Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

PPSMI: Rintihan seorang guru..
Dilulus terbit pada Tuesday, March 17 @ 08:37:17 MYT oleh TokBatin

Coretan @ Luahan Oleh Guru Ditindas PPSMI

 Begitu tersentuh apabila Dinsman mengutarakan artikelnya yang bertajuk "Menunggu guru bersama budayawan bantah PPSMI". Aku bukanlah seorang guru bahasa yang boleh mengetik susunan dan laras bahasa yang sesuai.

Aku hanya guru biasa yang berada jauh di ceruk mata masyarakat. Memang aku, mewakili sebahagian guru yang hanya mampu menahan amarah, bila mana kelihatan "bacul" menunggu orang lain melontarkan masalah kami untuk diselesaikan.

Mengapa "bacul" lebih sesuai untuk kami. Secara praktikalnya, kami guru-guru Malaysia telah lama dan mungkin akan selama-lamanya dimomokkan oleh penguasa yang sedia ada. Macam-macam ancaman dan pekeliling telah membelenggu kami.

Tidak cukup dibelenggu dengan segala macam momokan, bebanan tugas dari masa kesemasa disuap sehingga tersengkak tak terkuasa untuk digalas. Bagaikan guru ini adalah "super power" yang boleh menyelesaikan kesemua permasalan dunia ini. Masyarakat tidak mempunyai nilai, lalu matapelajaran Sivik dan Kenegaraan diperkenalkan.

Bila kuantiti moral masyarakat merudum maka ada ura-ura untuk mewajibkan semua pelajar mempelajari Pendidikan Moral. Apabila berlaku kes penculikan kanak-kanak maka akan diperkenalkan pula sistem pembelajaran sehingga jam empat petang.

Guru-guru terseksa
Tidak tahukah mereka bahawa guru-guru sekarang ini membawa buku-buku anak murid untuk diperiksa di rumah. Tidak tahukah mereka bahawa guru-guru sekarang ini balik ke rumah pada jam dua petang dan kembali semula ke sekolah untuk aktiviti ko-kurikulum, tuisyen dalaman yang tidak berbayar, menceriakan sekolah, membuat laporan itu dan ini untuk pentadbiran dan jabatan, menjaga pelajar selama 24 jam sebagai warden yang melayan kerenah 300 ke 500 pelajar (ibu bapa sendiri pun tak bersama 24 jam),dan macam-macam kerja lagi yang kalau diperincikan maka akan terpacul masyarakat berkata kami ini terlalu berkira.

Sudah menjadi satu macam sumpahan kepada kami, bahawa penguasa bila-bila masa boleh mencabut rezeki kami. Takut benar kami bila mendengar Ulu Tembeling, Lembah Danum dan segala macam tempat yang tidak pernah terlintas dalam pendengaran kami. Kami telah begitu lama diancam sebegini.

Pantang mendengar sedikit sahaja berita bahawa kami tidak sesekutu dengan pentadbiran maka macam-macamlah di buatnya. Pentadbir yang dilantik untuk menjilat ludah penguasa, menjadi mata dan telinga walau penjilat-penjilat ini pekak dan buta, dengan rakus menunggu masa untuk menghukum sesiapa sahaja.

Surat tunjuk sebab, dipindahkan 24 jam, diburu seperti pesalah, sehinggakan sudah mengandung lapan bulan pun gambar diambil kerana duduk semasa mengajar dan dipaparkan dalam mesyuarat atau perkembangan staf. Bertambah teruk lagi kesalahan tersebut diulang tayang walaupun anak yang dikandung telah berusia dua tahun. Hendak bersuara secara lantang pun kami terpaksa berfikir-fikir.

Hubungan masyarakat pun kian meruncing!
Sudahlah di sekolah begitu, berada dalam masyarakat pun apa kurangnya, pantang kita duduk bermuzakarah isu semasa yang menjentik batang hidung penguasa, maka berdedailah maklumat sampai ke sekolah, jabatan dan malahan ke kementerian. Mengatakan diri kami ini tidak sedar diuntung.

Sudah diberi gaji mahu memberontak pula. Mengharapkan kesatuan-kesatuan guru mereka samalah seperti kami, terpaksa berteluku lutut di bawah telunjuk penguasa, cakap lebih-lebih nanti tindakan akan menjelma.

Kami bukan macam doktor, yang boleh meletak jawatan kerana diarahkan ke kawasan pendalaman, lalu dipujuk semula dengan macam-macam insentif. Itu belum dikira para doktor yang membuat locum (bayaran puluhan hingga ratusan ringgit sejam) dan memiliki klinik persendirian.

"Kalau Makcik nak sihat lagi bolehlah datang ke klinik nie ye makcik". Lalu menghulurkan sekeping kad nama. Terpukul betul bila mendengar kata-kata tersebut. Kami guru-guru, nak buat tuisyen kat rumah dengan untung RM20 untuk satu sesi pun dihalang bagai nak rak. Yang dengki sangat pada kami ni apasal?

Akhirnya kami memencilkan diri sehingga kami boleh diinjak-injak tanpa rasa hormat. Menjadi "bacul" bertaraf profersional. Bagi kami, yang seperti sudah putus harap ini, biarlah orang lain melaungkan perasaan kami ini. Laungkanlah supaya si Dr tua itu dengar akan keperitan masyarakat.

Kalaulah penguasa itu hendak meneruskan PPSMI biarkan dia, kami tetap akan mengajar dalam Bahasa Melayu. Kami berlapang dada menjemput penguasa itu datang mencemar duli untuk datang ke sekolah pinggir bandar dan lihat sendiri kebanggaan yang diwar-warkan peratusan Lulus Peperiksaan Awam bagi matematik dan sains meningkat.

Guru-guru dah lama lawan PPSMI
Sebenarnya kami sudah lama menentang PPSMI semenjak awal lagi, tapi dengan cara kami. Terima kasih kepada GMP dan seluruh rakyat yang masih mengasihani nasib anak-anak bangsa kita.

GURU MALAYSIA

Kami guru Malaysia,
Berikrar & berjanji,
Membimbing & mendidik,
Putera puteri negara kita,

Pada Seri Paduka,
Kami tumpahkan setia,
Rukun Negara kita,
Panduan hidup kami semua,

Di bidang pembangunan,
Kami tetap bersama,
Membantu, membina,
Negara yang tercinta,

Amanah yang diberi,
Kami tak persiakan,
Apa yang kami janji,
Tunai tetap kami tunaikan.

Kepada Duli Tuanku, Kami dari dulu lama lagi, telah berjanji akan sentiasa setia kepada Tuanku. Dengarlah rintihan kami. _


 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Coretan @ Luahan
· News by TokBatin


Most read story about Coretan @ Luahan:

SEX DI ATAS MOTORSIKAL?

DR Mashitah yang semakin bangang...

Ingatan, seorang hamba di kaki bukit antarabangsa

Apa Bezanya Antara Mereka Berdua?

MB haram Perak sudah mula merancang untuk menyamun.

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"PPSMI: Rintihan seorang guru.." | Login/Create an Account | 31 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by haruntalib on Tuesday, March 17 @ 09:15:30 MYT
(User Info | Send a Message)
Asmkm,
Aku macam percaya dan turut simpati luahan hati Guru Ditindas PPSMI di atas.
Mereka (kengkakawan guru yang aku rujuk lah) tumpang kirim salam kepada YAYASAN GURU MALAYSIA..
Bila yayasan ini ditubuhkan..? Aku baru dapat tau ada yayasan begitu...
Wassalam..



Rintihan seorang guru tentang YGMB (Score: 1)
by yusri_ktn on Tuesday, March 17 @ 09:31:19 MYT
(User Info | Send a Message)
Aku cukup bengang dengan Yayasan Guru (YGMB) ni.Aku dinafikan untuk mendapat hadiah wang siswa selepas tamat pengajian Ijazah kerana kata mereka permohonan aku sudah terlewat 2 minggu mencecah 3 bulan. Aku pun merayu kerana tempoh 3 bulan selepas menerima ijazah tersebut memang tidak diketahui kerana berita terkini dan maklumat tentang YGMB ini memang langsung tidak dihantar kepada ahli-ahli. Lagipun permohonan aku itu cuma terlewat 2 minggu sahaja, bukannya sampai 2 bulan.Tetapi rayuan aku tetap ditolak. Aku amat sedih kerana akulah antara guru terawal menjadi ahli seumur hidup YGMB ini.Bayangkan, hendak mendapat hak dermasiswa pun tidak boleh, apa lagi yang YGMB boleh berikan sumbangan untuk ahli-ahli? Kepada ahli-ahli YGMB,cubalah kita renung apakah sumbangan YGMB kepada kita? Buat ahli lembaga pengarah YGMB pula,cubalah fikir sesuatu yang boleh dijadikan kebajikan untuk semua ahli.



Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by zanie on Tuesday, March 17 @ 09:48:28 MYT
(User Info | Send a Message)
Aku pun guru juga. Walaupun aku tak mengajar PPSMI tetapi aku kena juga tempiasnya kerana terpaksa pula buat tuisyen kat cikgu-cikgu PPSMI yang tak lulus periksa PPSMI tahun lepas! Iya..puak-puak ni ada periksa pulak.. dan kalau tak lulus, kami guru BI nilah yang kena ajar diaorang!

Memang benarlah kata kawan kita nih...ramai guru yang tak mahu mengajar PPSMI, malah ada yang rela letak jawatan mengajar matematik dan sains..tolak elaun 10% ( bersamaan RM300 sebulan) sebab malas nak periksa bulan Ogos nanti. Ada yang dipaksa. Walaupun tak mahu, kena juga sebab memang dah opsyen mereka. Kesian aku tengok mereka ni. Tak reti BI tetapi terkok kak kok kak mengajar. Sebutpun bunyi slang traningkite!

Apalah daya kami...apa yang dititahkan oleh sang penguasa terjunjung atas batu jemala kami para guru.



Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by Munawir-cahayamu ([email protected]) on Tuesday, March 17 @ 10:01:15 MYT
(User Info | Send a Message) http://airasiana.blogspot.com
Kalau cikgu rasa tak boleh buat kerja, sila letak jawatan. Banyak lagi graduan lain yang menunggu di luar sana itu. Cikgu-cikgu yang tidak berkualiti dan tidak dedikasi ini, adalah barah dalam sistem pendidikan kita!!



Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by MrEmas on Tuesday, March 17 @ 10:05:43 MYT
(User Info | Send a Message)

bini aku pun ngajar dalam BM je
yela, budak luar bandar
mana paham BI

dasar ni memang silap, kompem
takde jawapan lain lagi dah, so dasar ni memang kena stop

kalau nak buat, ubah cara lain yang lebih praktikal
patutnya, cari cara camne nak ajar BI kepada budak2 dengan lebih baik

sains dan math jgn kacau, ajar dalam BM lagi senang paham
lagi senang nak pandai, lagi senang nak score exam

contohnya adik aku, spm 99, dapat 9A1, 1C6 atau 1C5 tak igat sgt,
tapi yang C6 tu BI la.. so adakah dia tak dapat keje?, tak pandai kat U?

skrng dah jadi lecturer, dulu pernah keje perodua, so kesimpulannya dasar lama lagi bagus

cuma yang penting, ajar BI untuk pelajar2 dengan cara yg lebih praktikal
jgn paksa2 nak pandai BI.




Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by anaianai ([email protected]) on Tuesday, March 17 @ 10:09:20 MYT
(User Info | Send a Message)
"....sehinggakan sudah mengandung lapan bulan pun gambar diambil kerana duduk semasa mengajar dan dipaparkan dalam mesyuarat atau perkembangan staf. Bertambah teruk lagi kesalahan tersebut diulang tayang walaupun anak yang dikandung telah berusia dua tahun"

Ini pun dijadikan isu ke??? Masyallah, patut la guru-guru di anaktirikan. Pensyarah Universiti setahu aku semasa belajar dulu tiada masalah, dh fitrah manusia begitu. Ini minda manusia jahiliah, kaki pembodek gila kuasa dan peras ugut pekerja secara halus.



Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by Munawir-cahayamu ([email protected]) on Tuesday, March 17 @ 10:31:19 MYT
(User Info | Send a Message) http://airasiana.blogspot.com
Guru tidur dalam kelas


SEREMBAN: Beberapa ibu bapa kesal dengan sikap segelintir guru Kelas Agama dan Fardu Ain (Kafa) di sekolah agama di Senawang, dekat sini, yang didakwa tidur di dalam kelas pada waktu mengajar.


Guru wanita terbabit dikatakan sudah lama berkelakuan begitu dipercayai akibat kepenatan selepas mengajar pada sebelah pagi di sekolah kebangsaan.

Seorang bapa murid kelas berkenaan dari Taman Cempaka Senawang yang enggan dikenali berkata, anaknya memaklumkan gurunya kerap kali tidak hadir mengajar dan kadangkala tertidur di dalam kelas pada waktu mengajar serta membiarkan murid melakukan aktiviti sendiri.

“Keadaan ini bukan saja menjejaskan pengajaran dan pembelajaran murid malah imej kelas Kafa juga boleh tercemar sedangkan matlamat diletakkan kerajaan negeri menerusi Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) adalah untuk memberi pendidikan asas agama sempurna kepada murid.

“Tetapi jika sikap sedemikian diamalkan guru Kafa, matlamat itu tidak mungkin tercapai malah kedatangan murid di kelas itu menjadi sia-sia,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Beliau berkata, pihaknya difahamkan sikap negatif guru terbabit turut diketahui penyelia kelas tetapi tidak diketahui sejauh mana perkara itu sudah dimaklumkan kepada guru besar sekolah berkenaan.

“Jika dimaklumkan, sudah tentu guru besar akan mengambil tindakan disiplin terhadapnya tetapi guru berkenaan masih berkelakuan begitu dan tiada perubahan berlaku.

“Pengurusan sekolah tidak harus menutup kes seumpama ini dan jika guru itu tidak berminat mengajar kelas Kafa, dia boleh digantikan dengan orang lain yang berminat dan ikhlas menjalankan tugas itu,” katanya.

“Apa yang saya harapkan pihak berkenaan termasuk pengurusan sekolah memantau perkara ini supaya tidak berterusan hingga menjejaskan kepentingan murid dan kelas berkenaan,” katanya.



Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by OoYa on Tuesday, March 17 @ 10:31:22 MYT
(User Info | Send a Message)
PPMSI ini adalah satu agenda besar UMNO memastikan generasi Melayu lebih ramai yang kenal Inggeris daripada kenal diri mereka sendiri. Itulah formula BN. Sekarang ni yang masih teguh dan setia mempertahankan UMNO adalah mereka yang bercakap Inggeris dan bapa mereka dulu berpendidikan Inggeris. Golongan ini tidak henti-henti dan malah dimana-mana sahaja tidak lekang dari bercakap bahasa Inggeris. Mereka kagum dengan bahasa Inggeris dan mereka meletakkan hilangnya sokongan rakyat pada BN sebab rakyat berlajar bahasa Melayu. Oleh itu tidak kuat berpegang pada United Malay National Organization. Kita tengok sahaja UMNO ni jarang-jarang sangat guna PKMB sebab marah nanti puak cakap Inggeris ni dalam UMNO ni. Lupa sejarah konon...maknanya tetap UMNO bukan PKMB.....kan ini pemikiran Inggeris.

Merekalah yang begitu serius dan pastikan PPSMI. Antara ketua puak ni adalah Hishamuddin sendiri. Jadi tidak hairanlah dia dengan angkuh keinggerisannya mempertahankan PPSMI. Dia pastikan semua guru ikut saja. Alasan laksanakan PPMSI adalah mengarut sahaja...sebenarnya hendak melahirkan generasi yang berindentiti Inggeris. UMNO adalah berindentiti Inggeris bukan Melayu. Jadi betul jugak apa yang Hishamuddin buat PPMSI ini memang cara baik untuk menginggeriskan corak pemikiran orang Melayu. Dulu pelajar Melayu dihantar ke UK untuk lanjutkan pelajaran dan penejajah berjaya menghasilkan golongan Melayu berfikiran Inggeris. Dan mereka apabila pulang ketanah air terus suka UMNO...biasalah tu dah otak Inggeris. Dan lebih memberi pulangan besar apabila otomatik menolak PAS.
 
Memegang jawatan kerajaan mesti mereka yang cakap Inggeris dengan lancar  menjadi syarat utama ketika itu. Maka golongan pelajar Inggeris ini walaupun ada tidak berapa cerdik hanya tahu cakap Inggeris dipilih mengisi jawatan-jawatan itu. otomatiklah mereka condong pada UMNO.

PPSMI adalah agenda UMNO sahaja bukan kehendak rakyat terutamanya orang Melayu. UMNO menghina bangsa Melayu durhaka pada nenek moyang Melayu dan mengaibkan Sultan-sultan Melayu. PPMSI ini hanya membunuh masa depan bangsa Melayu sekadar hendak mempertahankan United Malay NO.....      Lepas ni kita jangan panggil UMNO kita didik mereka guna PKMB.

Semua guru-guru jangan lagi duduk dalam tempurung BN,  cepat sikit hukum UMNO! dalam PRU akan datang, kalau tidak teruskanlah.......suffering....



Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by OoYa on Tuesday, March 17 @ 10:43:23 MYT
(User Info | Send a Message)

Munawir
"Kalau cikgu rasa tak boleh buat kerja, sila letak jawatan. Banyak lagi graduan lain yang menunggu di luar sana itu. Cikgu-cikgu yang tidak berkualiti dan tidak dedikasi ini, adalah barah dalam sistem pendidikan kita!!"

Ini contoh pemikiran PKMB....Inggeris. Mereka hanya kesinambungan penjajahan British. Bila british suruh hapuskan jawi maka Khir Johari adalah orang yang ditugaskan menghapuskan jawi. Kali ini bahasa Melayu hendak dihapuskan bermula dengan subjek sains dan matematik. We know what you up to munawir




Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by bakrij ([email protected]) on Tuesday, March 17 @ 12:14:42 MYT
(User Info | Send a Message)
Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum!

Sedih dan bersimpati dgn golongan pendidik. Terutama sekali yg terpaksa menggunakan BI utk mengajar Matematik dan Sains.

Tugan dan bebanan guru semakin bertambah terpaksa membuat buku persediaan mengajar dlm BI.
Waktu mengajar pula, kena menerangkan murid2 yg tak faham maksud dlm BI. Dah nak kena alihbahasa kemudian nak bagi murid2 faham... mmg merumitkan.
Dan... mungkin nak habiskan satu bab ambil masa lama pjg.

Jd, pak menteri semua dengarlah rintihan guru-guru. W/pun anda tidak layari web ini, sy percaya ada sb-sb yg melayarinya. Wahai sb-sb, sampaikan keluhan guru2 kpd pak menteri terutama dr Umno.

PRU13 aku nak pertimbangkan undi aku...

Walahualam



Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by akujamin on Tuesday, March 17 @ 12:28:30 MYT
(User Info | Send a Message)

sebagai cadangan yg mungkin mampu atau tidak untuk dilaksanakan iaitu semua guru2 kena bersatu hati memperkasakan kesatuan mereka agar kuat dan dihormati.Pilih ketua dan AJK yg berani untuk menyuarakan sesuatu isu yg berkaitan kepentingan bidang pendidikan dan kebajikan guru2.




Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by mdbotok on Tuesday, March 17 @ 12:38:17 MYT
(User Info | Send a Message)
apa kata Munawir saja yang jadi cikgu..misti kelakar punye...



Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by penimpas on Tuesday, March 17 @ 12:42:40 MYT
(User Info | Send a Message)

~   patutnya suruh mat taib amik exam PPSMI,
     kalu dia lulus cemerlang 100%,
     baru la bulih laksanakan kat budak2 skolah,,,,





Re: PPSMI: Rintihan seorang guru.. (Score: 1)
by Botol on Thursday, March 19 @ 21:27:07 MYT
(User Info | Send a Message)
Munawir pengampu dan pembodek Umno mendedahkan kelemahan Umno sendiri.

Guru KAFA dan Guru Fardu Ain bukan guru dibawah kelolaan kementerian pelajaran. Guru-guru itu adalah dibawah kelolaan Majlis Agama Islam Negeri. Siapa kontrol Majlis Agama Islam Negeri?

Umno lah ngok! Buka Pas!!! Ustaz & Ustazah tu semua orang Umno. Orang Pas mana dapat kerja tu!

Munawir ini buta hati sikit! Asalkan ada kaitan dengan agama dia mesti kaitkan dengan Pas. Nanti dia kan kata Islam Hadari tu Pas yang cipta pulak!!!!


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.