PEKEMBER - Pertubuhan Kera @ Munkee @ Beruk
Tarikh : Saturday, March 28 @ 01:30:24 MYT
Topik : Relaks Sekejap


Bila sahaja puak ini bersidang, aku nak tengok tv pun malas, bukan apa semua media arus perdana sibuk memasyurkan persidangan ini. Seolah-olah hebat sangat puak ini. Nak buat macam mana semua dikontrol oleh puak ini. Kalau orang lain nak buat, puak ini tidak akan bagi. Confirm! Bagi aku puak ni tak lebih dari lanun yang sibuk melanun harta rakyat.

Yang kecoh sangat persidangan kali ini sebab semua ahli puak ini nak tukar pemimpin baru. Itu kata puak ini, tapi pada hakikatnya yang bertukar rupa sahaja, perangai dan kelakuan tak pernah berubah. Kalau berubah pun malah menjadi lebih teruk dari dahulu, kini dan selamanya.

Khabarnya yang bahagian sayap puak ini semua sudah bertukar, dari beruk lidah kontot yang suka cium keris kepada beruk kena belacan, Mama pegang AP dah tukar kepada Mama yang kalah pilihanraya. Yang bahagian mat rempit dengan minah rempit khabarnya pun sudah bertukar bos juga.

Yang paling ditunggu oleh puak ini bertukarnya pemimpin nombor wahid mereka, daripada yang suka lentok kepada yang suka rasuah dan gila betina. Dengar cerita bakal ketua puak ini, kalau pasal betina bukan habis madu sepah dibuang, habis madu terus bom dengan C4. Kalau pasal rasuah pulak habis semua ada komisyen dari kapal selam sampai jet pejuang. Tak tahulah betul atau tidak.

Bila pemimpin nombor wahid mereka bertukar, dijangka teraju pemerintahan negara pun ikut bertukar. Tetapi belum lagi pegang terju utama negara dia sudah mula tunjuk kuku dia. Kuku ini bukan sebarang kuku, tetapi kuku besi. Habis wadah perjuangan rakyat telah digantung Harakan dan Suara Keadilan. Selepas ini aku tak tahulah apa lagi dia ini nak buat, mungkin nak tutup semua blog.

Khabarnya masa dia kecil-kecil dahulu atuk dia pernah tanya pasal cita-cita beliau. Beginilah lebih kurang dialognya. Betul atau tidak jangan percaya dulu.

Atuk: Cucuku bila besar nanti nak jadi apa?
Cucu: Nak jadi mangkuk.
Atuk: Cucuku kalau kau nak jadi mangkuk, jangan engkau jadi mangkuk hayun. Jadilah mangkuk purba, walaupun dah retak sejuta ianya tetap berseni dan akan terus jadi buruan para arkeologi.
Atuk: Cucuku bila besar nanti nak jadi apa?
Cucu:Nak jadi kayu.
Atuk: Cucuku kalau kau nak jadi kayu, jangan engkau jadi kayu tunggul. Bila engkau tersepak akan akan menyusahkan orang ramai. Jadilah kayu golf, walaupun besi tetap dipanggil kayu.
Atuk: Cucuku bila besar nanti nak jadi apa?
Cucu: Nak jadi spender.
Atuk: Cucuku kalau kau nak jadi spender, jangan engkau jadi spender model playboy. Walaupun ditatap ramai, ianya hina disisi manusia. Jadilah spender superman, walaupun pakai diluar nampak gentleman.

Malangnya dia tak pernah dengar nasihat atuknya. Lalu bila besar dia jadi mangkuk hayun, kayu tunggul dan spender playboy. Tetapi puak ini bukan peduli kalau pemimpin meraka sebegini rupa, yang penting boleh melanun hak rakyat dan tembolok sendiri boleh diisi. Jadi kita hendaklah berjaga-jaga dengan pemimpin puak ini.

Aku pun dah malas nak mengarut lebih lagi. Jadi selamat bersidang, selamat mendapat mangkuk hayun, selamat mendapat kayu tunggul dan selamat mendapat spender playboy. PEKEMBER - Pertubuhan Kera @ Munkee @ Beruk.

sila layari:http://berita-tipu.blogspot.com/

Diterbitkan oleh :
Lajnah IT, DPP Kawasan Dungun, Terengganu
http://www.tranungkite.net/
Email : tranungkite@hotmail.com atau : tranung2006@yahoo.com
Pandangan dalam laman ini tidak semestinya menunjukkan sikap DPPKD
(Dewan Pemuda Pas Kawasan Dungun, Terengganu)
This article comes from Tranungkite Online V8
http://www.tranungkite.net/v8
The URL for this story is:
http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=4003