Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

Tranungkite Online V8 :: View topic - Jodoh BUKAN ditangan Tuhan? Jodoh kita tentukan sendiri?
 FAQFAQ   SearchSearch   UsergroupsUsergroups   ProfileProfile   Private MessagesPrivate Messages   MasukMasuk 

Jodoh BUKAN ditangan Tuhan? Jodoh kita tentukan sendiri?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Post new topic   Reply to topic    Tranungkite Online V8 Forum Index -> Borak Agama & Falsafah
View previous topic :: View next topic  
Author Message
musrights
Lans Kopral
Lans Kopral


Joined: Sep 12, 2008
Posts: 301

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 2:56 pm    Post subject: Reply with quote

berkenaan "jodoh ditangan tuhan"

ini adalah satu kiasan bahasa..
maksud yg tepat bagi saya "jodoh telah ditakdirkan sejak belum diciptakan manusia lagi.."

tidak keterlaluan jika saya sebutkan..

ALLAH telah tahu duduk kita.. disyurgakah.. atau di neraka..

sebab ALLAH MAHA MENGETAHUI.. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
ummu_waheedah
Prebet
Prebet


Joined: Dec 24, 2006
Posts: 134
Location: http://assakynah.blogspot.com

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 2:58 pm    Post subject: Reply with quote

gujiks wrote:

Beralih kepada Maksud JOdoh td ...

Jodoh adalah hak milik Allah yg disediakan oleh Allah kepada kita mengikut ketetapanNYA yg tersusun .. untuk kita mendapatkan jodoh tersebut dan juga mengekalkannya .. wajib kita berusaha kearah tersebut .. dengan sepenuh usaha ... dengan usha , tawakal dan doa yg bersungguh itulah .. baru Allah menyerahkan Jodoh yg ditetapkan keapda kita .. jika tiada usha , doa dan tawakal td .. tetap kita akan menerima Jodoh kita .. tetapi berseuaian dengan usha kita td ... bukan JOdoh yg pertama yg kita harapkan itu ...

Perlu diingat ... Qada dan Qadar Allah itu bukanlah hanya satu line sahja .. tetapi dengna Ilmu Allah yg luas .. line perjalanan kehidupan kita .. sudah bercabang2 mengikut perancangan Allah .. dan kita yg memilih dimanakah jalan yg kita kehendaki ... sesuai dengan Usaha kita .. dan Jalan yg disediakan oleh Allah bersesuaian dengan Usha kita selama ini ...


Soalnya ustaz, bagi yg sudah memahami dan mengimani qada dan qadar tak ada masalah. Malah redho sudah terpahat dalam jiwa mereka.
yg jadi persolan adalah mrk yg tak percaya kpd ketentuan Allah spt sdr kita dari_sabah tu.

Panjang pendek,kekal atau musnahnya jodoh sering menjadi bahan kecewa dihati manusia yg percaya 100% bahawa apa yg mereka usahakan dan impikan pasti membawa natijah seperti yg mereka harapkan.

Ada pula manusia yg sentiasa mengharapkan musnahnya satu 'jodoh' setelah melalui kepahitan disebabkan watak manusia/pasangan masing2 atau kerana adanya impina yg masih belum terlaksana.

mungkin ada yg mengatakan soal qada dan qadar ini adalah faktor iman dan kepercayaan umat islam, ttp jodoh berlaku juga kepada yg tiada agama (eteis) dan berlainan agama (non-muslim). Perceraian juga berlaku di kalangan ummat manusia tanpa mengira fahaman agamanya. Yg berbeza ialah kefahaman, faktor penyebab kpd jodoh adalah sama. Ketentuan ada tidaknya jodoh adalah sama. Ia adalah ketentuan Tuhan dan dalam tekaan manusia.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
gujiks
Leftenan Jeneral
Leftenan Jeneral


Joined: Jul 30, 2005
Posts: 145
Location: Bumi Allah

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 3:47 pm    Post subject: Reply with quote

ummu_waheedah wrote:


Soalnya ustaz, bagi yg sudah memahami dan mengimani qada dan qadar tak ada masalah. Malah redho sudah terpahat dalam jiwa mereka.
yg jadi persolan adalah mrk yg tak percaya kpd ketentuan Allah spt sdr kita dari_sabah tu.

Panjang pendek,kekal atau musnahnya jodoh sering menjadi bahan kecewa dihati manusia yg percaya 100% bahawa apa yg mereka usahakan dan impikan pasti membawa natijah seperti yg mereka harapkan.

Ada pula manusia yg sentiasa mengharapkan musnahnya satu 'jodoh' setelah melalui kepahitan disebabkan watak manusia/pasangan masing2 atau kerana adanya impina yg masih belum terlaksana.

mungkin ada yg mengatakan soal qada dan qadar ini adalah faktor iman dan kepercayaan umat islam, ttp jodoh berlaku juga kepada yg tiada agama (eteis) dan berlainan agama (non-muslim). Perceraian juga berlaku di kalangan ummat manusia tanpa mengira fahaman agamanya. Yg berbeza ialah kefahaman, faktor penyebab kpd jodoh adalah sama. Ketentuan ada tidaknya jodoh adalah sama. Ia adalah ketentuan Tuhan dan dalam tekaan manusia.


Sebab itu mengimani Qada dan Qadar adalah sebaris dengan mengimani perkara2 sumiyat ...

Menerima dan berserah adalah unsur pertama dlm keimanan Islam ... kemudian ..barulah ada perbincangan ...

Memahami apa itu Qada dan Qadar adalah salah satu 6 perkara asas dlm Keimanan ... tanpanya .. iman akan sia2 ...

Tugas kita .. memberikan kefahaman dan bimbingan keapda yg memerlukan .. yg memerlukan .. wajar mencari dan mempelajari perkara Ain yg wajib difahami olehnya ...

Wajar hati2 bg kita yg sudah islam ini .. kerana dlm Agama Kristian Ortodok .. Perkahwinan adalah selamanya .. haram bagi mereka utk berpisah ... erti kata yg lain " Sudah tiada Jodoh " tidak ada dlm kamus agama mereka ... Wink
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
akhir_zaman
Prebet
Prebet


Joined: Apr 27, 2008
Posts: 189

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 4:19 pm    Post subject: Reply with quote

gujiks wrote:
ummu_waheedah wrote:


Soalnya ustaz, bagi yg sudah memahami dan mengimani qada dan qadar tak ada masalah. Malah redho sudah terpahat dalam jiwa mereka.
yg jadi persolan adalah mrk yg tak percaya kpd ketentuan Allah spt sdr kita dari_sabah tu.

Panjang pendek,kekal atau musnahnya jodoh sering menjadi bahan kecewa dihati manusia yg percaya 100% bahawa apa yg mereka usahakan dan impikan pasti membawa natijah seperti yg mereka harapkan.

Ada pula manusia yg sentiasa mengharapkan musnahnya satu 'jodoh' setelah melalui kepahitan disebabkan watak manusia/pasangan masing2 atau kerana adanya impina yg masih belum terlaksana.

mungkin ada yg mengatakan soal qada dan qadar ini adalah faktor iman dan kepercayaan umat islam, ttp jodoh berlaku juga kepada yg tiada agama (eteis) dan berlainan agama (non-muslim). Perceraian juga berlaku di kalangan ummat manusia tanpa mengira fahaman agamanya. Yg berbeza ialah kefahaman, faktor penyebab kpd jodoh adalah sama. Ketentuan ada tidaknya jodoh adalah sama. Ia adalah ketentuan Tuhan dan dalam tekaan manusia.


Sebab itu mengimani Qada dan Qadar adalah sebaris dengan mengimani perkara2 sumiyat ...

Menerima dan berserah adalah unsur pertama dlm keimanan Islam ... kemudian ..barulah ada perbincangan ...

Memahami apa itu Qada dan Qadar adalah salah satu 6 perkara asas dlm Keimanan ... tanpanya .. iman akan sia2 ...

Tugas kita .. memberikan kefahaman dan bimbingan keapda yg memerlukan .. yg memerlukan .. wajar mencari dan mempelajari perkara Ain yg wajib difahami olehnya ...

Wajar hati2 bg kita yg sudah islam ini .. kerana dlm Agama Kristian Ortodok .. Perkahwinan adalah selamanya .. haram bagi mereka utk berpisah ... erti kata yg lain " Sudah tiada Jodoh " tidak ada dlm kamus agama mereka ... Wink


Dalam kitab al-adzkar menyebut, kita di larang mengatakan kepada pasangan pengantin :

semoga hidup bahagia hingga ke anak cucu..

Tetapi Kita di perintahkan untuk doa keberkatan...

Semoga Allah memberkati kamu berdua, dan mengumpulkan kamu dalam kebaikan.....

sebab ini berkaitan dengan Takdir Allah swt. Mintak ustaz jelaskan.
Back to top
View user's profile Send private message
insani
Jeneral
Jeneral


Joined: Sep 25, 2005
Posts: 554

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 5:38 pm    Post subject: Re: Jodoh BUKAN ditangan Tuhan? Jodoh kita tentukan sendiri? Reply with quote

Dari_Sabah wrote:
Dari_Sabah wrote:

Saya tak percaya Jodoh ditangan Tuhan! Kita yang memilih siapa pasangan kita. Contohnya artis: Kawin pertama (jodoh), lepas tu cerai (dah takde jodoh), kawin kedua kali (Jodoh lagi), cerai lagi (Jodoh hilang lagi), Kawin kali Ke-3 (jumpa jodoh lagi), cerai lagi (lagi-lagi takde jodoh), kawin kali ke-4 (jodoh lagi).

Jodoh kah macam tu?? macammana yang kawin 2 atau 3 isteri? Adakah orang itu bertemu jodoh dengan 3 orang isterinya atau 3 orang isteri itu bertemu jodoh dengan lelaki seorang tu je? Bagaimana kalau Orang Islam kawin kristian? Itupun jodoh juga ke?


Ada sesiapa pernah terfikir tak bab jodoh ni? Petikan ini berasal dari thread.. http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=46643#46643


Assalaamu`alaikum

Pertama sekali syukur pada Allah yang memilih kita semua untuk menjadi pendokong agamaNya yang diajarkan kepada para RasulNya.

Berkenaan jodoh ketentuan Allah
sebenarnya bukan sahaja jodoh, malahan segala-galanya telah ditentukan Allah. Sesiapa yang tidak meyakini perkara ini, dia bukanlah seorang mu`min.

Taqdir adalah termasuk dalam rahsia-rahsia Allah yang tidak mampu kita fikirkannya.

Terima kasih
Back to top
View user's profile Send private message
tokki_hang
Sarjan
Sarjan


Joined: Jun 05, 2008
Posts: 1434

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 5:49 pm    Post subject: Re: Jodoh BUKAN ditangan Tuhan? Jodoh kita tentukan sendiri? Reply with quote

Dari_Sabah wrote:
Dari_Sabah wrote:

Saya tak percaya Jodoh ditangan Tuhan! Kita yang memilih siapa pasangan kita. Contohnya artis: Kawin pertama (jodoh), lepas tu cerai (dah takde jodoh), kawin kedua kali (Jodoh lagi), cerai lagi (Jodoh hilang lagi), Kawin kali Ke-3 (jumpa jodoh lagi), cerai lagi (lagi-lagi takde jodoh), kawin kali ke-4 (jodoh lagi).

Jodoh kah macam tu?? macammana yang kawin 2 atau 3 isteri? Adakah orang itu bertemu jodoh dengan 3 orang isterinya atau 3 orang isteri itu bertemu jodoh dengan lelaki seorang tu je? Bagaimana kalau Orang Islam kawin kristian? Itupun jodoh juga ke?


Ada sesiapa pernah terfikir tak bab jodoh ni? Petikan ini berasal dari thread.. http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=46643#46643


ini golongan qadariah...kafir krn menafikan qudrat dan iradat allah dlm menentukan kehidupan hambanya..
Back to top
View user's profile Send private message
Lastik
Kopral
Kopral


Joined: Jul 18, 2008
Posts: 773

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 5:49 pm    Post subject: Reply with quote

Salam...
Susah ni.. masalah kecelaruan tauhid.... bila seorang jahil bertanya pada hatinya sendiri.. maka Iblis akan membimbingnya... namun kalau orang yg beriman... pasti akan mencari guru yang alim membimbingnya kejalan benar... wassalam... Kalau anda dari_sabah adalah seorang muslim... carilah guru atau ustaz iuntuk memberi tunjuk ajar kepada anda... kalau anda non-muslim... tak perlulah anda berhujah disini... lakum dii nukum waliayadeen... untuk kamu agama kamu.. dan kami tetap dengan agama kami....
Back to top
View user's profile Send private message
ummu_waheedah
Prebet
Prebet


Joined: Dec 24, 2006
Posts: 134
Location: http://assakynah.blogspot.com

PostPosted: Wed Dec 17, 2008 7:58 pm    Post subject: doa pengantin Reply with quote

akhir_zaman wrote:


Dalam kitab al-adzkar menyebut, kita di larang mengatakan kepada pasangan pengantin :

semoga hidup bahagia hingga ke anak cucu..

Tetapi Kita di perintahkan untuk doa keberkatan...

Semoga Allah memberkati kamu berdua, dan mengumpulkan kamu dalam kebaikan.....

sebab ini berkaitan dengan Takdir Allah swt. Mintak ustaz jelaskan.


Betul tu. Sekarang ni saya lihat ada bbrp perubahan pada kad jemputan kahwin. Sudah di letakkan doa yg sepatutnya bukan lagi doa macam dalam lirik lagu arwah saloma "selamat pengantin baru,selamat berbahgia, selamat ke anak cucu.... selamat sejahtera"

mudah2an kefahaman kita akan terus diperpetulkan dengan perbincangan2 ilmiah begini. Mudah2an dari_sabah dapat memanfaatkan perbincangan, amin.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
jkrolnadzrah
Rekrut
Rekrut


Joined: Dec 22, 2008
Posts: 68
Location: Selangor, Malaysia

PostPosted: Tue Dec 23, 2008 4:59 pm    Post subject: Reply with quote

kiter blh mengubah nasib kiter TETAPI kiter xblh ubah 3 perkara:-

1. rezeki
2. jodoh
3. ajal maut

org selalu ckp rezeki blh dicari....
btul... rezeki blh dicari... p kat mn rezeki kiter, kiter tau ker??? xtau... hanya Allah SWT je yg Maha Mengetahui... kiter berusaha n berdoa pd yg Maha Esa...

jodoh... org slalu ckp, kalu xcari xjumper... ok la... kalu da cari jumpa yg berkenan di hati... p Tuhan kata tuh bukan jodoh kiter, pun xmenjadi gak... bercinta bagai nak rak... 'ko la bulan, ko la bintang...' sampai 5 tahun, lama tuh... siap rancang nk kawen... (aku la tuh... Laughing ) p Tuhan kata tu bkn milik ko... xjadi gak... last2 bru jumpa 3 bulan terus jd suami... tu la nmnyer jodoh di tentukn Tuhan...

ajal maut... inalillah.......
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger MSN Messenger
ummu_waheedah
Prebet
Prebet


Joined: Dec 24, 2006
Posts: 134
Location: http://assakynah.blogspot.com

PostPosted: Tue Dec 23, 2008 8:23 pm    Post subject: mana dari_sabah? Reply with quote

mana dari _sabah ni, tak masuk mengulas pun. Dia faham ker tidak?tapi dia gak yg buka thread...sekurang2nya bagilah ulasan balas. kalau tak tutup jer lah thread ni.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
-rakyatmalizia-
Lans Kopral
Lans Kopral


Joined: Dec 20, 2008
Posts: 532
Location: sarang buaya

PostPosted: Tue Dec 23, 2008 8:33 pm    Post subject: Reply with quote

senang cite kalau tak tau ilmu agama ikut cakap yg tau ilmu agama..

pastu jgn tunjuk pandai lak...

kalau kita tak tau pasal enjin kereta, kena rujuk pakar enjin kereta untuk betulkan, kalau kita tak ikut cakap pakar apa jadi pada enjin kita...

camtula dalam ilmu agama ni, banyakkan ke majlis ilmu, dalami ilmu agama, insyaallah kita tidak tersesat selagi mana kita berpegang kepada tali allah iaitu al quran dan sunnah...

ilmu itu luas, semoga kita sama2 dikurniakan ilmu yg bermanfaat kepada kita...
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
ummu_waheedah
Prebet
Prebet


Joined: Dec 24, 2006
Posts: 134
Location: http://assakynah.blogspot.com

PostPosted: Tue Dec 23, 2008 9:13 pm    Post subject: Reply with quote

jkrolnadzrah wrote:
jodoh... org slalu ckp, kalu xcari xjumper... ok la... kalu da cari jumpa yg berkenan di hati... p Tuhan kata tuh bukan jodoh kiter, pun xmenjadi gak... bercinta bagai nak rak... 'ko la bulan, ko la bintang...' sampai 5 tahun, lama tuh... siap rancang nk kawen... (aku la tuh... Laughing ) p Tuhan kata tu bkn milik ko... xjadi gak... last2 bru jumpa 3 bulan terus jd suami... tu la nmnyer jodoh di tentukn Tuhan...

.


Apa yg terjadi kpd puan tu adalah untuk tambahkan kemantapan iman, tambah yakin yg segala ketentuan takdir Allah punya kuasa bukan kita, tapi kita boleh usahalah. Macam makan juga, kita dah siap2 makanan atas meja tup2 gempa atau tanah runtuh, tak der rezki.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
ummu_waheedah
Prebet
Prebet


Joined: Dec 24, 2006
Posts: 134
Location: http://assakynah.blogspot.com

PostPosted: Tue Dec 23, 2008 9:15 pm    Post subject: Reply with quote

-rakyatmalizia- wrote:
senang cite kalau tak tau ilmu agama ikut cakap yg tau ilmu agama..

pastu jgn tunjuk pandai lak...



tak perlah dia nak tunjuk pandai... jgn tunjuk penumbuk dah lah.
kita tolong2 bantu kefahaman mana yg patut, harap2 yg pandai2 buat statement akan terfikirlah apa yg org lain ckp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Tranungkite Online V8 Forum Index -> Borak Agama & Falsafah All times are GMT + 8 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.