Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID?
Dilulus terbit pada Wednesday, December 10 @ 14:38:34 MYT oleh alghaib

Analisis Isu Oleh : Abdul Mubin Ismail

 Petang tadi secara kebetulan saya dihubungi oleh tiga orang teman wartawan dari Kuala Lumpur. Dua orang daripada media pro-UMNO dan seorang lagi daripada media yang pro-Pakatan Rakyat. Tapi topik pertanyaannya sama – siapa calon sebenar BN dalam PRK Kuala Terengganu.

Saya menjawab dengan soalan – siapa yang ‘diharapkan’ banyak orang terutamanya cakap-cakap di Kuala Lumpur? Ketiga-tiga teman saya menjawab dengan jawapan yang juga sama – mendahului senarai ialah Wan Farid, Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu yang juga Timbalan Menteri Dalam Negeri


"Ada lagi ke nama lain selain Wan Farid?" Tanya saya. Secara kebetulan juga ketiga-tiga teman saya menjawab dengan jawapan yang sama – “ada, tapi nama tidak pasti” dan sebab itu mereka hubungi saya untuk bertanya (kalau-kalau saya tahu?) siapa calon lain yang diuar-uarkan selain Wan Farid.

Sembang-sembang kami akhirnya dapat dirumuskan sebagaimana berikut :

Yang seronoknya bukan soal Wan Farid. Tapi bagaimana tersebarnya berita dan cekapnya mereka menangkap khabar. Sama ada khabar angin ke, khabar asap ke, itu tak penting, yang penting masih ada orang yang bercakap, bukan Wan Farid.

Menariknya juga, yang lebih berkeyakinan menyebut perkara ini (bukan Wan Farid pilihan utama) ialah salah seorang teman daripada media pro-UMNO. Kalau teman daripada media pro-Pakatan tu, bolehlah dikatakan cuba memprovokasi untuk melaga-lagakan orang-orang UMNO atau untuk ‘memudahkan’ kerja PAS. Kalau yang dah pro-UMNO, apa pula muslihatnya atau apa isyaratnya dan dari mana sumbernya atau siapa mengarahkan supaya digembar-gemburkan cerita ini. Susah juga nak fikirkan.

Bagaimana cerita ini terkeluar, saya sendiri dan teman-teman saya tadi pun tak pasti. Namun yang pasti, di tengah-tengah riuh rendahnya suara-suara peramal politik tanah air sama ada tempatan mahupun di luar Terengganu bercakap dan memberi pandangan sehingga seantero dunia tahu bahawa Wan Farid adalah calon BN ‘hampir pasti’, paling sesuai dan mempunyai potensi besar untuk menang di PRK Kuala Terengganu, rupa-rupanya masih terselit nama lain yang ‘mendahului’ Wan Farid.

Bukan menjadi sesuatu yang pelik, malahan sudah menjadi kebiasaan, beberapa nama akan diangkat untuk pertimbangan dan disenaraipendekkan oleh pucuk pimpinan parti bagi pemilihan siapa calon terbaik. Tetapi yang agak sensasinya, Wan Farid sudah menjadi calon bukan pilihan. Maknanya dah berada pada ranking ketiga atau keempat. Namanya kalau pun diangkat, hanya untuk mencukupkan syarat.

Lebih menarik dan sensasi, kata teman saya itu lagi, pucuk pimpinan UMNO/BN (tak pasti sama ada pusat atau negeri) berhasrat meletakkan calon lain berasaskan faktor-faktor tertentu. Antaranya nak merealisasikan kata-kata yang sering kali diungkapkan banyak pemimpin (terutama semasa musim pemilihan UMNO Bahagian) bahawa Ketua Bahagian tidak semestinya menjadi calon pilihan raya. Kata-kata itulah yang selalu disebut bagi mengelakkan berlakunya pertandingan atau pertembungan peringkat atasan.

Sama ada berebut atau tidak, ada pertandingan atau tidak semasa pemilihan, jawatan Ketua Bahagian bukan tiket untuk dicalonkan menjadi calon pilihan raya termasuklah PRK. Hal ini sudah dibuktikan oleh pucuk pimpinan BN semasa meletakkan calon semasa PRU, terbaru dalam PRK Permatang Pauh. Dalam PRU 12/2008 misalnya, ramai Ketua Bahagian tidak dicalonkan (di Terengganu ada 4 orang termasuk Wan Farid) dan dalam kes Permatang Pauh, cadangan bahagian untuk meletakkan Ketua Bahagian tidak diendahkan oleh pucuk pimpinan. Cakap dan kehendak bahagian bukan muktamad.

Faktor kedua katanya, pucuk pimpinan ingin ‘menguji’ semangat sebenar anggota UMNO selepas pemilihan baru-baru ini, sama ada mereka boleh bersatu atau tidak. Sama ada cakap serupa bikin atau tidak. Sama ada benar atau tidak ungkapan UMNO pasti menang dalam pilihan raya walaupun kami bertingkah pendapat bersilih pandangan bersilang sokongan pada setiap kali pemilihan dalaman.

Tegas teman saya lagi, ujian ini akan menjadi ukuran sebenar kesetiaan ahli UMNO terhadap partinya bukan kesetiaan kepada ‘siapa’ yang menjadi calon. Maksudnya bukan ‘Wan Farid adalah calon BN’ tetapi ‘UMNO adalah calon BN’. Dan nantinya UMNO akan dapat buktikan bahawa bukan PAS atau Pakatan sahaja yang boleh bercakap berhubung dengan kesetiaan ahlinya kepada parti, tetapi UMNO juga berhak.

Ketiga, Pak Lah sebelum berundur daripada menjadi Presiden UMNO Mac tahun depan memang berhasrat benar untuk ‘membersihkan’ namanya daripada dikaitkan dengan memberi peluang kepada kroni-kroni dan orang-orang yang rapat dengannya dan dengan anak menantunya. Kalau benar itu yang disebutkan, hampir pasti, Wan Farid bukanlah calonnya.

Keempat – menjadi alasan yang kukuh untuk menguji kepimpinan dan kekuatan Mat Said yang pernah berkata bahawa beliau adalah MB pilihan istana bukan pilihan Pak Lah, sambil dapat mengukur sejauh mana kesetiaan sebenar ahli UMNO Terengganu (khususnya Kuala Terengganu) kepada Mat Said dalam menghadapi PRK ini. Kerana Wan Farid ‘kurang jelas’ daripada kem mana, maka kalau diletakkan Wan Farid, dianggap akan meringankan tugas Mat Said serta bukan ujian sebenar kepada Mat Said.

Faktor-faktor lain yang disebutkan teman saya itu dan siapa sebenarnya yang menjadi calon pilihan utama selepas Wan Farid sekarang, bagi saya sudah menjadi kurang penting.

Itu kata teman saya, bukan kata saya atau kata pemimpin UMNO/BN. Kita tengoklah siapa yang kena.

Dipetik dari : http://jaranganakmelayu.blogspot.com

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Analisis Isu
· News by alghaib


Most read story about Analisis Isu:

Kerajaan Baru BN Perak di ambang kehancuran

Sebab Khairy Menang

Ate..mike udoh nampok ke idak..?Cerita disebalik cerita

MASHITAH/KHIR TOYO: DOKTOR UMNO PALING TAK CERDIK DI MALAYSIA

Lompat di Perak, Apa sebenarnya berlaku.

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID?" | Login/Create an Account | 19 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by Tokku on Wednesday, December 10 @ 15:42:56 MYT
(User Info | Send a Message)
UMNO letak laaa Idris Jusoh, boley jadi menteri penuh. Tak pun Mat Sabri Alwi ker, dia hensem hari2 duk salooon kecangtikang, pengundi wanita suke sgt2!



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by osamakecik on Wednesday, December 10 @ 17:34:37 MYT
(User Info | Send a Message)
weii...letak derih la weii...hahahahahah...kot teringin nak ganti jadi timbalan menteri pelajaran...dah kemaruk nak jadi MB terengganu...tak dapat jadi timbalan menteri pon bole la...wakakakakka



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by adley on Wednesday, December 10 @ 17:50:33 MYT
(User Info | Send a Message)
Di PRK Permatang Pauh UMNO dah letak ADUN sebagai calon menentang DSAI

jadi, kalau di PRK Kuala Terengganu, apa salahnya UMNO letak ADUN jugak iaitu Deris Jusoh sebagai calon menetang PAS

atau Deris sekarang dah hilang gigi tinggal gusi jak



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by aloelete on Wednesday, December 10 @ 18:33:54 MYT
(User Info | Send a Message)
ambe rase baik bubuh mad said sendiri jadi calon supaya dia cepat kayo buleh baiki gigi jarang dia cepat sikit sbb loni ambe rase mb terengganu paling huduh skali di malaysia



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by MNI on Wednesday, December 10 @ 18:53:36 MYT
(User Info | Send a Message)
soal skrg letak sapa pun UMNO tetap kalah TAKBIRRRRRRRRRRRRRRR



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by Tok_JE on Wednesday, December 10 @ 18:53:54 MYT
(User Info | Send a Message)
Kalu We Farid jadi calon ... eloklah PAS letak Abg Mat kerana pengundi atas pagar rasanya bule terima Abg Mat berbanding We Farid kerana Abg dia kepala Baham pitih rakyat Trg.... walaupun ada segelintir pengundi bersikap kekitaan tapi We Farid juga tida sepenuh masa di K.Trg kerana berpusat di Ibu Kota.... jadi rasanya tak de masalah kekitaan ... tapi kalu calon Umeno anak watan K.Trg yang lain  ... PAS perlu memikirkan calon Watan juga kerana sikap kekitaan pada Pengundi akan menyebelahi calon tersendiri tak kira Umeno atau PAS



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by anugerahh2008 on Wednesday, December 10 @ 19:58:03 MYT
(User Info | Send a Message)
Kawan saya, dulu satu sekolah dan satu kelas dengan Dato Wan Farid masa sekolah menengah.... Dia cerita, Wan Farid cuma ada sijil SPM saja..... Macam tak percaya saja cerita ni, tapi kawan lama dia yang cerita, sampai sekarang pun dia masih kawan walaupun bukan satu parti.... Katanya, sebab itulah Idris Jusoh tak letak dia bertanding Parlimen sebelum ini kerana Deris mahukan semua calon parlimen ada  ijazah....

(Sesiapa yang boleh pastikan cerita ini, sila kita kongsi bersama....) Saya hairan, kenapa Wan Farid boleh jadi Senator dan Timbalan Menteri kalau setakat kelulusan SPM saja.



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by badok on Wednesday, December 10 @ 20:21:14 MYT
(User Info | Send a Message)
Sapa pung yg UMNO letak..... kalah punya,.. sbb org Ganu la ni ada skit cerdik. Mok Chik tu tak tanding doh..so 600 gi pade PAS..PAS cuma nak 500 undi jer ..ado 1000 lebih.... PAS kiro meneng mudoh ke.....



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by kucabala on Wednesday, December 10 @ 22:47:57 MYT
(User Info | Send a Message)
Negeri Terengganu baru kehilangan jawatan Tim Menteri Pendidikan, Sebelum tu jawatan Tim Menteri Kewangan terlepas.. sat lagi satu lagi jawatan Tim. Menteri terlepas........Tim. Menteri Dlm Negeri... Cuba bayangkan Wan Farid sekarang memegang jawatan tersebut atas tiket senator. Tapi jika Pilihan Raya Kecil ni nanti dia kalah... tak kan nak kekal dengan jawatan tersebut? Hai nampaknya terlepas lagi satu jawatan dlm kabinet bagi Negeri Terengganu kite..... Saya rasa ada baiknye Wan Farid tidak bertanding.. sekurang2nye jawatan TMDN kekal utk Negeri Terengganu.



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by pagaruyong on Wednesday, December 10 @ 23:53:41 MYT
(User Info | Send a Message)
memang kalah pun kalu boh dia.Farid kaki auta juga byk kes kat KT.Tu pong jadi timb.menteri org bagi kesian.....pasai kes provokasi batu buruk.Kalu dia calon tahu ler rakyat KT ajor dia.bahang tanoh.



Re: YANG SENSASI & TERKINI : BUKAN WAN FARID? (Score: 1)
by ibnuaki on Friday, December 12 @ 12:05:31 MYT
(User Info | Send a Message)
apa kata UMNO tak yoh tanding, taja calon AKIM je ke atau taja tok mun sekali lagi. kalu kaloh tak malu sangat...


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.