Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 29
Members: 0
Total: 29

@TKO..

Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar
Dilulus terbit pada Thursday, November 20 @ 20:39:35 MYT oleh TokBatin

Respon @ Ulasan Oleh tarabulsi_2008

" Merujuk kepada artikel "Isu Demostrasi Bogel" oleh saudara Ramlan Abu Bakar, Presiden Reformis yang disiarkan di Tranungkite pada 19 November 2008. Terlebih dahulu terima kasih kepada saudara Ramlan yang telah menjelaskan bahawa cadangan berbogel itu hanya sebagai simbol kemiskinan sesetengah rakyat di Selangor hinggakan tak mampu membeli pakaian.

Saya juga ingin ucapkan tahniah kerana cara yang mengemparkan yang saudara gunakan itu telah berjaya menarik perhatian ramai terhadap masalah rakyat miskin di Selangor. Tapi saya rasa amat perlu ditegaskan bahawa pemerintahan YAB Tan Sri Khalid hanya baru lebih kurang 7 bulan, maka terdapatnya kemiskinan di kalangan sesetengah rakyat Selangor sebenarnya adalah hasil dari pemerintahan kerajaan Barisan Nasional selama lebih 50 tahun.

Yes sir, kemiskinan yang masih ada adalah hasil 50 tahun BN memerintah. Tolong jangan salahkan kerajaan yang dipimpin oleh Tan Sri Khalid yang baru 7 bulan berkuasa.

Seharusnya saudara Ramlan tanya apakah telah dilakukan oleh Khir Toyo dan Menteri-Menteri Besar Selangor dari parti BN yang lain seperti Dato Harun Idris, Tan Sri Mike Tyson (one million dollar man), Dato Seri Abu Hassan Omar untuk membasmi kemiskinan di Selangor. Zaman pemerintahan mereka secara terkumpul adalah selama 50 tahun. Jangkamasa 50 tahun itu amat lama sekali. Kalau diibaratkan dengan umur manusia, bila dah umur 50 tahun itu rambut yang dulu hitam dah mula putih atas bawah.

Yes, 50 tahun pemerintahan Barisan Nasional di Selangor telah ditamatkan oleh rakyat pada PRU ke-12 pada 8 Mac 2008. Yes pemerintahan kerajaan campuran PKR-DAP-PAS di Selangor baru berusia 7 bulan, maka hampir segala masalah yang dihadapi rakyat di Selangor adalah hasil terkumpul 50 tahun pemerintahan corrupt Barisan Nasional. Malah kerajaan campuran PKR-DAP-PAS boleh diibaratkan sebagai mencuci mangkok kotor penuh taik yang ditinggalkan oleh Barisan Nasional.

Kenapa rakyat Selangor terajang BN di Selangor? Jawabnya mudah sekali - sebab Barisan Nasional bergelumang dalam taik rasuah, pecah amanah, salahguna kuasa dan bermacam-macam lagi penyelewengan selama 50 tahun memerintah hinggakan ada rakyat Selangor yang saudara Ramlan baru sekarang ini sedar berada dalam keadaan terlalu miskin sampai tak mampu membeli pakaian.

Kenapa selama ini saudara Ramlan Abu Bakar tak bersuara tetapi diam membisu. Yang diam membisu tidak mahu dengar rintihan kesengsaraan rakyat adalah UMNO dan BN - selama 50 tahun pulak tu. 

Isu roboh rumah tanpa notis dan tanpa pampasan bukan perkara baru, tetapi telah banyak dilakukan di zaman pemerintahan Khir Toyo dan lain-lain MB dari BN.

Di mana saudara Ramlan waktu dirobohkan dua tiga tahun yang lalu beberapa kawasan perumahan rakyat berpendapatan kecil di Ampang, di tebing sungai di Ulu Kelang dan di lain-lain tempat di Selangor. Saya ingat lagi kerajaan Khir Toyo yang corrupt dan zalim itu telah tergamak merobohkan rumah-rumah rakyat jelata di Ulu Kelang semasa perperiksaan SPM diadakan hinggakan pelajar-pelajar yang mengambil perperiksaan tersebut terpaksa mengulangkaji di dalam khemah-khemah. Seksanya dan sedihnya perasaan pelajar-pelajar tersebut. Di mana kamu waktu itu wahai Ramlan, Presiden Bogel.

Kenapa dulu kamu berdiam diri wahai Ramlan. Maka timbul persoalan, adakah kamu ikhlas. Adakah kamu diperalatkan oleh golongan BN yang kini frus tertonggeng? Adakah kamu diupah? Saya bukan menuduh, hanya mahu bertanya.

Baiklah. Mungkin apa yang saudara Ramlan bangkitkan itu ada sedikit sebanyak kebenarannya. Maka saya kira eloklah PR mengadakan penyiasatan, dan elok kiranya kerajaan campuran PKR-DAP-PAS di Selangor mengeluarkan kenyataan untuk menjelaskan isu yang dibangkitkan itu.

Jangan PR ikut jejak Barisan Nasional yang dengan bongkak dan sombong selama 50 tahun tidak menghiraukan masalah yang dihadapi rakyat. Kerajaan Barisan Nasional hanya mahu dengar puji-pujian tapi pekakkan telinga terhadap masalah rakyat. Jangan kita ikut cara BN yang tidak amalkan ketelusan. Kerajaan BN selama ini tidak amalkan ketelusan sebab banyak pekong dan taik yang hendak disembunyikan.

Antara sebab rakyat di Selangor, Perak, Kedah dan Penang menerajang keluar kerajaan BN adalah kerana mahukan perubahan. Rakyat inginkan perubahan dari kekotoran BN kepada yang bersih. Rakyat mahukan perubahan dari BN yang nyata corrupt dan telah salahgunakan kuasa kepada kerajaan alternatif yang berintegriti serta beramanah. Maka PR jangan pula ikut cara-cara haprak BN yang corrupt, pecah amanah, sombong dan bongkak itu. Kita perlu amalkan ketelusan dan respons kepada rintihan kesengsaraan rakyat.

Projek-projek pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan-kerajaan PR hendaklah bermatalamatkan kesejahteraan rakyat. Kita telah melihat bagaimana kerajaan Barisan Nasional telah sering melaksanakan projek-projek yang sebenarnya bukan untuk menafaatkan rakyat tetapi untuk kayakan pemimpin BN anak beranak dan kuncu-kuncu. Janganlah kita pula ikut jejak kotor BN yang menyalahgunakan kuasa untuk kayakan diri sendiri.

Tarabulsi

19 Nov 2008


"

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Respon @ Ulasan
· News by TokBatin


Most read story about Respon @ Ulasan:

Gambar Altantuya bersama pemimpin Umno yang akan didedahkan? siapa..

Debat Anwar : Rakyat Makin Marah

Pendakwaraya Kes Altantuya Hapuskan Motif melibatkan Najib ?

Ustaz dah marah.. (Lanjutan dari isu siswi UPM dan babi)

Utusan Malaysia Pembohong Besar

Article Rating
Average Score: 4
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar" | Login/Create an Account | 17 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by TapaiUbiie on Thursday, November 20 @ 21:11:54 MYT
(User Info | Send a Message)
Yupss. Aku setuju ngan pandangan ko Tarabulsi. Aku sungguh tak faham mengapa si Presiden Bogel ni leh wat kenyataan atau berhasrat nak berbogel beramai2 semata-mata untuk menzahirkan rasa kesal dan kecewa terhadap pentadbiran kerajaan negeri iaitu PR. Cukup bernas kah pemikiran seorang bergelar presiden ni? Ishhh...aku rasa budak sekolah pun tak terlintas difikiran mereka utk berdemonstrasi sambil berbogel waimah sekadar kenyataan. Dungu jugak ek akal si Ramlan ni. Buat malu bangsa jer...kenapa lerrr singkat benor akal sorang presiden. Aku jugak yakin dia ni jadi baruah seseorang yg desprate....mungkin anak toyol kot? Jika seseorang tu waras dan berakal, tentunya mereka faham dan akur dengan situasi PR di Selangor. Macam yg ko cakap laaa...jauh benor jurang usia pemerintahan kerajaan BN dulu dan kini PR. Yg dah nyanyok rambut beruban dgn yg baru belajar bertatih...silap2 gigi pun lum tumbuh. Ini adalah perumpamaan laaa. Walaubagaimanapun, rakyat marhaen juga tetap inginkan kerajaan PR lebih sensitif terhadap setiap permasalahan rakyat tanpa mengira kaum, bangsa dan agama. Kesabaran amat diharapkan oleh kesemua pemimpin kerajaan sekiranya setiap aduan, keluh-kesah atau apapun jua permasalahan perlu ditangani dengan berhemah serta profesional. Pertanyaan utk Ramlan....tak nak ajak ker budak2 UITM berdemo sama nanti?....confirm satu dunia kecoh....Malaysia Boleh!!!!!



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by besiBruk on Thursday, November 20 @ 21:19:58 MYT
(User Info | Send a Message)
AKU STUJU KALU NAK BUAT DEMO BOGEL TU...TP NGAN SYARATNYA..AJAK SAMA STUDENT2 UITM TU..YG POMPUAN JA NOO... KONPOM AKU AKAN TURUT SERTA...HEHEH...AKU RASA HANGPA PUN MESTI MAI TENGOK PUNYA...



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by Bebas1 on Thursday, November 20 @ 23:19:16 MYT
(User Info | Send a Message)
inilah pendapat yg paling bernas sepanjang aku melayari TKO SYABAS!!!!!!




Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by fasabse on Thursday, November 20 @ 23:21:43 MYT
(User Info | Send a Message)
aku setuju la ramlah buat demo tu...tapi dia seorang la...lain-lain jangan ikut. kita ambil gambar dan siar satu dunia...biar dia tengok sendiri...



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by IbnAbdHalim on Thursday, November 20 @ 23:23:25 MYT
(User Info | Send a Message)
Kepada Ramlan Abu Bakar,

Kalau hang betoi-betoi terror hang suruh bini dan anak perempuan hang telanjang dulu sebagai contoh. Ptuih! Bodoh punya cadangan.



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by fasabse on Thursday, November 20 @ 23:25:06 MYT
(User Info | Send a Message)
aku setuju la ramlah buat demo tu...tapi dia seorang la...lain-lain jangan ikut. kita ambil gambar dan siar satu dunia...biar dia tengok sendiri...



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by suduitik on Thursday, November 20 @ 23:44:20 MYT
(User Info | Send a Message)
macam ni le rupanya si presiden bogel tu lari kot http://www.youtube.com/watch?v=C5LYFrvb1jg&feature=related



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by Badai_01 on Friday, November 21 @ 00:25:29 MYT
(User Info | Send a Message)
Presiden kena bogel dulu ler...ajak khir toyo skali..hehehe
baru pkat ramai2 ikut...



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by Camry on Friday, November 21 @ 00:26:59 MYT
(User Info | Send a Message)
Ramlan Abu Bakar ni kan ahli UMNO seumur hidup.



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by latiffharon on Friday, November 21 @ 03:50:31 MYT
(User Info | Send a Message)
Lain kali janganlah gunakan perkataan 'Reformis'Ini amat mengelirukan. Kerana perkataan ini membawa maksud baik dan murni. Ianya contra dengan apa yg anda perjuangkan. Ia juga bukan untuk memperjuangkan kepetingan sekelompok manusia yang dah kenyang tinggal di rumah yg bukan hak bagi mereka. Yg miskin tegar itu mesti diberikan prioriti.



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by U on Friday, November 21 @ 05:28:45 MYT
(User Info | Send a Message)
isu basi
suruh reformis umno sial ni pergi terjun lombong



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by apatakena on Friday, November 21 @ 05:32:25 MYT
(User Info | Send a Message)
Saya tidak nafikan kalau BETUL reformis sedia untuk bangun membuat REFORM semula...kerana apa? 

1) Derita mereka sudah memuncak, 7 Bulan dirasa macam 7 Tahun, cuba bayang kalau betul mereka ini tiada punca pencarian selama itu? Adakah anda hanya tahu menghumban pandangan orang, tanpa usul periksa, mesejnya saya pandang positif, itu MESEJ. Demo hanya MESEJ.
2) Masa 3 bulan mereka kata 3 bulan, 7 bulan kata 7 bulan, sok dah setahun kata baru setahun...sampai PRU13 lah jawabnya, saya yakin.
3) Anda hanya tahu mengadap komputer tidak tahu hal sebenar, saya pergi dirumah yang kena roboh baru baru ini. Saya pergi melihat sensara rakyat, seminggu saya keluarkan duit poket sendiri untuk bantu mereka, sehingga kini saya juga kecewa dengan semua aduan yang tidak mendapat pembelaan.
4) Saya tidak menyokong Ramlan ini, tetapi mesejnya perlu sampai, dan sekaligus menguji kebijaksanaan kepempinanan MB Selangor. Sepatutnya dia rasa malu bila orang sudah hilang hormat kepadanya, sebab dia memang tidak pernah menghormati orang...mengherdik orang depan orang ramai (melihat dengan mata kepala sendiri- "stupid!" bahasa rasminya. Bukan semua orang boleh dibeli.
5) Tolong kaji berapa banyak kes kes besar yang menjadi kemarahan rakyat diselesaikan, tanya YB Iskandar, sebab itu dia pun sudah tak tahan, dan sedikit bahasanya bercanggah dengan bahasa MB kenapa? Nak salah YB Iskandar? Hakikat sebenar tidak didedah menjadi rahsia kerana nak menjaga pakatan rakyat. tetapi saya memilih untuk mendedahkan kerana ramai yang tidak tahu atau sengaja nak mengampu. Kes berembang kemana perginya, orang tidak rumah terus merempat di Selangor. 7 bulan terlalu lama untuk sebuah negeri maju. Selangor bukan Kedah atau Kelantan. Selangor dipegang dengan ada 1.4 Billion ditangan.
6) Disebabkan dasar sekarang MB yang kedekut duit, bab duit saja dia akan kira kira sampai pagi, itu ringkasnya, sebab itu semua menjadi LEMBAB dan slow, exco tiada kuasa nak belanja, semua MB kontrol konon takut salah guna, dia sendiri salah guna tidak mengapa? Cuba tanya siapa biaya majlis di Bandar Tun Razak RM48,000? Terbaru siapa yang nak biaya kongress di Stadium Malawati? 
7) Kami masih bersabar bagi yang tidak tahu, kami hanya menanti dan menunggu ..apa lagi yang akan berlaku, macam cerita P.Ramlee. Apa lagiiiiii.....lepas ni.
8) Asasnya MB ini tidak ada sentuhan politik, politik ala bandarnya tidak akan disukai oleh orang kampong dan orang susah.
9) Pengumuman Elauan KAFA sepatutnya melibat exco Agama Dato' Hassan Ali kenapa namanya langsung tidak disebut, kerana DHA lah yang berbuih mempertahan cadangan ini. Sehingga menanti sahaja Budget 2009 diluluskan terus digesa membuat pengumuman secepat mungkin.
10) Banyak lagi akan berlaku selepas ini, termasuk perletakan jawatan Ahli Majlis yang tidak ada fungsi di MKT, ramai yang akan menolak Ahli Majlis selepas ini bukan kerana mereka tidak berfungsi tetapi dianak tirikan oleh YDP (kerajaan lama yang tidak ditukar), aduan rakyat yang dibawa oleh wakil kita diperam, aduan oleh wakil BN cepat dan laju, perkar kecil pun sampai masuk akhbar.

cukuplah saya boleh menulis lebih jika mahu...tetapi bagi menutup mulut mulut yang sedap cakap...

Sekian.




Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by alfalah on Friday, November 21 @ 06:59:46 MYT
(User Info | Send a Message)
Yup..aku setuju dgn tulisan & pandangan apatakena. Kita pandang dari sudut yg positif iaitu masalah yang dibangkitkan, BOGEL tu cakap je kot....Tolonglah jgn lagi diulang baru 7 bln perintah, baru 10 bulan, baru setahun nampak macam lembik sangat. Kita kena tunjuk dlm tempoh 7 bln ke, 10 bln ke, 23 bulan ke betapa mesra dan perihatinnya kita dengan masalah rakyat. Tolong selesai masalah bukan tambahkan masalah. Renung2kan...& selamat beramal



hm (Score: 1)
by Dewa on Friday, November 21 @ 17:53:01 MYT
(User Info | Send a Message)
BIAR LA DIA NAK BOGEL...

jiwa dia tertekan tuh...

UMNO ni dulu dah bogelkan Anwar kat hospital, tapi tak puas hati lagi kot..

Ikut hati aku, nak cincang aje puak2 munafik nih..

UMNO is United Munafiqin National Organization dan ketua nya sekarang ialah Abdullah Ubai Badawi dan akan diganti oleh Abu Najib C4



Re: Isu bogel: respons kepada Ramlan Abu Bakar (Score: 1)
by doraemon1972 on Tuesday, December 02 @ 12:54:35 MYT
(User Info | Send a Message) http://doraemon1972.blogspot.com/
Gua pun heran dengan puak2 ni. Kalau ikut nama memang gah, Reformis la, gabungan siswa la, gabungan itu gabungan ini. Tapi bila bercakap, apa yang keluar ikut mulut depa ni sama macam apa yang keluaq ikut lubang pungkoq depa. Mulut bau taik. Bodo sgt ka siswa2 kita ni? Apa depa belajaq masa kat U dulu. Gua tak pernah masuk U pun, tapi pemikiran gua ni lagi baguih dari geng2 yang bodo melantun-lantun ni...


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.