Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?
Dilulus terbit pada Tuesday, May 05 @ 13:03:52 MYT oleh TokPenghulu

Artikel Oleh : Anok Manir, Terengganu.

 Susulan tulisan berani Nik Abduh menerusi blognya (http://nikabduh. wordpress.com), dengan tidak semena-mena Ir Khalid Samad dan Husam Musa kelihatan melenting. Entah apa gerangannya yang menyebabkan tiba-tiba Husam Musa dan Ir Khalid kelihatan seolah-olah terasa bahawa mereka empunya diri yang dimaksudkan oleh Nik Abduh menerusi tulisannya yang bertajuk kerja-kerja bodoh dalam PAS.

Setinggi-tinggi penghargaan diucapkan buat Nik Abduh yang berani kerana benar, yang berani walaupun berhadapan nama-nama besar dalam PAS Kelantan dan yang berani walaupun beliau tahu bahawa orang yang dimaksudkan begitu tinggi kedudukan dalam kerajaan PAS Kelantan (mungkin Exco).

Niat Nik Abduh tidak sukar difahami sebenarnya. Orang yang jahil dan jahat pun boleh membaca niat NIk Abduh menerusi tulisannya. Niat beliau ialah tidak mahu melihat orang-orang jahat dalam PAS Kelantan yang berada disekeliling ayahnya itu dari terus memutarbelit fakta dan menyembunyikan kebenaran dari ayahnya, agar ayahnya akan terus menyerang Tok Guru Hadi Awang berkaitan idea penubuhan Kerajaan Perpaduan.

NIk Abduh sendiri telah memberitahu kita dalam tulisannya bahawa beliau bukan laparkan kedudukan atau jawatan sebagai yang berhormat seperti yang pernah ditanya kepadanya sebelum ini, tetapi tidak lain tidak bukan beliau marah dan menyerang dengan panas keatas orang-orang yang berada disekitar ayahnya yang menjadikan perkara yang benar (Kerajaan Perpaduan) seperti sesuatu yang tidak baik yakni berdosa atau haram.

Siapa orang-orang disekeliling ayahnya yang menjadi pembantu kepada ayahnya itu? Kita semua sukar mengetahuinya kerana Nik Abduh sendiri tidak menyatakan dengan jelas siapa nama pembantu-pembantu ayahnya itu.

Tetapi jika dilihat kaitan dengan kenyataan dari 2 pemimpin PAS bertaraf sederhana pada minggu lepas, ianya mungkin boleh dijadikan bahan bukti, rujukan atau kaitan yang munasabah walaupun ianya belum tentu betul 100%.

Ir Khalid yang pernah mengkritik Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato Mustafa Ali dengan lantang dan penuh nada kesombongan tiba-tiba membalas tulisan Nik Abduh itu menerusi tulisan yang bertajuk ‘Mi Celup’ yang disiarkan pada 30 April 2009 di laman web www.detikdaily.net. Entah apa kaitannya sehingga Ir Khalid yang bukan Presiden PAS atau Naib Presiden PAS itu tiba-tiba terasa seolah-olah tulisan itu mempunyai kaitan dengan dirinya atau kumpulan yang dia turut bersekongkol didalamnya sehingga menyebabkan beliau menyerang balas Nik Abduh.

Bahkan jawatan Ir Khalid sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor juga telah dilucutkan pada akhir tahun lalu, maka tulisan beliau bertajuk ‘Mi Celup’ itu ditulis atas kapasiti sebagai ahli PAS atau atas kapasiti peribadi? Hanya Ir Khalid yang dapat menjawabnya.

Pada 29 April, Husam Musa yang sering bercakap dengan susunatur ayat yang lembut dan teratur kelihatan tiba-tiba sedikit melenting apabila ditanya oleh wartawan akhbar Utusan Malaysia akan tulisan Nik Abduh itu. Husam menjawab : “Saya tidak baca blog yang saya fikir tidak ada kaitan banyak dengan kerja-kerja saya, masa tidak cukup untuk saya baca, nak buat kerja pun tidak sempat”,

Husam sebenarnya tahu bahawa beliau mungkin antara individu yang difikirkan oleh ramai orang kerana beliau amat rapat dengan Tok Guru Nik Aziz. Husam walaupun tidak menunjukkannya secara nyata, sedikit sebanyak gagal menyembunyikan perasaannya apabila ditanya wartawan akan komennya tentang tulisan NIk Abduh itu. Husam jelas tidak berani menafikannya. Jika benar beliau bukan individu yang dimaksudkan kenapa beliau tidak menafikanya?

Orang-orang PAS sesungguhnya amat mencintai gerakan islam ini. Mereka mencintai PAS seperti mereka mencintai adik beradik mereka sendiri. Sewajarnya mereka bimbang jika memang wujud (diyakini memang wujud) orang-orang dalam PAS yang bersifat menghasut dan melaga-lagakan pemimpin tertinggi parti seperti Tok Guru Hj Hadi Awang dan Tok Guru Nik Aziz.

Jika mereka mempunyai niat politik peribadi yang tinggi dan agenda peribadi, perwakilan pada Muktamar PAS di Shah Alam, Selangor pada bulan Jun nanti mesti menghumbangkan mereka keluar dari senarai kepimpinan PAS Pusat



 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Artikel
· News by TokPenghulu


Most read story about Artikel:

Ambik engkau Mukhriz...............

Kes Anwar Bertambah Pelik!

Saya kena hentam teruk -Dr. Agus

Cukai Kereta, Talipinggang Belakang, MPV Proton dan Perodua

99% Khabar Angin Adalah Benar! Hanya 1% Keliru

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?" | Login/Create an Account | 25 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by lelakidicermin on Tuesday, May 05 @ 13:32:51 MYT
(User Info | Send a Message)
aku terkejut bila baca artikal nik abduh tu....ada kah dia kena mengena dgn perhimpunan agong pas yang nak diadakan....bg aku dah mcm umno pulak nik abduh ni. buka isu yang sensasi......tuan guru ni aziz seorg ulamak yg aura dia boleh diterima semua kaum.....takkan allah tak bg petunjuk apa yg dia cakap....mana yg betul....mana yg salah...apakah nik abduh macam anak khomaeni yg ayahnya pernah menumbangkan US di iran satu masa dulu ....sering menimbulkan masaalah dinegara yg ayah tadbir dulu...........



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by fans187 on Tuesday, May 05 @ 13:50:20 MYT
(User Info | Send a Message)
nik abduh pening lalat tu.. hasil balak kureng masyukkkk..



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by Doreamon on Tuesday, May 05 @ 13:54:03 MYT
(User Info | Send a Message)
Besar kemungkinan setan dunia dok tengah rasuk mereka ni....pi ambik air sembahyang ler...



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by BayangDiAir on Tuesday, May 05 @ 14:02:21 MYT
(User Info | Send a Message)
Aku setuju dengan pendapatmu Si Anak Manir. Nak tambah lagi.
Tetapt sekali Nik Abduh yang keluarkan kenyataan. Tak boleh dipertikai langsung niat Nik Abduh. Takkan dia nak rosakkan reputasi ayahnya.

Kalau orang lain yang buat kenyataan, orang akan kata ni pro-sianu dan proksi sianu. Susah. Sebelum Nik Abduh keluarkan kenyataan dalam blognya, aku memang ingin sangat mengulas isu TGHH dan TGNA ni tetapi aku batalkan niat itu kerana aku tidak mahu mendalamkan lagi kekeliruan dan konflik. Aku sayangkan kedua-duanya TGNA dan TGHH. Mereka permata. Kita berbeza pendapat tak salah. Tetapi apabila sampai nak lagakan dan jatuhkan seseorang hanya kerana tak sesuai dengan pendapat kita, itu sudah tidak diajar oleh Islam. Jika betul ada orang tertentu yang bersalah, aku sarankan kita beri mereka peluang muhasabah, insaf dan bermuzakarah sesama kita. Kalau ANDA pejuang Islam, maka ahli PAS tidak mahu seorang pun gugur dari perjuangan ini. Maaf-bermaafanlah wahai para pemimpinku.



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by abuadil_alkaff on Tuesday, May 05 @ 14:16:08 MYT
(User Info | Send a Message)
antara idea besar presiden yang ditolak oleh pas ialah menjadikan pas sebagai parti dakwah dan tarbiyyah. juga perlu diadakan tajdid dalam fikr siasi, tarbawi dan dakwi berdasarkan  iltizam manhaji syumuli syar'i ta'sili. ucapan dasar muktamar tahun lepas hingga hari ini tidak diadakan munaqosyah, sebagai bukti kejayaan permainan puak edorgan bermursyidkan pak syeikh anwar?? ambe sangat mengharapkan tontowi segerakan memulakan pembinaan pemuda sebelum nasi dah jadi bubur. masa yang tinggal dua bulan belum terlambat.
harap2 juga mujahid tidak tertipu!!!



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by brader_rez on Tuesday, May 05 @ 14:36:22 MYT
(User Info | Send a Message)
NI apa ni? Gerakan nak menghapuskan golongan professional dalam PAS ker?

Percayalah ... jika terhapusnya golongan professional dalam PAS, maka terhapus la juga sokongan non-muslim dalam PAS ...

Tembakan secara rambang NIk Abduh boleh menimbulkan fitnah dan syak wasangka terhadap para pembantu TG nik aziz ...

CUba check sket para pembantu Nik Abduh yg menyampaikan berita tu boleh percaya ker? Jangan nanti timbul pula tulisan "Gerakan bodoh pembantu Nik Abduh!"



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by jhadid on Tuesday, May 05 @ 15:11:25 MYT
(User Info | Send a Message)
kita tunggu jawapan TG Mursyidul Am ...jika adalah khusus pasal ni..



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by PAS4ever on Tuesday, May 05 @ 15:26:24 MYT
(User Info | Send a Message)
saye cadangkan Datuk Paduka Husam bertanding jawatan Presiden dan Tuan Hj Ir Khalid sebagai Timbalan Presiden...

abis citer...



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by unanjaga on Tuesday, May 05 @ 15:44:16 MYT
(User Info | Send a Message)
Setiap kehidupan manusia itu akan pasti ada perselisihan pendapat,namun jangan jadikan perselisihan pendapat itu sebagi satu sebab untuk kita berpecah dari jalan pertunjuk Allah.Dan pemimpin yang berjiwa besar,ia sedia ditegur dalam apa jua keadaan.



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by Mek_Agah on Tuesday, May 05 @ 16:48:59 MYT
(User Info | Send a Message)
aku baca kedua-dua komen oleh Nik Abduh dan Khalid samad!.. bahasa nik abduh agak kasar dan tuduh tanpa bukti yang kukuh.. sedangkan bahasa khalid lebih berhemah... khalid hanye menjawab apa yang diutarakan oleh nik abduh.. emm kesimpulannya dalam ade 2 golongan.. satu golongan yang berpendidikan islam spenuhnya dan golongan professional yang inginkan cara hidup islam. mereka ni walaupun tak mempunyai pendidikan islam yang formal tapi mereka ingin amalkan kehidupan islam... contoh terbaik ir nizar!.. itulah kekuatan PAS sebenarnya. sekiranya golongan professional ini diketepikan dan dituduh sebagai batu "orang jahat" dalam PAS.. ia akan melukakan banyak hati penyokong PAS yang kebanyakkannya terdiri golongan professional yang ingin islam sebagai cara hidup. Pemimpin tertinggi PAS harus terdiri daripada 2 golongan ini... tidak semesti ulama tetapi mereka yang sentiasa meletakkan islam di atas segala-galanya.  Apa gunanya menpunyai pemimpin yang bertitle ustaz tapi mudah dibeli dengan harta dan pangkat. Seperti TGNA yang PENTING PEMIMPIN HARUS YANG BERIMAN, JUJUR DAN MELETAKKAN ISLAM MELEBIHI SEGALA-GALANYA. kegagalan penyatuan dan perpecahan golongan ulama dan professional dalam pimpinan tertinggi PAS boleh menghancurkan kepercayaan golongan muda yang memandang tinggi terhadap PAS.



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by kmuhammad on Tuesday, May 05 @ 18:57:22 MYT
(User Info | Send a Message)
Ni artikel batu api, laga-lagakan orang. Ini kepala bapak hang, itu kepala bapak hang. Ha pijak-pijak !

Jadilah Anok Manir seorang pengadu domba. Buat andaian sana sini, kononnya Husam, kononnya Nik Abduh, kononnya Ir Khalid Samad.

Tok Penghulu TKO pun dapat saham neraka sebab sebarkan spekulasi yang entah ia, entah tidak. Hanya bertujuan untuk memecah-belahkan PAS.

Ha laga lagi ! Gaduh ! gaduh ! Nanti jadi sama seperti beruk UMNO. Yang dikendong terlepas yang dikutip berciciran.

Hoi Nik Abduh ! Kalau lu tak puas hati , lu settle la like gentleman. Apa tulis sana tulis sini buat spekulasi. Gilah jumpa si polan yang hangpa tak puas hati tu, cakaplah terang-terang, apa yang kena, apa yang tak kena.... Lu anak orang alim, kenalah jaga tatacara lu. Kalau lu jeles kat Husam, lu buatlah sesuatu yang boleh tingkatkan kredibiliti lu. Kalau lu takde kredibiliti, buatlah hal sendiri... ajar orang ngaji ke, buat amal kebajikan ke, gi keluar jemaah ke.... macam-macam lu boleh buat.... dan buatlah kerana Allah.

Apa susah sangat.

Wassalamualaikum.




Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by haneya on Tuesday, May 05 @ 19:22:09 MYT
(User Info | Send a Message)
salam,
ini pendapat sya ttg apa yg manir komen, apa yg pasti usahlah saudara manir bg komen ttg isu ini, sbb apa, patut you sndri pg selesaikan masalah pas di treganu, yg ptut difikirkan bagaimana nk twn semula ngri tganu....apa yg saudara utarrakan ini tdak ubah sbagai pembecahbelahkan pimpinan pas seluruhnya....inilah yg dikatakan seolah2 api dlm sekam, sebenarnya siapa yg timbulkan puak2 dlm pas ini jika tidak UMNO HANTU? patutnya selesaikan masalah umno itu,ini tidak pg memecahbelah pas dan sekutunya.....dah nampak akhir2 ini pas diserang oleh musuh2 politik yg dengki akan prestasi rakyat yg semakin hari semakin percaya khasnya bg golongan bukan islam terhadap pas....saya percaya betul apa yg teman2 komen td, jika golongan profesional tiada dlm pas, nescaya sokongan terhdap pas tdak kemana....malah TGNA pernah berkata, ulama dan golongan profesional mesti seiring bg memantapkan pimpinan parti seterusnya dpt menarik minat masyarakat membri sokongan terhdap pas.....wasalam....p/s : golongan memecahbelahkan parti islam makin menular, awas kepada ahli2 pas berwaspada dan apa2 kemunsyilan sila rujuk kpd pimpinan pas....wasalam



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by madkri on Tuesday, May 05 @ 20:45:01 MYT
(User Info | Send a Message)
Yang lepas tu sudahlah.TKO lepas nie artikel yang mainkan isu2 percakaran dalam PAS tak perlu disiarkanlah serahkan pada TV3 dan Utusan.Dari komen2 diatas kita boleh nampak ada 2 group.
Marilah kita berbalik kepada perjuangan yang asal iaitu menjatuhkan UMNO dan bukan perjuangan yang menjatuhkan kepimpinan sendiri.
Masing2 punyai kelebihan masing yang Allah beri ulama atau profesional sama aja.Ulama bagi menunjukkan laluan manakala profesional memberikan idea.



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by addin_77 on Tuesday, May 05 @ 21:27:24 MYT
(User Info | Send a Message)
Buang yg keruh ambik yg jernih! Muhasabah diri, kenape kita duduk dlm jemaah ini? Adalah krn wang ringgit spt UMNO BN? Tepuk dada tanya iman!



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by awanbiru on Tuesday, May 05 @ 22:32:09 MYT
(User Info | Send a Message)
Assalaamualaikum wrh wbt...

Sekadar pandangan saya dari kenyataan Ust Nik Abduh, Seperti ada sesuatu yg tak kena. Membuat kenyataan tanpa sasaran yg khusus hingga boleh menyebabkan org yg tidak terlibat pun terasa hati sama. Seperti kata saudara kmuhammad, jadila gentleman. Pertama sekali, nasihati atau berikan pandangan terus kepada ayahnya. bukan ke tinggal bersama, atau keduanya, jumpa terus kepada org yg dimaksudkan dan selesaikan secara berhemah.

Apakah membuat kenyataan2 rambang terhadap parti yg didakwa diperjuangkan dan dipertahankan, adalah satu kaedah yg paling baik, berhemah dan disarankan oleh agama? Dalam soal ini Ust Nik Abduh dah mendedahkan masalah dalaman parti kepada umum hingga boleh diputarbelitkan atau diambil kesempatan oleh pihak musuh.

Jika dalam masalah yg diutarakan, didapati pihak yg didakwa sebagai puak Erdogan tidak memahami perjuangan asal PAS atau telah lari dari perjuangan asal, atau apa2 yg bermaksud atau boleh ditafsirkan sebagai melakukan tindakan yg salah atau jahat, tidakkah boleh ia diatasi dan diselesaikan dgn semangat jamaah?

Ini baru masalah dalaman parti, belum lagi masalah2 yg berlaku antara parti jika PR berjaya menguasai kerajaan. Mungkin kalau PR menguasai negara kemudian PAS ada masalah antara parti2 dalam PR, mungkin PAS akan mufarakah dari PR agaknya.

Wassalam..



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by elmariachi on Wednesday, May 06 @ 05:31:00 MYT
(User Info | Send a Message)
hebat sangat kah nik abduh nih??
cuba bawak bertanya orang ramai pasal nik abduh nih sikit....
kalau dah jenis sombong.... anak sapa pun tak kira la... tak layak nak jadik pemimpin pas...

dengar kata diam tak berkutik masa mesyuarat bahagian pengkalan chepa hari tu... guano gamok awe???





Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by crazyklah on Wednesday, May 06 @ 10:22:39 MYT
(User Info | Send a Message)
ya ikhwan,ana  tak kisah anta tulis itu ini...tapi jaga-jaga jangan sampai musuh kita ambil kesempatan laa!Anta pun tau itu musuh ada penasihat yang cukup pro - syaitan - nanti yang ruginya kita,yang untungnya musuh.jadi ya ikhwan,sikit bijak laa kalau mau tulis ok.



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by hjmahat on Wednesday, May 06 @ 11:49:32 MYT
(User Info | Send a Message)
   Pas dah nak jadi mcm amno dah.. dulu2 org amno bejuang utk agama dan bangsa.. dah dapat kuasa dan banyak duit.. amno secara tak sedar meminggirkan golongan2 profesional. org2 lama yang bejuang dlm amno sekian lama terasa terancam dgn golongan profesional nih dan merasakan golongan profesional nih hanya megambil kesempatan dan suatu masa nanti akan mengenepikan mereka dan hanya mengutip hasil jerit payah mereka sekian lama berjuang dlm amno.
   Mungkinkah org2 ugama dalam pas terasa demikian juga sekarang ini? mereka berjuang dengan peluh dan darah.. mereka sanggup tinggal anak isteri utk berjuang sekian lama.. tiba2 entah dari mana muncul tokoh yang kelihatan berwibawa dikacamata penyokong2 bawahan pas. Mungkin mereka terasa terancam dan akan diketepikan begitu saja... Harap2 tidak!!



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by hampeh ([email protected]) on Wednesday, May 06 @ 12:48:00 MYT
(User Info | Send a Message)
artikel nik abduh tu ada satu bentuk kerja2 bodoh . selepas artikel tu keluar, saban hari aku tengok media umno bn dok pergunakan artikel tuh untuk membayangkan bahawa terdapat perpecahan kronik dalam pas.  tu sbb aku kata artikel tu adalah satu bentuk kerja2 bodoh.

dan artikel yg sedara send ni juga macam satu bentuk kerja2 bodoh jugak kalau nak sokong artikel nik abduh tuh.



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by chekamala ([email protected]) on Wednesday, May 06 @ 13:36:20 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.chekamala.blogspot.com
tulah, yg tak bijak, bertanye kpd yg tahu...

jgn nak mandai2...buek malu ajo....



Re: Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen? (Score: 1)
by uma on Wednesday, May 06 @ 14:51:46 MYT
(User Info | Send a Message)
maap ckp,
pimpinan wat cara pimpinan.
jgn wat cara macai bawahan.




klu nak sgt hentam kepimpinan & teman seperjuangan,
meh turun ke forum terbukak di TKO ni.




















               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.