Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 57
Members: 0
Total: 57

@TKO..

MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA
Dilulus terbit pada Wednesday, November 26 @ 01:42:31 MYT oleh TokBatin

Aduan @ Laporan Oleh mraidi

"
PETIKAN DRPD BLOG RANTINGS MARINA MAHATHIR. 

PRASA DI DALAM KURUNGAN ADALAH KOMEN MENGEJEK DARI MARINA.

Its chairman Datuk Dr Abdul Shukor Husin said although merely doing the physical movements of yoga minus the worshipping and chanting might not be wrong in the eyes of the religion, it should be avoided as “doing one would lead to another”. (How do they know this? Is evidence unnecessary?)

“In Islam, one must not do things which can erode one’s aqidah or faith. Doing yoga, even just the physical movements is a step towards an erosion of one’s faith in the religion, hence Muslims should avoid it,” he told a press conference. (Ahh...that we are so weak-willed when we exercise that our faith collapses so easily...)

He added after studying the matter, including the history and purpose of yoga where the ultimate aim was to “be one with God”, the council decided that it was inappropriate for Muslims as it could affect one’s faith. (But obviously they never went to observe a class?)

Asked if the decision would draw flak within the Malaysian community, including the non-Muslims, he said the ruling was only meant for Muslims and the rest were free to practise yoga. (Lucky them...)

“The fatwa (edict) is meant solely for the Muslims to follow. The non-Muslims need not question or debate about this because they are free to do whatever they wish. It is the Muslims who have to adhere to this,” he added. (Whereas us Muslims are not free to think for ourselves...)

Shukor said once the edict was gazetted, it would be up to the state governments on how they plan to implement and enforce the ruling as religious affairs come under its purview. (Now this will be interesting. Which state will enact such laws and HOW do they plan to implement them? Raid yoga centres? Raid private homes?)





DAN INI ADALAH KOMEN DRPD BLOGGER KURANG AJAR YG SEKEPALA DGN MARINA MAHATHIR

 @dam said...

I like to move it, move it,
I like to move it, move it,
I like to move it, move it,
I like to...MOVE IT!

Fatwa say Muslims can't do that...it's un-Islamic if you do it in Yoga form...

I wonder why don't they do better things such as having a booth here and there to catch Muslim club-goers in scantily clothes, those who drink alcohol, and those who khalwat!!!

uh-oh...btw, when Muslim do their prayers, look very much like down-ward dog in Yoga!!!....oopss!


 

Blogger donplaypuks® said...

Why is the Fatwa Council here playin the holier than thou role?

If we exclude Egypt, and we don't know what exactly is banned, then that's probably 98% of the Muslim world where Yoga is NOT banned.

Factor in the Christian, Buddhist, Sikhs, Jews and others, then that's probably 99% of the world where Yoga is NOT banned.

What evidence does the FC have the Malaysian Muslims are a mentally or morally challlenged weak lot that they are are in danger of being Hinduised by stretching their limbs

Outside of Egypt (and now M'sia) no one thinks of Yoga as a sinister plot by Hindus to proselytise the unbelievers, least of all M'sian Muslims.

I say it's time for moderate Muslims to speak up and get rid of this vermin FC which does not outlaw corruption but spends it's gaji buta time driving a wedge between the Peoples of Malaysia and irritating us.
http://donplaypuks.blogspot.com


 

Blogger SHEIK AL KHOR said...

//There are many other forms of exercise that Muslims can partake especially when the religion promotes healthy living and lifestyle. Performing prayers for example is a good form of exercise,” he said. (But we're supposed to pray anyway, not just for exercise.)//

You are right, MarinaM. As far as I know performing prayers are a serious matter and NOT an exercise! Prayer is a spiritual communion with God or an object of worship; it is a religious observance, either public or private, consisting wholly or mainly of prayer.

Whilst exercise is a regular series of specific movements designed to strengthen or develop some part of the body or some faculty; it is activity for the purpose of training or developing the body or mind; systematic practice; esp., bodily exertion for the sake of health.

By making an example with the use of this phrase -- “Performing prayers for example is a good form of exercise.” is a total ignorant of the definitions of prayer and exercise. By the way, is this Prof Zakaria Stapa, a truly qualified lecturer of Universiti Kebangsaan Malaysia’s Islamic Studies Centre? If yes, I would like to ask him to define these two words. Also, he should further explain or enlighten me as to how a Muslim could pray and exercise at the same time? How to do it practically?

I am just curious, if prayers are a good form of exercise, in future the PE teachers or instructors of all the Malaysian schools may have no right to demand any Muslim student to perform PE lessons if some of them prefer to perform prayers in the classrooms instead. What will happen then?

ADA BYK LAGI KOMEN YG MENGUTUK MAJLIS FATWA. APA2 HAL ORANG MCM MARINA NI LE YG MENYEBABKAN ORG KAFIR BERANI BERSUARA MENGUTUK ISLAM.




"

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Aduan @ Laporan
· News by TokBatin


Most read story about Aduan @ Laporan:

Biar betul ini gambar anak badawi..... panasssss

Gambar Tok Guru Nik Abdul Aziz berseluar pendek?

Gambar-gambar sekitar Mahkamah Kuala Terengganu: Saman Suwandi dan Azman

Bank Islam dan Jadi Agen Yahudi Isreal!

DOAKAN MUSA HASSAN CEPAT SEMBUH!!!

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA" | Login/Create an Account | 19 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by padliselangor on Wednesday, November 26 @ 05:29:31 MYT
(User Info | Send a Message)
majlis fatwa satu hal, tapi org2 macam marina mahathir dan org2 kafir mmg dah bangsat sgt



Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by meesup on Wednesday, November 26 @ 09:49:28 MYT
(User Info | Send a Message)
Bapa borek anak rintik.........tapi hampa sanjung juga dia...2x5 le tu....



Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by wakmeli on Wednesday, November 26 @ 12:01:11 MYT
(User Info | Send a Message)
Golongan munafik hati kotor dikalangan pmimpin wanita camni mmg berlaku. rambut karat sama cam hati. kat kilang aku keja dulu, mesyuarat pasal nak bagi atau tak kat laki muslim solat jumaat sbb dorang keja shift pagi xleh kuar solat. yg mewakili org islam kat dalam mesyuarat tu ialah pompuan islam tapi xpakai tudung, rambut kaler2, nmpak rugged.
dia cakap solat jumaat 3 kali tinggal xboleh, klau skali dua tinggal xpe so xyah lagi dorang kuar solat.
jadi, cina kafir pun ikut la 'fatwa' pompuan jahiliah ni, ciann..org bukan ahli agama tapi bicara pasal agama so ikut hukum akal je la....mber aku org tabligh, berani berenti keja sebab bantah pak 'guard' yg xbagi dia kuar solat dan 'guard' tu pun org islam gak. ikut perintah majikan ke nak ikut perintah Allah?



Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by canduUMNO on Wednesday, November 26 @ 13:01:59 MYT
(User Info | Send a Message)
minah ni dari dulu..... dia je yang bagus... yang pandai... yang bijak... mcm bapak dia la... mufti kata tak betul dia kata betul, mufti kata betul dia kata tak betul... siapa yg bodoh will ikut cakap dia ngan bapak dia la... last last mufti kena pecat...



Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by burunghelang on Wednesday, November 26 @ 13:02:38 MYT
(User Info | Send a Message)
AKU TERPAKSA BERKASAR SIKIT:

FATWA HARAM YOGA HANYA UNTUK ORANG ISLAM SAHAJA. ORANG YANG BUKAN BERAGAMA ISLAM, KALAU NAK BERYOGA SAMPAI MAMPUS PUN ITU ANDA PUNYA URUSAN. CUMA, ANDA JANGAN CAMPUR TANGAN HAL URUSAN AGAMA UMAT ISLAM. YANG BERAGAMA ISLAM PULA, JANGAN BANYAK SOAL. TAK HABIS-HABIS BERCAKAP PASAL DUNIA. INGAT SIKIT TENTANG MATI DAN AKHIRAT.

SO, ORANG BUKAN ISLAM BOLEH BERYOGA SAMPAI KALIAN MATI. ITU HAK KALIAN. AKU MEMANG MARAH NIE. BAB AGAMA TIDAK ADA KOMPROMI



Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by jiwakarat67 on Wednesday, November 26 @ 13:10:33 MYT
(User Info | Send a Message)
...e eleee.....ISALM yang syumul pun dai ngan mak bapak dia lawan....ini kan pula majlis fatwa yg makan gaji ngan UMNO......standard la bro...



Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by SHIMAHASBI on Wednesday, November 26 @ 14:52:26 MYT
(User Info | Send a Message)
NEGARA(Kosmo-23 NOVEMBER 2008)
baca betul2 Marina
Hanya yoga sistematik haram

PUTRAJAYA - Majlis Fatwa Kebangsaan semalam mengharamkan umat Islam mengamalkan yoga secara sistematik, yang melibatkan unsur-unsur fizikal dan spiritual kerana ia bertentangan dengan syariat Islam.

Pengerusinya Datuk Dr. Abdul Shukor Husin bagaimanapun berkata, amalan fizikal iaitu senaman dalam yoga, tanpa adanya unsur-unsur mentera dan pemujaan pada zahirnya tidak menjadi kesalahan.

Namun, katanya, ia tidak digalakkan kerana dikhuatiri boleh menghakis akidah seseorang Muslim memandangkan ia merupakan salah satu komponen daripada keseluruhan amalan yang diharamkan itu.

"Amalan yoga yang berasal dari masyarakat Hindu mempunyai tiga peringkat, peringkat pertama adalah fizikal iaitu senaman, peringkat kedua adalah mentera dan pemujaan bagi mendapatkan ketenangan dan peringkat ketiga adalah penyatuan diri dengan tuhan.

"Oleh itu ahli muzakarah bersetuju memutuskan bahawa apa jua jenis atau bentuk amalan yang mengandungi unsur-unsur tersebut adalah dilarang dan bertentangan dengan ajaran Islam," katanya kepada pemberita di sini.

Abdul Shukor berkata, perkara itu diputuskan dalam persidangan Anggota Majlis Muzakarah Fatwa Kebangsaan ke-83 yang bersidang 22-24 Oktober lalu di Kota Bharu, Kelantan, dan akan dipanjangkan kepada majlis-majlis agama negeri untuk diwartakan.

Selain Malaysia, amalan yoga telahpun diharamkan di Singapura dan Mesir, katanya. - Bernama




Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by 69almaunah on Wednesday, November 26 @ 18:49:16 MYT
(User Info | Send a Message)
Jihad terhadap golongan munafik dan kuffar laknat tullah.....



Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by r on Wednesday, November 26 @ 19:29:04 MYT
(User Info | Send a Message)

Makin hari umat Islam makin ditindas dan dikongkong. Bukan oleh orang Cina, atau orang India atau orang Yahudi atau orang Kristian. Tetapi dianiya dan dikongkong oleh orang Islam/Melayu sendiri. Please read on.


Selepas fatwa pengharaman yoga, fatwa-fatwa yang akan datang adalah seperti berikut :


Disember 2008

Orang Islam dilarang mandi di kolam renang aw am. Di kolam renang aw am, akan terdapat orang-orang yang bukan Islam yang memakai pakaian renang yang singkat dan mendedahkan aurat (terutamanya amoi-amoi china yang cun dan seksi). Ini boleh menjejaskan akidah orang Islam. Cara yang paling baik ialah kita haramkan orang Islam dari kolam renang aw am.

Januari 2009

Orang Islam dilarang pergi ke Pulau Pinang. Ketua Menteri Pulau Pinang adalah seorang yang bukan Islam and majoriti penduduk Pulau Pinang adalah orang yang bukan Islam. Apabila seorang Islam berada di Pulau Pinang , beliau mungkin terhidu bau char keoy ti aw yang dimasak oleh orang bukan Islam dan ini boleh merosakkan akidah kita. Cara yang paling baik ialah kita haramkan orang Islam dari pergi ke Pulau Pinang. Orang Islam yang kini tinggal di Pulau Pinang akan diberi elaun pindah sebanyak RM 3000 untuk membantu mereka berpindah ke negeri-negeri yang lain. Perpindahan ke negeri Kelantan dan Terengganu amat amat digalakkan.

Februari 2009

Orang Islam dilarang meminum root beer. Walaupun root beer tidak mengandungi alkohol, namun perkataan "beer" ini boleh menimbulkan keghairan dan kelakuan tidak senonoh di kalangan orang Islam. Dengan pengharaman root beer, orang Islam bolehlah meminum minuman ringan yang lain tanpa was-was. Ginger beer juga diharamkan.

March 2009

Orang Islam dilarang memakan di kedai Mamak. Walaupun mamak kebanyakkannya Islam, tetapi asal usul mereka adalah India dan ada kemungkinan terdapat unsur-unsur India di dalam perniagaan mereka seperti bercakap Tamil dan memakai seluar dalam buatan India . Untuk mengelakkan sebarang syak wasangka, mulai 1 Mac 2009, orang Islam dilarang dari memakan di kedai mamak (kecuali Tun Mahatir kerana dia sendiri mamak kelas I)

April 2009

Orang Islam dilarang bermain ping pong atau table tennis. Ping pong berasal dari negeri China dan oleh yang demikian, mungkin terdapat unsur-unsur agama Buddha atau Confuciusism di dalam permainan ping pong. Ornag Islam yang terlalu banyak bermain ping pong akan terjejas akidah mereka. Sebagai permainan alternatif, orang Islam digalakkan bermain sepak raga (tetapi bola raga mesti buatan Malaysia , bukan dari Thailand ).

Mei 2009

Orang Islam yang berkerja dengan kerajaan dilarang mengambil gaji masing-masing. Ini kerana sebahagian besar pendapatan kerajaan adalah cukai pendapatan yang dibayar oleh syarikat-syarikat orang bukan Islam. Orang Islam digalakkan meminta sedekah dari orang Islam yang lain. Untuk memudahkan permintaan sedekah, bakal peminta sedekah digalakkan mencangkung di hadapan bangunan UMNO.


Jun 2009

Orang Islam dilarang keluar negara. Terdapat terlalu banyak godaan yang boleh meruntuhkan akhlak dan akidah orang Islam. Perkara ini telahpun dikaji dengan teliti hasil l aw atan sambil belajar ke Bangkok oleh Majlis Fatwa Kebangsaan baru-baru ini. Oleh yang demikian, orang orang Islam diminta menyerahkan balik paspot masing-masing ke jabatan immigresen secepat mungkin. Perjalanan keluar negara hanya dibenarkan untuk menteri-menteri dan orang kuat UMNO sahaja, itupun hanya jika diiringi oleh ahli Majlis Fatwa Kebangsaan.


Julai 2009

Orang Islam dilarang berfikir di waktu siang. Kebanyakkan masalah jenayah dan maksiat wujud kerana orang-orang yang tak ada kerja berfikir yang bukan-bukan. Untuk membenteras maslah jeneyah dan maksiat, orang-orang Islam mulai 1 Julai

Read the rest of this comment...




Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by Ehsan on Wednesday, November 26 @ 20:32:45 MYT
(User Info | Send a Message)

UMUM telah lama ketahui betina sekor ne mmdari dulu penentang ISLAM/ALLAH apa2 yg tidak bekana dgn diri mereka akan seweangnya bersuara SUMBANG menentang tanpa berfikir dgn IMAN..
INSYALLAHkamu dan golongan akan PASTI bertemu dan bersemuka dgn ALLAH dgn perbuatan2 yg banyak menyalahi HUKUM ALLAH....YAKIN dan PASTI kamu akan mendpt pemebalasan yg setimpal dgn penyelewangan kamu...klu betul2 berani dan tidak MAHU ISLAM/ALLAH tolong istiharkan saja habis cerita....
kpd semua pejuang2 ISLAM yg maseh mencintai ISLAM/ALLAH marilah kita perangi habis2 habisan MUSUH2 ALLAH/ISLAM ini. Ini bukan saja fasik malah telah jauh dari ISLAM yg sebenarnya..dgn perbuatan,lidah(niat) dgn sendirinya kita semua maklum telah JAUH terkeluar dari garis2 ISLAM makanya adalah menjadi kewajib KITA memberi mereka ini NASIHAT dan bertaubat dan jika sebaliknya WAJIBlah mereka2 ini diperangi dan disisih sehina hinanya...

ALLAHUMA YA RABB kami pohon pertolongan GAHIB MU dlm memerangi musuh2 ISLAM ini secepatnya agar menjadi petunjuk dan teladan buat kami...ALLAHU AKBAR




Re: MARINA MAHATHIR LAWAN FATWA (Score: 1)
by Zekarisma on Wednesday, November 26 @ 21:32:11 MYT
(User Info | Send a Message)
Boleh tanya? Marina ni Islam ker?


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.