Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400%
Dilulus terbit pada Monday, March 09 @ 11:00:00 MYT oleh TokPenghulu

Artikel Oleh siswapemikir

"Oleh Nazmi,
webmaster MahasiswaMalaysia

 Mungkinkah Khalid Ibrahim, MB Selangor sekali lagi akan menggemparkan dunia korporat dan pasaran saham tempatan ?

Kita sedia maklum Khalid Ibrahim beberapa dekad lalu telah membina nama yang cukup gah dalam dunia korporat apabila berjaya mengambilalih dan membawa pulang syarikat perladangan terbesar di Eropah, Guthrie Plc. Seterusnya Guthrie Plc kemudiannya dikenali Guthrie Berhad menjadi salah satu aset paling beharga di bawah Permodalan Nasional Berhad.

Atas kejayaan itu, Khalid pantas meningkat naik hingga dilantik mengetuai syarikat pengurusan dana terbesar di Malaysia dengan nilai aset melebihi RM 100, 000, 000, 000. 00. Syarikat tersebut tidak lain tidak bukan ialah Permodalan Nasional Berhad yang kini memiliki Sime Darby, UMW Group, Pelangi Berhad, Maybank, dan berpuluh - puluh lagi syarikat terkemuka bertaraf multinasional di dalam negara.

Pada hari ini Tan Sri Dato Khalid Ibrahim ialah Menteri Besar di negeri termaju di Malaysia iaitu Selangor atas kapasitinya sebagai Pengerusi Perhubungan PKR Selangor. Tawaran Khalid untuk mengambil alih 4 syarikat konsesi air menghadapi masalah apabila syarikat- syarikat konsesi air tersebut dengan sengaja meletakkan harga yang terlampau tinggi iaitu 3 kali ganda harga pasaran bagi menggagalkan usaha Khalid Ibrahim. 2 daripada syarikat konsesi air tersebut adalah dimiliki oleh Puncak Niaga Berhad iaitu sebuah syarikat milik Tan Sri Rozali Ismail. Usaha syarikat konsesi air ini dipercayai sebagai usaha UMNO melalui Tan Sri Rozali Ismail bagi menggalkan usaha Khalid memberi kebajikan kepada rakyat Selangor. Jika pelan Khalid gagal, ini bermakna hasrat Khalid meneruskan program pemberian air percuma mungkin semakin sukar.

Untuk makluman, pada tahun kewangan 2007 Puncak Niaga Holding Bhd yang juga memiliki kepentingan terbesar dalam SYABAS memperoleh pendapatan RM1,333.1 juta hasil daripada perniagaan air. Perniagaan air adalah mewakili 90% daripada pendapatan keseluruhan Puncak Niaga Holding Berhad. Keuntungan bagi tahun kewangan 2006 bagi perniagaan air Puncak Niaga adalah sebanyak RM 367.3 juta manakala pada tahun kewangan 2007, keuntungan yang diperolehi adalah sebanyak RM 115.4 juta.

Perangkaan ini sekaligus membuktikan perniagaan konsesi air adalah satu perniagaan yang amat menguntungkan lebih- lebih lagi jika ia diuruskan secara cekap. Fakta ini sekaligus menolak tohmahan ataupun dakwaan jahat UMNO bahawa pengambilalihan syarikat konsesi air merugikan wang rakyat. Sebaliknya kenyataan yang harus digembar gemburkan pengambilalihan 4 syarikat konsesi air ini pada jangka masa panjang akan membolehkan kerajaan negeri Selangor menerima pendapatan tambahan antara RM 450, 000, 000. 00 hingga lebih RM 1000, 000, 000. 00 setahun.

Hasil daripada keuntungan ini sudah tentu mampu digunakan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor diketuai Tan Sri Khalid Ibrahim untuk melaksanakan agenda kebajikan untuk rakyat. Ini termasuklah melaksanakan program Merakyatkan Ekonomi Selangor ( MES ) dengan lebih berjaya lagi selain menambah jumlah meter padu air percuma untuk kegunaan rakyat Selangor. Jika pengambilalihan ini berjaya, agenda memajukan Selangor setaraf bandaraya termaju dunia bukan satu angan- angan kosong. Ia hanya menjadi satu angan - angan kosong jika pemerintahnya UMNO dan BN oleh kerana mereka menjana ekonomi hanya untuk kepentingan diri dan kroni bukannya rakyat.

Namun masalahnya di sini ialah keempat - empat syarikat konsesi air tersebut enggan menerima tawaran Tan Sri Khalid sebanyak RM 2 bilion bagi mengambilalih majoriti kepentingan dalam syarikat mereka. Sebagai seorang pentadbir negeri, sudah tentulah harga pengambilalihan RM 6 Bilion yang diminta 4 syarikat konsesi tersebut terlampau tinggi. Tambahan Khalid yang mempunyai pengalaman berpuluh – puluh tahun dalam dunia korporat di peringkat tempatan mahupun antarabangsa sudah tentu tahu bahawa adalah satu kesilapan besar bersetuju dengan harga yang diminta pengendali- pengendali konsesi air tersebut lebih – lebih lagi dalam keadaaan krisis ekonomi yang makin meruncing ini.

Justeru Khalid mengambil langkah bijak dengan membuat pengumuman di hari perhimpunan bersama staf – stafnya untuk tidak meneruskan usaha pengambilalihan syarikat konsesi air. Khalid tahu dan sedar bahawa keadaan ekonomi dunia yang teruk akan terus menjejaskan ekonomi Malaysia. Puncak Niaga Holding Berhad yang memiliki 2 syarikat konsesi air di Selangor sudah tentu turut sama terkena tempias masalah ekonomi yang melanda negara.

Akibatnya saham Puncak Niaga diramalkan akan menjunam dan terus menjunam dalam masa terdekat. Kenyataan Khalid untuk menghentikan sebarang usaha pengambilalihan konsesi air sudah tentu membantu merendahkan lagi nilai saham Puncak Niaga Holding Berhad.

Apa yang harus diperhatikan , dalam masa yang sama Puncak Niaga juga terpaksa berhadapan dengan masalah penyelenggaraan air yang tinggi. Ini belum termasuk masalah untuk menggantikan paip atau infrastruktur air yang sudah berusia. Untuk mengatasi masalah ini sudah tentu Puncak Niaga memerlukan suntikan modal atau sumber pembiayaan pinjaman dalam jumlah yang amat besar.

Dalam keadaan ekonomi yang kian meruncing apakah Puncak Niaga mampu mencari rakan niaga baru selain kerajaan negeri mahupun kerajaan pusat. Persoalan sama yang harus ditanya apakah Puncak Niaga mampu mendapatkan pinjaman atau menerbitkan waran di pasaran terbuka ?

Sudah tentu dalam keadaan ekonomi yang amat kritikal ini mana- mana bank , institusi kewangan tidak sudi menawarkan pinjaman dalam jumlah yang besar. Pelabur pula rata- rata menarik diri dari pelaburan sedia ada dan membuat pelaburan di tempat yang lebih rendah risikonya seperti di bank dan syarikat pengurusan dana. Pihak yang mempunyai sumber kewangan yang kukuh pada masa kini hanyalah kerajaan – kerajaan negeri. Itupun ia harus diuruskan dengan cekap dan cermat.

Jika diteliti hampir semua syarikat – syarikat tersenarai di Bursa Malaysia baik kecil, sederhana ataupun besar di papan utama, papan kedua ataupun MESDAQ tidak terlepas daripada tempias krisis ekonomi global. Lebih – lebih lagi krisis ini bermula di Amerika yang merupakan rakan dagang terbesar Malaysia. Rata- rata syarikat di Bursa Malaysia mengalami penurunan nilai antara 25 % - 60 % dalam tempoh kurang 6 bulan. Bahkan syarikat – syarikat milik kerajaan di bawah pengurusan Khazanah Nasional mengalami penurunan nilai asset lebih 20.18% iaitu lebih RM 17.8 Bilion.

Apabila faktor – faktor dan keadaan ini digabungkan, adalah berkemungkinan besar saham Puncak Niaga akan mengalami penurunan drastic dalam masa terdekat. Bahkan tidak mustahil jika dikatakan saham Puncak Niaga akan mengalami penurunan nilai antara 30 % - 50% dalam masa kurang 6 bulan.

Mungkin itulah sebabnya Tan Sri Khalid Ibrahim sengaja menghentikan usaha pengambilalihan Puncak Niaga dan 3 syarikat konsesi air lain di Selangor. Sebagai seorang tokoh perniagaan terkemuka, Khalid Ibrahim amat sedar Puncak Niaga dan 3 syarikat konsesi air boleh dibeli dengan harga kurang RM 1.5 Bilion ( RM 1500, 000, 000. 00 ). Ia adalah 4 kali lebih murah daripada harga yang diminta Puncak Niaga dan 3 syarikat konsesi air lain.

Atau sekali lagi Khalid Ibrahim akan mengemudi Kumpulan Darul Ehsan Berhad bagi mencipta sekali lagi sejarah pengambilalihan yang amat mengagumkan. Kita tentu tahu bagaimana Khalid Ibrahim berjaya mengambialih syarikat perladangan tertua dan terbesar di Eropah pada beberapa dekad lalu melalui insiden yang dikenali sebagai “ serangan subuh” atau “ down rid” di Bursa Saham London. Fenomena itu berjaya menggemparkan Britain dan Eropah. Boleh jadi kaedah yang sama akan digunakan Khalid Ibrahim untuk mengambilalih Puncak Niaga dan 3 syarikat konsesi air lain di Selangor untuk kesejahteraan dan kebajikan rakyat.

UMNO perlu sedar kali ini mereka bukan berhadapan dengan seorang pentadbir negeri semata- mata, bahkan Khalid Ibrahim adalah bekas tokoh perniagaan terkemuka di Malaysia dan negara serantau. Khalid Ibrahim telah membuktikan kewibawaan dan ketokohannya dalam memimpin empayar perniagaan gergasi termasuklah Kumpulan Permodan Nasional Berhad dan Guthrie Berhad ( kini digabung membentuk Sime Darby Berhad ). Bahkan Khalid Ibrahim pernah diiktiraf sebagai Ketua Eksekutif terbaik di Malaysia apabila dianugerahkan “ CEO Of The Year “ pada tahun 1997. Kejayaan menggemparkan pasaran saham Britain sudah tentu cukup untuk membuktikan kehebatan Khalid Ibrahim dalam arena korporat terutama dalam usaha penggabungan dan pengambilalihan ( M&A ).


bacaan lanjut :

www.mahasiswamalaysia.blogspot.com"

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Artikel
· News by TokPenghulu


Most read story about Artikel:

Ambik engkau Mukhriz...............

Kes Anwar Bertambah Pelik!

Saya kena hentam teruk -Dr. Agus

Cukai Kereta, Talipinggang Belakang, MPV Proton dan Perodua

99% Khabar Angin Adalah Benar! Hanya 1% Keliru

Article Rating
Average Score: 4.5
Votes: 6


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400%" | Login/Create an Account | 26 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by Org_Kuat_Pakatan (masfiro5225@yahoo.com) on Monday, March 09 @ 11:13:50 MYT
(User Info | Send a Message)
hmm..kagum aku dgn kepakaran MB selangor ni..cm ni la pemimpin yg hebat..smga usha murni PR di Selangor akn berterusan tanpa sebarang halangan terutamany dr UMNO BN



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by cucuhangtuah on Monday, March 09 @ 11:19:46 MYT
(User Info | Send a Message)
Go..go. Tan Sri go...



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by munawir_JAMBAN on Monday, March 09 @ 11:23:38 MYT
(User Info | Send a Message)


RAKYAT selangor perlukan MB yang baik seperti KI. Semoga jasa dan tenaga yang ducahkan akan mendapat balasan yang baik di dunia dan diakhirat.

Hidup Pakatan Rakyat..............!



Hidup Pakatan Rakyat..............!




Hidup Pakatan Rakyat..............!




Hidup Pakatan Rakyat..............!




Hidup Pakatan Rakyat..............!


jahanam UMNO.....!



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by sampol on Monday, March 09 @ 11:30:46 MYT
(User Info | Send a Message)
aku kurang yakin kerajaan negeri dapat membeli SYABAS..... aku dengar cerita Tan Sri Rozali tidak menerima tawaran yang buat oleh kerajaan negeri.... khabar angin juga SPAN berpeluang untuk memiliki SYABAS ... pi mai pi mai tang tu juga...



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by albinjayie on Monday, March 09 @ 11:33:00 MYT
(User Info | Send a Message)
dlm bisness.....takpa lu tak mau jual...gua mau kasi lu duit rugi tarak lu mau potong gua punya leher...jd gua tak mau beli la.....lu tunggu la, lu ingat lu ada duit hari2......itu jam lu sudah kurang itu duit baru lu mau cari sama gua......

very good strategy and very good article



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by arki on Monday, March 09 @ 11:47:08 MYT
(User Info | Send a Message)
Teruskan bekerja Tan Sri Khalid..Kami rakyat Selangor akan sentiasa menyokong anda.Usaha anda untuk mengambilalih SYABAS tidak lain hanya semata2 memastikan agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor dapat diteruskan.



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by lelakidicermin on Monday, March 09 @ 11:47:22 MYT
(User Info | Send a Message)
memang semua org tahu TSKI seorg yg cekap dlm berniaga. cuma satu je yg aku harapkan.....pindahkanlah saki baki umno dlm pentadbiran selangor yg lama tu....takut jd mcm kat perak......masa tu tak leh buat apa....pemegang kunci dewan undangan negeri lg besar kuasa dari speker.....takut bila dah terjadi PR tak dpt tunjuk kewibawaan....



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by TZR on Monday, March 09 @ 12:07:18 MYT
(User Info | Send a Message)

POLIS MESIA DAH LAMA BERJIMAT.




Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by abanghensem on Monday, March 09 @ 12:10:15 MYT
(User Info | Send a Message)
nampaknya khir Toyo sedang bermain api ni.... hebat rupa²nya api ni.... kita tengok sapa terbakar....



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by Professor on Monday, March 09 @ 12:25:00 MYT
(User Info | Send a Message)
2 daripada syarikat konsesi air tersebut adalah dimiliki oleh Puncak Niaga Berhad iaitu sebuah syarikat milik Tan Sri Rozali Ismail

Prof suka nak betulkan sedikit maklumat yg 'siswapemikir' sebut spt di atas

2 syarikat di atas spt yg disebutkan di atas dimiliki sebenarnya oleh Tan Sri Mohamad Bin Mohamad Taib , iaitu bekas MB Selangor dulu , yg sekarang ni Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah . sebahagian lagi share dipegang oleh KDEB.

Tan Sri Razali Ismail , cuma proxy kepada TS Mat Taib sahaja

p/s
'siswapemikir' tidak cukup dgn memikir sahaja, kena jadi 'siswaPENGKAJI' juga. Kaji fakta yang sebenar , kerana di sebalik yang tersurat terdapatnya yang tersirat



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by citrabudi on Monday, March 09 @ 12:37:40 MYT
(User Info | Send a Message)

Rakyat memerhatikan segala tindakan di tengah-tengah jaringan media massa milik pemerintah yang cuba untuk mengaburi dan merumitkan persekitaran. Maka berhati-hatilah bertindak.




Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by BantingJavi on Monday, March 09 @ 13:00:00 MYT
(User Info | Send a Message)
'dawn raid'? & memang hebat - seingat saya berlaku pada tahun 1980 atau 1981. Dunia kewangan dan saham britain gempar sakan masa itu mereka tak tersangka orang malaysia / melayu dapat mengalahkan mereka dalam permainan yang mereka kuasai.  Saya rakyat selangor bangga mempunyai MB yang brilliant dan berjiwa rakyat sebegini hampir sebagaimana saya sekian lama mengkagumi TGNA yang mampu menerajui kelantan dengan cemerlang walaupun dia bukan ahli ekonomi.

RM6 billion? its outrageously preposterous. Dulu masa kerajaan negeri selangor (kerajaan dulu) swastakan khidmat air selangor semua prasarana perkhidmatan air dah hampir lengkap dan sempurna dibina dimajukan guna wang rakyat - bukan syabas bina dari kosong - malah tak nampakpun penambahan infrastruktur yang ketara mereka lakukan - meter air tukar baru tiba-tiba bil air setiap rumah melonjak lebih dari 100% - mereka dah bertahun tahun rompak rakyat selangor siang dan malam dan sekarang mahukan RM 6 bil?  umno sang korup dan kriminal tak henti henti susahkan rakyat selangor

Untuk makluman,  umno si korup dan kriminal dah semakin layu di selangor sekarang tanpa saluran wang melimpah ruah yang mereka perolehi sebelum ini sekarang mereka jadi bagai pokok dilanda musim kemarau yang panjang. Kalau pengundi selangor bijak bistari kalahkan mereka sekali lagi dalam PRK ke 13 nescaya pokok beracun berbuah masam itu akan kering dan mati terus insyaAllah SUKAR dapat hidup balik - dan selamatlah rakyat selangor dari eksploitasi mereka - tak terbayang kehebatan selangor masa itu sebagai negeri berkebajikan terulung apabila kekayaan negeri dapat dirakyatkan secara optimum



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by max_isan on Monday, March 09 @ 13:39:10 MYT
(User Info | Send a Message)
hahaha mapos lah umno ...duit dah makin kurang ..x lama dah tu ....kasik mampus same umno ..



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by spookiesux on Monday, March 09 @ 14:02:28 MYT
(User Info | Send a Message)
T. S KHALID BETTER THAN PREVIOUS MB SELANGOR



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by antagonis33 on Monday, March 09 @ 14:12:10 MYT
(User Info | Send a Message)
hr tu.. bapa altantuya shetev shariibu hadir ke parlimen utk  bertemu najisb tp najisb lari ikut pintu blkang. skang.. kalo boleh.. kita bawakan shetev shariibu.. dgn iringan unit amal.. dan juga pegawai2 diplomatik mongolia.. ketemu najisb di pwtc ketika perhimpunan umno nnt. tgk najisb nk lari lagi tak..? atau ntah2 pwtc tu kn kepung oleh fru...



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by muryadi on Monday, March 09 @ 14:41:13 MYT
(User Info | Send a Message)
Bertuahnya rakyat Selangor bermenteri besarkan TSKI ini.

Semasa beliau di PNB dulu dividen utk ASN sekarang ni ASB boleh dapat sehingga 14%, sekarang ni cuma 7% ++ je.

Tapi org umno masih lagi sanjung/menyokong Khir Toyo...

Tak reti lar bila memikirnya, bila kata org umno ni tak cerdik, marah sakan pulak...



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by anaianai (anaianai@yahoo.com) on Monday, March 09 @ 15:00:03 MYT
(User Info | Send a Message)
Juak UMNO kalu baca bab ekonomi yang tebal-tebal gini dia orang tak paham....hehehe



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by jaguh2008 on Monday, March 09 @ 16:53:48 MYT
(User Info | Send a Message)
"MIRACLE FLUSK' -
Produk Ajaib Terbaik 2009 !!

Khas Untuk Pesakit Kronik Yg Tak Pernah Sembuh !!
Inilah Masanya Untuk ANda Sihat Kembali..

Penemuan Ajaib Sepanjang Zaman !!
Terbaik Setakat Ini !!

http://cantik2u.com/jaguh88 [cantik2u.com]
http://cantik2u.com/jaguh88 [cantik2u.com]




Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by wakdin on Monday, March 09 @ 18:27:06 MYT
(User Info | Send a Message)
Sejak bila munawir guna nikname baru
Lompat pati pulak

Eh
Macam katak amazon aje



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by ikankering on Monday, March 09 @ 18:39:36 MYT
(User Info | Send a Message)
kito kena ingat, mereka tu ada sokogan dari UMNO yg ada duit rakyat yg banyak. Senang sahaja untuk baling duit berbillion billion ringgit kpd sesiapo sahaja.



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by stylo on Monday, March 09 @ 19:34:39 MYT
(User Info | Send a Message)
bravo .... bravo.... syabas Tan Sri. jgn lyn mamat tempe n taik tu..


mereka tu hanya perompak berlesen.



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by siswapemikir on Monday, March 09 @ 22:17:06 MYT
(User Info | Send a Message)
2 daripada syarikat konsesi air tersebut adalah dimiliki oleh Puncak Niaga Berhad iaitu sebuah syarikat milik Tan Sri Rozali Ismail

Prof suka nak betulkan sedikit maklumat yg 'siswapemikir' sebut spt di atas

2 syarikat di atas spt yg disebutkan di atas dimiliki sebenarnya oleh Tan Sri Mohamad Bin Mohamad Taib , iaitu bekas MB Selangor dulu , yg sekarang ni Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah . sebahagian lagi share dipegang oleh KDEB.

Tan Sri Razali Ismail , cuma proxy kepada TS Mat Taib sahaja

p/s
'siswapemikir' tidak cukup dgn memikir sahaja, kena jadi 'siswaPENGKAJI' juga. Kaji fakta yang sebenar , kerana di sebalik yang tersurat terdapatnya yang tersirat




SISWA PEMIKIR MENJAWAB,


terima kasih prof ats maklumat tu..

insyaallah pada masa depan saya akan lkaji yang tersirat di balik yang tersurat



Re: Khalid Akan Beli 4 Syarikat Konsesi Air Kurang RM 1.5 Bilion. JIMAT 400% (Score: 1)
by fdisk on Tuesday, March 10 @ 12:50:35 MYT
(User Info | Send a Message)

PELIK BIN AJAIB..BILA PR PERINTAH BOLE BAGI AIR FREE...BILA AMENO NAK NAIK HARGA........JAWAB BAH BAH BAH MUNAWIR


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman M@rhean
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.