Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Saya kena hentam teruk -Dr. Agus
Dilulus terbit pada Friday, February 13 @ 07:30:00 MYT oleh TokPenghulu

Artikel oleh annasru

agus Lewat petang Ahad lalu saya menerima panggilan telefon dari Prof. Madya Dr. Mohamad Agus Yusof.

“ Saya kena hentam teruk dalam internet Din,” rungutnya pada saya.

“ Kenapa prof?” saya seperti tak tahu bertanya balik.

Semenjak dua menjak ini prof memang kerap diwawancara oleh media. Saya hanya sempat membaca sepintas lalu kenyataan-kenyataannya melalui akhbar dan internet sahaja.


Berita TV sekarang memang tak tengok sangat. Kalau tengok pun sekejap sahaja. Pertamanya sebab waktu tu banyak berada di masjid. Huhuhu.. bukan nak riak tu, memang kewajipan.

Kalau dulu saya memang rasa ketinggalan kalau tak tengok berita TV, terutama TV3. RTM yang nama dia tak pernah tetap itu saya jarang tengok. Sudahlah laporannya merapu, penyampainya yang terlebih aksi selepas dikritik kaku. Kadang-kadang aku pun boleh ketawa tengok penampilan diaorang. Woi! Aku bukan nak merepek pasal itulah.

“Ooo.. berat kena..,” sambungnya prof Agus lagi.

“ Isu prof ulas krisis di Perak ke,” balas saya.

Laporan media :

Pensyarah Pusat Pengajian Sejarah, Politik dan Strategi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Madya Dr Mohammad Agus Yusoff, berkata menderhaka kepada Raja memang jenayah berat dan di Thailand boleh dihukum bunuh atau penjara seumur hidup.

“Tidak timbul soal sama ada kesalahan itu di Thailand atau Malaysia kerana perbuatan terbabit sememangnya jenayah berat. Di Thailand, sesiapa menghina Raja boleh dihukum mati atau penjara seumur hidup,” katanya, ketika dihubungi semalam.

Sememangnya ulasan dan analisis Dr Mohamad Agus Yusof pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (unikambing kata prof. hehe..) itu sehari dua ini kelihatan pro kepada pemerintah.

Saya mengenali Dr Mohamad Agus Yusof.atas kapasitinya seorang ahli akedemik dan penganalisis politik. Dia bukan ahli politik.

Sebagaimana kata Profesor Dr Abd Aziz Bari ketika merujuk kepada dirinya sendiri.

“ Saya bercakap bahasa undang-undang dan perlembagaan.”

“ Hakikatnya tidak ada roh politik dalam diri saya,” kata professor Universiti Islam Anatarabangsa Malaysia itu.

Itu pun beliau tidak terlepas daripada menerima kutukan dan dihentam kerana dikatakan pro pembangkang.

Arakian bila seorang ustaz mengajar di masjid tentang kewajipan melaksanakan hudud dan politik Islam, maka dicap pembangkang.

Ustaz yang mengkritik program-program maksiat maka disekat daripada terus mengajar.

Kalau ada kalangan mahasiswa yang mempertikai AUKU maka dikatakan tidak berterima kasih pada kerajaan.

Kalau ada pakar undang-undang dan penganalisis politik mengulas daripada aspek perlembagaan, waqie’ dan ia tidak memihak kepada pemerintah mulalah diberi amaran dan gam.

Saya bukan mempertahankan Dr. Agus kerana mengenali beliau. Beliau dilihat tidak memihak ketika mengendalikan rancangan talk show Hujah berbanding Johan Jaafar yang sentiasa mencari peluang untuk memerangkap panelis pembangkang dalam rancangan Debat suatu ketika dahulu.

Kalangan kita sendiri kekadang nampak fanatik apabila menganalis sesorang. Sifat fanatik dan taksub kita pulangkan sahajalah kepada Umno yang berjuang atas nama kebangsaan itu.

Individu-individu yang kelihatan berkecuali perlu ada dalam suasana politik hari ini bagi memberi pandangan berhubung dengan isu-isu politik negara. Sifat keterbukaan perlu ada pada mana-mana pengamal politik sekiranya kita mendakwa pendokong demokrasi.

Apa yang kita mahukan ialah demokrasi yang disebut sebagai terpimpin kalaulah demokrasi yang terpaksa kita ikut dalam negara tercinta ini. Bukan demokrasi yang pincang dan bersifat berat sebelah. Harakah dan Suara Keadilan dirampas kerana tidak menyiarkan berita parti, tetapi menyiarkan isu dan kenyataan yang dikatakan tidak tepat dan berunsur fitnah.

Sedangkan Utusan Merapu dan Berita Hampeh yang berterus-terusan menjadi lidah rasmi Umno memutar belit isu dan sebebasnya menghentam pembangkang.

Bukti putar belit lihat sahaja senario di Perak. Dato Seri Nizar digambarkan penderhaka besar. Kerajaan Pakatan Rakyat Perak disifatkan gila kuasa. Rakyat diwar-warkan memberi sokongan padu pada kerajaan korup lagi haram Barisan Nasional.

Manakala MB baru haram dijulang dengan setiap hari, dimuatkan berita kehebatan Zamry yang kelulusan itu ini, pengalaman begitu begini. Nak tunjuk lebih hebat dari Nizarlah tu.

Apa pun tiada siapa yang boleh melawan ketentuan dan hikmah Allah. Anggaplah Pilihan Raya Kecil (PRK) P. 59 Bukit Gantang dan N. 25 Bukit Selambau adalah sebahagian daripada ketentuan dan hikmah Allah. Selepas menerima ujian di Perak, Allah mentakdirkan PRK di di Bukit Gantang dan Bukit Selambau.
Biasanya kita mengharapkan tidak berlaku kekosongan Parlimen dan DUN kita, tetapi pastinya ia adalah kubu kita. Sekarang masa untuk kita membuktikan bahawa rakyat bersama kita.

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Artikel
· News by TokPenghulu


Most read story about Artikel:

Ambik engkau Mukhriz...............

Kes Anwar Bertambah Pelik!

Saya kena hentam teruk -Dr. Agus

Cukai Kereta, Talipinggang Belakang, MPV Proton dan Perodua

99% Khabar Angin Adalah Benar! Hanya 1% Keliru

Article Rating
Average Score: 4.62
Votes: 8


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Saya kena hentam teruk -Dr. Agus" | Login/Create an Account | 28 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by nyah71 on Friday, February 13 @ 07:55:21 MYT
(User Info | Send a Message)
Bahasa yang mudah dan menarik, saya suka baca artikel tuan.

Agus Yusof mungkin mangsa keadaan. Apa yang dinyatakan diambil separuh-separuh (Biasalah, Utusan Merapu dan Berita Hampeh memang pro BN) hingga kekadang kenyataannya diputar belitkan.


Tapi Agus perlu ingat, sebagai seorang penganalisis politik, pandangannya boleh mempengaruhi pengundi.

Apa pun, saya suka dengan analisis beliau semasa PRU12 lalu



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by adam on Friday, February 13 @ 08:12:22 MYT
(User Info | Send a Message)
...tu laa prof...lain kali kena lebih hati-hati......media bukan nyer kira apa mcm kt sini tu....click.. [10sen.net]



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by abuirfan on Friday, February 13 @ 08:29:38 MYT
(User Info | Send a Message)

Kita tidak perlu jadi lidah BN pada ketika ini..mereka sudah cukup alat dan jentera untuk mempertahankan tindakan mereka. Untuk pembangkang yang serba dihalang ini patut di promosi akan kebenarannya.Antara yang batil dan benar itu jelas. Bila kita terlalu nak menunjukan sifat tidak berpihak , akhirnya perbuatan kita sperti orang yang bermuka2 atau banyak muka.




Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by mieX9 on Friday, February 13 @ 08:32:52 MYT
(User Info | Send a Message)
Idola aku dalam bidang penganalisis politik.ialah Prof. DR. Agus kerana gaya percakapannya yang sesuai dengan jawatannya iaitu penganalisis tetapi aku cukup meluat dengan Prof. USM yang aku memang sudah lupa namanya.acap kali setiap perkara yang perlukan meraka berdua membuat ulasan.aku cukup suka ulasan prof agus..



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by kiki on Friday, February 13 @ 08:39:44 MYT
(User Info | Send a Message)
mmm i have reservation about him....



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by sabarjelah on Friday, February 13 @ 08:43:19 MYT
(User Info | Send a Message)
sedangkan mufti pun kene. apatah lagi si agus ni yg terang2 cakap tak serupa bikin....



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by abuuwais78 on Friday, February 13 @ 08:44:55 MYT
(User Info | Send a Message)
itulah ujian proff!!!Proff telah diuji, kami2 ne tak tentu lagi so kuatkan Iman untuk terus mempertahankan kebenaran!!!



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by Camry on Friday, February 13 @ 08:49:36 MYT
(User Info | Send a Message)

MB Perak.

Ir. dengan Dr.....hebat Ir. lagi. Kalau nak lulus bangunan sign Ir. yang laku...Dr. tak laku...nanti jadi sign haram.




Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by hazik on Friday, February 13 @ 08:54:46 MYT
(User Info | Send a Message)
Prof DAY memang class. Walau begitu panas hujah dalam talk show yang dikendalikannya, beliau bijak mencari/kembali kepada punca semula supaya tidak tenggelam atau meleret sia-sia. Apapun beliau tidak terkecuali dari memihak kepada sesiapa kerana itu adalah haknya...



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by Tokku on Friday, February 13 @ 09:36:55 MYT
(User Info | Send a Message)
Agus ni kira ok lah. Ini yang tak boleh pakai seperti shamsul amri, zainal kling dan baru2 ni lawyer buruk yang namanya salahudin. Cakap macam org bodo.



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by jin_toncet on Friday, February 13 @ 10:04:33 MYT
(User Info | Send a Message)
biasa lah tu prof... sultan dan mufti pun kena hentam, inikan pulak prof...


apa-apa hal, sebelum bercakap tu hati-hati le skit especially isu2 yang sensitip



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by kgsadu on Friday, February 13 @ 10:11:30 MYT
(User Info | Send a Message)
PENGAJARANNYA....

Kalau kita bukan ahli dalam sesuatu bidang, takyah la nak ulas lebih2 melebihi PAKAR sebenar dlm bidang tersebut.

Jgn main ulas ikut sedap mulut je... Aku suka Prof Aziz Bari sbb dia cakap ikut buku undang2, bukan ikut sedap mulut.

Satu lagi...Ust Zaharuddin, siap kemukakan nas n hadis lagi bagi sokong hujahnya.



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by eyotrg on Friday, February 13 @ 10:23:07 MYT
(User Info | Send a Message)
saya baca utusan dan BH tapi utk berita luar negara je...heheheh



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by penimpas on Friday, February 13 @ 10:33:54 MYT
(User Info | Send a Message)

~   cakap2 Dr Agus ni ok juga,
     boleh ubah senario politik Mesia,
     yg dia xleh ubah, slange pekatnya je, mmg pekat melekat beb!!





Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by jaguh2008 on Friday, February 13 @ 11:18:27 MYT
(User Info | Send a Message)

hot news 2009 !!

http://superhot2009.blogspot.com [superhot2009.blogspot.com]
http://superhot2009.blogspot.com [superhot2009.blogspot.com]




Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by kibodo on Friday, February 13 @ 11:20:15 MYT
(User Info | Send a Message)
sendiri mau ingat le prof. lain kali lebih berhati2 bila memberi pendapat. memang benar prof bercakap bahasa undang2, tapi tak semestinya undang2 dan perlembagaan tinggalan penjajah itu betul atau tepat. pakar dlm bidang lain juga boleh menangkis hujah prof, lebih2 lagi pakar dlm bidang agama. kita kena balik kepada agama, berteraskan Al-quran dan Hadis. kalau tak pakar, baik bagi pendapat yg neutral atau tak bercakap langsung. rakyat sekarang bukan bodoh. isu2 sensitif jgn dimainkan. rakyat derhaka Sultan jenayah berat. hamba derhaka pada tuhan jenayah apa? pemimpin derhaka pada rakyat jenayah apa? rasuah bukan jenayah ke? culik bukan jenayah ke? ugut bukan jenayah ke? rampas kuasa bukan jenayah ke? kalau ragu2, baik diam...   



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by Hambamalam on Friday, February 13 @ 11:30:41 MYT
(User Info | Send a Message)
ambo dah byak kali tgk ceramoh agus klate ni, mmg dio ni pro BN..



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by puteragondoroso on Friday, February 13 @ 13:08:45 MYT
(User Info | Send a Message)
Dulu teman respek gak bang agus ni sebab dia agak bagus juga tapi sejak akhir-akhir ni dia mcm pro be end je..xkan kena ugut juga kot?hehe.



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by Menteri on Friday, February 13 @ 13:19:01 MYT
(User Info | Send a Message)
Saya tidak berniat untuk turut menghentam Prof Madya Dr Agus. Tetapi jika anda berminat

mengikuti jalur perkembangan pandangan beliau cuba lihat kembali rakaman pandangannya dan

cuba bandingkan di antara selepas PR12 dan sebelum PR12. Sebelum PR12 Dr Agus cenderung

menghentam PAS, antara lainnya dengan mengatakan yang PAS adalah jenis yang tak mendengar

pandangan orang lain. Walaupun saya mungkin bersetuju dgn hujah itu, tetapi cara beliau

mengungkapkannya memperlihatkan beliau cenderung kepada BN.

Selepas PR12 Dr Agus kelihatan seolah berpihak kepada pembangkang. Saya tidak melihatpun

ada kecenderungan itu. Saya melihat beliau lebih sebagai pengkritik dalaman UMNO. Beliau

menghentam UMNO sebagai "teaser" untuk memperbaiki UMNO. Beliau kelihatan menyokong

pembangkang tidak lebih dpd sekadar mencabar UMNO supaya berubah.

Dr Agus berlatar belakang Sains Politik dan bukan undang-undang. Saya tidak mengatakan

orang luar undang-undang tidak boleh bercakap tentang undang-undang, malah kadang-kadang

lebih baik daripada peguam. Sebagai contoh orang yang bekerja di Pejabat Tanah lebih cekap

hal perudangan tanah berbanding seorang peguam. Seorang Akauntan lazimnya lebih fasih

dalam Undang-undang Korporat daripada seorang peguam. Bagitulah juga dalam bidang

perundangan yang lain.

Soal tindakan undang-undang oleh Karpal Singh menunjukkan yang khalayak media lebih

mengutamakan "wajar atau tidak" berbanding "boleh atau tidak". Secara peribadi saya

beranggapan bahawa derhaka atau tidak Karpal ditentukan dengan menjawab persoalan mudah

berikut: "bolehkah beliau mengambil tindakan undang-undang?" Jika jawabnya boleh maka

tidak timbul soal derhaka. Masalah wajar atau tidak adalah soal "budi bicara" yang relatif

sifatnya!

Menariknya, "krisis perlembagaan" di Perak ini menampakkan dengan jelas kelemahan

perlembagaan didraf. Kita cukup sedih walaupun sudah lebih 50 tahun kita merdeka, kita

masih tidak mampu mendraf undang-undang sendiri. Kita masih suka meniru. Ironisnya

kekadang kita tersalah tiru.

Jika anda berbual dengan orang yang pernah terlibat dalam mendraf undang-undang anda akan

ketahui bahawa hampir semua undang-undang ditiru bulat-bulat dari luar. Budaya salin dan

tampal masih menular dalam proses mendraf undang-undang. Saya masih ingat bagaimana

seksyen 132G Akta Syarikat 1965 yang tersalah tiru daripada Singapura. Saya juga tidak

lupa bagaimana pada tahun 1992  beberapa ungkapan dalam Akta Syarikat 1965 (dukuatkuasakan

pada 10 September 1992) disalahtafsirkan dalam bil yang dibentangkan di Parlimen. Ohh

itulah perundangan di Malaysia.

Saya percaya konflik perlembagaan dan pertikaian dalam peruntukan undang-undang berpunca

daripada metodologi mendraf undang-undang gaya lama yang masih kuat menggenggam daya fikir

tradisional pendraf undang-undang. Undang-undang masih berbelit-belit (kononnya itulah

undang-undang!), abstrak (kadangkala melebihi puisi), dalam bahasa sukar (sehingga semua

berbangga kerana tak tahu maknanya). Itukah undang-undang? Saya rasa tidak!

Kenapa proses perlantikan MB dan pembubaran DUN begitu dibelit-belitkan, diadunkan secara

lintang-pukang dan mempunyai proses yang kabur? Ingat,  undang-undang perlembagaan

Malaysia sudah berakar lebih setengah abad! Cara draf sudah tidak sesuai!

Ohh, sekian. Saya hanya orang kampung sahaja!



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by WhatEver on Friday, February 13 @ 13:48:18 MYT
(User Info | Send a Message)
Patutlah lain mcm jer komen Prof. sejak duamenjak nie.. itulah bila dianalisis kebenaran plak jelas terbukti, itu yg kena hentam.. kesian Prof. inilah akibatnya bila kuasa dunia mendahului segalanya.. wallahualam.. 



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by mendayu on Friday, February 13 @ 16:28:05 MYT
(User Info | Send a Message)
apa pun kita, siapa pun kita , kembali lah pada alquran dan hadis. bertaubat dan kembali kepada Allah. itu jln terbaik yang di tuntut oleh agama. rujuk pada ulama' muktabar.
Allahuakbar.
PAS FOR ALL.



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by dicaprio1 on Friday, February 13 @ 21:46:42 MYT
(User Info | Send a Message)
To Dr. MOhd Agus teruskan bagi komen n pandangan tapi sila fikir dari sudut negara Malaysia,jgn tiru negara lain...kami yang tak pandai undang2 pun boleh berfikir secara logik...rakyat Malaysia bukan bodoh!



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by imanbukandiluar on Saturday, March 07 @ 22:01:10 MYT
(User Info | Send a Message)
kalu komen tak ngan ngan kalian, maka kamu kata salah..korek2....



Re: Saya kena hentam teruk -Dr. Agus (Score: 1)
by shahil on Sunday, March 22 @ 21:59:53 MYT
(User Info | Send a Message)
Assalaamualikum dan salam hormat.

Aku fikir orang yang menghentam Dr Agus tidak boleh dipersalahkan juga. Mereka juga ada perspektif sendiri.

Aku lihat Dr Agus juga silap dalam memberi pandangan. Yalah manusia tidak akan sunyi dari salah melainkan Nabi Muhammad Sallallahu alaihi wasallam. Profesor bukan lesen menjadi Malaikat.

Jika mengikut al-Quran, kata-kata raja manusia bukan Firman. Apalagi jika kata-kata raja mengikut undang-undang ciptaan manusia bukan mengikut al-Quran. Mana boleh dihukum mati begitu sahaja. Sedangkan dalam negara kita, orang yang jelas menghina al-Quran masih bebas. Contohnya Kassim Ahmad mempertikaikan Hadith dalam bukunya "Hadtih satu penilaian semula" jelas menghina Sunnah tidak dihukum matipun.

Aku hanya setuju jika orang yang menghina raja dihukum mati selepas orang yang menghina Sunnah mati dulu dihukum. Jika tidak, sorylah...

Wassalam.


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.