Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 50
Members: 0
Total: 50

@TKO..

Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan
Dilulus terbit pada Sunday, April 13 @ 11:57:05 MYT oleh SongkokPutih

Artikel Oleh bocat

" Di bawah adalah sedutan dari akbar semasa berkenaan bantahan pengistiharan islam secara terbuka oleh MACMA. Apa nak jadi dengan kerajaan kita tak mahu berbincang dengan NGO dan persatuan saudara baru

KUALA LUMPUR 11 April - Persatuan Cina Muslim Malaysia (Macma) hari ini membantah langkah kerajaan memperkenalkan satu peraturan mewajibkan mereka yang mahu memeluk Islam mengisytiharkan perkara itu secara terbuka.

Naib Presidennya, Mohd. Ridhuan Tee Abdullah berkata, Macma berpendapat langkah kerajaan itu tidak akan menyelesaikan masalah, sebaliknya ia hanya akan membantutkan usaha dakwah untuk menarik minat lebih ramai orang bukan Islam menganut Islam.

Beliau berkata, banyak pihak tidak sedar bahawa bebanan serta tekanan menjadi saudara baru terutama di peringkat awal adalah amat hebat kerana kebanyakan keluarga tidak merestui mereka menganut Islam.

''Dugaan dan cabaran yang kami terima tidak sehebat mereka yang telah menganut Islam sejak dilahirkan. Macma sendiri pernah menerima aduan yang mana hidup saudara-saudara baru tertekan selepas memberitahu status keislaman mereka pada keluarga masing-masing.

''Ini merupakan satu keadaan yang amat malang dan yang lebih malang lagi ada antaranya keluar dari Islam dan menganut agama asal. Keluarga mereka sanggup buat apa sahaja asalkan anak mereka itu kembali murtad,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas keputusan kerajaan memperkenalkan satu peraturan baru mewajibkan mereka yang ingin memeluk agama Islam mengisytiharkan perkara itu secara terbuka bagi mengelak masalah di kemudian hari.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, tindakan memeluk Islam yang dibuat secara senyap-senyap seperti diamalkan sebelum ini, mengundang banyak masalah sehingga menyebabkan berlaku ketegangan kaum.

Mohd. Ridhuan berkata, beliau sendiri terpaksa memberitahu keluarganya selepas setahun memeluk Islam.

Ujarnya, seperti yang dijangka kesemua ahli keluarganya termasuk ibu bapanya menentang keras tindakannya itu hingga beliau terpaksa berhadapan dengan cabaran itu secara berseorangan.

''Alhamdulillah Allah telah memberi kekuatan kepada saya untuk menghadapi cabaran tersebut, cuma apa yang saya mahu timbulkan di sini ialah mengenai penentangan hebat daripada keluarga saya walaupun saya telah menganut Islam selama setahun.

''Persoalannya bagaimana pula dengan mereka yang memeluk Islam dalam tempoh sehari atau seminggu dan mereka terpaksa memberitahu keluarga dalam tempoh terdekat.

Pada Hemat Saya di muka 10

''Adakah dalam tempoh ini mereka mempunyai satu kekuatan yang mampu menahan tentangan daripada keluarga masing-masing? Saya tidak fikir mereka mampu menghadapinya,'' ujarnya.

Beliau berkata, hakikatnya, kebanyakan keluarga bukan Islam di negara ini tidak mahu anak-anak mereka memeluk agama suci itu.

''Kita perlu akui sifat prejudis yang tinggi pada keluarga bukan Islam terhadap anak-anak yang memeluk Islam di Malaysia. Kita tidak boleh menafikan fakta ini,'' katanya lagi.

Katanya, beliau bercakap berdasarkan pengalaman dan sehubungan itu Macma tidak mahu peraturan itu menyekat hasrat orang bukan Islam menganut Islam.

''Macma bimbang jika peraturan ini dikuatkuasakan ia akan lebih membebankan mereka dan akhirnya mereka kembali ke agama asal,'' tambahnya.

Ketika diberitahu tujuannya adalah untuk mengelakkan perkara berbangkit, beliau berkata, perkara itu tidak seharusnya timbul kerana saudara baru mempunyai dokumen-dokumen sebagai bukti keislamannya.

''Jika tidak ada dokumen mayat mereka akan diserahkan kepada keluarga asal untuk diuruskan seperti kes Nyonya Tahir. Janganlah disebabkan timbul satu dua kes, kerajaan terburu-buru memperkenalkan peraturan ini,'' tambahnya.

Dalam pada itu, beliau kesal dengan tindakan kerajaan yang tidak merujuk dengan mana-nama persatuan seperti Macma sebelum memperkenalkan apa jua peraturan berkaitan saudara baru.


"

 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Artikel
· News by SongkokPutih


Most read story about Artikel:

Kakitangan TV3 : Dulu khalwat sekarang berbikini

Berita Murtad Dato Azhar Mansor

Sedikit Kisah Remaja Melayu Murtad

Pengalaman Masuk Dalam Kaabah

Hati Budi Hadhari: Telefon Satelit & Najib Razak Yang Berbohong

Article Rating
Average Score: 3
Votes: 2


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan" | Login/Create an Account | 21 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by Aiwan on Sunday, April 13 @ 11:59:39 MYT
(User Info | Send a Message)
apa yang tersirat ialah IFC telah pun " mastermind" fikiran Pak Lah, Islam bakal tunduk kepada peraturan IFC. Wahai umat Islam sejati ! tidurlah bersama Pak Lah. Saya tegaskan bahawa perkara ini merupakan tanggungjawab seluruh umat Islam kerana akidah akan terbatal sekiranya akur kepada peraturan IFC !


sekiranya anda setuju bahawa orang Islam yang murtad itu dilindungi oleh IFC dan Islam tiada Hak untuk bertindak berdasarkan sunnah dan Alquran, sedar atau tidak maka saudara telah terbatal akidah !

Solatlah, puasalah tetapi jangan hairan jika saudara meninggal kemudian dibangkitkan semula di akhirat kelak dalam kelompok bukan Islam !



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by denine on Sunday, April 13 @ 12:29:23 MYT
(User Info | Send a Message)
Kalau boleh kerajaan mahu siapa-siapa yang hendak memeluk Islam mesti mendapat kelulusan daripada ibu bapa supaya orang-orang Cina dan India tidak marah pada UMNO. Yang penting mereka masuk UMNO atau menyokong UMNO, tidak Islam lagi baik kerana mereka gerenti tak sokong PAS.



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by bakrij ([email protected]) on Sunday, April 13 @ 13:13:45 MYT
(User Info | Send a Message)
Kisah saudara baru telah banyak kita dengar contohnya spt Sdr. Yusuf Yee (Kalau tak silap sayalah). Beliau pernah muncul dlm TV sedikit masa dahulu.

Sepatutnya kerajaan BN/UMNO (yg otak singkat ni) perlu memanggil saudara-saudara baru utk dapat pandangan baru buat keputusan. Kalau bab penternakan baki punyalah lama buat kajian sampai ke Jerman.

Apa punya kerajaan lah.....



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by mba on Sunday, April 13 @ 14:08:27 MYT
(User Info | Send a Message)
Kerajaan Malaysia yang dipinjamkan kuasa oleh Allah Subhanahu Wataala dengan sewenang-wenangnya menambah syarat untuk memeluk agama Allah. Sepatutnya mereka mempermudahkan untuk orang memeluk Islam, sebaliknya mereka menambahkan lagi syarat-syarat untuk menyusahkan. Ini semua semata-mata untuk menyelesaikan beberapa  masalah menuntut mayat yang menjadi kes mahkamah.

Mereka yang terlibat membuat cadangan, menyokong cadangan dan menyokong pemimpin-pemimpin tersebut nanti kelak akan berhadapan dengan Allah dihari pembalasan kelak untuk menjawab persoalan dari Allah.



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by jarihantu on Sunday, April 13 @ 14:18:24 MYT
(User Info | Send a Message)
inilah malangnya majority umat islam duduk dalam negara islam tapi untuk mengamalkan Islam pun dalam ketakutan macam zaman abu lahab kat Mekah pulak. semua ni kerana muslim dalam negara ni tak mahu bersatu atas dasar Islam. hari ni orang bukan islam nak zina orang islam pun bebas sebab mereka tak terikat dgn undang2. ini terjadi kerana muslim terlalu apologetik, untuk tegakkan ugama sendiri pun kena minta ihsan bukan islam.



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by AmanShah on Sunday, April 13 @ 14:35:04 MYT
(User Info | Send a Message)
Org bkn Islam nk masuk Islam ditakut-takutkan. Erm????
(Nabi masuk Islam trus isytihar ke??)

Allah soh pakai menutup aurat
(xpelah nnt2 yg penting cina ni mcm mane nk tanam xtau Islam ke x)

Org nk amal Islam disekat..
(Bkn waktu solat sila tinggalkan masjid "FRU") 

Bile rakyat semakin dekat dgn agama die kate org PAS.
(Die tau kot umno tu Islam die ade had hari)

Tok-tok guru xdibenar bg ceramah kalo xde permit.
(Ape fungsi masjid???)

Pendakwah tabligh xdibenar masuk surau dan jumpe2 org sesuke ati
(Nabi ckp sampaikanlah walau sepotong ayat)




Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by IbnAbdHalim on Sunday, April 13 @ 15:27:14 MYT
(User Info | Send a Message)
Keadaan bercelaru yang timbul di tengah masyarakat adalah kerana angkara UMNO. UMNO dalam usaha hendak mempertahankan kuasa memerintah sanggup memutarbelit dan berdusta kepada bukan Islam tentang agama suci ini. Suatu ketika dahulu sekitar tahun 80an orang-orang UMNO pergi berkempen kepada masyarakat Cina di Kampong Pulau, Jelutong, Pulau Pinang supaya jangan mengundi PAS nanti tak boleh makan babi dan 'anu'nya juga akan kena potong. Banyak lagi alasan yang diberikan supaya bukan Islam menjauhi Islam - demi menegakkan perjuangan UMNO.

UMNO lah petualang yang menyebabkan masyarakat bukan Islam takut kepada Islam. Jadi kalau ada saudara baru memeluk Islam pasti keluarga mereka tidak merestuinya.



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by nicoasram on Sunday, April 13 @ 15:43:37 MYT
(User Info | Send a Message)
Sungguh sedih nasib kita orang Islam ..

Kerajaan BN ni bukan nak memangkinkan semangat untuk memeluk Islam tapi lebih membantutkannya lagi dengan menambah procedure yang bukan-bukan, GILA dan BODOH

Diwaktu yang sama, orang yang nak murtad begitu senang dan terjaga kebajikannya di bawah naungan IFC..

Aku berdoa agar ALLAH swt membayar CASH kepada mereka sewaktu didunia ni lagi... ALLAHUAKHBAR!



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by eahea on Sunday, April 13 @ 16:09:46 MYT
(User Info | Send a Message)
Salam, betul tu MACMa, sepatutnay kerajaan PakLah usaha/beri jaminan  bagaimana nak MELINDUNGI SAUDARA KITA yang baru masuk Islam drpd ancaman setelah peluk Islam, lindungi NASIB mereka yg TIADA tempat mengadu, beri ruang mereka berjaya jadi seorang Islam yg baik, xkembali murtad sbg, supaya si OKT tak berani kata 'izinkan org islam mudah murtad' ... mudah2an Allah gantikan mereka yg lebih prihatin dengan nasib para saudara kita, dahlah nasib saudaralamakita pun terabai, ni nasib saudara kita pulak nak didedahkan kepada keadaan yg makin menakutkan... entahlah? bilakah proses peralihan kuasa akan dilaksanakan kepada PR...



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by CikitekOn on Sunday, April 13 @ 16:52:52 MYT
(User Info | Send a Message)
adakah dgn memberitahu ahli keluarga ttg keislaman saudara baru akan menyelesaikan masalah? bagaimana klau ahli keluarganya masih menafikan keislamannya dan masih berkeras menuntut jenazahnya di kemudian hari klk? Back to square one!
Common be smartlah PM! perkara mcm ni xkan menyelesaikan masalah malah hanya menambah tekanan kpd muallaf2. Document2 seharusnya sudah menjadi bukti yg kukuh untuk menyokong keislamannya.. klau xcukup kukuh, PERKUKUHKAN lagi dengan document tambahan sehingga mahkamah civil pun mengakuinya.. mana Dato Zaid Ibrahim yg 'cerdik pandai' tuh? Kenapa senyap membisu klau benar2 seorang muslim?



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by buragass on Sunday, April 13 @ 17:59:15 MYT
(User Info | Send a Message)

Ramai yang dah panggil PM tu Bodolah...ingatkan dia boleh jawab kritik dengan mengambil tindakan bijak..tetapi masih ditahap nama panggilannya!!Kenapa tak meneliti betul-betul main cakap je..tak sedar pun dengan kenyataannya..

Memang sah kita patut mempercepatkan penggalian kubur [email protected] sesegera yang mungkin..!!!  Isu ini dah la sensitif an perlu diperhalusi sebab dah banyak kes yang menggusarkan..ini main cakap je....niyang ramai rasa mendidih dengan tahap main cakap je......tak boleh perhalusi kesannya ke????sudah terdapat kes pembunuhan,perebutan mayat, etc....Allah dah anugerah akal unuk menimbang dengan ADIL....ni tak nampak pun kehebatn imam hadhari ni......Tak mungkin ku pilih dia dulu, kini dan sampai bila-bilalah...... 



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by serol on Sunday, April 13 @ 20:07:42 MYT
(User Info | Send a Message)
saya x nampak pun the_farmer, umnowithoutotak, su-kj, SS2 & rakan seangkatan mereka memberi komen di sini?????

OOOOOHHHH terlupa.... perjuangan mereka hanya untuk menegakkan ketuanan meLAYU di tanah meLAYU bukannya menegakkan KETUANAN ISLAM di TANAH MELAYU ni....

Kenapalah mereka dijadikan manusia yang bongok, bodoh, hina lagi jahil tukil??? Kan lagi baik kalau mereka dijadikan BABI.... kurang2 tahinya boleh dikitar semula jadi letrik.... Apa lah nasib agamaku ada penganut yang lebih penting ketuanan bangsa dari KETUANAN ISLAM itu sendiri....

HOOIIII the_farmer, umnowithoutotak, su-kj, SS2 & pencacai2 seangkatan kau.... jawablah... kasilah pandangan 'bernas' kau kenapa boleh jadi macam ni??? KENAPA DIAM???? Mana nilai perjuangan kau???

BABI punya UMNO dan pengikut mereka yg hanya menganggukkan kepala setuju dengan penindasan nyata terhadap Islam....

UMNO pengkihanat ISLAM dulu kini dan selamanya.....



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by kayu_cemeti ([email protected]) on Sunday, April 13 @ 20:34:05 MYT
(User Info | Send a Message)
Masa'allah AGAMA sepatutnya diserahkan olih majlis agama islam atau JAKIM tapi amat malang negara kita mempunyai pemimpin yang mengaku kalau tidak secara terang hakikatnya pimpinan UMNO mendakwa parti nya TUHAN bolih menentukan apasaja dengan membelakangi ULAMAK JAKIM atau MAJLIS FATWA KEBANGSAAN dalam membuat sesuatu keputusannya menangani MACMA atau PERKIM !!

Wahai ulamak2 UMNO bacalah ini...sesungguhnya kamu sedang menghadapi laknat ALLAH kerana takut untuk menyatakan KEBENARAN!!!
Gaji yang menyebabkan kamu takut untuk menyatakan kebenaran itu akan menjadi BARA API NERAKA yang sememangnya layak dan lagi AFDHAL untuk kamu rasakan!!!!!!!!!!!!!!!
Kamu biarkan saudara2 kita yang baru terkapai2 tanpa pembelaan yang sewajarnya sehingga ramai yang telah memeluk Islam murtad semula!!!!!!

KAMU SESUNGGUHNYA ADALAH ULAMAK CELAKA membiarkan penguasa atau pemerintah membuat peraturan sewenang wenangnya tanpa merujuk pada MAJLIS FATWA KEBANGSAAN dan kamu BISU seribu bahasa!!!!!!!!!!

SEKALI LAGI KAMI YAKIN BAHAWA KAMU ADALAH SEBAHAGIAN DARI ULAMAK YANG DISEBUTKAN OLIH RASULULLAH S.A.W sememangnya bergelar ULAMAK AS SUK' ULAMAK PENIPU..ULAMAK TEROMPAH KAYU..ULAMAK PERUT!!!

Apa isu yang membimbangkan ummah sekali pun kamu buat senyap sahaja dari isu penghinaan kepada HUKUM HUDUD ...SUNNAH isu BABI hinggalah yang terkini isu saudara baru yang diputuskan olih menteri2 gila pun kamu bisu seribu bahasa....SEKALI LAGI KAMU MEMANG ULAMAK CELAKA!!!!!!!!!!!!!



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by BiaqBetoi on Sunday, April 13 @ 22:10:34 MYT
(User Info | Send a Message)
Sampai ketahap ni Ulama-ulama kita kebanyakannya diam diri...Dah tau apa yg Cucu Ulama buat tu benda salah pegilah jumpa dia ..pressure sikit sebab ni berkenaan survival Islam di Msia.

Kalau yg tu pun tak boleh buat, eloklah terus menerus korang jadi Ular dalam semak..



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by Aiwan on Sunday, April 13 @ 23:52:04 MYT
(User Info | Send a Message)
Dengarlah apa yang Ustaz Dr. Badrul Amin katakan berkenaan IFC di youtube, UMNO telah pun merestui IFC

http://www.youtube.com/watch?v=qPeqkbiBO4E&feature=related [www.youtube.com] [www.youtube.com]


Sedarlah wahai umat Islam !



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by Aiwan on Monday, April 14 @ 00:53:01 MYT
(User Info | Send a Message)
Dengarlah apa yang Ustaz Dr. Badrul Amin katakan berkenaan IFC di youtube, UMNO telah pun merestui IFC

http://www.youtube.com/watch?v=dNd9lGyoA3k&feature=related [www.youtube.com] [www.youtube.com]

http://www.youtube.com/watch?v=qPeqkbiBO4E&feature=related [www.youtube.com] [www.youtube.com] [www.youtube.com] [www.youtube.com] [www.youtube.com] [www.youtube.com]


Sedarlah wahai umat Islam !



Re: Bantahan Terbuka Oleh MACMA terhadap kerajaan (Score: 1)
by jayabdih on Monday, April 14 @ 09:32:05 MYT
(User Info | Send a Message)

Pandangan MACMA pun ada yang betul juga. Nabi menyebar islam pun pada mulanya senyap-senyap. Yang penting biar islamnya mantap dulu baru beritahu supaya cekal berhadapan dengan serangan keluarga.

Pengalaman saya mengislamkan dulu, pendekatan saya berbeza sedikit. Saya panggil kedua ibu-bapanya untuk datang menyaksikan pengislaman anaknya. Saya beri 20 minit mengenai 'the beauty of islam'. Namun masi ada bantahan tetapi pengsilamannya tetap saya teruskan setelah mendengar hujjah ibunya dan makciknya. Memang kita perlukan 'stretegi' yang betul supaya ibubapanya akan akur. Saya bertindak memanggil kedua ibu-bapanya kerana berlaku masalah dimana saya dan beberapa rakan seislam terpaksa menggali kubur memindahkan mayat muslim dari kubur kristien. Ini disebabkan kedua ibubapa si mati tak tahu anaknya sudah masuk islam. Bukankah menyusahkan menggali kubur yang dilapis dengan simen tiga tingkat/lapisan!!.

Jadi untuk menyelesaikan perkara ini saya fikir kerajaan perlu ambil dua pendekatan iaitu secara senyap dan secara terang mengikut kesesuaian setempat kerana kedua-duanya praktikal.



               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.