Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 52
Members: 0
Total: 52

@TKO..

Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4
Dilulus terbit pada Friday, October 03 @ 09:00:00 MYT oleh SongkokPutih

Pendapat  Oleh Songkok Putih

Bila saya meletak jawatan sebagai webmaster, sebenarnya saya bukan berundur atau melarikan diri dari polimik isu ini. Itu adalah sebahagian strategi untuk membongkar anai-anai dalam Jamaah Islam. Bukan mudah dan senang untuk membongkar kerana mereka juga terdiri daripada kepimpinan yang bersama dalam perjuangan ini.

Cukup berisiko dan ada kesan buruk daripada pendedahan ini. Saya teringat kata-kata al Marhum Ustaz Fadhil Noor dalam ucapan bila wujud krisis dalam jamaah dengan mengibaratkan sebagai penyakit bisul yang sakit amat sangat sehingga bisul itu pecah dan keluar nanah barulah kita akan sembuh.

Kita merasa terhina kerana ada orang yang cuba mengaibkan TKO seolah-olah laman ini adalah faksi-UMNO. TKO bukan milik saya, walaupun TKO di bawah Lajnah IT Dewan Pemuda PAS Kawasan Dungun, tetapi TKO adalah bersifat milik bersama. Kita bersama-sama menyumbang bahan, mengumpul dana untuk membina server yang baik dan kukuh, memastikan TKO mampu menjadi wadah perjuangan kebangkitan rakyat. Tidak dinafikan TKO mempunyai saham yang begitu besar dalam PRU baru-baru ini.

Malang ada manusia yang dengki kerana tidak berjaya mempengaruhi webmaster untuk menjadi tali barut merosakkan jamaah dengan sebaran maklumat palsu dan fitnah kepada pemimpin utama PAS.

Adakah anda semua setuju saya secara rashia dan bersubahat dalam agenda jahat ini? Saya rasa saya bertanggungjawab untuk mendedahkan e-mel-e-mel tersebut kerana e-mel itu adalah e-mel hak milik TKO ([email protected]) dan bukan e-mel peribadi saya. Untuk makluman semua, bila saya tidak lagi menjadi webmaster, saya akan menyerahkan e-mel ini kepada webmaster baru, nescaya webmaster baru boleh membuat kajian dan keputusan apa yang nak dibuat dengan si Tulang Besi ini.

Siri 1, 2 dan 3 adalah siri-siri untuk saya membuka dan melihat sejauh mana si Tulang Besi akan menyerang dan memanipulasikannya. Saya juga melihat dan mengesan cybertrooper yang menjadi talibarut untuk melemahkan artikel-artikel yang saya keluarkan. Dimana, siapa dan sejauh mana kemampuan dan kecekapannya.

Insya-Allah saya cuba tanganinya dan saya ingin menyatakan bukan ini yang saya kehendaki, saya juga tidak pernah bercita-cita atau berhasrat untuk mendedahkannya tetapi bila TKO difitnah saya merasai tanggungjawab yang besar untuk menjawab dan membongkarkannya. Kita sendiri pun sayang kepada mereka kerana pernah bersama-sama mengharungi perjuangan ini, anggaplah kadang kala kita leka dalam mengajar cita-cita dan impian.

Berbalik kepada si Tulang Besi. Soalan-soalan saya tidak dijawab tetapi saya diserang dengan beberapa isu yang insya-Allah saya akan jawab diakhir siri ini.

Pada siri-3 saya tidak menjawab soalan ini "Artikel terbaru saya ini telah mendedahkan betapa Majlis Syura telah diperkudakan oleh puak fraksi UMNO sehingga Mursyidul Am dan AJK PAS Pusat diketepikan sama sekali. Dengan kata lain, AJK PAS Pusat dan Mursyidul Am telah diperkudakan oleh sebahagian Ahli Majlis Syura Ulama. Saya menyiar artikel ini kerana saya rungsing dan bimbang tentang bagaimana Majlis Syura Ulama berjaya di "hijack" oleh mereka yang berkepentingan."

Sebelum saya menjawab soalan ini, saya ingin mengemukan pertanyaan kepada si Tulang Besi kerana dia tidak ada di Malaysia. Saya ingin penjelasan, ya.... Saya ulang lagi ini adalah pertanyaan bukan tuduhan.

1. Betul ke? Awak bersubahat dalam membuat pertukaran keputusan research yang dibuat oleh Merdeka Center mengenai pencapain Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Terengganu seolah-olah wujud kelemahan pemerintahan Tuan Guru dan perlu diganti orang lain menjadi MB. Keputusan pindaan itu menunjukkan bahawa Dr Syed Azman lebih disukai dan PAS Terengganu telah bersetuju untuk menjadikan Dr Syed Azman sebagai MB jika PAS menang di Terengganu.

Ekoran daripada peristiwa ini Dr Syed Azman pada masa itu adalah Setiausaha Politik Tuan Guru Haji Abdul Hadi telah diganti dengan orang lain.

(untuk makluman, saya juga adalah orang research, terlibat dengan convesional research dan action research sehingga ke peringkat kebangsaan. Mahir menggunakan SPSS daripada versi dos 6.0 sehingga sekarang versi 17)

2. Betul ke? Awak telah berjumpa dengan YB Husam Musa dan YB Dr Syed Azman di Mekah beberapa hari lalu? Selain daripada anda berjumpa dengan Dr Hassan Ali secara tak sengaja.

3. Adakah perjumpaan ini berkaitan maklumat mengenai Majlis Syura PAS Pusat dan awak ada menulis artikel berkaitannya?

Tiga pertanyaan ini saya ingin dengar daripada mulut awak sendiri, saya tak mahu dengar daripada orang lain sebelum saya memulakan siri-siri yang berikutnya.

Kesempatan untuk mengakhiri hujah saya ingin menjawab beberapa soalan pada komen si Tulang Besi di artikel saya yang lalu.

1. Si Tulang Besi mengaku langgar disiplin jamaah dalam petikan komennya pada artikel saya.
Apabila pimpinan tidak mengamalkan dispilin jemaah, maka ahli pun akan langgar disiplin jemaah,

Paham tak Songkok Putih
2. Buka sahaja di membuat fitnah TKO adalah faksi-UMNO malah dia mengaitkan kami dengan laman Anti-Husam.
Aikk, artikel dari blog Anti Husam yang kerap awak siar tu tak jijik pulak ye? Artikel blog Anti Husam tu mungkin bagi Songkok Putih taraf "tak berapa jijik" kot???

Kenapa jijik wahai Songkok Putih? Tindakan membelankangi Tok Guru Nik Aziz tu tak jijik pulak ye??? Tindakan menyalahgunakan Syura tak jijik pulak ye? Tindakan membelakangi AJK PAS Pusat tak jijik pulak ye?
Awak ini bukan nak dengar hujah, jenis "keras keng" (bahasa trg = keras kepala). Awak sebut ada dua artikel. Saya maklumkan bahawa kami lulus dua artikel daripada nickname antihusam1 (sebenarnya kami dah ban nick antihusam). Satu oleh saya dan satu oleh Refomis. Yang saya lulus ialah isu mengenai PAS di Pulau Pinang dengan Dato' Kamarudin Jaafar dan maklumat itu adalah benar. Saya sebut sekali lagi maklumat itu adalah benar.

Awak tak bising pun saya meluluskan artikel ini Antihusam Pembohong dan Pemecahbelah (si ruju di http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=15770) . Artikel ini bukan dipost oleh pembaca, tetapi saya sendiri yang postnya - ini bermakna saya sendiri dapatkan maklumat dan postkan di TKO. (siapa yang mahir phpnuke tahu mengenai sistem ini)

Awak memang jahat dan suka putar belit cuba mencari kesilapan untuk dijadikan hujah untuk menegakkan benang basah. Sikap saya cukup jelas, saya tak suka laman dibina atas dasar menjatuhkan seseorang.

Mungkin saya mengaji tak habis, tetapi saya nak sebut saya tak pernah jumpa mana-mana sirah yang menyebut tentang perkara ini (menjatuhkan seseorang pemimpin). Setiap perkara mesti dibina atas dasar 'nortah bidayah sohihah'.

3. Soalan yang bertanyakan saya setuju tak PAS masuk BN, sebenarnya saya telah jawab dalam forum di laman ini lebih awal, siap saya bersumpah dan saya biarkan forum itu tergantung sehingga ramai forumer mengganggap saya emosi dalam posting itu. 

Saya memang rancang memerangkap awak. Sepatutnya saya tak akan menjawab sampai hari ini, biar awak akan menggunakan hujah ini untuk menyerang saya. Biar orang nampak kebodohan awak.

Saya ulang sekali lagi memang soalan itu soalan bodoh!!!! Bukan sahaja bodoh malah boleh membodohkan orang yang bertanya!!!

4. Awak membangkitkan pertemuan dengan Ikhwan
Aikk, yang pegi jumpa Ikhwan kat Paris tu bincang apa? Bukan bincang nak bawa PAS masuk BN ke? Nasib baik Ikhwan reject.
Pertemuan dengan ikhwan tak ada kaitan dengan isu masuk BN, saya malah nak hurai masalah ikhwan ini ikhwan alami, ikhwan khutri dan ikhwan jihadi. Apa yang nak sebut pertemuan ini adalah atas isu antarabangsa. Sampingan daripada pertemuan itu Dr Yusof Qardawi memberi pandangan supaya berhati-hati dengan Anwar Ibrahim.

Saya bertanggungjawab dengan maklumat ini. Apa yang Penarik Beca tulis adalah tidak benar. Tak ada pun pasal nak rujuk kepada ikhwan berkaiatan dengan nak masuk BN. Yang hadir dua orang sahaja dalam pertemuan itu, TGHA dan seorang lagi; saya masih tak berminat untuk dedahkan di sini.

5. Awak cuba menjadi penipu besar dalam isu kenyataan Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz. Petikan komen awak.
Mana ada penyiaran secara sekerat. Kenyataan tersebut telah diarahkan buang dari Harakahdaily. Sila rujuk blog Wan Nordin Wan Yaacob.
Awak ada telefon Wan Nordin ke? Kalau tak ada saya nak bagi. Kenyataan itu hanya ada 2 salinan sahaja. Satu dengan Dato' KJ satu dengan Lutfi. Lutfi terkejut pasal ada orang menyebut dah disiar dalam blog. (Ini menunjukkan ada permainan politik dalam isu ini untuk jatuh menjatuh - kita tak nak bahas perkara ini)

Lutfi hubungi Wan Nordin memberi pandangan tak perlu siar, seperti yang saya tulis. Itu pandangan peribadi Lutfi. Wan Nordin menghubungi Dato KJ dan Dato KJ suruh siar dalam blog. Wan Nordin hubungi Lutfi dan Lutfi tak balas pun, kerana baginya dia sekadar member nasihat supaya jangan diperbesarkan isu ini. Terpulanglah kalau ada orang nak besar-besarkan dan sengaja menyiarkan dalam blog atas niat yang ada dihati masing-masing.

Saya ingin tegaskan sebagai seorang media, memang kita ada banyak maklumat tetapi kita ada ada tanggungjawab untuk memastikan jamaah berada pada satu landasan yang baik. Kita jangan jadi elemen yang melaga-lagakan antara kepimpinan, kalau itu pilihan saya juga terpaksa......

Walahualam.

Songkok Putih
Ahli PAS Seumur Hidup.


....
Siri-siri yang berkaitan:

  Siri 1
  Siri 2
  Siri 3

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Pendapat
· News by SongkokPutih


Most read story about Pendapat:

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Tahniah YB Hj. Mahfuz! : Berjaya dalam Hujah TV9

Nik Aziz boleh Dr Asri tak boleh?

MB Terengganu Yang Tidak Cerdik!

Seks Bebas: 886 dari 887 mengarut??

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4" | Login/Create an Account | 128 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 10:02:59 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Err Songkok Putih,

Saya nak tanya, betul ke awak pernah cakap awak takkan dedahkan kandungan email pribadi antara awak dan Tulang Besi?

Kerana dalam salah satu email, awak telah berkata:

"“1. Isnya-Allah perbincangan antara peribadi enta dengan ana adalah rashia peribadi. Jika ana tak setuju dengan enta ana akan menulis secara umum melihat dan menggunakan nama yang enta menulis.”"

Berdasarkan kepada fakta ini, menandakan awak telah menipu.




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 10:12:49 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Songkok Putih tanya:
[www.hotelbangi.com]


1. Betul ke? Awak bersubahat dalam membuat pertukaran keputusan research yang dibuat oleh Merdeka Center mengenai pencapain Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Terengganu seolah-olah wujud kelemahan pemerintahan Tuan Guru dan perlu diganti orang lain menjadi MB. Keputusan pindaan itu menunjukkan bahawa Dr Syed Azman lebih disukai dan PAS Terengganu telah bersetuju untuk menjadikan Dr Syed Azman sebagai MB jika PAS menang di Terengganu.

Ekoran daripada peristiwa ini Dr Syed Azman pada masa itu adalah Setiausaha Politik Tuan Guru Haji Abdul Hadi telah diganti dengan Dr Shamsuri (letak jawatan falkuti Eroangkasa UKM). "

Jawapan saya: Kalau kajian Merdeka Center salah, nescaya PAS dah menang Terengganu 2008.

Keputusan 2008 membenarkan kajian Merdeka Center.


Harus diingat bahawa bahawa responden Merdeka Center datang dari kawasan "urban" di Terengganu. Kawasan Urban adalah kawasan di mana PAS kuat.

Mereka tak ambil responden dari kawasan pendalaman sebab kebanyakan orang di pendalaman takda telefon. Ertinya responden Merdeka Center pro PAS.


Dan, Tak betul. Semua ni fitnah. Merdeka Center adalah sebuah syarikat yang professional dan tidak ada sesiapa yang boleh mempengaruhi keputusan Merdeka Center.

Puak PAS Terengganu skrg ni cuba nak fitnah saya sebab dah habis modal

Hahahahahahaha.

Cuba lah tanya MISNA, mereka pun ada buat kajian dan keputusan mereka adalah tidak jauh beza dengan keputusan Merdeka Center.


Kalau tak puas hati pegilah saman MErdeka Center kat mahkamah kerana menipu.

Saya cabar. Cakap kosong je tak guna.

Sebenarnya ini cakap PAS Terengganu yang tak boleh terima hakikat. Hakikatnya majoriti dari pimpinan PAS yang lama tidak boleh diterima oleh rakyat Terengganu.





Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 10:20:40 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com

Songkok Putih tanya:


2. Betul ke? Awak telah berjumpa dengan YB Husam Musa dan YB Dr Syed Azman di Mekah beberapa hari lalu? Selain daripada anda berjumpa dengan Dr Hassan Ali secara tak sengaja.

3. Adakah perjumpaan ini berkaitan maklumat mengenai Majlis Syura PAS Pusat dan awak ada menulis artikel berkaitannya?


REPLY:
Tak betul sebab saya tak jumpa Dato Hasan Ali secara tidak sengaja. Nampak sangat puak Fraksi UMNO ni penipu.

Dan tak maklumat saya dapat ni dari orang lain dan dari banyak sumber. Dan saya siarkan perkara ini setelah mendapat semangat dari umrah.

Hakikatnya, Songkok Putih nak ngelak dari jawab persoalan yang saya naikkan.

Jawab dulu Songkok putih akan artikel saya ini:"
Benarkah Majlis Syura PAS Pusat Menyokong Perbincangan Dengan UMNO" [www.malaysiawaves.com]

Secara mudah la SP, jawab soalan ini:

a. KAlau benar keputusan Syura, mengapa Pengerusi Syura tak tahu? Sampai ke tahap terpaksa mengadakan pertemuan di JKR 10.

b. Kenapa Minit Mesyuarat Syura tersebut tidak dibentangkan kepada AJK PAS Pusat sampai sekarang?

c. Kenapa tidak AJK PAS Pusat dilibatkan dalam hal ini? Kenapa AJK PAS Pusat diketepikan sama sekali dan mereka hanya mendapat tahu akan "muzakarah" ini apabila Pak Lah menyatakannya dalam media.

JAwab soalan saya dahulu dan berhenti cuba nak mengelak.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 10:25:13 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Songkok Putih kata:

So 3. Soalan yang bertanyakan saya setuju tak PAS masuk BN, sebenarnya saya telah jawab dalam forum di laman ini lebih awal, siap saya bersumpah dan saya biarkan forum itu tergantung sehingga ramai forumer mengganggap saya emosi dalam posting itu. Saya memang rancang memerangkap awak. Sepatutnya saya tak akan menjawab sampai hari ini, biar awak akan menggunakan hujah ini untuk menyerang saya. Biar orang nampak kebodohan awak.


REPLY: Hmmm, masih nak ngelak lagi. Ertinya yang masuk perangkap skrg ni awak sebab semua orang nampak bahawa dalam 4 posting, soalan mudah ini pun awak tak boleh jawab.

Ya atau Tidak. Itu sahaja yang ramai orang nak tahu. Apa masaalahnya.

Mudah takda yang masaalahnya.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by tulangkarat on Friday, October 03 @ 10:32:03 MYT
(User Info | Send a Message)

apa sebenarnya rashia email yang amat ditakuti oleh pengkhianat PAS ini?
Songkok tolonglah dedah.

dedah maklumat pengkhianat PAS/jamaah islam tidak berdosa
tidak mungkir janji

kalau anda simpan.
ada berdosa kepada pembaca laman ini




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by civilization on Friday, October 03 @ 10:32:29 MYT
(User Info | Send a Message)
Jadilah TKO milik PAS seluruh Malaysia... Ini banyaknya kaitan Terengganu dan Kelantan. Kekecohan biarlah berlaku disatu sudut kecil di tepi cawan kopi aje, jangan sampai orang yang aman selesa di tempat lain turut kena tempiasnya.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 10:37:22 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
5. Awak cuba menjadi penipu besar dalam isu kenyataan Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz. Petikan komen awak.
Mana ada penyiaran secara sekerat. Kenyataan tersebut telah diarahkan buang dari Harakahdaily. Sila rujuk blog Wan Nordin Wan Yaacob.
Awak ada telefon Wan Nordin ke? Kalau tak ada saya nak bagi. Kenyataan itu hanya ada 2 salinan sahaja. Satu dengan Dato' KJ satu dengan Lutfi. Lutfi terkejut pasal ada orang menyebut dah disiar dalam blog. (Ini menunjukkan ada permainan politik dalam isu ini untuk jatuh menjatuh - kita tak nak bahas perkara ini)

REPLY: Tak saya baca blog Wan Nordin Wan Yaakob sendiri yang bertajuk "akhirnya aku jadi mangsa kena tarik". Dan posting Wan Nordin tu telah dilaporkan di Malaysiakini dan banyak media.

Walaupun Wan Nordin dah buang dari blog beliau tapi dah terlambat dan tak payah lah Songkok Putih nak kata benda tu tak wujud. Semua orang tahu ia wujud.

Faktnya kenyataan Akhbar Tok Guru Nik Aziz telah DIGAM dari Harakah sama sekali.

Kalau tidak takkan Cigu PA kena pegi ke Kelantan minta maaf.

Kenyataan Wan Nordin dlm Harakahdaily pun tak nafi dia kata mcm tu.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 10:39:39 MYT
(User Info | Send a Message)
tulangkarat,
"jamaah islam (ala2 PAS Terengganu) tidak berdosa tidak mungkir janji"

Apa kau cakap ni...satu Malaysia dah tahu "cikgu mustapa and the geng" memungkir janji apa yang sudah di persetujui di dalam PR. Banyak blog2 dah bongkar "konsprasi jahat mat2 Terengganu, Kedah, Selangor (sedikit) dan di Perak (sedikit)".


Pegi le kat Malaysia Today....cerita ni sudah di telanjang kan habis2, kaum2 di TKO je yang masih menyangkakan ini isu rumah tangga...LAMBAT SIANG DAN SYOK SENDIRI...ORANG DAH KE BULAN, AWAK MASIH KAT DUNGUN.

Kau ingat kami yang pegi universiti ini senang2 nak di belit2 kan dan di permain-main kan...sorry brother, mana mungkin si buta (buta hati) boleh menunjukkan jalan yang lurus pada si celik (mempunyai mata hati).




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 10:41:19 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Songkok Putih Tulis:

"Si Tulang Besi mengaku langgar disiplin jamaah dalam petikan komennya pada artikel saya.
Apabila pimpinan tidak mengamalkan dispilin jemaah, maka ahli pun akan langgar disiplin jemaah,

Paham tak Songkok Putih ":




REPLY: Apabila Tok Guru bagi ucapan 20 minit menghentam Cikgu Pa, adakah Tok Guru melanggar disiplin jemaah?

Apa yang membuat saudara fikir saya tidak mendapat kebenaran dari pimpinan2 Pusat seperti Tok Guru Nik Aziz di dalam membuat pendedahan saya?

Marahlah Tok Guru Nik Aziz jgn marah saya.




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 10:48:55 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
SP says:

"
Adakah anda semua setuju saya secara rashia dan bersubahat dalam agenda jahat ini? Saya rasa saya bertanggungjawab untuk mendedahkan e-mel-e-mel tersebut kerana e-mel itu adalah e-mel hak milik TKO ([email protected]) dan bukan e-mel peribadi saya."

REPLY: janji tetap janji. SP boleh ambil artikel saya yang tersiar secara umum untuk dibahas tetapi kenapa nak ambil juga email pribadi.

Ertinya SP adalah seorang penipu. Kerana sanggup melanggar janji beliau sendiri dan lepas tu nak cari jalan untuk mengelat.

Bukan itu salah satu sifat munafik ke?




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 10:56:42 MYT
(User Info | Send a Message)
Songkok Putih...
Sudah le, lagi awak merapu (berbohong dan buat fitnah) lagi bahaya kedudukan awak.
Kan awak dah tunjukkan muka handsome awak kat blog ini...kalau awak terus "menegakkan benang basah", apa yang akan terjadi nanti ada lah sama dengan "Si Saiful coffe boy" yang akan takut dengan bayang2 nya sendiri....tak mampu mengadap atau menunjukkan muka nya di hadapan orang ramai...hi brother, nanti boleh "SAKIT JIWA".



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 10:58:52 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Songkok Putih,

Berenti la mengelat, Tak payah tanya mana saya dapat maklumat saya. Jawab dulu artikel " Benarkah Majlis Syura PAS Pusat Menyokong Perbincangan Dengan UMNO" [www.malaysiawaves.com] saya ini dahulu.


kerana saya dapat dari banyak sumber. dan pada banyak masa.  

Baca la blog Penarik Beca, benda saya tulis ni ada dalam blog Penarik Beca juga.

Kahkahkah. Inilah sikap desperado fraksi UMNO/Tranung Kite.

Dah habis modal, skrg cari jalan mengelat.

Cukup dengan saya kata, kalau benar ia keputusan Syura pasal apa Tok Guru tak tahu?????


Jawab Songkok Putih jawab.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 11:04:08 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Pembetulan kenyataan:

"marahlah Ustaz Nik Aziz dahulu, sebelum marah saya"



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 11:08:12 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com

Songkok Putih kata:

"Apabila saya mula menulis mengenai anai-anai dalam PAS, saya telah mendedahkan satu maklumat yang mungkin menjadi polimik dalam parti yang tak sepatutnya dibincangkan diluar parti kerana melibatkan beberapa orang pimpinan yang tidak mempunyai walaq kepada keputusan Syura PAS sedangkan telah jelas dalam perlembangaan PAS kedudukan Syura PAS"

REPLY: Di sinilah sebenarnya mengapa Songkok Putih begitu beriye sangat nak lawan saya sedangkan sebelum ini SAYA TIDAK PERNAH MENYERANG SONGKOK PUTIH walaupun sekali.

Jawapan kepada dakwaan kononnya berlaku "perlanggaran arahan Syura" dan kaitannya dengan "anai-anai dalam PAS" dinafikan oleh artikel ini:

"
Benarkah Majlis Syura PAS Pusat Menyokong Perbincangan Dengan UMNO?" [www.malaysiawaves.com] [www.malaysiawaves.com]

Saya mengambil sikap 100% bertentangan dengan sikap Songkok Putih dan saya rasa saya berjaya membuktikan betapa arahan Syura yang diwarwarkan oleh Songkok putih itu sebenarnya tidak wujud.

Bagaimana ianya boleh wujud kalau Pengerusi Syura sendiri, Tok Guru Nik Aziz tidak maklum? Lebih dari itu, Pengerusi Majlis Syura secara terbuka menentang "keputusan syura" jadi-jadian yang diwarwarkan oleh Songkok Putih dan blog anti husam tersebut.

Sehingga sekarang, TIADA MINIT MESYUARAT pun dibentangkan kepada AJK PAS PUsat berkenaan dengan "keputusan syura" ini.

Ertinya anai-anai adalah mereka yang mewarwarkan "keputusan syura" jadi-jadian ini.




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by CahayaKebaikan on Friday, October 03 @ 11:33:43 MYT
(User Info | Send a Message)
Peninglah ana membaca TKO skg ni, TKO sepatutnya menjadi medan penyiar maklumat yg tepat BUKAN TEMPAT BERBALAH SESAMA SENDIRI.  UMNO/BN diambang kekalahan , Pasukan PAS tak leh tendang bola masuk gol kerana ter-peteh keting sendiri lalu rebah.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 11:35:53 MYT
(User Info | Send a Message)
keristamingsari,
Ulama2 besar dahulu (bukan di tanah Melayu) selalu berhujah dan berdialogue antara mereka dan juga orang awam. Hanya orang2 Melayu saja yang mengikuti atau mentatai sesuatu pandangan itu secara 'membabi buta'....ORANG MELAYU SUKA SENYAP, BISU, DEFENDSIF... 'WALAU PUN RAJA2 MELAYU SATU KETIKA DAHULU MENGGAMBIL ISTERI MEREKA SENDIRI'.

BANGSA YANG HEBAT ADALAH BANGSA YANG SANGGUP MEMBUAT 'BEDAH SIASAT' KEATAS KELEMAHAN NYA SENDIRI DAN TIDAK MENYALAH KAN YANG LAIN...BUKAN SALAH
KAN TUHAN, CINA, INDIA, BRITISH, AMERIKA, ALAM, PENJAJAH, GUNUNG, BULAN, BINTANG, ANJING, MONYET, POKOK ATAU LAIN2.

MESTI BERANI KERANA BENAR..BUKAN PENGECUT ATAU DAYUS, BARU LAH TAMADUN BANGSA ITU MENJADI HEBAT.




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by Adikmu on Friday, October 03 @ 11:52:10 MYT
(User Info | Send a Message)

“Wahai orang-orang yang beriman!  Jika datang kepada kamu seorang yang fasik membawa sesuatu berita,  maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya,  supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.”  [Al-Hujuraat: 6].

[Tafsir PIMPINAN AR-RAHMAN kepada Pengertian Al-Qur’an, Bahagian Hal Ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri,  Kuala Lumpur, 1995, Cetakan ke-6, hal. 1384].

“O ye who believe!. If a wicked person comes* to you with any news,  ascertain the truth, lest ye harm people unwittingly,  and afterwards become full of repentance for what ye have done,” [Al-Hujuraat:6].

[*Footnote No. 1924 – All tittle or reports – especially if emanating from persons you do not know – are to be tested, and the truth ascertained.   If they were believed and passed on, much harm may be done, of which you may have caused afterwards to repent heartily.  Scandal or slander of all kinds is here condemmned.  That about women is especially denounced: 24:11-20; 23-26.] –  ‘Abdullah Yusuf ‘Ali,  “The Meaning of THE HOLY QUR’AN”,  Amna Corporation,  Brentwood,  Maryland,  U.S.A., 1996,  p. 1340.]




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by hatibudi on Friday, October 03 @ 11:58:31 MYT
(User Info | Send a Message) http://my2ringgit.com/?ref=129
nampaknya tulang besi dah mula nak berselindung dengan berbagai nama yang dikait2kan ke sana ke mari... macam nak lepas diri jer.. jadi dia tak salah yang salah TG..



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 12:00:00 MYT
(User Info | Send a Message)
APA NAK JADI NI...AKU SUNGGUH2 MALU DENGAN BANGSA AKU SENDIRI.. YANG CAKAP BERBUIH-BUIH PASAL ISLAM..TERUTAMANYA SEKALI PADA KAUM2 KU DI TKO INI. ISLAM DI MULUT TAPI TIDAK DI HATI

-----------------------------------------------------------------
Guan Eng harap Islam jadi teras rapatkan silaturrahim [www.harakahdaily.net] 
Abdul Aziz Mustafa
Thu | Oct 02, 08 | 11:03:05 pm MYT

KUALA LUMPUR, 2 Okt (Hrkh) - Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berharap Islam akan menjadi teras kepada usaha merapatkan silaturahim antara kaum di negara ini.




 
   

"Seperti mana yang saya faham, Islam sebagai agama yang syumul atau universal adalah Ad-Din atau cara hidup menyeluruh yang mencakupi semua aspek kehidupan manusia sama ada ekonomi, politik mahupun     sosial.

"Ia tidak bersifat perkauman kerana Ad-Din adalah berteraskan sistem keadilan tanpa mengira kaum dan agama.

"Sememangnya, saya amat menghormatinya dan berharap ia akan menjadi teras kepada usaha merapatkan silaturahim antara kaum di negara ini," kata Setiausaha Agung DAP itu dalam perutusan Eidulfitrinya.

Beliau percaya bahawa semua agama di dunia ini turut mengajak para umatnya melakukan kebaikan termasuk agama Islam itu sendiri.

"Melalui kitab suci Al-Quran ada disebut mengenai Amar Maruf Nahi Mungkar, iaitu menyuruh melakukan kebaikan dan mencegah melakukan kejahatan. Ia merupakan puncak tertinggi dalam agama Islam itu sendiri.

"Saya yakin umat Islam yang beriman dan bertakwa pastinya menerima prinsip keadilan tulen untuk semua," kata beliau.

---------------------> TERUS MEMBACA



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 12:28:03 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Songkok Putih kata:

"1. Betul ke? Awak bersubahat dalam membuat pertukaran keputusan research yang dibuat oleh Merdeka Center mengenai pencapain Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Terengganu seolah-olah wujud kelemahan pemerintahan Tuan Guru dan perlu diganti orang lain menjadi MB. Keputusan pindaan itu menunjukkan bahawa Dr Syed Azman lebih disukai dan PAS Terengganu telah bersetuju untuk menjadikan Dr Syed Azman sebagai MB jika PAS menang di Terengganu. "

Jawab:“WALLAHI, WABILLAHI, WATALLAHI, sesungguhnya tuduhan ini adalah fitnah dan saya berdoa mereka yang melayarkan fitnah ini diturunkan bala oleh Allah SWT seperti turunya bala Allah ke atas Kaum Nuh”

Ekoran daripada peristiwa ini Dr Syed Azman pada masa itu adalah Setiausaha Politik Tuan Guru Haji Abdul Hadi telah diganti dengan Dr Shamsuri (letak jawatan falkuti Eroangkasa UKM).

JAWAB:Yang ni pegi tanya Khazani. Pertukaran ni bukan kerja geng TErengganu ke yang berada di sekeliling Suhaimi?



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 12:41:28 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com


4. Awak membangkitkan pertemuan dengan Ikhwan
Aikk, yang pegi jumpa Ikhwan kat Paris tu bincang apa? Bukan bincang nak bawa PAS masuk BN ke? Nasib baik Ikhwan reject.
Pertemuan dengan ikhwan tak ada kaitan dengan isu masuk BN, saya malah nak hurai masalah ikhwan ini ikhwan alami, ikhwan khutri dan ikhwan jihadi. Apa yang nak sebut pertemuan ini adalah atas isu antarabangsa. Sampingan daripada pertemuan itu Dr Yusof Qardawi memberi pandangan supaya berhati-hati dengan Anwar Ibrahim.


REPLY: Awak bertanggungjawab? saya pun bertanggungjawab terhadap maklumat saya, dan Penarik Beca pun bertanggungjawab atas kenyataan beliau.

SAtu lagi, awak pun tak tau pertemuan dgn Ikhwan ditukar tempat ke Paris.
Dalam email pribadi, awak masih ingat pertemuan tu berlaku di London.
Ertinya mcmna awak tahu inti pati pertemuan kalau tempat pertemuan pun awak tak tau???


Saya yang membetulkan awak. Takkan dah lupa kot???







Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by hatibudi on Friday, October 03 @ 12:43:55 MYT
(User Info | Send a Message) http://my2ringgit.com/?ref=129
songkok putih tanya jer, bukan tuduh... tapi gelabah semacam lak... pas tu kaitkan ngan orang lain lagi....



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by puyuh on Friday, October 03 @ 12:45:12 MYT
(User Info | Send a Message)
Sudah-sudah la tu, PAS ganu bbalah sendiri la x payah libatkan PAS pusat, org Ganu Kite ni pakat nak tunjuk keras keng belake. Patut la PAS x menang, keras x btempat, bgaduh sama sendiri, UMNO bangang jugak yang menang.

Kita ni bejuang lawan UMNO bukan bbalah sama sendiri, ALLAH SELAMATKAN TERENGGANU KITE !



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by ramziredang on Friday, October 03 @ 12:59:43 MYT
(User Info | Send a Message)
Nampaknya isu ini susah nak padam,masing masing tuduh tak jawab soalan. Apa yang hendak dibuktikan sebenarnya???Orang tuduh kita UMNO? Kalau dijawab apa hasilnya?kalau tak jawab apa impaknya? Perkara pokoknya apa kat sini? belum faham ni...jawab kerana agama ke apa ni



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by CosaNostra on Friday, October 03 @ 13:14:34 MYT
(User Info | Send a Message)
Teruskan perbahasan anda supaya warga TKO dapat menilai siapa yang menipu dalam hal ini sebenarnya.

Songkok Putih, ana cadangkan ante jawap ape yang TulangBesi soalakan dan buat TulangBesi pula, ana juga harap ante menjawab apa yang songkok putih tanya.

Maaf saya katakan..kalau dua-dua masih mengelak untuk menjawab, sampai bila hal ini akan tertangguh untuk diselesaikan.


                                   >>>>>  hanya cadangan<<<<<



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by CosaNostra on Friday, October 03 @ 13:15:22 MYT
(User Info | Send a Message)
Teruskan perbahasan anda supaya warga TKO dapat menilai siapa yang menipu dalam hal ini sebenarnya.

Songkok Putih, ana cadangkan ante jawap ape yang TulangBesi soalakan dan buat TulangBesi pula, ana juga harap ante menjawab apa yang songkok putih tanya.

Maaf saya katakan..kalau dua-dua masih mengelak untuk menjawab, sampai bila hal ini akan tertangguh untuk diselesaikan.


                                   >>>>>  hanya cadangan<<<<<



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by marhaban02 on Friday, October 03 @ 13:21:55 MYT
(User Info | Send a Message)
list semua hujah pastu mubahalah je lah...



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by armada_1 on Friday, October 03 @ 14:28:06 MYT
(User Info | Send a Message)
Kita adakan pertemuan tertutup. MT TKO + SP + Tulang besi
(++konco2nya)

= Panggil orang berkecuali sebagai Orang Tengah
(Criteria: yang rata2 ahli Pas dalam TKO nie siqah kat dia)

keputusannya dipaparkan kepada umum..

ISLAM menggalakkn bermesyuarat apabila timbul permaslahan.

then.. kita akan tahu siapa yang cuba tegakkan benang yang basah...



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by LidiNyor on Friday, October 03 @ 14:30:13 MYT
(User Info | Send a Message)
Teringat aku masa kecil-kecil dulu. Aku mula berdebar bila mak dan ayah aku bergaduh. Bukan apa, tapi takut mereka bercerai. Aku mula terfikir apa akan pada aku dan adik beradik ku jika mak dan ayah sudah tidak hidup sebumbung lagi. Begitulah juga perasaan yang sama aku rasakan bila sesama jemaah bertengkar. Apa yang dapat aku katakan hanyalah hentikan pertengkaran ini dan berbincanglah secara Profesional Muslim yang yang inginkan kedamaian. Hujjah-hujjah panas tidak akan dapat menyelesaikan masaalah. Carilah dimana kelemahan dan kesilapan kita sendiri sehingga menyebabkan berlakunya pertengkaran, bukannya mencari kesilapan dan kesalahan orang lain untuk menguatkan hujjah. Sesungguhnya setiap manusia akan merasai dirinya sentiasa betul selagi ia tidak berusaha mencari dan mengakui kesilapan diri sendiri. Nasihat ini bukan untuk sebelah pihak tetapi untuk kedua-dua pihak yang bertengkar. SELAMAT HARI RAYA. MAAF ZAHIR DAN BATIN.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by aimy74 on Friday, October 03 @ 14:54:23 MYT
(User Info | Send a Message)
Sudah la tu wahai songkok Putih.

Biasalah kekadang kita cerita hal orang, telanjangkan keburukan orang, sebarkan syak wasangka buruk orang lain kepada umum TANPA orang yang kita lanyak tu sempat menjawab atau menepis hujah-hujah yang kita berikan kat laman TKO ni.

So, kau Songkok Putih pun banyak keluarkan artikel yang kau rasa, kita rasa, kekawan kita rasa BETUL tetapi sebenarnya hanya lah fitnah, perutusan jahat pihak lain dan kita juga menaburkan saham dengan sama-sama memanjangkan cerita kepada orang lain (dalam konteks ini kita mengeluarkan artikel dan topik-topik di dalam TKO ini).

Sebagai Moderator TKO ini, kau sepatutnya bersikap terbuka kepada pandangan atau tuduhan liar orang lain kepada kau. Aku rasa kau tak sepatutnya menggunakan kuasa dan access kau di dalam TKO ini untuk menghuraikan satu persatu permasalahan kau dengan forumer lain. Jangan terlebih guna kuasa beb.

Akhir kata, bila kita syak wasangka kepada orang lain maka akan adalah syak wasangka orang kepada kita pulak. Kalau kita bidas si A maka mungkin si A tidak bidas kita balaik, tapi si B, si C pulak yang bidas kita.

Renung-renungkan lah......



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 15:00:01 MYT
(User Info | Send a Message)
Ahmadhadeed, you are OBVIOUSLY INTELLECTUAL BANKRUPTCY and A TYPICAL KIND OF "AMOK"- MELAYU KAMPONG. BY D WAY GUAN ENG LEBIH ISLAMIC DARIPADA KAU....CAKAP MERAPU AND TAK ADA CONTENT..MACAM ORANG 'GILA TALAK'



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by ulitmayang on Friday, October 03 @ 15:00:21 MYT
(User Info | Send a Message)
sebenarnya ulitmayang tak berapa minat nak ulas & layan Tulang Besi/cabearth ni , padan dgn SP sorang je kasi lumpuhkan TB & proxynya [ cannon] ,  tapi nampak proxy dia dok sebut nama ulitmayang [ ada ke dia kata ulitmayang rendah IQ , tak tau lah ni ke adab & pekerti FRAKSI PAS TULIN ? tak tau lah mungkin ini boleh rosakkan imej parti PAS dgn adanya ahli/pemimpi {?} spt ini ] , so kenal lah tulis sikit deh !!!

1. Ada yg tanya TB ni SB ke ?
2. Ada jug yg tanya berapa byk dibayar utk serang TKO & SP ni ?
3. Ada yg kata TB & proxynya [ cannon ] ni jenis "KERAH KENG" , betul ke ? ye kot !!!
4. Ada yg tanya betul ke TB ni nak sembunyikan sesuatu ? apa dia tu ? cakap je lah
5. Betul ke TB ni FRAKSI PAS TULIN ? , kalau dilihat dlm siri 1 - 4 , mcm mana akhlak & gaya bahasa TB & Proxy nya [ cannon ] ?


Nota
Info yg ulitmayang ada [ benar2 benar & betul ] , umno melalui peran g saraf & perisikan sudah pun berada diantara kedua - dua parti PAS & PKR ,, dan juga di dalam kedua - duanya
[ mungkin SP maksudkan anai - anai tu , adalah perkara yg sama dan serupa.......nama tak penting ]

SP lebih mengenali siapa dia itu ?
SP mungkin telah cuba merosakkan kerja - kerja pihak 'tertentu' yg telah & sedang bekerja keras untuk  melumpuhkan PAS dari dalam. Siapa - diapa dia tu ?

Dlm hal ini ulitmayang TIDAK menuduh TB & Proxynya [ cannon ] sebagai orang upahan & suruhan bahagian perang saraf & perisikan umno.
Pembaca sendiri boleh menilai dengan waras , tapi jgn lupa dgn iman juga lah , bukan nafsu atau guna 'KENG'





Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 15:27:53 MYT
(User Info | Send a Message)
ulitmayang,
Bukan kah aku dah cakap kat kau...'do your homework first'...baru le buat ulasan. Ini tak..masih degil. Kalau u check betul2, dah tentu u tahu siapa saya dan siapa 
Tulang Besi/cabearth...tapi nak buat macam mana...dah JENIS PEMALAS..MALAS MEMBACA. KALAU NAK MENGAJI, KENA JUGA LAH  MENGKAJI... BARU LE BETUL. Ini pasal bab adab & pekerti...lebih baik jadi tegas dan keras dalam 'kebenaran', macam Saidina Omar...daripada lembut lembik dan nampak bersih.. "pijak semut tak mati", tapi berkata dusta...MACAM NAJIB ALTANTUYA. 



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by ulitmayang on Friday, October 03 @ 15:37:10 MYT
(User Info | Send a Message)
cuba perhatikan gaya bahasa , tulisan & kandungan ulasan & tulisan fraksi tulang besi ni ?
Ini kah yg TGHH & TGNA nak cari ?
Senang kah hati TGHH & TGNA dgn akhlak ahli/pimipinan PAS spt ni , yg mengaku sbg FRAKSI PAS TULIN ?
boleh ke ahli/pemimpin spt ni mewarisi perjuangan ulamak yg mewarisi dari nabi ?



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 16:01:09 MYT
(User Info | Send a Message)
Apa le ulitmayang ni, baru Tulang Besi/Cabearth  dan aku...kau dah kecoh satu kampong (TKO)...KAU BELUM JUMPA LAGI DENGAN 'SUPER HARDCORE'... takut2 kau akan hilang 'anu nya'...atau kata orang kampong aku "tersentap ANU NYA masuk kedalam perut" di sebab kan KETAKUTAN YANG AMAT SANGAT.

Macam mana le kau orang ni nak mengadap zaman yang penuh cabaran dan kepayahan yang dashyat (Hyper Tension) di masa yang terdekat ini..2008 -> 2010 -> 2012...THIS IS 'THE REAL ASSIGNMENT' FOR MUSLIM UMMAH..INI HAL GLOBAL BEB...BUKAN KAT DUNGUN, TERENGGANU. TUNGGUUUUUUU LE BEB, IA MAKIN HAMPIR...DUNIA AKAN DI BAHAGIKAN KEPADA 2 SAJA...HITAM ATAU PUTIH, TAK ADA KELABU (ATAS PAGAR) LAGI. U HAVE TO DECIDE NOW, NOT LATER.




Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by Bantai on Friday, October 03 @ 16:20:17 MYT
(User Info | Send a Message)
Sebab apa aku kata TULANG BESI BODOH

hahaa

Guna banyak NICK macam ZEMY

haiyaa.......

Sebab OTAK DAH BEKU REPUBLIK PISANG



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by badok on Friday, October 03 @ 17:03:33 MYT
(User Info | Send a Message)
Wah korang betul2 beperang ............ korek abis2,. aku sangsi gak id korang ni betul2 ker mewakili beberapa forumer?..atau sekadar 2 org jer pakai berbagai2 nickname?...

Apa pun tak kisah lah... kalo korang boleh londehkan semua rahsia pimpinan diperingkat atas,... lagi bagus. Korang proxy / fraksi PAS ker UMNO ker..cyber trooper UMNO ker, pencacai atau spy2 UMNO ker aku peduli apa. Sapa buat fitnah dia yg akan masuk neraka jahanam.

Jangan berhenti gaduh,... kalo bukan lebam lebam takde maknernyer korang gaduh... aku cuma nak nasehatkan para pembaca dan pelayar2 TKO.. korang jg jadi buta tuli plak ( baca tak fikir )..jg jadi standard Melayu zaman batu, kita biarkan Luncai terjun dg labu labunya..jg pandai2 nak selamatkan luncai...sbb kalo tak reti nak berenang sapa suruh terjun???



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by Melayunett on Friday, October 03 @ 17:10:42 MYT
(User Info | Send a Message)
APA KOMEN NABI AGAKNYA kalau nabi tengok korang gaduh-gaduh macam ni?? 

Tinggalkanlah pergaduhan sekalipun korang betul.. Ada habuan kat akhirat nanti



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by ulitmayang on Friday, October 03 @ 18:30:21 MYT
(User Info | Send a Message)
ulitmayang pun baru guna 0.001% je , relax2 & santai je sambil makan sate , baki2 ada lagi ni
dah kendur dah  !!! lain nada & bahasa nya
konar pulak dah !!! serupa 2x5 dgn TB je ni , spesies sama , mungkin subspesies je lain , tapi masa buat nomenclature dlm disipilin zoologyi , dari spesies mamalia panas berdarah biru kot ni

agak2 padan dgn ulitmayang je , Songkok Putih dok diam2 , ok , ni amaran dari ulitmayang
hebat sgt ke spesies TB/cabearth & cannon ni ???



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by anak_perelih on Friday, October 03 @ 18:45:28 MYT
(User Info | Send a Message) http://anakperelihblog.blogspot.com/
Tulang Besi...

awak ni Abdul Rahman Talib.. yg dulu batch IU9 kat PPP/ITM seksyen 17 shah alam tu ka...????



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by ulitmayang on Friday, October 03 @ 18:55:43 MYT
(User Info | Send a Message)
Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 15:37:18 MYT
(User Info | Send a Message)
BROTHER ANA ORANG PKR LE......TAPI SAYA AMAT SANGJUNG DAN MENGHORMATI TUAN GURU NIK AZIZ.


[ Reply to This | Parent ]
 
Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by Bantai on Friday, October 03 @ 16:23:07 MYT
(User Info | Send a Message)
POORAHH cannon!

UMNO MENGAKU PKR

hahah


[ Reply to This | Parent ]
 
Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by anak_perelih on Friday, October 03 @ 18:38:45 MYT
(User Info | Send a Message) http://anakperelihblog.blogspot.com/ [anakperelihblog.blogspot.com]
Read the rest of this comment...



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by ramziredang on Friday, October 03 @ 20:49:04 MYT
(User Info | Send a Message)
Mulanya aku sangka tak elok didedahkan pada umum isu isu mcm ni. Seolah olah emosi personal. Rupa rupanya SP mmg betul. Bila dibaca bahasan demi bahasan baru la terserlah bahawa tulang besi dan kawan kawan sewaktu dengannya tu adalah konco konco berdarah biru. Syabas SP..gol 1 - 0 utk SP



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cannon on Friday, October 03 @ 20:59:26 MYT
(User Info | Send a Message)
Di sebabkan kebanyak daripada anda2 sibuk berhari raya (raya ke2) itu hari....mungkin anda semua miss maklumat penting ini. Baca le...teringin sangat saya nak dengar pandangan2 anda semua.

----------------------------------------------------------

Perhimpunan Perantau Terengganu – Bersuara atau lupakan sahaja..
Oleh cacinghijau
Thursday, October 02 (RAYA KE 2).
LINK:
Perhimpunan Perantau Terengganu – Bersuara atau lupakan sahaja..
http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=article&sid=16842

Majoriti kelompok ini berpendapat Tuan Guru Presiden sepatutnya menjadi Perdana Menteri baru Pakatan Rakyat dan PAS wajar meninggalkan Pakatan Rakyat seandainya jumlah MP bukan Islam melebihi MP Islam dan Melayu sekiranya peralihan kuasa tersebut berlaku.

Kelompok ini juga berpendapat adalah lebih wajar PAS berkerjasama dengan UMNO (yang bagi kalangan tertentu PAS Terengganu bertaraf munafik atau fasik) dari bermuafakat dengan DAP yang kafir tersebut.
-----------------------------------------------------------------------------

Comment saya:
Re: Perhimpunan Perantau Terengganu – Bersuara atau lupakan sahaja..

by cannon on Thursday, October 02 @ 21:39:31 MYT

MANA PERGI GENG2 YANG CAKAP  BESAR TAPI OTAK KAT LUTUT NI….MENYOROK KE !!! JAWAB LE...JANGAN TAK JAWAB. JANGAN SENYAP…NANTI KAU ORANG AKAN DI TUDUH LARI DARIPADA MEDAN PERANG (DAYUS).....Songkok Putih, ctmar33, Ulitmayang, abuadil_alkaff, visiku, anak_perelih, tulangkarat, abanglebai36, antihusam1 dan suku sakat IQ rendah dan geng2 “tegak benang basah”

-----------------------------------------------------------

Bravo, Bravo, Bravo….Anda semua berkata benar..Tulang Besi (Cabearth nama di Malaysia Today), Senihalus (Pelukis nama di Malaysia Today) dan Rocketmaya (CIA nama di Malaysia Today).





Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by asoh_sirih on Friday, October 03 @ 21:22:00 MYT
(User Info | Send a Message)
Salam Aidil Fitri untuk semua sahabat di TKO.

Ittaqu'LLAH

Sempena syawal yang mulia, ada baiknya kita muhasabah usaha2 kita di sepanjang Ramadhan lalu. Tercapai kita tujuan puasa kita. Kalau jawapannya negatif, eloklak kita baiki dari sekarang dan kalau ianya positif...alhamduliLLAH, teruskan.

Pasal proxy proxy ni, ana sekadar mencelah. Kalau tidak proxy Islam....semestinya proxy Syaitan. Hanya dua pilihan. Enta fikir2 lah.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 22:26:31 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
CosaNostra on Friday, October 03 @ 13:14:34 MYT

Teruskan perbahasan anda supaya warga TKO dapat menilai siapa yang menipu dalam hal ini sebenarnya.

Songkok Putih, ana cadangkan ante jawap ape yang TulangBesi soalakan dan buat TulangBesi pula, ana juga harap ante menjawab apa yang songkok putih tanya.

REPLY: Saya dah jawab dah, tapi si Songkok Putih tak nak faham.

a. Ada benda yang diambil secara tidak berakhlak oleh SP dari email prbadi, tidak semuanya benar. SAya buat untuk "provokasi" bagi membaca jawapan sebenar secara "between the lines". i.e. cerita Ustaz Nasa berjumpa di London

b. Ada perkara yang saya kata berdasarkan kepada maklumat yang saya dapat dari sumber saya. SAya tak boleh dedahkan sumber saya tapi saya percaya sumber saya ini benar.  Contoh cerita pasal Ustaz Harun Taib menyokong PAS masuk BN.  Dlm Email pribadi takda pun SP nafikan perkara ni,

c. Ada perkara saya dapat dari blog dan website pribadi tapi SP tak baca habis. Cth: Ustaz Ahmad Awang marah dengan Mustafa Ali saya dapat dari blog Ustaz Ahmad Awang sendiri.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 22:32:52 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Ramziredang, bantai, anak_perlih, ulitmayang dan rakan rakan sewaktu dengannya,

Boleh tak korang berenti mengarut dan mengomel benda yang takda asas?

CUba bawak fakta dan hujjah yang nyata dan jelas.

Misalnya, kalau korang nak pertahan sangat Songkok Putih, cuba bagitau kenapa Songkok Putih boleh mungkir janji dan menipu kerana sebelum ini dia kata dia takkan siarkan email pribadi, tapi lepas tu dia siar juga?

Aku minta semua yang aku namakan diatas ni jawab soalan ni sebelum korang terus menerus mengomel mcm nenek tua.





Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 22:34:35 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Ramziredang, bantai, anak_perlih, ulitmayang dan rakan rakan sewaktu dengannya,


Cuba korang jawab artikel ini dulu sebelum korang terus menerus mengomel mcm nenek tua.


"Benarkah Majlis Syura PAS Pusat Menyokong Perbincangan Dengan UMNO?" [www.malaysiawaves.com]



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 22:38:43 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
Heran ye,

Punya la berjela Songkok putih dan rakan2 sewaktu dengannya bercakap, soalan yang mudah seperti di bawah ini sampai sekarang tak berjawab:

a. Setuju atau tidak, PAS masuk Barisan Nasional?Ya atau Tidak

b. Adakah akan menentang PAS masuk Barisan Nasional? Ya atau Tidak



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by cabearth on Friday, October 03 @ 22:45:18 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.malaysiawaves.com
LAgi pembohongan dari Songkok Putih: "Awak sebut ada dua artikel. Saya maklumkan bahawa kami lulus dua artikel daripada nickname antihusam1 (sebenarnya kami dah ban nick antihusam). Satu oleh saya dan satu oleh Refomis. Yang saya lulus ialah isu mengenai PAS di Pulau Pinang dengan Dato' Kamarudin Jaafar dan maklumat itu adalah benar. Saya sebut sekali lagi maklumat itu adalah benar. "

REPLY: Ianya TIDAK BENAR SAMA SEKALI,. Dato KJ TIDAK PERNAH pergi ke Pulau Pinang. Dato KJ hanya memberitahu wartawan Sinar Harian maklumat berkenaan dengan Permatang Pauh berdasarkan kepada laporan dari SU PAS Pulau Pinang.

Ertinya sekali lagi Songkok Putih telah bersengkongkol MEMFITNAH pimpinan PAS.





Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by non_atheis on Friday, October 03 @ 22:50:32 MYT
(User Info | Send a Message)
HANCURKAN UMNO DULU, LEPAS TU TENGOK SETAKAT MANA KEHEBATAN PR DALAM MENDAULATKAN ISLAM.

KALAU UMNO DAN PR SAMA SAJER (ATAU PR LEBIH TERUK DLAM MENENTANG ISLAM), KELUAR JER DARI PR BIAR PAS JADI PEMBANGKANG DALAM MELAWAN PR PULAK.

DOK SIBUK BERGADUH SAMA SENDIRI TAK JUMPA JALAN PENYELESAIAN JUGAK. MUSUH KAT LUAR (UMNO) PAKAT2 TEPUK TANGAN DAN BERGEMBIRA DENGAN PERGADUHAN INI.

FIKIRLAH SENDIRI...JANGAN DOK SIBUK NAK JAGA NAFSU SENDIRI/PIMPINAN, KEBENARAN DAN ISLAM DIPINGGIRKAN.

P/S: DARI AKU DOK HENTAM SAMA SENDIRI, BAIK AKU HENTAM ORANG YANG GILA DEDAH AURAT/ GILA DALAM MEMPERTAHANKAN DEDAH AURAT.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by muryadi on Friday, October 03 @ 23:11:28 MYT
(User Info | Send a Message)
kita dah patut sedar sekarang ni tang si TB dan cannon bukannya dari PR. Diaorang ni sah dari umno.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by Kijing on Saturday, October 04 @ 08:05:07 MYT
(User Info | Send a Message)
Webmaster,,
'Ban' aje perosak2 yang menyalahgunakan TKO untuk meruntuhkan jamaah.
Tak guna nak berhujah dengan mereka, kerana itulah kerja mereka....diupah untuk memecahbelahkan.......itulah kemahiran mereka.
Saya cadangkan SP hentikan perbahasan yang akan lebih merugikan jamaah daripada memberikan kebaikan (pandangan saya).
Bagi saya, inilah strategi perosak2 jamaah untuk mencungkil rahsia.....dan mencari kelemahan...memanipulasi..merosak...dll.

Saya yakin TGNA & TGHH pun tidak suka perkara ini diperbahaskan di ruang maya oleh orang2 yang tidak dikenali oleh pembaca untuk menilai hasil2 tulisan mereka.....

Wassalam.

Muslim -> Mu'min -> Muttaqin.



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by maxnaz on Saturday, October 04 @ 09:43:39 MYT
(User Info | Send a Message)
SP perlukan bantuan aku bgtau ja...PEMUDA PENANG dah lama sedar akan isu anai2 dalam jamaah.igt muktamar 2006 di Putik.Ketua pemuda Penang yang utarakan bahaya anai2 dalam jamaah.skrg tengoklah hasilnya.mereka sedang cuba menyingkir TGHA sebab tu mereka menyerang Terengganu.Hassan Ali dianggap bahaya kerana berpotensi menjadi menyemarak kebangkitan Islam.malah Ust Azizan di Kedah jugak mereka anai2 ni dengki dah cuba menguasai tapi Ust Azizan bijak membuat percaturan.tak mutahil mereka ni yang mensabotaj Ust Azizan.Hatta Anak TGNA secara peribadi menyatakan HUSAM dah mempengaruhi ayahanda beliau.....kelantan dalam bahaya.Anai2 dah merosakkan sebahagian jamaah...ayuh SP kita bergabung tenaga menyingkirkan golongan tanzim dalam tanzim a.k.a anai2 ni....TGNA suruh bersangka baik skrg dh jelas menunjukkan kemunafikan golongan anai2 ni
HIDUP...HIDUP...HIDUP... ISLAM
semua yang saygkan jamaah Islam ni kita semarakkan seruan ALLAHUAKBAR!!!
sejak puak reformasi ni datang seruan ALLAHUAKBAR dah dikuburkan oleh anai2 ni....



Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by anak_perelih on Saturday, October 04 @ 10:24:57 MYT
(User Info | Send a Message) http://anakperelihblog.blogspot.com/
tulih tulang besi

<tb>
Ramziredang, bantai, anak_perlih, ulitmayang dan rakan rakan sewaktu dengannya,

Cuba korang jawab artikel ini dulu sebelum korang terus menerus mengomel mcm nenek tua.

Boleh tak korang berenti mengarut dan mengomel benda yang takda asas?

CUba bawak fakta dan hujjah yang nyata dan jelas.

Misalnya, kalau korang nak pertahan sangat Songkok Putih, cuba bagitau kenapa Songkok Putih boleh mungkir janji dan menipu kerana sebelum ini dia kata dia takkan siarkan email pribadi, tapi lepas tu dia siar juga?

Aku minta semua yang aku namakan diatas ni jawab soalan ni sebelum korang terus menerus mengomel mcm nenek tua.
</tb>

apa pasai kami kena jawab sangat dah soalan kebudak budakan hang tu??? memaksa orang menjawab soalan tu macam budak budak.. ni ikut perangai khawarij...  mengomel benda yang tak ada asas hang kata.???  asas kami mengomel adalah artikel hang sendiri.. sebelum ni kami dah baca artikel hang tu... dan hang dok ulang  ulang benda yg sama.. kami dah muak dengan perangai hang.. sebab tu kami mengomel??  Sebenarnya aku ni lebih banyak baca/masuk blog hang dari TKO ni (masuk dari malaysiakini) dalam 1-2 bulan kebelakangan ni.. bila hang serang TKO.. baru aku start balik masuk TKO (selain kelapangan masa sempena raya.. tak masuk TKO sebab tak ada masa.. banyak kerja).. blog anti husam pun aku baru 2 kali masuk.. sekali thru malaysiakini.. sekali bila hang or SP mention satu artikel di situ...  masa hang mula mula dok canang pasai fraksi UMNO ni... aku ada tanya hang ada bukti ka? dan jawapan yang tak meyakinkan aku.. sebab hang kata ada bukti.. tapi tak tunjuk... so aku terus dok baca blog hang kalau is tersenarai di malaysiakini...  tu yg aku meluat tengok cara hang utarakan isu ni...

dalam dunia ni  bukan hanya ada warna hitam dan putih saja.. warna kelabu lagi banyak.. ni hal hal subjektif.. bukan ibjektif... hang ni ikut Presiden Bush durjana tu.." if you're not with us, you're against us"... hang ni belajak dengan Bush ka?  kata ahli PAS sejak dilahirkan.. mana tarbiah yang hang terima sebagai ahli PAS..??? mana akhlak sebagai ahli PAS.. ni hang kutuk/tuduh pemimpoin PAS macam orang UMNO dok buat kat pemimpin UMNO.. ni budaya UMNO ni yang hang dok praktik...

kami berpendapat hal ini bila menyentuh majlis syura..  biarkan majlis syura selesaikan.. mereka bukan tunggul kayu sampai kita nak berkempen...  TGHH dan TGNA dah boleh handla isu ni.. kalau hang ada maklumat.. sampaikan kepada pemimpin yg hang percaya utk dibawa ke majlis syura atau Jawatankuasa pusat PAS.. atau ke muktamar... buar parti yang selepsaikan.. bukan "cleaning dirty linen in the public" seperti yang hang dok buat la ni.... kerja hang ni hanya bagi peluru kepada golongan anti PAS/Islam untuk mengeji PAS/TGHH saja.. cuba baca komen di blog yg kutip artikle hang tu....

so kami bukan pertahan sangat SP tu sebab dia boleh pertahan diri dia sendiri... BTW.. tak silap aku TKO pernah siar artikel hang ni pasai fraksi fraksi ni.. tapi ditegur ramai pengunjung... kerana boleh memecahbelah parti.. jadi tuduhan TKO sebagai fraksi UMNO aku rasa tak timbul.. ni kira fitnah hang ni...

BTW.. cuba hang jawab soalan yg hang tak jawab lagi...
adakah hang ni Abdul Rahman Talib.. ex student IU9 kat PPP/ITM  ke??? sebab nama hang ni 'ringing some bell in my head la".... tak perlu beri jawapan yg objektif seperti hang dok mintak orang jawab soialan 'witch hunter" hang tu????





Re: Tranung Kite fraksi UMNO, Tulang Besi fraksi siapa? - Siri 4 (Score: 1)
by ulitmayang on Saturday, October 04 @ 18:42:34 MYT
(User Info | Send a Message)
hakikatnya

a. TB yg berusaha untuk membawa PAS masuk Barisan Nasional?Ya atau Tidak

tetapi , info ni dah bocor & dibocorkan oleh SP
itu pasal TB menyerang habis2an SP

tolong nafikan !!!

b. TB yang beriya2 menyokong PAS masuk Barisan Nasional? Ya atau Tidak

tetapi, maklumat ini juga telah dibocorkan oleh SP , natijahnya SP telah diserang habis2an oleh TB

tolong nafikan !!!

bukan kah itu ceritanya yang sebenar
TB ni dasar lidah bercabang , menuduh orang lain , wal hal dia yang melakukannya

ada faham ???


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.