Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

'Nizar orang pertama cuba dirasuah...'
Dilulus terbit pada Monday, February 09 @ 12:20:52 MYT oleh TokBatin

Berita Oleh Azamin Amin

 IPOH, 9 Feb (Hrkh) -
Di sebalik tabir, sejak awal lagi sudah ada perancangan jahat untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak sekaligus membelakang mandat yang telah diberikan oleh rakyat. Episod 'rampasan' kuasa BN yang tidak beradab di Perak membuktikan lagi keangkuhan dan kebiadapn parti itu dalam melakukan apa saja untuk berkuasa. Penolong Pengarang Harakahdaily AZAMIN AMIN dengan ditemani Jurugambar MUNIZAM bertemu Pesuruhjaya PAS Perak Ustaz Ahmad Awang di pejabat PAS Perak di Ipoh 4 Februari lalu untuk mendapatkan butirannya.

HARAKAH:Apa reaksi awal Ustaz berhubung keputusan Suruhajaya Pilihan Raya(SPR) yang tidak mengisyhtiharkan pilihan raya kecil di Dun Behrang dan Changkat Jering?

Ustaz Ahmad Awang:PAS bersama Pakatan Rakyat mencela keputusan yang dibuat SPR kerana ianya membelakang Perlembagaan Persekutuan dan Undang-Undang Tubuh Negeri yang menyatakan SPR mesti terima notis pengosongan Speaker dan adakan pilihan raya kecil. 'Beyond Jurisdiction' mereka untuk menyiasat sama ada surat letak jawatan itu sahih atau sebaliknya. Yang penting akur dengan kuasa Speaker.

Jika terbukti keraguan, boleh dibawa ke mahkamah tetapi pilihan raya mesti dilaksanakan. Kita dalam proses undang-undang untuk cabar keputusan SPR bahkan SPR sendiri mengaku kes ini dianggap selesai disebabkan badan itu tidak mempunyai bidang kuasa untuk menyiasat atau inkuiri tentang surat itu. Mana boleh, kalau tidak ada bidang kuasa kenapa putuskan tiada pilihan raya kecil.

ImageKenapa terima surat penafian dua Adun itu sedangkan surat pertama daripada Speaker tidak diterima? Inilah pertama kali dalam sejarah, SPR bertindak seperti mahkamah. Untuk itu, saya menggesa Pengerusi SPR baru Tan Sri Abdul Aziz letak jawatan kerana telah mencemarkan naman baik dan imej SPR.

Sedangkan bekas Pengerusi SPR dahulu dan pensyarah undang-undang pun menyatakan bahawa soal mencabar kesahihan surat itu adalah perkara kedua tetapi yang utama kena buat pilhan raya kecil seperti dinyatakan dalam undang-undang, dimana SPR mesti terima notis pemngosongan oleh Speaker.

Bagaimana penerimaan dan gerak-kerja 'grass-root' dan pendokong Pakatan Rakyat, adakah bersedia hadapi pilihan raya kecil atau seluruh negeri?

Kita bersedia untuk menghadapi apa jua kemungkinan yang akan berlaku sama ada kekal sebagai kerajaan sedia ada, atau sebagai kerajaan minoriti. Atau menghadapi pilihan raya kecil atau seluruh negeri.Gerak-kerja telah dimulakan dan mesyuarat di kawasan seluruh Perak telah dimulakan dengan persiapan untuk menghadapi pilihanraya jika berlaku pembubaran DUN.

Kita telah bergerak dan semangat kemenagan Permatang Pauh dan Kuala Terenggau, momentum itu masih ada.

Bagaimana dengan tindakan dua Adun ini, apa kisah dan watak sebenarnya mereka ini?

Kalau parti mereka sendiri telah menolak mereka apatah lagi kita. Kita mencuba dari awal melayan karenah mereka kerana kita menghormati rakan komponen kita dalam KeADILAn, walaupun pelbagai masalah timbul akibat karenah mereka. Bahkan Menteri Besar Dato' Seri Nizar Jamaluddin juga sudah beberapa kali menasihati mereka ini.

Sebenarnya sejak awal lagi kita curiga dan tahu tentang karenah mereka berdua tetapi kita bagi masa untuk mereka berubah. Kita cuba atasilah masalah dalaman namun rupanya tidak berubah.

Saya 'flash-back' balik ketika proses penubuhan Kerajaan Pakatan Rakyat di negeri dan sewaktu angkat sumpah Menteri Besar Perak di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar.

Dalam Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri, Menteri Besar mesti Melayu dan Islam. Jadi DAP akur dengan keputusan itu, manakala keADILan menyerahkannya kepada PAS. Kami tanya, kenapa bukan keADILan sedangkan ada kerusi melayu tiga orang. KeADILan kata mereka tidak sesuai dan serahkan kepada PAS yang juga ada calon. Kita kata kalau tak ada, kami sudah ada calon yang sesuai iaitu Ir Nizar yang kami tidak sangsi lagi kewibawaan dan ketokohan kepimpinannya. Semua akhirnya sebulat suara setuju.

Pagi esoknya kami 'rehearsal' dulu sebelum jumpa Raja Muda Perak Raja Nazrin Shah pada pukul 4.00 petang. Sebelum menghampiri jam 4.00, tiba-tiba jam 2.00 petang Jamaluddin ketuai kumpulan adun-adun KeADIlan bertemu Raja Muda kata tidak bersetuju untuk pilih Nizar sebagai MB. Rupanya Jamaluddin juga berhasrat untuk menjadi MB.

Maka Raja Muda panggil saya, dan minta penjelasan sedangkan keputusan telah dibuat dan telah serahkan nama kepada Raja Muda.

ImageSedangkan sebelum itu semua sepakat bersetuju termasuk DAP. Lalu kami terpaksa pulang balik dari istana, dan upacara angkat sumpah terpaksa ditangguhkan. Akibat Jamaluddin, kami kemudiannya bermesyuarat semula dan masing-masing parti termasuk DAP mengemukakan seorang calon, sebagai syarat.

Setelah tiga nama dicalonkan akhirnya Sultan Perak memperkenankan untuk memilih Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak ke-10.

Maknanya nak beritahu, 'from the first day', sudah ada karenah mereka ini yang menyusahkan kita. Kita melayan mereka dan harap parti mereka menasihatkan mereka, tetapi sehari demi sehari, parti mereka pun tak boleh 'control'. Parti mereka mengadu kepada kita.Menteri Besar pun ambil tanggungjawab nasihatkan dia.

Maknanya Jamaluddin membelakangkan pimpinan keADILan Pusatkah sehingga buat keputusan sendiri?

Saya difahamkan ada 'comunication gap' (jurang komunikasi) antara kepimpinan negeri dan pusat. Dengar khabarnya mereka tidak mendapat maklumat tepat dan akhirnya restu apa jua tindakan Jamaluddin

Tiga minggu lepas, nampak perubahan dia amat sangat.Dia tak nak bercakap banyak dan cuba nak 'isolate' daripada kita. Kesimpulannya dia ada masalah, terutama dia nak berdepan dengan 10 Februari ini di mahkamah atas pertuduhan rasuah.

Kalau tidak salah, apa yang nak dibimbangi?

Itu pertanyaan biasa.Tapi kalau orang tak bersalah pun, kerunsingan itu akan timbul, tambah kalau-kalau buktinya tak kuat untuk membela diri atau pun runsing dengan keadilan di mahkamah yang kurang diyakini seperti pengalaman-pengalaman yang lepas. Ada kes boleh menang akhirnya jadi kalah. Mungkin itu juga merisaukan dia.Tapi kita dah beritahu dia, kita akan bersama dia untuk berdepan isu tersebut. Mungkin ada tekanan, dan ancaman kita tidak tahu juga.

Osman Jalu pula bagaimana ?

Dari segi kelakuknya tidak macam Jamaluddin tapi dia akan 'back-up' apa jua tindakan Jamaluddin. Malah bila Jamaluddin cakap dalam mesyuarat, dia mesti kata Osman bersetuju dengannya sedangkan Osman sepatah tak bercakap. Dia begitu taat kepada Jamaluddin.

Adakah Adun-adun dan pimpinan PAS juga cuba dipengaruhi seperti cuba ditawarkan atau dilarikan?

Umno tidak sanggup menerima kekalahan kerana parti itu memenangi hanya 27 kerusi dari 35 kerusi yang mereka bertanding di kawasan majoriti Melayu menentang PAS dan KeADILan pada 8 Mac tahun lalu. Bermula dari saat itu Umno berusaha dengan begitu yakin untuk membentuk kerajaan melalui pelbagai cara dan pendekatan. Pada mulanya mereka menawarkan puluh jutaan ringgit kepada beberapa orang Adun PAS supaya melompat parti dan menyebelahi mereka.

Orang yang pertama mendapat tawaran rasuah itu ialah Adun Pasir Panjang yang menjadi menjadi Menteri Besar Perak sekarang.

Bila gagal berbuat demikian, mereka mengajak PAS Perak membentuk kerajaan campuran dengan Umno/BN. Pelbagai pihak digunakan sebagai agen mereka menemui saya selaku Pesuruhjaya PAS Perak. Bahkan ada agen mereka yang menemui Mursyidul Am PAS, Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat. Mereka gunakan beberapa orang mufti, pegawai tinggi kerajaan negeri, pertubuhan NGO dan seorang ADUN BN yang ada hubungan keluarga dengan saya.

Kali ini mereka menggunakan agen dari Kuala Lumpur. Seorang pemimpin tertinggi Umno yang berasal dari Perak dan seorang pegawai tinggi kerajaan Pusat yang isterinya berasal dari Perak bersungguh-sungguh mencuba untuk menemui saya untuk berbincang. Kedua mereka disertai oleh rektor sebuah kolej pengajian tinggi negeri Perak. Pemimpin tertinggi Umno tersebut yang kami telah lama berkenalan dan kini menjadi salah seorang Menteri Kabinet sempat berbual dengan saya melalui telefon meminta saya bertemu empat mata dengan beliau. Bagaimanapun saya mempunyai beberapa jadual pertemuan dengan pimpinan PAS.

Beliau dan rombongannya sampai ke tempat penginapan saya di Balai Kuliyyah Tasawwur Islami, Simpang Empat Semanggol tetapi gagal menemui saya kerana tempat penginapan kami dikawal ketat oleh pasukan Unit Amal dengan dibantu oleh dua buah kereta peronda PDRM.

Ada juga kejadian, saya cuba dilarikan dalam perjalanan dari Ipoh ke Taiping namun sempat 'dipintas' pasukan 'Tentera Merah' Unit Amal PAS.

Esok hari selepas upacara angkat sumpah Menteri Besar selesai, saya ditemui oleh seorang agen Umno yang menunjukkan mereka belum berputus asa memujuk kami untuk membentuk kerajaan campuran bersama BN atas alasan ahli-ahli Exco belum dilantik.

Akhir sekali, apa iktibar yang boleh diperolehi daripada kejadian ini?

ImageKita percaya semua kejadian ini ada hikmahnya. Allah tidak mahu kita menanggung terus bebanan yang cuba menggangu-gugat. Jadi Allah memberi jalan keluar agar tidak menyusahkan kita dengan cara ini seperti yang disebut dalam surah at-Talaq yang juga dikenali sebagai 'ayat 1000 dinar' iaitu:'Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah, akan ada jalan keluar...'

Bila dua orang ini timbulkan isu macam-macam, dan timbul isu rasuah, maka Allah tidak mahu kita menanggung beban.

Apa harapan atas insiden dan tragedi yang berlaku?(bold)

Harap semua penyokong bertenang dan menerima apa jua perkembangan terkini. Jangan percaya cerita bukan-bukan dari media, maka ikut segala arahan pimpinan dari atas sampai ke bawah. Jangan buat tindakan terburu-buru.

Apa jua situasi yang bakal kita hadapi, kita akan hadapi bersama dengan Pakatan Rakyat demi merealisasi harapan rakyat. So apa jua keputusan Pakatan Rakyat kita akan ikut. Kalau pimpinan negeri ada keputusan kita akan rujuk juga ke pimpinan pusat. Parti sendiri dari masa ke semasa sentiasa bertemu untuk mendapat taklimat dan maklumat tepat tentang sebarang kemungkinan. Jadi tidak perlu bimbang akan kesepakatan kami bersama rakyat.

Maknanya PAS akan terima dan hadapi tiga perkara iaitu sama ada kekal kerajaan seperti biasa, adakan pilihanraya kecil ataupun seluruh negeri Perak. - azm _


 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Berita
· News by TokBatin


Most read story about Berita:

Panas!! VCD skandal Puteri UMNO pulak

Hee Yit Foong, ADUN Bebas Di Halau Keluar..

Bubar DUN? Kita sudah aturkan strategi - Nizar

Nama Zambry tidak disebut dalam senarai pembesar yang masuk ke Dewan Santapan

Pertemuan empat mata PM-Anwar cetus spekulasi

Article Rating
Average Score: 5
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"'Nizar orang pertama cuba dirasuah...'" | Login/Create an Account | 2 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: 'Nizar orang pertama cuba dirasuah...' (Score: 1)
by lelakidicermin on Monday, February 09 @ 19:59:52 MYT
(User Info | Send a Message)

kan keadilan timur dlm surat sumpah tu.....najib boleh bg masa 2 hari untuk terjadinya lompat. bila dah najib bgtahu mcm tu bererti siltan perak, tengku nazrin dan najib dah cium mulut lah.......apa kita nak heran kan.....pakar undang2 pun boleh di bodohkan oleh najib.




Re: 'Nizar orang pertama cuba dirasuah...' (Score: 1)
by awe_bule on Tuesday, February 10 @ 08:33:03 MYT
(User Info | Send a Message)

sebut lah laknatullah alaih.. bila UMNO disebut..



               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.