Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab.
Dilulus terbit pada Saturday, March 21 @ 19:27:02 MYT oleh TokPenghulu

Teguran @ Kritikan Oleh SmartGiftedBrain

" SmartGiftedBrain ialah seorang forumer yang telah memberi sedikit kejutan kepada forumer2 TKO yang selama ini diwadahkan hanya dengan "ceramah2 PAS" yang "memperjuangkan pembinaan Negara Islam" di Malaysia ini.

Malangnya, persoalan-persoalan yang di bawa oleh SmartGiftedBrain tidak mendapat jawapan-jawapan yang bermutu selain dari maki hamun dan hukum, satu-satunya kepandaian orang PAS.

SmartGiftedBrain telah menyertai forum dengan beberapa persoalan dan soalan yang ahli-ahli pembangkang di dalam TKO dapati sukar diterima. SmartGiftedBrain tidak menerima jawapan-jawapan yang bernas dan bermurtu dari forumer-forumer yang menentang kecuali maki-hamun dan hukuman-hukuman. Apakah persoalan-persoalan yang SmartGiftedBrain bawa?

Antaranya:

1-Mendirikan Negara Islam tidak disebut di dalam Al Quran dan Hadith. Kenapa PAS sibuk hendakkan Negara Islam?

2-Jika ada Negara Islam maka adalah Negara Kafir. Itukah kehendak Allah? Jika itulah kehendak Allah maka apakah maksud Nabi s.a.w diutuskan sebagai rahmatul alaamin?

3-Surah An Nur 55 kata: Allah yang akan beri kekhalifahan kepada mukmin, bukan kerajaan kepada Muslim. Mukmin dan Muslimin tidak sama dan PAS anggap semua sama. Adakah PAS betul?

4-Surah An Nur 55 juga kata: kekhalifahan untuk mukabumi, bukan sesuatu negara dan negeri sahaja. Adakah "perjuangan" PAS diterima seluruh dunia? Di Malaysia pun mereka ditolak!

5-Adakah tertib PAS sama dengan tertib Nabi s.a.w?

6-PAS bergerak atas demokrasi ciptaan Greek kafir. Bolehkan Islam dibina atas landasan yang bukan dari Allah dan Rasul?

7-Jika Islam terbina dengan Kerajaan, kenapa nabi-nabi tidak diiringi dengan Kerajaan, tentera dan senjata? Apakah yang PAS inginkan ini betul sedangkan agama tidak terbina dengan Kerajaan, sebagai mana tertib Allah?

8-Rumah-rumah Allah telah jadi medan maki hamun dan marah orang. Beginikah Nabi gunakan Masjid?

Banyak lagi persoalan-persoalan yang gagal di jawab.

SmartGiftedBrain harus dibenarkan di dalam Forum supaya PAS tidak sewenang-wenang lagi menipu Melayu Islam Malaysia dengan menggunakan Qias ulama-ulama mereka dan membelakangkan Quran dan Hadith yang sewajibnya dijadikan rujukan paling penting.

PAS harus ditukarkan nama kepada nama lain dan dihentikan dari menggunakan nama Islam kerana fitnah yang dibawa daripada perselisihan dengan UMNO. Orang2 Islam, samada dari PAS atau UMNO telah membuatkan Islam jadi hina dan dikotak-katikkan. PAS perlu dipersalahakan kerana mereka menggunakan nama Islam.

Perbalahan sesama Islam telah memburukkan agama yang suci ini dan kafir sedang memerhatikan akhlak buruk org PAS ini. Kafir akan jauh dari Islam kerana buruknya akhlak org Islam PAS di dalam forum ini dan di luar sana. Musoh orang Islam perlu diajarkanmkepada orang-orang PAS ini. Musoh mereka bukan UMNO tetapi Syaithan dan Nafsu!

Pendapat SmartGiftedBrain menunggu jawapan dan pendapat2 Ulama yang bukan dari PAS wajib dibenarkan di TKO ini sebagai memperbetulkan "perjuangan" PAS yg jauh dari tertib Allah dan Rasul s.a.w!

Terimakasih
"

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Teguran @ Kritikan
· News by TokPenghulu


Most read story about Teguran @ Kritikan:

Dato Nasarudin & Dato Zahar , Bukan Peluru Untuk Musnah PKR & PAS !!!!

Elizabeth Wong dan Proton Exora: Kedua-duanya Memalukan

Tindakan Speaker Perak adalah berasas

Apakah perasaan rakyat Melaka?

Surat terbuka untuk YB Khairy menantu YB Abdullah

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab." | Login/Create an Account | 37 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by ofma81 on Saturday, March 21 @ 19:37:39 MYT
(User Info | Send a Message)
toksah layan cabaran mamat ni, dangkal sgt persoalan dia. Nampak sgt dia amek makna ayat, bukan dia reti tafsir pun. Ilmu alat nak tafsir pun ntah ada ke tidak. Ulama dlm PAS dah puluhan tahun, berbilang2 ulama yg cergas dalam PAS sejak berzaman yg lebih layak mengupas ayat quran.

Ko tak baca sejarah Sultan Muhammad Al Fateh? Apa benda gelaran sultan kalau takdak kerajaan.

Nabi pun ada menyebut ttg Sultan Muhammad ini, `rajanya sebaik2 raja, tenteranya sebaik2 tentera, rakyatnya sebaik2 rakyat'

Soklan aku, apa yg nak sebenarnya??




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by radjahaji on Saturday, March 21 @ 19:38:17 MYT
(User Info | Send a Message)
SAUDARA SEISLAM, JANGANLAH KITA SENTIASA MEMAKI HAMUN DAN MENGHINA PERIBADI ORANG LAIN. MUNGKIN ORANG YANG KITA HINA LEBIH MULIA DARI KITA. MARILAH KITA BERSAMA MENYOKONG PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM DAN MENOLAK PEMIMPIN KAFIR TAK KIRA MEREKA DARI KUMPULAN MANA PUN. MARILAH KITA BERSATU. CUKUPLAH ISLAM DIPECAHBELAHKAN OLEH TAKTIK HALUS GOLONGAN KAFIR DENGAN CARA YANG BAIK DAN BERHEMAH TANPA KITA SEDAR. سُوۡرَةُ آل عِمرَان لَّا يَتَّخِذِ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۖ وَمَن يَفۡعَلۡ ذَٲلِكَ فَلَيۡسَ مِنَ ٱللَّهِ فِى شَىۡءٍ إِلَّآ أَن تَتَّقُواْ مِنۡهُمۡ تُقَٮٰةً۬‌ۗ وَيُحَذِّرُڪُمُ ٱللَّهُ نَفۡسَهُ ۥ‌ۗ وَإِلَى ٱللَّهِ ٱلۡمَصِيرُ (٢٨) SURAH ALI - IMRAN: (AYAT 28). "Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi wali (pemimpin), dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, bukanlah dia dari (agama) Allah sedikitpun, kecuali jika kamu takut dari mereka sesuatu yang boleh membahayakan; dan Allah menakutkan kamu dengan azabNya dan kepada Allah tempat kesudahan."



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by hanamichi82 on Saturday, March 21 @ 19:48:31 MYT
(User Info | Send a Message)
Kita sedia maklum golongan kafir sentiasa ingin memecahbelahkan org ISLAM.....tp bagaimana pulak golongan yg boleh digolongkan dlm kategeri MUNAFIK....adkah mereka tdk bahaya pada ISLAM..????



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by Jomfikir on Saturday, March 21 @ 19:49:37 MYT
(User Info | Send a Message)

Baca dari link ini:

http://tranungkite.net/lama/d04/ummu_s24.htm [tranungkite.net]





Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by anok_mude on Saturday, March 21 @ 20:00:59 MYT
(User Info | Send a Message)
bagi persoalan yang pertama mmg tidak dijelaskan mengenai mendirikan negara Islam tetapi telah dijelaskan dalam al-quran bahawa agama Islam merupakan satu-satunya agama yang diredhai oleh Allah dan perkara ini telah dilakukan oleh Rasulullah dalam penubuhan negara madinah oleh baginda sendiri. Dengan perbuatannya itu maka secara tak langsung kita mengetahui bahawa ianya salah satu daripad hadis iaitu segala percakapan, perbuatan dan perlakuan baginda. Oleh kerana inilah PAS memperjuangkan negara Islam selaras dengan apa yang dilakukan oleh RAsulullah agar dapat menyebarkan dakwah agama Islam seterusnya menjamin kesejahteraan seluruh umat di muka bumi ini.



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by anok_mude on Saturday, March 21 @ 20:06:57 MYT
(User Info | Send a Message)
persoalan yang kedua, Allah mengkehendaki apa yang terbaik untuk umatnya berteraskan kepada perkara yang tidak melanggar arahannya. manusia telah diberikan akal fikiran untuk memilih jalan yang benar dan jalan yang salah. dengan mendirikan negara Islam maka ramai orang di luar sane akan mengetahui mengenai agama Islam dan kita akan dapat menyebarkan ajaran Islam. Rasulullah diutuskan sebagai rahmat bagi sekalian alam ialah dengan menyampaikan dakwah Islam dan terpulang kepada mereka untuk memilih jalan yang benar kerana manusia telah diberikan akal fikiran yang jauh lebih bijak jika hendak dibandingkan dengan binatang



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by anok_mude on Saturday, March 21 @ 20:11:08 MYT
(User Info | Send a Message)
Persoalan yang ketiga.memang benar dengan apa yang dikatakan oleh PAS kerana kedua-dua golongan tersebut merupaka orang Islam. Hanya ketakwaan kepada Allah yang membezakan antara keduanya. Maksud orang muslim ialah orang Islam dan golongan mukmin pula bermaksud orang yang beriman, sudah tentu keduanya berkaitan kerana dalam agama Islam terdapat rukun iman dan orang Islam ini berpegang teguh kepada imannya seperti yang ditetapkan dalam Islam itu sendiri



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by haruntalib on Saturday, March 21 @ 20:13:43 MYT
(User Info | Send a Message)
Assalamu 'alaikum, mat..
Aku rasa ko ni dah sesat ke dalam rimba fikiran sekular ko nie.. Ko cek la guru mana ko belajar ni...
Cara ko menyoal pun rakus macam yahusi ngan nasrani je...
maap jelah..
Wassalam



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by anok_mude on Saturday, March 21 @ 20:14:19 MYT
(User Info | Send a Message)
Kepada saudara SmartGiftedBrain, jika ingin bertanyakan persoalan agama maka adalah lebih wajar bertanyakan kepada mereka yang mempelajari ilu agama. saudara mempunyai akal fikiran dan sudah tentu saudara kepada siapa soalan itu harus ditanyakan. Jangan ditanya bagaimana hendak membedah seseorang kepada mereka yang mempelajari ilmu kejuruteraan. Adakah saudara ingin menyamakan akal saudara dengan binatang?



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by duelvl on Saturday, March 21 @ 20:26:19 MYT
(User Info | Send a Message)
jgn pikir benda yg pelik2
selesai mslh smbhyg dl..
masalh aurat
judi, arak n byk lg

nk selesai mslh ni pong PAS yg umur ny nk 50 thn ni pun x leh selesai
skrg kita org islam nk gaduh pasal PAS ni btol x btol, sah x sah...
aku rs benda la yg membuatkn kita slow smpai bl2

PAS ni la salah satu cara utk betulkan islam d mlys, aku setuju bkn PAS sj, tp sekurang2 ny, PAS berjuang utk ISLAM d mlys, jgn dok PAS ni betul ke x,

tny diri sendiri, apa sumbangan kita utk islam, bg aku, seorang yg jahil dlm islam nih, menyokong parti PAS adalah salah satu cara nk tolong islam...

kita org islam kalau x nk sokong perjuangan islam, siapa lg????

InsyaAllah, sama2 bekerja bangunkn/betulkan islam..




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by sekin on Saturday, March 21 @ 20:27:22 MYT
(User Info | Send a Message)
SmartGiftedbrain sepatutnya menggunakan brain yang dianugerahkan oleh Allah untuk menegakkan Islam. Sekiranya SGB merasakan PAS tidak mampu melaksanakan tanggungjawab ini, maka adalah menjadi kewajiban kepada SGB untuk melaksanakan. Dan sekiranya dirasakan kekurangan pada PAS, SGB hendaklah melengkapkannya.
Satu persoalan mengapa SGB begitu prihatin dengan PAS bukan dengan UMNO? Sedangkan UMNO juga mendabik dada mereka memperjuangkan Islam. Adakah SGB bersetuju dengan cara UMNO?
Pada hamba, perbalahan antara UMNO dengan PAS bukanlah perbalahan sesama Islam tetapi perbalahan di antara orang Melayu.
Akhirnya harap SGB yang sekiranya tidak dibenarkan untuk berada di TKO, bolehlah meneruskan tugas-tugasnya di forum lain seperti MYKMU untuk memberi kesedaran dan nasihat kepada orang lain seperti UMNO dan bukan tertumpu kepada PAS sahaja kerana UMNO pun mengatakan bahawa mereka juga pembela agama Islam.




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by haruntalib on Saturday, March 21 @ 20:32:53 MYT
(User Info | Send a Message)

Asmkm,
Jangan-jangan SGB ni si Munawer yang dah bertukar nama, maklum partinya dah terburai kain...
Maap jelah..
Wassalam




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by pejuangganjil on Saturday, March 21 @ 21:50:14 MYT
(User Info | Send a Message)
penyokong pas dalam ni sepatutnya jawablah dengan bernas..
bukan dengan tuduhan pebagai yang tak mencerminkan imej islam..
saya ingin bertanya smartgifted..
smartedgifted adalah pengikut mazhab mana..
kerana pada mazhab saya apa yang saya ikut adalah al-quran dan sunnah nabi..
kalau x disebut pun dalam al-quran..(wpon saya yakin ada)nabi muhammad kita melaksanakan negara Islam..
apa yang dilakukan nabi adalah sunnah baginda..
salahkah pas ingin mengikut sunnah nabi ini?

maaf..
saya sibuk dengan urusan untuk melanjutkan pelajaran sekarang ini..
insya-Allah akan saya cuba sedaya upaya mejawab segala persoalan di atas dengan seistiqamahnya secepat mungkin..




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by jaguh2008 on Saturday, March 21 @ 21:50:48 MYT
(User Info | Send a Message)

KEJAIBAN DUNIAWI....

NAK TENGOK BARANG AJAIB ??

MARI SEMUA KITA GI TENGOK SEKARANG !!

http://ajaib2009.blogspot.com [ajaib2009.blogspot.com]
http://ajaib2009.blogspot.com [ajaib2009.blogspot.com]




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by unanjaga on Saturday, March 21 @ 21:56:16 MYT
(User Info | Send a Message)
1-Mendirikan Negara Islam tidak disebut di dalam Al Quran dan Hadith. Kenapa PAS sibuk hendakkan Negara Islam?
Jawab saya...namun telah jelas ada dalam Al-Quran agar seluruh pentadbiran dalam urusan negara itu ditadbir mengikut lunas atau pertunjuk Allah,maka menjadi kewajiban bagi rakyat itu memilih pemimpin yang ingin melaksanakan islam secara syumul(cara hidup)

2-Jika ada Negara Islam maka adalah Negara Kafir. Itukah kehendak Allah? Jika itulah kehendak Allah maka apakah maksud Nabi s.a.w diutuskan sebagai rahmatul alaamin?
Jawab saya...ia juga jelas atas kehendak Allah yang Maha Sempurna(ada negara orang kafir)..sebab itu menjadi kewajiban pada seluruh umat islam yang mengerti pada tanggung jawab agar mendakwah pada seluruh manusia akan kebaikan islam yang membawa rahmat pada seluruh alam.

3-Surah An Nur 55 kata: Allah yang akan beri kekhalifahan kepada mukmin, bukan kerajaan kepada Muslim. Mukmin dan Muslimin tidak sama dan PAS anggap semua sama. Adakah PAS betul?
jawab saya...benar akan ayat itu kekhalifahan itu akan siserah tanggung jawab nya pada seorang yang mukmin,dan jelas menjadi kewajiban bagi kita sebagai orang yang beriman agar memilih pemimpin yang baik serta beriman(yang merasa jijik pada rasuah,salah guna kuasa dan apa jua bentuk penyelewangan)

4-Surah An Nur 55 juga kata: kekhalifahan untuk mukabumi, bukan sesuatu negara dan negeri sahaja. Adakah "perjuangan" PAS diterima seluruh dunia? Di Malaysia pun mereka ditolak!
Jawab saya...PAS itu hanya nama bagi sebuah party,yang menjadi keutamaan pada parti itu ialah asas perjuangan nya,apakah ia bersendi pada pertunjuk Allah atau tiada.Kita kena melihat apakah umno sendiri telah menjadikan pertnjuk Allah itu sebagai dasar perjuangan nya,jika benar pasti mereka akan berasa jijik pada hal rasuah sebagai contoh nya.

5-Adakah tertib PAS sama dengan tertib Nabi s.a.w?
Jawab saya...tertib itu tak semesti nya sama dengan apa yang telah dibawa olih Nabi S.A.W...ia hanya corak pendekatan pada perlaksanaan islam itu .Namun apa jua hal yang telah jelas tertulis dalam kitab suci Al-Quran,tidak bolih kita ubah walau pun barang satu ayat.

6-PAS bergerak atas demokrasi ciptaan Greek kafir. Bolehkan Islam dibina atas landasan yang bukan dari Allah dan Rasul?
Jawab saya...apa jua ilmu atau siasah yang masih tidak lagi menyalahi syariat Allah bolih kita terima pakai.

7-Jika Islam terbina dengan Kerajaan, kenapa nabi-nabi tidak diiringi dengan Kerajaan, tentera dan senjata? Apakah yang PAS inginkan ini betul sedangkan agama tidak terbina dengan Kerajaan, sebagai mana tertib Allah?
Jawab saya..sama ayat diatas

8-Rumah-rumah Allah telah jadi medan maki hamun dan marah orang. Beginikah Nabi gunakan Masjid?
Jawab saya...tak p



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by Ahmad-D-Nejad on Saturday, March 21 @ 22:16:10 MYT
(User Info | Send a Message)
Alhamdulillah. Untuk jawaban yang mudah, saya akui antara PAS dan islam tu bezanya bagai jarak antara langit dan bumi kerana PAS itu sendiri ciptaan manusia sedangkan Islam itu ciptaan Allah S.W.T. Namun begitu bila dibandingkan dengan UMNO dan BN maka jawabnya LEBIH BAIKLAH PAS...kena faham tuh...



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by ramziredang on Saturday, March 21 @ 22:23:06 MYT
(User Info | Send a Message)
Aku malas nak jawab persoalan lain aku cuma nak jawab kenapa orang mcm ko ni layak di maki hamun...ini kerana Nabi dah jelaskan semuanya tentang perangai dan cara hidup islam. Dah berkurun kurun alim ulama memberi jawapan kepada setiap persoalan tapi ko masih tanya.  Tapi ko masih buat buat bebal jadi layaklah orang mcm ko ni dimaki hamun. Kenapa ko dan orang2 seangkatan dengan ko masih gunakan persoalan tak baik memaki hamun sesama islam??adakah ko menerima islam???Laknatullah.



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by OoYa on Saturday, March 21 @ 23:01:30 MYT
(User Info | Send a Message)
Let see how smart you are,

1. Mendirikan Negara Islam tidak disebut di dalam Al Quran dan Hadith. Kenapa PAS sibuk hendakkan Negara Islam?
 Sebab UMNO perasan mengistiharkan Malaysia sebagai 'Negara Islam' yang dibuat oleh Dr. Mahathir Mohamad tidak dibincangkan di Perhimpunan Agung UMNO sendiri, tidak dibawa ke cabinet juga tidak di bawa ke Sidang Majlis Raja-Raja Melayu. Ia juga tidak diumumkan di Parlimen, bahkan hanya diumumkan di Perhimpunan Parti Gerakan, salah satu parti ‘Non-Muslim’ dalam komponen BN oleh Dr. Mahathir. 

Jadi berlaku kekeliruan istilah ‘Negara Islam’. Pada umat Islam> maka PAS perlu menjelaskan istilah 'negara Islam'

 Yang dikatakan Islam itu dimertabatkan ialah rakyat dan Negara bebas daripada kebencian Allah. Itulah maksudnya di dalam Al-Qur’an: “Baldatuntoibatunwarabbunghafuur” (Al-Qur’an:34:15). Contoh apa yang UMNO telah lakukan membuktikan perkara ini:
Memertabatkan bahasa Inggeris dalam PPSMI.

Negara sarat menanggung kemurkaan dan kebencian Allah seperti politik wang UMNO, terlibat dengan pembunuhan dan sebagainya.

 Sebab itu PAS perlu perjelaskan, jadi kena sibuklah untuk terang pada rakyat agar mencapai sebuah negara Islam menurut pengertian sebenar dan UMNO sepatutnya faham. Tapi sikap UMNO pula suka pertikaikan mengapa PAS hendakkan negara Islam. Mengapa UMNO saja laksanakan negara Islam mengikut pengertaian tersebut? Ini mennjukkan UMNO hanya tahu enipu rakyat dengan permainan istilah yang dicetuskan oleh Dr Mahahthir tetapi tidak ikhlas membentuk sebuah negara Islam sebenar.



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by OoYa on Saturday, March 21 @ 23:27:12 MYT
(User Info | Send a Message)
Let see how smartgiftedbrain

2-Jika ada Negara Islam maka adalah Negara Kafir. Itukah kehendak Allah? Jika itulah kehendak Allah maka apakah maksud Nabi s.a.w diutuskan sebagai rahmatul alaamin?

Sekali lagi saya ulang yang dikatakan negara Islam itu adalah Islam itu dimertabatkan dimana rakyat dan Negara bebas daripada kebencian Allah. Itulah maksudnya di dalam Al-Qur’an: “Baldatuntoibatunwarabbunghafuur” (Al-Qur’an:34:15). Nabi SAW diutuskan sebagai rahmat kepada sekalian alam. Tugas ini disambung oleh khalifah yang bertanggungjawab mentadbir seluruh alam (seluruh dunia). Ketiadaaan khalifah mewajibkan setiap umat Islam mengembalikan sistem khilafah Islam dan antara jalannya adalah mewujudkan negara-negara Islam. Bukan negara umat Islam pada ketika ini yang menolak Islam oleh pemerintahan nasionalis sekular BN.  Sebab itu PAS berjuang hendak menegakkan sebuah negara Islam bagi merealisasikan  semula sistem khalifah Islam. Perjuangan ini bukannya perjuangan PAS secara keseorangan ianya dilaksanakan oleh semua gerakan Islam diseluruh negara-ngara umat Islam untuk menegakkan negara Islam. Oleh itu (sekadar pandangan peribadi), jika tiga ketua negara Islam telah wujud maka wajib melantik seorang khalifah untuk memimpin umat Islam menggantikan khalifah Islam yang dimusnahkan oleh mustafa kamal attarturk turki.  Oleh itu PAS hendakkan sebuah negara Islam.



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by OoYa on Saturday, March 21 @ 23:36:10 MYT
(User Info | Send a Message)
Let see how smartgiftedbrain you are, 3-Surah An Nur 55 kata: Allah yang akan beri kekhalifahan kepada mukmin, bukan kerajaan kepada Muslim. Mukmin dan Muslimin tidak sama dan PAS anggap semua sama. Adakah PAS betul?                     Kurniaan kekhalifahan atau pemeritanhan ini bukan urusan manusia, kerana Allah mengurniakan pemerintahan kepada sesiapa yang Dia kehendaki,  tidak semestinya kepada mukmin, malah Firaun juga diberikan pemerintahan. Apa yang UMNO sibuk dengan urusan Allah ini. Jika Allah hendak mencabut kerajaan daripada UMNO maka ianya tiada kena mengena dengan PAS. Pastinya Allah tidak lagi meredhai BN, maka Allah berkuasa mencabut kekuasaan  daripada sesiapa yang dikehendakiNya. Contohnya Firaun ditenggelamkan dilaut.



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by OoYa on Saturday, March 21 @ 23:45:22 MYT
(User Info | Send a Message)
Let see how smartgiftedbrain you are, 4-Surah An Nur 55 juga kata: kekhalifahan untuk mukabumi, bukan sesuatu negara dan negeri sahaja. Adakah "perjuangan" PAS diterima seluruh dunia? Di Malaysia pun mereka ditolak! PAS berjuang menegakkan syariat Allah dan syariat Allah bukan khusus untuk rakyat Malaysia sahaja. Ini adalah kedangkalan biasa berlaku pada UMNO yang tiada tarbiyah Islam.  Perjuangan menegakkan syariat Allahini berlaku diseluruh dunia sekarang, dipikul oleh setiap umat Islam yang benar-benar beriman pada Allah.  Jadi ada berbiliion umat Islam seluruh dunia, bukan sahaja Melayu PAS yang berjuang menegakkan syariat Allah dimukabumi Allah sebelah sini. Jadi dunia tidak perlu terima PAS tetapi terima syariat Islam. Sepertimana Amerika tidak menyuruh negara lain terima parti Demokrat atau parti Republikan tetapi apa yang Amerika suruh turut pada negara-negara seluruh dunia adalah terima dan tunduk pada New World Order. Apa yang UMNO suruh ikut adalah semangat kebangsaan Melayu jadi UMNO tidak boleh berjuang pada peringkat global tapi glokal sahaja.  Jadi pejuang glokal di Malaysia sahaja, di Palestin dan negara lain tidak boleh.




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by Jomfikir on Saturday, March 21 @ 23:45:34 MYT
(User Info | Send a Message)
Kepada SmartGiftedBrain

Sudahkah dipatuhi perintaf Rasulullah s.a.w. ini:

Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Didiklah anak kamu bersolat bila mereka berumur tujuh tahun dan rotanlah mereka jika tidak bersolat bila sudah berumur 10 tahun." (Hadis riwayat Ahmad, Abu Daud dll, sanadnya Hasan seperti dalam Misykatul Mosabih).

.



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by OoYa on Sunday, March 22 @ 00:01:31 MYT
(User Info | Send a Message)
Let see how smartgiftedbrain you are 5-Adakah tertib PAS sama dengan tertib Nabi s.a.w? Memang pejuangan PAS menurut Sunnah Perjuangan Nabi SAW. UMNO/BN pula ikut tertib apa? Saya tidak nampak apa pun tertib dalam UMNO yang diikuti dan dipatuhi? Kebanyakannya menurut  tertib buatan sendiri, ada yang ikut tertib disusun oleh kroni masing-masing, paling banyak ikut tertib ala Amerika dan yahudi (New World Order), dan ada juga ikut  tertib masing-masing yang memeningkan tertib-tertib yang lain. Apapun dalam UMNO ini segala tertib ditentukan oelh siapa yang kuat tidak semestinya Presiden Parti maka berlakulah tertib parti menurut siapa paling brutal berpolitik. Ini menyebabkan ahli UMNO berpecah belah beribu-ribu dan berantakan.  



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by akueden on Sunday, March 22 @ 00:18:25 MYT
(User Info | Send a Message)

SmartGiftedBrain alJahiliah, apa yg. anda menceceh ni? Hang pernah ke baca sejarah Islam dan sejarah Nabi Muhammad s.a.w. Kalau anda tak pernah, bacalah betul2 sebelum menyurakan pendapat anda. Dari apa yg. hang tulis nyata anda tak pernah baca sejarah yg. saya sebut tadi. Kalau anda pernah baca anda pasti bertemu dengan Piagam Madinah. Apakah itu PM dan apa kena mengenanya dgn Negara Islam? Sila baca seterusnya

Piagam Madinah
telah digubal oleh Nabi Muhammad s.a.w. [null] pada tahun 622M bersamaan tahun pertama Hijrah [null], merupakan perlembagaan [null] bertulis pertama di dunia.

Kandungan piagam ini terdiri daripada 47 fasal.

  • 23 fasal piagam tersebut membicarakan tentang hubungan antara umat Islam [null] sesama umat Islam iaitu antara Ansar [null] dan Muhajirin [null].
  • 24 fasal yang berbaki membicarakan tentang hubungan umat Islam dengan umat bukan Islam iaitu Yahudi [null].

Selain Piagam Madinah [null], ia juga dikenali dengan pelbagai nama seperti Perjanjian Madinah, Dustar al-Madinah dan juga Sahifah al-Madinah. Selain itu Piagam Madinah juga boleh dikaitkan dengan Perlembagaan Madinah kerana kandungannya membentuk peraturan-peraturan yang berasaskan Syariat Islam [null] bagi membentuk sebuah negara ( Daulah Islamiyah [null]) yang menempatkan penduduk yang berbilang bangsa atau kaum.

Sambungannya sila baca di link tsb.

http://ms.wikipedia.org/wiki/Piagam_Madinah [ms.wikipedia.org]




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by OoYa on Sunday, March 22 @ 00:46:00 MYT
(User Info | Send a Message)
Let see how smartgiftedbrain you are, 6. PAS bergerak atas demokrasi ciptaan Greek kafir. Bolehkan Islam dibina atas landasan yang bukan dari Allah dan Rasul? Anda ini salah faham besar terhdap tamaddun Greek tu.  Demokrasi ini wujud dari fenomena kehidupan manusia yang kafir. Ianya diterima UMNO kerana UMNO tidak menurut kaedah syariat dalam menentukan pemimpin. Sepertimana Mustafa kamal Attarturk turki yang memilih demokrasi barat dan fahaman sekular..  Oleh itu BN /UMNO adalah parti nasionalis sekular yang sangat selari dan selesa dengan prinsip demokrasi. UMNO telah memaksa PAS bermain politik dalam gelanggang demokrasi kerana gelanggang demokrasi tidak menekankan aspek  ketaqwaan sebab ianya hasil pemikiran dari kehdupan manusia kafir barat. PAS dituduh tidak demokratik jika menolak sistem  mengundi pilihanraya ini. Sistem demokrasi mempunyai kelemahan tetapi PAS tetapi boleh menolak sistem tersebut sebab kelemahan itu bergantung kepada faktor kemanusiaan dan sistem demokrasi memberi kelebihan kepada pemimpin yang jahat melakukan manipulasi seperti UMNO politik wang. Maka jelas sekali demokrasi yang sedia ada yang dulunya berjalan baik pada UMNO tetapi kini telah menikam UMNO diatas keburukan mereka sendiri dan sekarang UMNO cuba mengaitkan demokrasi ini sebagai negatif, jahat, kafir dan kaitkan dengan PAS menerima sistem demokrasi kafir tersebut bukan mereka. Inilah agenda penipuan UMNO seolah-olah PAS selama ini yang begitu hendakkan sistem demokrasi barat ini dan mereka pula hendak melaksanakan sistem syariat.    Sistem ini sememang dilihat baik olehorang kafir tetapi UMNO tetap mengenepikan sistem syariat ini dengan harapan PAS ditewaskan dengan berbagai penipuan SPR yang mereka lakukan.  Masalahnya demokrasi ini kononnya rakyat dapat memilih calon terbaik mewakili rakyat. Walhal politik wang membuktikan sistem demokrasi ini boleh dibeli di manipulasi oleh pihak yang banyak wang mempengaruhi sesuatu pengundian. Sebab itulah UMNO sangat bergantung kepada sistem demokrasi ini sebab sistem ini boleh manipulasikan oleh manusia dan  terdedah pada nafsu dan manipulasi syaitan keatas manusia. Allah menurunkan syariatNya untuk umat Islam. Maka berlakulah pertembungan antara dua hukum kehidupan manusia ini iaitu sistem syariat dan sistem demokrasi yang diwujudkan oleh orang kafir. Sistem demokrasi siapa yang paling ramai mendapat sokongan maka dia dipilih maka jelas dengan wang boleh membeli undi sokongan. Sistem syariat pula menetapkan agar memilih orang yang bertaqwa sebagai pemimpin.  Pemimpin yang terbukti benar berkemampuan dan amanah. Maka orang kafir mengambil sistem demokrasi dan orang Islam berpegang kepada syariat Allah.  Syariat Allah berteraskan kepada taqwa sementara demokrasi terdedah kepada nafsu dan fikiran semata-mata. Masalahnya UMNO telah memperkukuhkan sistem demokrasi dan memaksa semua parti politik berlawan didalam gelanggang demokrasi. Dan jika PAS menolaknya, maka seluruh dunia mengutuk PAS ekstrim dan berbagai lagi kutukan walhal UMNO tidak tahu apa yang mereka pilih selama 50 tahun memerintah. Akhirnya UMNO kini paling banyak  melanggar demokrasi.  Untuk menang dalam gelanggang yang mempopularkan demokrasi yang dijaguhi oleh UMNO maka PAS mentarbiyahkan ahlinya berpegang kepada syariat Allah tanpa mengelak untuk menerima demokrasi kafir yang diterima dan dipaksa oleh UMNO. Apapun pada demokrasi itu masih ada harapan untuk menumbangkan UMNO diatas kelemahan dan kelam kabut mereka sendiri.membuatkan rakyat membenci UMNO maka pada ketika itu PRU ini adalah saluran rakyat menghukum UMNO. Oleh itu PAS tidak menolak demokrasi sebab ianya membuka pilihan alternatif pada rakyat untuk melepaskan amarah mereka kepada BN sedang UMNO menggunakan seluruh j

Read the rest of this comment...



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by OoYa on Sunday, March 22 @ 01:05:57 MYT
(User Info | Send a Message)
Let see how smartgiftedbrain you are
7-Jika Islam terbina dengan Kerajaan, kenapa nabi-nabi tidak diiringi dengan Kerajaan, tentera dan senjata? Apakah yang PAS inginkan ini betul sedangkan agama tidak terbina dengan Kerajaan, sebagai mana tertib Allah? Bukan kah kurnia kekuasaaan atau pemerintahan itu bukan urusan parti! Oleh itu apabila Allah menarik semula kurniaan pemerintahan pada BN maka ianya  bukan kerana PAS  menumbangkan pemerintahan BN. Sebab itulah Nabi Musa a.s tidak diperintahkan untuk memberitahu Firaun melepaskan kekuasaannya kepada Nabi Musa a.s atau terima akibatnya, bukan begitu…hanya Nabi Musa a.s suarakan kepada Firaun diatas kezalimannya yang  melampaui batas, ingatkan Firaun siapa yang sebenarnya berkuasa. Apabila Firaun diberitahu dan diseru oleh nabi Musa a.s tetapi masih tidak dipedulikan maka jadilah Firaun ini seorang yang begitu zalim sehingga hendak membunuh keseluruhan bani Israel. Maka dalam kontek yang sama, apabila tiada dalam UMNO yang berani seperti Nabi Musa a.s maka keseluruhan pemimpin dan ahli BN sebenarnya satu parti yang menjaga kepentingan diri masing-masing sahaja.  



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by OoYa on Sunday, March 22 @ 01:22:36 MYT
(User Info | Send a Message)
Let see how smartgiftedbrain you are
8-Rumah-rumah Allah telah jadi medan maki hamun dan marah orang. Beginikah Nabi gunakan Masjid? Inilah satu-satu soalan yang saya nantikan sebab ianya tuduhan melampau dan perangai UMNO yang membuatkan BN sekarang tidak diterima rakyat kerana suka buat tuduhan buta semata-mata. Jika ceramah agama di masjid itu boleh menyedarkan manusia , maka seorang penceramah hendaklah sampaikan cara itu walaupun BN memaki dan mencela. Teruskan memberi penjelasan kepada umat Islam walaupun pihak UMNO tidak selesa. Jadi UMNO sekarang dapat merasakan bahawa sebenarnya rakyat hendak tahu yang benar maka UMNO tidak perlu lagi menghalang.. Kalau dengan maki hamun menyedarkan UMNO maka ianya satu hikmah yang berjaya. Yang penting UMNO kembali kepangkal jalan. Lagi pun di masjid bukan selalu ada ceramah berbanding dengan ceramah UMNO melalui TV saban hari. Kadang-kadang UMNO yang komplian ini tiada pun datang mendengar ceramah berbanding ahli PAS sabar sahaja mendengar pemimpin BN bercakap menghentam pemimpin PAS dalam TV. Tidak dibalingkan kasut pada TV …ada baling? Jadi UMNO tak usahlah nak mengada-ngada.



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by kayu_cemeti (ahlanwasahlan_wamarhaban (skype)) on Sunday, March 22 @ 02:21:41 MYT
(User Info | Send a Message)

Akal yang waras yang dapat membezakan yang mana bathil dan yang mana haq menurut penilaian Islam..........

SGB ni kita cukup hairan soklan2 yang diajukannya........
Adakah ianya berkelulusan barat atau hanya tamat sekolah akedemik biasa sahaja tapi ingin mencetuskan persoalan yang telah dijawab dalam Qur'an itu sendiri bahkan didalam banyak2 hadith ada menghuraikan tentang pentingnya negara ditadbir mengikut acuan Allah kerana sebaik2 acuan adalah acuan Allah ini dijelaskan didalam surah alBaqaroh sendiri bahkan juga dalam solatnya itu pun kalau SGB mengamati makna bacaan sebelum alfathihah raka'at pertamanya ada menyebut diantaranya > sesungguhnya solatku ibadatku hidupku dan matiku hanya tertentu bagi Allah tuhan seru sekelian alam....... apa maknanya istilah hidupku itu SGB ?
Beginilah SGB...... nak tanya jika umno itu juga mendaulatkan Islam!!

Siapakah sejak 50tahun  lebihkurang 10kali pilihanraya umum diadakan..... siapakah yang bersungguh2 hingga menggunakan istilah politik wang(bukan rasuah?) demi dapat mengalahkan Pas dari memenangi disetiap pilihanraya dan mereka akan mengadakan kenduri kesyukuran dan jamuan2 dan cukup seronok sekali bila mereka dapat mengalahkan Pas !

Adakah mereka itu Mca atau Dap atau Mic atau Supp atau Gerakan atau dan atau................  melainkan UMNO lah dari parti melayu dan menentang melayu juga cuma beza nya melayu umno memperjuangkan skularismanya dan Pas memperjuangkan hukum Allah untuk ditegakan dimuka bumi Malaysia ini buktinya cuba SGB perhatikan dasar perjuangan kedua2 parti melayu ini adakah sejak 10kali memenangi dan berkuasa berapa banyakkah syari'at Allah diterapkan sebagai perundangan negara ?? Malah dihina itu banyak kali lah kita menyaksikannya sejak Mahathir hingga penggantinya dolah semakin banyak islam jadi bahan permainannya dan senda guraunya............. nasihat kami pada SGB buatlah solat istihoroh minta pertunjuk pada Allah parti mana kah diantara keduanya parti Allah ?

Insya'allah nanti akan ada jawapanya pada SGB !!!!





Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by hanie on Sunday, March 22 @ 06:55:21 MYT
(User Info | Send a Message)
jawablah dengan berhikmah setiap soalan yang dikemukakan.
Emosi kesampingkan baru kita boleh rasional.Perbincangan biar dalam suasana mahabbah.

Terima kasih yang memberi respon yang bernas, banyak pengetahuan yang saya terima, cuma saya harap kita boleh perbaiki sahsiah kita dalam berbalas hujah, jangan sampai kita seperti memperlekehkan orang lain....





Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by Zekarisma on Sunday, March 22 @ 07:45:37 MYT
(User Info | Send a Message)
Mung ni bengong sikit....ustaz mana mung belajar?



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by slamber on Sunday, March 22 @ 09:28:32 MYT
(User Info | Send a Message)
Nampak macam soalan bagus, seolah-olah dinyatakan oleh orang yang faham tentang agama islam (al-quran dan al-hadia), tapi bagi saya saudara memang cetek tentang bagaimana nak mengangkat dan memartabatkan agama islam. Apa2 pun saya harap ada ustaz2 atau tok2 guru yang pakar dapat menjawab persoalan yang dibangkitkan. Insyaalah 



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by pakda on Sunday, March 22 @ 11:07:36 MYT
(User Info | Send a Message)
Orang Yahudi nak perangkap kita ni memang soalannya bagus. Malah orang Yahudi lebih hebat dari orang Islam masa kini kerana mereka berjaya memahami isi kandungan Al Quran dan melakukan reformasi bagi tujuan kepentingan mereka. Masa yang sama mereka akan terus menyesatkan kita. Soalan-soalan di atas kita risau adalah soalan dari ajennya.

kalau pun  si SmartGiftedBrain nak sangat jawapannya, jumpa la dengan dengan Tok Guru mana-mana pondok ke. Atau pun tok guru kita, Tok Guru Nik Aziz.



Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by dedakhapak on Monday, March 23 @ 13:52:11 MYT
(User Info | Send a Message)

saya tak mampu nak jawab soalan dari SGB..tuan-tuan yang banyak ilmu tolong lah jawab secara ilmiah kerana saya beranggapan SGB adalah orang bukan Islam (barangkali) yang baru ingin mendalami/mengetahui Islam ATAU sekira nya SGB orang Melayu mungkin juga beliau orang kanan Ayah Pin..




Re: Persoalan kepada PAS yang wajib dijawab. (Score: 1)
by unanjaga on Monday, March 23 @ 21:11:23 MYT
(User Info | Send a Message)
1-Mendirikan Negara Islam tidak disebut di dalam Al Quran dan Hadith. Kenapa PAS sibuk hendakkan Negara Islam?
Jawab saya...namun telah jelas ada dalam Al-Quran agar seluruh pentadbiran dalam urusan negara itu ditadbir mengikut lunas atau pertunjuk Allah,maka menjadi kewajiban bagi rakyat itu memilih pemimpin yang ingin melaksanakan islam secara syumul(cara hidup)

2-Jika ada Negara Islam maka adalah Negara Kafir. Itukah kehendak Allah? Jika itulah kehendak Allah maka apakah maksud Nabi s.a.w diutuskan sebagai rahmatul alaamin?
Jawab saya...ia juga jelas atas kehendak Allah yang Maha Sempurna(ada negara orang kafir)..sebab itu menjadi kewajiban pada seluruh umat islam yang mengerti pada tanggung jawab agar mendakwah pada seluruh manusia akan kebaikan islam yang membawa rahmat pada seluruh alam.

3-Surah An Nur 55 kata: Allah yang akan beri kekhalifahan kepada mukmin, bukan kerajaan kepada Muslim. Mukmin dan Muslimin tidak sama dan PAS anggap semua sama. Adakah PAS betul?
jawab saya...benar akan ayat itu kekhalifahan itu akan siserah tanggung jawab nya pada seorang yang mukmin,dan jelas menjadi kewajiban bagi kita sebagai orang yang beriman agar memilih pemimpin yang baik serta beriman(yang merasa jijik pada rasuah,salah guna kuasa dan apa jua bentuk penyelewangan)

4-Surah An Nur 55 juga kata: kekhalifahan untuk mukabumi, bukan sesuatu negara dan negeri sahaja. Adakah "perjuangan" PAS diterima seluruh dunia? Di Malaysia pun mereka ditolak!
Jawab saya...PAS itu hanya nama bagi sebuah party,yang menjadi keutamaan pada parti itu ialah asas perjuangan nya,apakah ia bersendi pada pertunjuk Allah atau tiada.Kita kena melihat apakah umno sendiri telah menjadikan pertnjuk Allah itu sebagai dasar perjuangan nya,jika benar pasti mereka akan berasa jijik pada hal rasuah sebagai contoh nya.

5-Adakah tertib PAS sama dengan tertib Nabi s.a.w?
Jawab saya...tertib itu tak semesti nya sama dengan apa yang telah dibawa olih Nabi S.A.W...ia hanya corak pendekatan pada perlaksanaan islam itu .Namun apa jua hal yang telah jelas tertulis dalam kitab suci Al-Quran,tidak bolih kita ubah walau pun barang satu ayat.

6-PAS bergerak atas demokrasi ciptaan Greek kafir. Bolehkan Islam dibina atas landasan yang bukan dari Allah dan Rasul?
Jawab saya...apa jua ilmu atau siasah yang masih tidak lagi menyalahi syariat Allah bolih kita terima pakai.

7-Jika Islam terbina dengan Kerajaan, kenapa nabi-nabi tidak diiringi dengan Kerajaan, tentera dan senjata? Apakah yang PAS inginkan ini betul sedangkan agama tidak terbina dengan Kerajaan, sebagai mana tertib Allah?
Jawab saya..sama ayat diatas

8-Rumah-rumah Allah telah jadi medan maki hamun dan marah orang. Beginikah Nabi gunakan Masjid?
Jawab saya...tak pernah selama ini saya mendengar ada ustaz yang memaki atau hamun orang tertentu dalam mesjid semasa menberi kuliah,cadangan saya sebaik nya buat rakaman setiap kali ada ustaz yang disyaki membuat kuliah yang ada ucapan maki hamun dan juga fitnah.Jadikan ia bukti.


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman M@rhean
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.