Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 36
Members: 0
Total: 36

@TKO..

Berita Gembira
Dilulus terbit pada Saturday, October 04 @ 22:57:46 MYT oleh TokPenghulu

Pendapat Oleh Hishamudin Rais

 Dunia kapitalis dalam krisis. Ini adalah berita yang menggumbirakan. Bank-bank kapitalis jatuh muflis. Ini berita yang menggumbirakan. Tiga syarikat kereta gergasi di Amerika tutup. Ini berita yang menggumbirakan. Semua jualan kereta dalam dunia jatuh ini berita yang menggumbirakan.

Saham-saham di pasaran bursa saham New York, London, Paris, Tokyo, Hong Kong, Shanghai, Bombay, Singapura, Sydney, Seoul, Stockhom, Karachi, Kuala Lumpur jatuh – ini berita yang menggumbirakan.

Nilai dolar jatuh. Ini berita baik. Nilai yen jatuh. Ini berita baik. Nilai sterling jatuh. Ini berita baik.

Saya telah lama menunggu berita-berita ini. Malah telah meramalkan yang ianya pasti akan datang. Tidak adalah berita yang paling baik di hari raya ini melainkan berita yang melaporkan bursa saham New York telah jatuh 777 point.

Apabila kaum pemodal kapitalis dalam krisis maka terbukti jawapannya ialah pengunaan ekonomi sosialis. Sistem ekonomi sosialis mengajukan dasar memilik negarakan punca-punca ekonomi. Ini sedang dilakukan di negara yang paling kapitalis – Amerika Syarikat.

Dalam sistem ekonomi sosialis , daulah memainkan peranan yang penting. Ini sedang dilakukan oleh negara yang paling kapitalis – Amerika Syarikat. Sebanyak 700 bilion dolar dana negara telah di keluarkan untuk membantu bank-bank yang jatuh muflis.

Krisis ekonomi kapitalis hari ini lebih tenat dari zaman meleset 1929. Kalau dahulu ianya hanya melibatkan Amerika Syarikat sahaja tetapi kali ini ianya akan memporak perandakan seluruh dunia. Ekonomi kapitalis global sedang terancam.

Ekonomi kapitalis yang berasaskan keuntungan maksima perlu di kaji semula. Dalam keadaan krisis ini akan lahir suasana kemungkinan- kemungkinan baru. Krisis 1929 menimbulkan Perang Dunia ke Dua. Perang Dunia ke Dua melahirkan negara-negara sosialis di Eropah Timur. Kemungkinan-kemungkinan baru pasti muncul.

Dalam masa enam bulan ke hadapan ini Malaysia akan merasakan kesampaian zaman meleset ini. Permintaan barang-barang buatan Malaysia akan terhenti. Ini bemakna kilang dan gudang akan di tutup. Ini bermakna ramai pekerja akan hilang pekerjaan.

Kemungkinan-kemungkinan baru pasti akan muncul di Malaysia. Tata budaya politik dan ekonomi lama pasti akan di persoalkan. Struktur ekonomi kapitalis yang menjerat leher rakyat Malaysia selama ini wajib di persoalkan.

Ketika saya menulis ini – gerak langkah budaya ekonomi politik Amerika Latin sedang perlahan-lahan meninggalkan sistem ekonomi kapitalis. Negara-negara Amerika Latin telah mula menerima pakai beberapa konsep sistem ekonomi sosialis. Cuba dan Venezuala sedang menjadi pelopor dan contoh ekonomi sosialis di America Selatan

Tukar tiub akan cuba mencanai idea, pandangan dan arah garis budaya politik untuk melahirkan sebuah masyarakat Malaysia yang adil demokratik dan yang tidak semestinya berlandaskan sistem budaya ekonomi kapitalis.



http://tukartiub.blogspot.com/

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Pendapat
· News by TokPenghulu


Most read story about Pendapat:

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Tahniah YB Hj. Mahfuz! : Berjaya dalam Hujah TV9

Nik Aziz boleh Dr Asri tak boleh?

MB Terengganu Yang Tidak Cerdik!

Seks Bebas: 886 dari 887 mengarut??

Article Rating
Average Score: 4
Votes: 2


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Berita Gembira" | Login/Create an Account | 31 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Berita Gembira (Score: 1)
by ikanlepu on Saturday, October 04 @ 23:20:36 MYT
(User Info | Send a Message)
Hishamuddin,

Sistem Islam tetap yang terbaik. Usah nak kempen kat sini.



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by AzmiStudent on Saturday, October 04 @ 23:20:43 MYT
(User Info | Send a Message)
samada sosialis ataupun kapitalis....tiada sistem ekonomi yang lebih baik melainkan sistem ekonomi islam


sistem kapitalis(kalau tak silap) berasal dari amerika sedangkan sistem ekonomi sosialis berasal dari komunis.....






Re: Berita Gembira (Score: 1)
by jimboi on Saturday, October 04 @ 23:23:59 MYT
(User Info | Send a Message)
selamat hari raya semua !!
sila lawati link saya yg agak panas !!



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by jimboi on Saturday, October 04 @ 23:24:56 MYT
(User Info | Send a Message)
http://www.extrememan2u.com/jaguh88 [www.extrememan2u.com]
http://www.youtube.com/watch?v=q3WEbX1VuTs [www.youtube.com]



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by dzpowzi on Saturday, October 04 @ 23:28:20 MYT
(User Info | Send a Message)
Ekonomi merosot, kapitalis muflis, perusahaan bangkrut bahaya juga. Kilang tutup, menganggur le kau...



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by ramziredang on Saturday, October 04 @ 23:35:16 MYT
(User Info | Send a Message)
Kelantan telah terlebih dahulu memperkenalkan dinar emas. Ini kerana nilai emas lebih stabil dari nilai matawang biasa. Juga salah satu punca kejatuhan ekonomi Amerika ialah kerana tauke tauke minyak arab menarik pelaburan di amerika dan beralih melabur di dubai.



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by Ponen on Saturday, October 04 @ 23:39:13 MYT
(User Info | Send a Message)
Tukar ke sistem ekonomi Islam la bongok!!!! Yang engko dok kempen sistem ekonomi sosialis dan mengagungkan sosialis tu apesal? Nak jadi murtad ker? Nak jadi kapir ker? Apa guna Nabi SAW & para ulama ajar & susun sistem ekonomi Islam & Muamalah Islam kalau orang Islam sendiri tak mau belajar, tak mau ambik tau, tak mau guna? Bodooh macam babi!!!



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by prparimbici (ipannapi@yahoo.com) on Saturday, October 04 @ 23:53:12 MYT
(User Info | Send a Message) http://ipanna.blogspot.com/
sistem ekonomi islam diubah suai.. jadi kapitalis dan sosialis..
kalo kaji betul2.. sistem ekonomi islam memang terdapat unsur kapitalis dan sosialis..
dan kominus tu adalah cabang sosialis.. its about the same..




Re: Berita Gembira (Score: 1)
by PakMatTempe on Sunday, October 05 @ 00:14:12 MYT
(User Info | Send a Message)
sistem ekonomi Islam dah ada tak mau ikut
nak ikut kapitalis juga
tunggu dan lihat balasan Allah
terima ajer lah
susah sangat ke nak ikut Islam....
Lantak lah kau labu.......
sendiri mau pikir le




Re: Berita Gembira (Score: 1)
by BanDiesel on Sunday, October 05 @ 00:33:31 MYT
(User Info | Send a Message)
Dok sibuk2 kata sistem Islam yg terbaik..gua mau tanya..sudahkah atau adakah anda semua menggunakan perbankan islam dalam loan keter/rumah/personal loan/creditcard dan sebagainya



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by JandaYB on Sunday, October 05 @ 00:40:17 MYT
(User Info | Send a Message)
DAS KAPITAL VS ALQURAN..?

SISTEM EKONOMI CIPTAAN MANUSIA VS SISTEM EKONOMI MAHA PENCIPTA..

TEPUK DADA...

AKAL SAJA TIDAK KEMANA..!! 



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by Melayunett on Sunday, October 05 @ 01:10:33 MYT
(User Info | Send a Message)
puasa 6 jangan lupa.........



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by KOTASARANGSEMUT on Sunday, October 05 @ 03:01:14 MYT
(User Info | Send a Message)
One of my friend... Perancang kewangan lulusan Jordan... mengatakan satu hari nanti dunia akan beralih kepada sistem ekonomi islam yang lebih telus dan tiada unsur gharar yang terdapat dalam sistem kapitalis dan sosialis... Aku setuju sebab aku yakin Islam pasti menang.. bunga2 nya sudah pun ada... Kejayaan bukan untuk kemegahkan tapi untuk disyukuri.... bersyukurlah...!!



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by cygnusx1 on Sunday, October 05 @ 10:08:15 MYT
(User Info | Send a Message)
Kawan-kawan,

Apa pasal memaki-hamun Hishammudin Rais. Blog dia punya pasal dia nak tulis apa pun. Ini ada hamba Allah yang copy & paste di Tranung kemudian hampa maki-hamun dia kata nak promosi sistem ekonomi sosialis.

Ekonomi Islam dari segi teori memanglah bagus. Itu dah jadi sejarah dan sekarang sistem ekonomi dunia terbahagi kepada dua sistem utama, kapitalis dan sosialis. Mana sistem ekonomi Islam, melukut tepi gantang adalah. Negara Islam sendiri masih berkiblatkan sistem kapitalis.

Apa yang perlu, ekonomi Islam perlu diperkuatkan dan menjadi contoh alternatif  kepada kapitalis dan sosialis. Kemudian barulah kita boleh kata pergi mampus sama sistem kapitalis dan sosialis.

Jika tidak ekonomi Islam hanya menjadi penyedap halwa telinga saja tetapi isinya kosong dan hampas!



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by Ponen on Sunday, October 05 @ 11:30:52 MYT
(User Info | Send a Message)
Kepada  prparimbici & sebol Bongok!!!!
 Engkorang ni memang bodooh
!!!! Jahil!!!! Tak tau apa-apa pasal sistem ekonomi Islam & Muamalah Islam. Mana sama sistem ekonomi Islam dgn sistem ekonomi kapitalis & sistem ekonomi sosialis bongok!!!! Kalau dah bodooh tu buat la cara bodooh, belajor dulu. Ini main tibai jer kata sistem ekonomi Islam sama dgn sistem kapitalis & sosialis. Ko kaji macamana? kalau ko kaji guna kepala lulut & lubang bontot engko, memang la engko nampak sistem ekonomi Islam tu sama dgn sistem kapir sebab engko suka ikut kapir. Bodooh betul la engko ni. Sistem ekonomi Islam dah disusun oleh para ulama mengikut lunas AL-Quran & Sunnah. Cuma orang Islam macam engko jer yg bodooh tak mau ikut sebab lebih percaya kapir daripada percaya Al-Quranulkarim & Sunnah. prparimbici Bongok!!!!



Re: Berita Gembira (Score: 1)
by penghijrah on Sunday, October 05 @ 12:49:03 MYT
(User Info | Send a Message)
maaf sikit nak cadang:untuk mengelakkan dari silap paham tentang sistem ekonomi Islam dimasa hadapan aku cadang semua uztaz ustaz yang ada sekarang di dedahkan kepada kepahaman sistem sistem  ekonimi  kapitalis, socialius dan Islam supaya dapat memberi penerangan yang betul kepada semua orang.Kalu belajar sistem ekonomi Islam sahaja tanpa mengerti sistem ekonomi yang lainlain pun tak guna juga buat orang lagi konpius.

Aku cadangkan lagi badan badan NGO Islam dan JAKIM buatlah apa apa program yang sesuai "to reeducate" uztaz uztaz yang ada dan bertauliah dari Azhar ke Jordan ke atau dari Maadhad mana mana mengerakkan revolusi ekonomi islam sebab sudah sampai dah masa nya "for total change in the economic system" Nah tu dia rasa intelect sikit(angkat ekor sindiri)


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman M@rhean
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.