Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat?
Dilulus terbit pada Wednesday, April 01 @ 07:08:28 MYT oleh TokPenghulu

Fikir Sejenak Oleh jiwa-merdeka

" Daripada jumlah itu, RM15 bilion adalah suntikan fiskal, RM25 bilion dalam bentuk Dana Jaminan; RM10 bilion pelaburan ekuiti, RM7 bilion inisiatif pembiayaan swasta (PFI) dan perbelanjaan luar bajet; serta RM3 bilion dalam bentuk insentif cukai.


Aku ni bukan pakar ekonomi, kadang-kadang aku selalu tengok angka yang keluar kat suratkhabar macam main letak suka-suka. Mungkin sebab banyak rakyat tak tahu apa-apa dan tak paham. Jadi aku buat pertimbangan ikut kepala otak aku pasal rangsangan RM60 billion ni. Kalau ada salah tu tolong bagitau dan betulkan. Jadi disini aku buat andaian kat negara kita ada 10 juta keluarga.

Kalau ikut kepala otak aku RM60 billion atau RM60 ribu juta akan disuntik dalam negara atau dengan kata lain 10 juta keluarga akan memberi hak mereka sebanyak R 6000 bagi setiap satu keluarga kepada kerajaan untuk merangsang ekonomi negara. Sebab nak rangsang ekonomi nih supaya rakyat tak susah. Inilah pemahaman aku.

Satu keluarga bagi RM6000 kat kerajaan. Dari mana asal duit itu tak kiralah kerajann yang memerintah akan tibai duit Petronas ke, EPF ke, buat loan kat bank pesisir ke, pinjam ceti ke atau melanun. Katanya tambahan ini akan dilaksanakan selama 2 tahun, bermula dari tarikh berapa haribulan sampai berapa haribulan aku pun tahu. Pasal aku cari tak ada tarikh diberi.

Kalau kau tanya makcik dan pakcik kat kampung ke sampai le budak-budak muda kat bandar yang setiap satu keluarga kat negara kita ni akan bagi hak dia kat kerajaan sebanyak RM6000 supaya mak bapak dia, adik beradik dia ,sedara-mara dia, sampai semua rakyat tak susah, engkau rasa diaorang ni percaya ke? Kalau tanya aku, aku memang tak percaya.

RM15 billion disuntik dalam bentuk fiskal. Bentuk fiskal ni kalau ikut pemahaman aku fiskal ni perbelanjaan kerajaan. Maksudnya duit belanja nak urus negara, bayar kat kakitangan kerajaan, dari peon sampai menteri. Aku pun tak tahu pasal apa meningkat mungkin nak bayar sewa ke, buat maintenance ke, bayar duit petrol ke, claim ke, tuh kena tanya yang buat belanjawan ni le. Kalau tanya aku banyak gila tuh, kerajaan nak urus satu keluarga kat negara kita mintak advance lagi RM1500 setiap satu keluarga. Kalau tidak tak terjaga le keluarga kita.

RM25 billion disuntik dalam bentuk dana jaminan. Bentuk dana jaminan ni kalau ikut pemahaman aku dalam bentuk bond. Bukan macam James Bond 007 tuh, tetapi dalam bentuk pinjaman. Maksudnya setiap keluarga akan bagi RM2500 kat kerajaan, supaya kerajaan dapat cetak duit, pastu bagi kat institiusi keawangan dan bank. Jadi boleh le golongan pemodal ke, peniaga ke, ah long ke pinjam duit kat bank supaya bisnes puak ni boleh beroperasi, bukan boleh jalan. Kalau boleh jalan lain pulak maksud dia. Jadi rakyat boleh le terus bekerja takde le kena berhenti kerja. Yang takde modal, dah hangus, boleh buat pinjaman baru boleh meniaga balik. Gitulah lebih kurang.

RM10 billion pelaburan ekuiti. Pelaburan ekuiti ni kalau ikut pemahaman aku, kerajaan akan suntik duit kat dalam pasaran saham. Pasaran saham ni klau tanya makcik dan pakcik kat kampung ramai tak paham. Aku ingat kat bandar pun sama gak berlagak je lebih. Kalau nak ambil senang maksud pasaran saham ni tempat koporat buat duit. Ambik untung mudah. Jadi setiap keluarga kat negara kita akan bagi RM1000 kat kerajaan supaya kerajaan dapat tolong orang koporat. Takut orang koporat jadi miskin.

Sebelum ni dah suntik RM7 billion atau pun setiap keluarga kat negara kita nih bagi RM700 kat orang koporat. Jadi RM700 campur RM1000 sama dengan RM1700 setiap keluarga kat negara ni tolong orang koporat. Bila orang koporat jatuh miskin nanti ramai sangat kat negara kita ni orang miskin.

RM7 bilion inisiatif pembiayaan swasta (PFI) dan perbelanjaan luar bajet. Yang ni aku ingat ramai ramai orang tak paham. PFI tu menatang apa. Dalam bahasa inggeris Private Finance Initiative, maksud dia gini lebih kurang kerajaan bagi duit kat swasta suruh buat projek kerajaan, lepas tu pihak swasta boleh pajak balik dekat kerajaan, macam lebuhraya kita yang tol sana, tol sini tu, IPP buat kat TNB, Jabatan Air dan banyak lagi kira projek pengswastaan. Jadi setiap keluarga kat negara kita akan bagi kat kerajaan RM700 untuk buat pengswastaan. Jadi boleh le pihak swasta caj rakyat macam-macam. Kalau nak tahu pihak swasta ni gang koporat juga.

RM3 bilion dalam bentuk insentif cukai. Maksud dia, ikut pemahaman aku kerajaan akan bagi cukai pelepasan sebanyak RM3 billion. Siapa yang dapat insentif cukai ni? Biasanya koporat juga dapat insentif cukai ni. Kalau tanya kerajaan, bukan untuk apa nak tarik FDI katanya. Bagi rakyat ada kerje. Kalau tanya aku, aku akan cakap takut orang koporat miskin. Sebab untung hasil memerah tenaga golongan pekerja dah kurang sikit, dah kena cukai.

Jadi apa yang aku nampak semua ni tipu je. Matlamat utama puak ni adalah nak melanun hak rakyat. Pasal tu puak gerombolan bila sebut ada suntikan baru, diaorang tepuk tangan suka sangat. Jadi apa yang aku nampak ni bukan nak tolong rakyat, tetapi nak tolong koporat dan kroni yang bangsat.

Tak kesian ke bila tengok makcik dan pakcik membanting tulang nak cari sesuap nasi. Tak kesian ke bila tengok anak-anak setinggan menangis dalam gelap. Tak kesian ke kita tengok adik-adik kita kat pedalaman pergi sekolah berkaki ayam. Tak kesian ke tengok abang-abang dan kakak-kakak kita kerja siang malam nak cari duit tanggung keluarga. Puak gerombolan tak ada rasa kesian ke tengok rakyat jelata, bila duk melanun hak rakyat sambil duk bagi sama-sama kroni dan proksi.

Jadi aku harap sangat rakyat di Bukit Gantang, Bukit Selembau dan Batang Ai tolak kerajaan macam gini. Bukan apa, dah tak ada belas kesian agaknya kat hati diorang ni. Harapan aku semoga kerajaan yang melanun hak rakyat ini dapat ditumbangkan dengan bermulanya tiga pilihanraya kecil ini.. Amin.

sumber asal: http://berita-tipu.blogspot.com/"

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Fikir Sejenak
· News by TokPenghulu


Most read story about Fikir Sejenak:

Terbaru : PENDEDAHAN baru Chedet ...

2 EXCO Perak Diculik !!! Pemangkin Kejatuhan Kerajaan Pusat Dalam Masa Terdekat

10 Kebaikan Coke... Cubalah! !!

MUNGKINKAH PILIHANRAYA KECIL DI KUALA KANGSAR?

Bukit Antarabangsa : Khir Toyo Tidak Harus Dipersalahkan

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat?" | Login/Create an Account | 9 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat? (Score: 1)
by Pak-Munawir ([email protected]) on Wednesday, April 01 @ 09:25:01 MYT
(User Info | Send a Message) http://cergambar.blogspot.com/2008/05/tunku-munawir-school.html
Kalau anda tidak arif pasal ekonomi, tanyalah pakar ekonomi. Jangan timbulkan perasaan syak wasangka yang berlebihan terhadap kerajaan. Bersangka baik terhadap usaha kerajaan untuk membantu rakyat yang dilanda masalah ekonomi global! Jangan menanguk di air keruh!!



Re: Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat? (Score: 1)
by matbon on Wednesday, April 01 @ 11:00:44 MYT
(User Info | Send a Message)
Sebab dah rujuk dengan pakar economi lah tu, dia buat komen, bodoh !!!



Re: Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat? (Score: 1)
by Pak-Munawir ([email protected]) on Wednesday, April 01 @ 12:13:55 MYT
(User Info | Send a Message) http://cergambar.blogspot.com/2008/05/tunku-munawir-school.html
[www.utusan.com.my]



Re: Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat? (Score: 1)
by woklong on Wednesday, April 01 @ 13:11:37 MYT
(User Info | Send a Message)
Beberapa pemimpin disiasat ( www.utusan.com.my [www.utusan.com.my])

KUALA LUMPUR 31 Mac - Beberapa pemegang jawatan tinggi UMNO kini disiasat ekoran aduan berlaku amalan politik wang dua tiga hari menjelang perhimpunan agung parti itu minggu lepas, kata Anggota Lembaga Disiplin UMNO Tan Sri Megat Najmuddin Megat Khas.

"Saya tak ariflah kes-kes yang mana disiasat sekarang tapi saya dengar memang ada kes yang sedang disiasat.

"Sampai hari ini boleh tahan jugalah (bilangannya). Berkaitan dengan jawatan tinggi pun ada banyak," katanya kepada pemberita selepas membentangkan kertas kerja pada Sidang Kemuncak Anti Rasuah 'Tiada Tolak Ansur Bagi Rasuah' anjuran Institut Strategi dan Kepimpinan Asia (ASLI) dan Transparency International Malaysia di sini hari ini.

Beliau ditanya sama ada masih terdapat laporan politik wang yang disiasat oleh lembaga itu walaupun setelah perhimpunan agung UMNO itu berakhir Sabtu lepas.

"Memang dalam perhimpunan agung, itulah masanya pun berkempen cara politik wang," kata Megat Najmuddin sambil menjelaskan beliau bagaimanapun tidak terbabit secara langsung dalam siasatan berkenaan kerana sebagai anggota lembaga mereka tidak boleh menjadi penyiasat, pendakwa dan juri sekaligus.

Ditanya sama ada kes berkenaan membabitkan juga Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, beliau berkata, sekiranya terdapat bukti sesiapapun akan dikenakan tindakan.

"Sesiapapun kita akan dakwa kalau ada bukti sahih yang teguh, tapi kalau bukti tak kuat, susah. Baik laporkan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia atau Lembaga Disiplin," katanya.


cuba komen ni pak-munawir....tetiba je SPRM bercuti




Re: Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat? (Score: 1)
by haruntalib on Wednesday, April 01 @ 13:16:42 MYT
(User Info | Send a Message)
Asmkm, 
Pakcik harap gambar kartun yang dikirim si munawer nih bukan lakaran wajah dia...
Sebab yang mudah dicucuk hidung, diikat leher, bau hamis/hangit semacam dan takut kena hujan ialah MENATANG kambing nilah... Senyumannya pun senyum dalam kebodohan kerana memang tak ada 'akal.
Si munawer nih pakcik rasa macam manusia lah jugak sebab pabdai nulis di internet nih... Kambing sejak awal kejadiannya dulu hingga sekarang tutup 'aurat pun tidak...
Pakcik sedang berusaha belajar mengenal Allah dan Nabi hingga jadi cinta dan takut kepada keduanya...
Selamat mendirikan solat zuhur kepada munewer..
Ampun maaf..
Wassalam



Re: Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat? (Score: 1)
by mat_terab on Wednesday, April 01 @ 18:14:38 MYT
(User Info | Send a Message)
AKU RASA DUIT NI TAK KEMANA GAK NANTI.....RANSANGAN YANG PERTAMA 7 BILION PUN TAH LEPAS KEMANA 60 BILION NI TAK TAU LA KEMANA YANG NAK NI SALUR JAWABNYA RAKYAT BAWAHAN MACAM TU GAK MELOPONG........



Re: Rangsangan RM60 bilion - Projek Melanun Rakyat? (Score: 1)
by pizal on Wednesday, April 01 @ 20:35:17 MYT
(User Info | Send a Message)
miracle flush

http://cawanajaib.blogspot.com [cawanajaib.blogspot.com]


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : tranung[email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.