Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

Tranungkite Online V8 :: View topic - PR tak akan dapat perintah Malaysia...
 FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Private MessagesPrivate Messages   MasukMasuk 

PR tak akan dapat perintah Malaysia...

 
Post new topic   Reply to topic    Tranungkite Online V8 Forum Index -> Borak Politik & Isu Semasa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kingkent
Kopral
Kopral


Joined: Mar 29, 2008
Posts: 854
Location: East Kent

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:03 pm    Post subject: PR tak akan dapat perintah Malaysia... Reply with quote

Hanya kalah di 5 negeri UMNO telah menggunakan segala jabatan kerjaan termasuk polis untuk menghalalkannya dari segi perlembagaan....
Mengheret speaker Perak YB Siva keluar adalah biadap dan salah dari segi undang2 dan perlembagaan....
Tapi bila polis dan lain2 pihak yang diumpan oleh UMNO bekerjasama dengan UMNO, maka tidak adalah lagi badan lain yang boleh mengambil tindakan...
Jika PRU13 nanti kalau UMNO kalah maka UMNO akan menggunakan polis dan tentera untuk menghalang dari PR memerintah.....
Maka RAKYAT sedang memerhati untuk bertindak...
Back to top
View user's profile Send private message
JOKErs
Prebet
Prebet


Joined: Oct 24, 2008
Posts: 206

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:05 pm    Post subject: Reply with quote

PARTI DIKTATOR MACAM BN

AKAN WAT APA APA SAHAJA UNTUK BERKUASA...

SELAMAT JALAN NAJIB ALTANTUYA...
Back to top
View user's profile Send private message
mokh6997
Rekrut
Rekrut


Joined: Sep 03, 2008
Posts: 17

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:16 pm    Post subject: Reply with quote

[b]maaflah bro
kami tentera tak main lah politik2 ni
kami berkhidmat untuk negara dan rakyat malaysia tak kira agama dan bangsa janji pegang ic malaysia
mana parti yg menang pru tu dia punya pasai
selagi keamanan negara dan kemakmuran rakyat tak terancam kami buat don je
mcm mana kami nilai ancaman tu adalah cara kami bukan cara polis
tentera memerangi penganas
polis menangkap penjenayah
kena faham makna penjenayah dan penganas
penjenayah hukumannya penjara
penganas hukumunnya peluru di kepala
jd jgn lah mana2 rakyat cuba nak jd penganas ekrana peluru yg anda beli dgn duit cukai anda ini akan memamah diri sendiri kelak
keamanan negara tugas utama kami
Back to top
View user's profile Send private message
abeisye
Prebet
Prebet


Joined: Mar 23, 2008
Posts: 164

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:16 pm    Post subject: Reply with quote

Apa apa pun , UMNO mesti dihapuskan TERUS dlm pilihanraya ke 13 sbb
1. UMNO ni tak reti nak patuh undang-undang
2. Melayu terus dilacurkan oleh puak dia
3. Kasihan puak Polis diperkudakan oleh puak mereka
4. Dia tak sedar dia akan dilupus dan dihapus kira

itu saja caranya.......
Back to top
View user's profile Send private message
nx105
Rekrut
Rekrut


Joined: Jun 21, 2008
Posts: 71

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:19 pm    Post subject: Reply with quote

sekarang ni rakyat malaysia boleh lagi bersabar..dan tahap kesabaran ader batasnya..polis, fru dan BN di malaysia tidak pernah merasa lagi keadaan seperti di thailand dan indonesia..adakah mereka mahu kejadian ni berlaku di malaysia??? adakah mereka mahu merasa bagaimana rakyat jelata merampas kuasa mereka???

aku yakin kalau perkara ni berlaku seperti di thai dan indo..mampoooslah BN dan semua kuncu kuncunya...jadilah macam Thaksin dan sukarno..
Back to top
View user's profile Send private message
nx105
Rekrut
Rekrut


Joined: Jun 21, 2008
Posts: 71

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:32 pm    Post subject: Reply with quote

LA MAUJUD ILLA ALLAH...ALLAHUAKBAR
Back to top
View user's profile Send private message
abuadil_alkaff
Kopral
Kopral


Joined: Jun 30, 2007
Posts: 977

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:41 pm    Post subject: Reply with quote

kingkent,
itu lah yang pimpinan umno selalu sebut, jika selain dari bn perintah, negara akan huru hara ie polis, tentera, jentera awam, jkkkk, pemuda pemudi umno dll akan menghuruharakan negara.
Back to top
View user's profile Send private message
badiuz_zaman
Prebet
Prebet


Joined: Nov 02, 2008
Posts: 275
Location: Tengah Bandaraya JB

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:49 pm    Post subject: Reply with quote

abuadil_alkaff wrote:
kingkent,
itu lah yang pimpinan umno selalu sebut, jika selain dari bn perintah, negara akan huru hara ie polis, tentera, jentera awam, jkkkk, pemuda pemudi umno dll akan menghuruharakan negara.


betul..hamba setuju..malaysia milik umno kerana malaysia merdeka hasil pegorbanan dan perjuangan umno
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Panglimalaysia
Lans Kopral
Lans Kopral


Joined: Feb 07, 2009
Posts: 359
Location: www.kelabchedet.com

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:56 pm    Post subject: Reply with quote

Kegelisahan ulama Pas


Pas membantah keras keputusan Kabinet mengenai kedudukan agama anak mualaf. Pendirian Pas itu disuarakan oleh Ketua Penerangan Mahfuz Omar. Pendirian Pas itu diselar oleh Karpal Singh, Pengerusi DAP, rakannya dalam pakatan pembangkang.

Perkembangan ini menyerlahkan lagi ironi Pas berada dalam pakatan pembangkang bersama DAP dan PKR. Ia memperkukuhkan lagi pertanyaan, berapa lama Pas boleh bertahan dalam muafakat yang sangat rapuh itu.

Jika pun ada titik-titik keserasian dalam pakatan tersebut, ia adalah lebih kepada DAP dan PKR, dua buah parti sekular. Pas amat janggal dalam muafakat tiga parti itu.

Seperti yang pernah dikatakan, jika ada ruang keserasian antara parti, kemungkinan yang lebih besar adalah antara Pas dan UMNO. Ada banyak titik yang boleh dijuruskan kepada persamaan.

Pas lahir daripada UMNO. Majoriti ahli mereka adalah Melayu dan lubuk kuasa politik mereka juga adalah di kalangan orang Melayu yang beragama Islam. Kedua-dua parti itu juga meletakkan kedaulatan Islam sebagai amanah besar dalam perjuangan. Hanya pendekatan terhadap proses memartabatkan Islam itu sahaja yang berbeza.

Pendekatan itulah yang menyebabkan kerenggangan yang kadang kala muncul sebagai permusuhan paling sengit sehingga mereka tidak boleh duduk semeja dan bertentang muka.

Namun jika ada keinsafan tentang mala petaka yang boleh menimpa orang Melayu dan Islam, sejarah telah menunjukkan bahawa kedua-dua parti Melayu itu boleh mengetepikan permusuhan dan bermuafakat dalam sebuah gabungan sebagai mana yang dilakukan di bawah pimpinan Datuk Asri Muda dan Tun Abdul Razak pada 1970-an.

Bagaimanapun, permuafakatan itu berakhir dengan perpecahan yang menyebabkan luka lama berdarah semula dan lebih banyak pula darah yang keluar. Sebab itulah orang lama dalam Pas seperti Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat agak keberatan untuk menyokong muafakat baru Pas dan UMNO yang dianjurkan oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan disokong kuat oleh timbalannya Nasharuddin Mat Isa.

Hadi mulai nampak bahawa permusuhan antara Pas dan UMNO hanya akan merugikan orang Melayu dan Islam jika berpanjangan. Sebaliknya kedudukan sekarang yang banyak berpunca daripada putar muslihat Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam mengejar cita-cita yang terkulai untuk menjadi Perdana Menteri, terlalu memberi kelebihan kepada kepentingan bukan Melayu dan bukan Islam.

Betapa kumpulan bukan Melayu dan bukan Islam membuat pelbagai tuntutan dan desakan melalui parti-parti politik, NGO serta pertubuhan yang tidak sah. Tuntutan-tuntutan itu kelihatan pada mulanya hanya bersifat untuk keadilan bukan Melayu dan bukan Islam, tetapi akhirnya ia mengasak ke tepi kepentingan Melayu dan Islam pula.

Siapa pernah terfikir gereja Katholik Wilayah Persekutuan berani menuntut penggunaan perkataan Allah. Begitu juga isu-isu mualaf dijadikan bahan kritikan terbuka terhadap kerajaan sehingga mendorong kepada keputusan terbaru.

Tetapi sejak Anwar mengatur muslihat dan akhirnya berjaya 'meyakinkan' Pas dan DAP untuk menyokongnya menjadi Perdana Menteri, kedudukan Melayu dan Islam sudah tidak stabil seperti dulu lagi walaupun ada peruntukan jaminan dalam Perlembagaan Persekutuan.

Selepas Pilihan Raya Umum 2008, UMNO dilihat banyak beralah. Pas tidak boleh menyalahkan UMNO jika Kabinet membuat keputusan bahawa anak-anak mualaf hanya boleh menukar agama selepas berusia 18 tahun kerana Pas sendiri yang menyebabkan UMNO terdesak.

Secara jujur eloklah Pas bertanya kepada diri sendiri, adakah bukan Islam akan berani membuat tuntutan seumpama jika UMNO dan Pas bersatu hati dalam soal-soal yang melibatkan kedudukan Melayu dan Islam.

Sayangnya Pas telah menjual roh perjuangan Islam mereka kepada Anwar dan Lim Kit Siang. Apakah seluruh pemimpin Pas dan ahli-ahlinya berasa 'perjuangan akhirat' mereka sudah tercapai hanya dengan kemampuan menubuhkan kerajaan pimpinan Menteri Besar dari Pas di Kelantan, Kedah dan seketika di Perak?

Percayalah bahawa jika Pas terus bergembira dengan kedudukannya dalam pakatan pembangkang, bukan Islam akan terus membuat tuntutan demi tuntutan. Percayalah bahawa bukan Islam tidak akan berpuas hati selagi kedudukan Islam tidak sama rata dengan kedudukan agama-agama lain.

Betapa pejuang-pejuang Katholik yang menuntut penggunaan perkataan Allah telah menjadikan Indonesia sebagai hujah mereka. Di Indonesia yang nisbah majoriti penganut agama Islam dikatakan melebihi 90 peratus, kedudukan agama-agama lain adalah setaraf.

Barangkali, atas kesedaran inilah terdetik hati Hadi Awang untuk mengusulkan kerajaan perpaduan BN-Pas, tapi syor tersebut ditentang kuat oleh Nik Aziz. Dan ia tidak berakhir setakat itu sahaja.

Kini wujud dua kem dalam Pas. Satu kem menyokong cadangan untuk mewujudkan semula rundingan dengan UMNO dan satu lagi menentang. Mereka yang menentang mahu Pas terus bersama Anwar, PKR dan DAP kerana mereka melihat melalui pakatan itu sahaja Pas boleh terus memerintah Kelantan, Kedah dan barangkali beberapa negeri lagi selepas pilihan raya umum akan datang.

Jelas sekali pemimpin Pas yang cukup kuat keyakinan untuk meneruskan pakatan dengan Anwar, Kit Siang, PKR dan DAP ialah Datuk Husam Musa, Naib Presiden Pas dari Kelantan. Di kalangan pemimpin Pas, Husam dilihat paling akrab dengan Anwar.

Husam yang lulus dari Universiti Sains Malaysia bukanlah golongan ulama. Kemunculan Husam serta Mohamad Sabu dan Datuk Hassan Ali untuk merebut jawatan Timbalan Presiden Pas daripada Nasharuddin Mat Isa dalam muktamar Jun ini telah menimbulkan kegelisahan di kalangan golongan ulama Pas.

Sebab itulah Dewan Ulama Pas baru-baru ini menyatakan bahawa jawatan Presiden dan Timbalan Presiden mestilah dipegang oleh golongan ulama.

Nasharuddin yang fasih bertutur dalam banyak bahasa termasuk Inggeris, dianggap dari golongan ulama kerana turut mendapat pendidikan agama. Istilah ulama dalam Pas ialah seseorang yang berpendidikan sekolah dan pusat pengajian tinggi agama Islam.

Oleh sebab Nasharuddin juga mempunyai latar belakang pengajian bukan agama, beliau juga dilihat sebagai pemimpin yang ideal bagi Pas. Beliau dianggap memiliki ciri-ciri ulama dan teknokrat.

Husam, Mohamad Sabu dan Hassan Ali tidak dianggap golongan ulama walau sepandai mana sekalipun mereka berceramah mengenai agama. Ini kerana mereka tidak memiliki kertas kelulusan agama.

Dalam keadaan biasa sudah pasti Husam, Mohamad Sabu atau Hassan Ali tidak akan berani menampilkan diri untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden Pas.

Tapi apabila Pas berada dalam keadaan yang tidak jelas lagi 'identitinya' kerana semakin tunduk kepada PKR dan rapat sangat dengan Malaysian Malaysia DAP, maka golongan bukan ulama melihat ini adalah peluang untuk mereka mendaki tangga dalam Pas.

Di antara mereka, Husam yang paling akrab dengan Anwar adalah paling bercita-cita tinggi. Cita-citanya mungkin tidak berakhir dengan sekadar menjadi Timbalan Presiden Pas (jika menang).

Mungkin dengan bantuan Anwar dan penyokong-penyokong kuat Anwar dalam Pas (termasuk Kamarudin Jaafar), Husam melihat bahawa satu hari nanti bukan golongan ulama juga boleh menjadi Presiden Pas. Dan bagi mereka detiknya semakin hampir.
Back to top
View user's profile Send private message
Panglimalaysia
Lans Kopral
Lans Kopral


Joined: Feb 07, 2009
Posts: 359
Location: www.kelabchedet.com

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:57 pm    Post subject: Reply with quote

HAKIKATNYA, kewujudan golongan profesional dalam Pas bukanlah sesuatu yang aneh, malah sejarah sudah membuktikan bahawa golongan berkenaan turut sama-sama menyumbang ke arah perkembangan parti tersebut.



Dalam beberapa pilihan raya umum, biarpun tonggak kepimpinan Pas adalah ulama, namun golongan profesional tetap diberi tempat untuk bertanding.



Sebelum tahun 2004 kehadiran kumpulan itu dianggap bukan ancaman bagi Pas. Biarpun mereka bertanding dalam pemilihan parti namun kejayaan kumpulan itu tidak mampu menangani keupayaan golongan ulama.



Justeru Pas terus bergerak dengan kepimpinan ulama menjadi tunjang utama. Pelbagai susah dan senang ditempuh terutama dalam pilihan raya, tetapi kedamaian Pas berikutan kewujudan golongan profesional mula tergugat selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu.



Kejayaan yang dianggap cemerlang oleh Pas telah menjelmakan watak sebenar golongan profesional terutama sejak Pas berkawan rapat dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Berikutan itu wujudlah istilah puak Erdogan yang ditujukan kepada sesetengah golongan profesional yang dianggap penyokong kuat kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.



Puak ini mula menunjukkan belang mereka di dalam Pas dan pemilihan parti pada Jun nanti dilihat gelanggang terbaik untuk mereka melakukan 'rampasan kuasa' secara tertib bagi menguasai Pas sepenuhnya.



Tugas Anwar menjadi semakin mudah apabila ada di kalangan pemimpin yang selama ini sudah berpuluh tahun di dalam Pas dan ada suatu ketika dahulu turut mengecam Anwar ketika beliau berada dalam kerajaan, kini bersedia bekerjasama melaksanakan agenda politik beliau.



Lebih malang lagi bagi Pas, apabila ada di kalangan pemimpin berkenaan adalah bekas ahli UMNO yang ketika berada dalam parti itu dulu sanggup melakukan apa sahaja bagi mencapai cita-cita politik mereka.



Selepas berjaya merosakkan UMNO dan akibat taksub kepada Anwar, mereka 'berhijrah' ke Pas, bukan dengan tujuan baik tetapi demi memastikan agenda politik mereka untuk berkuasa dapat diteruskan.



Mereka memahami, walaupun menjadi penyokong Anwar, mereka tidak boleh bergantung harap kepada PKR kerana parti itu bukannya salah sebuah parti yang menjadi pilihan utama orang Melayu. Bagi orang Melayu mereka hanya akan memilih UMNO atau Pas.



Perkara ini juga disedari oleh Anwar. Oleh itu gerakan tersusun dilakukan bagi memastikan kepimpinan Pas berada dalam genggaman puak Erdogan.



Mereka begitu percaya kepada teori politik Anwar bahawa pembangkang akan merampas tampuk pemerintahan negara biarpun impian 16 September sudah berkubur.



Apa yang menarik, ada di kalangan pemimpin 'Pas Erdogan' ini dijanjikan pelbagai jawatan dalam Kabinet termasuklah sebagai menteri kanan seperti Menteri Kewangan, Menteri Pelajaran dan Menteri Pertahanan.



Apabila Timbalan Ketua Pemuda Pas Kelantan, Nik Abduh Nik Abdul Aziz mendedahkan bahawa bapanya Nik Abdul Aziz Nik Mat bersetuju dengan penubuhan kerajaan perpaduan asalkan dua jawatan itu diserahkan kepada Pas, Nik Abdul Aziz bukannya bercakap kosong, sebaliknya Mursyidul Am Pas itu mungkin sudah dimaklumkan oleh 'pembantu-pembantu' beliau dari kumpulan Erdogan itulah jawatan yang dijanjikan oleh Anwar.



Keadaan itu dengan jelas menunjukkan sebenarnya yang ghairah untuk mendapat kedudukan bukannya Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tetapi adalah kumpulan Erdogan dalam parti itu yang cuba menjadikan Pas sebagai kuda tunggangan mereka bagi memperolehi kuasa politik.



Justeru, ahli-ahli Pas seharusnya berhati-hati dengan gerakan kumpulan Erdogan ini yang boleh dianggap sebagai 'makhluk perosak'. Mereka perlu memegang teguh semangat kepimpinan ulama yang mempertegaskan bahawa Presiden, Timbalan Presiden dan salah seorang daripada Naib Presiden adalah di kalangan ulama.



Mereka tidak harus termakan hasutan puak-puak Erdogan yang membentangkan pelbagai hujah bagi memastikan matlamat politik mereka tercapai.



Kita mengakui bahawa kepimpinan ulama dalam Pas ada kelemahannya tetapi bertindak menyingkirkan golongan berkenaan bukanlah satu tindakan yang bijak.



Selama ini sebelum tahun 1998, segala kelemahan kepimpinan Pas ditegur secara terbuka atau tertutup oleh ahli-ahli Pas, malah Dewan Pemuda Pas Pusat yang diketuai oleh Salahuddin Ayub sudah beberapa kali dalam muktamarnya menegur kepimpinan Pas secara terbuka.



Tujuan mereka bukannya untuk menjatuhkan kepimpinan ulama tetapi hendak memastikan segala kelemahan diperbaiki bagi membolehkan Pas menjadi bertambah kukuh dan kuat. Melalui pendekatan inilah yang memungkinkan dari semasa ke semasa Pas semakin mendapat sokongan rakyat termasuk di kalangan bukan Melayu.



Oleh itu, sebarang agenda puak Erdogan yang ternyata menjadi alat kepada pemimpin politik tertentu di luar Pas bukan sahaja perlu dihentikan malah dihapuskan sama sekali. Mereka ini harus ditolak secara total dalam pemilihan parti yang akan diadakan.



Tidak salah untuk ahli-ahli Pas memilih golongan profesional tetapi biarlah individu itu adalah mereka yang menyokong kepimpinan ulama bukannya hendak 'meruntuhkannya' dari dalam.



Mungkin bagi sesetengah penyokong Pas, mereka akan melihat kewujudan istilah Erdogan dalam Pas adalah usaha pihak-pihak tertentu untuk memecah belahkan Pas.



Tetapi dalam soal ini mereka perlu bersikap terbuka, percayalah selagi seseorang itu bernama orang Melayu dan Islam tanpa mengira apa juga pegangan politiknya, dia tidak akan tergamak melihat kepimpinan ulama dalam Pas runtuh akibat permainan politik kotor puak Erdogan.



Mereka yang mempunyai tafsiran salah berhubung peringatan ancaman kumpulan Erdogan ini harus mengkaji dengan mendalam bagaimana fenomena Anwarisme sedang melanda Pas.





Dalam pertemuan penulis dengan beberapa pemimpin dan penyokong kuat Pas, mereka mengakui pengaruh Anwar sudah 'mendarah daging' dalam Pas sejak 10 tahun lalu.



Golongan muda dalam Pas terutama di peringkat akar umbi yang baru berjinak-jinak dengan politik lebih menyanjungi Anwar berbanding Abdul Hadi atau Nik Abdul Aziz.



Justeru pertahankanlah kepimpinan ulama dan jangan biarkan puak Erdogan memporak-perandakkan Pas. Apa pun Pas tetap menjadi parti kedua selepas UMNO yang menjadi harapan orang Melayu.



Tindakan mereka yang terpengaruh dengan golongan Erdogan boleh mengakibatkan kata-kata seorang pemimpin kanan parti itu menjadi kenyataan.



Antaranya beliau memberi ingatan, "Saya bimbang ulama hanya dijadikan seperti penolak kereta buruk. Sewaktu kereta itu rosak dan tidak mampu dihidupkan enjinnya, maka ulama dipanggil untuk menolak kereta tersebut agar dapat membantu menghidupkan enjinnya.

"Malangnya, sebaik sahaja enjin kereta itu hidup dan dapat meneruskan perjalanan, kereta dan pemandunya terus meluncur laju ke hadapan tanpa menoleh kepada orang yang bantu menolak kereta tersebut, sebaliknya hanya ditinggalkan asap sahaja buat mereka - jauh sekali mahu mendengar ucapan terima kasih." - Jangan biarkan ini berlaku dalam Pas.
Back to top
View user's profile Send private message
sekin
Lans Kopral
Lans Kopral


Joined: Sep 06, 2008
Posts: 353
Location: Masih di sini

PostPosted: Thu May 07, 2009 8:42 pm    Post subject: Reply with quote

Apa apa pun andaian yang dibuat oleh tuan hamba tentang nasib PAS di Malaysia ini bolehlah dibuat sebagai bahan bacaan ilmiah untuk tatapan waktu bersantai. Dulupun begitu, ada yang mengatakan bahawa tiada yang dapat memerintah di Malaysia melainkan UMNO dan BN sahaja. Tup-tup Kedah, Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Perak diperintah oleh bukan UMNO dan BN. Jadi melesetlah telahan yang dahulu.

Segala mungkin berlaku dengan keizinanNya.

Maaf hamba menulis tanpa meneliti tulisan tuan hamba.
Back to top
View user's profile Send private message
Jongos
Lans Kopral
Lans Kopral


Joined: Nov 26, 2008
Posts: 444

PostPosted: Thu May 07, 2009 9:05 pm    Post subject: Reply with quote

sekin wrote:
Apa apa pun andaian yang dibuat oleh tuan hamba tentang nasib PAS di Malaysia ini bolehlah dibuat sebagai bahan bacaan ilmiah untuk tatapan waktu bersantai. Dulupun begitu, ada yang mengatakan bahawa tiada yang dapat memerintah di Malaysia melainkan UMNO dan BN sahaja. Tup-tup Kedah, Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Perak diperintah oleh bukan UMNO dan BN. Jadi melesetlah telahan yang dahulu.

Segala mungkin berlaku dengan keizinanNya.

Maaf hamba menulis tanpa meneliti tulisan tuan hamba.


tak perlu teliti . kerana sifatnyakita dah tau .. tulisan nya tak lebih dari beberapa ketul daging babi yang dimasukkan kedalam sekawah gulai kambing .. makas keseluruhan artikle yang dibawa tidak mencerminkan sebarang kebenaran kecuali najis semata mata ..
Back to top
View user's profile Send private message
mat_terab
Rekrut
Rekrut


Joined: Mar 30, 2009
Posts: 88

PostPosted: Thu May 07, 2009 9:17 pm    Post subject: Re: PR tak akan dapat perintah Malaysia... Reply with quote

Kingkent wrote:
Hanya kalah di 5 negeri UMNO telah menggunakan segala jabatan kerjaan termasuk polis untuk menghalalkannya dari segi perlembagaan....
Mengheret speaker Perak YB Siva keluar adalah biadap dan salah dari segi undang2 dan perlembagaan....
Tapi bila polis dan lain2 pihak yang diumpan oleh UMNO bekerjasama dengan UMNO, maka tidak adalah lagi badan lain yang boleh mengambil tindakan...
Jika PRU13 nanti kalau UMNO kalah maka UMNO akan menggunakan polis dan tentera untuk menghalang dari PR memerintah.....
Maka RAKYAT sedang memerhati untuk bertindak...


Umno tak leh buat macam tu kerana kuasa tertinggi tentera terletak di tng Agong....
Agong tak kan benarkan........
Back to top
View user's profile Send private message
studentU
Lans Kopral
Lans Kopral


Joined: Aug 08, 2008
Posts: 394

PostPosted: Thu May 07, 2009 9:19 pm    Post subject: Reply with quote

abuadil_alkaff wrote:
kingkent,
itu lah yang pimpinan umno selalu sebut, jika selain dari bn perintah, negara akan huru hara ie polis, tentera, jentera awam, jkkkk, pemuda pemudi umno dll akan menghuruharakan negara.


UMNO dh jadi FIRAUN......dia rasa dia saja yg berkuasa.....MAri kita kuatkan semangat & tingkatkan komitment dlm menentang FIRAUN alaf ini....JIHADDD....
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Tranungkite Online V8 Forum Index -> Borak Politik & Isu Semasa All times are GMT + 8 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.