Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami Detikdaily ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO V8
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · Arkib Berita
    · Bahan Bersiri
    · Cetak Artikel
    · Forums
    · iklan
    · Private Messages
    · Search
    · Surveys
    · Video_Stream
    · webrtv

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 1/12/2008

  Amaran banjir buruk di Pantai Timur
  Tanah runtuh, 2 beradik maut
  Soi Lek hiris hati Melayu
  Jangan bermain api - Pemuda UMNO
  Lucut gelaran Soi Lek, Mei Fun
  ‘Terikut-ikut rentak pembangkang’
  Tsu Koon: PULAU PINANG
  Salah menyatakan Malaysia adalah kerajaan Melayu?
  Mayat korban banjir ditemui terapung
  Pembekal dibenar simpan stok lebih
  Penduduk berang Perhilitan lepaskan 3,000 biawak
  Mayat mendiang Hema tiba dari Mumbai pagi ini
  MAS bawa balik 750 dari Bangkok
  AirAsia tambah dua lagi penerbangan ihsan ke Bangkok
  60 peratus produk kraf tangan akan dijual di Harrods
  Tiada cili merah
  Bantuan bina, baik pulih rumah naik
  Ibu rayu bantu suami, anak penyakit kronik
  Empat kakitangan perpustakaan maut
  Mayat mangsa bot karam ditemui
  Remaja mati lemas di lombong
  Pelajar UiTM pemenang terakhir Susun dan Menang
  Sembilan beranak diami rumah usang
  Sasaran sejuta ahli baru belia
  Zaid wajar dihukum -Tidak boleh dimaafkan
  Zaid wajar dihukum -Subang desak pecat
  Zaid wajar dihukum -UMNO tidak rugi apa-apa
  Zaid wajar dihukum -Tindakan akan dibincang
  Kredibiliti Anwar dipertikai
  Modal baru permainan politik PKR
  PPP ugut keluar BN jika tidak pinda ISA
  UMNO KT bincang calon minggu depan
  PKR minat Kuala Terengganu
  Bergilir-gilir ke Sarawak
  Hasrat PKR 'angan-angan Mat Jenin'
  Pulau Pinang tidak cadang ganti TKM1
  Menteri India letak jawatan
  Kafe Leopold's sasaran serangan dibuka semula
  Pelakon Britain ditahan disyaki militan
  Penumpang cari jalan lain
  Pertempuran di Karachi, 13 terbunuh, 70 cedera
  Jemaah Palestin dihalang ke Mesir
  Iraq-Iran tukar mayat tentera
  Kumpulan terakhir pengaman Malaysia pulang
  Korban keganasan meningkat 500 orang
  Rakyat India selar pemimpin politik
  Penunjuk perasaan diarah beredar
  India tingkat kawalan keselamatan
  Bush pantau perkembangan di India
  Lanun setuju bebas kapal kargo senjata Ukraine
  Pekerja asing buang mayat ibu di sungai, ditangkap
  Pakistan raih sokongan
  Kuan Yew selamat dibedah
  Sidang kemuncak ASEAN ditangguh Mac?
  Rusia, Venezuela setuju operasi tentera bersama
  Arroyo arah pindahkan rakyat Filipina
  Jepun urus pemindahan pelancong
  Sepanyol rancang hantar 3 pesawat

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: rosman11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 21093

People Online:
Visitors: 38
Members: 0
Total: 38

@TKO..

Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen
Dilulus terbit pada Monday, April 28 @ 21:12:23 MYT oleh greenboc

Artikel Oleh GB

aTindakan Ahli Parlimen Mersing yang juga Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Dr Abdul Latif Ahmad yang untuk tidak mematuhi peraturan sewaktu mengangkat sumpah dengan tidak mengangkat tangan kanannya di sidang pertama pengggal ke dua belas telah menerima riaksi tindakbalas yang serupa dari Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Karpal Singh yang mengangkat tangan dengan tangan kiri dengan alasan tangan kanannya sakit.

Tindakan Karpal Singh itu adalah tepat sebagai menyindir Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang tidak tegas di dalam mengenakan peraturan tersebut kepada Timbalan Menteri Kesihatan berkenaan dengan mengubah ayat peraturan "seraya mengangkat tangan kanannya" kepada ayatnya sendiri: "kalau boleh angkat tangan kanan".

Ia adalah satu permulaan yang hodoh dilakukan oleh seorang Ahli Parlimen BN yang tidak mematuhi peraturan sewaktu mengangkat sumpah di Dewan Rakyat dan juga merupakan satu sikap tidak profesyenal Speaker Dewan Rakyat yang tidak tegas mengenakan peraturan berkenaan ke atas Abdul Latif disebaliknya melakukan pembelaan peribadinya kepada Timbalan Menteri Kesihatan berkenaan dengan menyatakan "mana tahu dia tidak boleh angkat tangan kanannya.." seraya disambut tepukan oleh ahli-ahl parlimen BN.

Karpal Singh yang telah terpukul dengan sikap berat sebelah dan tidak profesyenal Speaker Dewan Rakyat tersebut akhirnya mengambil keputusan untuk tidak mengangkat tangan kanannya, disebaliknya mengangka tangan kirinya secara lesu dengan memberikan alasan tangannya sakit yang kemudiannya Speaker Dewan Rakyat terpaksa akur dengan permintaan Karpal Singh berkenaan.

Tindakan Abdul Latif itu jelas sama sekali cuba menunjukkan lagak samseng dan kurang ajarnya di Dewan Rakyat dengan membelakang peraturan sewaktu mengangkat sumpah sebagai seorang ahli parlimen dan lebih malang apabila tindakan itu mendapat pembelaan dari Speaker.

Jika demikian halnya maka di lain kali adalah wajar untuk dihapuskan sahaja peraturan mengangkat tangan kanan sewaktu membaca ikrar angkat sumpah oleh ahli-ahli parlimen.

Contoh tauladan yang telah dimulakan oleh ahli parlimen BN sendiri yang memegang jawatan timbalan menteri jelas menunjukkan bahawa peraturan Dewan Rakyat boleh dipatuhi atau pun tidak oleh ahli-ahlinya.

Di dalam sidang pertama penggal kedua belas yang bermula hari ini menyaksikan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mendahului 222 ahli Parlimen mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia pukul 10.15 pagi dan diikuti oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, menteri-menteri kanan dan menteri-menteri yang baru sebelum disusuli ahli-ahli Parlimen lain.


 
Artikel Hari Ini

Alahai Pramugari MAS, Penerbangan Haji Bertudung, Penerbangan Biasa Buang Tudun

Hello Tamil, Lu Apa Tunggu Lagi?

Antara dua nilai

E-book Detik-detik Hidupku - Imam Hassan Al Banna telah terbit!

Perang MCA-UMNO II: Ong Tee Keat vs Mukhriz

Cara segera atasi stress

Penguasaan Bahasa Inggeris: Satu Formula

Kontrak Sosial

Tok Guru Nik Abdul Aziz tiada pengganti? Masalah besar ini!

Cina masuk Islam kerana dengar nasyid Melayu ini!

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Artikel
· News by greenboc


Most read story about Artikel:

Kakitangan TV3 : Dulu khalwat sekarang berbikini

Berita Murtad Dato Azhar Mansor

Sedikit Kisah Remaja Melayu Murtad

Pengalaman Masuk Dalam Kaabah

Hati Budi Hadhari: Telefon Satelit & Najib Razak Yang Berbohong

Article Rating
Average Score: 5
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen" | Login/Create an Account | 60 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by anakwatan on Monday, April 28 @ 21:32:45 MYT
(User Info | Send a Message)

PEMIMPIN YG TAK SEDAR DIRI.....AKAN MENUNJUKKAN LAGAK SAMSENG BILA SUDAH DIANGKAT RAKYAT MENJADI PEMIMPIN...



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by indraputra80 on Monday, April 28 @ 22:02:05 MYT
(User Info | Send a Message)
Sudah ada tanda tanda parliman yang akan datang ini,akan di cemari oleh ahli ahli yang lebih menunjukan rasa kecewa, hampa dan balas dendam,sebaliknya ahli ahli yg di panggil pembangkang akan menjadi pencabar yg kuat, penuh hemah,memperbetulkan sikap angkuh,lagi sombong.tak sedar diri,dan tak tahu diuntung.(UMNO).



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by Kicap_Melayu ([email protected]) on Monday, April 28 @ 22:05:15 MYT
(User Info | Send a Message)
Assalamualaikum,

Saya rasa kita tak boleh marah dengan Dr Abdul Latif Ahmad mungkin dia keturuan orang Asli Endau Rompin totok, belum begitu tahu adab sopan dan peraturan, untuk TS Pandikar Amin Mulia bagi peluang sikit pada dia inilah kali pertama wakil sabah jadi speaker.... mungkin belum hafal dan fasih  peraturan persidangan - dia terbawa-bawa cara mesyuarat belia kot.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by uddintogel on Monday, April 28 @ 22:12:31 MYT
(User Info | Send a Message) http://uddin-poverty.blogspot.com/
Itu nama nye miskin hati dan budi....Itu ler pemimpin AMENO...kalau nak mengangkat tangan kanan pun susah..cuba bayangkan tangan kanan YB tu kalau nak menderma ....rasa-rasa nya boleh terangkat atau tidak tangan kanan YB tu ...Allahhualam..



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by dizie on Monday, April 28 @ 22:14:14 MYT
(User Info | Send a Message)
saudara GB, ini pendapat saya... pada tengahari tadi saya mengikuti secara langsung majlis ini melalui webTV Pas, saya berpendapat Dr. Abdul Latif bukan kurang ajar tetapi TERLUPA kerana pada majlis sebegini biasa sahajalah darah gemuruh... 

selepas teguran oleh karpal singh, terdapat beberapa lagi ahli parlimen sama ada dari pihak BN mahu pun PR terlupa berbuat demikian... tetapi telah ditegur oleh pembantu parlimen disebelah untuk mengangkat tangan....

saya berpendapat mereka terlupa sebenarnya....pohon tuan melihat kembali jika terdapat rakaman majlis angkat sumpah tersebut untuk mempastikan ahli parlimen tersebut betul2 kurang ajar... saya pohon jgn membuat tuduhan melulu kerana sangka buruk akan terpalit kepada diri sendiri.

oleh hal yang demikian, saya kurang bersetuju cara penulisan tuan 'Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen'. jika betul2 ahli Parlimen UMNO memang berkurang ajar  saya bersetuju seperti segaja tidak mengangkat tangan, memaki hamun dan sebagainya....

oleh itu, saya pohon kepada pihak tuan untuk membetulkan kembali artikel ini agar ia lebih adil dan tidak bersangka buruk....

p/s : maaf dengan teguran ini.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by lelabah on Monday, April 28 @ 22:54:47 MYT
(User Info | Send a Message)
lupa ke mendenya!!!!! kot dia angkat sumpah mula2 sekali mungkin betul la dia lupa atau tak tahu.....ini angkat sumpah lepas berpuluh2 MP lain......dasar buat peraturan parlimen......sebenarnya Allah nak tunjuk juga warna sebenar Pandikar Amin Mulia tu sebagai Speaker......amanah lagi adil ka dia dengan MP2 lain....rupanya tak adil lagi amanh...munafik....



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by dizie on Monday, April 28 @ 23:11:08 MYT
(User Info | Send a Message)
Dalam hal ini saya tidak menyalahkan beliau, sebab tidak ditegur oleh pembantu parlimen ketika itu. jika kita melihat kembali situasi semasa majlis angkat sumpah tersebut terdapat wakil rakyat daripada BN dan PR yg terlupa seketika untuk mengangkat tangan.

cuma semasa Dr Latif tidak mengangkat tangan tidak ditegur oleh pembantu parlimen disebelah. akan tetapi selepas itu, saya lihat ada 2 wakil parlimen dari PR...maaf saya terlupa namanya tapi apa yang saya ingat seorang ahli parlimen wanita muslim (bertudung) dan seorang lagi ahli parlimen lelaki berketurunan india, saya melihat mereka terlupa tetapi cepat2 ditegur oleh pembantu parlimen disebelah.

oleh hal yg demikian, saya berpendapat beliau terlupa dan tidak ditegur oleh pembantu parlimen seperti mana yang dialami oleh 2 ahli parlimen dari PR tadi.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by citrabudi on Monday, April 28 @ 23:15:48 MYT
(User Info | Send a Message)
Speaker Dewan haruslah lebih peka dan arif dalam soal ini. Bukankah telah dilakukan latihan sebagai persediaan untuk masuk ke dewan.Segala taklimat telah diberikan.Wakil UMNO tersebut telah menunjukkan perangai orang Umno yang buruk dan hodoh.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by phytrie on Monday, April 28 @ 23:47:18 MYT
(User Info | Send a Message)
ini pemimpin yang di agungkan oleh Ahli UMNO johor...



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by wireless_2107 on Tuesday, April 29 @ 00:59:18 MYT
(User Info | Send a Message)
Inilah hasil didikan si mamak kuty selama 22 tahun memerintah Malaysia yang membuat berbagai undang-undang untuk memberikan kekebalan kepada YB2 dari parti BN.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by KakiRaba on Tuesday, April 29 @ 03:31:45 MYT
(User Info | Send a Message)
Sesama BN pulak, nampaknya Ku Li dan Rafidah seperti sengaja mengelak untuk bersalam dgn Pak Lah. Mengikut aturan majlis hari itu, sesiapa yg telah menanda tangani buku sumpah sepatutnya berjalan ke depan dan terpaksa lalu disebelah Pak Lah yg duduk dihujung tepi barisan kerajaan. Tetapi 2 ekor MP ni, lepas saja sigh buku, dia patah balik dan terus duduk, tak ikut mcm org lain. Tak tau lah apa motif mereka.

Bagi pembangkang pulak, Ibrahim Ali tak pakai lounge suit sbgmana yg telah ditetapkan hingga ditegur oleh Ghafur Salleh yg kata, kalau tak nak ikut syarat pakaian yg telah ditetapkan, lain kali ada org akn dtg angkat sumpah diDewan pakai cawat. Betul jugak cakap Ghafur Salrh tu. Ibrahim Ali ni pulak takkan tak faham peraturan. Dia bknnya MP baru! Kata nak jadi MP professional. Sepatutnya sbg pemimpin, cuba lah tunjuk teladan yg baik sikit, bukan susah sgt nk buat pun. Kita yg kat kg ni tau nak hormati majlis.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by perantau1724 on Tuesday, April 29 @ 05:45:31 MYT
(User Info | Send a Message)
salam..apa nak buat mcm tok guru katala pengikut2 org utan mana tahu adab2 klu dia pelajari pun susah nak faham hehehe jgn marah arrrrrr



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by Bantai on Tuesday, April 29 @ 08:10:57 MYT
(User Info | Send a Message)
jangan marah

dia perli BODOLAH tuu

kan BoDOlAH angkat tangan... dia tak mau laaa

dia nak muhidin yasin jadi PM



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by abglebai36 on Tuesday, April 29 @ 08:26:05 MYT
(User Info | Send a Message)
ini maksudnya dia tak bersumpah dgn rela hati.......senang cakap...nanti senang nak cakap apa pun masa persidangan........taklah terlanggar sumpah....



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by LiMKiTSeng on Tuesday, April 29 @ 08:52:38 MYT
(User Info | Send a Message)
Kita Orang ISLAM tidak akan berburuk sangka kerana islam itu tidak pernah mengajar demikian....



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by mad1 on Tuesday, April 29 @ 09:17:14 MYT
(User Info | Send a Message)
saya setuju kemungkinan beliau cuma terlupa mengangkat tangan. apa-apa pun kita tengok sidang parlimen nanti samada ahli bn masih dengan sikap angkuh dan kurang ajar mereka.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by muhad on Tuesday, April 29 @ 09:32:14 MYT
(User Info | Send a Message)
Perhatikan peristiwa ini sehalus2 nya kerana terdapat rahmat yg sangat baik utk renungan org ramai. Pertama, ini membuktikan bahawa pangkat Dr itu tidak semestinya baik. Diselangor Dr dan isteri sapu duit rakyat, dari pahang meraba perempuan anak orang. Kedua, memberi tahu org2 Mersing yg telah dimalaukan bahawa orang yang mereka pilih adalah org yg tidak layak menjadi seorang pemimpin dan tak boleh dipertanggung jawabkan.
    



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by ikhwans on Tuesday, April 29 @ 09:32:27 MYT
(User Info | Send a Message)
Sepatutnya sbg pemimpin kenala  prihatin, peka dan sensitif dari sekecil2 perkara hinggala sebesar2 perkara. Barulah layak digelar pemimpin rakyat.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by ByeBye on Tuesday, April 29 @ 11:03:11 MYT
(User Info | Send a Message)
macam ni pn nak dihukumkan kurang ajar ke....??? jgn nk hukum tak tentu psl apa punya manusia la. 



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by uma on Tuesday, April 29 @ 11:22:18 MYT
(User Info | Send a Message)
bg wa,


belum sampai tahap kureng ajooo..
bg org lain, wa x tahu laaa...
tp klu ada org bg peringat dgn "ayat2 mesra alam"
pastu dia "maki" balik dgn ayat2 power...
mase tu wa leh terima ia adalah kureng ajoooo....



tp klu mamat tu x reply dgn ayat2 power..
bg wa,
ia belum sampai tahap kureng ajoooo..
mungkin bg org lain...
dah sampai tahap kureng ajooo kot...
coz tahap penilaian kureng ajooo
bgantung pd setting pale masing2....hehe























Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by kerislusoh on Tuesday, April 29 @ 12:47:51 MYT
(User Info | Send a Message)
ni baru sikit....ade bermcm2 lagi peel umNO yang kita akan lihat...
tu belom MB Ganu Mat said ajak bertmbuk lagi tuh...

si speaker tu patut jadi seliper...pakai kat kaki ahli BN ! masuk jamban.



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by BAlingBAtu on Tuesday, April 29 @ 16:29:34 MYT
(User Info | Send a Message)
xguna balajar pandai2,berpangkat,pakai kete besar,rumah besar tp ADAB xda..



Re: Apabila Ahli Parlimen UMNO Mula Berkurang Ajar Di Parlimen (Score: 1)
by longgeng on Tuesday, April 29 @ 17:05:38 MYT
(User Info | Send a Message)
Apa hal sibuk angkat ke tak anagkat..berdosa ke..atau terbatal ke..tak terbatal ok le...ianya tak menyebabkan ekonomi kita merundum..samseng ke tak samseng ke..kalau BODOH tak ngerti BUKA IDEA BERNAS tak guna jugak...kita tengok sapa BUAT IDEA BBODOH dan tak membangun..baru kita bantai..ni isu angkat tangan NONSENT le...BABI kelian...kita nak ahli parlimen untuk KAYAKAN Rakyat Malaysia...


               
Letupan Bom

Sila Klik
28 Dis - Benazir Bhutto (21 Jun 1953 - 27 Disember 2007) telah terbunuh dalam serangan berani mati dalam satu rali perarakan parti..
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo\' Lo\'
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
Pas Kelantan
Pas Kedah
PAS Negeri Sembilan
Pas Penang
PAS Melaka
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
Malayadaily
Al Brangi
Beras Melaka
PAS Caw. Shah Alam 2
Perak Bersatu
AMK Serdang
Betul Ka?
Abu Bahsyir Al Muqry
Pahang daily
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
DPP Pertaling Jaya Sel
Jabatan Amal 2
Pemuda Pengkalan Chepa
Pancak Bicara
Lanh14
Rencana Rakyat
Cili Merah
Hati Sufi
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
al-Futhuhat
Sabahdaily
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.