Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 36
Members: 0
Total: 36

@TKO..

Mahathir pun melalok
Dilulus terbit pada Sunday, November 30 @ 22:43:06 MYT oleh TokPenghulu

Komentar Oleh ruhan

" Sejak akhir-akhir ini ramai pemimpin/bekas pemimpin UMNO/BN yang meracau lebih daripada lalok penagih dadah selain daripada berbohong. Hal ini berlaku kerana mereka yang berkata-kata itu diserang sindrom kehilangan maruah. Maklum sahajalah kuasa sudah terlepas tetapi terus perasan dirinya hebat. Mari kita lihat apa-apa yang dilalokkan oleh Tun Dr. Mahathir akhir-akhir ini.

Orang Melayu perlu menekan para pemimpin dan ahli-ahli UMNO supaya menolak rasuah politik melalui pelbagai saluran, jika tidak mereka akan melihat UMNO/BN kecundang dalam PRU 13 kerana meletakkan pemimpin yang mengamalkan rasuah sebagai calon. 

Umat Melayu di seluruh Malaysia tentunya terperanjat apabila diberi tanggungjawab di atas. TDM pura-pura tidak tahu bahawa urusan yang diperkatakannya merupakan urusan UMNO dan ahli-ahlinya. Jika Melayu UMNO tidak dapat menyelesaikan masalah dalam kain mereka sendiri, apa hak TDM untuk menyeret Melayu di luar UMNO membasuh taik yang ditabur oleh Melayu UMNO?

Ada antara mereka ahli PAS. Ada antara mereka ahli PKR. Ada antara mereka ahli DAP. Ramai juga yang tidak menganggotai mana-mana parti. Golongan ini bukan sahaja tidak terlibat dengan masalah UMNO malahan juga jijik memandang pemimpin dan ahli UMNO yang majoritinya korup. Bagi mereka, UMNO perlu dilenyapkan daripada peta politik Malaysia dalam PRU 13 nanti. Negara ini akan jahanam di tangan perasuah.

PAS bukan sahaja tidak mampu bersuara malahan juga bertindak memuaskan parti lain dan tidak berani bercakap tentang penubuhan negara Islam. Sehubungan itu, membenarkan penternakan babi di kawasan kampung Melayu. Orang Melayu tidak boleh mengharapkan PAS melindungi hak-hak keistimewaan mereka memandangkan parti itu lebih kecil daripada DAP walaupun mempunyai penyokong yang ramai.

Pandangan di atas terbit daripada hati yang penuh hasad. Tujuannya untuk melaga-lagakan PAS dengan DAP yang dilihat semakin akrab. Berapa ribu buah kampung Melayukah yang diizin oleh PAS untuk penternakan babi? Hakikatnya telah berpuluh tahun UMNO/BN membenarkan babi diternak berhampiran kampung Melayu di Selangor. Di Melaka dan Negeri Sembilan yang berselerak tu mengapa tak cakap?

Sejak bila TDM mengetahui PAS telah menggugurkan penubuhan negara Islam dalam perjuangannya? Tuduhan ini merupakan fitnah terbesar bekas PM Malaysia.

Untuk pengetahuan TDM, orang Melayu sememangnya tidak boleh mengharapkan PAS untuk melindungi hak-hak keistimewaan mereka kerana PAS FOR ALL, bukan untuk Melayu sahaja. Takkan itu pun susah nak faham.  Walau bagaimanapun, orang Melayu boleh mengharapkan PAS mempertahankan hak keistimewaan Melayu dalam Perlembagaan Malaysia. Tak tahukah TDM bahawa itu ialah janji PR kepada rakyat Malaysia?

Di samping itu, PAS bersyukur menjadi parti yang lebih kecil daripada DAP tetapi mempunyai penyokong yang ramai. Perlu diingat bahawa sesebuah parti wajib mempunyai penyokong yang ramai untuk mencapai matlamatnya. Merekalah yang bakal merebahkan UMNO/BN yang reput di sana sini pada PRU 13 nanti. InsyaAllah!!!

Dilema yang dihadapi orang Melayu pada PRU 13 nanti adalah memilih UMNO/BN atau PAS/PR dan mempertahankan kedudukan orang Melayu kerana tidak harus menjadi hamba di negara sendiri. Jika memilih UMNO/BN perasuah akan berkuasa. Jika memilih PAS/PR penerusan pembangunan orang Melayu dan bahasa Melayu akan terbantut.

Ini merupakan dakwaan paling karut pernah dikeluarkan oleh TDM. Dilema Melayu hanya wujud pada akhir 1960-an hingga awal 1970-an. Yang menghadapi dilema pada tahun 2008 hingga menjelang PRU 13 ialah TDM sendiri kerana rakyat pasti menolak UMNO yang bernanah dan busuk akibat rasuah. Di samping itu, Mukhriz mungkin kalah kerana tak mahu amalkan rasuah politik. Kononlah!!!

Perasuah tidak mampu mempertahankan kedududkan orang Melayu apatah lagi mengelakkan mereka menjadi hamba di negara sendiri.

TDM yang mencabul kedaulatan bahasa Melayu apabila PPSMI dilaksanakan. PAS/PR menentang PPSMI. Rakyat pasti menyokong penghapusan PPSMI jika PR berkuasa. UMNO masih berilusi tentang peranan mereka sebagai penerus pembangunan bangsa Melayu. Rakyat mengetahui kegagalan mereka dalam hal itu berdasarkan pencapaian negatif DEB akibat ketirisan, rasuah, penyalahgunaan kuasa, dan sebagainya serta majoriti rakyat berpendapatan di bawah RM1,000.00 terdiri daripada orang Melayu setelah lebih 50 tahun UMNO/BN memerintah.

Kenyataan di atas menyerlahkan sikap pemimpin/bekas pemimpin UMNO yang suka menyeletkan kegagalan mereka kepada orang lain, yakni orang lain yang makan nangka, orang lain yang kena getahnya. Rakyat juga menerima hakikat bahawa selama ini pemimpin UMNO yang menjadi tuan di negara ini, sedangkan rakyat jelata terus menjadi hamba. PAS/PR tidak ada saham sesen pun atas perkara tersebut.

PPSMI perlu diteruskan untuk memastikan bangsa Melayu tidak ketinggalan serta menguasai sains dan matematik sekali gus bahasa Inggeris. Ini kerana sains yang dipelopori negara luar menerbitkan buku-buku dalam bahasa Inggeris dan kita akan ketinggalan kalau mahu menterjemah disebabkan kekurangan pakar. Sehubungan itu, takkan hilang Melayu kalau belajar dalam bahasa Inggeris.

Hujah di atas merupakan hujah paling lemah pernah dikemukakan TDM. Hanya orang yang tidak mahu berfikir akan menerimanya bulat-bulat. Isi pemikiran itu bukan sahaja sempit malahan juga tidak masuk akal. Orang Melayu akan ketinggalan jika tidak tahu menggunakan bahasa Inggeris. Kenyatan sembrono ini dapat dipatahkan jika kita merujuk kepada pelbagai negara dan bangsa yang maju di dunia. Adakah orang Jerman, Perancis, Rusia, Jepun, dan Korea maju kerana menggunakan bahasa Inggeris? Jika bahasa Inggeris terlalu hebat, mengapa kerajaan Malaysia begitu bodoh menghantar pelajar ke Perancis, Jerman, Belanda, Rusia, Jepun, dan Mesir? Ini bermakna ilmu yang berbagai-bagai itu terdapat dalam pelbagai bahasa. 

Sehubungan itu, tidak benar jika kita mendakwa sains yang dipelopori negara luar menerbitkan buku-buku dalam bahasa Inggeris sahaja. Tidak juga benar jika kita mendakwa proses terjemahan menjadi penyebab kita ketinggalan kerana kekurangan pakar. Tiada siapa yang perlu sangsi tentang keberkesanan terjemahan dalam penyebaran ilmu. Perkara ini berleluasa dalam kerajaan Bani Umayyah dan Bani Abbasiyah. 

Masalah kekurangan pakar dapat diatasi melalui latihan yang berterusan. Janganlah hangat-hangat taik ayam. Oleh sebab itu, terjemahan dan pakar bukan isu yang menghalalkan PPSMI.

Hujah menguasai sains dan matematik sekali gus bahasa Inggeris juga tidak masuk akal. Subjek-subjek itu mempunyai konsep dan terma yang perlu dikuasai untuk memahami ilmunya. Bahasa Inggeris mempunyai tatabahasa yang perlu dikuasai untuk membolehkan seseorang itu bertutur dan menulis dengan betul. Akibatnya, murid dan guru terpaksa membuat dua kerja dalam satu masa. Situasi begini mungkin tidak menjadi masalah kepada murid-murid di bandar. Bayangkan majoriti murid Melayu di luar bandar. Hendak belajar bahasa Inggeris pun lintang-pukang, apatah lagi sains dan matematik dalam bahasa Inggeris!!!

Tiada logiknya PPSMI dilaksanakan di semua sekolah (rendah dan menengah) di Malaysia. Kerajaan dilihat seolah-olah mahu menjadikan semua rakyat Malaysia sebagai ahli matematik dan sains. Inilah langkah paling tidak demokratik dilakukan kerajaan UMNO/BN. Harus diingat bahawa majoriti rakyat Malaysia yang tamat belajar hanya perlu tahu campur, tolak, darab, dan bahagi sahaja.

Yang benar-benar perlu menguasai sains dan matematik persennya kecil sahaja. Golongan elit yang kecil jumlahnya ini kalaulah benar-benar dikehendaki perlulah dikenal pasti melalui keputusan UPSR yang tulen dan dihantar untuk dilatih ke tahap setinggi-tingginya di negara penutur bahasa Inggeris. Lebih baik lagi jika mereka juga hafiz al-Qur'an.

Namun demikian, hebat benarkah orang Inggeris jika dibandingkan dengan bangsa-bangsa lain di dunia ini? Kalau ya, mengapa ada Dasar Pandang ke Timur?

Pada hakikatnya, segala yang dinyatakan TDM itu masih berbaki. Yang tidak dinyatakan (mungkin cuba disembunyikan) adalah ketidakupayaan rakyat Malaysia berkomunikasi dalam bahasa Inggeris di forum-forum antarabangsa. Jika ini kesnya, pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggerislah yang perlu diubati. Subjek itu tidak dapat dikuasai murid-murid walaupun mempelajarinya selama 11 tahun. Kajilah dengan sesungguhnya punca/punca-punca kewujudannya. Kes PPSMI masa kini sama sahaja dengan kes doktor perubatan tertinggal gunting dalam perut pesakit!!!

TDM mendakwa takkan hilang Melayu kalau belajar dalam bahasa Inggeris. Kata pujangga, "Bahasa Menunjukkan Bangsa" dan "Bahasa Jiwa Bangsa". Bangsa apa yang ditunjukkan oleh bahasa Inggeris? Jiwa bangsa apa yang diserlahkan oleh bahasa Inggeris? Adakah kita mahu mengatakan bahawa pujangga yang menghasilkan kata-kata hikmat itu orang terbodoh dalam dunia, lantas cakap mereka tidak boleh dipakai lagi pada masa kini? Tepuk dada tanya selera. Yang pasti ungkapan terakhir ini tiada jiwa Inggeris!!! "

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Komentar
· News by TokPenghulu


Most read story about Komentar:

Inilah dia si Khairy Jamaluddin menantu Dollah

14 Kereta Angkut Barangan Shopping Rosmah?

Anak Pontianak Bogel Sebalik Sejadah Islam Hadhari

Apa Masalah dengan Mamaat Sorang Ni ??

Sebab sebenar kenapa DYMM tak suka kat Deris

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Mahathir pun melalok" | Login/Create an Account | 7 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Mahathir pun melalok (Score: 1)
by OreBesut on Sunday, November 30 @ 23:43:16 MYT
(User Info | Send a Message)
apa sangatlah yang nak di harapkan daripada orang yang dah hampir nak luput tempohnya. tentu sekali dia dah banyak lupa, terutama sekali pada apa yang telah dilakukan nya semasa dia berkuasa dulu. MALANG BAGINYA KERANA MASIH TAK SEDAR AKAN DIRINYA.



Re: Mahathir pun melalok (Score: 1)
by hafizi on Monday, December 01 @ 00:31:50 MYT
(User Info | Send a Message)
alah xmau ckp banyak la kan....semua kejahatan yang timbul dan wujud dalam umno itu sebenarnya berpunca daripada mamak bahalul nie.....and sekarang nie ape yang pemimpin umno buat semuanya hasil tunjuk ajar mamak nyanyok nie.......



Re: Mahathir pun melalok (Score: 1)
by passwerdx on Monday, December 01 @ 02:43:52 MYT
(User Info | Send a Message)
madey mamak ni mmg bangkai... zombie jantung besi.. harap dia pjg umur lagi agar dpt lihat kejatuhan parti umno



Re: Mahathir pun melalok (Score: 1)
by isa on Monday, December 01 @ 11:58:06 MYT
(User Info | Send a Message)
Itulah bukti atau petunjuk yang allah berikan pada hambanya yang beriman supaya jangan lalai, bahawa harta yang banyak bukan jaminan hidup. Lebih2 lagi harta kekayaan itu datanganya dari hasil yang tidak baik. Walaupun harta bertimbun, 7keturunan takyah keja tapi masih lagi tidak puas dengan dunia hingga lupa pada akhirat.

Sesaat ko pikirkan dunia maka binasa ko (tiada jaminan) dan sesaat ko fikirkan akhirat maka berjayalah kehidupan dunia dan akhirat.

Ingatlah islam tu adalah kehidupan bagi orang yang beriman kepada allah s.w.t, bagi orang2 melayu yang lahir dari keturunan atau dari ibubapa islam, sekiranya ko tak beriman kepada allah s.w.t maka jadilah ko dari salah seorang daripada orang2 kafir dan kalau ko mengaku islam tapi tak beriman jadilah ko daripada salah seorang daripada orang2 munafik, teruk lagi daripada orang2 kafir.

Wahai bangsa ku yang rata2 mengatakan bahawa melayu agama rasminya islam, marilah kita sama2 kembali kepada kehidupan islam yang sebenar tinggalkan kehidupan mungkar dan kufur, tinggalkan mencari kehebatan dunia yang tiada jaminan ni, ceritakan lah dan sebar2kan tentang kebesaran allah s.w.t. Rezeki dah ditetapkan oleh allah s.w.t sebelum ko lahir lagi, apa yang perlu ko cari atau buat adalah "KEBERKATAN". Nak cari keberkatan mestilah beriman. AMIN



Re: Mahathir pun melalok (Score: 1)
by tempe_goreng on Tuesday, December 02 @ 21:09:57 MYT
(User Info | Send a Message)

Tua tak sedar diri !!
rumah kata pergi kubur kata mari.



Re: Mahathir pun melalok (Score: 1)
by tempe_goreng on Tuesday, December 02 @ 21:12:35 MYT
(User Info | Send a Message)

Dah tua patut sedar dirilah kan. Tapi manusia bernama TDM ni cukup liberal, pragmatik dan suka-suki je dia nk komen ats kepentingan peribadinya atau UMNO parti kesayangannya.
rumah kata pergi kubur kata mari.


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman M@rhean
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.