Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA !
Dilulus terbit pada Tuesday, March 17 @ 21:00:07 MYT oleh TokBatin

Analisis Isu Oleh sasha

" Friday, March 13, 2009 YB Nizar - bela kaum tertentu sahaja?

salam sejahtera kpd semua..

pg ni,rasa cm nak post something plak..sepatutnya bercuti mpai habis exam minggu depan.haha...alhamdulillah exam semalam dptku lalui dgn tenang..segalanya dimudahkan Allah..

harini terbaca tentang jasa bekas MB Perak,Hj Nizar untuk membela org2 melayu especially para pelajar madrasah dan pondok di sana..


DI sertakan di sini,bukti surat penghargaan dari Madrasah Addiniah Al-Latifiah di perak,yang sebelum dinafikan hak mereka,beratus2 sekolah agama rakyat dan pondok terpaksa ditutup selepas bantuan kewangan kepada mereka di tarik balik oleh kerajaan,atas alasan2 yang tak munasabah.Blog Madrasah tersebut di sini.



Boleh dapatkan maklumat lanjut di sini , sini , sini dan sini

Ini adalah antara penganugerahan hak milik tanah,yang diklasifikasikan sebagai "perkauman" dan tidak adil oleh pemimpin kerajaan dan juga media masa yang berat sebelah macam dacing yang sedia senget sebelah.apakah makna adil bagi mereka?Inilah yang dikatakan betapa beratnya berlaku adil,kerana even berlaku adil pun ada yang mengatakannya tidak adil.Mungkin dengan adanya penganugerahan projek kepada kaum kerabat barulah adil namanya.

Sejak balik dr perak haritu,aku lihat ramai sgt even ahli keluarga sendiri yang salah faham isu pemberian tanah kepada org cina di perak.

Fakta pertama,pemberian tanah itu juga melibatkan kebanyakannya org melayu,tapi yang di paparkan di suratkhabar," Kerajaan Perak bagi tanah kpd org cina".

Sebenarnya penganugerahan hak milik selamanya kepada 102,000 lot kampong tersusun (kebanyakan melayu), 47,000 lot kampong baru (kebanyakan cina) dan sebilangan kecil kampong adat (orang asli).

Fakta kedua,penipuan media yang mengatakan Hj Nizar dikawal dan dipaksa oleh DAP untuk bagi tanah tu.Sebenarnya salah sama sekali,manifesto pemberian hak tanah ini adalah janji PAS dalam manifesto PRU-12.Bukan janji DAP!. DAP tiada manifesto ketika itu di Perak.

Persoalan lain : habis tu,tanah yang cina dapat tu,cmne melayu nak survive.

Jwpn : melayu takkan dapat survive smpai bila2 dengan sikap pemimpin yang masih ada masa sekarang.Tanah yuang di beri kepada kaum cina itu adalah kepada mereka yang memerlukan.Bukan cina yang sudah kaya raya,rumah banglo keta berderet-deret.Tetapi org cina yang dah tinggal berpuluh-puluh tahun,yang dah tua,yang sederhana dalam kehidupan mereka.Mereka pernah dijanjikan untuk diberi hakmilik tanah di bawah kerajaan perak pimpinan Bn sebelum ini.tetapi tak pernah ditunaikan.

Apakah mereka perlu dinafikan hak hanya semata-mata mereka "org cina"? Islam mengajar untuk kita bersama-sama hidup dalam dunia dengan muafakat.Ketika zaman Rasulullah juga,hak-hak orang2 yahudi juga dijaga dengan baik oleh Nabi,even merekalah penentang yang utama.Jadi apa hujah untuk menafikan orang cina untuk mendapat bantuan dari pemimpin kerajaan?adakah ini satu "kezaliman" seperti yang diwarwarkan media?fikirkan sendiri.

Mari kita lihat penjelasan isu tanah,undisclosed explanation yang pasti takkan masuk dalam utusan.Lihat disini.

Apa " keadilan" yang telah dilakukan kerajaan BN di perak sebelum ini?mari kita singkap semula


  1. 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK di Lekir, Manjung.

  2. 5,000 ekar di Bruas

  3. 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

  4. 12,000 ekar kepada semua petani cina di Coldstream , Bikam, Bidor

  5. Dan banyak lagi jumlah kecilan diseluruh negeri.

  6. 200 ekar tapak kilang simin Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tenah rizab melayq di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Hiway!
isu sekarang semua tanah tu adalah dari jenis 'Simpanan Melayu' yang patut diganti dengan tanah lain yang sama keluasannya.Dan polisi "adil" ini dilaksanakan secara saksama di seluruh Malaysia :)

apa fakta tentang tanah rizab melayu yang kononnya diperjuangkan selama ini?

Suatu ketika, keluasan Tanah Rizab Melayu (TRM) di negara ini mencapai 3 juta hektar. Kini tanah tersebut hanya tinggal 1.7 juta hektar. Dalam satu laporan pada Jun 1998, Setiausaha Parlimen Kementerian Tanah dan Pembangunan Koperasi memberitahu, di Selangor, sebanyak 8,299.9 hektar TRM hilang statusnya untuk memberi laluan kepada projek pembangunan. Dari jumlah tersebut, hanya 2,833.48 hektar atau 34 peratus diganti semula oleh kerajaan negeri. Bakinya tidak diganti, atau mungkin terus lesap.
Di bandar-bandar utama seperti Kuala Lumpur, Ipoh, Melaka, Kuantan dan Johor Bahru, TRM sudah tidak sampai 10 peratus. Ini semua adalah ekoran kebebasan yang diperuntukkan dalam Akta Pengambilan Tanah 1960.



Sekarang ni,Bekas MB Selangor,Khir Toyo pun nak jadi jaguh mempertahankan hak melayu konon2nya di Selangor.Tapi,memang beliau telah melakukan kesilapan besar dengan menuduh pemberian lembu korban sebagai "corrupt".Satu persatu Corruption yang beliau lakukan sebelum ini terbongkar,isu elaun bernilai ratusan ribu dari PKNS,isu lawatan ke luar negara di sana sini,yang kdg2 tak releven sja antaranya London, Beijing, Los Angeles, Dubai, Tokyo, Seoul, Taipei, Paris, Perth, Milan, Venice dan Amsterdam.,kos yang ditanggung kerajaan negeri lebih 300 ribu untuk kos pengangkutan shj,tk termasuk yang lain2..penyalahgunaan dana BALKIS melebihi 1 juta,dan sebagainya.bacaan lanjut disini.

oleh itu..adakah ini yang dinamakan keadilan?

tepuk dada,tanya iman.


Dipetik dari http://khallys.blogspot.com/
"

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Analisis Isu
· News by TokBatin


Most read story about Analisis Isu:

Kerajaan Baru BN Perak di ambang kehancuran

Sebab Khairy Menang

Ate..mike udoh nampok ke idak..?Cerita disebalik cerita

MASHITAH/KHIR TOYO: DOKTOR UMNO PALING TAK CERDIK DI MALAYSIA

Lompat di Perak, Apa sebenarnya berlaku.

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA !" | Login/Create an Account | 25 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by kgkelola on Tuesday, March 17 @ 21:13:55 MYT
(User Info | Send a Message)

BN MEMANG NYUSAH KAN RAKYAT LER..... BETUL KAN MUNAWIR BINAWER




Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by khirul83 on Tuesday, March 17 @ 21:18:29 MYT
(User Info | Send a Message)
ermmmm artikel yg menarik...betul kebanyakkan org masih umno di jiwa mereka terdiri dari warga emas yg hanye memperolehi maklumat dari media masa sahaje berbanding org muda yg memperolehi maklumat dgn hanye di hujung jari..



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by minah on Tuesday, March 17 @ 21:59:10 MYT
(User Info | Send a Message)

yb Nizar telah menjalankan tugas sebagai mb Perak dgn begitu baik sekali.......ramai orang menyenanginya  wataknye yg baik...adil pd semua bangsa....warak...beriman....berwibawa....cerdik...bijak....lengkap anugerah Allah sebagai pemimpin islam...........sayang ada yg dengki....irihati.....iaitu ora umno yg sentiasa berpenyakit hati.......inilah penyakit yg paling susah di ubati........sejak dari zaman n.muhammad lagi ........termasuklah mufti...sultan yg sudah di pengaruhi dengan harta kekayaan......buta hati dan kabur dengan limpahan kesenangan yg sementara di dunia..........mementingkan kekayaan ....tamak......sehingga tidak dapat menilai yg mana kaca dan yg mana permata rakyat............perak yg baru dapat sebiji permata yg baru  berkilau kini telah menjadi gelap...seperti g elapnye wajah si zombi yg tidak hirau jeritan rakyat yg dipinggirkan............Ya Allah kami berdoa pd mu.....kasihanilah kami yg dahagakan kebenaran dan keadilan islam .tolanglah kami sama menegakkan daulah islamiah di perak ini Ya Allah.........kami pohon bantuanmu Ya Allah.........malangnye rakyat Perak kerana kehilangan sebiji permata yg sangatt bernilai.........kami ahli pas sgt bersedih atas apa yg terjadi di Perak ini...........kami sangat sangat sedih dan bercucuran airmata kami kerana ibarat kehilangan sebiji permata yg sangat bernilai.dan ibarat bulan yg terang telah menjadi gelap......angkara iblis dan syaitan umno yg sentiasa menganggu orang orang yg beriman...........Ya Allah ...kami mohon pada mu agar selamatkanlah Ir Nizar bersama sahabat sahabatnya,,,,,,dan keluarganya dari gangguan orang umno yg dengki khianat...........ya Allah kami mohon pertolonganmu.....kami merayu padamu Ya allah.....selamatkan Perak dan rakyat malaysia dari yahudi umno kuffar ini..........kami sgt bimbang ya Allah............hanya dgn kekuasaan mu saje yg dpt mengalahkan yg batil.......tunjukkanlah yg haq.......selamatkan kami ya Tuhannn...amin..




Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by PASukan on Tuesday, March 17 @ 22:23:28 MYT
(User Info | Send a Message)
meluat aku tengok muka nizar ni...geram nak terajang biar putus kepala...buang dalam tangki septik



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by minah on Tuesday, March 17 @ 22:39:17 MYT
(User Info | Send a Message)
ada jugak orang gila yg buka thread... nizar ni yer.....walaupun dia benci sgt kat mb nizar ni yer....heran jugak aku........kalau benci buat apa nak bukak forum kat sini....ubuh nama pas pulak tuuuu.......gila babi betul engkau......inilah orang yg tuhan nak laknat ni......pengkhiant setan kat malaysia.........



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by ayahco on Tuesday, March 17 @ 23:25:33 MYT
(User Info | Send a Message)
saya tak faham memang tak faham, orang ammeno kata ds nizar boneka cina, adapula sms yg saya terima mengatakan, apa pasal  orang melayu perak nak marah, yg meneraju perak sekarang majoriti melayu................
kata zaaba, dalam buku beliau yg diharamkan oleh......?(pembaca cari sendiri) melayu itu ialah bertutur dalam loghat melayu, mengamal cara hidup dan budaya melayu dan berasal dari gugusan kepulauan melayu, jawa, sumatera dan ..............
kesimpulan siapa dia pengganti ds nizar?
saya terus tak faham dengan luahan hati orang ammeno perak



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by minah on Tuesday, March 17 @ 23:41:05 MYT
(User Info | Send a Message)
apa pulak tak pahamnyeee.......orang melayu ameno mana boleh dpercayaiiii......semua yb umno ni....kaki rasuah ..kaki betine...kaki pau duit rakyat....joli sana joli sini.....mana ada yg nak tolong rakyat nyeeee......semua pun pura pura islam jer.....orang fasik ler kata kan....sila rujuk al qura....jgn jadi macam abu jahal dan abu lahab macam yb ameno ni.....pura pura jer nak tolong rakyat......sebenornye....deme nii...nak balun duit rakyat jerr....nak penuhkan poket sendiri jer......bukan nak tolong rakyat punnnnnn.......aku tau lahhh .....aku kenal ramai yb umno kat siniiii......paham tak sedara.......bukalah minda luas luas jgn jadi barua ameno yg gila babi....tak mengenal al quran....kitabullah.....



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by minah on Tuesday, March 17 @ 23:55:28 MYT
(User Info | Send a Message)
ameno taikk.......parti busuk lagi membusukkan.........dato shanon kata....shitttt........parti yg menyesatkan manusia..........



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by kayu_cemeti (ahlanwasahlan_wamarhaban (skype)) on Wednesday, March 18 @ 01:36:04 MYT
(User Info | Send a Message)

Kerana banyak sangat telan dakyah umno diTv dan akhbar2 jadilah orang melayu yang takut membaca Harakah atau siasah atau wasilah atau suara keadilan bagi yang tiada internet maka tunggulah melayu umno akan terus dengan kebodohannya sebelum mati menjemput mereka dan dimaki hamun dengan jenerasi mereka nanti........


 KEKOSONGAN JAWATAN                                                                                                                                         UMNO sebuah parti berwawasan jauh kepada sesiapa yang nak bekerja dengan syarikat penyiaran baik televasion radio atau akhbar2 mestilah mempunyai bakat 3P iaitu pembohong pembodek dan pemfitnah baru berkelayakan untuk berkerja ..................................

Barisan taik sudah mula mengeluarkan kepala taiknya diketuai olih Najib Altantuya sedang menyusun barisannya bermula diPerak kemudian diSelangor selepas itu diKedah dan seterusnya sebelum parti itu dihumban kelubang Jamban olih rakyat yang kian sedar tipudaya dan kezalimannya semakin memuncak ganas dan diluar kotak fikiran manusia yang waras ........



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by elmariachi on Wednesday, March 18 @ 04:29:12 MYT
(User Info | Send a Message)
ni cerita dah basi...




Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by semantiq on Wednesday, March 18 @ 05:43:15 MYT
(User Info | Send a Message)
Bagi tanah kat orang miskin pun bising BN ni. Tak kira la Melayu ke Cina ke siapa ke. Lebih ramai Melayu miskin, tu yang lebih ramai Melayu dapat tanah hari tu. Tapi yang diwar-warkan, Cina dapat tanah seolah-olah semua tanah dah diberi kat Cina saja. Kalau beri tanah pada Cina atau Melayu kaya tu lain cerita la.



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by meroyanberpulang on Wednesday, March 18 @ 09:41:36 MYT
(User Info | Send a Message)
  1. 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK di Lekir, Manjung.

  2. 5,000 ekar di Bruas

  3. 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)

  4. 12,000 ekar kepada semua petani cina di Coldstream , Bikam, Bidor

  5. Dan banyak lagi jumlah kecilan diseluruh negeri.

  6. 200 ekar tapak kilang simin Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tenah rizab melayq di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Hiway!
Soalan pertama : tolong  terangkan yang mana di antara diatas diberikan hak milik selama-lamanya dan yang mana pajakan?

Soalan kedua : adakah majoriti yang telah diberikan hak milik kekal dan pemohon terdiri dari orang melayu
?

Soalan ketiga : adakah benar tanah pajakan tiada nilai untuk dijadikan sandaran kepada bank?






Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by Doreamon on Wednesday, March 18 @ 10:01:05 MYT
(User Info | Send a Message)
Woi bangang negara (BN)......tanah kat genting tu sape bagi kat Lim Goh Tong...Tanah kat Johor tinggal beberapa percent lagi milik melayu tu macam mana...sapa kasih...Pulau batu putih ti apa cite  .....ADIOOOOOSsssss



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by mdbotok on Wednesday, March 18 @ 10:23:27 MYT
(User Info | Send a Message)
hik!hik! kelakarlah UMNO ni...



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by stratocaster on Wednesday, March 18 @ 14:11:55 MYT
(User Info | Send a Message)

Heh pasukan bangsat!!! mu langkah mayat aku dulu se belaum mu nak tendang orang!! ! pasukan umno CELAKA!!! 




Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by dzpowzi on Wednesday, March 18 @ 14:17:28 MYT
(User Info | Send a Message)
Dari detik mencapai kemerdekaan oleh UMNO daripada Inggeris, kita sudah

nampak KELEMAHAN DAN KESILAPAN UMNO.  Kau fikirlah sendiri rakyat Melayu!!!

Kesannya kita rasakan sampai sekarang dan selama-lamanya.  Mereka hanya

mementingkan PERUT dan BAWAH PERUT.

Kau fikirlahsendiri beb!!



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by ibn_abdillah on Wednesday, March 18 @ 14:24:35 MYT
(User Info | Send a Message)
En Meroyan, yg 22,000 ekar itu saya terlibat secara langsung. Majoriti tanah asalnya tanah Rezab Melayu. Sekali lagi REZAB MELAYU.

Lepas itu diusahakan bersama menjadi estet kelapa sawit. Kemudian dikorporatkan dan menjadi syarikat yg disenaraikan di Papan Utama BSKL - dan hilanglah status Rezab Melayu; jadi tanah pegangan bebas (free hold).

Atas sebab yg hanya Tajol Rosli dan pimpinan Ameno tahu, selepas beberapa siri permainan korporat, akhirnya tanah tersebut jadi milik KLK yg bukan lagi syarikat awam, tetapi syarikat Sdn Bhd. Sebahagian besarnya adalah tanah Pegangan Bebas, sebahagian lain (yg kecil jumlahnya) jadi lease-hold.



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by somebody on Wednesday, March 18 @ 14:58:29 MYT
(User Info | Send a Message)
Salam,
Drpd maklumat yg aku dapat, Pak Teh (Tok Guru Hj Latif - Mudir Pondok) telah mohon tanah tu sejak puluhan tahun dulu, yakni dari zaman UMNO perintah perak lama dulu lagi tapi tak pernah dapat. PR perintah tak sampai setahun terus boleh approve. Dah tu pulak, masa dalam meeting Exco, masa DS Nizar bentang pasal permohonan Pak Teh ni, iaitu 45 ekar, YB Nga cadang untuk diberi sebanyak 100 ekar! Ust Misbah tepuk dahi terkejut...



Re: YB NIZAR BELA KAUM TERTENTU SAHAJA ! (Score: 1)
by kakjey84 on Saturday, April 11 @ 16:04:47 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.norapalestina.blogspot.com
Teruja dengan sebuah petikan ini, dan rasa berdosa untuk tidak meletakkan di dalam ruangan intifada elektronik Ana ini.

Berfikirlah dan mentalaahlah kalian akan kebenaran.

Rasullah sangat membenci akan sifat Assobiyah atau mudah kata, semangat perkauman.
Haruskah kita menjadi dari golongan umat-umat yang dibenci Baginda??



Dari Riwayat Abi Baud
“Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah”

Dari Riwayat Ibn Hisyam
Sekumpulan Yahudi merancang untuk memecahkan kesatuan kaum Muslimin setelah dengki melihat bersatunya Auz dan Khazraj atas dasar Islam. Mereka menghantar beberapa orang pemuda untuk melaga-lagakan Aus dan Khazraj dengan mengungkit semula kisah Perang Bu’ath di mana golongan Aus berjaya mengalahkan Khazraj. Hasilnya terjadilah perkelahian antara Aus dan Khazraj dan hal ini kemudiannya sampai ke pengetahuan Rasulullah. Nabi dengan tegas lalu bersabda, “Wahai kaum Muslimin, ingatlah kalian kepada Allah, ingatlah kalian kepada Allah! Kenapa kalian mengikuti seruan Jahiliyyah, padahal aku masih berada di tengah-tengah kalian. Dan Allah sebelumnya telah memberi petunjuk kepada kalian dengan Islam, memuliakan kalian dengannya, memutuskan segala kejahiliyyahan dari kalian, menyelamatkan kalian dari kekafiran dan menyatukan hati kalian.” Apabila mendengar sabda Nabi ini, kaum Aus dan Khazraj terus sedar bahawa seruan Jahilliyah adalah tipuan syaitan, dan salah satu dari makar musuh Allah terhadap mereka. Mereka terus menangis dan berpelukan antara satu sama lain. Peristiwa ini merupakan asbabun nuzul Surah Ali Imran (3):102-103.

At-Thabrani dan al-Hakim meriwayatkan
Bahawa pada suatu hari beberapa orang sedang berbual tentang Salman al-Farisi dengan merendah-rendahkan bangsa Parsi berbanding bangsa Arab. Apabila mendengar hal ini, Rasulullah tersu bersabda, “Salman adalah dari ahli al-bait (keluarga Rasulullah).” Kata-kata Nabi ini sebenarnya memutuskan segala bentuk ikatan berdasarkan keturunan atau bangsa. Dikisahkan juga oleh Ibn Al-Mubarak di dalam dua kitabnya, Al-Birr dan As-Salah bahawa terjadi perselisihan antara Abu Zar dan Bilal, lalu Abu Dzar berkata kepada Bilal, “Engkau anak orang hitam.” Rasulullah amat marah mendengar kata-kata Abu Zar ini lalu bersabda, “Engkau sudah melampau wahai Abu Dzar. Orang yang mempunyai ibu yang putih langsung tidak ada kelebihan di atas orang yang mempunyai ibu yang hitam.” Kata-kata Rasulullah ini memberi kesan yang mendalam ke atas Abu Dzar sehingga beliau meletakkan kepalanya ke tanah dan bersumpah tidak akan mengangkat kepalanya selagi Bilal tidak memijak kepalanya.


dipetik dari : http://samurouh-khilafah.blogspot.com/

Disatu sisi kamu kata Islam perlu dititik-beratkan, di satu sisi kamu kata Sistem Beraja patut didaulatkan. Bukankah kedua ni adalah dua perkara yang berbeza sama sekali???

Apakah Islam mengiktiraf Sistem Beraja/berketurunan yang mana kedudukannya lebih tinggi daripada undang-undang(imun/kebal)???
Lebih teruk lagi meletakkan hukum Al-Quran dan Sunnah itu di bawah, membiarkan Hukum Allah tidak ditegakkan. Apakah raja-raja sebegini yang kalian mahukan???
Sedarlah wahai umat Islam. Kalian menjadi mulia hanya sebab Islam. Melayu tidak menjadikan kalian mulia sama sekali. Apa yang wajib kalian perjuangkan adalah Islam, bukan Melayu. Malah Rasulullah saw sendiri pun tak pernah memperjuangkan sikap perkauman/kebangsaan/berpuak-puak/bangga terhadap golongan/racist dan sebagainya. Rasulullah saw sendiri tak pernah perjuangkan bangsa Arab! Bahkan baginda perjuangkan Islam tanpa henti. Apakah kalian mahu meninggikan Bangsa-Bangsa kalian malah Allah dan Rasul melarang kalian melakukannya! Sesungguhnya Islam menganggap semua manusia itu sama tanpa mengira bangsa,status,warna kulit,bahasa dan sebagainya.

http://norapalestina.blogspot.com/2009/04/perjuangan-bangsa-adalah-assobiyah.html


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.