Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Lapuran Rakyat Kepada DYMM Agung dan Raja-Raja
Dilulus terbit pada Sunday, March 15 @ 09:39:31 MYT oleh AbuJihad

Aduan @ Laporan Oleh raw

"
Segala puji milik Allah Subhanahu Wa Ta'ala, Tuhan Pemerintah semesta alam, Maha Berkuasa - Maha Mengetahui, lalu memilih dari kalangan makhluknya untuk dikurniakan kebesaran - untuk diamanahkan tangugngjawab.

Selawat dan kesejahteraan ke atas Junjungan Besar, Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wassalam, semulia-mulia kejadian. Demikian juga atas keluarga dan para sahabat Baginda yang merupakan bintang-bintang penunjuk mencernakan cahaya, seterusnya ke atas para Tabiin dan para ulama yang berperanan sebagai penyuluh daripada kegelapan. Semoga memperoleh ihsan daripada Allah Subhanahu Wa ta'ala sehingga ke hari kebangkitan.


Ampun Tuanku, 

Adalah menjadi amalan di Malaysia  bahawa Perdana Menteri dan Menteri-Mentari Besar bertanggungjawab mengemukakan laporan kepada DYMM Yang Dipertuan Agung tentang situasi semasa negara, manakala menteri-menteri besar pula bertanggungjawab melaporkan situasi semasa perjalanan pentadbiran kerajaan-kerajaan negeri. Namun patik percaya, laporan-laporan tersebut kurang lengkap malahan mungkin ditapis untuk kepentingan politik mereka-meraka sahaja.

Jesteru itu, patik memohon keizinan dari tuanku-tuanku untuk mengemukakan laporan terus dari rakyat bawahan diluar istana akan perkembangan semasa situasi yang telah berlaku didalam negara untuk makluman dan pertimbangan tuanku-tuanku bagi tindakan selanjutnya.

Ampun Tuanku,

Keadaan ekonomi negara makin meruncing angkara "financial crisis" yang dihadapi negara-negara besar dunia. Kerajaan Malaysia melalui Kementerian keewangan telah menyuntik US$ 2 billion wang rakyat bagi meransang ekonomi negara. Wang tersebut telah hangus entah kemana dan lebih buruk lagi tempiasnya pun tidak sampai untuk dinikmati rakyat bawahan. Malahan ada ungkapan-ungkapan nakal dari rakyat bawahan bahawa sebahagian wang tersebut dibelanjakan untuk pilihanraya parlimen Kuala Terengganu serta membeli adun-adun dalam rampasan kuasa di Perak. Sejauh mana kebenarannya tidaklah patik ketahui dan tuanku DYMM yang dipertuan agong perlu meminta laporan lengkap bagaimana wang tersebut dibelanjakan.

Rakyat berhak mebuat spekulasi-spekulasi tersebut kerana selama ini segala perbelanjaan-perbelanjaan negara dan negeri-negeri tidak dilakukan secara "transparent" dan hasilnya terlalu sedikit dinikmati rakyat bawahan. Sejarah membuktikan bahawa kaum kerabat pemimpin-pemimpin besar serta kroni-kroni terdekat menjadi "instant millionaire" malahan ada yang billionaire segera kerana mengaut hasil rakyat secara tidak beramanah. Rakyat bawahan, terus hidup dalam gundah gulana berbekalkan "mee segera" malahan ada ibu yang terpaksa mencuri barang makanan di supermarket untuk memberi sesuap makan buat anak-anak yang dirumah yang kelaparan.

Sejarah juga membuktikan, bahawa wang negara tidak diurus takbir dengan berhemah. Contoh yang ketara lagi sensasi ialah isu pembelian kapal selam Scorpene dimana hanya seorang individu malalui syarikat yang tidak dikenali Parimekar Sdn Bhd mengaut komission lebih setengah billion ringgit atau RM 500 juta wang rakyat. Memang benar kerajaan melalui kementerian pertahanan tidak pernak membayar secara langsung komission tersebut, tetapi membenarkan kerajaan membayar lebihan RM 500 juta adalah tidak munasabah lagi menyeleweng. Itu peristiwa yang diketahui rakyat hasil incident pembunuhan wanita rakyat Monggolia, tidak pula diketahui bagaimana pula ribuan juta Ringgit lagi yang diselewengkan secara tersembunyi dari pengetahuan rakyat.

Kesimpulannya, masalah ekonomi hanya akan dapat diatasi kiranya diurustakbir negara dilakukan secara BERSIH CEKAP dan AMANAH.


Ampun Tuanku,

Isu bahasa sedang hangat diperkatakan rakyat bawahan. Ini berikutan kegagalan sistem pengajaran Sains dan Metematik dalam bahasa Inggeris. Lebih 100,000 rakyat bersatu, berarak secara aman ke Istana Negara untuk mengadu nasib kepada Yang Di Pertuan Agong akan bertapa resahnya perasaan rakyat akan kegagalan perlaksanaan dasar tersebut. Apa yang rakyat dapat adalah simbahan AIR BERACUN yang mencederakan semua lapisan rakyat (warga emas, kanak-kanak, dewasa dan remaja). Hina sangatkah rakyat tuanku, hinggakan dihidangkan AIR BERACUN oleh pihak berkuasa?. air beracun kebiasaannya digunakan untuk membunuh Lalang dan rumput rampai yang mengancam tanaman atau mencemar kawasan perumahan.

Rakyat tidak memberontak, rakyat tidak membuat rusuhan atau kacau-bilau, rakyat secara beramai-ramai hanya mahu menyerah nota suara keresahan (memorandum) kepada Tuanku untuk pertimbangan. Ini dilakukan kerana rakyat masih percaya kapada sistem beraja yang menjadi payung kepada rakyat. Ini juga kerana rakyat percaya bahawa raja berperanan menyatukan warga, membina sebuah negara bangsa berdaulat.

Patik dengan izin mamaklumkan kepada tuanku-tuanku bahawa rakyat bawahan dikampung kampung sana amat terkesan dengan perlaksanaan sistem pengajaran Sains dan Metematik dalam bahasa Inggeris yang dilaksanakan secara terburu-buru. Hasilnya kegagalan dikecapi anak-anak kampung tetapi ada segelintir makhluk opportunist menikmati kekayaan segera hasil perlaksanaan sistem tersebut.

Rakyat percaya kepada slogan "Bahasa Jiwa Bangsa". Malahan sejarah juga membuktikan kamajuan yang dinikmati oleh rakyat Jepun hari ini kerana mereka mendaulatkan bahasa ibunda mereka bukanya bahasa asing. Menteri-menteri tidak dapat memahami keresahan rakyat akan isu bahasa tersebut kerana dengan kekayaan yang melimpah ruah mereka mampu membesar dan menyekolahkan anak-anak mereka di London, Amerika dan lain lain negara eropah. Petani, perkerja awam dan golongan bawahan tidak mampu tuanku. Pendapatan harian dan bulanan yang diterima habis digunakan nagi membayar pinjaman pelajaran anak-anak kerana kerajaan menarik balik skim biasiswa yang pernak dinikmati rakyat seketika dahulu. Rakyat hanya "kais pagi makan pagi", simpanan untuk hari tua berkurangan kerana terpaksa membayar bil-bil hospital, tol dan banyak lagi caj-caj perhidmatan yang disediakan oleh kerajaan yang kebajikannya ditarik balik oleh Barisan Nasional.

Ampun Tuanku,

Dari sudut sosial, rakyat sudah hilang tempat bergantung bilamana hampir kesemua agensi-agensi kerajaan (termasuklah agensi kerajaan yang menggunakan nama "DIRAJA") di pergunakan atau dimanupilasikan untuk kepentingan orang-orang politik demi kepentingan peribadi. Rakyat terbanyak memohon agar harta rakyat (agensi-agensi kerajaan) dikembalikan kepada rakyat dan berlaku adil kepada rakyat. Harta rakyat WAJIB digunakan untuk melindungi rakyat bukannya melindungi kepentingan perinadi Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri-menteri dan kroni-kroni mereka. Harta rakyat tidak boleh digunakan untuk menghalalkan tindakan zalim yang menindas rakyat.

Bilamana pasukan keselamatan digunakan hanya untuk menjaga pemimpin pemimpin sahaja, kesannya rakyat jelata sudah tidak selamat, rakyat sudah tidak terbela, jenayah bermaharajalela dan berleluasa didalam negara, pemimpin pemimpin yang berkuasa makin rakus menindas rakyat - rakyat tuanku tanpa rasa takut.

Katahuilah tuanku, bahawa rakyat kini amat gelisah dan tidak tenteram mengharungi situasi begini. Harapan rakyat, kebijaksanaan dan keadilan tuan-tuanku menjadi pendiding bagi menghalang kerakusan pemerintah-pemerintah tersebut.

Ampun Tuanku,

Disudut perundangan dan perlembagaan pula, rakyat kini menjadi saksi akan hancurnya sistem berpelembagaan dan perundangan negara. Peristiwa rampasan kuasa di perak menjadi bukti bahawa sistem berpelembagaan musnah menjadi debu.

Rakyat tidak kisah sesiapun memerintah asalkan dipilih oleh majoriti rakyat.Rakyat mahukan haknya dikembalikan semuala bagi memilih pemimpin secara demokrasi bukannya merampas kuasa secara tidak berpelembagaan. Adengan "lompat si katak lompat" yang dilakonkan adun adun terbabit adalah budaya yang amat merbahaya kepada sistem demokrasi, malahan mengkhianati amanah rakyat. Lebih buruk lagi, adengan tersebut dihalalkan dengan membelakangi perlembagaan.

Tuanku-Tuanku sendiri boleh saksi krisis di negeri Perak ini dimana sebatang pokok menjadi lebih mulia dari Dewan Undangan Negeri yang dimuziumkan oleh mereka-mereka yang tidak dipilih rakyat.


Ampun Tuanku,


Didoakan semoga Ke bawah Duli Yang Maha Mulia Yang Di pertuan Agong dana Yang teramat Mulia Raja- Raja, dikurniakan segala keberkatan, dianugerahkan kebesaran, memerintah Negara dan negeri negeri di Malaysia dalam keadaan aman dan sentosa, makmur dan sejahtera. Dirgahayu Tuanku, Daulat Tuanku!Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!
Sekianlah Laporan dan pandangan yang tidak sepertinya yang patik dapat laporkan, dalam huraian yang kurang bijak, susun kata yang kurang arif, bahasa yang kurang sempurna. Jika ada sepatah kalam, sebaris ayat yang boleh dijadikan ilmu, Baginda-baginda jugalah pendeta yang lebih arif lagi bijaksana.


raw

Kiev, Ukraine













"

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Aduan @ Laporan
· News by AbuJihad


Most read story about Aduan @ Laporan:

TV3 bohong lagi

Wanita Melayu ini Mengaku Murtad

Buruknya maruah di WISMA MCA sewaktu menyambut "GONGXI FA CAI"

Kami rasa lebeh susah di MBAS semenjak di bawah kerajaan PR

Pensyarah politeknik (PSMZA) yang biadap

Article Rating
Average Score: 5
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Lapuran Rakyat Kepada DYMM Agung dan Raja-Raja" | Login/Create an Account | 9 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Lapuran Rakyat Kepada DYMM Agung dan Raja-Raja (Score: 1)
by Munawir-cahayamu ([email protected]) on Sunday, March 15 @ 10:10:50 MYT
(User Info | Send a Message) http://airasiana.blogspot.com
Laman web TKO juga hina Sultan Perak. [airasiana.blogspot.com]
[4.bp.blogspot.com]Chan Hon Keong, 26, dituduh bersama isterinya, Khoo Hui Shuang, 27, menghina Sultan Perak melalui laman web http://books.dreambooks.com/duliduli.html yang mempunyai pautan kepada laman web Sultan Perak, www.sultanperak.gov.my. di Permatang Pauh, Butterworth, kira-kira pukul 12.05 pagi, 13 Februari lalu.

RUTININ Suhaimin, 35, dituduh melakukan kesalahan sama menggunakan perkhidmatan aplikasi Internet secara sedar dengan membuat dan memulakan penghantaran komen di alamat http://booksdreambook.com/duli/duli.html yang pada pukul 6.33 petang pada 13 Februari lalu di Kundasang, Sabah.

Nor Hisham Osman, 36, didakwa telah membuat dan memulakan penghantaran komen yang jelik sifatnya di http://books.dreambook.com.web per/dul1.html yang mempunyai pautan kepada laman web Sultan Perak iaitu www.sultan.perak.gov.my. Perbuatan itu didakwa dilakukannya pada pukul 12.34 tengah hari, 11 Februari lalu di Taman Lestari Perdana, Sri Kembangan, Selangor.

Muslim Ahmad, 54, didakwa atas tiga tuduhan menulis komen menghina Sultan Perak menggunakan perkhidmatan Internet menghina Sultan Perak di Setapak, Kuala Lumpur pukul 2.21 dan 2.27 petang, 7 Februari lalu.

PEMBANTU makmal Azrin Md. Zain, 33, didenda RM10,000 oleh Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur selepas mengaku bersalah menulis komen yang menghina Sultan Perak.



Re: Lapuran Rakyat Kepada DYMM Agung dan Raja-Raja (Score: 1)
by lelakidicermin on Sunday, March 15 @ 11:07:19 MYT
(User Info | Send a Message)
munawir.....kau tahu tak undang2 blog atau internet......kalau nak saman....saman sekali pusat dia kat US.......kalau kerajaan nak tutup blog......satu malaysia takde line internet......itu perjanjian kerajaan malaysia dgn syarikat internet us.....pasal saman menghina sultan tu silapnya seorg dah mengaku salah......yg lain tu minta dibicarakan....tak payah minta peguam.....ada je peguam yg dtg menghulurkan perkhikmatan....  



Re: Lapuran Rakyat Kepada DYMM Agung dan Raja-Raja (Score: 1)
by yoda on Sunday, March 15 @ 12:45:19 MYT
(User Info | Send a Message)
munawir ingin membangga diri bahawa dialah pejuang umno...  celaka kau munawir...



Re: Lapuran Rakyat Kepada DYMM Agung dan Raja-Raja (Score: 1)
by Munawir-cahayamu ([email protected]) on Sunday, March 15 @ 13:35:46 MYT
(User Info | Send a Message) http://airasiana.blogspot.com
Orang keenam sudah dapat di kesan dan akan didakwa esok. Orang ini adalah anak terengganu TKO. Siapa nak jadi orang ketujuh , kelapan dan kesembilan ? Silakan !!



Re: Lapuran Rakyat Kepada DYMM Agung dan Raja-Raja (Score: 1)
by radjahaji on Sunday, March 15 @ 18:19:58 MYT
(User Info | Send a Message)
SAUDARA SEISLAM, JANGANLAH KITA SENTIASA MEMAKI HAMUN DAN MENGHINA PERIBADI ORANG LAIN. MUNGKIN ORANG YANG KITA HINA LEBIH MULIA DARI KITA. MARILAH KITA BERSAMA MENYOKONG PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM DAN MENOLAK PEMIMPIN KAFIR TAK KIRA MEREKA DARI KUMPULAN MANA PUN. MARILAH KITA BERSATU. CUKUPLAH ISLAM DIPECAHBELAHKAN OLEH TAKTIK HALUS GOLONGAN KAFIR DENGAN CARA YANG BAIK DAN BERHEMAH TANPA KITA SEDAR. سُوۡرَةُ آل عِمرَان لَّا يَتَّخِذِ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۖ وَمَن يَفۡعَلۡ ذَٲلِكَ فَلَيۡسَ مِنَ ٱللَّهِ فِى شَىۡءٍ إِلَّآ أَن تَتَّقُواْ مِنۡهُمۡ تُقَٮٰةً۬‌ۗ وَيُحَذِّرُڪُمُ ٱللَّهُ نَفۡسَهُ ۥ‌ۗ وَإِلَى ٱللَّهِ ٱلۡمَصِيرُ (٢٨) SURAH ALI - IMRAN: (AYAT 28). "Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi wali (pemimpin), dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, bukanlah dia dari (agama) Allah sedikitpun, kecuali jika kamu takut dari mereka sesuatu yang boleh membahayakan; dan Allah menakutkan kamu dengan azabNya dan kepada Allah tempat kesudahan."



Re: Lapuran Rakyat Kepada DYMM Agung dan Raja-Raja (Score: 1)
by kmuhammad on Sunday, March 15 @ 21:18:37 MYT
(User Info | Send a Message)
Zaman sudah berubah. Ternyata Rakyat lebih penting dari Sultan.

Negara maju semua dah tolak Sistem Sultan/ Raja. Malaysia aje yang dok terhegeh-hegeh, jadilah Malaysia negara terkecorot, negara terkebelakang dan negara caca-merba.

Apa dia ada pada Sultan jikalau hakikatnya mereka juga sama kejam dengan pemerintah ? Tatkala mereka bersekongkol dengan pemerintah membelakangi perlembagaan. Apa kah dia ertinya Sultan bila Sultan menderhakai pilihan Rakyat, menderhakai perlembagaan yang dia sendiri telah bersumpah untuk mempertahankannya.

Apa Raja tak boleh kena tegur ke ? Kan dia pun manusia biasa seperti kita. Mengapa kita perlu cakap beralas dengan Sultan , tetapi sesama kita kita tidak peduli tata susila dan budi bahasa ? Sebaliknya kita perlu berbahasa elok di antara kita sesama rakyat.

Sistem Khalifah yang dianjurkan oleh Nabi Muhammad s.a.w. tidak pun memberi apa-apa sokongan terhadap sistem monarki, tetapi Sistem Khalifah yang ditunjukkan oleh Nabi ialah sistem khalifah yang meletakkan Agama sebagai teras pemerintah, dan perlaksanaan keadilan kepada rakyat tak kira bangsa dan agama. Semua hak Rakyat diberikan di bawah payung naungan Islam !

Jikalau sesiapa memuliakan makhluk Allah dengan "bersembah" maka hukumnya syirik dan syirik itu sesat, apatah lagi memohon "sembah" Sultan dan Raja. Adakah ini menghina Sultan ? Tidak ! Kerana kita ingin menegakkan agama Allah ! Apa yang lebih teruk jika kita derhaka kepada Allah, derhaka kepada Islam.

Kita taat kepada Allah. Kita taat HANYA pada ALLAH. TIADA YANG KAMI SEMBAH MELAINKAN ALLAH. TIADA YANG KU RUKU' ATAU SUJUD MELAINKAN ALLAH !Ini IKRAR seorang ISLAM.

Sudah tiba masanya untuk kita letakkan Sultan berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan Rakyat. Rakyat perlu sedar bahawa sistem beraja adalah bersalahan dengan hukum dan perundangan Islam.

Hidup Islam, Hidup Rakyat.





               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.