda..masa kamu dah berakhir..kemas kan amalan untuk perjalanan yang tak akan kembali..




Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by zackzeni ([email protected]) on Thursday, August 28 @ 21:06:49 MYT
(User Info | Send a Message)
dah puas buat fitnah, jahat dan kezaliman. so apa yg nak kesiankan kat mamat sorang tu.... so u deserve it!!!!! orang melayu ckp...padan muka!!!!!



Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by ismitulamraja on Thursday, August 28 @ 23:18:04 MYT
(User Info | Send a Message)
Aku dah agak dah... balasan akan terserlah jugak mcm yg dulu2, Allah tak pernah tidur wahai Musa Hasan... bertaubatlah.  Dengan keadan ko mcm ni,kemana keperihatinan juak2 UMNO? Masing2 sibuk dgn hal DSAI, gila kuasa dan mcm2 hal duniawi..takde ingat sama lu... jgn sampai ko diseksa lagi dahsyat lagi, ingat2lah yg diatas tuuu..



Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by anakmatkampo on Friday, August 29 @ 00:44:35 MYT
(User Info | Send a Message)
Semoga KPN sihat dan dapat bertugas semula. Teman nak ingatkan KPN banyak-banyaklah muhasabah diri. Allah tak pandang pangkat tinggi KPN. Apa yang Allah nilai adalah kerjabuat amal makruf nahi mungkar. Apa yang terjadi keatas KPN adalah kehendakNya. Allah tidak menjadikan sesuatu itu sia-sia melainkan dengan hikmah. So, KPN, kerja buat negatif tuan selama ini ada kaitannya dengan apa yang menimpa tuan. Insaflah dan bertaubatlah (bukan taubuat) sebelum tuan dijemputNya. Teman yakin dengan bantuan dan nasihat ayahanda tuan, tuan KPN mampu berubah dan kembali ke jalan yang diredoi Allah.
Kalau dah dapat hidayah Allah nanti jangan lupa pimpinlah anakbuah-anakbuah tuan ke jalan Allah. Mereka amat memerlukan kepimpinan yang bertakwa, beramanah dan boleh dicontohi. Baikilah sistem kepolisian yang amat tidak disenangi oleh rakyat jelata. Jadikanlah buku "Manusia dan Islam" sebagai di antara buku rujukan utama bagi semua anggota PDRM. Tak silap teman buku tersebut ditulis oleh satu jawatankuasa yang diketuai oleh SS Dr Haron Din dan dipersetujui dijadikan buku bacaan untuk seluruh anggota PDRM yang beragama Islam.First publication April 1985. Maka akan bermaknalah kalimah Allah dan Muhammad yang terdapat pada lencana PDRM tu. Teman yakin tuan KPN boleh.



Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by alamaya on Friday, August 29 @ 12:26:04 MYT
(User Info | Send a Message)
Semoga Allah membuka hatinya supaya bertaubat dengan apa yang telah beliau lakukan dahulu dan sekarang. Amin...
Ada seko lagi ni, si mail ketam ni, nak tunjuk taring dah...
dia ingat dia boleh naik KPN, tapi Allah masih panjangkan umur Musa.



Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by LidiNyor on Friday, August 29 @ 13:01:25 MYT
(User Info | Send a Message)

Semoga KPN cepat sembuh dan sihat seperti keadaan asal supaya tidak ada sebarang alasan untuk diberi pengampunan sekiranya suatu hari nanti beliau dihadapkan ke mahkamah dan didapati bersalah diatas segala apa jua penyelewengan yang telah beliau lakukan semasa bertugas.

Amin....




Re: Kisah Jantung Tersumbat & Doa Afiat Buat KPN (Score: 1)
by latiffharon on Saturday, August 30 @ 00:51:47 MYT
(User Info | Send a Message)
Kalau dia kena macam DSAI, dipukul, dipenjara 6 tahun, tak tahulah apa akan terjadi. Ni baru satu kes mereka reka bukti. Itu pun belum naik court lagi. Tapi tak apalah, Allah beri peluang kedua. Insaflah sempena Ramadan ni.


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuri’s Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.