Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

- DUA RUANG IKLAN MASIH KOSONG -

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.
Dilulus terbit pada Tuesday, May 05 @ 22:00:46 MYT oleh TokBatin

Bahan Umum Oleh umnopenipu

" Isu pendidikan yang melibatkan guru sekolah tidak pernah selesai. Masalah guru memang kerapkali diluahkan dalam akhbar dan di dalam internet. Tetapi pihak atasan tidak menunjukkan kesungguhan untuk menyelesaikan msalah guru malah mengambil  tindakan yang lebih mengusutkan lagi keadaan.  Walaupun Kerajaan atau Kementerian ialah majikan  guru yang sebenar, guru biasanya menerima arahan yang tidak wajar dari Pengetua.

Arahan tidak bertulis ini sering bersifat kontroversi dan ’disputable’. Dalam banyak keadaan, arahan Pengetua tidak diketahui oleh pihak atasan. Pengetua pula  memang selesa dan gemar ’memaksa guru melakukan perkara-perkara yang bertentangan dengan etika, moral dan Perintah Am. Tetapi oleh kerana kuasa memberi markah prestasi ada pada Pengetua, dan sifat ramai guru yang bersikap ’yes man’ maka amat  sukar untuk guru menolak atau mengingkari arahan mereka.

Dalam usaha untuk mencipta nama, mendapat kepujian dan mengekalkan reputasi sekolah, Guru Besar tanpa ragu-ragu memaksa guru melakukan kerja yang tidak wajar, tidak kena pada tempat dan masanya. Mengadakan kelas tambahan tiga atau empat kali setiap minggu adalah perkara biasa. Selepas proses Pengajaran dan Pembelajaran (P&P) berakhir pada jam 2.40pm, sekolah ’memaksa’ guru untuk mengadakan kelas tambahan terutama untuk kelas-kelas PMR dan SPM selama 1 hingga 2 jam. Pada musim cuti sekolah, hampir semua guru terlibat dalam mengendalikan kelas tambahan. Terdapat sekolah yang  mengadakan kelas tambahan untuk semua  tingkatan tidak kira kelas SPM atau PMR agar semua guru terlibat (bukan sebahagian guru sahaja) supaya tidak timbul isu ’tidak adil’. 

 
Selain masa selepas P&P dan musim cuti sekolah, terdapat sekolah yang mengadakan aktiviti semasa cuti umum seperti pada Hari Wesak, Hari Maulidur Rasul, Hari Cuti Umum bagi Negeri-negeri, Hari Nuzul Quran dan sebagainya.  Pengetua/Guru Besar ini tidak menghormati cuti umum ini dalam keghairahan mereka untuk mengharumkan nama sekolah dan seterusnya menaikkan nama mereka dalam senarai Guru Besar cemerlang. Yang menjadi mangsanya ialah guru-guru. Mereka telah dinafikan cuti umum yang  boleh digunakan untuk bersama keluarga. Pernah satu kali itu, sekolah di Pekan Pahang tanpa segan silu mengadakan Hari Sukan sekolah pada hari cuti Maulidur Rasul. 

Di sini kami ingin ’mencelikkan semula’ pihak yang  berkenaan bahawa masing-masing pada   7 dan 9hb Mei adalah hari Hol (bagi Negeri Pahang) dan Hari Wesak. Malangnya pada kedua-dua hari tersebut terdapat sekolah-sekolah di Kuantan (dan mungkin di lain-lain negeri juga) mengadakan aktiviti rasmi. Kami mendapat maklumat ada sekolah mengadakan mesyuarat guru panitia, mesyaurat MUET,  kursus-kursus untuk pelajar atau guru, aktiviti kokurikulum dan kelas tambahan.
 
Kami yakin pihak PPD dan Jabatan Pelajaran Pahang maklum tentang perkara ini atau mereka sengaja mendiamkan diri.
 Kita tidak pasti adakah pihak Kementerian merestui kerja-kerja ’tidak wajar’ pemimpin sekolah yang mereka lantik ini. Barangkali ini adalah antara ciri-ciri tersirat perlantikan Guru Besar/Pengetua oleh Kementerian iaitu mereka mesti sanggup buat sesuatu yang bertentangan dengan peraturan yang mereka sendiri buat.  Amalan memaksa guru bekerja lebih masa dan semasa cuti umum adalah perkara biasa sejak dahulu lagi. Isu ini sudah beberapa kali diketengahkan oleh guru-guru yang prihatin tetapi sehingga hari ini, pihak majikan tidak pernah mengambil tindakan untuk menyelesaikan isu ini. Mungkin jika kita meminta pihak parti pembangkang mengutarakan isu ini, pihak pemerintah akan terus menuduh isu ini cuba dipolitikkan. Tetapi biarlah ia dipolitikkan asalkan luahan guru-guru yang sentiasa diketepikan oleh ’majikan’ mereka yang cemerlang, gemilang dan terbilang ini diberi pembelaan oleh pihak pembangkang yang mungkin lebih prihatin dari mereka. "

 
Artikel Hari Ini

BERSIH seru rakyat berpakaian hitam pada 7 Mei

Elok Semua Pejabat UMNO dibuka Dalam Balai Polis

Jangan jadikan Internet sebagai medium bertelingkah

Rileks Sekejap:Hargai Ia Selagi Ada

Ketua Pemuda DPPN Sabah Lawat Tapak PASTI Baru Kinabatangan, SABAH.

GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM.

Menanti Keputusan UMNO Di Penanti..

Fenomena Pertahankan Nama Baik Babi - Agenda Sulit Musuh Islam

TPM yang berhujah seperti Ketua Pemuda UMNO Cawangan

Mengapa Ir Kahlid Samad dan Husam Musa tiba-tiba memberi komen?

[ Artikel seterusnya.. ]

Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.

Related Links
· More about Bahan Umum
· News by TokBatin


Most read story about Bahan Umum:

Proton Exora: Harap kualiti seindah namanya

Wendy Wong menjadi Wani Wong Abdullah

blog azwan ali

Tak Ikut Kalendar Hijrah, Kafir??? Artis terlibat?

Kasihan Tuan Guru...

Article Rating
Average Score: 0
Votes: 0

Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan


"GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM." | Login/Create an Account | 17 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by lyjengka on Wednesday, May 06 @ 08:09:08 MYT
(User Info | Send a Message)
Saya setuju dengan penulis, bukan guru sahaja malah kumpulan sokongan iaitu Pembantu Pengurusan Murid juga terlibat sekiranya ade aktiviti yang diadakan pada hari cuti mingguan atau umum. Bila ditanya berkenaan cuti ganti atau o.t, ini termaktub didalam perintah am rasanya...pihak berkenaan hanya mengelakkan diri dan mengatakan saya yang menurut perintah, nanti e-prestasi rendahlah pulak.....perkara ni dah lama berlaku dan berlarutan...



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by siput on Wednesday, May 06 @ 08:21:24 MYT
(User Info | Send a Message) http://siputonline.tk/
guru pun ada mak bapak nak zirah time cuti ..
nak bawak anak bini pegi jalan-2 ..
kenalan terdekat aku sorang cikgu ..
apa yang paling dia tensen ..
bila time cuti jer .. mesti kena pegi kursus ..
kadang-2 masalah dirumah tak sempat nak handle ..
abis waktu wajib .. ada pulak waktu sunat sebelah petang ..
aku sekolah dulu .. balik kul 12.45 ..
petang takde tambahan ..
cerdik jugak .. ok jer .. takde nak lawan cikgu ..

saja nak komplen .. haa .. haa ..



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by kampret_men on Wednesday, May 06 @ 10:13:50 MYT
(User Info | Send a Message)
aku nak tambah lagi sikit. aku nie suami kepada seorang guru. kesian kadang aku tengok orang umah aku.. mana taknya. pagi bangun kul 5.30. siap2 bt sarapan. g sekolah kul 6.30. sekolah abis 1.05. nati ptg sambung lagi dengan kelas tambahan. balik dah kul 4 atau 5. sampai umah ambik anak. nak rehat pun susah. anak masih kecik. jaga anak sementara tunggu aku balik. malam aku yang jaga anak aku sampaila dia tido. orang umah aku tanda buku, buat buku persediaan.. kadang sampaila kul 11.



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by mnby on Wednesday, May 06 @ 10:55:55 MYT
(User Info | Send a Message)
Ape la nak berkira macamtu.Terdapat jabatan lain seperti polis ,tentera,dokter hospital kerajaan,misi,kastam dll lagi teruk kerja tak tentu masa,ada yg kena tidur bersama pacat lintah nyamuk,bersilimutkan hujan dan embun mereka tak merungutpun.Yang cikgu kerja ditempat teduh/hawa dingin,cuti penggal yg panjang 3 kali setahun.Kerja separuh hari.Ada kelas tambahan dapat otime.Ada kuates guru,elaun beli kenderaan dll nak mengada2 lagi.Patut bershukur atas apa yg dapat.Kalau nak mengada2 lagi dalam berkorban utk negera lebih baik tak payah jadai guru.Cari kerja bidang lain.



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by rhame on Wednesday, May 06 @ 12:28:15 MYT
(User Info | Send a Message)
kepada mnby,bukan nak berkira lah,Jabatan jabatan yang disebut tu memang prosedur kerjanya macam tu.Cuba tengok cuti tahunan untuk jabatan lain pun tak sama,guru hanya dapat 6hari sahaja(betulkan kalau salah)sebab alasannya banyak cuti masa cuti penggal tapi sekarang sekolah banyak sangat aktiviti masa cuti.Lagi satu maafkan saya nk bertanya betul ke guru dapat overtime?



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by Doreamon on Wednesday, May 06 @ 13:22:47 MYT
(User Info | Send a Message)
kerajaan memang babi...GB pulak khinzir....buat penat je...dah lah hari sabtu kena keja...cuti sekolah pung kena keja....kalau akhir tahun seminggu awal masuk seklah (bulan 12)...babi punya peraturan....gaji dah seciput...rehat ..tak leh rehat langsung....kementerian bangangggg...



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by Muhandis_Islam on Wednesday, May 06 @ 13:28:43 MYT
(User Info | Send a Message)
Kat Johor Bahru nie, ada satu sekolah yang GURU BESAR & KAKITANGAN PENTADBIRANNYA suka buat benda pelik-pelik. Antaranya :

1) Buat program pada Hari Kelepasan Am & wajibkan semua guru hadir
2) Paksa Guru beli benda yang tak perlu semata-mata nak jaga reputasi sekolah. (contohnya Blazer berharga sampai RM400. Beli kat luar pun tak sampai RM300)
3) Duk sibuk menjaja kelebihannya sekolah dia dan merendah-rendahkan keupayaan sekolah lain. Akhirnya menimbulkan sentimen kebencian di kalangan guru-guru sekolah lain pada sekolah tersebut. secara tak langsung, guru-guru sekolah tu pun terpalit sama.
4) Menyuburkan budaya AMPU-MENGAMPU di kalangan guru. Guru yang PALING KUAT MENGAMPU akan disayangi & kalau sebaliknya, akan disisihkan.

Banyak lagi yang malas aku nak ceritakan. Sape yang ngajar kat sekolah rendah area JB nie rasanya tahu sekolah mana yang aku mention nie.



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by Doreamon on Wednesday, May 06 @ 13:46:52 MYT
(User Info | Send a Message)
Sekolah zaman sekarang = sekolah zaman babi

aku dula sekolah jugak...tak de lah macam2 koko....dengar kata nak tambah koko...makin bangan lah pula kerajan



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by IkanLele on Thursday, May 07 @ 08:10:15 MYT
(User Info | Send a Message)
aku nk respon kat mnby skit..ckp biar la guna otak skit. dh nama guru x kan ko nk suruh guru ni jd askar, doktor, kastam dll, tugas dia cuma mengajar & mendidik, klo x kene gaya kne saman. ko pun dulu bole jd pandai menulis ni hasil didikan siapa klo bkn guru?sek mana yg guru dia mngajar dlm aircond?nk ke ank ko bljr tgh padang klo bkn tmpt teduh?silap2 anak ko kne denda berdiri x siap kj sekolah, ko yg dulu saman cikgu.psl overtime plak, guru mmg x de overtime kdng tu bw budak bersukan kat luar berhari2 kne pakai duit sendiri lg ade la. tp psl tu ko prnh dgr guru buat piket? aku rasa ko ni x de pengetahuan langsung nk bercakap psl guru, so lebih baik ko diam dr terus brcakap dan membuatkan imej guru yg suatu ketika dahulu mendidik ko jd buruk. buat tmbh dosa je..dh la amalan kite x seberapa



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by gigabyte on Thursday, May 07 @ 09:26:24 MYT
(User Info | Send a Message)
Aku seorang guru, aku juga seorang ;
1. Kerani kewangan - kutip yuran.
2. Kerani kebajikan masyarakat - uruskan biasiswa
3. Kerani kedai buku - uruskan pinjaman buku teks
4. Tukang kebun - buat keceriaan sekolah, buat padang bola.
5. Kerani pentadbiran - uruskan hal kelas
6. Juru teknik - betulkan kipas rosak, paip bocor, baiki perabot rosak.
7. Jurulatih - latih budak bola sepak, ragbi dan segala permainan yang ada bola.
8. Pengawal keselamatan - pastikan keselamatan murid datang dan balik.
9. Pemandu ambulan - hantar anak murid sakit ke klinik
10. Pemandu teksi - kereta cikgu digunakan untuk hantar pelajar bersukan dll.
11. Kerja 6 hari seminggu.
12. Menanda buku , 1 buku 5 minit x 120 orang.
      Tanda kertas ujian/ peperiksaan, 1 kertas 15 minit x 120 orang.

Setakat ini aku tulis, kalau ada cikgu nak tambah, di persilakan.
Over time...mana ada aku ulang lagi mana ada.



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by pendamai on Thursday, May 07 @ 12:30:21 MYT
(User Info | Send a Message)
Gaji guru kan besau....



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by pendamai on Thursday, May 07 @ 13:01:00 MYT
(User Info | Send a Message)
Gaji guru kan besau....



Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by IkanLele on Thursday, May 07 @ 17:49:03 MYT
(User Info | Send a Message)

antara penjawat2 awam, guru merupakan penerima gaji yg rendah -sumber NUTP




Re: GURU DIPAKSA KERJA SEMASA CUTI UMUM. (Score: 1)
by haruntalib on Thursday, May 07 @ 21:04:39 MYT
(User Info | Send a Message)
Asmkm,
Salah cikgu-cikgu tu jugak, ingatkan orang cerdik, berani, tetapi penakut. Kita bukan melawan arahan yang betul tetapi mengingatkan kita bukan hamba kerahan mereka. Kita sama-sama pegawai termasuk Ppengetua atau Guru Besar yang langgar perintah am dan terlebih tocang tu. Takkan dibuang kerjanya kalau kita benar. Buat je laporan polis macam UMNO selalu buat tu.. Kalau tak cukup kuat, buat pula laporan ke Jabatan Bomba. Biar dipancutnya GB/Pengetua tu macam penunjuk perasaan selalu kena tu..Guru penikus. Orang politik berperangai begitu sering digelar haprak, patut kah kita gelar GB/Pengetua sedemikian haprak juga!!??. Apa pun ucapan tahniah dan tabik kepada GB/Pengetua yang mematuhi perintah am mereka. Ampun maaf dan
Wassalam..


               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.