Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 32
Members: 0
Total: 32

@TKO..

Isu Babi di Kedah: Konspirasi terbaruUMNO/BN dan TV3
Dilulus terbit pada Tuesday, December 02 @ 00:16:32 MYT oleh TokPenghulu

Analisis Isu Oleh IbnuBakrin

"

 Babi atau khinzir dua perkataan yang mempunyai maksud yang sama merujuk kepada sejenis spesis binatang.Tetapi bagi orang Islam/Melayu dan bukan Islam ianya membawa maksud yang cukup jauh perbezaannya.

 

Bagi orang Islam/Melayu babi merupakan binatang yang haram lagi menjijikkan namun kepada bukan Islam ianya binatang yang cukup bermakna. Selain sebagai makanan yang enak ianya juga merupakan produk perniagaan yang menguntungkan kerana tabiat pembiakannya yang berproduktiviti tinggi, dikatakan mengikut jumlah turutan bulanan serta mendapat permintaan yang tinggi.



Dalam kontek politik, khususnya di Malaysia yang  bermasyarakat majmuk, apa saja yang berkaitan dengan babi merupakan bahan politik yang cukup sensasi dan berkesan terutama dalam kaedah politik berpandukan ‘devide and rule’ yang menjadi amalan rejim Umno/BN.


Terbaru, Pakatan Rakyat pimpinan PAS yang menguasai teraju pentadbiran kerajaan negeri Kedah cuba dimangsakan oleh konspirasi politik yang berasaskan kepada binatang ini.

 

Bermula daripada soalan yang dikemuka semasa sidang Dewan Undangan Negeri Kedah oleh ADUN Bakar Bata melalui garapan ayat yang berunsur provokasi atau ‘malafide’ seterusnya diputar-belit serta disensasikan oleh media dengan cara yang tidak bermaruah dan bercirikan etika kewartawanan picisan.

 

ADUN Bakar Bata bertanya samada kerajaan negeri bercadang untuk merancang projek ternakan babi secara komersial sedangkan projek tersebut telah pun diluluskan oleh kerajaan negeri semasa dibawah pentadbiran rejim Umno/BN dahulu lagi iaitu pada 04 Disember 2007.

 

Untuk rekod, projek yang telah diluluskan akan menggunakan teknologi termoden dan berpusat yang bakal menempatkan sebanyak 46,000 ekor babi pada satu-satu masa sebagai bekalan untuk keperluan di Kedah dan Pulau Pinang.

 

Untuk rekod, ADUN Bakar Bata ketika itu merupakan Ahli Majlis Mesyuarat kerajaan negeri yang memegang potfolio antaranya Kerajaaan Tempatan dan terlibat secara langsung semasa proses keputusan itu dibuat.

 

Jelas sekali tujuan soalan itu dikemukakan hanya bertujuan untuk memerangkap serta berkepentingan politik sempit semata bukannya atas dasar keperihatinan atau demi kesejahteraan rakyat dan negeri.

 

Umno/BN cuba menjadikan isu ini untuk menghakis keyakinan rakyat kepada pentadbiran kerajaan negeri yang diterajui Pakatan Rakyat pimpinan PAS terutamanya kepada orang Islam / Melayu dan menimbulkan ketegangan antara kaum setelah mereka gagal menanganinya dalam isu kuota 50% perumahan yang dilihat lebih memihak kepada Pakatan Rakyat.

 

Soalan ini telah dijawab oleh YAB Menteri Besar Datuk Seri Ustaz Hj. Azizan Abdul Razak semasa sessi ucapan pergulungan usul menjunjung kasih Kebawah Duli Tuanku Sultan dan perbentangan bajet 2009, dengan jelas menyatakan projek ini hanya akan diteruskan sekiranya tidak mendapat bantahan daripada rakyat.Pendekatan ini diambil sebagai menghormati kehendak rakyat pelbagai kaum dan  keputusan yang telah dibuat oleh kerajaan terdahulu.

 

Ironinya, jika kerajaan negeri terus ditadbir oleh rejim Umno/BN selepas PRU12 pasti projek ini telah dilaksanakan tanpa disedari oleh rakyat di kawasan perindustrian berat kayukayan dan perabut Bukit Selambau.

 

Hanya setelah Pakatan Rakyat pimpinan PAS mengambil-alih teraju pentadbiran kerajaan negeri maka perlaksanaan projek ini dibatalkan dan perlu dikaji semula kesesuaian lokasi sekiranya hendak diteruskan.

 

Namun fakta-fakta ini tidak dijelaskan kepada rakyat walaupun Ustaz Azizan secara khusus telah berulangkali meminta agar ianya dilaporkan dengan adil dan telus oleh semua wartawan yang berada didalam dewan semasa sessi ucapan pergulungan serta sidang media yang dihadiri oleh media elektronik dan cetak.

 

Malah beliau menegaskan sekiranya pihak media tidak memberikan laporan secara adil dan telus, kemungkinan pada sidang dewan yang akan datang wartawan tidak lagi akan dibenarkan berada didalam dewan.

 

Konspirasi antara Umno/ BN ( baca Mahdzir Khalid ) dan TV3, media elektrik yang terkenal dengan pemberitaan politik yang berat sebelah dan memutar belitkan fakta serta jauh menyimpang dari etika profesionalisma kewartawanan.

 

Anak sulong kumpulan Media Prima ini yang turut dibantu oleh adik bongsunya TV9, boleh lah disifatkan sebagai media jalangan politik ‘high class’  dengan Umno/Bn sebagai ‘bapak ayam’.

 

Dalam kontek politik negeri Kedah terdahulu, gabungan TV3 denganDatuk Seri Diraja Mahdzir Khalid sebagaimana yang sering diperkatakan oleh rakyat Kedah umumnya telah berperanan menjatuhkan Datuk Seri Syed Razak  Syed Zain Barakbah bagi membolehkan Mahdzir Khalid mengambilalih jawatan Menteri Besar.

 

Selepas PRU 12, setelah negeri Kedah dikuasai oleh Pakatan Rakyat, gabungan antara antara TV3 dan Mahathir Khalid terus berperanan untuk mengelirukan rakyat Kedah.

 

Bermula dengan isu ‘jet peribadi dan payung diraja’, kemudiannya di-ikuti dengan sessi dialog penerangan dan dasar kerajaan anjuran Badan Perhubungan PAS Negeri Kedah yang cuba disensasikan namun kedua-duanya tidak berhasil dan mengalami kebuntuan.

 

Malah isu ‘ jet peribadi dan payung diraja’ telah memaksa Ketua Pegawai Eksekutif TV3 dan rombongan mengujungi Wisma Darulaman dan Istana Anak Bukit untuk memohon kemaafan dan keampunan, sementara dalam isu dialog penerangan dan dasar kerajaan pulak dengan mudah telah ditangkis oleh Ustaz Azizan.

 

Lalu babi pulak dijadikan bahan untuk mereka terus mengelirukan pandangan rakyat terhadap kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan PAS.Pastinya selepas ini pelbagai lagi perkara atau apa saja akan dijadikan isu untuk diputar-belitkan oleh TV3 demi survival Umno/BN.

 

Cuma kebelakangan ini TV3 tidak lagi menghantar  jurukamera dan wartawan dengan labelnya sendiri untuk membuat liputan sebaliknya menggunakan label TV9 yang dilihat mempunyai hubungan yang agak baik dengan kerajaan negeri. Sekiranya keadaan ini berterusan tidak mustahil TV9 juga akan turut menerima nasib yang sama dengan kekandanya.

 

Ustaz Azizan khususnya, diakui oleh sebahagian besar wartawan – wartawan samada dari media cetak maupun elektronik sebagai antara pimpinan Pakatan Rakyat yang mesra media dan sentiasa memberi layanan yang baik setiap kali berhadapan dengan liputan atau soalan-soalan yang dikemukakan oleh pihak media, itupun masih lagi dikhianati.

 

Bagaimana pulak dengan rakyat yang sering kali ditipu dan disogok dengan sesuatu yang palsu sedangkan mereka membayar dan berhak untuk mendapat sesuatu yang benar dan berkualiti.

 

Adakah wartawan, pengarang, penerbit atau penggiat media tidak merasa bersalah atau sememangnya mereka terdiri daripada manusia – manusia yang rendah nilai dan akar budi ? Halalkah hasil atau gaji yang dibawa pulang untuk disuapkan ke-mulut anak dan isteri serta ibubapa dirumah?

 

Jangan sampai orang ramai meludah atau memaki hamun setiap kali berselisih dengan wartawan/penggiat media atau diumpamakan sebagai anjing- anjing pemburu yang digembala oleh rejim Umno/BN. Agak keterlaluan bunyinya namun realiti yang terpapar adalah justifikasinya kecuali senario atau budaya ini dapat diubah.

 

“Lu orang fikirlah sendiri..” kata Nabil si raja lawak namun frasa kata itu cukup mendalam maknanya.

     "

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Analisis Isu
· News by TokPenghulu


Most read story about Analisis Isu:

Apakah Yang Ini Juga Gambar Palsu?

Siapakah Rosnah Mat Aris

Sekeping gambar seribu makna

Tudung: Salima perlu ditegur!

Teori Anwar Jadi PM Beberapa Bulan Lagi..

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Isu Babi di Kedah: Konspirasi terbaruUMNO/BN dan TV3" | Login/Create an Account | 5 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Isu Babi di Kedah: Konspirasi terbaruUMNO/BN dan TV3 (Score: 1)
by osmaismail ([email protected]) on Tuesday, December 02 @ 07:17:19 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.tranungkite.com
Selagi najis babi tidak diletakkan dalam pinggan nasi aku...aku takkan marah...
Kalau sangkut kat pagar...aku leh 'menyamak'
Baik babi ler berbanding dengan orang yang >>
1.'makan anak sendiri'
2. Jenis gay,pengkid
3. Kaki rasuah
4. Kaki salah guna kuasa/pangkat
5. Kaki fitnah orang
6. Kaki durhaka ibubapa
BUKTINYA>>
Babi tidak pernah di dakwa di Makhmah..



Re: Isu Babi di Kedah: Konspirasi terbaruUMNO/BN dan TV3 (Score: 1)
by c_azad on Tuesday, December 02 @ 07:38:27 MYT
(User Info | Send a Message)
Islam mengharamkan umatnya memakan daging babi kerana ia mengandungi bakteria-bakteria yang merbahaya kepada kesihatan manusia. Perkara ini mempunyai bukti secara saintifik. Kini ramai bukan islam menyedari perkara ini dan mengelak daging babi dalam menu mereka. Walaubagaimanapun, hak bagi bukan islam memakan daging babi tidak boleh dinafikan.

Sehubungan itu, konsep penternakan babi secara tertutup bagi memenuhi permintaan bukan islam adalah salah kaedah yang terbaik kepada penyelesaian pelbagai isu yang timbul daripada ladang-ladang penternakan babi konvensional. Perternakan secara tertutup mengggunakan teknologi tinggi terbukti menyelesaikan masalah-masalah seperti pencemaran udara, air, tanah dan sebaginya di kebanyakan negara-negara maju seperti Jepun, Jerman dan sebagainya. Oleh yang demikian, langkah kerajaan negeri Kedah dan Selangor menggunapakai kaedah ini tidak harus dipolitikkan kerana ia menyelesaikan banyak masalah.



Re: Isu Babi di Kedah: Konspirasi terbaruUMNO/BN dan TV3 (Score: 1)
by ibnuaki on Tuesday, December 02 @ 08:43:49 MYT
(User Info | Send a Message)
TERNAK UNTUK KEPERLUAN NEGARA SENDIRI ITU OK TAPI KALAU SAMPAI NAK ESKPORT KE LUAR NEGARA ITU TAK BOLEH!!



Re: Isu Babi di Kedah: Konspirasi terbaruUMNO/BN dan TV3 (Score: 1)
by bung on Tuesday, December 02 @ 14:12:00 MYT
(User Info | Send a Message)
MP Padang Terap, Ustaz Nasir pernah cakap, babi tak haram yang haram kan makan daging babi. kalau pegang babi boleh samak.

betul gak sebab pegang babi boleh samak, tapi kalau raba bahu michele yeoh nak samak pun dosa gak kan



Re: Isu Babi di Kedah: Konspirasi terbaruUMNO/BN dan TV3 (Score: 1)
by Mufid on Tuesday, December 02 @ 22:59:30 MYT
(User Info | Send a Message)
Cuba korang pikir senario ni. Mana lebih besor dosanya antara:

1- Pegang babi dgn pegang tetek & raba pepek awek
2- pegang babi dgn sontot pepek & bontot awek
3- pegang babi dgn makan rasuah
4- pegang babi dgn makan riba
5- pegang babi dgn salahguna kuasa
6- pegang babi dgn seleweng duit negara

Kalau pegang babi, boleh disamak dgn 6 kali cucian air biasa dgn sekali cucian dgn air ebrcampur tanah. Settle.

Kalau dah buat dosa2 selain pegang babi tu, boleh disamak ke? Bertaubat? Itu untung kalau ingat nak bertaubat, jgn asyik tau buaaaaat jer.

Lu pikir la sendiri!!!!!


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.