Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng
Dilulus terbit pada Thursday, March 19 @ 23:40:00 MYT oleh TokBatin

E-mel Pembaca Oleh amizie

" E-mail dari seorang teman untuk di kongsi bersama

Salam semua. Kali ini saya nak sentuh ttg minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng, jenama salah satu pembekal minuman ringan yg tak asing lagi di rantau ini khususnya Singapura dan Malaysia.


Pernahkah anda dengar ttg keluaran produk minuman YHS yg terkini, khususnya minuman kacang soya fusion dgn kacang hijau? Jika anda di Singapura, harap2 baca dulu ya, bahan-bahan yg terkandung dalam minuman ini.



Semasa saya ke salah sebuah pasaraya tempatan, terpandang saya ke arah minuman ini yg saya fikir adalah salah satu lagi keluaran terbaru YHS. Iyerlah, apalah bahan yg nak dibubuh dlm minumankan? So I pick up one and brought to office. Tapi, bila saya baca ingredients nya.....



Klik gambar untuk paparan lebih jelas




Apa kejadah ni? Dah takde lagi ke sumber yg baik, yg murni, darimana pihak pengeluar nak dapatkan bahan atau sumber utk membuat produk minuman mereka???? Tidakkah mereka peka dgn pengguna2 Islam yg sememangnya ramai telah terbiasa dgn minuman yg mereka bekalkan atas jenama YHS???



Belek punya belek.....hah, patutlah. Minuman ni diperbuat di...... di negara yg dah mmg tersohor bubuh melamine dalam susu!!

-Sharing Is Caring-
Nota: E471 boleh dihasilkan dari 2 sumber iaitu tumbuhan atau pun haiwan. Bukan semestinya semua E471 adalah haram, perlu dikenalpasti dahulu bahan asas yang digunakan! untuk menghasilkan E471 itu terlebih dahulu. Sekiranya bahan asasnya adalah tumbuhan, E471 itu adalah halal.


"

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about E-mel Pembaca
· News by TokBatin


Most read story about E-mel Pembaca:

Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng

Terkini:2 Ahli Parlimen Terengganu akan Letak Jawatan

Annuar Musa dengar khutbah Jumaat Hj Hadi

Peringatan.....website porno wajah2 muslimah

Gempar!!! ADUN Paka hilang, Pusat Khidmat DUN ditup?

Article Rating
Average Score: 5
Votes: 2


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng" | Login/Create an Account | 53 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by akueden on Thursday, March 19 @ 23:53:19 MYT
(User Info | Send a Message)
Saya pun ada menerima email serupa dpd. anak saya. Saya memang tak beli pun air soya dlm  kotak ni, membazir dan tak ekonomik. Orang2 Islam janganlah beli benda serupa kalau ada produk sama yg. dikeluarkan oleh orang2 Islam. Di pasar malam pun berlambak orang Islam berniaga air kacang soya ini dengan harga berpatutan. 1 paket besar RM2.00 (1 liter+) lebih murah dpd. air dalam kotak (250 ml) tu dan "fresh" serta pekat pulak tu. Guna semangat Islam dan logik akal sekali dan kita tolong majukan perniagaan orang2 kita.



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by osmaismail ([email protected]) on Friday, March 20 @ 00:02:46 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.tranungkite.com
Terima kasih atas maklumat anda...
>> Teruskan usaha kita membeli barangan halal buatan muslimin !!!



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by abib on Friday, March 20 @ 00:12:37 MYT
(User Info | Send a Message)
Produk minuman buatan bumiputera Islam sudah banyak terdapat di pasaran. Kenapa beli minuman produk luar jika kita sudah ada pilihan yang halal?



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by abu_thalhah on Friday, March 20 @ 00:39:04 MYT
(User Info | Send a Message)
OH YEOS!

Kilang ni kat shah alam, sebelahan tempat PENYEMBELIHAN BABI SEK 15 Shah alam (bawah  jabatan haiwan)

Kawn saya pernah kerja kat sana. PENGURUSAN Syarikat ini BAGI SOLAT JUMAAT 1 KALI SAHAJA DALAM 3 MINGGU PADA PEKERJA ISLAM.

WAJIB BOIKOT DAH KAPIAQ NI



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by Jerangau on Friday, March 20 @ 00:45:44 MYT
(User Info | Send a Message)
salam,takyahla dok makan ayaq yang tak ketahwan kesuciannya. pi la beli kat tepi jalan, dahla tau fresh,murah suci pulak tu. belila dari pengusaha bumiputera..kan kita dok galak orang bumi beniaga,satu keluarga 1 company,
tak gitu gengggggggggg



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by Yeniceri ([email protected]) on Friday, March 20 @ 00:53:55 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.foriegnaffairs.org

Jangan la cepat melompat mcm beruk.
Tengok betul2, kata baca ingredients, kat bawah ingredients tuh tulis apa?

Product of China


Aku bukan nak defend Yeo's, tapi Yeo's yg dibuat di Malaysia, adalah untuk pasaran Malaysia, dan tidak ada menggunakan bahan2 diatas.

Kalau ada produk orang Islam, yang dibekalka diatas, dan banyak terdapat di pasar raya, aku mmg beli. Cuma, masaalah orang Melayu kalau buat perniagaan, takat tuh jek, pandangan x jauh...packaging semua hampeh.

Selling point? Ini produk Melayu.
Dah satu lagi, Melayu2 yang bodoh ni dan x sekolah...'Oh,ini produk Melayu, sudah tentu Halal'. Satu lagi generalization yg salah, tapi sebab bangsa mengatasi segala2, asalkan Melayu..mesti halal, mesti baik.





Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by amizie on Friday, March 20 @ 01:14:16 MYT
(User Info | Send a Message) http://ahmadtarmizi.blogspot.com
Respon kepada komen Yeniceri ([email protected])

1. Hanya anda saja yang komen mengaitkan dengan bangsa melayu. Tukang komen lain tidak sentuh pun bab bangsa.

2. Artikel ini bukan nak salah kan Yeos. Cuma minta berhati2. Tau saja lah sikap peniaga yang tidak ada etika. Tak mustahil penjual mencampur aduk kan produk tersebut.

Sekian




Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by elmariachi on Friday, March 20 @ 01:32:04 MYT
(User Info | Send a Message)
ko kena tau cerita penuh pasal melamin tu... kenapa tetiba je bising pasal melamin....



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by kayu_cemeti (ahlanwasahlan_wamarhaban (skype)) on Friday, March 20 @ 01:34:31 MYT
(User Info | Send a Message)

Di....... manaaaaaaaaaaa  JAAAKKKKIIIIIIMMMMMMMMM !!!!

SEWAJARNYA INI SEMUA DITELITI DAHULU OLIH MEREKA SEBELUM SIJIL LULUS UNTUK DIJUAL .........................................................................

SELAGI UMNO UMNO UMNO BERKUASA MAKA SELAGI ITU ISLAM MENJADI SENDA GURAU MEREKA DAN DIDALANGI OLIH ULAMAK SIPUT SEDUT MEREKA.

BEBAL DAN BAHGALNYA MELAYU ISLAM DISEBABKAN MAKANAN SUBHAT BEGINI LAH SEMAKIN BEBAS DIJUAL TANPA DIPERIKSA OLIH JAKIM
LA KHAULAWALA QU'WATAIL'LABILLAH .......................................



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by WargaRiyadH on Friday, March 20 @ 01:40:01 MYT
(User Info | Send a Message)

Kilang YOES ni terletak di syeksyen 15 Shah Alam,berdekatan dengan kandang babi...dari dulu lagi memang aku tak beli product yoes ni...




Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by lead88 ([email protected]) on Friday, March 20 @ 02:24:17 MYT
(User Info | Send a Message) http://mj2020.blogspot.com/
klu boleh, jauhilah produk2 orang2 kapir ni. utamakan orang2 muslim



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by ohlala ([email protected]) on Friday, March 20 @ 03:23:07 MYT
(User Info | Send a Message)
alhamdulillah, aku dah lama tak sentuh apa2 barangan yeos ni, geli tekak. nama diapun dah patut kita jauhi batangan dia.



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by smart on Friday, March 20 @ 08:03:33 MYT
(User Info | Send a Message)
Terima kasih



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by wakmeli on Friday, March 20 @ 08:19:19 MYT
(User Info | Send a Message)
sepatutnya kita dah lama jalankan slogan 'buy non-muslim last'. Utamakan produk islam dan pengusaha islam lak berusaha beli bahan mentah yg halal untuk pengguna islam. Kita pengguna terbesar di Tanah Melayu ni tapi segelintir bukan islam kurang sensitif atau dengki pada org islam. Dulu kilang roti hi5 kotor dan jijik, walhal org islam yg sibuk mkan produk dorang.
Patut la generasi muda kita hatinya keras sbb mkan sebarang je. klau xberhati2 pilih mkanan halal, susah nak terima kebenaran dan ilmu agama.



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by Doreamon on Friday, March 20 @ 08:25:34 MYT
(User Info | Send a Message)
sejak aku dok Mesia ni tak tau berapa kali dah aku makan ayam mampos (tak sembelih)...ayam cucuk dan ayam karan....malam tadi aku terbuka TV 3 suku sakat...nampak berita pasal ayam cucuk.....


.....patut pung otak aku ni naik karton....makan benda tak halal (haram)



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by gigabyte on Friday, March 20 @ 08:43:42 MYT
(User Info | Send a Message)
Itu pasal kalau ada produk orang islam, beli dan bantu. Puakcina kafir ni mana ada halal, haram, dosa dan pahala. Kalau produk orang kita, paling tidak pun dia percaya dosa dan pahala. Ada beza tu.... banyak...

kalau tak tipu bukan cina
kalau tak berlagak bukan india
kalau tak........bukan melayu



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by antimamak on Friday, March 20 @ 09:02:29 MYT
(User Info | Send a Message)
Hairan。。。kenapa sampai kini orang Melayu bodoh lembu tak sedar
Baranagan Yeo telah banyak eksport ke negara Arab, Orang Arab tak bising , kenapa Melayu bodoh ni tak pernah fikir??? manakah logiknya?

Orang Melayu, perangai hasab dengki bila tengok kaum Cina berjaya dalam produk mereka, lalu buatkannya sebagai isu, tengoklah elok elok, mana letaknya stiker `Sijil Halal 'dari Jakim?

Kalau tak nampak ...di galakkan jangan makan dan minum sama sekali.
Jangan buatkan isu ini memperlecehkan kaum Melayu sendiri, dan jangan gunakan isu ni sebagai isu anti Cina, isu perkauman, memang perjuangan Islam macam melayu bodoh ini amat malukan Islam sahaja.




Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by PASukan on Friday, March 20 @ 09:18:41 MYT
(User Info | Send a Message)
mana boleh boikot, itu syarikat DAP ada kepentingan.. so.. melayu DAP bolehlah minum byk2 lepas ni sebab tok guru hang pasti beri fatwa halal PAS punya....



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by jinchi on Friday, March 20 @ 09:24:48 MYT
(User Info | Send a Message)
tu product untk china market.tgk laa tul2..tmpt koyak kat bucu kotak tu pn arahan dlm bahse cina.product of china..cmperm laa china market.klu xcaya lg pegi la market beli 1 kotak, compare.jgn cepat melatah xtntu pasal..terserlah kebebalan.muslim ke non muslim ker...asalkn halal, semua boleh guna.jgn ader prejudis terhadap non muslim.tp dlama masa sama kita kne hati2.itu jer lah...pendapat aku.email2 berantai cmni aku kureng cket nk pecaya.byk tipu dr benar.kalu ader lg yg masih prejudis, tanam sndiri buat sndiri laa...idup sensorang.



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by burunghelang on Friday, March 20 @ 10:01:23 MYT
(User Info | Send a Message)
InsyaAllah...kalian tunggulah produk dari aku, satu-satunya air soya buatan melayu islam yang akan berada di pasaran dalam bentuk botol dan kotak seperti minuman soya kotak yang lain. Sari Manis Soya Bean.......dari Ramin Food Enterpise. InsyaAllah...............Renung-renungkan, SARI MANIS.........



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by gigabyte on Friday, March 20 @ 10:10:05 MYT
(User Info | Send a Message)
Hello antimamak,
nama kau pun dah racist, lagi mau cerita.kau tukar dulu nama kau.
Kalau cina tu muslim, india tu muslim atau sapa-sapa pun kalau muslim aku sokong. Kau tak baca surat khabar ke? kan ada produk babi dalam tin ada tanda halal. Abis tu kau lagi nak percaya ke? Atau kau dah beli produk tu sbb ada tanda halal?



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by abujahal on Friday, March 20 @ 10:22:56 MYT
(User Info | Send a Message)
SALAM
PERGI TANYA JAKIM
TAK KAN JAKIM PUN BARAH JUGA BENDU TU ?
ATAU JAKIM AKAN KATA KAMI TAK AMBIL BENDA TU ?
ATAU JAKIM AKAN JAWAB KAMU KENA FIKIRLAH SENDIRI SEBELUM AMBIL BENDA TU ?



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by gigabyte on Friday, March 20 @ 11:13:32 MYT
(User Info | Send a Message)
antimamak wrote;
Kau ni mamak keturunan Ahmad Ismail kah?? satu bangsa yang tiada moral dan melayu celup. Nama ku antimamak itu hak aku? ini lah melayu celup yang hipokrit macam kau ini memang bagi perkauman kat malaysia.
Pooordah ... mamak pariah
gigabyte !


Aku rasa kau dah termakan babi dalam tin yang ada tanda halal. itu pasal kau jadi macam ni. kau nak kata orang racist, kau tu bapak segala racist. paling tidak pun mamak tu muslim. aku lebih percaya dia orang dari cina kafir. Kau baca betul-betul tulisan aku. tanda halal pun diorang boleh buat main. inikan pulak benda lain.

Aku sokong kempen "buy non muslim last ".

banyak produk kita dah berjaya sampai ke negara luar, agro mas contohnya.



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by gigabyte on Friday, March 20 @ 11:38:42 MYT
(User Info | Send a Message)
Jika ditemukan kod-kod berikut ini dalam kemasan produk yang akan kita beli, maka hendaknya dapat dihindari karena produk dengan kod-kod tersebut dibawah ini mengandung lemak babi.
E100, E110, E120, E140, E141, E153, E160, E210, E213, E214, E216, E234, E252, E270, E280, E300, E301, E325, E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433, E434, E435, E436, E440, E441, E470, E471, E472, E473, E474, E475, E476, E477, E478, E481, E482, E483, E491, E492, E493, E494, E495, E542, E570, E572, E631, E635, E904, E920.
Adalah tanggung jawab kita semua sebagai umat Islam untuk mengikuti syariat Islam dan juga memberitahukan informasi ini kepada saudara kita.

http://zidnimunawwarah.blogspot.com/2008/08/kod-babi-dalam-makanan.html




E471 ini dia !! (Score: 1)
by antimamak on Friday, March 20 @ 12:06:51 MYT
(User Info | Send a Message)
Stearic glycerides. Closely related to soft soap, chemically. Stearic acid is the classic hard fat that makes pork lard and beef dripping. I think you could get it from palmnuts too, but I expect the ingredient manufacturers are using rendered animal fat as the source. The bakers will then buy the emulsifier as a synthetic product without wondering what it was synthesised from, and pass it off as vegetarian without necessarily knowing it is not. If you are a strict vegetarian it would be best to avoid it.

So ... pringles , icecream ...

Glycerol Monosterate is water-in-oil emulsifier that is synthesized from oil and glycerin. It is in insoluble in cold water but dissolvable in warm ethanol,benzene and propyl alcohol. The GMS content in ordinary synthesized monosterate is about 40%, but it will reach over 90% after distillation. Distilled Monoglycerides are recognized as efficient edible emulsifiers and surface active agents extensively used in food, phamarceutical and fine chemical industries.
Distilled Monoglycerides work as agent of emulsifying,dispersing,stabilizing,foaming and anti-aging which can emarkably improve product's quality and prolong shelf life. Now distilled monoglycerides are applied to bread, pastry,rice and noodle,crack and biscuit,confectionary, ice cream, dairy products,edible oil,protein beverage and meat products.

Haram saja lah .jangan makan , jangan minum Bahaya untuk Muslimin dan musliman.
Kalau nak makan minum E471 , dosa ditanggung sendiri.



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by koretkoret on Friday, March 20 @ 12:46:02 MYT
(User Info | Send a Message)
Helo antimamak, klu nak cadangkan negara Arab tolong cadangkan selain Arab Saudi, Mesir, Turki, atau Bahrain sebab ini Arab yang nak bagi Islam mampus..negara Arab nilah yang nak Iran, Iraq and Palestine mampus..Pro US..depa ni melantak apa saja..



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by kopisatu on Friday, March 20 @ 13:07:00 MYT
(User Info | Send a Message)
terima kasih.

insyaalah mulai harini aku tak akan beli  lagi product Yeo ni...



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by siratdansurat on Friday, March 20 @ 15:20:35 MYT
(User Info | Send a Message)
insyaallah kalau ada lagi barangan yang tak halal wajarlah kita berkongsi untuk mengelakkan nya dari terus merosakkan umat islam



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by amizie on Friday, March 20 @ 16:33:23 MYT
(User Info | Send a Message) http://ahmadtarmizi.blogspot.com
Kan bagus kita bincang-bincang tanpa maki hamun. Setakat ayat atau perkataan kasar-kasar sikit, itu bagi aku no problem sebab ada masa nya kita perlu kasar dan ada masa kita perlu lembut, tapi bukan maki hamun

Tima kacih........



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by Jongos_Dungun on Friday, March 20 @ 16:41:39 MYT
(User Info | Send a Message)
Inilaaaa kepentingan PPSMI...ramai lagi org melayu tk faham bahasa maksud kt ingredients tuh..!!! Inilah pentingnyer PPSMI utk pelajar melayu & Islam..mende2 mcm tu tkde dlm subject lain kecuali Sains sajer jer...Fikir2kan



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by pakali on Friday, March 20 @ 17:55:40 MYT
(User Info | Send a Message)
Ikut maklumat, E471 tu boleh dihsailkan drpd sumber tumbuhan atau haiwan...dan dari kotak pulak ada pemantauan dari HACCP. HACCP ni kalau tak salah aku adalah pemantauan halal oleh negara China (tolong check yang ni)....jadi kalau dia kata halal, dan E471 tu kemungkinan adalah sumber tumbuhan lah....

Tolong komen secara rasional, jangan jadikan isu politik perkauman....islam itu memudahkan, jadikan ia mudah dan ternampak mudah....(bukan memudahkan agama)...



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by gigabyte on Friday, March 20 @ 18:11:54 MYT
(User Info | Send a Message)
Terima kasih atas maklumat anda. Non muslim di Malaysia ni tidak mempunyai etika perniagaan yang tinggi, sebab itu kita mesti berjaga-jaga. Keuntungan bagi mereka mengatasi segala-galanya. Sudah banyak kali kita lihat mereka ni memperlekehkan Sijil Halal, kerana apa agaknya? Lemah penguatkuasaan agaknya.
Kita pulak tidak mempunyai kesedaran kepenggunaan. Sebab itu kita mudah ditipu.



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by ocean on Friday, March 20 @ 18:35:33 MYT
(User Info | Send a Message)
terima kasih amizie, insyallah after reading your atricle i will not buying any Yeo Yiap Seng products - as once before use to heard the product fro this ccmpany were not suci to muslim.




Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by BENCI_UMNO on Friday, March 20 @ 20:16:15 MYT
(User Info | Send a Message)
NI AKU JAWAB PANTUN 3KERAT GIGABYTE....

KALAU TAK TIPU BUKAN CINA
KALAU TAK BERLAGAK BUKAN INDIA
KALAU TAK BODOH BUKAN MELAYU
KALAU TAK KENA TIPU DENGAN CINA DAN INDIA BUKAN MELAYU
KALAU TAK KENA TIPU DENGAN AMENO BUKAN MELAYU
KALAU TAK BANYAK HUTANG BUKAN MELAYU
KALAU TAK BANYAK YG KETINGGALAN OLEH BANGSA CINA BUKAN MELAYU
KALAU TAK HIDUP DALAM KEMISKINAN BUKAN MELAYU
KALAU TAK MUNDUR BUKAN MELAYU
KALAU TAK RAMAI YANG BENGKRAP BUKAN MELAYU
KALAU TAK MENGUMPAT BUKAN MELAYU
KALAU TAK BERBINI BANYAK BUKAN MELAYU...

DLL...

AKU PUN ORANG MELAYU JGA,KALU KO NAK KUTUK AKU KUTUKLA...TAPI KO KENA KAJI DULU PANTUN 12 KERAT YANG AKU JAWAP TU

`SELAMAT MENJAMU SELERA DGN MINUMAN YEO HIAP SENG`



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by gigabyte on Saturday, March 21 @ 07:06:44 MYT
(User Info | Send a Message)
Aku tak pernah dengar pulak pantun 12 kerat. Kau belajar dari Salleh Yaakob ke dari Abang Jem?
Yang paling banyak kena tipu orang macam jongos_dungun, asyik sibuk dengan PPSMI. kena tipu dengan non muslim pun tak sedar. Daripada PPSMI lebih baik adakan subjek Bahasa Cina di sekolah, paling tidak boleh jadi anti virus.




Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by ulatbulu on Saturday, March 21 @ 08:41:04 MYT
(User Info | Send a Message)
UMAT ISLAM SEMUA MARI KITA BOIKOT YHS...JGN BELI APA PON BARANG DEPA



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by DinRR on Saturday, March 21 @ 10:18:44 MYT
(User Info | Send a Message)
Pesanan untuk diri sendiri...., Jangan beli/mkn produk yg dibuat oleh non muslim kecuali bhn keperluan yg xde altntf lain (eg. gula, tepung)



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by siswapemikir on Saturday, March 21 @ 15:54:43 MYT
(User Info | Send a Message)
" InsyaAllah...kalian tunggulah produk dari aku, satu-satunya air soya buatan melayu islam yang akan berada di pasaran dalam bentuk botol dan kotak seperti minuman soya kotak yang lain. Sari Manis Soya Bean.......dari Ramin Food Enterpise. InsyaAllah...............Renung-renungkan, SARI MANIS........."

Tahniah burung helang..


kalau betul ada produk ni di pasaran..

saya akan tolong promosikan secara percuma..

dalam blog dan mulut ke mulut..

tapi minta anda tukar jenama yang lebih " best dan bersifat global "

brandingkan produk anda melalui strategi pengiklanan dan pemasaran yang mantap

harga mestilah murah 10% dari produk pesaing..

cuba masuk pasaran kurang mementingkan barangan berjenama dulu spt pasaran luar bandar atau bandar2 kecil

kemudia masuk pasaran bandar2 besar bila produk anda mula kukuh



Re: Berhati-hati produk minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng (Score: 1)
by Bittun on Friday, April 03 @ 09:40:23 MYT
(User Info | Send a Message)
Tak semestinya emulsifier dibuat dari minyak babi. Ada yang dari kelapa sawit. Salah satu kilangnya di Msia yang membuatnya ialah Esterol Sdn Bhd yang terletak di Shah Alam. Kadang2 orang Islam/Melayu mudah membuat conclusion dan terus boikot tanpa ilmu. Berhati2 itu bagus tapi dengan ilmulah.


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.